eitaa logo
قائمون
251 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5.6هزار ویدیو
467 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 حمایت نظامی در ازای پر کردن بازار نفت/بیانیه ضد ایرانی مشترک آمریکا و سعودی 🔹بعد از دیدارهای جو بایدن با مقامات سعودی ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه انرژی، سرمایه‌گذاری، ارتباطات، فضا و سلامت امضا شد. 🔹در بیانیه مشترک دو کشور آمده است که آمریکا از عربستان سعودی حمایت نظامی می‌کند و این کشور عربی نیز متعهد به حفظ تعادل بازار جهانی نفت می‌شود. 🔹در این بیانیه ضد ایرانی دو کشور بر توقف دخالت ایران در امور داخلی کشورها و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تاکید می کنند.
📍اعتراف شیرین/گول فضای‌مجازی را در سیاست نخوریم 🔻محمدعلی ابطحی مسئول دفتر دولت اصلاحات، درباره تفاوت تحلیل ومشاهدات فضای مجازی با فضای واقعی جامعه نوشت: 🔹کلاب‌هاوس که آمد نزدیک انتخابات ریاست جمهوری بود، اصلاح‌طلبان نا‌امید هم از شورای نگهبان و هم از نداشتن امکانات تبلیغی. کلاب‌هاوس در دوره تبلیغات فعال شد. همه ما را گول زد. ده هزار نفری، گاهی کمتر و گاهی بیشتر، می‌رفتیم توی این اتاق‌ها و ییهو تصور این شد که آقای همتی در حال بردن انتخابات است ؛ غافل از این‌که همه جا ما همین ده دوازده هزار نفریم. معلوم شد آنجا هم جمعیت کیفی است و ربطی به بدنه جامعه ندارد 🔹حالا طیف براندازان خارج هم به همان بلا دچار شده‌اند، چند تا روم می‌زنند و امیدوار می‌شوند. پریشب در یکی از اتاق‌های کلاب‌هاوس به شوخی، جدی شنیدم بحث از ستاد استقبال از رضا پهلوی می‌کنند! 🔹گول فضای مجازی را نخوریم و نخورید. خبری نیست. این را به عنوان یکی از پر سابقه‌ترین کسانی که در این فضا فعالیت داشته‌اند می‌گویم.
📍چند نکته در مورد نماز جمعه دیروز مقتدی صدر 🔸️مقتدی صدر در نماز جمعه ای که خود نام وحدت بر آن نهاده بود سخنان تندی را بیان کرد. 🔸️همانگونه که پیش بینی میشد ، رهبر جریان صدر با کناره گرفتن از روند تشکیل دولت ، راهکارهای خیابانی را برای تحمیل منویات مدنظرش در پیش خواهد گرفت و امروز نیز با فراخوان عمومی هوادارانش به نماز جمعه تلاش کرد هشداری به جناح های رقیب شیعی خود بدهد . 🔸️نکته جالب اینجا بود که مقتدی از مرجعیت نجف هزینه کرد و برای پیشبرد مقاصد سیاسی اش به صورت گزینشی به سخنان آیت الله العظمی سیستانی استناد کرد . 🔸️در حالی که اول کسی که در عراق حرمت مرجعیت را شکست و آیت الله سیستانی را مرجع صامت معرفی می کرد جریان صدر بود . 🔸️ از ماجرای قتل سید عبدالمجید خویی فرزند آیت الله العظمی خویی توسط هواداران مقتدی نیز که بگذریم او امروز از قانون و لزوم تمکین گروههای سیاسی و نظامی به قانون اساسی سخن راند. 🔸️در حالی که در سال ۲۰۰۸ همو بود که بدون مجوز دولت عراق و مرجعیت در شهر بصره به صورت خودسرانه اعلام حکومت اسلامی کرد و شبه نظامیانش با خشونت تمام مردم را به اجرای فرایض دینی ملزم می نمودند که البته توسط دولت وقت در عملیات صولة الفرسان سرکوب شدند. 🔸️اما نکته جالب عدد اعلام شده از حضور طرفداران مقتدی در نماز جمعه امروز برگزار شده در خیابان فلاح شهرک صدر بغداد بود که رسانه های وابسته به آنان ادعا می کنند ۲ میلیون نفر در آن حاضر شده اند . 🔸️طول این خیابان ۵۸۰۰ متر و عرض آن خوشبینانه ۴۰ متر است؛ اگر خیابان را صاف و بدون هیچ عارضه و امکاناتی در نظر بگیریم نماز گزاران در فضای ۲۳۲/۰۰۰ متر مربعی نماز را برگزار کرده اند. 🔸️همچنین اگر در هر مربع به طور فشرده ۲ نفر نماز بخوانند در حالت بسیار خوشبینانه عددی حدود ۴۵۰/۰۰۰ به دعوت مقتدی لبیک گفته اند. 🔸️جریان صدر روز به روز در حال رادیکال کردن فضای سیاسی عراق است و بعید نیست اختلافات شیعی-شیعی به نبرد خیابانی تبدیل شود مگر این که عقلای عراق در این خصوص هوشمندانه عمل نمایند. 🔸️نباید فراموش کرد اعتراضات اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز که مقتدی صدر روی موج آن سوار شد توسط برخی از شیعیان انجام گرفت و دولت نسبتا موفق عادل عبدالمهدی را سرنگون ساخت./علیرضا تقوی‌نیا
📍‏رهبران‌ 🇺🇸 و 🇮🇱 وعده ایجاد ائتلاف امنیتی منطقه ای بر علیه ایران میدهند‌. توصیه میکنم اندک توجهی به نتایج ائتلاف هایشان در جنگ سوریه ، یمن و نبرد های ۳۳ ، ۲۲ و ۸ روزه داشته باشند.‎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍کارشناس عرب: وزیر دفاع اسرائیل می‌گويد از زمان توافقات ابراهیم بیش از 150 جلسه با کشورهای عربی داشتیم 🔹خود این دولت‌ها تاکنون این حجم از جلسه را برای مسائل داخلی خودشان نداشته‌اند/ایران بهانه است، رژیم‌های عربی از ترس مخالفین داخلی خود به دنبال مدیریت بحران‌های داخلی توسط افسران اسرائیلی هستند و گرنه ایران چه تهدیدی برای مراکش، سودان یا تونس دارد؟
هدایت شده از 
1_1648050449.pdf
7.86M
📕چهل اقدام پیشنهادی جهت اجرا در ایام عید غدیر | | https://eitaa.com/roshana_zanjan https://rubika.ir/roshana_zanjan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
پاسخ ایران به اظهارات «بایدن» در سفر به عربستان سخنگوی وزارت خارجه: 🔹آمریکا بار دیگر با توسل به سیاست شکست خورده ایران هراسی، درصدد تنش آفرینی و بحران‌سازی در منطقه برآمده است. 🔹اتهامات دروغین آمریکا در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و چشم‌پوشی این کشور از چندین دهه فریبکاری رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم غیرعضو در معاهده عدم اشاعه و بزرگترین دارنده زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در منطقه، نشانه بزرگی از تزویر و نفاق دولت آمریکاست.
تونی بلر: دوران سلطه غرب به پایان رسیده است نخست‌وزیر اسبق انگلیس: 🔹دوران سلطه سیاسی و اقتصادی غرب رو به پایان است و جهان به سمت مفهوم دوقطبی و احتمالاً چندقطبی حرکت می‌کند. 🔹بزرگترین تغییر ژئوپلیتیکی در این قرن از چین رخ خواهد داد، روسیه و احتمالا ایران به متحدان اصلی پکن در جهان چند قطبی جدید تبدیل خواهند شد.
📍تحریف غدیر 🔷 واقعه غدیر رویداد مهم تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام در پی دستور الهی، امام علی(ع) را به سمت جانشینی خود منصوب نمودند. این انتصاب در هجدهم ذی‌الحجه‌ی سال دهم هجری در راه بازگشت از سفر حجةالوداع و در مکانی به نام «غدیر خم» انجام پذیرفت.واقعه غدیر در قرآن به عنوان روز اکمال دین مورد اشاره قرار گرفته است. ⭕️به فرمایش مقام معظم رهبری: «مسئله غدیر، مسئله ایجاد یک شاخص است، یک معیار و یک میزان است تا آخر دنیا مسلمانان می‌توانند این شاخص را و این معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند» تحریف امر خداوند در واقعه ی غدیر تبعات فراوان و بسیار دردناکی به همراه داشته است: 🔻عدم اجرای فرمان الهی با کنار گذاشتن امام علی (ع)از جانشینی پیامبر 🔻تنزل جایگاه امامت به خلافت 🔻بازگشت تعصبات و تفکرات عصر جاهلیت به اسلام 🔻شهادت مظلومانه دخت گرامی پیامبر اسلام 🔻ایجاد جنگ های مختلف میان مسلمانان 🔻شهادت امام علی و امام حسن توسط جریان انحرافی اسلام 🔻موروثی شدن خلافت توسط خاندان ظالم و قدرت طلب اموی و عباسی 🔻شکل‌گیری فاجعه ی عظیم عاشورا که منجر به شهادت و اسارت خاندان پیامبر شد. 🔻ایجاد خفقان فکری و سیاسی در مسلمین که‌ منجر به تحریف آیات و روایات شد. 🔻ایجاد فرق و مذاهب متعدد در اسلام ناب محمدی. 🔻محروم ساختن مسلمین از وجود‌‌ بابرکت ائمه معصومین با کنارگذاشتن،زندانی کردن و شهادت ایشان. 🔻تضعیف و متلاشی شدن امپراطوری اسلامی . 🔻مستعمره شدن بسیاری از کشورهای اسلامی توسط استعمارگران غربی. 🔻شهادت مظلومانه بسیاری از علما و مسلمین توسط جریان ضد اسلامی. 🔻ایجاد فرق ضاله در بین مسلمین به ویژه وهابیت و بهائیت. 🔻فقر،عقب ماندگی و جنگ های فراوان در بلاد اسلامی. 🔻چپاول ثروت های مادی،معنوی و انسانی مسلمانان. 🔻لگدمال کردن شخصیت،هویت و اعتماد بنفس مسلمانان 🔻حاکمیت حکام خائن و بظاهر مسلمان در کشورهای اسلامی 🔻ایجاد گروهک‌های وحشی،خونخوار و تکفیری مثل داعش،القاعده،منافقین و...در بدنه مسلمین. 🔻عدم ایجاد وحدت حقیقی بین جمعیت۱٫۵میلیاردی مسلمانان. 🔻معرفی اسلام به عنوان دینی خشن، عقب مانده که قدرت اداره کشورها را ندارد. ✅تحریف واقعه ی عظیم و حیاتی غدیر خم صرفا،به معنای از بین رفتن حق یک فرد و خاندان نبوده است،بلکه به قیمت از دست رفتن جان،مال،ناموس و حیثیت میلیون ها نفر مسلمان و حتی غیرمسلمان و در‌حقیقت خارج‌شدن بشریت از مسیر‌کمال بوده است./مصطفی علیجان‌زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥" تام مالینوفسکی" نماینده کنگره آمریکا در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان: عربستان بدون آمریکا وجود نخواهد داشت، بدون ما نابود می‌شوند! ⭕️ در جریان سفر بی حاصل جو بایدن به عربستان سعودی، کارشناسان و تحلیل‌گران آمریکایی در برنامه های مختلف تلویزیونی به تحقیر و تهدید حکام سعودی پرداختند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صدای ریاض یا شبکه سعودی؟! خوش خدمتی تمام عیار شبکه اینترنشنال به محمد بن سلمان! ❌ مزدوران اینترنشنال، از ماله کشی برای قتل فجیع خاشقچی تا معرفی کردن بن سلمان به عنوان رهبر مقتدر و شجاع منطقه! ⭕️ مزدورانی که حاضرند به خاطر دلارهای سعودی حتی کشور خودشان را بفروشند و ایران را تروریست معرفی کنند و از عربستانی که خود حامی گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است سوپر قهرمانی بسازند که طلایه‌دار مبارزه با تروریست و البته ایران است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍این حرف که قرار است با برجام تحریم ها لغو شود دروغ بزرگی بود که عده ای عوام و خوش خیال باور کردند. 🔹لغو تحریم‌ها اصلا مساله روحانی و هاشمی و ظریف و عراقچی نبود، هدف آنها از برجام چیز دیگری بود. این ادعا را با استناد به حرفهای خود آنها ثابت کرده ایم. 🔻در هفتمین سالگرد امضای برجام، قسمت بیست و ششم حافظه تاریخی ایرانی را ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | عید غدیر خم 🍃🌹🍃 🌺 عید سعید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان بر همگی مبارک باد. | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
♦️ خطرات حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی اسرائیل و اعراب 🔹 اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپایی» در یادداشتی بیان داشته که به دلیل نیاز بایدن به کاهش تورم و قیمت بنزین برای تقویت موقعیت دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، کاخ سفید درصدد جلب اعتماد رهبران سعودی و تقویت عربستان و متحدانش در برابر ایران است. 🔸 مسأله این‌جاست که بی‌اعتمادی رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به آمریکا سبب شده، این کشورها درصدد مشارکت امنیتی با اسرائیل باشند. اما به دلیل بی‌اعتمادی رهبران کشورهای عربی به یکدیگر، بعید است یک ائتلاف چندجانبه تشکیل شود. 🔸 نویسنده هشدار می‌دهد که طرح ایجاد یک ناتو علیه ایران به شکست می‌انجامد. زیرا متحدان آمریکا، تصور واحدی از ایران ندارند و آن را یک تهدید وجودی نمی‌دانند. عربستان و امارات درصدد بهبود روابط با ایران برآمده‌اند. اردن و مصر از هر اقدام ضدایرانی خودداری می‌کنند و حتی مراکش نیز مهم‌ترین تهدید را الجزایر می‌داند و نه ایران. 🔸 تلاش آمریکا و اسرائیل برای جهت‌دهی این متحدان علیه ایران، اولاً خطر اقدام ایران علیه حمل‌ونقل انرژی در خلیج فارس را به دنبال دارد. ثانیاً چشم‌انداز صلح در یمن را تیره‌وتار می‌سازد. ثالثاً مسیر گفتگوهای تهران با ریاض و ابوظبی را مسدود می‌کند. علاوه بر اینکه احتمالاً به افزایش قیمت انرژی انجامیده و هدف بایدن از این سفر را خنثی می‌کند. 🔸 پیشنهاد نویسنده، تعیین یک نماینده سطح بالا از سوی اتحادیه اروپا برای گفتگو با آمریکا، ایران، عراق و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در راستای تقویت ثبات منطقه‌ای و جلب همکاری‌های چندجانبه در مسائل غیرنظامی مانند کاهش فقر و افزایش امنیت آب‌وغذایی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عبدالباری عطوان، تحلیلگر مشهور جهان عرب در بی‌بی‌سی فارسی: 🔺"کشورهای حاشیه خلیج فارسی همگی می دانند که ایران دست برتر را در منطقه دارد!" 🔺"حکام عرب می‌دانند ایرانی‌ها بسیار نفوذ دارند و در زمینه موشکی و پهپادی پیشرفته هستند به همین دلیل نمی خواهند با ایران درگیر شوند!"
🔴‏داستان پرچمی که کردهای سوری در خط تماس با نظامیان ترکیه نصب کردند را همه شنیده اید؛ اما شاید نشنیده باشید این کردها تحت حمایت آمریکا بودند، و وقتی فهمیدند آمریکا در مقابل ترکیه تنهایشان گذاشته سراسیمه خود را در آغوش ایران انداختند!
اردوغان: مخالف تحریم‌ها علیه ایران بوده و هستیم رئیس‌جمهور ترکیه: 🔹ترکیه هیچگاه در مقابل اجحاف علیه ایران ساکت ننشسته و برادری ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند. 🔹همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بوده و خواهیم بود، از انتظارات مشروع ایران در برجام، حمایت، و شرکت‌های ترکیه‌ای را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌کنیم. 🔹در سوریه گروههای تروریستی، مورد حمایت تسلیحاتیِ سنگین از طرف کشورهای غربی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه و به‌ویژه آمریکا هستند. 🔹موضع ترکیه در خصوص تمامیت ارضی سوریه مشخص است، از دولت سوریه انتظار داریم روندهای سیاسی را آغاز کند. 🔹در اجلاس آستانه مسئله سوریه به صورت ویژه در دستور کار است و امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
امضای تفاهم‌نامه نفتی بین ایران و روسیه 🔹تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه با امضا رسید. 🔹مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، این تفاهم‌نامه را بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی تاریخ صنعت نفت ایران دانست.
«روند آستانه» و حل سیاسی بحران سوریه ▪️تجربه مکانیزمی موفق منهای غرب 🔹این روند با ارائه پیشنهاد‌هایی همچون مناطق کاهش تنش در مناطق چهارگانه و آتش‌بس‌های متعدد میان نظام سوریه و گروهای معارض، به‌تدریج توانست به دستاوردهای مثبتی دست یابد. 🔹حضور سه کشور مؤثر در عرصه میدانی و سیاسی سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه در روند آستانه موجب آن شده که تصمیمات اتخاذ شده در این روند از قابلیت اجرایی برخوردار باشد. 🔹درواقع ایران و روسیه و ترکیه در این مسئله اتفاق نظر دارند که روند آستانه حاوی این پیام است که آنها می‌توانند بدون نقش مستقیم آمریکا پرونده سوریه را حل کنند. @TasnimNews
سناریو فرار جمعی صهیونیست‌ها تکرار می‌شود؟ 🔹محافل و مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی یک سناریو ترسناک برای آینده این رژیم در سایه تهدیدات داخلی و خارجی، به فرار دسته جمعی صهیونیست‌ها در شرایط بحرانی دوره‌های گذشته اشاره کرده و تکرار آن را دور از انتظار ندانستند. 🔹در شرایطی که رژیم صهیونیستی از خلال تلاش برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی و امنیتی و امضای توافقنامه‌های سیاسی با کشورهای مختلف درصدد گسترش موقعیت ژئوپولیتیکی خود در منطقه و جهان است اما واقعیت داخلی این رژیم با جاه‌طلبی‌های آن هم‌خوانی ندارد. 🔹بزرگترین ترسی که اسرائیلی‌ها در سطح داخلی آن را احساس می‌کنند و معتقدند که می‌تواند یکی از عوامل اصلی فروپاشی این رژیم باشد، جنگ داخلی است.
رهبر انقلاب: حمله نظامی به سوریه به ضرر ترکیه است رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه: 🔹حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هرگونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه، و به نفع تروریستها خواهد بود. 🔹ما امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می‌دانیم، شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید. مسائل سوریه را باید با مذاکرات حل کرد و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه با گفتگو این مسئله را تمام کنند. 🔹ما همواره از دولت شما در مسائل داخلی و در مقابل دخالت‌ها دفاع کرده‌ایم و همچنانکه گفتید دوستان دوران سخت یکدیگر هستیم و برای ملت مسلمان ترکیه دعا می‌کنیم. 🔹همکاری‌های اقتصادی دو کشور بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود است که این مسئله در مذاکرات بین رؤسای‌جمهور حل و فصل شود. 🔹 فلسطین مسئله اول دنیای اسلام است، با وجود اقبال بعضی دولت‌ها به رژیم صهیونیستی، ملت‌ها عمیقاً با این رژیم غاصب مخالف هستند. 🔹امروز نه رژیم صهیونیستی، نه آمریکا و نه دیگران نخواهند توانست جلوی حرکت عمیق فلسطینی‌ها را بگیرند و عاقبت کار به نفع مردم فلسطین خواهد بود.
شیطنت فتوشاپی جریان نفاق 🔹روز ۲۱ تیرماه همایشی تحت عنوان «عفاف و چالش‌های جدید» در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد که دشمنان تلاش کردند با جعل فتوشاپی عنوان پوستر احساسات مردم را تحریک کنند. 🔹مشاور امور بانوان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره): خانم «فریبا علاسوند» کارشناس مسائل و مطالعات زنان است و به موضوعات فقهی تخصصی ورود نمی‌کنند. 🔹دشمنان در این شرایط که برخی مردم از نظر پرداخت اجاره‌‌بها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، فرصت را مناسب دیده و تلاش کرده‌اند با یک توطئه شنیع احساسات مردم را تحریک کنند.
🔴‏کمال خرازی: 🔹به نظر نمی‌رسد با امضای برجام، تحول بزرگ اقتصادی ایجاد شود 🔸این فکر در حال مطرح شدن است که هر چه بود، در همین مرحله بماند ‏وضعیت آقای بایدن در آمریکا خوب نیست و احتمالا جمهوری‌خواهان روی کار خواهند آمد؛ با حضور آن‌ها، احتمال اینکه آمریکا مجدداً از برجام خارج شود وجود دارد