⚜ هشت سال، مردم را با وعدهی دروغ گشایش برجامی، معطل و سفرهی مردم را کوچک و میلیونها نفر را بیکار کردند. مردم نه از ستاد اقتصادی دولت، خیری دیدند و نه از بورس و نه از بانک مرکزی و نه هیچ عامل اقتصادی دیگر.
⚜ اکنون که وقت بیان صریح پشیمانی و عذرخواهی است، با وقاحت منتظر هستند حتی از برخورد نیروی دریایی با دشمن در خلیج فارس، گشایش اقتصادی و مهار تورم و ... رخ دهد!!
⚜ حکایت غریبی است حکایت روشنفکران این دیار!...
#غیرت
#زیبا_کلام
🆔 @ghafari_ir
همسایه! سایه ات به سرم مستدام باد
لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
وقتی انیس لحظهی تنهایی ام توئی
تنها دلیل اینکه من اینجایی ام توئی
هر شب دلم قدم به قدم میکشد مرا
بی اختیار سمت حرم میکشد مرا
با شور شهر فاصله دارم کنار تو
احساس وصل میکند آدم کنار تو
حالی نگفتنی به دلم دست میدهد
در هر نماز مسجد اعظم کنار تو
با زمزم نگاه دمادم هزار شمع
روشن کننند هاجر و مریم کنار تو
تا آسمان خویش مرا با خودت ببر
از آفتاب رد شده شبنم کنار تو
در این حریم، سینه زدن چیز دیگریست
خونین تر است ماه محرم کنار تو
مادر کنار صحن شما تربیت شدیم
داریم افتخار که همشهری ات شدیم
ما با تو در پناه تو آرام می شویم
وقتی که با ملائکه همگام می شویم
بانو! تمام کشور ما خاک زیر پات
مردان شهر نوکرو زنها کنیز هات
زیبا ترین خاطره هامان نگفتنی ست
تصویر صحن خلوت و باران نگفتنی ست
باران میان مرمر آیینه دیدنیست
این صحنه در برابر ایینه دیدنیست
مرغ خیال سمت حریمت پریده است
یعنی به اوج عشق همین جا رسیده است
خوشبخت قوم طایفه، ما مردم قمیم
جاروکشان خواهر خورشید هشتمیم
اعجاز این ضریح که همواره بی حد است
چیزی شبیه پنجره فولاد مشهد است
من روی حرف های خود اصرار میکنم
در مثنوی و در غزل اقرار میکنم
ما در کنار دختر موسی نشسته ایم
عمریست محو او به تماشا نشسته ایم
اینجا کویر داغ و نمک زار شور نیست
ما روبروی پهنه ی دریا نشسته ایم
قم سالهاست با نفسش زنده مانده است
باور کنید پیش مسیحا نشسته ایم
بوی مدینه می وزد از شهر ما،بیا
ما در جوار حضرت زهرا نشسته ایم
بخشی از شعر جناب برقعی شاعر اهلبیت
🆔 @ghafari_ir
«همايش ملی معنويت و علوم اسلامی»
برنامهی روز دوم: نشست علمی کميسيون تخصصی «نسبت معنويت با فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان»
زمان: ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ۲۶ آبان
عنوان سخنرانی علمی استاد غفاری: بررسی مفهومشناختی معنويت اسلامی و مناسبات آن با عرفان اسلامی، ساعت ۱۱:۳۰
لينک شرکت مجازی در سخنراني ها
http://dte.bz/ethicsconf
🆔 @ghafari_ir
چهارمین پیش همایش ملی عرفان اهل بیتی
توسط گروه #عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
با موضوع "علامه طباطبایی (ره) و منطق استنباط معارف عرفانی و معنوی در کتاب و سنت" با حضور حجج اسلام والمسلمین دکتر علیرضا کرمانی و دکتر احمد غفاری و دکتر محمدجواد رودگر برگزار خواهد شد.
چهارشنبه ۲۶ مهرماه / ساعت ۱۸:۰۰
ارتباط از طریق:
https://join.skype.com/Of4icd5LWJ9x
🆔 @ghafari_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
#بخش_اول پاسخ به سخن آقای گرگیچ
جناب گرگیچ عالم اهلسنت ، در نماز جمعه گفته است که هیچکس نباید در خلافت خلفای اول تا سوم تردید کند. وی برای این منظور، به استدلالی عجیب متوسل شده است.
او می گوید:
اگر خلافت خلیفه دوم نامشروع باشد، پس جنگهای او، از جمله جنگ با ایرانیان، نامشروع بوده است.
اگر جنگ خلیفه دوم با ایرانیان، نامشروع بوده است، پس غنیمتهایی که در این جنگ به دست آمدهاند نیز، نامشروع هستند.
اگر غنیمتهای جنگ با ایران، نامشروع باشد، پس هم توزیع آنها توسط خلیفه و هم قبول این غنیمتها و پذیرش آنها از سوی سایر مسلمانان، نامشروع و حرام است.
حال آنکه حضرت سیدالشهداء علیهالسلام، جناب شهربانو دختر یزدگرد پادشاه ایرانی را از خلیفه دوم قبول کرد و به عنوان همسر خود قرار داد.
به عبارت دیگر، اگر خلافت خلیفه دوم، نامشروع باشد، امام حسین علیهالسلام نباید دختر یزدگرد را، که اسیر این جنگ بود، از خلیفه دوم قبول می کرد.
حال که امام حسین علیهالسلام، شهربانو را از جناب عمر قبول کرده است، پس معلوم میشود خلافت خلفا مشروع بوده است.
و اما پاسخ اول:
او میگوید:
اگر خلافت خلیفه دوم، نامشروع باشد، جنگهای او نیز نامشروع است.
این سخن غلط است؛ زیرا نامشروع بودن خلافت خلیفه دوم، ملازمه ای با نامشروع بودن جنگ هایش ندارد.
این ممکن است که یک خلیفه، خلافتش نامشروع باشد، ولی به دلیل اذنی که از امام معصوم گرفته است، به جنگی مشروع ورود کند.
پس لزوماً جنگ های خلیفه دوم، نامشروع نیست؛ هرچند ما شیعیان خلافت او را نامشروع میدانیم.
ادامه دارد...
🆔 @ghafari_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
#بخش_دوم پاسخ به جناب آقای گرگیچ
پاسخ دوم:
جناب گرگیچ میگوید:
اگر جنگهای خلیفه دوم ، نامشروع باشد، پس غنیمت هایی که در این جنگ به دست می آید، نامشروع می شود.
این سخن نیز غلط است ؛ زیرا طبق فقه شیعی، آنچه که به عنوان غنیمت در چنین جنگ نامشروعی به دست آمده است، برای خلیفه دوم، که خلیفهای نامشروع است ، حرام است؛ اما همین غنیمت ها، ملک امام معصوم است و او حق تصرف دارد.
بنابراین، اگر حضرت سید الشهدا علیه السلام ، جناب شهربانو را به عنوان غنیمت جنگی، از خلیفه دوم قبول کرده باشد، این قبول، نه به دلیل مشروع بودن خلافت خلیفه دوم، بلکه به دلیل مالکیت امام نسبت به غنیمت های جنگ نامشروع است.
پاسخ سوم:
متاسفانه جناب آقای گرگیچ گزارش درستی از ماجرا ارائه نکرده است.
در روایتی که گزارش از این صحنه می دهد، خلیفه دوم تصمیم میگیرد که فرزندان پادشاه ایرانی را مانند سایر اسرا به فروش بگذارد؛ اما حضرت علی علیه السلام مانع شدند و دستور دادند که دختران پادشاه ایرانی را آزاد کند، تا آنها با هر کس که خواستند ازدواج کنند؛ و بدین ترتیب، طبق این نقل، جناب شهربانو، که یکی از دختران پادشاه ایرانی است، به ازدواج حضرت سیدالشهدا علیه السلام در آمد.
پاسخ چهارم:
اساساً هیچ مستند قاطع و مورد توافقی، نه در میان روایات اهل بیت علیهم السلام و نه در میان کتب تاریخی، برای این ادعا وجود ندارد که دختر پادشاه ایرانی به نام شهربانو، در زمان خلافت خلیفه دوم، به اسارت سپاه مسلمانان درآمده باشد و سپس به نکاح حضرت سیدالشهداء علیهالسلام در آمده باشد.
ادامه دارد...
🆔 @ghafari_ir
چادرت را بتکان.پویانفر.mp3
4.11M
.
چادرت را بتکان، روزی ما را بفرست
ای که روزی دو عالم، همه از چادر توست
#فاطمیه_اول
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ علامه مصباح ره: چادر حضرت زهرا سلامالهعلیها که چندین وصله داشت، ارزشش از همهی کهکشانهای عالم بیشتر است.
#فاطمیه_اول
🆔 @ghafari_ir
سیداحمد غفاری
بسم الله الرحمن الرحیم #بخش_دوم پاسخ به جناب آقای گرگیچ پاسخ دوم: جناب گرگیچ میگوید: اگر جنگها
بسم الله الرحمن الرحیم
#بخش_سوم پاسخ به جناب آقای گرگیچ
همانگونه که مشاهده شد، سخنان این عالم اهل سنت هیچ وجاهتی ندارد.
لکن ما نیز، در مقابل رویکرد استدلالی گرگیچ، استدلالهایی را در نامشروع بودن خلافت خلفای اهل سنت تقدیم می کنیم ؛ به این امید که ایشان یا یکی از عالمان اهل سنت، همت بکند و به این استدلال ما، پاسخی قانع کننده ارائه کند:
استدلال اول:
طبق مستندات متواتر و بدون تردید نزد اهل سنت و شیعه، رسول اکرم «ص» قرآن و عترت را دو حقیقت جدا نشدنی معرفی نمودند؛ حال سوال این است که آیا عقل سالم ، عترت پیامبر را ، که حقیقتی همدوش با قرآن کریم است، رها میکند و به سراغ دیگری می رود؟
استدلال دوم:
قرآن کریم در آیه ۵۵ سوره مائده میفرماید:
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
یعنی:
سرپرست شما فقط خدا و رسول اوست و مؤمنانی كه همواره نماز را برپا میدارند و در حالی كه در ركوعند، زكات میدهند.
طبق تفسیر اهل سنت و شیعه، کلمهی «ولیّ» در این عبارت نمی تواند به معنی دوست باشد به دلیل حرف حصر یعنی «انما».
از سوی دیگر، به اجماع مسلمین، تنها مومنی که در حال رکوع صدقه داده است، امیرالمومنین امام علی علیهالسلام است.
حال پرسش این است که آیا عقل سالم با وجود مشاهدهی این آیه شریفه، که می گوید «سرپرست های شما فقط و فقط خدا و پیامبر و علی بن ابیطالب است» علی را رها میکند و سراغ دیگری میرود؟
این دو استدلال، دو مورد از صدها استدلالی است که برای نامشروع بودن خلافت خلفای اهلسنت قابل طرح است.
و اما سخن آخر:
بسیار زیبا خواهد بود که در راستای الفت و برادری میان اهل سنت و شیعه، این گفتگوهای علمی، بدون هیچ هیجان و حاشیه صورت بگیرد، و نه برادران شیعه و نه برادران اهل سنت، از این گفتگوها نگران نشوند و آن را مانعی در مقابل وحدت نپندارند.
قاطعانه اعلام میکنیم که حاضر به مناظره و گفتگوی علمی و استدلالی، در هر موقعیتی هستیم که عالمی از عالمان اهل سنت، اعلام کند و اظهار آمادگی بکند، «به شرط آنکه در مقابل دوربین زنده خبرنگاران بیطرف و رسانههای مستقل قرار بگیرد.»
والسلام
سیداحمد غفاری قرهباغی
طلبه حوزه علمیه قم
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران
🆔 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
پرسش:
استاد محترم! حضرت امير پس از شهادت حضرت زهرا س، انتقام نگرفت.
پس چرا صحبت از انتقام حاجقاسم میشود؟
پاسخ:
الف. انتقام، مفهومی قرآنی است؛ خدای متعال در چهار آيه از آیات قرآنی «آيه ۴ سوره آل عمران، آيه ۹۵ مائده، آيه ۴۷ ابراهيم و آیه ۳۷ سوره زمر» خود را منتقم معرفی نموده است. خدای متعال منشأ انتقام را تکذیب نشانههای الهی معرفی میکند:
«فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِی الْیَمِّ بِأَنَّهُمْ کَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ کانُوا عَنْها غافِلینَ»
نشانهی الهی به هر حقیقتی گفته میشود که دلالت بر شأنی و اسمی از شئون و اسماء حضرت حق کند. پس نشانهی الهی ممکن است پیامبر خدا یا ولی الهی باشد.
ب. انتقام خدا از مفسدان و انتقام مظلوم از ظالم، حقيقتی عادلانه است؛ چرا که بسياری از انسانها با اطلاع از چنين پيامدی، از فساد پرهيز می کنند؛ همچنين، تحقق انتقام سبب میشود که ديگرانی که فکر فساد را در سر دارند، از پيگيری فساد منصرف شوند.
ج. انتقام بايد حکيمانه باشد؛ انتقام حکيمانه انتقامی است که سبب نابودی يا تضعيف خط فساد باشد؛ در غير اينصورت، صرفاً خاصيت روانی و احساسی دارد و تأثير چندانی به همراه ندارد.
د. در اوضاع مختلف، از شکلهای مختلف انتقام میتوان سخن گفت؛ گاه ممکن است که ظالم، يک شخص خاص باشد و گاه ممکن است که ظالم، يک جريان اجتماعی باشد؛ در فرض دوم، خشکاندن شخص باعث نابودی فساد نمیشود و بايد به نابودی جريان فساد تمرکز کرد.
ه. حضرت امير «ع» هنگام شهادت حضرت زهرا «س» با ظلم شخصی مواجه نبود؛ بلکه جريانی فتنهگر، در مقابل خط ولايت ايستادند و ايجاد شبهه کردند و فضا را غبارآلود کردند؛ در چنين وضعی، مواجهه با يک شخص خاص، نه تنها هيچ کمکی به نابودی خط فساد نمیکرد، بلکه تقابل جريان ولايت با طاغوت را به خصومت شخصی تقليل میداد و اينگونه تداعی میکرد که ادعای ولايت، ادعايی بر پايهی منافع شخصی و در تقابل با منافع يک شخص ديگر است.
اما حضرت امير با کلّ آن جريان در افتاد و با روشنگری بر پای منبر رسول خدا و با جنگ در ميدان کارزار با جريان فساد، خط طاغوت را از خط هدايت و ولايت جدا کرد و فتنهی شبههانگيزی را نابود کرد.
در انتقام از شهادت حاجقاسم عزیز نیز، حضرت امام سیلی اصلی را حذف نیروهای تروریستی آمریکا از منطقه معرفی نمود.
و. انتقام جریان حق از خط فساد و ظلم بینالملل، ظهورات مختلفی دارد؛ انتقام یک شخص نظامی، صدمه به توان نظامی دشمن است؛ ولی انتقام مهمتر، صدمه به خط تحریفگرِ جریان طاغوت است. اگر تبیینگرانِ خط مقاومت و صلاح، وظیفهی الهی خود را بهموقع انجام ندهند، تحریفگرانِ خط طاغوت به تصرف اذهان و قلوب مخاطبان دست خواهند زد.
⚜⚜⚜⚜⚜⚜
✍ کانال تبیینی سیداحمد غفاری
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ نوروزهای حاجقاسم
🆔 @ghafari_ir
⚜ گفتگوی خبرگزاری ایلنا با استاد غفاری در خصوص ابعاد شخصیت حاج قاسم سلیمانی
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱#استوری
💢 حرمت مبلغان معارف اهل بیت علیهمالسلام
🎙استاد سید احمد غفاری
🌐 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
#رزق
⚜ آوردهاند هنگامی که حضرت موسی ع از طرف خداوند، برای رفتن به سوی فرعون ،و دعوت او به خداپرستی مأمور شد، موسی عليهالسلام که احساس خطر میكرد، به فكر خانواده و بچههای خود افتاد و به خدا عرض كرد: پروردگارا چه كسی از خانواده و بچههای من ، سرپرستی میكند؟!
خداوند به موسی ع فرمان داد که او عصای خود را بر سنگ زد؛ آن سنگ شكست. در درون آن، سنگ ديگری نمايان شد، با عصای خود يك ضربه ديگر بر آن سنگ زد، آن نيز شكسته شد و در درونش سنگ ديگری پيدا گرديد؛ موسی ع ضربه ديگری با عصای خود بر سنگ سوم زد، و آن سنگ نيز شكسته شد، او در درون آن سنگ، كِرمی را ديد كه چيزی به دهان گرفته و آن را میخورد. پردههای حجاب از گوش موسی ع به كنار رفت و شنيد آن كرم اینگونه نیایش میکند:
⚜ سُبحانَ مَن يَرانی وَ يَسمَعُ كلامی و يَعرِفُ مكانی و يَذكُرُنی و لاينسانی
⚜ پاك و منزه است خداوندی كه مرا میبيند و سخن مرا میشنود و به جايگاه من آگاه است و به یاد من است و مرا فراموش نمیكند.
⚜ به اين ترتيب، موسی ع عینالیقین یافت كه خدای بزرگ عهدهدار رزق و روزی بندگان است و با توكل بر او، كارها سامان میيابد.
✋ عزیزانم! خدایی که هر روز به یک وال دریایی، در دل دریا دو تُن غذا میرساند، قادر است که روزانه برای ما انسانها به اندازهی کف دست، روزی برساند و ما را سیر کند.
پ.ن: عالمان طریقت اصرار بر اثر گذاشتن #نماز_شب در جلب و فراوانی روزی دارند.
🆔 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
▪️ امروز بهتاريخ ۲۲ جمادی الثانی، سالروز آغاز خلافت غاصبانهی خليفهی دوم اهل سنت است.
امام علی علیهالسلام در خطبهی شقشقیه، ضمن بیان چگونگی دست به دست شدن خلافت بعد از پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله، در وصف احوال خلیفهی دوم میفرماید:
«فَیا عَجَباً بَینا هُوَ یسْتَقیلُها فى حَیاتِهِ، اِذْ عَقَدَها لاِخَرَ بَعْدَ وَفاتِهِ. لَشَدَّ ما تَشَطَّرا ضَرْعَیها! فَصَیرَهَا فِی حَوْزَةٍ خَشْنَاءَ یغْلُظُ کلْمُهَا وَ یخْشُنُ مَسُّهَا وَ یکثُرُ الْعِثَارُ فِیهَا وَ الِاعْتِذَارُ مِنْهَا فَصَاحِبُهَا کرَاکبِ الصَّعْبَةِ إِنْ أَشْنَقَ لَهَا خَرَمَ وَ إِنْ أَسْلَسَ لَهَا تَقَحَّمَ فَمُنِی النَّاسُ لَعَمْرُ اللَّهِ بِخَبْطٍ وَ شِمَاسٍ وَ تَلَوُّنٍ وَ اعْتِرَاضٍ فَصَبَرْتُ عَلَى طُولِ الْمُدَّةِ وَ شِدَّةِ الْمِحْنَةِ حَتَّى إِذَا مَضَى لِسَبِیلِهِ».
شگفتا! اوّلى بااینکه در زمان حیاتش مىخواست حکومت را واگذارد، ولى براى بعد خود عقد خلافت را جهت دیگرى بست. چه سخت هر کدام به یکى از دو پستان خلافت چسبیدند! حکومت را به فضایى خشن کشانیده، و به کسى رسید که کلامش درشت، و همراهى با او دشوار، و لغزشهایش فراوان، و معذرت خواهیاش زیاد بود. بودن با حکومت او کسى را مىماند که بر شتر چموش سوار است، که اگر مهارش را بکشد بینىاش زخم شود، و اگر رهایش کند خود و راکب را به هلاکت اندازد! به خدا قسم امت در زمان او دچار اشتباه و ناآرامى، و تلوّن مزاج و انحراف از راه خدا شدند. آن مدت طولانى را نیز صبر کردم، و بار سنگین هر بلایى را به دوش کشیدم.
⚜ ابنابىالحديد معتزلى که از دانشمندان نامى اهل سنت است، در توضیح سخن امام علی علیهالسلام در خصوص کم اطلاعی وی به احکام دین می نویسد: عُمر مکرّراً در مورد حکمى از احکام فتوى می داد و سپس آن را نقض مینمود و برخلاف آن، فتواى دیگر میداد. در مورد ارث جدّ که با برادران جمع شود، این امر بهتکرار اتفاق افتاد. روزى اعلام کرد که: اگر به من خبر رسد که مَهر زنى از مَهر زنان پیغمبر صلیاللهعلیهوآله فراتر رفته، آن را از وى بازستانم. زنى که این را شنیده بود به وى گفت: خداوند به تو چنین اجازهاى را نداده، زیرا خداوند خود فرموده: «وآتیتم إحداهنّ قنطارا فلا تأخذوا منه شیئا أتأخذونه بهتانا و إثما مبینا». خلیفهی دوم چون شنید، گفت: همه مردمان از عمر دانشمندترند، حتى زنان پردهنشین. آیا تعجب نمیکنید از پیشوایى که خطا کند و زنى به صواب رود؟!
⚜ او همچنین میگوید: از جمله خصایص اخلاقى عمر این بود که وى متانت در گفتار و عفت کلام را رعایت نمیکرد و ... از آن بخش از سخنان اوست همان جملهی معروف که در بیماری رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله به زبان آورد، که پناه به خدا که او ظاهر آن را قصد نموده باشد....
آنگاه ابنابىالحدید به آن سخن عجیب عمر که در حدیبیه به پیامبر گفت: «مگر تو نگفتی که ما به مکه داخل میشویم؟!» اشاره میکند و از بیان ادامه آن شرم میدارد.
📜شرح نهج البلاغه، ابنابیالحدید، ج۱، ص۱۸۳.
🆔@ghafari_ir
هدایت شده از مؤسسه حکمت و فلسفه؛ شعبه قم
⚜ کلاس آزاد استاد غفاری
⚜ تدریس نمط چهارم اشارات «هستیشناسی بوعلیسینا»
⚜ روزهای دوشنبه و سهشنبه ساعت ۱۸ و از روز ۱۸ بهمنماه
✨ شرکت برای عموم برادران و خواهران آزاد است.
✨ لینک ثبتنام جهت استفاده از کلاس مجازی و برخورداری از گواهی:
💻 https://lms.irip.ac.ir/course/view.php?id=111
✨ تذکر: کلاس به صورت حضوری و مجازی است.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال موسسه حکمت و فلسفه ایران؛ شعبه قم:
🆔 http://eitaa.com/irip_ir
📳 لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @iripir
.
✨﷽✨
⚜ مصاحبهای تفصیلی درباره سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با استاد سیداحمد غفاری
⚜ استاد غفاری: رویکرد سند الگو به سمت تمدّن نوین اسلامی است.
⚜ لینک مصاحبه در خبرگزاری ایسنا:
📳 https://b2n.ir/t46914
━━💠🍃🌺🍃💠━━
✍ کانال اطلاعرسانی دیدگاههای استاد سیداحمد غفاری
🆔 @ghafari_ir
▪️ روح ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست.
▪️ شادی روح آن مرجع فقید، فاتحه مع الصلوات.
✍ کانال اطلاعرسانی استاد غفاری
🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم کامل گفتگوی فاطمه شجاعی و مولاوردی که منجر به افشای اقدامات امثال مولاوردی و زهرا شجاعی در برنامه زنده شد.
🔺پروژه عقیم سازی و سازماندهی زنان تنفروش برای خدمت به مردان متاهل!
🔺مقابله با ازدواج موقت و شرعی و برنامهریزی برای ترویج و توجیه تنفروشی در دولت اعتدال
⚜ پ.ن: فقط تصور کنید چنین اشخاصی به مدت هشت سال، مدیریت قشر بانوانِ کشور امام زمان علیهالسلام را داشتهاند!
🆘 @ghafari_ir
Rajab.mp3
5.64M
🌸 رهبرانقلاب: بايد تبریک عرض کنیم به یکدیگر که توانستیم بار دیگر وارد شهر رجب بشویم.
@Khamenei_ir
━━💠🍃🌺🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال استاد سیداحمد غفاری در ایتا و تلگرام و اینستاگرام:
🆔 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
▪️به مناسبت شهادت امام هادی عليه السلام
🌟 زيارت جامعه کبیره، که میتوان آن را اعتقادنامهای کامل از يکسو، و عهدنامهای با امامان معصوم از سوی ديگر تعبير کرد، از يادگارهای امام هادی عليهالسلام است. امید که امروز، همگی توفیق قرائت این مرامنامهی جامع و مطلق را بیابیم و اندکی در سبک زندگی آن حضرت تأمل کنیم.
🌟 يکی از سخنان نفیس تربیتی و اجتماعی اين امام حکيم:
🌟 من هانَت عَليهِ نَفسُهُ فَلاتأمَن شَرَّه
خودت را از شرّ کسی که نفسش نزد خودش خوار و ذليل باشد، ايمن ندان!
#امام_هادی
#رجب
#کرامت_نفس
🆔 @ghafari_ir
.
✨﷽✨
⚜ به مناسبت سالروز شهادت ابنسکّیت:
☣ یَعْقوب بن اِسْحاق دورَقی اَهْوازی معروف به اِبْن سِکّیت، ادیب و از شیعیان و یاران امام جواد علیهالسلام و امام هادی علیهالسلام بود.
✨ بنا بر نقل منابع، وی در پنجم رجب سال ۲۴۴ق و در ۵۸ سالگی به شهادت رسید.
✨ ابن سکیت معلم فرزندان متوکل بود، روزی متوکل به او گفت: دو فرزند من «معتز» و «مؤید» نزد تو محبوبترند یا حسنین فرزندان حضرت علی؟ ابن سکیت در پاسخ خلیفه عباسی گفت: به خدا سوگند قنبر خادم علی بن ابی طالب (ع) از دو فرزندت و پدر این دو نزد من بهتر است. متوکل سخت برآشفت و به کارگزارانش دستور داد تا زبانش را از پشت سرش بیرون بکشند.
#تولّی
#غیرت
━━💠🍃🌺🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال استاد سیداحمد غفاری:
🆔 http://eitaa.com/ghafari_ir
هدایت شده از مؤسسه حکمت و فلسفه؛ شعبه قم
⚜ کلاس آزاد استاد سیداحمد غفاری
⚜ تدریس نمط چهارم اشارات «هستیشناسی بوعلیسینا»
⚜ روزهای دوشنبه و سهشنبه ساعت ۱۸ و از امروز ۱۸ بهمنماه
✨ شرکت برای عموم برادران و خواهران، آزاد است.
✨ لینک ثبتنام جهت ثبتنام و استفاده از کلاس مجازی و برخورداری از گواهی:
💻 https://lms.irip.ac.ir/course/view.php?id=111
✨ لینک ورود به کلاس مجازی به مدت سههفته به صورت مهمان:
💻 https://vc10.etooklms.com:443/f4002-100/
✨ تذکر: کلاس به صورت حضوری و مجازی است. استفاده حضوری در موسسه، رایگان است. استفاده مجازی، به مدت سه هفته رایگان است.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال موسسه حکمت و فلسفه ایران؛ شعبه قم:
🆔 http://eitaa.com/irip_ir
📳 لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @iripir
.
✨﷽✨
❓پرسش وارده:
❓چرا با وجود این همه معضلات مشهود در جمهوری اسلامی، از آن دفاع میکنید؟
✅ پاسخ:
این پرسش، مبهم است و دارای مقاصد متعددی است:
1⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، #دفاع_از_مبانی بنیادی جمهوری اسلامی همچون ایدهی ولایت فقیه است:
در اینصورت باید گفت که امتداد حکمت اسلامی در اجتماع، منجر به پذیرش حکومت اسلامی میشود؛ ایدهی ولایت فقیه، دقیقاً به معنای ولایت حکیم است؛ این ایده، محصول التزام به قواعد حکمت اسلامی است و دفاع از آن، نتیجهی دفاع از حکمت اسلامی است. چرا که حکمت اسلامی به دلیل عدم پذیرش تکثر در حقانیت، نمیتواند به گزینهای غیر از حاکمیت حکیم، رأی مثبت دهد.
2⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، #دفاع_از_کارآمدی نظام اسلامی است:
این سخن، کاملا درست است. کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، هم در تقویت ابعاد معنوی جامعه قابل طرح است و هم در پیشبرد اهداف دنیوی و مادی.
پس از پیروزی انقلاب تاکنون، هم استقلال کشور در برابر متجاوزان، حفظ شده است و هم آزادی مردم در انتخاب دولتمردان.
همچنین، پیشرفتهای فراوانی همچون پیشرفت در تولید نیروی انبوه متخصص، پیشرفت در صنعت پزشکی، صنعت هستهای، صنعت هوافضا، صنعت نانو و ... پیشرفتهای مشهود در این چهل سال اخیر است.
3⃣ اگر مقصود از دفاع از جمهوری اسلامی، #دفاع_از_همهی_وقایعی است که توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی رقم خورده است:
قطعا چنین دفاعی، نامشروع است.
در این چهلسال، برخی از سران نظام، دقیقاً برخلاف ایدههای امامین انقلاب اسلامی در توسعهی عدالت اقتصادی و اجتماعی عمل کردهاند و منشأ فساد اقتصادی و اجتماعی وسیع در جامعه شدهاند و باعث شیوع دورویی و ریاکاری در میان برخی مدیران و سبب بکارگیری آقازادهها در مناصب حاکمیتی شدند. دفاع از چنین مسئولانی، قطعاً مصداق نفاق و فساد عقیدتی است و مستحق مذمّت است.
4⃣ نکتهای مهم: عصمت، مختص معصومین است؛ ولیّ فقیه معصوم نیست و حاکمیت اسلامی در دوران غیبت امام زمان علیهالسلام، حاکمیت بیخطا نیست.
لکن اگر چهارده قرن پیش، حضرت سیدالشهداء علیهالسلام، محور جریان حق در تقابل با جریان یزید زمان بود، امروز ولی فقیه و نائب الامام، محور تقابل با جریان طاغوت امروزی است. قطعاً در همراهی با جریان حق، باید برخی محرومیتهای ناشی از این تقابل و مبارزه را تحمل کرد، هرچند باید در برابر ناعدالتی برخی مسئولان نامسئول داخلی، روشنگری و تبیین کرد.
حال اگر کسی، این محرومیتها را بهانهای برای عدم همراهی با جریان حق، قرار دهد، بطور قطع از یاران جریان طاغوت است. چرا که غیر از جریان حق و باطل، جریان سومی در کار نیست.
━━💠🍃🌺🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال استاد سیداحمد غفاری:
🆔 http://eitaa.com/ghafari_ir