eitaa logo
استاد محمدی قائینی
808 دنبال‌کننده
175 عکس
26 ویدیو
206 فایل
✅ کانال اطلاع رسانی #دروس، #دیدگاه_ها و برنامه های آیت الله محمد محمدی قائینی (زید عزه) ✍️ مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ✍️ مدرس خارج تفسیر و فلسفه 🆔 ادمین: @fotros313h @Moataghedi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
95 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 13 (از بحث قواعد فقهیه) 📆 تاریخ 6/12/1399 🆔 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
94 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 11 (از بحث عقل) 📆 تاریخ 6/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه 83.mp3
25.94M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 83 📆 تاریخ 6/12/1399 🆔 @ghaeeni
♻️ گزیده ای از بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری ♻️ 💥 مفاهیم معرفتی اسلام باید جنبه‌ی عملیّاتی و ترجمه‌ی عملیّاتی پیدا کند. 💥 هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بین‌المللی مواجه خواهد شد، با چالشهای جدید مواجه خواهد شد، با وضعیّتهای جدید مواجه خواهد شد و این او را نیازمند میکند به اینکه عقبه‌ی فکریِ تغذیه‌کننده‌ی نظام هم گسترش پیدا کند. آن عقبه‌ی فکری‌ای که نظام را دارد جلو میبرد و تغذیه میکند و از انحرافش جلوگیری میکند، باید تقویت بشود، باید مفاهیم جدید مطرح بشود. این مفاهیم جدید از بیرون نمی‌آید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح میشود. البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث‌ کردن درباره‌ی اینها- کار همه کس نیست؛ فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند. 🔴 مطالبۀ «امام خامنه‌ای» از خبرگان و متفکّران حوزه برای 《استنباط مفاهیم جدیدِ قرآنی و دینی، متناسب با وضعیت‌های جدید و چالش‌های جدید》۱۳‌۹۹/۱۲/۴ 🔰 منظومه‌ی معرفتی و ارزشی اسلام یک مجموعه‌ی مفاهیمی است که آوردن این مفاهیم به میان مردم و آنها را به مرحله و منصّه‌ی عمل درآوردن، یک کار بسیار بزرگ و مهمّی است. 🔰 عرض بنده این است که عناوین و مفاهیم معرفتی اسلام جنبه‌ی عملیّاتی و ترجمه‌ی عملیّاتی پیدا کند و عمل به آنها ممکن و رایج بشود که این به خودیِ خود نمیشود و احتیاج به تلاش دارد. 🔰 برای رسیدن به این آرمانها ابزارهایی لازم است. آن ابزارها هم که ما را به آن آرمانها برساند، باز در خود منظومه‌ی معرفتیِ اسلام بلاشک وجود دارد؛ چون امکان ندارد که مقصد را به ما بگویند و ما را تحریض کنند به رسیدن به آن مقصد امّا راه را جلوی پای ما نگذارند؛ چنین چیزی امکان ندارد. بنابراین راهش هم در کتاب و سنّت هست. حالا نظام اسلامی میخواهد به این آرمانها برسد، [لذا] بایستی این وسایل و ابزارهای رسیدن را که جزو و است، جستجو کند، پیدا کند، اینها را عملیّاتی کند و راه بیفتد؛ یعنی در واقع این یک نرم‌افزار است برای سخت‌افزار حکومت اسلامی. حکومت اسلامی را به عنوان سخت‌افزار در نظر بگیرید، اگر نرم‌افزار مناسب خودش را نداشته باشد، به هیچ کار نمیخورد. نرم‌افزارش همین است که راه‌های رسیدن به آن آرمانها مشخّص بشود و حرکت در این جهت ادامه پیدا کند. 🔰 هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا میکند و دامنه‌ی فعّالیّت نظام اسلامی گسترده‌تر میشود و افزایش پیدا میکند و میدانهای تازه‌ای در مقابل جمهوری اسلامی باز میشود و با مواجه میشود -چالشهایی که قبلاً وجود نداشته؛ چون هر چه میگذرد، چالشهای جدید، میدانهای جدید، کارهای جدید مطرح میشود برای نظام اسلامی- به همین تناسب احتیاج دارد که آن نرم‌افزار را، آن مجموعه‌ی معنوی را نو‌به‌نو کند و به‌روز کند. عرض من این است. این، آن چیزی است که از فضلای صاحب‌نظر و متفکّر بِجِد باید مطالبه بشود و این کار باید انجام بگیرد. 🔰 هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بین‌المللی مواجه خواهد شد، با چالشهای جدید مواجه خواهد شد، با وضعیّتهای جدید مواجه خواهد شد و این او را نیازمند میکند به اینکه تغذیه‌کننده‌ی نظام هم گسترش پیدا کند. آن عقبه‌ی فکری‌ای که نظام را دارد جلو میبرد و تغذیه میکند و از انحرافش جلوگیری میکند، باید تقویت بشود، باید مفاهیم جدید مطرح بشود. عرض کردم این از بیرون نمی‌آید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح میشود. البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث‌ کردن درباره‌ی اینها- کار همه کس نیست؛ فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند؛ چون از این طرف یک خطر این است که یک آدم بی‌صلاحیّت و نیمه‌سواد و التقاطی وارد از آیات الهی بشود، از‌ آن طرف هم این خطر وجود دارد که یک آدم متحجّر که هنوز مسئله‌ی دخالت دین در زندگی اجتماعی و سیاست و حکومت برای او حل نشده بخواهد وارد بشود؛ نه، باید انسانهای متفکّر، شخصیّت‌های برجسته [وارد کار بشوند]. این بحث ظرفیّت زیادی دارد برای بررسی ‌کردن، مطالعه ‌کردن و در پیرامون آن حرف ‌زدن و به نتایجی رسیدن. 🔗 متن کامل: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47396 🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خارج اصول 9.12.99عدالت.mp3
21.95M
95 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 84(از بحث اجتهاد و تقلید) 📆 تاریخ 9/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه 84.mp3
24.7M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 84 📆 تاریخ 9/12/1399 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙آیت الله محمد در گفتگو با خبرگزاری رسا تشریح کرد: ❇️ حقیقت وجودی انسان گوهر تابناکی است که متصل به خداوند است و انسان برای این خلق شده که مورد کرامت قرار  بگیرد و به ارزش حقیقی خود دست یابد که این مساله در دنیا محقق نمی شود. ❇️ حضرت زینب(س) به معنای واقعی یکی از الگو های مناسب برای بشر به شمار می رود؛ زیرا انسان ها برای رسیدن به کرامت نیازمند الگو است. ❇️ وی با بیان اینکه انبیا و اهل بیت(ع) منبع و معدن کرامت هستند، اذعان کرد:باید توجه کرد که حضرت زینب(س) در خانواده وحی به دنیا آمده است یعنی پدربزرگ، پدر، مادر و برادران ایشان افرادی هستند که همه معصوم هستند و به صورت مستقیم با خداوند ارتباط دارند و از نور الهی بهره برده است. 🔅 حضرت زینب(س) روش صحیح زندگی را به همه آموخت ❇️ یکی از کمالات حضرت زینب(س) این است که وی روش صحیح زندگی کردن را به همه انسان ‌ها اعم از زن و مرد آموخت چرا که با وجود اینکه ایشان همانند همه انسان‌ها دارای زندگی معمولی بوده اما مسیر بندگی را به خوبی طی کرده است. ❇️ این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در تمام وقایع عاشورا و پس از آن حضرت (س) به همه آموخت که انسان باید در هر شرایطی عبد و مطیع خداوند باشد و دستورات دین را به صورت دقیق انجام دهد. ❇️ بر اساس روایات بر سه قسم است: صبر بر اطاعت، صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت تقسیم می شود و (س) در هر سه قسم صبر، الگو  و است. 🆔 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
97 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 8 (از بحث جدید) 📆 تاریخ 10/12/1399 🆔 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
96 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 85 (از بحث اجتهاد و تقلید) 📆 تاریخ 10/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه 85.mp3
26.51M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 85 📆 تاریخ 10/12/1399 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
98 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💢 الامر الثالث من الفرع الاول 🔻 بررسی وجه اول و دوم در استدلال به پذیرش قول صابئین در حکم به اهل الکتاب بودن آن ها 🔻 مناقشه در وجه اول و دوم ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰️جلسه 9 (از بحث جدید) 📆 تاریخ 11/12/1399 🆔 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
97 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 86 📆 تاریخ 11/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه 86.mp3
26.54M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔰️جلسه 86 📆 تاریخ 11/12/1399 🆔 @ghaeeni
💢 بیانات مهم آیت الله در نقد سخنان اخیر حجت الاسلام حسن ❇️ حجت‌الاسلام روحانی، چندی پیش با تمسک به آیات شریفه قرآن کریم اصرار بر ادامه با علی رغم نقص عهد مکرر را دستور قرآنی دانست. ❇️ آیت الله محمدی قائینی با بررسی شأن نزول، سیاق آیه و تحلیل مجموعی آیات قبل و بعد، سخنان وی را مورد نقد و خدشه قرار دادند. ♨️ بیانات استاد محمدی قائینی در این زمینه منتشر خواهد شد. 🆔 @ghaeeni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
99 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 💢 الفرع الثالث من الامر الاول 🔻 بیان وجه سوم 🔻 مناقشه در وجه سوم ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰️جلسه 10 (از بحث جدید) 📆 تاریخ 12/12/1399 🆔 @ghaeeni
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
98 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 87 (از بحث اجتهاد و تقلید) 📆 تاریخ 12/12/1399 🆔 @ghaeeni
فلسفه87.mp3
28.81M
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰️جلسه 87 📆 تاریخ 12/12/1399 🆔 @ghaeeni