eitaa logo
اندیشه و قلم | احمد قدیری
21.1هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
271 ویدیو
48 فایل
پدر سه معصوم | نویسنده، پژوهشگر و‌ مدرس | دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل | سایت AhmadGhadiri.ir | توییتر، تلگرام، روبیکا و ویراستی @GhadiriNetwork | تماس @AhmadGhadiri
مشاهده در ایتا
دانلود
🇸🇦 علیه حزب‌الله ‏هدف سعودی از قطع رابطه دیپلماتیک با لبنانِ گرفتار در معضلات سیاسی اقتصادی، درمیانه مذاکرات ایران و عربستان، بی‌اعتبار کردن همزمان ایران نزد حزب‌الله، و حزب‌الله در لبنان است. تکلیف کشور دربرابر این نقشه روشن است: خنثی کردن توطئه با رها کردن مذاکره و یا افزودن موضوع لبنان به آن. @GhadiriNetwork
🔴 فریاد فساد ‏تصور غلطی رایج است که «از منظر شرع و قانون تنها پس از اثبات در دادگاه می‌توان علیه جرم و مجرم سخن گفت»! فرقی ندارد که فساد «اثبات شده» باشد یا «قابل اثبات»؛ در هر دو، تمام تریبون‌داران حق و بلکه تکلیف به افشاگری مصداقی دارند؛ با این تفاوت که در حالت دوم، وظیفه اثبات نیز مفروض است. ‏امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری، هیچگاه معطل اثبات در قوه قضائیه نبوده. خصوصا که گاهی فساد از درون قوه است. همه موظف به فریاد علیه فساد و مفسد هستند. چیزی که در ورود مصداقی به موضوع مهم است آنکه نباید مبتنی‌بر ظن محض باشد. یقین برای خود و قابلیت اثبات در دادگاه شرط است. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 فریاد فساد ‏تصور غلطی رایج است که «از منظر شرع و قانون تنها پس از اثبات در دادگاه می‌توان علیه جر
🔵 احیای امید ‏قرار نیست تریبون‌های نمازجمعه به استودیوی خبری با کارکرد قرائت اخبار مفاسد اثبات شده و آمار مفسدان محکوم شده تبدیل شود! قرار نیست ائمه‌جمعه از مفاسد اخلاقی پرده برداری کنند تا مصداق اشاعه فحشا باشد! حتی قرار نیست تخلفات اقتصادی درحال وقوع را از سر رفع تکلیف صرفا بگویند و بروند! ‏باید با هدف جمع کردن بساط فساد سیاسی، اداری و اقتصادی، اهم مصادیق آن را رسوا و تا حصول نتیجه، پیگیری و منکوب کنند. قرار بر «لیقوم الناس بالقسط» است. باید از ظرفیت مغفول مانده نماز عبادی-سیاسی جمعه برای آگاه و همراه کردن ناس استفاده نمود که این عین عدالت و تقوا، و احیای امید است. @GhadiriNetwork
🔵 اقامه عدل ‏تصور غلطی رایج است که «از منظر شرع و قانون تنها پس از اثبات در دادگاه می‌توان علیه جرم و مجرم سخن گفت»! فرقی ندارد که فساد «اثبات شده» باشد یا «قابل اثبات»؛ در هر دو، تمام تریبون‌داران حق و بلکه تکلیف به افشاگری مصداقی دارند؛ با این تفاوت که در حالت دوم، وظیفه اثبات نیز مفروض است. ‏امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری، هیچگاه معطل اثبات در قوه قضائیه نبوده. خصوصا که گاهی فساد از درون قوه است. همه موظف به فریاد علیه فساد و مفسد هستند. چیزی که در ورود مصداقی به موضوع مهم است آنکه نباید مبتنی‌بر ظن محض باشد. یقین برای خود و قابلیت اثبات در دادگاه شرط است. ‏قرار نیست تریبون‌های نمازجمعه به استودیوی خبری با کارکرد قرائت اخبار مفاسد اثبات شده و آمار مفسدان محکوم شده تبدیل شود! قرار نیست ائمه‌جمعه از مفاسد اخلاقی پرده برداری کنند تا مصداق اشاعه فحشا باشد! حتی قرار نیست تخلفات اقتصادی درحال وقوع را از سر رفع تکلیف صرفا بگویند و بروند! ‏باید با هدف جمع کردن بساط فساد سیاسی، اداری و اقتصادی، اهم مصادیق آن را رسوا و تا حصول نتیجه، پیگیری و منکوب کنند. قرار بر «لیقوم الناس بالقسط» است. باید از ظرفیت مغفول مانده نماز عبادی-سیاسی جمعه برای آگاه و همراه کردن ناس استفاده نمود که این عین عدالت و تقوا، و احیای امید است. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔵 مهاجران ‏با پدیده جالبی مواجهیم به نام ایرانیان مقیم خارج یا بازگشته. افرادی که از فرط فلاکت و بع
🔵 وطن‌پرستان! ‏ضدیتی با دشمنان ایران ندارند، عشق مهاجرت هستند، سفر به کشورهای ارزان اطراف را بر ایرانگردی ترجیح میدهند، هالووین و ولنتاین و کریسمس‌شان قضا نمیشود، اصرار به استفاده افراطی از چهار کلمه انگلیسی‌ای که میدانند دارند و... اما چون ‎ و ‎ را دوست دارند خودشان را وطن‌پرست میدانند! @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 تله طالبان ‏۱. نه شوروی و نه آمریکا و ناتو توفیقی در سرزمین کوهستانی افغانستان نیافتند. تصور غلط
🔵 نجات سیستان ‏اگر یگانه دستاورد ایران از حکومت طالبان، همین به رسمیت شتاختن حقابه رود هیرمند و نجات شرق کشور از خشکسالی و کم‌آبی باشد، برای به رسمیت شناختن آن کافی است. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
💥 ‏پانزده ضربه پانزده ضربه به ائتلاف دشمن، از انفجار اخیر در تأسیسات هسته‌ای نطنز تاکنون، به ترتیب
🔴 دهباشی‌ها ‏دهباشی‌ها مأمور به تحریف‌اند. یک روز روحانی را سفید و روزگار ملت را سیاه میکنند. و روزی دیگر در میانه زد و خورد با دشمن، «خورد»ها را برجسته و «زد»ها را بایکوت می‌نمایند تا با القاء «بن‌بست» و «شکست»، انگلیسی دیگری را با شعار «گشایش» روی کار آورند و روز از نو روزمزدی از نو! @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
◼️ آنچه از حسن روحانی نمی‌دانید 🔹متولد ۹ دی ۱۳۲۷ (شناسنامه ۲۱ آبان ۱۳۲۷) سرخه است. 🔹هفت فرزند بودن
🇬🇧 ترجمه ‏ببین اخوی! ما دوست داریم در راستای منافع بریتانیای کبیر که فقط یکی از جنایاتش علیه این سرزمین قتل‌عام نیمی از ملت بود، یک آخوندِ امنیتیِ تندرو و تبعه اسکاتلند را چنان رنگ و قالب کنیم که تمامیت ایران شما را بیش از هر زمان دیگر در معرض تهدید قرار دهیم. دیگر هر طور خود صلاح می‌دانی! @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔵 وطن‌پرستان! ‏ضدیتی با دشمنان ایران ندارند، عشق مهاجرت هستند، سفر به کشورهای ارزان اطراف را بر ایر
🔵 مجسمه حماقت ‏دین جهانی اسلام را عربی میدانند و به مسیحیت کنعانی علاقه‌مندند! عرب ستیزند و آویزان دبی، و عشق رقص و موسیقی عربی هستند! شهادت در راه وطن را خشونت مینامند و به توحش هالووین فخر میفروشند! خود را وطن‌پرست میدانند و با تمام دشمنان ایران فالوده میخورند! حماقت وصف یک لحظه این جماعت است. @GhadiriNetwork
🔴 سناریوی تکراری ‏هر دو جریان را سرویس دشمن پیش میبرد: جریانی که به اسم ترک‌گرایی به ایران و ایرانی حمله میکنند؛ و جریانی که با ژست وطن‌دوستی، مردم آذربایجان را دشنام میدهند. و جالب آنکه تقریبا تمام فحاشان دو طیف هم فیک هستند! تکرار همان سناریوی تکفیر متقابل شیعه و سنی که پول هر دو را انگلیس میدهد. @GhadiriNetwork
🔴 التیام زخم ‏این زخم فقط یک طور التیام می‌یاید: بیمارستان آتیه [دریافت کننده صدقه] ۴۰۰۰ ماسک بگذارد جلوی در سفارت کره @GhadiriNetwork
🔴 ایران و جنگ بالکان ‏نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد نگرش مثبت حدود ۸۶٪ مسلمانان بوسنی به ایران، نتیجه اقدام سپاه در ارسال پنج هزار تن سلاح و مهمات در طول جنگ بالکان بوده است. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔵 واکنش‌سنجی در جامعه‌شناسی یکی از ابزارهای تحلیل جامعه، سنجش واکنش مردم نسبت به مسائل مختلف هست. چ
🔴 شبکه فحشا ‏جریان فاسد امنیتی آنقدر پیچ بی‌حجابی را از کانال شبکه سازمان یافته فحشا شل می‌کند تا یکی از این دو نتیجه حاصل شود: ۱. دولت برخورد کند و دوقطبی سیاسی با رویکرد انتخاباتی، حول محور حجاب و گشت ارشاد، به سود جریان اصلاحات پدید آید. ۲. با بی‌عملی دولت نسبت به حجاب، آراء رئیسی ریزش کند. ۱۴۰۰/۸/۱۲ @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 شبکه فحشا ‏جریان فاسد امنیتی آنقدر پیچ بی‌حجابی را از کانال شبکه سازمان یافته فحشا شل می‌کند تا ی
✉️ پیام مخاطب سلام علیکم در رابطه با پست جنابعالی در مورد بی‌حجابی ابتدا تشکر می‌کنم از دغدغه‌مندی شما و اما بعد خود جنابعالی که الحمدلله حرفتان برش دارد بفرمایید نیروی انتظامی بدون بوق و کرنا فقط جریمه‌های از قبل تعیین شده را اعمال نماید. ناجا اگر اراده کند هفتاد هشتاد درصد قضیه شاید برگردد. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🇮🇷 اعتبار پاسپورت ایرانی اعتبار و رتبه پاسپورت ایرانی در دنیا چقدر است؟ قبل از پاسخ به این سوال اب
🇮🇷 ایران من ‏ماجرا این نیست که مانع یک دزدی دریایی حقیرانه و پرتکرار شده‌ایم. آمریکا نفت ایرانی داخل نفتکش غیرایرانی اسکورت نشده را به‌واسطه خیانت خدمه خارجی می‌دزدد و نیروی دریایی سپاه نفت و نفتکش اسکورت شده توسط بزرگترین نیروی دریایی جهان را با اقتدار پس می‌گیرد. می‌شود عاشق این کشور نبود؟! @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🇮🇷 ایران من ‏ماجرا این نیست که مانع یک دزدی دریایی حقیرانه و پرتکرار شده‌ایم. آمریکا نفت ایرانی داخ
🔴 تحریف نبرد ‏روایت دروغ یهود از ماجرای شکست عملیات دریایی آمریکا هم طنزی است: «نیروی دریایی آمریکا هیچ تلاشی برای نجات نفتکش عربستان از دست سپاه نکرد و صحنه را ترک نمود»! اسرائیل و عربستان با اتکا به این آمریکا برای ایران خط و نشان می‌کشند؟! فعلا از پس حزب‌الله و انصارالله برآیید تا بعد! @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🇮🇷 شجره طیبه ‏گرچه انقلاب اسلامی، امروز یاران بسیاری در منطقه و جهان دارد، اما السابقون نهضت جهانی
🇮🇷 رویش و گسترش ‏شاید به خاطر نیاورید! زمانی تصویر زمینه گوشی امت حزب‌الله، اگر امام و رهبری نبود، نصرالله و مغنیه بود. اکنون اما تصاویر پروفایل جبهه انقلاب، طیف متنوعی از قهرمانان جبهه جهانی مقاومت را شامل می‌شود. از سلیمانی و المهندس تا زکزاکی و الحوثی. این است رویش و گسترش انقلاب اسلامی ایران. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🇮🇷 ایران من ‏ماجرا این نیست که مانع یک دزدی دریایی حقیرانه و پرتکرار شده‌ایم. آمریکا نفت ایرانی داخ
🔵 نکات ارتباطات ‏چند نکته رسانه‌ای به بهانه خبر مهم امروز: ۱. وقتی می‌خواهیم خواست‌ها و ذهنیت‌های مخاطب را کشف کنیم، بهترین راه این است که پاسخ معما را به طرف مقابل بسپاریم. از حدس‌های کاربران پیرامون موضوع، می‌شد فهمید هرکس در چه فضایی سیر می‌کند: آزمایش موشکی، محاکمه روحانی و غیره. ‏۲. در فاصله اعلام وجود یک واقعه مهم تا بیان جزییات آن، باور پذیری شایعه به دلیل عطش مردم به دانستن، به اوج می‌رسد. خصوصا که افراد زیادی آرزو دارند خود را «وصل» نشان دهند و اگر مطلب کذبی طرح شود، همه به سرعت آن را به عنوان خبر «موثق» آن‌هم با ژست «خبرها به ما می‌رسد» بازنشر می‌کنند. ‏۳. اگر پیش از اعلام خبر، بیش از حد بر اهمیت آن تاکید شود، اثر عکس دارد. زیرا انتظار و ذهنیت‌هایی فراتر از واقعه شکل می‌گیرد و خبر مهم واقع شده، در مقایسه با خبر مورد انتظار افکارعمومی، کم اهمیت جلوه می‌کند. @GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🇮🇷 ایران من ‏ماجرا این نیست که مانع یک دزدی دریایی حقیرانه و پرتکرار شده‌ایم. آمریکا نفت ایرانی داخ
⚙ امنیت و تجارت صیانت از تجارت دریایی و به طور مشخص صادرات بنزین در ازای واردات طلا، اگر اقتصاد نیست، چیست؟ @GhadiriNetwork
🏴 چهارده گفتار پیرامون قیام موعود (۱/۳) از ابتدای خلقت تاکنون، تنها زمانی که ولیّ خدا در دسترس مردم نبوده اکنون است. دوره حدودا ۱۲۰۰ ساله غیبت اگرچه طولانی اما یک استثناء است. هرچند این استثناء چنان برای برخی به اصل تبدیل شده که وقتی کسی از ظهور و پایان غیبت سخن می‌گوید، گویی از خرافات و موهومات حرف می‌زند! غیبت حاصل تلاقی دو سنت الهی است: انجام امور در بستر طبیعی و دنیایی آن (شوری/۲۰) و خاموش نشدن نور خدا در عالم (توبه/۳۲). اینجا می‌شود فهمید که چرا بعد از امام رضا ائمه یک به یک در جوانی ترور می‌شدند و خدا جانشان را حفظ نکرد اما برای حضرت حجت به یکباره نجات معجزه‌آسا از سرداب و عمری تاکنون ۱۱۸۸ ساله مقدر کرده. زیرا طبق سنت الهی از یک سو همه چیز باید بر مدار طبیعت و نظام علیت بگذرد و قرار نیست به طور معجزه‌وار جان اهل بیت حفظ شود اما قیدی هم وجود دارد که نور خدا هرچند ممکن است بسیار کم فروغ شود اما خاموش شدنی نیست و لذا آخرین حجت خدا باید باقی بماند برای نجات و هدایت بشریت؛ و ترکیب و خروجی آن قاعده و این قید چیزی جز «غیبت» نیست. اما مفهوم غیبت چیست؟ غیبت یا غایب از نظر بودن امام را برخی به منزله نامرئی و ماورائی بودن ایشان تصور کرده‌اند! حضرت در میان مردم زیست مادی و عادی دارند اما به طور ناشناس. چرا ناشناس؟ برای حفظ جان حضرت از ترور و حفظ شهر و کشور محل حضور حضرت از خطر حمله، نابودی و انهدام. چرا امام اعلام قیام نمی‌کنند؟ آیا معطل علائم حتمی هستند؟ باید بدانیم آخرین امام بیش از منتظران مشتاق قیام است؛ اما قیام بدموقع، سوزاندن کل نهضت است. فقط و فقط اگر دو اتفاق محقق شود، قیام واقع می‌گردد: آمادگی معنوی شیعه و خواستن امام و آمادگی مادی شیعه در قدرت دفاع از خود، نهضت و امام. قیام نارس، یعنی شکست؛ و اگر قرار بر شکست باشد، فلسفه غیبت برای قیام در موعد مناسب زیر سوال می‌رود. تهدید برای کشورها درجات مختلفی دارد و ناظر به مقولات مختلفی است: منافع فرعی، منافع اساسی، منافع حیاتی، تمامیت، موجودیت. حتما می‌توانید تصور کنید که درجه تهدید قیام جهانی حضرت برای رژیم‌های حاکم بر جهان چیست: تهدید موجودیت. برای تقریب به ذهن یعنی چیزی فراتر از اینکه مثلا چند بمب اتمِ آماده شلیک به خاک دشمن، روی سکوی پرتاب وجود داشته باشد. در مثال اخیر واکنش کشور هدف چه خواهد بود جز حمله نظامی گسترده و فوری به منشأ تهدید؟ حال تصور کنید حضرت ولو با وجود تمایل قلبی جمع کثیری از شیعیان، بخواهند قیام را علنی کنند. چه اتفاقی می‌افتد؟ سرازیر شدن تمام زرادخانه‌های طیف و‌سیعی از دشمنان به سمت کانون قیام! پس آنچه لازم است فقط تمایل و آمادگی معنوی نیست؛ توان حفظ امام و امت از تهدیدات هم شرط اصلی و ضروری است. چیزی که اینجا موضوعیت دارد برای حفظ قیام، توازن قدرت و وحشت در مقابل جبهه باطل است. یعنی یا جبهه مقاومت به بازدارندگی فوق‌العاده نظامی برسد و یا جبهه مقابل به واسطه درگیری و فرسایش داخلی و خارجی، توان ضربه زدن به قیام را نداشته باشد. پس لازمه ظهور و قیام حضرت این است که شیعه امام را، هم بخواهد و هم بتواند از خود و امامش حفاظت کند. حال این سؤال پیش می‌آید که اگر این دو شرط کافی است؛ تکلیف علایم ظهور و حداقل علائم حتمی چه می‌شود؟ موضوع را با مثال تبیین می‌کنیم. فرض کنید وزارت بهداشت می‌گوید «مدارس با واکسیناسیون عمومی بازگشایی می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها این عمل تا ۳۰ آذر محقق می‌گردد و آن روز هوا حتما سرد و احتمالا بارانی است». در اینجا شرط باز شدن مدارس واکسناسیون عمومی است؛ علامت حتمی سردی هوا و علامت غیرحتمی بارانی بودن آسمان است. با این وجود عجیب است که همه توجه ما به جای واکسیناسیون به عنوان شرط بازگشایی، به سردی و رطوبت هوا به عنوان علائم مقارن با بازگشایی معطوف شده و عجیب‌تر آنکه برخی گمان می‌کنند اگر آب و هوا را دستکاری کنند تا زودتر سرد و بارانی شود، مدارس باز می‌شود! متن کامل: eitaa.com/ghadirinetwork/4370
🏴 چهارده گفتار پیرامون قیام موعود (۲/۳) مطلب مهم دیگر آنکه اگر متخصصین مهدویت، ترتیب حوادث آخرالزمان در جغرافیای ظهور را فهرست کنند و همزمان مستقلا چند استراتژیست، آینده پژوه و متخصص مسائل منطقه بخواهند بر اساس داده‌های سیاسی، شرایط منطقه را پیش‌بینی نمایند به طور زیادی به نتیجه واحدی می‌رسند! یعنی اکنون حوادث پیش‌روی منطقه، هم مستقلا بر اساس سیر تحولات سیاسی و هم بر اساس تطبیق روایات قابل تبیین و ترسیم است. چنانچه اگر از فردی که حتی کاملا با ادبیات دینی و آخرالزمانی بیگانه است بپرسید با اخراج آمریکا از منطقه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ می‌گوید یک دیکتاتور را با رویکرد به ظاهر اسلامی، تقویت و حاکم می‌کنند تا منطقه دست ایران و مقاومت نیفتد. حال شما این واقعیت را بیاورید در قالب دینی و روایی و نامش را بگذارید «سفیانی». یا در نمونه‌ای دیگر شکی نیست که اگر ملک سلمان بمیرد و فصل حکومت نوادگان عبدالعزیز فرارسد، آل سعود روی آرامش را نخواهد دید و جنگ قدرتِ توأم با خشونت عیان خواهد گشت. حال این گزاره مستقل سیاسی را بگذارید کنار بحث روایی و وضعیت متزلزل و متشتت حکومت حجاز در عصر ظهور. دقت کنید که این حتی فراتر از تطبیق است. در تطبیق شما می‌خواهید یک موضوع را به موضوعی دیگر ربط دهید و دغدغه این است که این ربط بلاوجه و ناموجه نباشد؛ اما اینجا علائم ظهور و حوادث سیاسی اساسا حیات و واقعیتی مستقل و موازی دارند. اما در باب ماهیت علائم حتمی و غیرحتمی باید بدانیم که اهل بیت حوادث آخرالزمان را انشاء و ایجاد نکرده‌اند؛ بلکه صرفا آنچه در شبکه قضا و قدر الهی وجود دارد را بیان فرموده‌اند. در واقع آنچه واقع می‌شود بیان شده، نه آنچه باید واقع شود؛ که در آن صورت شرط می‌بود. در نسبت میان علائم قیام و عمل قیام، هیچ علیتی در کار نیست؛ بلکه صرفا وصف است. مطلب دیگر آنکه علائم غیرحتمی چرا بیان شده‌، وقتی هم ممکن است محقق شود و هم نشود؟ باید دقت کنیم که غیرحتمی به معنای احتمالِ بعید و حتی احتمال برابر در وقوع و عدم وقوع نیست؛ بلکه پررنگترین و محتمل‌ترین خط در میان خطوط متعدد و درهم تنیده قضا و قدر است که بیان شده. علائم آخرالزمان عنایتی است از جانب اهل بیت به عنوان خبر و هشدار به شیعیان برای مصون داشتن‌شان از بلایا و کمک به ما برای مدیریت بهتر تحولات و حتی تغییر صحنه و چه‌بسا ممانعت از وقوع حادثه. گفتیم که غیبت یک استثناء و ضرورتی برای حفظ جان امام و نگه‌داشتن برگ برنده قیام برای روز موعود است. این استثناء باید در حد استثناء بماند. یعنی قرار نیست حضرت دخالتی نداشته باشند و فقط اگر شرایط مهیای قیام بود، اعلام قیام کنند! حضرت دخالت، مدیریت و مشورت دارند در اموری که به قیام و مقدمات آن مرتبط است. ماجرای محمدبن‌عیسی بحرینی و شیخ مفید، دو نمونه مشهور از دخالت حضرت و حساسیت نسبت به امور شیعیان است. اولی پس از مراجعه محمدبن‌عیسی و دومی با ابتکار عمل خود حضرت. مورد مشهور متأخر هم ماجرای امام و مرحوم طالقانی است. امام خمینی پس از اعلام حکومت نظامی توسط شاه، فرمان داد همه به خیابان‌ها بریزند و حکومت نظامی را بشکنند. آقای طالقانی با امام تماس می‌گیرد و اصرار می‌کند که این کار خطرناک است و نباید بشود. امام در نهایت پاسخی میدهد که آقای طالقانی حیرت می‌کند «آقای طالقانی! اصرار نکن! احتمال بده که این دستور از طرف امام زمان است». خلاصه اینکه حضرت، بر اساس دلایل عقلی و نقلی امکان ندارد در مقدرات و مقدمات انقلابِ خود دخالتی نداشته باشند؛ خصوصا که در طول انقلاب ده‌ها بحران خطرناک را تجربه کرده‌ایم که هر کدام کافی بود برای شکست نهضت مقدماتی قیام و قتل‌عام شیعیان ایران و منطقه و از بین رفتن تلاش همه انبیاء در طول تاریخ. چه چیز این حرف‌ها را احتمالا برای شما عجیب کرده است؟ کلیشه غیبت! اینکه معنا و فلسفه غیبت را بد فهمیده‌ایم و تصور فضایی و ماورائی از موضوع ظهور داریم. غیبت را غیب و نامرئی و ماورائی بودن معنا نکنیم! غیبت یعنی ناشناسی. همانطور که سقیفه و عاشورا را تحلیل سیاسی-اجتماعی می‌کنیم، ظهور را هم باید با مؤلفه‌های نظامی-سیاسی-اجتماعی تحلیل نماییم. دقت کنید که نه تنها منکر امدادهای غیبی نیستم بلکه اگر چیزی از اسلام و انقلاب اسلامی الان هست، تماما مدیون امدادهای ویژه الهی است. اما این امدادهای مهم و مؤثر در سنت الهی جنبه استثناء دارد و همه چیز حول محور طبیعت و نظام علیت است. شاید علت نگرش ماورائی عموم این باشد که آنقدر در علائم آخرالزمان مسائل محیرالعقول داریم در روایات که ذهنیت‌ها غیرسیاسی شکل گرفته! مانند مواردی که به پدیده‌هایی چون هواپیما، اینترنت، موبایل اشاره شده و از قرن‌ها پیش همه این را در ژانر تخیلی و ماورائی تصور کرده‌اند! درحالیکه اتفاقا اهل بیت دارند از موضوعات طبیعی و علمی صحبت میکنند. متن کامل: eitaa.com/ghadirinetwork/4370
🏴 چهارده گفتار پیرامون قیام موعود (۳/۳) در اینجا باید به پرچالش‌ترین موضوع در حوزه مهدویت و آخرالزمان نیز اشاره کنیم. اینکه آیا اساسا حق تطبیق علائم را داریم‌؟ خصوصا تطبیق برخی علایم که به نوعی اشاره به نزدیکی ظهور هم دارد و ممکن است تعیین وقت تلقی گردد. پاسخ به این پرسش، طولانی و نیازمند تبیین چند موضوع است. اما مختصرا باید گفت اهل بیت کار عبث نمی‌کنند. علائم را گفته‌اند که تطبیق دهیم و زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود را بر مدار آن تنظیم کنیم. جایی هم که این تطبیق مستلزم تعیین تقریبی اوقات می‌شود خود اهل بیت آن را بیان فرموده‌اند و بیان آن، تعیین نیست، تبیین است. در اینجا نکته و انذاری که وجود دارد این است که برای تطبیق باید اولا جنبه احتمال درنظر گرفته شود و ثانیا تنها کسانی منطقا می‌توانند احادیث را بر حوادث تطبیق دهند که هم حدیث را بشناسند و هم حادثه را. خوب است بدانید که همانقدر که حضرت اشتیاق به ظهور دارند و در پیدا و پنهان برای تحقق قیام تلاش می‌کنند، ابلیس هم متقابلا مهمترین دغدغه‌اش خرید زمان برای ادامه حیات خود هست. در گفتگوی ابلیس با خدا، ابلیس تا قیامت وقت می‌خواهد اما خداوند تا «وقت معلوم» به او زمان می‌دهد (الحجر/۳۶-۳۸). طبق روایات این وقتِ معلوم، زمان ظهور است که حضرت، ابلیس را در قدس گردن می‌زنند. مکانی که تا وقتی در آن حکومت بنی‌اسرائیل برقرار باشد، شیطان محفوظ است. ضمن آنکه تا سد اسرائیل شکسته نشود و آخرین خیبر یهود به دست شیعه منهدم نگردد، تحولات ژئوپولتیک منطقه به نفع قیام حضرت رقم نمی‌خورد. اینجاست که می‌توان معنای کلام رهبر انقلاب را فهمید که فرمودند «فلسطین کلید رمزآلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می‌گشاید». البته اگر عمر ابلیس تا روز قیامت هم باشد باز شیطان براساس خباثت ذاتی‌اش نهایت تلاش خود برای جلوگیری از ایجاد حکومت جهانی حق به عنوان بستر اساسی هدایت همگانی خواهد داشت و هراس از پایان عمر، صرفا مزید بر علت است. تقلای شیطان بر بقای خود و انحراف بشر، هم به واسطه فریفتن تک‌تک انسان‌هاست و هم به واسطه راهنمایی‌ها و مشورت‌های خاص به اصحاب قدرت که قوای سیاسی-نظامی-اقتصادی-فرهنگی عالم دستشان است. قرآن می‌فرماید «اینچنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم؛ آنها بطور سری سخنان فریبنده و بی‌اساس به یکدیگر می‌گفتند» (انعام/۱۱۲). دقت کنید که اینجا طبق تفاسیر، سخن از وسوسه و القاء عمومی شیاطین جن به بشر نیست. سخن از امداد و مشورت‌های خاص شیاطین جن به شیاطین انس است. این خودش باب مجزایی است که فقط اشاره می‌کنم به سیاسیون قدرت‌های غربی که غرق در مناسک شیطان پرستی و فراماسونری شده‌اند تا در یک همکاری و هم‌افزایی، از یک سو شیاطین جن از قوای مادی صاحبان زر و زور استفاده کنند و از سوی دیگر شیاطین انس از قدرت ماورائی شیاطین جن و نقشه راه ابلیس بهره ببرند. خلاصه آنکه نه امام زمان از قیام و مقدمه سازی برای آن غافل است و نه شیطان فقط به وسوسه افراد بسنده کرده. نهایت تلاش و جدال هر دو قطبِ حق و باطل، در قیام و برپایی حکومت متجلی است و هیچ کدام از دو قطب خیر و شر اصحاب خود را بدون کمک و مشورت نگذاشته و نمی‌گذارند. می‌دانید که امام خمینی هدف از انقلاب خود را چنین گفته بود: مرحله اول اسقاط حکومت شاه، دوم برقراری حکومت اسلامی و سوم کمک به قیام جهانی و اتصال به انقلاب مهدوی. اصلا می‌شود تصور کرد که انقلابی که به پشتوانه ۱۴۰۰ سال تلاش ائمه و علمای شیعه برای اولین بار به حکومتی با این قدرت و وسعت در منطقه رسیده و سقوطش مساوی است با تعویق چندصد ساله قیام، بی‌صاحب رها شده باشد! فقط خطراتی که معجزه‌وار از گوش انقلاب گذشت کافی است برای درک پشتوانه الهی آن. و اما اگر بخواهیم خلاصه بگوییم که مأموریت انقلاب اسلامی ایران و قوم سلمان فارسی چیست، باید بگوییم زمینه‌سازی ظهور و برقراری حکومت جهانی مهدوی با هدایت و درایت امام و رهبری به عنوان دو ذخیره بزرگ و تکرار ناشدنی تشیّع که در این عصر پرتلاطم آخرالزمان، مأموریت فوق‌العاده سنگینی داشته و دارند. اینجاست که می‌توان فهمید چرا علامه حسن‌زاده آملی به این صراحت فرمود «گوش شما باید به فرمان رهبر باشد چون گوش ایشان به فرمان حضرت خاتم انبیاء است». اللهم عجل لولیک الفرج متن کامل: eitaa.com/ghadirinetwork/4370
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شب جمعه باید رفت کربلا 🔻با دیدن این کلیپ و هدیه آن به هر مشتاق کربلا، راهی کربلا شوید ... @Panahian_ir