قدیری در نشست تبیینی «گام دوم» مطرح کرد: قانون اساسی اساسنامه انقلاب است و بیانیه گام دوم مرامنامه انقلاب
به گزارش خبرنگار تشکلهای دانشگاهی خبرگزاری فارس، احمد قدیری کارشناس مسائل بین الملل طی سخنانی در مسجد جامع المهدی میدان المپیک در جمع نمازگزاران و دانشجویان دانشگاه علامه در نشست «تبیین بیانیهی گام دوم انقلاب» گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اساسنامه انقلاب است و بیانیه گام دوم، مرامنامه انقلاب.
وی با اشاره به بخشهای مختلف بیانیه گام دوم افزود: آنچه در بیانیه صادر شد، یک فرمان جهاد عمومی در تمام عرصهها است.
قدیری تصریح کرد: از ویژگیهای متن بیانیه، علاوه بر مستند و مبتنی بر آمار بودن، مدرج و سازمانمند بودن آن است.
وی ادامه داد: زبان بیانیه همهفهم است و اهمیت و تعدد موضوعات لطمهای به اختصار کلام نزده است. بیانیه واقع گرایانهاست و علاوه بر تشریح دستآوردهای متعدد گذشته و بشارت به افقهای روشن پیشرو، به چالشها و کاستیها نیز اشاره شده است.
کارشناس مسائل بین الملل گفت: این نگاشته پویا است و در یک نگاه کلی با مرور گذشته، برنامه آینده را نیز مشخص میکند و هم قله و هدف را نشان داده و هم مسیر و وسیله را.
قدیری با بیان اینکه تبیین اهداف و مسیر پیشرو، به منزله انتقال مسؤلیت و مأموریت اهداف انقلاب از نسل اول به نسلهای بعدی است، گفت: در شرایطی که دشمنان ملت متوهمانه از پایان عمر جمهوری اسلامی سخن میگویند، فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده و نیز صدور بیانیه گام دوم که نقشه راه چهل سال دوم است، یعنی تهاجم تمام عیار به نقشه دشمن.
وی تاکید کرد: رهبر انقلاب پیش از این دو مرتبه افکار عمومی و مؤکدا جوانان را در غرب مورد خطاب قرار داده بودند و اینک افتخار مخاطبِ کلام واقع شدن در نامهای تفصیلی، نصیب ما شده است.
قدیری اظهار داشت: نگاه پدرانه و تعالیبخش در متن نامه موج میزند که این مشی همیشگی رهبر عزیزمان است که خود مستقیما به تعلیم و تعالی جامعه و جوانان میپردازند، نسلی که باید خود را برای مأموریتهای بزرگ آماده کند.
farsnews.com/news/13971213000543
@GhadiriNetwork
🇱🇧🇮🇷 در جمع بسیج دانشجویی حزب الله لبنان
instagram.com/p/Bu7RKSoF2X-/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=brr0mxwufg64
شرح کامل دیدار و سخنان:
yon.ir/Y8p1
@GhadiriNetwork
قدیری در دانشگاه علامه مطرح کرد:
استفاده ابزاری نظام سلطه از سینما و سیاست گذاری جهانی در جشنوارهها
به گزارش خبرنگار تشکلهای دانشگاهی خبرگزاری فارس، احمد قدیری کارشناس حقوق بین الملل در همایش «سینما سلطه» که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در تشریح پیوند سیاست و سینما گفت: وقتی ورزش که اساسا مربوط به ابدان است اینچنین سیاسی شده، دیگر سیاست زدگی سینما که مربوط به اذهان است نباید برای کسی عجیب باشد.
وی افزود: ورود حکومتها و یا صاحبان قدرت و ثروت در عرصه سینما اصولا به دو شکل کلی اعمال میشود که عبارت است از ورود مستقیم به عرصهی تولید و نیز ریل گذاری محتوایی به واسطه فستیوالهای سینمایی، به طوری که با انتخاب و گزینش نوع خاصی از فیلمها، به اهالی سینما در سراسر جهان پیام «چه و چگونه بساز» را صادر میکنند.
کارشناس حقوق بین الملل در ادامه به تحلیل انیمیشنها و فیلمهای بنامی چون «بابی اسفنجی», «شیرشاه»، «ابرذهن»، «۳۰۰»، «۲۰۱۲»، «روز استقلال» و «ایکس من» پرداخت و گفت در فیلم «شبی با پادشاه» به اعتبار آنکه خشایارشا داماد یهودیان بود، تصویری با شکوه و فرهیخته از وی به نمایش درآمد اما تنها چند ماه بعد، همان شخصیت تاریخی، در فیلم «۳۰۰» به اعتبار آنکه دور دوم جنگهای ایران و یونان -به عنوان مهد تمدن غرب- را رقم زد، آنطور وحشی و بربر نشان داده شد.
قدیری افزود: فیلم «۳۰۰» محصول ۲۰۰۶، در شرایطی تولید و عرضه شد که نئوکانهای دولت بوش گفتار تهدید آمیز نظامی علیه ایران را به اوج رسانده بودند و سرکوب تاریخ و تمدن ایران در راستای تکمیل پازل تهدید به جنگ قابل ارزیابی است.
وی اضافه کرد: فیلم «۲۰۱۲» محصول ۲۰۰۹ نیز در شرایطی ساخته و عرضه شد که لفاظیهای نظامی علیه ایران به اوج رسیده بود و سخن از پایان دنیا در سال ۲۰۱۲ به استناد تفسیر و تحریف تقویم قوم مایا و اشعار نوستراداموس، هدفی جز محتوم و مقدر نشان دادن جنگ در جهان نداشت.
این کارشناس حقوق بین الملل گفت: وقتی ورزش که اساسا مربوط به ابدان است اینچنین سیاسی شده، دیگر سیاست زدگی سینما که مربوط به اذهان است نباید برای کسی عجیب باشد.
قدیری در پایان خاطر نشان کرد: این همه سیاست زدگی در سینما و پیوند زر و زور و تزویر تعجب آور نیست، چیزی که عجیب است اصرار برخی در برابر این واقعیت است که نظام سلطه، از سینما نیز استفاده ابزاری میکند.
farsnews.com/news/13971222000730
instagram.com/p/Bu8hF6hn8j_/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=jl6yzcfjimdg
@GhadiriNetwork
🔴 واقعا لازمه نام و اذان عنصر معلوم الحالی چون #سعیدطوسی در فهرست انتخابی مؤذنهای نرمافزار #بادصبا باقی باشه؟!
@GhadiriNetwork
اینجا جاده ساری-فرحآباد، انبار و کارخانه عظیم فرآوری چوب، قتلگاه جنگلهای شمال، و دهها کامیون صف بسته برای تحویل اجسادِ درختان کهن و جوان.
این درختان از کجا میآید؟ چوب خشکهای زمین است که گردآوردهاند شده؟! یا درختان قطع شده از جنگلهای ایرانی رو به ویرانی؟
فارغ از موضوع زیست محیطی، چه حفاظت و حصاری برای این سلسله جبال چوب وجود دارد؟! مدیران این قبرستان درخت، نمیدانند که با یک خرابکاری ساده بهوسیلهی یک پیت نفت و یک کبریت، آتشگاه نمرود به پا خواهد شد؟ و پلاسکویی دیگر و مهیبتر، اینبار در قلب مازندران...
instagram.com/p/BvKFEy2HHPk/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=hzqaff8fz6on
@GhadiriNetwork
عکس مربوط به فروردین ۸۹ و داخل مرز عراق (مهران) است، زمانی که آمریکاییها هنوز حضور داشتند و با ادوات نظامی و خودروهای سنگینِ زرهپوش در مرز مستقر بودند و زوار ایرانی و به خصوص جوانترها را برای بازرسی بدنی، انگشت نگاری و اسکن چشم، بهصف میکردند.
اکنون اما با گذشت ۹ سال، رئیس جمهور آمریکا گلایه میکند که چرا با وجود ۷ تریلیون دلار هزینه در خاورمیانه، باید مخفیانه و در تاریکی به عراق سفر کند.
آنکه عزت را به پاسپورتهایمان آورد، حاج قاسم بود. ظریف و روحانی انگ ذلت را بر شناسنامههایمان زدند.
instagram.com/p/BvM8nk9nNVn/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=4wkmrdfskkpd
@GhadiriNetwork
🌺 میلاد مولای متقیان، امیر مؤمنان و روز پدر مبارک
@GhadiriNetwork
گزیده منشور روحانیت حضرت امام
(بخش #یک از دو)
💠 تصور نمیکنم برای بررسی عمیق همه جانبه علوم اسلامی طریقهای مناسبتر از شیوه علمای سلف یافت شود.
💠 روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت.
💠 مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی، خصوصاً فرهنگ مبتذل غرب موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده ها برخورد احتیاط آمیز کنند.
💠 ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاری تر از اغیار بوده و هست.
💠 خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هر گز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است.
💠 به زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الا عالم سیاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسهای زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزهها بود که هر کس کج راه میرفت متدینتر بود. یادگرفتن زبان خارجی، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک بهشمار میرفت. در مدرسه فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفی از کوزهای آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه میگفتم. تردیدی ندارم اگر همین روند ادامه مییافت، وضع روحانیت و حوزهها، وضع کلیساهای قرون وسطی میشد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعی حوزهها را حفظ نمود.
💠 شیوه مقدسمآبی و دینفروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاستبازان امروز شدهاند. آنها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمیدادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبریز با هماهنگی چپیها و سلطنتطلبان و تجزیهطلبان کردستان تنها یک نمونه است که میتوانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولی دست برنداشتند و از کودتای نوژه سر در آوردند، باز خدا رسوایشان ساخت. دستهای دیگر از روحانینماهایی که قبل از انقلاب، دین را از سیاست جدا میدانستند و سر به آستانه دربار میساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز مقدسنماهای بیشعور میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز میگویند مسئولین نظام کمونیست شدهاند! تا دیروز مشروبفروشی و فساد و فحشاء و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان -ارواحنا فداه- را مفید و راهگشا میدانستند، امروز از اینکه در گوشهای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ میدهد، فریاد وا اسلاما سر میدهند!
دیروز حجتیهایها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند! ولایتیهای دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریختهاند، و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکستهاند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است، امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را میخورند!
💠 در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً از حوادث ده سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینهها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینهای مغلوب و شکست خورده نیستیم، حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما گردید و دشمنان در تحمیل آنهمه خسارات چیزی به دست نیاوردند. البته اگر همه علل و اسباب را در اختیار داشتیم در جنگ به اهداف بلندتر و بالاتری مینگریستیم و میرسیدیم ولی این بدان معنا نیست که در هدف اساسی خود که همان دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام بود مغلوب خصم شده ایم. هر روز ما در جنگ برکتی داشتهایم که در همه صحنهها از آن بهره جستهایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نمودهایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نمودهایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناختهایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیدهایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشههای انقلاب پر بار اسلامیمان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطندوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال میتوان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت... تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آنچنانی برخوردار شد و از همه اینها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت.
متن کامل:
imam-khomeini.ir/fa/n14672
@GhadiriNetwork
گزیدهای از منشور روحانیت حضرت امام
(بخش #دو از دو)
💠 جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمامشدنی نیست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد.
💠 من در اینجا از مادران و پدران و خواهران و برادران و همسران و فرزندان شهدا و جانبازان به خاطر تحلیلهای غلط این روزها رسماً معذرت میخواهم و از خداوند میخواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد. ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم.
💠 نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیدهها به گونهای غلط عمل کنیم که حزباللّه عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولیاش عدول میکند.
💠 ما شعار سرنگونی رژیم شاه را در عمل نظاره کردهایم، ما شعار آزادی و استقلال را به عمل خود زینت بخشیدهایم، ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمانان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا تماشا کردهایم، ما همه شعارهایمان را با عمل محک زدهایم. البته معترفیم که در مسیر عمل، موانع زیادی به وجود آمده است که مجبور شدهایم روشها و تاکتیکها را عوض نماییم.
💠 علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانینماها و مقدسمآبها باشند، از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابینماها و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکردهاند عبرت بگیرند که مبادا گذشته تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزیهای بیمورد و سادهاندیشیها سبب مراجعت آنان به پستهای کلیدی و سرنوشتساز نظام شود. من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف میکنم که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمّه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشتهاند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن، به راحتی از میان نمیرود؛ گرچه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الان هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی آمریکای جهانخوار قناعت نمیکنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند. امروز هیچ تأسفی نمیخوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبودهاند.
💠 صریحاً اعلام میکنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد، تا من هستم دست ایادی آمریکا و شوروی را در تمام زمینهها کوتاه میکنم.
💠 مردم شریف ایران توجه داشته باشند که نوعاً تبلیغاتی که علیه روحانیت انجام میپذیرد به منظور نابودی روحانیت انقلاب است، ایادی شیطان در تنگناها و سختیها به سراغ مردم میروند که بگویند روحانیت مسبب مشکلات و نارساییهاست، آن هم کدام روحانی، روحانی بیدرد و بیمسئولیت نه، بلکه روحانیتی که در همه حوادث جلوتر از دیگران در معرض خطر بوده است. کسی مدعی آن نیست که مردم و پابرهنهها مشکلی ندارند و همه امکانات در اختیار مردم است. مسلم آثار ده سال محاصره و جنگ و انقلاب در همه جا ظاهر میشود و کمبودها و نیازها رخ مینماید ولی من با یقین شهادت میدهم که اگر افرادی غیر از روحانیت جلودار حرکت انقلاب و تصمیمات بودند امروز جز ننگ و ذلت و عار در برابر آمریکا و جهانخواران و جز عدول از همه معتقدات اسلامی و انقلابی چیزی برایمان نمانده بود. لازم به یادآوری است که ذکر شمهای از وقایع انقلاب و روحانیت به معنای آن نیست که طلاب و روحانیون عزیز در فردای این نوشته حرکت تند و انقلابی بنمایند بلکه هدف، علم و آگاهی به نکتههاست که در انتخاب مسیر با بصیرت حرکت کنند و خطرها و گذرها و کمینگاهها را بهتر بشناسند.
متن کامل:
imam-khomeini.ir/fa/n14672
@GhadiriNetwork
از علائم نزدیکی ظهور، باران بیسابقه در ماه رجب
@GhadiriNetwork
🌊 باران رحمت و امنیت
وقتی میدانی به دلیل خشکسالیها:
۱. جنگ آب جنبه داخلی پیدا کرد،
۲. بسیاری زمینها غیرقابل کشت شد،
۳. اغلب کشور درگیر ریزگرد بود،
۴. با روند خشکی دریاچه ارومیه طوفان نمک را انتظار میکشیدیم،
۵. جیره بندی آب در تابستان محتمل بود؛
باید سجده شکر کنی برای این باران رحمت و امنیت الهی.
radiofarda.com/a/destruction-water-installation-from-isfahan-to-yazd/29619724.html
@GhadiriNetwork
این نوع برش تصویر و خراب کردن چهره را باید گذاشت پای کجسلیقگی یا غرضورزی؟
[شبکهی یک، میانبرنامهی ثابتِ مابین پخش اذان تا نمازصبح]
instagram.com/p/Bv0Ig2cnbvO/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1vurm4gkpo3ky
@GhadiriNetwork
🔷 از میان گفتگویی در صفحه توییتر اینجانب:
🔹 یک سؤال از وجدانهای بیدار:
مایی که امروز نشستهایم و مجدانه در تمجید خدمت رسانی دیگران در سیل گلستان و لرستان و خوزستان #توییت میزنیم، اگر دفاع مقدس را میدیدیم میرفتیم؟
فرق #جهاد_مجازی با #فشار_ایمیلی دقیقا در چیست؟!
🔸 جنگ سخت هم نیاز به تبلیغات داشت.
تاثیر فضای مجازی، اکنون اگر اثری بیشتر از ستاد تبلیغات جنگ نداشته باشد، قطعا کمتر نیست.
رکن اطلاع رسانی و مطالبه گری البته مهم است، ولی حضور میدانی مهمتر.
🔹 نیاز به تبلیغات داشتن درسته، اما نه اینکه همه تبلیغ را بچسبند و اصل کار فراموش شود.
آن هم وقتی موبایل به دست بیش از حده اما بیل به دست کم داریم.
ضمن اینکه اونجا اینترنت قطع نیست!
میشه هر دو رو با هم داشت، تهران نشینی لازم نیست برای دوتا توییت!
(اینها اول از همه به خودم برمیگرده)
@GhadiriNetwork
twitter.com/GhadiriNetwork
🔷 پاسخ اینجانب به پرسش مهم مخاطب
(با اندکی تلخیص)
🔸 عرض سلام و ادب
جناب اقای قدیری، تشکر از مطالب مفید جلسه آن روز.
نقدی به فرمایشات شما دارم که مرتبط با اتهام معروف «توهم توطئه» است که گاهی خیلی هم اتهام نیست!
اینکه دشمن خیلی دقیق و زیر پوستی عمل میکنه رو قبول دارم، ولی گاهی در تحلیلهای منتقدین مذهبی سینما از جمله استاد شاه حسینی تعابیر و تحلیلهایی دیده میشود که منِ به ظاهر مذهبیِ ضد صهیونیسمِ انقلابی هم نمیتوانم هضم کنم، چه برسه به قشر روشنفکر!
تحلیلهای نشانه شناسی که شما ارائه دادید برخی منطقی بود و برخی غیر قابل پذیرش.
فرض کنید همه با برنامه و با منظور باشه؛ خب باشه؛ چه تاثیری بر مخاطب میتونه داشته باشه؟
وقتی پیام به مخاطب منتقل نمیشه، وقتی مخاطب نماد رو نمیشناسه، هرچی میخواد باشه باشه.
فلان، نماد عصای موسی باشه، خب باشه، چه انحرافی ممکنه ایجاد بکنه؟ چه محبوبیتی از صهیونیسم یا غیره در دل مخاطب به وجود میاره؟
شاید جهتگیریام را عوامانه و غیر هوشمندانه تلقی بفرمایید ولی دوست ندارم هر گزارهای را بدون تامل بپذیرم. خوشحال میشم پاسخها و تحلیلتان را بشنوم.
مؤید باشید
🔹 سلام و تشکر از لطف شما
توضیح مختصر آنکه القائاتِ مبتنی بر نمادها، تحققش منوط به دو مرحله است: کدگذاری و کدگشایی.
فعلا و عموما مرحله کدگذاری و شرطی سازی مخاطب است. به این صورت که یا نمادهای ایرانی و اسلامی را به تروریستها، اشرار و شیاطینِ شناخته شده منتسب میکنند، و یا با مهندسی معکوس، علائم آخرالزمانی و نشانههای حضرت مهدی را منفی جلوه میدهند (کدگذاری) تا پس از ظهور، خودبهخود در خودآگاه یا ناخودآگاهِ مخاطب، زدگی و وحشت ایجاد کند (کدگشایی).
به عنوان مثال در فیلم جنگیر، ابتدایش اذان پخش میگردد!
شاید کسی حین تماشا اصلا نداند اذان چیست، و اگر هم بداند، حواسش به پخش اذان در فیلم نباشد. اما ضمیر ناخودآگاه کارش را خوب بلد است.
بعدا حین شنیدن اذان، وحشت فیلم در ذهنش تداعی خواهد شد. و اذانی که قبلا شنیده نیز در ذهنش با تداعی و تبادر، معنای جدیدی خواهد یافت.
🔗 شرح جلسه مذکور:
farsnews.com/news/13971222000730
پینوشت | در آرشیو شخصی، متن مصاحبه «شان استون» را داشتم که مربوط به سال مسلمان شدنش بود، اکنون لینک و منبع آن در نت موجود نیست، با این حال بخشی از صحبتهای این کارگردان-بازیگر هالیوود را که مرتبط به موضوع است، عینا منتشر مینمایم:
به نظر من، کمپانی والت دیزنی مجری بخشی از سیاستهای گروهی است که آمریکاییها به آن «ایلومناتی» میگویند و در ایران به «فراماسونری» معروف است. والت دیزنی، از همه چیز سمبل سازی میکند. یعنی از پیغامهای پنهان زیادی در فیلمها و کارتونهایش استفاده میکند تا اهداف این گروه را برآورده کند.
شاید برای بعضیها عجیب باشد اما مثلاً در کارتون دامبو که در آن نماد اهرام همواره جلوی چشم مخاطب است، بر بزرگترین نماد ایلومناتی یعنی چشمی که در یک هرم است، تاکید میشود؛ چشمی که همه را زیر نظر دارد. کسانی که خودشان جزو این گروه هستند حواسشان هست و خوب تشخیص میدهند اما مردم عادی نه؛ به این نکات توجهی ندارند و این نمادها، تنها در ضمیر ناخودآگاه آنها، به عنوان نمادهایی مطلوب ذخیرهسازی میشود.
دیزنی دنیا را طوری به شما نشان میدهد که مردها و زنها در آرزوها غرق هستند، زنهای خوب همه پرنسس هستند و مردهای خوب پادشاه؛ زنها منتظرند پادشاهان روزی بیاید و آنها را با خود به سرزمین رویاهایشان ببرند. با این کارها بچهها را از دنیای واقعی دور میکنند و آنها را شستشوی مغزی میدهند و اینطور تلقین میکنند که تو اگر یک دختر هستی، بهترین وضعیت برای تو این است که یک پسر بیاید تو را ببوسد و با خود ببرد!
همه صنعت هالیوود دارای پیغام پنهان است و مثلاً همین اتفاق ۱۱ سپتامبر نیز با نمادهای ایلومناتی ارتباطات زیادی دارد. در حقیقت دو رقم ۱ موجود در ۱۱، ستونهای کابالیسم هستند. همینطور ساختمان پنتاگون که همان نشانه پنج ضلعی و نماد را شیطان را دارد. اگر از من بپرسید که این همه تلاش دولت آمریکا برای استفاده از نمادها در شئون مختلف زندگی مردم چیست، میگویم که هالیوود از نمادگرایی برای شرطی کردن مخاطبانش استفاده میکند تا بعداً با استفاده از همین سیستم کدگذاری و نمادگرایی، به خیال خود بتواند از مخاطب استفاده خاص خودش را ببرد.
[متن کامل مصاحبه در پست بعد]
@GhadiriNetwork