eitaa logo
سیداحمد غفاری
1.3هزار دنبال‌کننده
527 عکس
276 ویدیو
25 فایل
بنده‌ی خدا دانشیار و معاون پژوهش موسسه حکمت و فلسفه ایران عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت admin: @naseralhosain
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✨﷽✨ ⚜ شبهه‌ای توسط آقای سیدکمال حیدری در این کلیپ وجود دارد مبنی بر اینکه دلیلی بر اعتبار و ارزش استنادی قرآن کریم وجود ندارد. چرا که قرائت راجح، قرائت حفص از عاصم است، حال آنکه این دو شخص، متروک‌الحدیث هستند. ⚜ پاسخ این شبهه، در ادامه تقدیم می‌شود؛ لکن پیش از پاسخ، مخاطبان محترم به این نکته توجه کنند که پاسخ این شبهه، چندان پیچیده نیست. طرح این شبهه با وجود دسترسی به پاسخش در منابع مختلف علمی، یا از سر جهل است، یا از سر خیانت به مکتب تشیّع. چرا که سالیان متمادی است که وهابیون تلاش می‌کنند اثبات کنند که قرآن نزد شیعیان، اعتباری ندارد، و سخنان این شخص، کمک مهمی به مقصود وهابیت است. ⚜ این پرسش قابل تأمل، مطرح است که عالمی همچون سیدکمال حیدری با وجود توان کافی برای جستجو، چگونه از چنین پاسخ روشنی غفلت می‌کند؟! ⚜ برای مشاهده‌ی پاسخ این کلیپ، در کانال استاد غفاری، همراه ما باشید. ⚜⚜⚜⚜⚜ ✍کانالی برای تأمل و اندیشه‌ورزی 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ 🌟 پاسخ به شبهه‌ی آقای حیدری مبنی بر اینکه قرآن موجود، مستند نیست؛ زیرا به قرائت حفص از عاصم است، و این دو شخص، موثق نیستند: ۱. قرآن غیر از قرائت قرآن است. ایشان در سخنانش می‌گوید آنچه ما داریم، قرآن نیست، بلکه قرائت و خوانشی خاص از قرآن است؛ در حالیکه ندانسته است که قرآن، حقیقتی مکتوب است، و آنچه به عاصم یا حفص، نسبت داده می‌شود، قرائت این مکتوب است، نه خود مکتوب. ۲. اعتماد عمومىِ اغلب فرق اسلامی شیعه و سنی به قرائت حفص از عاصم، صرفا از اين جهت‏ است كه با قرائت‏ متداول بین مردم، توافق و تطابق داشته است. نسبت اين قرائت به حفص، به اين معنا نيست كه اين قرائت، مبتنى بر اجتهاد حفص است، بلكه اين يك نسبت رمزى و به منزله‌ی علامت است‏ برای قرائت رایج بین مردم. قبول قرائت‏ حفص، به معنای قبول قرائتى است كه از روز نخست‏ین بین مسلمانان، متواتر و متداول بوده است. در این خصوص، عالمان شیعه تألیفات فراوانی دارند: الف. دانشمند مجاهد شهید ابوالحسن ثابت ‏بن اسلم حلبى، از شاگردان برجسته‏ تقى‌الدين ابوالصلاح حلبى و جانشين او، كتابى ارزنده در ترجيح و توجيه قرائت عاصم نگاشته و تبیین کرده كه قرائت او همان قرائت قريش در صدر اسلام است. ب. ابن شهر آشوب در كتاب‏ «المناقب‏» ج۲ ص ۴۳ می‌گويد: «عاصم قرائت را از ابو عبد الرحمان سلمى فرا گرفته، كه‏ او نيز قرائت تمامى قرآن را از امير مؤمنان عليه‌السلام دريافت نموده و اضافه مى‏‌كند فصيح‌‏ترين قرائات، قرائت عاصم است، زيرا از ريشه‌ی آن ، فرا گرفته و هرچه‏ ديگران، كج رفته‌‏اند، او راه استوار را انتخاب نموده است‏.» ج. علامه حلى در كتاب‏«المنتهى‏» ج۱ ص۲۷۳ می‌گويد: «بهترين قرائت‏ها نزد من، قرائت ‏عاصم است‏» ۳. آقای حیدری می‌گوید چطور ممکن است قرائت قرآن توسط عاصم یا حفص را بپذیرند، ولی در مقام روایت، روایات او را نپذیرند؟ پاسخش کاملاً روشن است؛ چون عاصم و حفص، هر دو شیعه هستند، و لااقل متهم به تشیع هستند، و طبیعی است که علمای اهل سنت امثال بخاری و دارقطنی و بزار، حدیث او را که مشتمل بر رویکرد اهل‌بیت علیهم‌السلام است، نپذیرند. همچنین، عناوینی مانند «متروک‌الحدیث» یا «غیرثقة» در مورد عاصم یا حفص، از سوی عالمان اهل‌سنت طرح شده است و دلیلی غیر از آنچه گفته شد، ندارد. 🆔 @ghafari_ir
🌟 تصور کنید آمریکا در لبنان پایگاه نظامی دارد و مقاومت حزب الله وجود خارجی ندارد؛ يا تصور کنید آمریکا در عراق، پس از [جنگ سال ۲۰۰۳، به پیروزی نهایی رسیده و مقاومت داخلی در عراق بر ضد اشغالگری، شکل نگرفته است؛ يا تصور کنید آمریکا در جنگ هفت ساله‌ی سوریه غلبه کرده است و اینک حکومتی متحد با غرب و صهیونیسم در آنجا حاکم است و داعش و دیگر گروه های تروریستی نيز، مجال فعالیت و توسعه‌ی ارضی دارند؛ در آن صورت، وضعیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران چگونه بود؟ 🌟موارد فوق فقط بخشی از طرح‌های استراتژيک آمریکا برای تسلط بر منطقه، و تهدید قدرت و موجودیت جمهوری اسلامی ایران است. ✨آری! اگر حاج قاسم نبود، همه‌ی آن تصوّرات، دارای مصداق خارجی بود. 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 🆔 @ghafari_ir
▪️ استاد غفاری قره‌باغی: ▪️ گریه‌های حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای مبارزه با تحریف تاریخی بود. خبرگزاری حوزه/ حجت‌الاسلام قره‌باغی با تاکید بر این نکته گفت: گریه‌های حضرت برای مبارزه با تحریف تاریخی بود که در آن، علی علیه‌السلام را مرجع تقلید دینی معرفی می‌کردند، اما از مرجعیت اجتماعی و سیاسی ایشان جلوگیری می‌نمودند. ▪️ https://hawzahnews.com/x9Z8X 🌟🌟🌟🌟🌟 ▪️ مدیریت کانال اطلاع‌رسانی استاد غفاری قره‌باغی، سالروز شهادت دخت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله الطاهرین را به همه‌ی محبان و ارادتمندان خاندان رسالت، تسلیت می‌گوید. ▪️ @ghafari_ir
⚜ نشست تخصصی «مقاومت: رویکردهای نظری» در موسسه حکمت و فلسفه ایران ⚜ سخنرانی علمی استاد غفاری با عنوان «درآمدی بر تقابل مقاومت و جهانی‌شدن» ⚜ لینک وبینار: ⚜ http://webinar.irip.ac.ir/ch/res 🆔 @ghafari_ir
1_314240765.mp3
9.4M
⚜شش تفاوت بنیادین انقلاب اسلامی ایران و سایر انقلاب‌های ناکام جهان ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•• ✨ فرارسیدن ایام پرخاطره‌ی دهه‌ی فجر بر همه‌ی شما عدالت‌خواهان و آزادگان مبارک 💝 @ghafari_ir
⚜ عن عائشة بنت طلحة عن عائشة، قالت: 🌟 ما رَأیتُ أحداً أشبهَ کلاماً و حدیثاً مِن فاطمةَ برسولِ اللهِ «ص» و کانت إذا دَخَلَت علیه رَحّبَ بِها، و قام إلیها، فأَخذَ بِیَدِها فَقَبّلَها، و أَجلَسَها فی مَجلِسِه. 🌟 از همسر پیامبر اکرم نقل است که «من هیچ کس را در سخن گفتن، از فاطمه شبیه‌تر به رسول خدا ندیدم، هنگامی که وارد بر پدر می‌شد، حضرت رسول به او خوش آمد می‌گفت، و در برابر دخترش فاطمه بر می‌خاست و به سویش حرکت می‌کرد، دست او را می‌گرفت و می‌بوسید، و او را در جای خود می‌نشاند.» ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•• ✨ ولادت سراسر نور حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها، بر همه‌ی شما موالیان و مدافعان حریم فاطمی مبارک 💝 @ghafari_ir
. ⚜ نفی جبهه‌ی اصلاحات، لزوماً اثبات جبهه‌ی انقلابی نمی‌کند. . ⚜ نه اصولگرایان لزوماً انقلابی‌اند، و نه اصلاح‌طلبان لزوماً غیرانقلابی. . ⚜ مجلس یا هر نهاد سازمانی دیگر، زمانی می‌تواند انقلابی و متعهد -به معنای واقعی کلمه- باشد که حقیقتاً خود را بداند و دنبال یا هر امتیاز دیگر نباشد. در این صورت، دیگر لازم نیست مردم مطالبه‌ی شفافیت کنند، بلکه نماینده‌ یا مسئول انقلابی و متعهد، عدم شفافیت را خیانت به موکلانش خواهد دید و عدم شفافیت را بر خودش، حرام تلقی خواهد کرد. . ⚜ لکن کسی که با هزینه‌های تبلیغاتی چند میلیاردی، به مجلس رفته‌ است، قطعاً خودش را وامدار این مفاهیم رفیع انقلابی نمی‌داند. چنین کسی حالا حالاها باید مشغول اداء دیون به حامیان مالی‌اش باشد و این وضع، با شفافیت در آراء او منافات دارد. 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ 🌟 «اسلام موسوی عدالت محور و مدافع مستضعفان» و «اسلام هارون‌الرشیدی أشرافی و توسعه‌گرای منهای عدالت و مدافع مرفهّان بی‌درد» ⚜️ تاریخ زندگانی امام کاظم علیه‌السلام شاهد رویارویی دو طیف از مسلمانان است؛ گروه اول، مسلمانان حاکم بر ممالک اسلامی به محوریت هارون است، که زندگی بسیار اشرافی و طاغوتی داشت. حکایت مورخان از نمونه‌های فراوان اشرافیت در زندگی هارون، سر به فلک می‌کشد؛ مانند ازدواج پرخرج و لاکچری هارون با همسرش زبیده، یا مانند قصر بسیار عظیمی که هارون برای خود تدارک دید و ... . ⚜️ به گفته مورخان، دوران حاکمیت هارون‌الرشید، دوران پیشرفت جهان اسلام و تشکّل شهر بغداد به عنوان قطب پیشرفت و علم در جهان است. لکن مورّخان، از حاکمیت فقر حداکثری و وجود هزاران فقیر بدون طعام و بدون کاشانه در آن عصر و مملکت یاد می‌کنند. این طیف از مسلمانان، به توسعه و پیشرفت اهمیت می‌دادند، ولی برایشان مهم نبود که مردم فقیر، روز به روز فقیرتر می‌شوند و ثروتمندان ثروتمندتر! 🌟 در مقابل، گروه دومی به محوریت امام کاظم علیه السلام و به گرد محضر او جمع شده‌اند که مسلمانانی پرهیزگار و دانشمند و در عین حال به شدت کم هزینه هستند. 🌟 این گروه علاوه بر تلاش و مجاهدت علمی و فرهنگی، به فقرای مملکت اسلامی نیز رسیدگی می‌کردند، بگونه‌ای که فقط امام کاظم علیه‌السلام، ۵۰۰ فقیر را تحت تکفل خویش داشت. 🌟 از نکات بسیار عبرت‌انگیز اینکه سیستم اشرافیت، سیستم طمع‌ساز و جذاب است و به‌دنبال جذب نیروی رقیب است. بر همین اساس، دستگاه لاکچری هارون موفق شد برخی از نزدیکان امام کاظم علیه‌السلام مانند عثمان‌بن‌عيسی و حيان سرّاج را به سمت خود جذب کرده و آنان را مبتلا به خیانت به امام خویش کند. این خطر، همان است که در عصر کنونی، برخی همراهان ابتدای مسیر انقلاب اسلامی را از ریل اصیل انقلاب اسلامی خارج کرد، تا بدانجا که در مقابل تریبون رسمی، نه تنها از اشرافیت خود خجالت نمی‌کشند، بلکه به متموّل بودن خود افتخار می‌کنند. 🌟 حضرت امام روح‌الله، نواده‌ی آن امام معصوم، نیز در بیانیه‌ی‌ قطع‌نامه‌ی ۵۹۸، تصریح نمود که انقلاب اسلامی ایران، مبتنی بر نزاع دو الگوی اسلام اشرافیت و اسلام مستضعفان شکل گرفته است. بر این اساس، یکی از مظاهر انقلابی‌گری و مسلمان بودن، پرهیز از مظاهر اشرافیت و همراهی و هم‌سفره بودن با مستضعفان است؛ همچنین، یکی از مظاهر ضدانقلابی‌گری، اشرافیت و بی‌التفاتی به مشکلات اقتصادی دیگران است. آیا کسانی که با ماشین‌های میلیاردی رفت‌و‌آمد و در خانه‌های مجلل سکونت می‌کنند، اصلاً به آه کودک یتیم و فقیری که آنها را در ماشین و خانه‌ی لاکچری می‌بیند و حسرت زندگی آنها را دارد، توجه می‌کنند؟ چگونه شده است که برخی از این افراد، عنوان انقلابی و مجاهد بر روی خود نهاده‌اند؟ 🆔 @ghafari_ir
. نخستین سخنران باکفایت برای تبیین اجرایی و سیاسی بود. . در یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهر بود و در دسترس همه‌ی مردم. معتقد بود که انقلاب برای پابرهنگان است و به همین دلیل زندگی مسئولین را در مناطق بالای شهر، مُنافی شأن یک مدیر انقلابی می‌دانست. . مبالغ کلانی از ، همواره توسط مردم متدین، به ایشان تحویل داده می‌شد، بدون آنکه یک ریال صرف خودش یا فرزندانش بشود. . با اعتمادی که مردم به او داشتند، توانست سازه‌ی ساختمان فوق تخصصی قلب حضرت سیدالشهدا علیه السلام را به اتمام برساند و تحویل دانشگاه علوم پزشکی دهد. . وقتی برخی از محترمین به او پیشنهاد دادند که بیمارستان را به تاسیس کن! با حرارت تمام گفت که از ابتدا نیت نموده‌ام که به نام نامی شهید مظلوم کربلا بنا شود. . صبح روز رحلتش، شخصی از متدینین شهر تماس گرفت و بدون اطلاع از رحلت ایشان، خبر از خواب دیشبش داد که را در ورودی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام زیارت کرده است. . برای شهر و استان نمی‌کرد؛ اساساً مرد ادعا نبود، ولی محرومان و فقرای شهر، در روز رحلتش گفتند گویا پدرمان را از دست دادیم. پدر فقرای شهر بود و از محل ، کمک فراوانی به آنان نمود. . عمیقاً به به عنوان یک داده‌ی فقهی و عقیدتی اعتقاد داشت، و در فتنه ۸۸ جانانه از ولی فقیه دفاع کرد و خودش را با همه فقاهت و درایتش، سربازی از سربازان ولی فقیه نامید! . ۸ فروردین، سالروز رحلت حضرت استادم آیت‌الله قره‌باغی. 🆔 @ghafari_ir
☀️انتظار و انتظار فرج در بیان رهبر معظم انقلاب 🌟انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه‌ی همت خود نکند، صرفاً دل خوش کند به اینکه ما منتظر امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) هستیم. اینکه انتظار نیست. ✨انتظارِ چیست؟ انتظارِ دست قاهرِ قدرتمندِ الهىِ ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسانها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسانها را بنده‌ی واقعی خدا بکند. باید برای این کار آماده بود. 🌟تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک قدم به سمت آن هدف والاست. انتظار معنایش این است. انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست. ✨انتظار حرکت است. انتظار آمادگی است. این آمادگی را باید در وجود خودمان، در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم. و خدای متعال نعمت داده است به مردم عزیز ما، به ملت ایران، که توانسته‌اند این قدم بزرگ را بردارند و فضای انتظار را آماده کنند. این معنای انتظار فرج است. ✨انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام زمان (علیه الصّلاة والسّلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا؛ این معنای انتظار فرج است. ✨امروز ما انتظار فرج داریم. یعنی منتظریم که دست قدرتمند عدالت‌گستری بیاید و این غلبه‌ی ظلم و جور را که همه‌ی بشریت را تقریباً مقهور خود کرده است، بشکند و این فضای ظلم و جور را دگرگون کند و نسیم عدل را بر زندگی انسانها بوزاند، تا انسانها احساس عدالت کنند. این نیازِ همیشگی یک انسان زنده و یک انسان آگاه است؛ انسانی که سر در پیله‌ی خود نکرده باشد، به زندگی خود دل خوش نکرده باشد. انسانی که به زندگی عمومی بشر با نگاه کلان نگاه میکند، به طور طبیعی حالت انتظار دارد. این معنای انتظار است. ✨انتظار یعنی قانع نشدن، قبول نکردن وضع موجودِ زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب، که مسلّم است این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا، حضرت حجت‌بن‌الحسن، مهدی صاحب زمان (صلوات اللَّه علیه و عجّل اللَّه فرجه و ارواحنا فداه) تحقق پیدا خواهد کرد. باید خود را به عنوان یک سرباز، به عنوان انسانی که حاضر است برای آنچنان شرائطی مجاهدت کند، آماده کنیم. ✨امروز بحمداللَّه ملت ما توجهشان به مقوله‌ی مهدویت و وجود مقدس حضرت مهدی (سلام اللَّه علیه) از همیشه بیشتر است. روز به روز انسان احساس میکند در دل جوانان، در میان آحاد مردم، شوق و عشق و ارادت و تذکر نسبت به وجود مقدس حضرت حجت (سلام اللَّه علیه) بیشتر میشود. این هم از برکات خود آن بزرگوار است. نگاه آن بزرگوار، نظره‌ی رحیمه‌ی آن بزرگوار به ملت ما، دلهای آنها را متوجه آن حقیقت تابناک کرده است. خودِ این، نشانه‌ی توجه آن بزرگوار است. این را باید قدر دانست. ✨البته مثل همه‌ی حقائقی که در برهه‌های مختلفی از زمان ملعبه‌ی دست سودجویان میشود، این حقیقت هم گاهی ملعبه‌ی دست سودجویان میشود. این کسانی که ادعاهای خلاف واقع میکنند - ادعای رؤیت، ادعای تشرف، حتّی به صورت کاملاً خرافی، ادعای اقتدای به آن حضرت در نماز - که حقیقتاً ادعاهای شرم‌آوری است، اینها همان پیرایه‌های باطلی است که این حقیقت روشن را در چشم و دل انسانهای پاکنهاد ممکن است مشوب کند. نباید گذاشت. ✨همه‌ی آحاد مردم توجه داشته باشند این ادعاهای اتصال و ارتباط و تشرف به حضرت و دستور گرفتن از آن بزرگوار، هیچ کدام قابل تصدیق نیست. بزرگان ما، برجستگان ما، انسانهای باارزشی که یک لحظه‌ی عمر آنها ارزش دارد به روزها و ماه‌ها و سالهای عمر امثال ما، چنین ادعاهائی نکردند. ممکن است یک انسان سعادتمندی، چشمش، دلش این ظرفیت را پیدا کند که به نور آن جمال مبارک روشن شود، اما یک چنین کسانی اهل ادعا نیستند؛ اهل گفتن نیستند؛ اهل دکان‌داری نیستند. این کسانی که دکان‌داری میکنند به این وسیله، انسان میتواند به طور قطع و یقین بگوید اینها دروغگو هستند؛ مفتری هستند. این عقیده‌ی روشن و تابناک را بایستی از این آفت اعتقادی دور نگه داشت. ✨نیمه‌ی شعبان، مظهر امید به آینده است. امید به اصلاح نهایی به‌وسیله‌ی ولیّ مطلق حضرت حق، حضرت صاحب‌‌‌‌الزّمان (عجّل‌الله تعالی فرجه و ارواحنا فداه) امید غیر قابل تخلّف است. بزرگ‌ترین خاصیّت اعتقاد به مهدویت در میان شیعیان، امیدآفرینی است. 🆔@ghafari_ir
. ✨﷽✨ . ☀️ امام زمان غائب يا امام زمان قائم؟ کدام بهتر است؟ 🌟 در گفتمان شيعی، امام دوازدهم شيعيان و مسلمانان جهان، حضرت حجة بن الحسن العسکری عليهما السلام، هم‌اکنون زنده است و به دلايل مختلف تربيتی - يعنی برای تربيت انسان و رساندن او به کمال مطلوب و خلافت الهی - و به سبب دلايل امنيتی - از جهت خوف بر ناامنی نسبت به وجود مطهّر آن حضرت - در پس پرده‌ی غيبت قرار گرفته است. ✨ حال که در دوران غيبت آن حضرت هستيم، برخی در رابطه‌ی خود با آن امام مظلوم، به انزوا روی آورده و خود را زاهدان و عابدان روزگار معرفی می‌کنند؛ زاهدان و عابدانی که هيچ مناسبت و رابطه‌ای با اجتماع و مبارزه و جانبازی و شهادت ندارند. ✨ اينان تا دلتان بخواهد، در اندرونی خانه‌ی خود به نماز و روزه مشغول هستند و کاری به کار جامعه ندارند و برايشان مهم نيست که در جامعه، ظلم برقرار است يا عدل! برايشان تفاوتی نمی‌کند که مردم در آسايش هستند يا در سختی! البته برايشان بسيار مهم است که مبادا فلان ذکر را از تعداد ۱۰۰ عدد، خدای ناکرده به ۹۹ مرتبه تقليل بدهند و از فيض عدد ذکر محروم نشوند! ✨ اين گروه از دوست‌داران امام زمان، در عصر غيبت حضرت صاحب‌الامر، با مشکل خاصی مواجه نيستند؛ از اين‌رو، عدم ظهور حضرت برای اينان چندان نقشی در تکامل آنان ندارد؛ چرا که بحمدالله عدد اذکار و کيفيت نمازهای مستحب و واجب را می‌دانند و نيازی به ظهور حضرت نيست. البته از ظهور امام زمان مسرور خواهند شد، و البته فقط مسرور خواهند شد! 🌟 در مقابل، گروهی هستند که در زندگی خويش در عصر غيبت، خلل و مشکل بنيادين احساس می‌کنند؛ اينان گروهی از پيروان حضرت هستند که به دليل عدم تقليل دين به رهبانيّت، ظلم و ستم موجود در جامعه و بر عليه بشريت را مشاهده می‌کنند و خون به دلشان به خروش می‌آيد و از سويی نمی‌توانند به تنهايی، آن ظلم دامن‌گير را رفع کنند، و از سوی ديگر، نمی‌توانند سکوت کنند. 🌟 از اين‌رو، تا جايی که برايشان مقدور است، با جان و مال و همه‌قوای خود، به مقابله با آن ظلم اقدام می‌کنند، و با اين اقدام خود و با زبان خود، اينگونه شکوه به محضر ربّ‌الارباب می‌برند که «الهی شکايت به نزد تو آورده‌ايم از کمبود نفرات و موج فزاينده‌ی ظلم و ظالم...» 🌟 اينان شيران روز و عابدان و ذاکران شب هستند و تمام فکر و ذکرشان اين است که ای کاش حضرت صاحب‌الامر ظهور کند تا ظلم دامن‌گير جهانی رفع شود و انسان قدری نفس بکشد و در آسايش و آرامش، به بندگی خداوند بپردازد. بنابراين، غيبت امام برای اين گروه، يک خسارت عظيم است و هر روز تأخير در ظهور منجی، معادل سالها پيرشدن اينان است. ☀️ حال ای نفس! خود را ببين که در کدام صف نشسته‌ای! با غيبت امام زمان، کمبودی در زندگی‌ات داری، يا مشکلی حسّ نمی‌کنی؟ آرزوی امام غائب را داری يا امام قائم را؟ _ ✨کانال استاد سيداحمد غفاری؛ دريچه‌ای به‌سوی انديشه 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ برای نفی خواطر (يعنی برای حذف هرگونه فکری که مخالف عبوديت است) چه راهی خوب است؟ ⚜ حتما ببينيد. 🆔 @ghafari_ir
بیانیه‌ی دعوت از آیت‌الله رییسی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، از سوی مجموعه‌ی مردمی جهادگران فاطمی سلام‌اله‌علیها ---------------------------- بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّمَا ٱلْمُؤْمِنُونَ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ بِٱللَّهِ وَ رَسُولِهِۦثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا۟ وَ جَٰهَدُوا۟ بِأَمْوَٰلِهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ فِی سَبِيلِ ٱللَّهِۚ أُوْلَٰٓئِكَ هُمُ ٱلصَّٰدِقُونَ «حجرات/۱۵» محضر مبارک حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دامت‌برکاته رییس محترم قوه قضاییه با تقدیم سلام واحترام و دعا برای قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان المبارک مدیریت جهادی و دفاع از حقوق آحاد مردم و به ویژه مبارزه با فساد و رانت خواری در ایام حضور پربرکت‌تان در جایگاه ریاست قوه قضائیه، منشاء تحولات ارزشمندی بوده و بارقه‌ی امید را در دل دوستداران و مشتاقان انقلاب اسلامی زنده نموده است و یادآور سلامت نفس و پاک‌دستی و ایثار و جهاد شهید بهشتی شده است. حضرت آیت‌الله! آنچه مورد توقع رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران بوده و هست، تبدیل روحیه جهادی و مبارزه با فساد، به گفتمان حاکم برکشور می باشد. چرا که بررسی علمی ساختار مدیریتی کشور نشان می‌دهد که جبران عقب‌ماندگی در حوزه‌هایی نظیر فرهنگ و معیشت، مبارزه‌ی همه‌جانبه با فساد و گسترش شفافیت و کارآمدی در نهاد‌های بنیادین نظام، نیاز به تحول عمیق و ساختاری دارد که قلب آن، نظام مدیریتی و اجرایی کشور است. با توجه به اهمیت بی‌بدیل این موضوع برای انقلاب و ایران عزیز و همینطور اقبال چشمگیر مردم برای حضور جنابعالی در عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، ما اعضای مجموعه‌ی مردمی جهادگران فاطمی استان آذربایجان غربی به‌همراه قاطبه‌ی مردم شریف استان، با توجه به دلایل ذیل، درخواست جدی می‌کنیم که در انتخابات پیشِ رو، به عنوان کاندیدای مردمی و مورد اجماع، حضور یابید: ۱. ضرورت تحقق انسجام و وحدت اجتماعی متأسفانه حرکتهای تفرقه‌افکنانه و ناامیدکننده در کنار شرطی‌سازی اقتصاد کشور به مذاکرات آن سوی مرز، موجب به هم خوردن تعادل اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه گردیده است. با توجه به مدیریت جهادی حضرتعالی در دستگاه قضا، و شخصیت اجماع‌ساز و اقبال فطری افکار عمومی، حضور چنین شخصیت ممتازی می‌تواند بسترساز شکل‌گیری دولت قوی و انسجام اجتماعی در آینده شود. ۲. ضرورت تحقق امید در دل مردم و در نتیجه، تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات سیاست‌گذاری‌های غلط در سالهای گذشته، حقیقتا مردم را در تأمین معیشت روزمره‌ی خود، کلافه کرده است و مشکل کمبود لوازم ضروری زندگی، به مشکل گرانی آنها افزوده شده است. همگان اذعان می‌کنند که مشکل اصلی، نه تحریم دولتهای خارجی، بلکه در عدم چالاکی و عدم تدبیر مدیران مربوطه است. در همین راستا، تحلیل نظرسنجی‌های مستند در ماه‌های اخیر، نشان از احتمال کاهش مشارکت مردم درصورت عدم حضور جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری دارد. روشن است که مشارکت حداکثری مردم با انتخاب اصلح، می‌تواند پایه‌های نظام را بیش از پیش مستحکم سازد. ۳. ضرورت مقابله با غرب گرایی در ریل‌گذاری حکمرانی دشمنان در پی تثبیت ریل‌گذاری کشور به سمت غرب هستند؛ تجربۀ هشت‌ساله گذشته نشان داده است که این روند نه تنها عقب‌ماندگی کشور در حوزه‌های مختلف را جبران نکرده، بلکه آن را تشدید می‌کند. حفظ استقلال و عزت ملی و باور به استعداد ایرانی و ظرفیت‌های داخلی در کنار تعامل مثبت با دنیا و به دور از وابستگی و دلبستگی، می‌تواند آیندۀ درخشانی را برای مردم رقم بزند. حضور جنابعالی می‌تواند تضمین‌کننده اجرای این نگاه راهبردی در آغاز قرن جدید باشد. ----------------------- 🆔 @ghafari_ir
بیانیه‌ی مجموعه‌ی مردمی جهادگران فاطمی سلام‌اله‌علیها ----------------------- ۴. ضرورت رفع شبهه‌ی ناکارآمدی نظام اسلامی کارآمدی از ارکان اصلی حکومت محسوب می‌شود. این در حالی است که بررسی برنامه‌های توسعه در طول دوره‌های شش‌گانه نشان می‌دهد که متأسفانه دولت‌ها غالبا به دلیل عدم همراهی با سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبر حکیم انقلاب، موفق به اجرای صحیح سیاست‌ها در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی نشدند و با اصالت‌بخشی به توان خارجی و شرطی ساختن اقتصاد کشور، کارآمدی نظام اجرایی کشور را با اختلال مواجه ساخته و موجب به هدر رفتن منابع کشور شده‌اند. شما با توجه به تجربۀ مدیریتی، می‌توانید با مدیریت قوی و پیگیر، کارآمدی نظام سیاسی و اقتصادی اسلامی را ارتقا داده و امید و اعتماد مردم به سیستم اجرایی کشور را بهبود ببخشید. ۵. اولویت دستگاه اجرایی در ایجاد تحول کلان با وجود اهمیت مجموعه‌ی قضا و اقدامات صورت گرفته، نکات زیر ما را بر آن می‌دارد تا بر حضور جنابعالی در عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری تأکید نماییم: الف: سطح تأثیرگذاری قوه مجریه بر سرنوشت کشور و پیشرفت آن بسیار فراتر از قوه قضائیه است؛ به‌تعبیر رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی امسال: «تقریباً همه‌ی مراکز مدیریتی و اکثر امکانات حکومتی در اختیار رئیس‌جمهور است و مدیریت‌ها در بخش‌هایی مثل قضایی و نظامی در قبال ریاست جمهوری، ناچیز است.» برای خشکاندن ریشۀ فساد و تحول ساختاری در نظام مدیریتی کشور، باید بستر وقوع آن را اصلاح کرد. ب: مقدمۀ تحول ساختاری در دستگاه قضا، تحول در نظام مدیریتی کشور است. اگر قوه مجریه اصلاح و به شکل صحیح ساماندهی شود، از بسیاری از زمینه‌های بروز تخلفات و سرازیر شدن پرونده به دستگاه قضا جلوگیری به عمل خواهد آمد. ج: در رابطه با تحقق برنامۀ تحول در دستگاه قضا، تحول، بیش از آنکه متکی به شخص رئیس قوه باشد، بر مبنای برنامه‌ای است که در قالب سند تحول قضایی انتشار یافته است؛ بنابراین، عدم حضور جنابعالی در جایگاه ریاست قوه قضائیه، به معنای تعطیلی برنامۀ تحول نیست؛ بلکه به معنای همه‌گیری آن در نظام حکمرانی کشور (قوۀ قضائیه، قوۀ مجریه و قوه مقننه) است. حضرت آیت‌الله رییسی! با توجه به استدلال‌های فوق، اکیداً از حضرتعالی درخواست می‌کنیم که برای اعتلای کشور و انقلاب، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ورود پیدا کنید و با همان رویکرد ایمانی و انقلابی و تحولی، زمینه‌ساز کارآمدی نظام اجرایی کشور و شکل‌گیری ایران قوی و مقتدر در گام دوم انقلاب شوید. بطور قطع، همه‌ی دلسوزان انقلاب اسلامی از همه‌ی گروه‌ها، فارغ از علایق حزبی و جناحی، در این درخواست هم‌صدا هستند و برای تحقق این مقصود، همه‌ی توان خود را بکار خواهند گرفت. والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین مجموعه‌ی مردمی جهادگران فاطمی سلام‌اله‌علیها- ارومیه‌الخیر بنده‌ی خدا: سیداحمد غفاری قره‌باغی ۱۴۰۰/۱/۳۰ ------------------------ 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ . ⚜ چند سالی است که صداوسیما اقدام به تهیه سریالهای فرهنگی متناسب با حال و هوای ماه رمضان می‌کند. ولی واقعیت این است که غالب این سریالها، نه مراعات حال معیشتی و اقتصادی جامعه را می‌کنند و نه تناسبی با حال و هوای روزه‌داری و شب‌های قدر دارند. ⚜ باید این سوال روشن را برای مسئولان به‌اصطلاح اصولگرای صداوسیما طرح کرد که آیا اصول مدنظر امام راحل، در نظارت بر این فیلمها مورد توجه قرار می‌گیرد؟! مگر امامین انقلاب نمیفرمایند که این انقلاب برای پابرهنگان است؟ امروز جوانی که نمی‌تواند کار پیدا کند، چرا باید ۳۰ شب پای تماشای فیلمی بنشیند که پسری جوان با زندگی لاکچری سوار بر ماشین میلیاردی، بر روی اعصاب و روان او رژه می‌رود؟ ⚜ آقایان به‌اصطلاح مسئول! حال اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست؛ حداقل با روان آنها بازی نکنید! . پ.ن: مقصود از همسر شرعی و قانونی، همان همسر مخفی است، که با وجود او، سراغ دختر جدید برای خواستگاری رفته است. 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ⚜ دو مطلب به‌مناسبت رحلت أمّ‌المؤمنین خدیجة‌الکبری سلام‌الله‌علیها 🌟 یک روایت در فضیلت أم‌المؤمنین خدیجة‌الکبری: ▪️ در کتاب مسند احمد بن حنبل، ج ۴، ص ۷۷، حدیث شماره ۲۹۰۱، ابن عباس می‌گوید: خطّ رسول‌الله صلى الله عليه و سلم فی الأرض أربعة خطوط؛ قال أتدرون ما هذا؟ قالوا الله و رسوله أعلم. فقال رسول‌الله صلى الله عليه و سلم: أفضل نساء أهل الجنة خديجة بنت خويلد و فاطمة بنت محمد و مريم بنت عمران و آسية بنت مزاحم امرأة فرعون؛ ▪️ نبی مکرم با انگشتشان روی زمین چهار خط کشیدند و فرمود: بگویم این چهار خط معنایش چیست؟ عرض کردند که خدا و رسولش بهتر می‌دانند. حضرت فرمود: با فضیلت‌ترین زنان اهل بهشت؛ خدیجه بنت خویلد، فاطمه بنت محمد «ص»، مریم بنت عمران و آسیه بنت مزاحم همسر فرعون است. 🌟 بررسی سنّت الهی در قبال محاصره‌ی امت اسلامی ◾️ در عصر حضرات معصومین، شاهد مواردی چند از تنگنای اقتصادی بر امت اسلامی هستیم، که بررسی آنها در شناخت شیوه‌ی دشمن از یکسو، و شناخت سنّت الهی در رفع حصر از سوی دیگر، کمک شایانی می‌کند. ⚜ ماجرای حصر مسلمانان در منطقه‌ای بنام شعب أبی‌طالب، ماجرای معروفی است. اين محاصره به این دلیل رخ داد که کفار از گسترش اسلام در مناطق حبشه و یمن، کلافه شدند و چاره‌ای جز محدود نمودن هرگونه رابطه‌ی مردمی با مسلمانان نیافتند. این حصر همه‌جانبه، سه سال طول كشيد و فشار و سختگيری به حد عجيبی رسيد. بگونه‌ای که جوانان و مردان با خوردن يك دانه خرما در شبانه‌روز زندگی می‌كردند. حضرت علی عليه‌السّلام از ۱۷ سالگی تا ۲۰ سالگی در شعب، همراه پيامبر صلّی‌الله عليه و آله بود. همچنين حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها نيز دو ساله بودند كه به همراه مادر خود حضرت خديجه در شعب بسر می‌بردند. تصور بی‌غذايی برای مادر شيرده، بسيار دشوار است. در اثر این محاصره، دوتن از شخصیتهای بی‌نظیر تاریخ اسلام، حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها و حضرت ابوطالب علیه‌السلام، به شهادت رسیدند. لیکن، خداوند متعال به شیوه‌ای معجزه‌وار، امداد امت اسلامی نمود و عهدنامه‌ی کفار توسط موریانه‌ها نابود شد، و پس از خروج مسلمانان از شِعب، فتوحات مسلمانان یکی پس از دیگری محقّق شد. ⚜ متوکل عباسی که از سخت‌گیرترین خلفای عباسی به اهل‌بیت علیهم‌السلام محسوب می‌شود، دستور داده بود که هیچ ارتباطی میان امام هادی علیه‌السلام و اصحابش، با جامعه‌ی اسلامی نباشد. این حصر همه‌جانبه تا بدانجا پیش رفت که در گزارشات تاریخی آمده است مخدّرات اهل‌بیت رسول‌الله، گاه در چادری که برای نماز باید به سر می‌کردند، رعایت نوبت می‌کردند. در این ماجرا نیز، خداوند متعال با یدِ اعجاز، مرگ متوکل را با نفرین حجّت زمان، محقق ساخت و متوکل سه روز پس از نفرین حضرت، به درک واصل شد. همچنین، ملیکا یا همان حضرت نرجس سلام‌الله‌علیها، در همین شرایط خفقان و بطور معجزه‌وار، به حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام وارد شد و خلعت مادری حضرت ولی‌عصر اروحنا‌له‌الفداء را به تن نمود و سبب به دنیاآمدن منجی موعود شد. 🌟 پ.ن ۱: بررسی سنّت الهی در این دو جریان تاریخی، خبر از سنّت ویژه‌ی الهی می‌دهد، بدین بیان که محاصره‌های دشمن بر ضد امت اسلامی، همواره تأثیر معکوس گذاشته و بجای آسیب به امت اسلامی، نابودی امت کفر را به همراه دارد. 🌟 پ.ن ۲: رهبر معظم انقلاب، در اوج محاصره‌ی کشور اسلامی ایران، خبر از افول هژمونی آمریکا دادند، که از منظر تحلیل‌گران، شبیه پیش‌بینی افول اقتدار شوروی سابق توسط رهبر کبیر انقلاب است. فَتَدَبَّر. ┈••✾•🌿◾️◾️🌿•✾••┈┈ ✍ کانال حجت‌الاسلام دکتر سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ . ⚜ بیاييد هزينه افطاری ماه مبارك رمضان امسالمان را كه با شرايط كرونايی نمی‌توانيم توفيق ميزبانی از روزه داران را داشته باشيم، با نيازمندان تقسيم كنيم: ⚜ انفاق، احسان و خيرات در حق اموات، نذورات به نيّت اهل بيت عليه‌السلام، صدقات، كفاره روزه‌های اداء نشده، هدايا، هزينه افطاری. ⚜ مجموعه جهادگران فاطمی سلام‌اله‌علیها با نظارت و مديريت مستقيم حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر سيد احمد غفاری قره‌باغی 🌟 طرح كمك مومنانه «مرحله هفتم» (ضيافت الله) را جهت تهيه بسته‌های ارزاق و حل مشكلات موردی و ضروری خانواده‌های نيازمند اعم از : جبران هزينه‌های درمانی و دارویی بيماران، تعميرات ضروری خانه، پرداخت بدهی، خريد اثاث ضروری و اساسی زندگی و كمك هزينه‌های تحصيلی . . . برگزار می‌نمايد. ⚜ محسنين می‌توانند مبالغ خود را به شماره حساب زير واريز نمايند: شماره حساب: 015200508022166 شماره شبا: IR120520000015200508022166 شماره کارت بانکی: 6395991164726390 بنام آقای محرم مجرد (امين مالی) ⚜ نكته: لطفاً در صورت واريز «كفاره روزه اداء نشده» مبلغ واريزی اعلام تا در محل خود صرف گردد. 🆔 @ghafari_ir
 . ✨﷽✨ ⚜ نفوذی وابسته به سعودی در وزارت خارجه! ⚜ انتشار مصاحبه‌ی محرمانه‌ی وزیر خارجه کشورمان در رسانه سعودیِ «ایران اینترنشنال» حکایت از نفوذ سازمان‌یافته در دستگاه دیپلماسی کشور دارد. ⚜ درهرحال، این شکست امنیتی برای دولت، حاوی نکات جالبی برای تولید گاندوی سه و چهار است. ⚜ ظریف در این فایل می‌گوید: شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی به او اجازه نداده است که میدان مبارزه با داعش را فدای دیپلماسی کند. این اعتراف جالب از سوی ظریف، به این معناست که اگر حاج قاسم سلیمانی میدان را هم مانند عرصه دیپلماسی به دولت واگذار می‌کرد، احتمالاً همان‌طور که هنوز برجام بعد از هزاران بار نقض و رفت‌وبرگشت، همچنان در وین در دست مذاکره‌های نافرجام است، میدان مبارزه با داعش نیز باید همچنان بعد از سال‌ها ادامه پیدا می‌کرد. ⚜ ظریف همچنین ادعا می‌کند که برای برخی عملیات‌های مهم نظامی به او از قبل اطلاعاتی داده نشده است. فارغ از اینکه این ادعا چقدر راست یا دروغ است، باید این سؤال را پرسید که چرا باید به وزارت خارجه‌ای که یک فایل صوتی محرمانه در آن قابل حفاظت نیست، اعتماد کرد؟! 🆔 @ghafari_ir
🎗 ماه مبارک به نیمه رسیده بود. در خانه‌ی کوچکی چسبیده به مسجد پیامبر رحمت (ص)، نوزادی به دنیا آمده بود. اسمش را جبرئيل آورد: «حسن» معرَّب «شبّر»؛ اسم پسر بزرگ هارون علیه‌السلام. 🎗 اسمی که سند تأیید دوباره‌ای بود بر نسبت میان حضرت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) ⚜ پ.ن: حدیث منزلت: أنتَ مِنّی بمَنزلة هارون مِن موسی إلا أنّه لا نَبِیّ بَعدی ⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 👤 کانال استاد سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/27/1439257/درسهای-امام-علی-ع-برای-تعامل-با-جهان ⚜ حجت‌الاسلام سید احمد غفاری٬ عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران و مدرس عالی عرفان نظری: ⚜ یکی از مهم‌ترین ابعاد کشورداری و اسلوب فرماندهی یک حاکم سیاسی، مسئله تعامل بین‌المللی است. طبیعتا طرف مقابل این تعامل، کسانی هستند که تفکرشان با افراد جامعه اسلامی متفاوت است. توقعی که از هر حاکمی(چه اسلامی و چه غیر اسلامی) درمورد تعامل بین‌المللی وجود دارد، حفظ امنیت همه‌جانبه برای ملت کشور خویش است. عزت، استقلال و... در راستای همین امنیت فراهم می‌شود. در کتاب نهج‌البلاغه در مواقع مختلف، حضرت امیر(علیه السلام) به امنیت داخلی و اجتماعی پرداخته‌اند که مفصل‌ترین آنها عهدنامه ایشان با فرمانده رشید اسلام جناب مالک اشتر است که یک خط‌مشی برای شیوه‌ی حکمرانی محسوب می شود. ۱. ضرورت نگاه دشمن‌شناسانه اجمالا، به چند نکته در این مورد بسنده می‌شود. اولا، حضرت امیر (علیه السلام) در مورد نحوه تعامل با کشورهای خارجی بر کلیدواژه «عدو» تاکید می‌کنند. در روزگار ایشان، تقریبا تمام کشورهای پیرامون حکومت اسلامی در جنگ و ستیز با کشور اسلامی بودند، چه از ناحیه ایران چه از ناحیه شامات، روم قدیم و... اگر ما بخواهیم با این واژه، طرف مقابل خودمان را تبیین کنیم، قاعدتا شکل تعامل و نحوه رفتار متفاوت خواهد شد. شرایط زمانی حضرت امیر (علیه السلام) باعث می شود که این کلمه بطور پر رنگ به کارگزار حکومتی ابلاغ شود، وگرنه به هیچ عنوان منطقی نیست که ما همه دنیا را دشمن خویش ببینیم. طبیعی است که ملتهایی هستند که می‌توانند با کشور اسلامی رفتار صلح‌جویانه‌ای داشته باشند مثل کشور حبشه قدیم که همواره رفتارشان با دنیای اسلام بنابر برادری و انصاف بوده است. از این‌رو، تاکید بر کلیدواژه‌ی عدوّ به این خاطر است که مالک در حال اعزام به مصر است و مصر تحت الشعاع دشمنان متعدد از چند جانب بود. ۲. ضرورت تحفظ بر پیمانهای بین‌المللی حضرت امیر درمورد نحوه تعامل با دنیا توصیه اکیدی بر حفظ پیمانها و عهدنامه‌ها می‌کنند، یعنی دنیا باید دولت و حاکم اسلامی را طایفه‌ای حافظ بر پیمانها ببینند و هیچ وقت نباید در جامعه بین الملل، تردیدی درخصوص عهد شکنی جامعه اسلامی وجود داشته باشد. این نکته در ادبیات قرآنی هم مشاهده می‌شود، وقتی خداوند متعال به پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) دستور جهاد با کفار را می‌دهد و می‌گوید هیچ وقت به آنها خوشبین نباش و امیدی نداشته باش"قاتلوا ائمة الکفر إنهم لا أیمان لهم". در این تعبیر از کلمه ایمان استفاده نشده بلکه بجای آن از کلمه أیمان که جمع یمین است، استفاده شده است. مشکلی را که خداوند متعال برای جامعه کفر معین می‌کند عهدناشناسی آن است. در مقابل، جامعه اسلامی باید خوش عهد و پیمان باشد. لذا حضرت امیر (علیه السلام) می‌فرمایند «اگر پیمانی را با دشمنت بستی که در آن، صلاح کشورت و رضایت خداوند متعال بود، هیچگاه آن را آسیب نزن». ۳. ضرورت نگاه بدبینانه به دشمن حضرت امیر(علیه السلام) نسبت به کارگزاران پرهیز می‌دهد که مبادا خوشبین به دشمن بشوند. خوشبینی حتما ناشی از فریب خوردن از دشمن، نادانی و جهل نسبت موقعیت است. دشمن هیچ وقت به فکر جامعه اسلامی نیست و حتما درصدد ایحاد خلل در جامعه است؛ پس حضرت امیر(علیه السلام) تاکید می‌فرمایند که در عین اینکه باید تحفظ بر عهد خود با دشمن داشت، اما همیشه باید یک نگاه بدبینانه‌ای هم نسبت به او داشت، «ای مالک! دوراندیش باش و همیشه خوشبینی خودت را متهم کن!» این امر ناشی از شاکله شناسی عدوّ است. ⚜ رهبر معظم انقلاب در بحبوحه مذاکرات برجام در عین تاکید بر تحفظ جمهوری اسلامی از پیمان با دیگران تاکید کردند که نباید به هیچ عنوان به این پیمانها خوشبین بود و فرمودند که خود من هم خوشبین نیستم. چه بسا ایشان وضعیت فعلی را می‌دیدند که رئیس جمهور آمریکا نه تنها برجام را یک کاغذپاره تلقی کرد، بلکه اقدام به تحریمهای جدید کرد. این طبیعی است؛ زیرا خوی ددمنشانه‌ی دشمن همین است. ⚜ در مجموع، این سه نکته بینشی یعنی نگاه دشمن شناسانه به دشمن، تحفظ از پیمان بسته شده و عدم حسن ظن به جامعه کفر، کلیدواژه‌های سه‌گانه‌ای است که در تعامل حضرت امیر با جامعه بین‌الملل پر رنگ بود. 🆔 @ghafari_ir
دکتر غفاری قره باغی.mp3
19.27M
⚜ پاسخ استاد دکتر سیداحمد غفاری به اشکال دکتر عبدالکریم سروش درباره‌ی غیرعاطفی بودن جامعه‌ی متدینان به دلیل غیرروحانی بودن محتوای دین 🎗🎗🎗🎗🎗 🆔 @ghafari_ir
44.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜ ضرورت تفکر در شب قدر ⚜ سخنان استاد غفاری در شبکه سلامت در خصوص مهم‌ترین عمل در شب قدر 🆔 @ghafari_ir