eitaa logo
قاب هشت
588 دنبال‌کننده
425 عکس
78 ویدیو
13 فایل
https://zil.ink/ghabe_hasht ارتباط با قاب هشت: @ghabehasht
مشاهده در ایتا
دانلود
زبان‌سینما و راه دانش‌بنیان.mp3
38.42M
🎙 صوت اولین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺زبان سینما و راه دانش‌بنیان 🔸 با حضور جمال احمدی و سید رسول فاطمی 📆 یکشنبه ١۵ بهمن ١۴٠٢ 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰جدول نشست‌های بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺تاملاتی در مسائل کنونی سینمای ما ▪️شرکت
🔰سومین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺سینمای مستقل و مسائل آن 🔸 با حضور سید عماد حسینی 🔹 میزبان گفت‌وگو: پیام تاجی 📆 سه‌شنبه ١٧ بهمن، ساعت ١٢:٣٠ 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰جدول نشست‌های بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺تاملاتی در مسائل کنونی سینمای ما ▪️شرکت
🔰چهارمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺نسبت سینما با نظریه و حکمت 🔸 با حضور سید مهدی ناظمی و جمال احمدی 🔹 میزبان گفت‌وگو: پیام تاجی 📆 چهارشنبه ١٨ بهمن، ساعت ١٢:٣٠ 🆔 @ghabe_hasht
🔰تصاویری از جلسات اول تا سوم نشست‌های فکری بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان 🏢 سینما سوره 🆔 @ghabe_hasht
نسبت آموزش و تولید در سینمای‌ما .mp3
50.84M
🎙 صوت دومین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺نسبت آموزش و تولید در سینمای ما 🔸 با حضور سید محمد طباطبایی و مجید صدیقی 📆 دوشنبه ١۶ بهمن ١۴٠٢ 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰جدول نشست‌های بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺تاملاتی در مسائل کنونی سینمای ما ▪️شرکت
🔰پنجمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺سینما و روایت قدس 🔸 با حضور سید مهدی ناظمی و جمال احمدی 🔹 میزبان گفت‌وگو: حسین مومنیان 📆 پنجشنبه ١٩ بهمن، ساعت ١٢:٣٠ 🆔 @ghabe_hasht
نگاهی به چهل و دومین جشنواره فجر _ جلسه اول.mp3
36.95M
🎙 صوت جلسه اول از سلسله جلسات «نگاهی به فجر ۴٢» 🔸گفت‌وگو حول فیلم‌های روزهای اول و دوم جشنواره فیلم فجر 📆 چهارشنبه ١٨ بهمن ١۴٠٢ 🏢 سینما سوره 🆔 @ghabe_hasht
🔰تصاویری از جلسات چهارم و پنجم نشست‌های فکری بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان 🏢 سینما سوره 🆔 @ghabe_hasht
نسبت سینما با نظریه و حکمت.mp3
44.27M
🎙 صوت چهارمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺نسبت سینما با نظریه و حکمت 🔸 با حضور سید مهدی ناظمی و جمال احمدی 📆 چهارشنبه ١٨ بهمن ١۴٠٢ 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰جدول نشست‌های بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺تاملاتی در مسائل کنونی سینمای ما ▪️شرکت
🔰ششمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺مسائل پخش در سینمای ایران 🔸 با حضور نماینده پخش اکران های مردمی عمار (محمدجواد حاجیان) 🔹 میزبان گفت‌وگو: حسین مومنیان 📆 جمعه ٢٠ بهمن، ساعت ١٢:٣٠ 🆔 @ghabe_hasht
سینمای مستقل و مسائل آن.mp3
39.57M
🎙 صوت سومین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺سینمای مستقل و مسائل آن 🔸 با حضور سید عماد حسینی 📆 سه‌شنبه ١٧ بهمن ١۴٠٢ 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰جدول نشست‌های بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺تاملاتی در مسائل کنونی سینمای ما ▪️شرکت
🔰هفتمین و آخرین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺مردمی سازی سینما 🔸 با حضور احمد مقیمی 🔹 میزبان گفت‌وگو: حسین مومنیان 📆 شنبه ٢١ بهمن، ساعت ١۴:٣٠ ▪️توجه: این جلسه، بر خلاف جلسات گذشته، از ساعت ١۴:٣٠ آغاز می‌شود. 🆔 @ghabe_hasht
سینما و روایت قدس.mp3
47.84M
🎙 صوت پنجمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺سینما و روایت قدس 🔸 با حضور سید مهدی ناظمی و جمال احمدی 📆 پنجشنبه ١٩ بهمن ١۴٠٢ 🆔 @ghabe_hasht
🔰تصاویری از جلسات ششم و هفتم نشست‌های فکری بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان 🏢 سینما سوره 🆔 @ghabe_hasht
نگاهی به چهل و دومین جشنواره فجر _ جلسه دوم.mp3
29.26M
🎙 صوت جلسه دوم از سلسله جلسات «نگاهی به فجر ۴٢» 🔸گفت‌وگو حول فیلم‌های روزهای سوم و چهارم جشنواره فیلم فجر 📆 جمعه ٢٠ بهمن ١۴٠٢ 🏢 سینما سوره 🆔 @ghabe_hasht
مسائل پخش در سینمای ایران.mp3
46.66M
🎙 صوت ششمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺مسائل پخش در سینمای ایران 🔸 با حضور مسئول شبکه پخش عمار (محمدجواد حاجیان) 📆 جمعه ٢٠ بهمن ١۴٠٢ 🆔 @ghabe_hasht
مردمی سازی سینما.mp3
47.28M
🎙 صوت هفتمین و آخرین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺مردمی سازی سینما 🔸 با حضور احمد مقیمی 📆 شنبه ٢١ بهمن ١۴٠٢ 🆔 @ghabe_hasht
نگاهی به چهل و دومین جشنواره فجر _ جلسه سوم.mp3
40.06M
🎙 صوت جلسه سوم و آخر از سلسله جلسات «نگاهی به فجر ۴٢» 🔸گفت‌وگو حول فیلم‌های روزهای پنجم، ششم و هفتم جشنواره فیلم فجر 📆 دوشنبه ٢٣ بهمن ١۴٠٢ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
🔰 سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقت‌جویی» 🔸متن خوانی و گفت‌وگو با محوریت کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» 🔺جلسه سیزدهم، مقدمه مقاله چهارم 📆 چهارشنبه‌، ٢۵ بهمن ماه، ساعت ١۶ ▪️ حضور برای عموم آزاد است. 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @astaneh_andisheh 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🎙 صوت اولین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺زبان سینما و راه دانش‌بنیان 🔸 با حضور جمال احمد
🔰گزیده‌ای از صحبت‌های نشست اول بخش جنبی جشنواره فیلم فجر 🔺موضوع: زبان سینما و راه دانش‌بنیان 🔸مقدمه برخلاف روال متداول و هرساله بخش جنبی جشنواره فجر اصفهان، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی فاصله گرفته‌ایم و قصد داریم از مسائل کنونی سینما در قالب نشست‌های گفت‌وگو محور پرسش کنیم. با توجه به وجود انبوه منابع آموزشی در دسترس، آیا می‌توان گفت فقدان مباحث فکری و تاملات مساله‌محور سهم بیشتری از مباحث تکنیکی را در ایجاد وضعیت کنونی سینمای اصفهان به خود اختصاص می‌دهد؟ 🔸جمال احمدی برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران، ملازم با فضای پرهیاهوی رسانه‌ای است. در این فضا مجال بروز این سوال مهیا نمی‌شود که مخاطبین از نسبت خودشان با فیلم‌ها پرسش کنند. برخلاف پایتخت، در شهر اصفهان این امکان مهیاست. در این سلسله جلسات برآنیم که به دنبال یافتن پاسخ پرسش‌هایی از این دست، تامل کنیم. در ایام برگزاری جشنواره، شاهد تولید برنامه‌های تلوزیونی متعددی هستیم که غالبا در دو سطح طراحی می‌شوند. سطح اول، سطح علم سینما، و سطح دوم مربوط به مباحث صنفی است. با این وصف فرصت فکر کردن به مباحث کلی‌تر و علل پیدایش مشکلات جدی سینما فراهم نمی‌شود. از جمله مسائلی که در هیاهوهای رسانه‌ای مغفول می‌ماند، می‌توان به تمرکز سینما در پایتخت، میزان برقراری ارتباط این سینما با مردم، گران بودن فرآیند فیلمسازی که موجب دولتی شدن آن شده است و... اشاره کرد.  واژه دانش‌بنیان، در تعبیر«سینما دانش‌بنیان» اشاره به نوعی روش خاص فیلمسازی ندارد. سینما اصالتا دانش بنیان است. راه دانش‌بنیان، راهی است که می‌شود در آن توام با طرح این مسائل اصلی، به کلنجار رفتن با تکنیک و سعی و خطا پرداخت. فناوری نرم در سینما، همان تعبیری است که شهید آوینی با عبارت آیینگی از آن یاد می‌کند. مخاطب باید بتواند بازتاب تصویر خود را در آیینه سینما ببیند. برای دستیابی به این فناوری نرم باید به وضعیت کنونی سینما در کشور خودآگاه بود. باید متوجه این نکته بود که سینما در کشور ما هنوز به طور کامل محقق نشده و صرف ارزیابی فیلم‌ها در جشنواره‌ها، ملاکی برای تحقق آن نخواهد بود. اساسا سینما هنر صرف نیست و ارتباط تنگاتنگی با صنعت دارد. در فضای نقد امروز، فیلم‌ها بدون توجه به فرآیند تولید، و صرفا تکنیکی مورد بررسی قرار می‌گیرند.   ادبیات دانش بنیان فضای شخصی هنرمندان را می‌شکند و اجازه می‌دهد همه خود را در یک جبهه ببینند. در اینصورت همه می‌توانند درک درستی از جایگاه خود و دیگران داشته، از حاشیه بیرون آمده و مسیر درستی را در پیش بگیرند.  شکل‌گیری زبان سینما، سینماگران را از حیران ماندن در دوگانه ارزیابی جشنواره‌ها، با دو محور ارزیابی‌های فنی و ارزیابی‌های مضمونی، نجات می‌دهد. 🔸سید رسول فاطمی تفاوت گفت‌وگوی حقیقی با مجالس ارائه‌محور در شکستن کلیشه‌هاست. در گفت‌وگوی زنده، مبنا بر ارائه‌ی اظهارنظرهای از پیش تعیین شده نیست و انسان با اعماق تاریک ذهن خود مواجه می‌شود. در هزاران جلسه متداول و معمولی که در حوزه سینما برگزار می‌شود، تمرکز افراد بر حفظ وجهه‌ی خودشان است و اهمیت برگزاری چنین نشست‌های گفت‌وگو محوری، با نظر به این فضای مشهور است که مشخص می‌شود. طرح برخی از پرسش‌ها، خود موجب حرکت و راه‌گشایی می‌شود. پرسش از چیستی راه دانش بنیان، یکی از این همین دست پرسش‌هاست. در پرداختن به مسائل سینما، عده‌ای از کمبود امکانات شکایت دارند اما متوجه فقدان مباحث فکری در فضای سینما نیستند. شاید بتوان گفت ترکیب سینمای دانش بنیان به دلیل شکاف عمیقی که بین علم و عمل وجود دارد،  برای برخی تعجب برانگیز است. آیا می‌توان اعمال انسان را از فکر تهی دانست؟  جداسازی مقام اجرایی و فکری در نهادهای فرهنگی، یک معظل بزرگ است که حتی گریبان جبهه فرهنگی را هم گرفته است. همانطور که در ساخت یک خانه، نمی‌توان کنارهم قرار دادن مصالح را از کاربری آن جدا کرد، در سینما هم نمی‌توان فرم را از محتوا جدا دانست. نمای چشم‌نوازی که در خدمت روایت اصلی فیلم نباشد، معنایی نخواهد داشت. روالی بر سینمای ایران حاکم است که جریان ایده و ساخت را در فرآیند تولید، جدا می‌بیند. این روال، مخل راه دانش‌بنیان است. 🔹جمال احمدی یکی از خصوصیات زبان این است که منسوب به هیچ مخترعی نیست. با نگاه علمی و پژوهشی هم سینما مخترعی ندارد. با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که فناوری‌های علمی مقابل پیش‌روی این زبان مقاومت کرده‌اند. آیا می‌توان با توجه به شروع پدیده سینما، نگاهی دوباره به وضعیت فعلی داشت؟ 🆔 @ghabe_hasht