eitaa logo
حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی(ره)
689 دنبال‌کننده
207 عکس
1 ویدیو
0 فایل
شرح حال و توصيه هايي از عارف ربّاني جناب آقاي حاج سيد حسين يعقوبي قائني (ره) در زمينه ي ادعيه و اذکار. تبادل و تبلیغ صفحه ما رو در اینستاگرام دنبال کنید https://www.instagram.com/ghaeni_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی(ره)
📎كسانى كه خود، مطالبى را به طور سطحى از پدر و مادرشان ياد گرفته اند اسلام و ايمان را به فرزند خود چنين تعليم مى كنند كه مى پرسند: اصول دين چند تاست؟ بگو: پنج تاست . اول توحيد، دوم عدل، سوم نبوت، چهارم امامت، پنجم معاد روز قيامت! آن كودك هم اين مطالب را به خوبى حفظ مى كند. پدر و مادرش نيز به اين افتخار مى كنند و گاهى به ديگران هم مى گويند كه فرزند ما اصول دينش را خوب مى داند، امّا اينكه حقيقت اين اصول چيست و نتيجه اش چه مى باشد ابدا به آن توجهى ندارند. اين كودك نيز بعدها به بعضى از فروع دين عادت مى كند، امّا هيچ گاه توجهى به مزاياى معنوى آن نداشته، نه از ياد گرفتن اصول بهره اى مى برد و نه از عمل كردن به فروع. تازه اين، حال افرادى است كه احيانا به بعضى از لوازم اعتقاد خود عمل مى كنند. چه بسا افرادى كه اصول دين را ياد گرفته و به آن اعتقاد پيدا كرده اند، ولى به لوازم آن عمل هم نمى كنند، يا اگر احيانا عملى هم دارند بدون تفكر و تعقل و بدون توجه به شرايط قبولى اعمال مى باشد؛ لذا اعتقاد آنها كه به آب عمل آبيارى نشده و يا سطحى است و ريشه ندارد با اندك وزش باد تشكيك ريشه كن شده، خداى ناكرده اعمالى هم كه صحت آن مشروط به اعتقاد صحيح است هباءً منثورا مى گردد. هيهات كه انسان با چنين وضعى از عذاب ابدى نجات پيدا كرده، به حيات سرمدى برسد. 🔻کانـالِ حضرت آیت الله یعقوبـــی قائنی(ره) @ghaeni_ir
﷽ 📌انسان متوجه اين نكته باشد كه قلوب در دست خداى متعال است و اوست عزيز كننده، و هم اوست كه فطرت انسان را با خوبى عجين فرموده كه حتى كسى كه خودش مغلوب نفس و شيطان است و عمل خوبى از او سر نمى زند مع ذلك فطرتا خوب و خوبى را دوست مى دارد، مگر افراد قليلى كه به قدرى شقاوت بر آنها غلبه كرده است كه نه خود خوبند و نه خوبان را دوست مى دارند؛ نه خود درست كردارند و نه از صالحان خوش شان مى آيد. چنين افرادى در واقع از انسانيت و فطرت انسانى بر كنار هستند. «ثم كان عاقبة الذين أساءوا السوءى أن كذّبوا بآيات الله و كانوا بها يستهزؤون.» https://eitaa.com/ghaeni_ir
﷽ 📌عبادت 📎وقتى روى نفس تأثير مطلوب مى گذارد كه با حضور قلب انجام گيرد. حضور قلب نيز با پراكندگى افكار ميسر نيست. به اين لحاظ فكر جمع، شرطى بسيار مهم و اساسى براى حضور قلب مى باشد. از طرف ديگر يكى از آثار عبادت صحيح ، رفع پراكندگى افكار و جمع شدن فكر است. بنا بر اين فكر جمع، از يك سو شرط حضور قلب و از سوى ديگر نتيجه ى آن است. راه هايى كه از سوى بزرگان براى جمع شدن فكر پيشنهاد شده است عمدتا به منظور تحصيل شرط حضور قلب مى باشد و الاّ به خودى خود قرب آور نيست. در مورد توجه به حق تعالى نيز راه ها و مطالب زيادى گفته شده است . در اين ميان، آنچه كه قطعى است و ناگزير بايد پذيرفت اين است كه توجه كردن به خداى متعال بدون «وسيله» صحيح نيست «و ابتغوا إليه الوسيلة». كه البته مصداق اين وسيله مى تواند نماز، تلاوت قرآن، يا دعا و ذكر و زيارت باشد. هم چنان كه ممكن است خود وجود شريف امام عليه السلام آن را محقق گرداند. در هر حال، وسيله از امور ضرورى توجه به خداى متعال مى باشد. زيرا اگر واسطه اى در كار نباشد انسان ناگزير چيزى را در ذهن خود درست مى كند و در واقع آن را مى پرستد، نه خدا را. 🔻ڪانالِ حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنے @ghaeni_ir
﷽ 📎امان از اين زهد ريايى و عوام فريبى كه حقيقتا شرك است به خداى لا شريك له! خدا به انسان نعمت مرحمت فرمايد و قدرت داشته باشد كه لباس خوب بپوشد، ولى براى اينكه خود را زاهد معرفى نمايد تا مردم را فريب دهد، لباس وصله دار پوشيده، اين طور جلوه دهد كه من اعتنايى به زينت و زخارف دنيا ندارم، و حال آنكه قلبش مملو از حب دنياست كه در وقت امتحان معلوم مى شود. اصولاً معناى زهد اين نيست كه انسان مالك چيزى نباشد و يا از آنچه دارد خود را محروم سازد، بلكه تمام كلام در اين است كه انسان اسير مال و منال خود نگشته، چيزى مالك او نگردد. هم چنين اعتمادش به آنچه كه در دست دارد بيش از اعتماد او به آنچه در ظل قدرت خداوند است نباشد. «ليس الزهد فى الدنيا باضاعة المال و لا بتحريم الحلال بل الزهد فى الدنيا أن لا تكون بما فى يدك أوثق منك بما فى يد الله عزوجل.» غلام همت آنم كه زير چرخ كبود ز هر چه رنگ تعلق پذيرد آزاد است. 🔻ڪانالِ حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنے @ghaeni_ir
﷽ 🌄 عڪـس نوشتہ 🔻ڪانالِ حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنے @ghaeni_ir
‍ 📌 جرعه ای از زندگینامه آیت الله یعقوبی قائنی (ره) حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (زادهٔ ۱۳۰۳ خورشیدی، وفات: ۱۳۹۶ خورشیدی) مجتهد و عارف معاصر که با عارف مشهور سید علی قاضی دیدار داشته و شاگرد دو عارف مبارز محمدجواد انصاری همدانی و سید جمال الدین گلپایگانی بوده است. آیت الله یعقوبی همچنین با بزرگانی از جمله سید رضا بهاءالدینی، میلانی، حسنعلی نجابت شیرازی در ارتباط بوده است. وی در جوانی راهی عتبات شده و در حوزه علمیه سامرا، نجف، کربلا و قم تحصیل کرده است. سفینة الصادقین (زندگی نامه وی با نکات مهم عرفانی) و انیس الصادقین (ادعیه و اذکار ماثور و دستورالعمل های سلوکی) دو اثر مکتوب وی است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شرح حال و توصيه هايي از عارف ربّاني جناب آقاي حاج سيد حسين يعقوبي قائني (ره) در زمينه ي ادعيه و اذکار. @ghaeni_ir
هدایت شده از آیت‌الله بهجت قدس سره
شهادت، عشق است فرزند غایبش را سر سلامت بگویید و باران اشکتان را در بی ‏شکیبی انتظار، بهانه سازید . . شهادت امام حسن عسکری(ع) تسلیت باد. @ayatolahbahjat110
‍ مرحوم ابوى، آیت الله قائنی (ره) او را در هفت سالگى به مكتب فرستاد و چون خداوند استعداد خوبى مرحمت كرده بود، تقريبا در مدت چهار ماه قرآن شريف را ختم كرده و گويا در همان سال بود كه پدر ايشان از دنيا رفت. كيفيت مردنش نيز نسبتا عجيب بود از زبان خود استاد که میفرمودندپس از چند روز بيمارى، زبانش سنگين شد، به طورى كه نمى توانست صحبت كند. مرحوم عمويم طبيب آورد و جهت معالجه ى وى سعى زيادى نمود، ولى نتيجه اى نبخشيد و حدود پانزده روز هم چنان در بستر بيمارى افتاده بود. مدت يك شبانه روز ايشان را رو به قبله خوابانده بودند و بنده و مادر و برادر و خواهرانم بر بالينش نشسته بوديم و والده بسيار گريه مى كرد. ناگهان برخاست و نشست و از مادرم سؤال كرد: چرا گريه مى كنى؟ او در جواب گفت: گريه ام براى شماست. پدر، ايشان را دلدارى داده، سپس فرمود: سجاده ام را بياوريد. آنگاه تيمم نمود و در حال نشسته، همان طور كه رو به قبله بود دو ركعت نماز خواند و بعد از نماز، ناگهان گفت:«يا على» و لحاف را بر روى خود كشيد و جان به جان آفرين تسليم نمود. خداوند او را با مولايش محشور گرداند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شرح حال و توصيه هايي از عارف ربّاني جناب آقاي حاج سيد حسين يعقوبي قائني (ره) در زمينه ي ادعيه و اذکار. @ghaeni_ir
‍ ‍ 📎در آن ايام در قائن فقط يك مدرسه ى چهار كلاسى وجود داشت. هنگامى كه به مدرسه رفتم كلاس اول و دوم را امتحان داده و قبول شدم و براى كلاس سوم ثبت نام نمودم. دو سال در مدرسه درس خواندم و پس از امتحان كلاس چهارم، به كارهاى شخصى خود مشغول شدم. پس از يكى دو سال، كلاس پنجم و ششم نيز دائر شد، ولى در بنده ميل چندانى به مدرسه رفتن نبود و اغلب دوست مى داشتم در بيابان ها بگردم. و چون به مزرعه اى كه تقريبا در پنج فرسخى قائن در روستاى «نيمروز»قرار داشت و ثلث آن را ابوى جهت ييلاقى تابستان خريده بود علاقه ى خاصى داشتم، غالبا در آنجا بودم. 📕سفینة الصادقین
💢حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رحمت الله علیه: هنگامى كه وارد آن ميعادگاه مشتاقان و عشاق الهى و واصلان عشق سرمدى شدم حالى نسبتا عجيب روى داد ؛ زيرا همين كه وارد حرم مطهر شدم گويا امام عليه السلام را با بدن پاره پاره و مجروح در مقابل خود مى ديدم، به طورى كه تمام خواسته ها و حاجات قبلى حتى درخواست آمرزش گناهان و به خصوص مسأله ى ازدواج از نظرم محو شد. و اين حال تا چندين روز ادامه داشت و به جاى درخواست حاجت، مصائب آن بزرگوار در نظرم جلوه مى كرد. و گاهى هم كه خواسته اى را به ياد مى آوردم به خود مى گفتم: واى بر تو! امام حسين عليه السلام با بدن پاره پاره در مقابلت افتاده است و تو حاجت مى خواهى؟ خاك بر سرت و بر حاجتت! 🔻ڪانالِ حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنے @ghaeni_ir
هدایت شده از آیت‌الله بهجت قدس سره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا