فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینک، خیزشِ بیداری در دنیا
#نظم_جدید
@ghalamnegaremonfared
🔖خیزشِ بیداری
آن روز که خمینی عظیم، «فلسطین را پاره تن اسلام» و «روز قدس» را روز همهی اسلام و مبارزه با استکبار معرفیکرد، آن زمان که رهبر انقلاب سخن از «خیزش بیداریِ اسلامی» و «فرهنگِ جهانیِ مقاومت» میزد، به یقین خبر از روزهای بیداری حاصل از مقاومت داشتند.
در اولین روزهای پس از عملیات کوبندهی طوفان الاقصی که رهبر انقلاب هشدار دادند رژیم صهیونیستی دچار شکست غیرقابل ترمیم گشته است، قطعا این موجِ عظیم بیداری و شکوفایی حقانیت و ظلم ستیزی در عالم قابل پیشبینی بود.
اینک پس از گذشت هفت ماه جرم و جنایت، ظلم و خونریزی بیحد و نسلکشی در غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی، خروش عظیم دانشجویان و اساتید آزادهی دانشگاههای امریکا و کلمبیا علیه رژیم تروریستی اسرائیل و حمایتهای بیحد و مرز امریکا از نسلکشی در غزه، فریاد بلندی است که عالم را به خیرت واداشته.
آری! این بیداری، حاصلِ ندایِ« یا ربّ یا ربّ» کودکانِ رنجدیده، صبور، مقاوم و غیور فلسطینی است که هفتماه است در میان سیل آتش و خون به بزرگترین پناه عالم تکیه کردند؛
این خیزش، حاصلِ مقاومت و دلاوری مردانِ سلحشور جبههی مقاومت است که خبرِ شهادتِ دستهجمعی نزدیکترین اعضای خانوادهشان، نه تنها آنان را از پای ننشاند، بلکه جان و روحشان را چون فولاد آبدیده کرد تا با ارادهای قویتر درجبهههای مقاومت بایستند.
این فریادِ مقاومت که امروز از حلقومِ آزادگان بیدار دنیا بلند شده، صدای حلقومهای نوزدانی است که در هفتماه اخیر، به خاطر قطع برق و نبودِ امکانات پزشکی در بیمارستای غزه، مظلومانه در گلو خفه شد، صدای فریاد رسای نوزدانی که در رحم مادران مظلوم آسمانی شدند، صدای بغض مادران غیوری که با دستان خویش فرزندانشان را کفنپوش کردند...
این صدایِ حقانیت مظلومانِ عالم است که در گوشِ زمان پیچیده تا بساطِ ظلم و تعدی و طومارِ استکبار و استبداد را برای همیشه در هم بپیچد.
آری! این خیزش و این فریادِ جهانی در حمایت از غزه، حاصلِ جوشش و جاری شدنِ خونِ گرمِ آگاهیبخشِ مقاومت و حقیقت در کالبدِ سرد و بیروح دنیایی است که قرنها در تسخیر فریب، غفلت و ناآگاهی استعمار و استبداد بوده و اینک با سرعتی غیرقابل باور به سمتِ آگاهی، بیداری و حقیقت درحرکت است و این همان نظم جدید در عالَم است که توسط ولیّ خدا وعده داده شده بود.
🖋آمنه عسکری منفرد
#نظم_جدید
@ghalamnegaremonfared
انتشار یادداشت «خیزشِ بیداری» به تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، روزنامه سراج
@ghalamnegaremonfared
دریای اردیبهشتی
✍فاطمه میریطایفهفرد
آمده بودند بمانند. پرتغالیها را میگویم. این از قلعههایشان پیدا بود، از استحکام و زیبایی چیزی کم نگذاشته بودند، برای خود زمین بازی، کلیسا و... ساخته بودند.
نه یکی، نه دوتا، بلکه در بهترین و استراتژیکترین مناطق خلیج فارس، فرقی نمیکرد خاکش سرخ باشد مانند جزیره هرمز یا مستحکم باشد مثل جزیزه قشم. توپهای جنگیشان را با کبر و غرور، در اطراف قلعهها مستقر کرده بودند و در خیال خام سلطه بر این دریای باشکوه غرقه بودند.
اما امامقلی رویای سروری بر خلیج فارس را برایشان به کابوسی هولناک تبدیل کرد... و دست آخر هم آنان را برای همیشه از خلیج همیشهفارس بیرون کرد...
شاخابپارس باشی یا خلیج فارس یا بحر ایران، فرقی ندارد، زیرا همیشه هویتت را با نامت حفظ کردهای.
همیشه، تاریخ اسنادی به یادگار میگذارد که به مزاج تحریفکنندگان خوشایند نیست، مثل قدیمیترین نقشههای جهان که نام زیبای تو را فریاد میکنند. مثل قدیمیترین کتب که در تاریخ مکتوب، استواری تو را نمایش میدهند. ایران پر است از مردانی چونان رئیسعلی که حتی تاب دیدن پرچم بیگانه را بر روی باروهای تو نداشتند. فرق نمیکرد که بیگانه از جنس دولت غیرفخیمه باشد یا دیگر همدستانش. خون ریختهشده یاران رئیسعلی بر کرانه خلیج همیشهفارس، نشانه مظلومیت، اما اقتدار نام ایران دارد.
کم نیستند همانند نادر مهدویها که خواب از چشم متجاوز بگیرند.
«کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که مثل «نادر مهدوی» یا «بیژن گرد» بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیج فارس حمله برد؟ میپرسد این شجاعت و توکل و عشق به چه درد میخورد؟ هیچ! به درد دنیای دنیاداران نمیخورد اما به کار آخرت عشاق میآید که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق».(سید مرتضی آوینی)
خلیج فارس یعنی تمام زیبایی جزیره هفترنگ هرمز، یعنی بزرگی و صلابت قشم، یعنی همه صفای مردم لارک، یعنی نجابت زنانی با پوشش جنوب، یعنی همه خندههای کودکانه بچهها در کوچهپسکوچههای بندرعباس. یعنی دستان پینهبسته مردان غیور این سرزمین بعد از چیدن خرمای نخلستان، یعنی زبان فارسی با لهجه جنوبی، یعنی بوم سبز، بوموسی، یعنی بزرگی و کوچکی تنبهایت، یعنی زردکوه و آریانا، یعنی دفاع و صیانت از جایی به نام پارس.
چقدر در اوج مظلومیت، زیبایی! دریای اردیبهشتی!
#خلیج_فارس
#شاخاب_پارس
#ایران
#شهید
#ده_اردیبهشت
"اللهم بارک لمولانا صاحبالزمان(عج)"
@del_gooye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #نماهنگ | این اول کار است...
کلیپ #خط_رهبری به مناسبت تجمعات و اعتراضات حامیان فلسطین و مقاومت در آمریکا و اروپا
@rahbari_plus
📱حسینیه امام خمینی امروز حال و هوای کلاس درس گرفت!
🔹کتیبه متفاوتی که با الهام از تختهی کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق علیهالسلام در دیدار امروز معلمان با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی نصب شده است:
▫️در برابر کسی که از او دانش میآموزید، فروتن باشید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🎁 هدیه به مناسبت هفته گرامیداشت معلم
📚 کامل ترین لیست کتب شهید مطهری در ایتا
📣 ۶۰ عنوان کتاب رایگان از ایشان
۱. آزادی معنوی 👈 دانلود
۲. احیای تفکر اسلامی 👈 دانلود
۳. اخلاق جنسی 👈 دانلود
۴. اسلام و نیازهای روز (۲ جلد) 👈 دانلود
۵. اصول فلسفه و روش رئالیسم (۵ جلد) 👈 دانلود
۶. امامت و رهبری 👈 دانلود
۷. امدادهای غیبی در زندگی بشر 👈 دانلود
۸. انسان کامل 👈 دانلود
۹. انسان و سرنوشت 👈 دانلود
۱۰. آشنایی با قرآن (۱۴ جلد) 👈 دانلود
۱۱. آینده انقلاب اسلامی ایران 👈 دانلود
۱۲. بررسی نهضتهای اسلامی 👈 دانلود
۱۳. بیست گفتار 👈 دانلود
۱۴. پاسخهای استاد به مساله حجاب 👈 دانلود
۱۵. پانزده گفتار 👈 دانلود
۱۶. پنج مقاله 👈 دانلود
۱۷. پیامبر امّی 👈 دانلود
۱۸. تعلیم و تربیت در اسلام 👈 دانلود
۱۹. توحید 👈 دانلود
۲۰. جاذبه و دافعه علی 👈 دانلود
۲۱. جهاد 👈 دانلود
۲۲. حج 👈 دانلود
۲۳. حکمتها و اندرزها (۲ جلد) 👈 دانلود
۲۴. حماسه حسینی (۲جلد) 👈 دانلود
۲۵. خاتمیت 👈 دانلود
۲۶. ختم نبوت 👈 دانلود
۲۷. خدمات متقابل ایران و اسلام 👈 دانلود
۲۸. داستان راستان (۲ جلد) 👈 دانلود
۲۹. درسهای اسفار (۶ جلد) 👈 دانلود
۳۰. ده گفتار 👈 دانلود
۳۱. زن و مسائل قضایی و سیاسی 👈 دانلود
۳۲. سیری در سیره ائمه اطهار 👈 دانلود
۳۳. سیری در سیره نبوی 👈 دانلود
۳۴. سیری در نهج البلاغه 👈 دانلود
۳۵. شرح منظومه 👈 دانلود
۳۶. شش مقاله 👈 دانلود
۳۷. عدل الهی 👈 دانلود
۳۸. عرفان حافظ 👈 دانلود
۳۹. علل گرایش به مادیگری 👈 دانلود
۴۰. فطرت 👈 دانلود
۴۱. فلسفه اخلاق 👈 دانلود
۴۲. فلسفه تاریخ (۴ جلد) 👈 دانلود
۴۳. قیام و انقلاب مهدی 👈 دانلود
۴۴. کلیات علوم اسلامی (۳ جلد) 👈 دانلود
۴۵. گفتارهایی در اخلاق اسلامی 👈 دانلود
۴۶. گفتگوی چهارجانبه 👈 دانلود
۴۷. مساله حجاب 👈 دانلود
۴۸. مساله ربا و بانک و بیمه 👈 دانلود
۴۹. مساله شناخت 👈 دانلود
۵۰. معاد 👈 دانلود
۵۱. مقالات فلسفی 👈 دانلود
۵۲. مقدمه جهانبینی اسلامی (۶ جلد) 👈 دانلود
۵۳. نامه تاریخی به امام خمینی 👈 دانلود
۵۴. نبرد حق و باطل 👈 دانلود
۵۵. نبوت 👈 دانلود
۵۶. نظام حقوق زن در اسلام 👈 دانلود
۵۷. نظری بر نظام اقتصادی اسلام 👈 دانلود
۵۸. نقدی بر مارکسیسم 👈 دانلود
۵۹. هدف زندگی 👈 دانلود
۶۰. ولاء ها و ولایت ها 👈 دانلود
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
در بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی👈 عضو شوید
@dostaneketab
🔖 رییس مکتب تشیع، مرد مبارزه و تشکیلات
مبارزه، مقاومت و ایستادگی برای رسیدن به اهداف والای الهی جزءجدانشدنی برنامه زندگی فردی و اجتماعی مبارزین الهی، در طول تاریخ بشریت از ابتدای خلقت بشر بوده است. همچنین برای تحقق اهداف والای حکومت الهی اسلام و برچیدهشدن حرکت و سلطهی طواغیت از عالم، به عنوان یک اصل مهم دعوت پیامبر و امامان شیعه به شمار میرود.
در این زمینه، عصر امام صادق (علیهالسلام) یکی از طوفانیترین ادوار تاریخ اسلام بشمار میرود، چراکه اغتشاشات و انقلابهای پیاپیِ گروههای متعدد بر علیه حاکمان وقت بسیار چشمگیر بودهاست، از جمله؛ شورش (حارث بن سریج) از آزادیخواهانی که در سال ۱۱۶ هجری علیه حکومت مروانیان که در خراسان قیام کرده و مردم را به کتاب خدا و سنت پیامبر فراخواند ( وسائل الشیعه، ج ۱۱)، همچنین قیام (زیدبنعلی) که در سده ۲۱ هجری در کوفه اتفاق افتاد و با انگیزهی دعوت به قرآن و سنت پیامبر و مبارزه با ستمگران و حمایت از مستضعفان و دفاع از حریم امامت بودهاست (تاریخ طبری، ج۶). دراینمیان بنیعباس هم با تکیه بر شعارهای علویان و حمایت مردمی که از ستم حکومت بنیامیه به ستوه آمده بودند حکومت را بدست گرفتند. اما در بازهی زمانی کوتاهی پساز به قدرت رسیدن، چهرهی ضداسلامی و ضدمردمی خود را برملا کردند. همین امر مخالفت و شورشهای مردمی چون شورش مردم مصر و قیام نفس زکیه در مدینه را بهدنبال داشت.
در این مقطع زمانی امام صادق (علیه السلام) که از اوضاع آشفتهی خلافت اموی برای شروع نهضت فرهنگی خود استفاده کرده بودند، برای حسن انجام رسالت خود، با استفاده از پوشش تقیه و کنارهگیری از مناقشات سیاسی در راستای امامت خویش، به دعوت از مسلمین و پاسداری از آرمانهای اسلام پرداختند. دراینراستا مبارزات امام صادق دو بُعد داشت؛ یکی نفی امامت حکمرانان معاصر با شیوههای گوناگون، از جمله معرفی موضع باطل و ضد اسلامی خلفا و کارگزارانشان که باعث شد پیروان امام از مساعدت خلفا دست برداشته و مشروعیت دستگاه خلافت را نفی کنند. دوم اینکه امام صادق (علیه السلام) که خود را جانشین پیامبر و پیشوای امت اسلام معرفی کرده بودند، متناسب با شرایط سیاسی جامعه و موقعیت و نیاز مخاطبان، گاه در حضور طاغوتهای زمان و گاه در برابر تودههای مردم به شیوههای متعدد به روشنگری میپرداختند.
لذا در عصر امام ششم شیعیان که یکی از دورانهای طلایی در تاریخ تشیع میباشد، باوجود فشار گستردهی سیاسی حکام اموی و عباسی تشیع گسترش چشمگیری پیدا کرد. چنانکه حضرت توانستند فقه و کلام شیعه را توسعه داده و با تربیت شاگردانی متبحر چون هشام بن حکم و هشام بن سالم، اصول و مبانی علوم حدیث، تفسیر و علم کلام را روشن کنند، تا جایی که مذهب شیعه بنام «مذهب جعفری» شهرت یافت. «امام به حق ناطق، جعفر بن محمّد الصّادق (علیه السلام)...؛ در دوران زندگی، بیش از دیگر امامان فرصت پیدا کردند که معارف اهل بیت را ـ یعنی معارف اسلام ناب را ـ به دلهای مشتاق و تشنهلبان برسانند. اشتباه است اگر کسی خیال کند همهی آن هزاران نفری که از امام صادق درس آموختند، شیعیان و معتقدان به امامت آن بزرگوار بودند؛ نه، بسیاری بودند که به امامت امام صادق ـ آنچنانی که شیعه معتقد است ـ معتقد نبودند؛ اما از دانش امام صادق و از معارف اسلامی که در اختیار آن بزرگوار بود استفاده میکردند. در روایات ما بسیار است روایاتی که راویان آنها از اهل سنتند ـ از غیر شیعه هستند ـ اما از حضرت ابی عبدالله الصّادق نقل میکنند و روایت میکنند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۳۸۷/۰۱/۰۱)
نکته حائز اهمیت این است که به فرمودهی رهبر انقلاب، زمانه در دوران امام صادق (علیهالسلام) یک فرصت در اختیار گذاشت و این بزرگوار توانستند کاری کنند که پایههای معرفت اسلامی صحیح در جامعه، آنچنان مستحکم بشود که تحریفها دیگر نتواند این پایهها را از بین ببرند.» (بیانات رهبر انقلاب ، ۷آذر ۸۴).زیرا ایشان مرد مبارزهی دائمی، پیگیر و دامنهدار بودند. مبارزهی دائمی برای به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی.
این در حالی است که بُعد حرکت سوم امام صادق (علیه السلام) بعد حرکت تشکیلاتی ایشان بود. تشکیلات عظیمی از مؤمنانِ طرفدار جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام که از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا ادامه داشت بهطوریکه پیام امام را در سراسر افق عالم اسلام به گوش مردم میرساندند. همچنین بهخاطر حضور وکلا و نمایندگان ایشان در تمام نقاط وجوهات و بودجه برای ادامه مبارزات سیاسی عظیم اسلامی فراهم میآمد.
🖋آمنه عسکری منفرد
📝ادامه دارد...
@ghalamnegaremonfared
📝ادامهی مطلب...
در حقیقت امام صادق (علیه السلام) در بحرانیترین شرایطی که شیعه در معرض خطر نابودی قرار داشت، با ایجاد قوی ترین و گسترده ترین تشکیلات مردمی، بصیرت را بین شیعیان تولید و تکثیر می کرد و بدین ترتیب میتوان گفت ایشان به عنوان رئیس مکتب تشیع، با مبارزهی نرم و غیر مسلحانه علیه حاکمیت جور و به قصد بازگرداندن تدریجی و
هوشمندانهی حاکمیت به جانشینان حقیقی پیامبر بودند و با آمادهسازی زمینه لازم برای رشد بصیرت شیعیان، از بهانهدادن به دست دشمنان برای قتل عام شیعیان وفادار به امامت جلوگیری میکردند و این قویترین راه برای حفظ تشکیلات تشیع، در آن بازهی زمانی بود.
🖋آمنه عسکری منفرد
@ghalamnegaremonfared
انتشار یادداشت «رییس مکتب تشیع، مرد مبارزه و تشکیلات» به تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، روزنامه سراسری سراج
@ghalamnegaremonfared
فردا صبح؛ حضور رهبر انقلاب اسلامی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
📣 حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اولین دقایق آغاز رأیگیری، در دور دوم «انتخابات مجلس شورای اسلامی» شرکت خواهند کرد.
🖥 این برنامه از رسانه KHAMENEI.IR و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بهصورت زنده پخش خواهد شد.
🌐 Farsi.Khamenei.ir
امام علی (علیهالسلام) در کتاب تحف العقول ص ۲۰۷ فرمودند:
«سرزمینها با وطندوستی آباد شدهاند.»
رهبر انقلاب اسلامی ۹ اسفند ۱۴۰۲ در آستانه دوره اول انتخابات فرمودند:
🇮🇷«هرکس ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد، شرکت پرشور در انتخابات بایستی انجام بدهد.»
🇮🇷ما ملّت ایران اسلامی برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدا، به عشق سرافرازی و برای حفظ استقلال ایران اسلامی فردا پای صندوقهای رأی حاضر خواهیم شد و دشمنان نظام را ناامید خواهیم کرد.
#انتخابات
#بیستویکم_اردیبهشت
#ایران_قوی
@ghalamnegaremonfared
رهبر معظم انقلاب میفرمایند:
«کتاب، محصول فكر و مغز و تجربه و هنر و ذوق یك كسي است یا كساني است كه این كتاب را تهیه و تولید كردهاند. لزوماً هر كتابي مفید نیست و هر كتابي غیرمضر نیست. بعضي كتابها مضر است. این یك خوراك معنوي است؛ اگر فاسد بود، اگر مسموم بود، اگر مضر بود، ما به عنوان ناشر، به عنوان كتابدار، به عنوان كتابخانهدار، به عنوان متصدي پخش - به هر عنواني كه با كتاب ارتباط دارد - حق نداریم این را در اختیار افرادي قرار بدهیم كه آگاه نیستند، ملتفت نیستند.» (دیدار مسوولان كتابخانهها و كتابداران، 29 تیر 90)
#کتاب_کتابخوانی
@ghalamnegaremonfared