eitaa logo
قائمون
245 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
5.5هزار ویدیو
467 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺سید حسن خمینی:امروز همه مسائل کشور به حوزه سیاست خارجی گره خورده؛ باید گره این حوزه را باز کرد 🔹قدرت دستگاه دیپلماسی این است که هنگام مواجه شدن با بن بست، بتواند در کمتر از ۲۴ ساعت راه جدیدی را باز کند ➕ اولا گره خوردن همه مسائل کشور به حوزه سیاست خارجی (شرطی شدن جامعه و اقتصاد)، نتیجه‌ی کم کاریها، بی تدبیریها و فعالیت‌های دولت متبوع تان در هشت سال گذشته است و درثانی گره این حوزه از طریق قوی شدن و توجه به ظرفیتهای مغفول مانده در چند سال گذشته باز خواهد شد؛ در هنگام مواجه شدن با مشکلات نیز قطعا باید (بجای بن بست نمایی و اصرار بر مسیر گذشته)، راه جدیدی را گشود اما باید توجه داشت که آزموده را آزمودن خطاست!
🔴 سفر مورا به تهران فراتر از انتظار/ متن توافق عملا نهایی شده است ⏪رسانه آمریکایی پولتیکو به نقل از منابع غربی: سفر انریکه مورا به تهران پیشرفت جدیدی در مذاکرات ایجاد کرد. 💢جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفر مورا به تهران را فراتر از انتظار دانسته است. 💢متن توافق عملا نهایی شده و دو نکته جزئی باقی مانده است که به ادعای مقامات غربی، مسائل فنی مرتبط با لغو تحریم هاست. 💢اگرچه ایران از مواضع خود عقب نشینی نکرد، اما نشان داد که برای ازسرگیری مذاکرات مصمم است. 💢دیپلمات های اروپایی میگویند ممکن است ایران درخصوص موضوعات مورد اختلاف، پیشنهادهای جایگزین مطرح کند. اگر این پیشنهادات واقع بینانه باشد، طرفین میتوانند دوباره سر میز مذاکره بنشینند.
آقای پرستویی یه مطلب برای رهبر انقلاب نوشتند و خطاب به ایشون گفتند: «از شما خواهانم حکم رفاه ملت را با خون بنده امضا کنید» آقای پرستویی برخلاف تصور شما، این مملکت توش دموکراسیه یعنی حسن روحانی که شما به عنوان رئیس جمهور انتخابش کردید ده‌ها اختلاف استراتژیک و ایدئولوژیک با رهبر انقلاب داره، اما رئیس جمهور شد! دقت کنید! رئیس جمهور شد! چون شما خواستید! رئیس جمهوری که بالای ۸۰ درصد بودجه دستشه و اختیاراتش از رهبر مملکت هم بیشتره! حالا چون فرد مورد نظر شما نه نیروگاه برق درست و حسابی ساخته، نه کشور رو تو گندم خودکفا کرده، نه بیکاری رو سر و سامون داده، نه یه دونه خونه ساخته، نه مافیای خودرو رو جمع کرده و نه هزار کار دیگه ... رهبر مملکت باید جواب پس بده؟ آقای پرستویی متأسفانه یا خوشبختانه اینجا دموکراسیه و وضع فعلی نتیجه انتخاب من و شماست! البته که بی‌کفایتی بسیاری از مسئولین جای خود و ما هم معتقدیم تا مسئولین بی‌کفایت محاکمه نشن، فایده‌ای نداره!
🔴شیطنت الجزیره در خصوص نتایج انتخابات لبنان 🔸️شبکه الجزیره اعلام کرده که حزب الله لبنان و متحدانش با ۶۲ کرسی اکثریت پارلمان لبنان را از دست داده اند . 🔸️این خبر از این جهت اشتباه است که تعدادی از کاندیداهای مستقل طرفدار حزب الله مانند حسن مراد ، دکتر عبدالرحمن بزری ، اسامه سعد ، طه ناجی و ... به پارلمان راه یافته اند و آنان همانند دوره های قبل به فراکسیون ۸ مارس خواهند پیوست اما الجزیره به عمد آنان را جزء حامیان مقاومت محسوب نکرده است. 🔸️پس مقاومت لبنان و متحدانش اگرچه در نسبت به انتخابات گذشته کرسی های معدودی را از دست داده اند اما همچنان اکثریت عددی را در اختیار دارند. 🔸️نکته دیگر این که در بین مسیحیان و شیعیان نیز اکثریت با حامیان مقاومت است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍جزئیاتی از دستگیری ۲ جاسوس فرانسوی در ایران 🔹این دو جاسوس با شکل دهی به اعتراضات صنفی و انحراف آن قصد ناامنی و ایجاد آشوب در کشور را داشتند.
📍آقای میرسلیم نماینده مجلس امروز فرمودن: مدعیان باز نشدن ایربگ ها، خودشان در تصادفات مقصرند ؛باز نشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار آمار ناچیزی است خودرو‌های داخلی لج خودروسازان خارجی را در آوردند 😂 🔻حالا شما برید یه گشتی توی نت بزنید ببینید ماشاءالله اقای میرسلیم چطوری موی‌رگی توی مجموعه ایرانخودرو پادشاهی میکنه.. ۱. شرکت تحقیق طراحی و تولید موتور ایران خودرو - رئیس هیئت مدیره ۲. شرکت مهندسی موتور آدرینا راد نیرو - نائب رئیس هیئت مدیره ۳. ثبت اختراع: احتراق اشتعال تراکمی با واکنش پذیری کنترل شده ۴. موسسه توسعه فناوری قوای محرکه سنگین ایرانیان - رئیس هیئت مدیره ۵. شرکت صنعتی و تولیدی دیزل سنگین ایران - رئیس هیئت مدیره ۶. شرکت گسترش سامانه‌های الکترونیک خودرو - رئیس هیئت مدیره اقای میرسلیم این‌ ماله‌کشی‌ها رو شما نکنید کی بکنه؟ اخر و عاقبت خوبی نداره ماله‌کشی خودروسازهایی که سالانه هزاران میلیارد ضرر میدن و صدها نفر از مردم رو میکشن!
📍بر اساس ویدیویی که دربار سلطنتی عربستان منتشر کرد، «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی عصر روز یکشنبه پس از کولونوسکوپی یک هفته قبل، از بیمارستان مرخص شد. 🔹سلامت پادشاه ۸۶ ساله در حالی به دقت رصد می‌شود که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است. جانشین منصوب شده و پسر ۳۶ ساله او، ولیعهد «محمد بن سلمان»، در حال حاضر امور روزمره کشور را اداره می‌کند.
📍بازداشت متهم اصلی انتشار فایل صوتی محرمانه فرماندهان سپاه 🔹«سازمان اطلاعات سپاه» متهم اصلی انتشار فایل صوتی بکلی سری فرماندهان سپاه در مورد پرونده فساد موسوم به هولدینگ یاس را بازداشت کرد. 🔻گفته می‌شود «م. قائمی» از مدیران یک گروه توسعه اقتصادی مدتی است که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در «سازمان اطلاعات سپاه» بازداشت شده است. 🔹پس از برگزاری جلسات مکرر با متهمان انتشار فایل صوتی فرماندهان سپاه از جمله سردار ذوالقدرنیا و توصیه‌های سرلشکر جعفری، مشخص شد که متهم اصلی انتشار فایل صوتی فرماندهان سپاه، «م. قائمی» است. 🔻احتمالا «م. قائمی» پشت‌پرده بخشی از اسنادی بوده که فعالان به اصطلاح عدالتخواه طی سالیان اخیر از پرونده‌های مالی نیروهای مسلح منتشر می‌کردند. 🔹با این بازداشت، جدیت «سازمان اطلاعات سپاه» در برخورد با پرونده های مفاسد در نیروهای مسلح نیز به اثبات رسید.
♦️ منطقه در یک نگاه 1️⃣ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات راهی ابوظبی شد. 2️⃣ رسانه‌های یمنی از انجام اولین پرواز از فرودگاه صنعا پس از شش سال در راستای اجرای توافقنامه آتش ‌بس موقت خبر دادند. مقصد این هواپیما امان پایتخت اردن بود. 3️⃣ مخالفان نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمسنتان که خواهان استعفای وی هستند، در ایروان تظاهرات و تجمع خودرویی برگزار کردند. 4️⃣ ائتلاف سیاسی موسوم به کمیته هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه‌ای از اعلامیه نمایندگان مستقل برای تشکیل دولت استقبال کرد. 5️⃣ امیر قطر پس از سفرهای منطقه‌ای در راستای سفر به کشورهای اروپایی وارد اسلوونی شد و قرار است در ادامه به کشورهای اسپانیا، آلمان، انگلیس، فرانسه و و سوئیس سفر کند. 6️⃣ نیروی هوایی عمان رزمایش مشترکی را با نیروی هوایی آمریکا در خاک عمان آغاز کرد. 7️⃣ طوفان گردوغبار شدید، استان‌های مختلف عراق را درنوردید و کلیه پروازهای بغداد و نجف اشرف تا اطلاع ثانوی متوقف شد.
♦️ جنگ اوکراین، فرصت اصلاح سازمان ملل؟ 🔹 اندیشکده گروه بحران در مقاله‌ای به ارزیابی این مسأله پرداخته که آیا نبرد اوکراین، ممکن است فرصتی برای اصلاح ساختار سازمان ملل به شمار بیاید؟ ساختاری که در «لحظه سانفرانسیسکو» یا زمان تثبیت نظم کنونی بر مبنای قدرت اعضای دائم شورای امنیت در 1945 شکل گرفت. 🔸 نویسنده با اشاره به سندی تحت عنوان «برنامه مشترک ما» که از سوی دفتر دبیر کل سازمان ملل تهیه شده، پیشنهاداتی در سه حوزه ارائه داده است. 1️⃣ مدیریت شوک‌های اقتصادی تبعات کرونا و نبرد اوکراین بر بازارهای انرژی و غلات، می‌تواند محرکی برای افزایش هماهنگی گروه‌های اقتصادی مانند G7 و G20 باشد که با همکاری دفتر دبیر کل بتوانند کنسرسیومی از «کشورهای عضو، گروه‌های کلیدی سازمان ملل متحد و مؤسسات مالی بین‌المللی» برای مدیریت شوک‌های اقتصادی تشکیل دهند. 2️⃣ مقابله با ترویج اطلاعات نادرست ترویج اطلاعات ناقص یا نادرست در جریان همه‌گیری کرونا و نبرد اوکراین به بحران اعتماد به نهادهای رسمی و فقدان درک مشترک در عرصه بین‌المللی منجر شده است. سازمان ملل متحد با جلب مشارکت‌های بین‌بخشی با جامعه مدنی و نخبگان می‌تواند نظارت قوی‌تری بر محتوای فضای مجازی اِعمال کند و تلاش‌های پیشگیرانه‌ای برای ارائه پیام‌های واقعی شکل دهد. 3️⃣ کنترل تسلیحات تقویت گروه‌های حقیقت‌یاب سازمان ملل برای ارزیابی خلع سلاح‌های کشتار جمعی، ارتقای مفاد توافق‌نامه‌های ممنوعیت به‌کارگیری مین‌ها و تسلیحات شیمیایی و ایجاد ائتلاف‌هایی از دولت‌های کوچک برای ترویج هنجارهای کاربرد مسئولانه تسلیحات، از پیشنهادات این مقاله برای سازمان ملل است. 🔸 بحران‌های بزرگ مانند جنگ‌های جهانی به تغییرات اساسی در نظم بین‌الملل منجر می‌شوند ولی بحران‌های کوچک اگر مشمول فراموشی و مرور زمان نشوند، حداکثر به تغییرات فنی و عملیاتی می‌انجامد. جنگ اوکراین به دلیل اینکه یک‌سوی آن روسیه، عضو دائم شورای امنیت است و چین نیز در این مورد موضع محافظه‌کارانه‌ای دارد، به تغییر اساسی منجر نخواهد شد.
هدایت شده از 
اسلایدهای مربوط به فرآیند هوشیارسازی.pptx
17.83M
| فرآیند هوشیارسازی بحران جمعیت و فرزندآوری 🔹 پرده نگار روشنا برای ترویج فرزندآوری https://eitaa.com/roshana_zanjan https://rubika.ir/roshana_zanjan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📝 تسلیم شوید تا نقشه‌شان خنثی شود! 🔸 محسن رنانی جایی تأیید کرد که دولت‌های غربی عقب‌ماندگی ایران را می‌خواهند اما بی‌درنگ تقصیر را گردن نظام انداخت چون در ریلی رفت که آنها گذاشتند. یعنی آنها بدِ ما را می‌خواهند ولی اگر ما کنار بیاییم و عقب بنشینیم (حتی بیشتر از برجام) آنها می‌گویند: آه! نقشه‌مان شکست خورد، حالا مجبوریم بگذاریم پیشرفت کنند. 🔹 اگر مقاومت کنیم همان کاری را انجام دادیم که آنها می‌خواهند، پس کنار بیاییم و تسلیم شویم تا کاری را انجام بدهیم که آنها نمی‌خواهند؟! 🔸 حتی وقتی ناچار می‌شوند به اراده غربی‌ها در جلوگیری از قدرت گرفتن ایران اذعان کنند باز تقصیر را به داخل می‌آورند که شما ستیز کردید والا نقشه آنها جواب نمی‌داد! شیطانی وجود دارد که می‌خواهد توسعه پیدا نکنیم اما راه خنثی کردنش کنار گذاشتن مقاومت (به قول خودشان ستیز) و تعامل با همان شیطانِ بدخواه است. 🔹 این وارونگی و مقصرتراشی با همه تناقض و مسخرگی‌اش منشأیی ندارد جز همان ستیز، منتها ستیزی که از کینه‌های داخلی می‌آید. با خصومت‌های اتوکشیده زمینه کمترین همدلی را از بین می‌برند و حاضر نیستند مقصر اصلی در کُند و متوقف شدن توسعه را غرب بدانند. اگر چنین کنند دیگر ضدتوسعه خواندن نظام خریدار نخواهد داشت. 🔸 رنانی بسیار مدعی ادب است اما با منطق وارونه و خصومت پنهان بدترین توهین‌ها را به شعور مخاطب می‌کند. پاسخ امثال او فقط با منطق سرراست و صریح ممکن است. اگر دولت که دانشگاه را اداره می‌کند و‌ حقوق او را می‌دهد شرط بگذارد که از این پس فقط با نام «محسنِ خاک بر سر» می‌تواند تدریس کند ستیز خواهد کرد یا تعامل؟ 🔹 حرف زدن از تعامل زیبا است و در دانشگاه و رسانه مشتری جذب می‌کند اما با چه کسی باید تعامل کرد؟ با بوش؟ در دوره خاتمی حتی با بوش تعامل کردند اما پاسخ را با گذاشتن ایران در محور شرارت داد. اوباما وحشی‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه‌مان وضع کرد و بعد از عقب‌نشینی «تقریبا هیچ» کف دست‌مان گذاشت، می‌ماند ترامپ و پمپئو! 🔸 تعامل‌های هاشمی و خاتمی و روحانی (که رنانی آنها را ترجیح می‌دهد) هیچ کدام انگلیس را وادار نکرد تا بدهی چند صد میلیون دلاری‌اش را بپردازد، فقط گرو گرفتن جاسوس جواب داد. زبان‌بازانِ ستیزه‌جوی وطنی احتمالا بتوانند مودبانه با اسرائیل هم کنار بیایند اما فقط کاریکاتوری از ستیز با داخل و تعامل با توحش می‌سازند. 🔹 نظام پر از عیب است و تقصیر بسیاری از ناکارآمدی‌ها را بر عهده دارد اما مروری بر آمار شهرنشینی و گسترش دانشگاه‌ها و اشتغال زنان و مصرف سوخت و غذا و دارو نشان می‌دهد ادعای ضدتوسعه بودنش چه دروغ وقیحانه‌ای است. تحریم‌های اوباما همزمان که یک دهه ایران را زمینگیر کرد به بازار دمکرات‌دوستان داخلی و امثال رنانی گرما داد. 🔸 بعد از انقلاب اسلامی غرب یک راه برای ما باقی گذاشت و آن اینکه به عنوان «ایرانِ خاک بر سر» ادامه حیات بدهیم. نوسان در روابط رخ داده اما خارج از عملیاتی که ماهیگیر با قلابش انجام می‌دهد نبوده. هر سیاستی که انتخاب کردیم برنامه اصلی که تضعیف و ویرانی است را کنار نگذاشته‌اند، قرار هم نیست کنار بگذارند. تعامل کنیم یا مقاومت؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍آلمان کشوری که هنوز در تامین مایحتاج پایه و کالاهای اساسی خود مشکل دارد 🔹در دوران اوج هم دیدیم که چطور همه کالاها در ایران در دسترس بود ولی مردم اروپا و آمریکا برای تامین ساده‌ترین مواد غذایی به زدوخورد با هم مشغول بودند و برای تامین امنیت پلیس کنار قفسه می‌ایستاد. 🔺این مسائل دلیل دارد و اگر می‌بینید در ایران این اتفاقات نمی‌افتد به خاطر این است که هنوز در بخشی از مدیریت مالی و اقتصادی تابع محض لیبرال ها و نئولیبرال‌ها نشده‌ایم!! 🔹دلیل اصلی تسریع در تغییر مدل پرداخت در ایران، این بود که وضعیت اقتصادی اروپا به خاطر جنگ اوکراین به شدت متزلزل شد و هجوم برای خرید کالای ارزان از ایران (اختلاف قیمت تا بیش از ۲۰ برابر شده و احتمال دارد به ۴۰ برابر برسد، و آنقدر سود قاچاق بالا است که افراد حاضر هستند خطر جانی برای آن هم بپذیرند) به نحو عجیبی بالا رفت. 🔺ایران با توجه به سیاست‌های دقیق رهبری در بیست سال گذشته، تا حد بسیار زیادی در تامین کالاهای خود شده است، اما هجوم خرید و صادرات و قاچاق در ایران ممکن بود ما را هم مثل در تامین مواد غذایی با مشکل روبرو کند. لذا به سرعت دولت اقدامی کرد که جلوی این مشکل گرفته شود. و متاسفانه پیش‌بینی بازارهای مالی ادامه جنگ است./kharej2025
📍تمایل به بچه‌دار شدن در کدوم استان‌ها بیشتره؟/تهرانی‌ها یک بچه، یزدی‌ها و سیستان و بلوچستانی‌ها ۴ بچه دوست دارن 🔸براساس گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران‌ (ایسپا) تمایل به بی‌فرزندی در استان تهران، تک فرزندی در مازندران، ۲ فرزندی در اردبیل، سه فرزندی در قم، چهار فرزندی در سیستان و بلوچستان و یزد و پنج فرزند و بیشتر در استان سیستان و بلوچستان وجود داره و این نگرش‌ها به‌طور نسبی با رفتارهای باروری استانی هم مطابقت داره. 📊 با استناد به این نظر‌سنجی ۱۲ درصد پاسخگویان در پاسخ به این پرسش که چند فرزند برای یک خانواده مناسبه، نداشتن فرزند رو مطلوب می‌دونن. 👨‍👩‍👦 ۲۰/۷ درصد یک فرزند، 👨‍👩‍👧‍👦 ۳۲/۷ درصد ۲ فرزند 👨‍👩‍👧‍👦 ۱۶ درصد سه فرزند 👨‍👩‍👧‍‌ ۱۱/۶ درصد چهار فرزند و ۵/۶ درصد پنج فرزند و بیشتر رو برای یک خانواده مطلوب می‌دونن. ‌۱/۴ درصد هم به این سوال جواب ندادن. 🔹میانگین تعداد فرزندان مطلوب برای یک خانواده از نظر پاسخگویان، ۲/۲۲ فرزند هست. 🔸همچنین میانگین تعداد فرزندان مطلوب از نظر مردان ۲/۳۲ فرزند و برای زنان ۲/۱۲ فرزند هست. 🔻پاسخگویان متاهل ۲/۳۳ فرزند‌(تعداد فرزندان بیشتری رو نسبت به مجردها ۱/۹۶مطلوب می‌دونن. 🤔 نظر شما چیه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آغاز طرح آزمایشی هوشمندسازی یارانه نان در زنجان 🔹براساس این طرح، نانوایی‌های زنجان به کارت‌خوان هوشمند مجهز شده‌اند. دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌دهد اما در ازای فروشِ نان به نانوایی یارانه می‌دهد. 🔹قیمت نان برای مردم تغییر نمی‌کند. در هنگام پرداختِ پول نان توسط خریدار، مابقی پول همان لحظه از حساب دولت به حساب نانوا واریز می‌شود. محدودیتی هم در تعداد خرید نان وجود ندارد.
مشاور ترامپ: بعد از ۴۱ سال فهمیدم ایران بر آمریکا پیروز شده است 🔹ولید فارِس: بعد از مطالعه در مورد حکومت ایران از آغاز تاکنون، بحران گروگان‌گیری دهه ۱۹۸۰، جنگ نیابتی ایران با اسراییل، گسترش پروژه هسته‌ای ایران و کنترل چهار کشور عربی توسط شبه‌نظامیان جمع‌بندی من در مقطع کنونی این است که حاکمان تهران-دست‌کم تا اینجا- پیروز شده‌اند. 🔹ایران، توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی‌اش را تقویت کرده، توسعه ارضی‌اش را از طریق شبه‌نظامیان گسترده کرده و به لطف جاذبه توافق هسته‌ای به نفوذ قابل توجهی در غرب دست پیدا کرده است.
بعد از ۴۱ سال مطالعه فهمیدم ایران مقابل آمریکا پیروز شده است مشاور ترامپ: بعد از ۴۱ سال مطالعه فهمیدم ایران مقابل آمریکا پیروز شده است یکی از تندترین و ضدایرانی‌ترین مشاوران رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مقاله‌ای اعتراف کرده که بعد از ۴۱ سال مطالعه به این نتیجه رسیده که ایران در برابر آمریکا برنده شده است. به گزارش مشرق، «ولید فارِس»، تحلیلگر آمریکایی لبنانی‌تبار که برای مدتی در دولت «دونالد ترامپ» به عنوان یکی از مشاوران سیاست خارجی او فعالیت می‌کرد در مقاله‌ای تصریح کرده بعد از سال‌ها مطالعه حکومت جمهوری اسلامی ایران، از آغاز تا کنون، به این نتیجه رسیده که تهران در برابر آمریکا به پیروزی رسیده است. ولید فارس که یکی از ضدایرانی‌ترین تحلیلگران حال حاضر آمریکا است در مقاله‌ای روز دوشنبه (۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت) در رسانه دست راستی «نیوزمکس» می‌نویسد: «بعد از مطالعه بر روی رژیم ایران از آغاز آن تا کنون، بر روی انقلاب [امام] خمینی در سال ۱۹۷۹، بر روی اتحاد ایران با [بشار] اسد، بر روی بحران گروگان‌گیری دهه ۱۹۸۰، بر روی جنگ نیابتی ایران با اسرائیل، بر روی گسترش پروژه هسته‌ای ایران و بر روی کنترل چهار کشور عربی توسط شبه‌نظامیان طی دهه گذشته جمع‌بندی من در مقطع کنونی این است که حاکمان تهران-دست‌کم تا اینجا- پیروز شده‌اند.» این استاد دانشگاه دفاع ملی واشنگتن در ادامه با برشمردن سوابق تحقیقاتی‌اش بر روی ایران تصریح کرده است: «من از هنگام انتشار اولین کتابم در بیروت درباره راهبردهای ایران، تا هشدارهایم به واشنگتن درباره آغاز شکل‌گیری محوری جدید از سال ۱۹۹۲ در مقالات علمی متعددم در ژورنال‌ها و یادداشت‌هایم در رسانه‌ها، تا سال‌های متمادی حضورم در جلسات استماع کنگره و سمینارهای سازمان‌های امنیتی-دفاعی ۴۱ سال را به پیگیری سیر تحولی این رژیم، ژئوپولتیک آن و شورش‌های مردمش اختصاص داده‌ام.» وی سپس نوشته «سفر جمهوری اسلامی ایران» را می‌توان به کلامی ساده اینطور خلاصه کرد: «تهران، پس از حفظ یک خط درگیری مستمر با آمریکا، اسرائیل و بسیاری از کشورهای غربی توانست از جنگ سرد، نظام تک‌قطبی دهه ۱۹۹۰، دوران پس از ۱۱ سپتامبر، بهار عربی و دوران پس از خروج آمریکا از عراق و افغانستان جان به در ببرد.» ولید فارس خاطرنشان کرد: «ایران، توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی‌اش را در داخل تقویت کرده، توسعه ارضی‌اش در منطقه را از طریق شبه‌نظامیان گسترده کرده و (در تحولی به همان اندازه مهم) به لطف جاذبه توافق هسته‌ای به نفوذ قابل توجهی در غرب دست پیدا کرده است.»
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استوری | کاش در ایام حیاتت اینو بهت میگفتم... 🖤 به مناسبت درگذشت استاد فاطمی‌نیا 🔰https://eitaa.com/roshana_zanjan 🔰https://rubika.ir/roshana_zanjan
🇮🇷 📝 | چرا تبیین کنیم؟ 🍃🌹🍃 🔻 فرقی نمی‌کند مسلمان باشی یا مسیحی... شیعه باشی یا سنی... زن با‌شی یا مرد... بزرگ باشی یا طفلی خردسال... اگر اهل تبیین باشی تو را بر نمی‌تابند، حذفت می‌کنند. یک روز از صحنه روزگار، یک روز از صفحه اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک 👌 آری بسته به تبیین‌گری توست هرچقدر عمیق‌تر، دقیق‌تر، ظریف‌تر تبیین کنی و از راستی‌ها، خدمت‌ها، مقاومت‌ها روایت کنی حتی از جنازه‌ی بی‌جان تو و عکس تو در دست مردم نیز می‌ترسند. ❌اما اگر اهل تحریف باشی، تو را عاشقانه که نه!.. مانند گاوی شیرده نوازشت می‌کنند. یا.. در محافل خود، خوشحال از پادویی تو، برایت کف می‌زنند. ✅ حال انتخاب با توست😊 می‌خواهی آزاده باشی و تبیین کنی یا گاو باشی و تحریف کنی.🙂 🔸 اما بدان اگر تبیین را برگزیدی در بیان حق مقاومت کن. حتی اگر مجبور باشی هر شب درِ خانه ی مردم غافل را یک به یک بکوبی تا روشنگری کنی. حتی اگر صدای گریه های شبانه‌ات گوش دنیا را بیازرد. حتی اگر با لگد به پهلویت زنند. حتی اگر تو را به اسیری برند. 🔺 «حتی اگر سرت را با گلوله بزنند.» آری فرق نمی‌کند تو کِه باشی.. حق را روایت کنی... تو را شهیدت می‌کنند. ✍ زینب نجیب | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
🔴 تکرار یک توصیه به رئیس‌جمهور ✍مهدی جمشیدی 1. رأی و اقبال مردم به شما، به دلیل حس "خدمت" و "مردم‌داری" و "پُرکاری" و "صداقت" بود که در درون مردم ایجاد کردید. 2. این سرمایۀ اجتماعی - که به سختی به دست آمد - با به‌کارگرفتن "نیروهای نامتجانس" با این روحیّات، به‌آسانی از دست می‌رود. 3. پس به‌جای تلاش برای ایجاد "همگرایی میان نیروها و جریان‌های سیاسی" از طریق "سهمیه‌بندی قدرت"، هرچه می‌توانید از آن "گذشتۀ مدیریّتی" فاصله بگیرید؛ چه "سیاست‌ها"ی‌شان و چه "خود"شان. 4. و اگر چنین نکنید، "ناهماهنگی‌ها" و "کم‌تحرّکی‌ها" و "بی‌عملی‌ها"ی آنها با پای دولت انقلابی شما نوشته خواهد شد. 5. "تفاوت واقعی" و "تمایز عملیِ" شما با آن گذشتۀ تلخ، برگ برندۀ شما در غالب‌گرانیدنِ گفتمانِ انقلابی‌گری است. 6. این قاعده، خاص این دولت نیست. هر دولتی که مستقر می‌شود "مدیران متناسب با گفتمان خودش" را بر سر کار می‌آورد و اجازه نمی‌دهد فرصتش از طریق "چانه‌زنی با مدیران قبلی"، از دست برود. 7. گذشته از این، بخشی از تازگی دولت به "تازگی چهره‌هایش" بازمی‌گردد. 8. مدیران بزرگ و عمده که هیچ، حتّی در سطوح بسیار پایین نیز "مقاومت"، فراوان است.
🔴رد پای سرویس‌های بیگانه در فتنه ‌انگیزی اخیر ۱) مقارن با تحریک چند راننده اتوبوس برای عدم جابه‌جایی مسافران در مسیر‌های طولانی غرب-شرق و جنوب-شمال تهران که می‌توانست موجب نارضایتی مردم شود، دو تبعه فرانسه هنگام خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی بازداشت شدند. ۲) آنها در پوشش گردشگر به مدت ده روز در ایران حضور یافته بودند. اما سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه بود که به همراه همسرش به تهران آمده و با برخی عناصر فعال در حوزه‌ براندازی و نافرمانی مدنی ارتباط گرفته بود. ۳) همزمان، رضا شهابی که به همراه برخی دیگر و با هدایت برخی سرویس‌های بیگانه، در حوزه کارگران شرکت واحد فعالیت می‌کند، بازداشت شد. او قبلا در پوشش شرکت در کنگره س‌ژ‌ت در شهر دیژون، به فرانسه رفته و برخی آموزش‌ها و ارتباطات را دریافت کرده بود. شهابی سفری هم به ‌ترکیه و آلمان داشت. ۴) در کنار شهابی، زنی به نام مریم اسدالهی معروف به انیشا هم به اتهام ارتباط و همکاری با تیم برانداز خارجی بازداشت شده است. فرد دیگری که به اتهام ارتباط مشکوک خارجی و اقدامات ضدامنیتی توسط مراجع ذی‌صلاح بازداشت شده، سعید مدنی، از عناصر مرکزیت گروهک موسوم به ملی مذهبی است. ۵) برخی اعضای مرکزیت این گروهک (تقی رحمانی،رضا علیجانی و...)، به همراه برخی مشاوران موسوی در فتنه سبز، پس از فرار از ایران در پاریس مستقر شده و در کنار سازمان ‌تروریستی منافقین، زیر چتر سرویس جاسوسی فرانسه که هماهنگ با سرویس‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس عمل می‌کند، قرار گرفتند. ۶) پاریس از سال 88 تبدیل به ترمینال فعالیت دو طیف فراری «اصلاح‌طلبان افراطی» و «گروهک ملی-مذهبی» شد که با عنوان شورای هماهنگی سبز دور هم جمع شدند؛ اردشیر امیرارجمند، رحمانی، علیجانی، کاظمیان، روستایی (عضو شورای سردبیری شرق،برخی اعضای باند مهدی هاشمی معدوم و روزنامه‌نگاران فراری. ۷) موضوع دیگر، کانال آمدنیوز (‌ترمینال ارتباطی داخل و خارج) است. پیش از بازداشت وانتقال به ایران، تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی فرانسه قرار داشت. آمدنیوز در فتنه دی 96 و آبان 98 فعال بود. زم سال97 در گفت‌و‌گو با یک شبکه ضدانقلاب، پروژه کارفرمایان امنیتی خود را اینگونه بازگو کرد: ۸) زم: در انتخابات96 این‌جور نبود که بگوییم اصلاح‌‌طلبیم یا عاشق روحانی. مجموعه ما تحلیل امنیتی داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ۹) زم: ما براساس تحلیل امنیتی به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت‌سر فردی مثل روحانی. کشور باید به نقطه جوش می‌‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سر کار می‌‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌‌رسید. ۱۰) طیف مدعی اعتدال و اصلاحات که پس از شکست در فتنه سیاسی در سال 88، آدرس تحریم‌های فلج‌کننده را به مقامات آمریکایی داده بود، با موج‌سواری و ادعای لغو تحریم‌ها، در سال 92 توانست به دولت و سپس مجلس برگردد و به مدت 8 سال، موجب عقبگرد بی‌سابقه اقتصاد کشور شود. ۱۱) آنها با معطل‌کردن کشور در برجام و تعطیلی تولید داخلی و صادرات، موجب تشدید تورم و رکود شدید و انباشت کسری بودجه و بدهی‌های دولت شدند و سرانجام دولت را با خزانه خالی و دارای کسری‌های شدید تحویل دادند، در حالی که تورم را هم به 60 درصد رسانده بودند. ۱۲) پس از اخراج از دولت و مجلس، خط دیگری در دستور کار منافقین قرار گرفت: موج سواری روی نارضایتی‌ ناشی از سوءمدیریت خود، تحریک به تجمع و مطالبه افزایش حقوق‌، با اینکه در دولت می‌گفتند خزانه خالی است و تزریق نقدینگی، به‌ جای تامین معیشت، موجب تشدید تورم و فشار بیشتر بر مردم می‌شود. ۱۳) سخنان تیر۹۶ وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه «همزمان با ناتوی فرهنگی ونظامی، با ناتوی اطلاعاتی مواجهیم»، به اتاق مشترک سیا،MI6، موساد و سرویس فرانسه (DGSE) اشاره دارد. اخیرا همزمان با تجمع فسیل های منافقین مقابل کاخ سفید، شاهد سفر دزدانه پمپئو به کمپ ‌تروریستها در آلبانی بودیم. ۱۴) چند سال قبل «سباستین سورن» دبیر دوم سفارت انگلیس و «شارلوت لوپز» رایزن سیاسی سفارت فرانسه در تهران، هنگام فیلمبرداری از مراکز حساس نظامی و امنیتی در منطقه مرزی کردستان بازداشت شدند. آن زمان، فرانسوا- سنمو (مدیر بخش اطلاعات سازمان جاسوسی فرانسه) سفیر فرانسه در تهران شده بود. ۱۵) بازداشت سفیر انگلیس به هنگام تحریک به اغتشاش در سال 98 و اعترافات حسین رسام(رابط سفارت انگلیس) از جمله شواهدی است که از نقش‌آفرینی برخی دیپلمات‌های بیگانه در فتنه‌انگیزی‌ها حکایت می‌کند. رسام در دادگاه: «در طول 5 سال اخير، 130 نفر و طي يک سال اخير 50 نفر را جذب سفارت کردم ». 🔹روزنامه کیهان
⭕️ پیام رهبر انقلاب اسلامی به فعالان حوزه جمعیت با تأکید بر جوان‌شدن نیروی انسانی کشور: تلاش برای افزایش نسل و حمایت از خانواده از ضروری‌ترین فرائض و سیاستی حیاتی است 📍 رهبر انقلاب اسلامی در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرائض دانستند. متن پیام که امروز در نشست ستاد ملی جمعیت توسط دکتر فروتن دبیر ستاد قرائت شد، به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به همه‌ی کسانی که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ی جمعیت روی آورده‌اند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت میپردازند، بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره‌ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. این یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانه‌ی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همه‌ی آسیبهای محتمل یا موهوم پیش برد و آینده‌ی کشور را از آن بهره‌مند ساخت. به دست‌اندکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای https://eitaa.com/roshana_zanjan https://rubika.ir/roshana_zanjan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
تمایل به بچه‌دار شدن در کدوم استان‌ها بیشتره؟ | تهرانی‌ها یک بچه، یزدی‌ها و سیستان و بلوچستانی‌ها ۴ بچه دوست دارن 🔸براساس گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران‌(ایسپا) تمایل به بی‌فرزندی در استان تهران، تک فرزندی در مازندران، ۲ فرزندی در اردبیل، سه فرزندی در قم، چهار فرزندی در سیستان و بلوچستان و یزد و پنج فرزند و بیشتر در استان سیستان و بلوچستان وجود داره و این نگرش‌ها به‌طور نسبی با رفتارهای باروری استانی هم مطابقت داره. 📊 با استناد به این نظر‌سنجی ۱۲ درصد پاسخگویان در پاسخ به این پرسش که چند فرزند برای یک خانواده مناسبه، نداشتن فرزند رو مطلوب می‌دونن. 👨‍👩‍👦 ۲۰/۷ درصد یک فرزند، 👨‍👩‍👧‍👦 ۳۲/۷ درصد ۲ فرزند 👨‍👩‍👧‍👦 ۱۶ درصد سه فرزند 👨‍👩‍👧‍‌ ۱۱/۶ درصد چهار فرزند و ۵/۶ درصد پنج فرزند و بیشتر رو برای یک خانواده مطلوب می‌دونن. ‌۱/۴ درصد هم به این سوال جواب ندادن. 🔸میانگین تعداد فرزندان مطلوب برای یک خانواده از نظر پاسخگویان، ۲/۲۲ فرزند هست. 🔸همچنین میانگین تعداد فرزندان مطلوب از نظر مردان ۲/۳۲ فرزند و برای زنان ۲/۱۲ فرزند هست. 🔸پاسخگویان متاهل ۲/۳۳ فرزند‌(تعداد فرزندان بیشتری رو نسبت به مجردها ۱/۹۶مطلوب می‌دونن. https://eitaa.com/roshana_zanjan https://rubika.ir/roshana_zanjan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ مقایسه سیاست‌های فرزندآوری در ایران و کشورهای دیگر https://eitaa.com/roshana_zanjan https://rubika.ir/roshana_zanjan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بحث مدیرعامل ایران خودرو و مجری تلویزیون 🔹مدیرعامل ایران‌خودرو: علیه خودروسازی فضاسازی وجود دارد. 🔹مجری تلویزیون: رهبری هم از کیفیت خودروها انتقاد کردند.