eitaa logo
قلمْ‌نگارِ منفرد
99 دنبال‌کننده
838 عکس
405 ویدیو
15 فایل
🍃🌸اللّهم إسْتَعْمِلنی لِما خَلَقْتَنی لَه🌸🍃 خدایا مرا در امری به کار بگیر، که برای آن آفریده‌ای ارتباط با مدیر کانال @Amar97N نام مستعار: بانو سامیه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕 داستانک اختصاصی 🔖 راز آن چشم‌ها خیره شده بود. هر زمان که به اولین کوچه‌‌ی شهرک می‌رسید، حتی حالات چهره‌اش دگرگون می‌شد. پیشانی‌اش از عرق خیس می‌شد، برافروختگی صورت‌ش از دور هم دیده می‌شد. چندین‌بار او را زیر نظر گرفته بودم تا علت این دگر‌گونی‌ها را بیابم، اما هیچ… تنها چیزی که فهمیدم این بود که وقتی به آن کوچه می‌رسید، ناگهان سرش را به زیر انداخته، با سرعت دور می‌شد… از بچه‌های مسجد شنیده بودم از موقعی که طرح دیوارنگاره کوچه زده شده، آنها خانه‌شان را زیر قیمت برای فروش گذاشتند. او را گه‌گاه در مسجد می‌دیدم که گوشه‌ای جدا از جمعیت نشسته، خلوت می‌کند. تصمیم گرفتم به هر شکل ممکن، راز او را کشف کنم. از امور بدیهی و آشکار شروع کردم و هر آنچه می‌دیدم و می‌فهمیدم، مانند قطعات پازل کنار هم می‌چیدم. این گذشت تا اینکه بالاخره طرح اولیه‌ی دیوارنگاره تکمیل شد. چهره‌ی خندان و شاداب دو نوجوان، با چشم‌هایی که انگار حرف می‌زدند… هر روز که می‌گذشت و رنگ‌ها ابهام چهره‌های نورانی آن دو فرشته آسمانی را بیشتر به رخ زمینیان می‌کشید، بیشتر مطمئن می‌شدم که به طور قطع، رابطه‌ای میان این دو تصویر با مرد همسایه وجود دارد، به خصوص اینکه هر چه چهره‌ها با رنگ بیشتر شکل می‌گرفت، او کمتر و کمتر در محل دیده می‌شد؛ راستی چند روز قبل او را دیدم که با ترس و نگرانی عجیبی از جلوی عکس‌ها فرار می‌کرد، انگار نگاه نافذشان بر روی او سنگینی می‌کرد. دیروز در مسجد شنیدم که برای خانه‌شان مشتری پیدا نمی‌شود و همسایه‌ها به نیت رفع مشکل مالی احتمالی آنها، به فکر بر پا کردن مجلس گل‌ریزان افتاده‌اند. یک روز صبح پائیزی در حال پیاده‌روی در  پارک محل، به طور اتفاقی نام آن دو نفر که تصویر ماهشان روی دیوار می‌درخشید، توجه‌م را جلب کرد. 🖋 آمنه عسکری‌منفرد 📝ادامه دارد @ghalamnegaremonfared
📝در ادامه مطلب... …یک روز صبح پائیزی، در حال پیاده‌روی در  پارک محل، به طور اتفاقی نام آن دو نفر که تصویر ماه‌شان روی دیوار می‌درخشید، توجهم را جلب کرد. آری! این دو ستاره را می‌شناختم؛ شهیدان نوجوان «آرشام سرایداران» و «محمدرضا کشاورز» از شهدای حادثه‌ی تروریستی حرم شاهچراغ. تصمیم خودم را گرفتم تا به سراغ مرد همسایه رفته و از آن راز آگاه شوم. غروب همان روز، او را در حیاط مسجد دیدم، در حالی ‌که منتظر امام جماعت محل بود. از دور مراقب بودم تا زمان مناسبی با او خلوت کنم. ساعتی با امام جماعت گفتگو کردند، گاهی اشک می‌ریخت، گاه چهره‌اش برافروخته می‌شد و گاهی هم شرمسار سر به زیر می‌انداخت و گوش می‌کرد. فردایش  وقتی زنگ خانه‌‌شان را زدم، کسی در را باز نکرد. روز بعد دوباره رفتم و روز بعد هم امّا… بالاخره فهمیدم آنها از محل رفته‌اند. با خود گمان کردم حتماً آنها در شهادت این نوجوانان نقشی داشته‌اند که فرار را بر قرار ترجیح دادند، شاید… … … از شدت کنجکاوی حال خوبی نداشتم و به شدت بی‌قرار بودم. تنها راه چاره را در این دیدم که موضوع را از امام جماعت جوان و خوش‌برخورد مسجد که امین مردم محل بود، جویا شوم. و این‌بار، این من بودم که شرمسار شدم. اشک خجالت و شرمندگی امان‌م نمی‌داد، وقتی فهمیدم که او پدر یکی از جوانانی است که در اغتشاشات امسال، تحت تأثیر دروغ‌های فضای مجازی بیگانه، باعث سلب آسایش مردم محل شده… امّا وقتی شرمنده‌تر شدم که فهمیدم این پدر، فرزندِ خطاکارِ خود را به مجریان قانون تحویل داده و از زمانی که  تصویر این شهدای مظلوم بر دیوار محله آذین بسته، او شرمسار از اعمال غافلانه‌ی فرزندش و شرمسارتر بابت کوتاهی خود در هدایت پاره‌ی تن‌ش، خود را نیز مقصر دانسته و از این شهر به روستای پدری نقل مکان کرده، تا از کوتاهی‌ها وغفلت‌هایش توبه کند. امام جماعت دانا و جوان به او گفته بود برای کسب آرامش، اندکی با خود خلوت کند، تا زودتر به آغوش اهالی محله برگردد. چون این پدر به خاطر تجربه‌ای که پشت سر گذاشته، قطعاً می‌تواند هادی و راهنمای بزرگی برای پدرها، مادرها و جوانان و نوجوانان محل باشد. در همان حال خدا را از صمیم قلب شکر کردم که اهالی محله‌ی ما از نعمت حضور این روحانی بصیر بهره‌مند است. حالا یک ماه از آن روزهای پر التهاب می‌گذرد، من در این اندیشه‌ام؛ آیا اگر من به جای آن پدر بودم فرزند خطاکارم را تحویل قانون می‌دادم؟ به راستی آیا امثال من که بدون آگاهی از نقشه‌ی دشمن و خطرات فضای مجازی بیگانه در این محیط، با استفاده از فیلترشکنهای متعدد، همچنان در فضای اینستاگرام در حال ادامه دادن فعالیت کسب و کار خود هستیم، یا بدون گذراندن آموزشهای لازم برای فعالیت جهادی، همچنان پیامهای مذهبی را منتشر می‌کنیم، کمتر از فریب‌خوردگانِ خطاکار در این همه آشوب و ناآرامی و اغتشاش، سهیم هستیم؟ خدایا پناه بر تو از شر نفس فریبنده و خطاکار. هنوز صدای امام جماعت مسجد که فضای مجازی بیگانه را زمین دشمن می‌خواند، در گوشم هست که از قول رهبر انقلاب گفت: «اکنون فضای مجازی از جایی بیرون از اختیار ما مدیریت می‌شود.» (بیانات رهبر انقلاب ۹۹/۶/۲) در میدانی که دشمن درست کرده،بازی نکنید؛ در زمین دشمن بِبَریم یا ببازیم، در هر دو صورت بازنده‌ایم.» (بیانات رهبر انقلاب، ۸۷/۸/۸). اگر کسی با ندای امام و رهبرش بیدار نشود، با لگد دشمن بیدار می‌شود. آری! این‌بار توبه و اِنابه زمانی مقبول خواهد شد که ابتدا روح و سپس جان را از غیرِ حق پاکیزه کرده، قیام کنم و قدمهای بزرگی برای‌ آگاهی مردم کشورم بردارم، تا آمرزیده شوم. به قول امام جماعت محله، این کار مصداق حقیقی تولیٰ و تبریٰ است./پایان 🖋 آمنه عسکری‌منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 هسته‌ی مقاومت انقلاب فرهنگی جامعه [۱]. مسجد تنها نهادی است که از آغاز تأسیس تاکنون، مرکز و محور تحولات عظیمی در جامعه‌ی اسلامی بوده و جایگاهی است که نقش عمده‌ای در تربیت فرد و بازسازی اجتماع و حاکم کردن دین بر جامعه دارد. از آن‌جا که از ابتدای استقرار حکومت نبوی در مدینه، مسجد «قلب تپنده جامعه اسلامی» به شمار می‌رود، می‌توان ادعا کرد خشت اول تشکیل جامعه اسلامی از صدر اسلام بوده‌است. با انزال وحی بر قلب پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه) تعریف جدیدی از دین‌داری توسط ایشان ارائه شد و جامعه‌ی نوینی براساس شریعت اسلامی پایه‌گذاری شد و مسجد به‌ عنوان «محور» این حرکت انتخاب شد. «همراهی دین با سیاست»، «دنیا و آخرت»، «مردم باوری» و «خداباوری»، در این نهاد اجتماعی و اجرایی سامان گرفت و آنجا را به «نقطه‌ی تعامل»، «توسعه»، «مودت»، «محبت» و «انس و اخوت در بین امت مسلمان» تبدیل کرد. جایی که در آن به تعمیق ایمان، اعتقاد، اخلاص و ایثار به جامعه و توسعه مبانی سیاسی و اسلامی پرداخته می‌شود. [۲]. انقلاب اسلامی ایران هم در راستای «به‌فعلیت رساندنِ اهداف پیامبران الهی» در جامعه اسلامی و به سمتِ «تحققِ تمدنِ نوینِ اسلامی» در حرکت است و برای رسیدن به اهداف عالی خود نیازمندِ تمسک به «ظرفیت‌های بی‌شمارِ» مسجد می‌باشد.در باب اهمیت و جایگاه مسجد روایات بسیار زیادی نیز وارد شده که با بررسی آن‌ها می‌توان نقش محوری مسجد را در «شخصیت‌سازی فردی» و با عنوان «منشائی برای تغییرات و حرکت‌های اجتماعی» دریافت. از طرفی مسجد باید عامل پیدایشِ وحدت، صفا و صمیمیت دل‌های نمازگزاران باشد که دراین‌میان، نقش «امام جماعت محله» برای «سازمان‌دهیِ» این امور در مساجد، بسیار مهم خواهد بود. امام‌خمینی (رحمت الله علیه) در سخنرانی‌ها و پیام‌هایشان، مردم و به‌ویژه «جوانان» را به حضور در مسجد و اجتماعات مذهبی فرامی‌خواندند و آن‌جا را محلی برای رفع گرفتاری‌های اجتماعی مسلمین و پیش‌بُردن نهضت اسلامی می‌دانستند. رهبر انقلاب نیز همیشه، ضمن تأکید بر نقشِ عبادی مساجد، آن را «کانون انقلاب و حل مشکلات جامعه‌ی اسلامی» می‌دانند که باید به‌عنوان «پایگاه اداره اجتماع و حکومت اسلامی»، در محله‌ها «فعالیت‌های حرکت‌ساز و جریان‌آفرین انقلابی» داشته باشند. [۳]. در عصر حاضر که از آن به «دهکده‌ی جهانی» یاد می‌شود، نقش فعالیت فرهنگی، تبلیغی مساجد و ارتباط عظیم آن با تحولات شگرف حاصل از ارتباطات، در این مقطع حساس تاریخی مسئولیت بسیار مهمی را بر دوش مسلمانان، علما، خطیبان و عناصر فرهنگی نهاده است. از طرفی هم نباید مرعوب این تحولاتِ شگرف ارتباطات شد. در این‌ میان «بازسازی انقلاب فرهنگی جامعه و ماندگار کردن فرهنگ اسلامی» نیاز به تلاش روزافزون دارد و از آن‌جا که مسجد، «نقطه‌ی‌ ارتباطی و رسانه‌ای سنتی» در جوامع اسلامی است، نباید نادیده گرفته شود. رسانه‌ی مسجد، با «ارتباط حضوری با مخاطبان» و با «سازمان‌دهی حرکت‌های اجتماعی» و «ایفای نقش ارتباطی»، جایگاه ویژه‌ای در بازسازیِ انقلابی فرهنگی جامعه دارد. درست همان‌طور که در دوران انقلاب اسلامی، مسجد حلقه‌ی واسط بین مردم و رهبری بود و نقش ارتباطی ایفا می‌کرد، امروز نیز امام محله باید به‌ عنوان «حلقه‌ی واسط و رابطی»، «ارتباط تشکیلاتی» بین مردم محل و اهداف فرهنگی انقلاب را «بازسازی و سامان‌دهی» کند. زیرا به فرموده‌ی رهبر انقلاب، جوان امروز از جوانان اول انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشند، عقب‌تر نیستند. زیرا با وجودِ همه‌ی ابزارهای تبلیغی که با شگردهای گوناگون به‌دنبال فروریختن پایه‌های ایمان جوانان مؤمن هستند، آن‌ها ایستاده‌اند. پس این خیل عظیم جوانان مؤمن جزء «معجزات انقلاب» هستند و نیاز به هادی و راهنمایی از جنس خودشان دارند. در این‌جا نقش امام جماعت محله این است که با استفاده از ظرفیت جوانان تربیت شده‌ی این مکتب و پایگاه مسجد محل به «زنده نگاه داشتن و تقویت و تزریق حس مسئولیت‌پذیری افراد محله؛ نسبت به حوادثِ جامعه، به آینده، به دشمن‌شناسی، تقویت ایثار و وجدان کاری و انضباط، تعاون اجتماعی، سازگاری اجتماعی محله پرداخت. همچنین در زمینه‌ی اقتصادی با پرهیز دادن مردم از اسراف، اصلاح الگوی مصرف و روحیه‌ی قناعت را فرهنگ‌سازی کند. در حقیقت؛ او باید با «نگاه مدبرانه» و «زنده نگه‌داشتن اندیشه‌های امامین انقلاب»، روحیه انسجام و اتحاد اسلامی، قرآنی را در جامعه‌ی کوچکِ محله تزریق کنند. « هوشیاری دائم، شناخت دقیق ضعف‌های فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه‌ها و ترویج گزاره‌های صحیح فرهنگی، از الزامات اساسی مهندسی فرهنگی کشور است. » (بیانات رهبر، ۱۶آذر ۱۴۰۱) 🖋 آمنه عسکری‌منفرد 📝ادامه دارد @ghalamnegaremonfared
📝 در ادامه مطلب... [۴]. یکی از راهکارهای عملی در جهت تحقق اهداف فوق، این است که ارتباط و تعامل تنگاتنگ و مؤثری بین امام جماعت هر محله با اعضای شورای همان محل برقرار شود، تا ضمن بررسی مقتضیات محلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن، برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با مسجد و شورای محله حاصل شود. تجربه‌ی هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ظرفیت مسجد، علاوه بر تربیت نیروی مقاوم برای جنگ، جایگاه مناسبی برای تعامل اجتماعی مسلمانان و مشارکت آنان در رفع نارسایی‌های اجتماعی است. این مهم نیازمند قانونی در جهت «دارا بودن قدرت اجراییِ» ائمه جماعات مساجد، در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی محله‌ها است که برای تحقق آن ائمه جماعات می‌توانند از ظرفیت جوانان تربیت شده در مکتب بسیج مساجد یاری بگیرند، تا از این طریق قدم‌های بزرگی برای بازسازی انقلابی فرهنگی محله‌ها برداشته شود. در این صورت با بررسی و شناخت ظرفیت‌های هر محله توسط امام آن محله، سپس بررسی کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی در محله‌های هر شهر، زمینه‌ی تهیه‌ی طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط در شورای شهر، سپس به نمایندگان مجلس فراهم آید که در نهایت «بازسازی انقلابی فرهنگ جامعه» را به دنبال خواهد داشت. آری! مساجد ما باید «هسته‌ی مقاومتِ انقلابِ فرهنگیِ جامعه» باشند که از آن تریبون، «صدای عدالت‌خواهی در سایه‌ی پیشرفت انقلاب اسلامی» بلند شود. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖آقا جان این بار هم شما ندبه کنید تا... 🕊این روزها بیش از همیشه دلمان تنگ شماست مولاجان آقا جان! این ‌روزها حرارت وجودِ شما از پسِ ابر غیبت بیش از پیش قلبمان را گرم می‌کند، چون حضورت را با تک‌تک سلول‌هایمان بیشتر حس می‌کنیم. « نَشکوا اِلَیکَ فَقدَ نَبیِّنا صَلواتُکَ علیه‌ وآله وَ غَیبَةِ وَلیِّنا » ما که بدون رؤیت و درک حضور نبی‌اکرم و پدران معصومتان مؤمن به غیب شدیم، روزهای انقلاب دلخوشیمان رهبری فرزند مقتدر شما «امام روح الله خمینی» بود. هم‌او که با ذات قدسی‌اش و اقتدار مثال زدنی‌اش، انقلاب اسلامی را که «معجزهٔ قرن» بود به حقیقت تبدیل کرد. فرزندان روح الله به فرمان او در سخت‌ترین و تاریک‌ترین روزهای قبل و بعد از انقلاب به میدان مبارزه با طاغوت آمده و جان عزیز فدا می‌کردند؛ تا درخت انقلاب ریشه کند. روزگاری گذشت و این‌بار، با نفَس قدسی امام روح الله حتی نوجوانان و جوانان هم؛ پا به میدان دفاع مقدس گذاشتند، تا ثابت کنند برای دفاع از خاک وطن و حفظ استقلال آن، تا پایِ جان در مقابل منافقان و کفار یک تنه می‌ایستند تا پرچم انقلاب اسلامی را به دستان شما بسپارند و شد آنچه که تمام عالَم را به حیرت واداشت ... 🕊و امروز ما؛ پای دفاع از پرچم مقدس مان و ادای دین به خون شهدا و دفاع از انقلاب و ولایت ایستاده‌ایم و این بار هم تنها دلخوشیمان، هم‌عصری با نائب بر حق شماست، فرزند حکیم و مقتدر شما «امام خامنه‌ای» عزیز، که طبق وصیت سردار شهیدمان ارتباط قلبی و روحی و اطاعت از ایشان را ازشئون عاقبت به خیری می‌دانیم. 🕊حبّ او در کنار یقین به شما آنچنان در وجودمان ریشه دوانده که، حتی نوجوانانمان ایشان را «آقا» صدا می‌زنند، عده‌ای ازجوانانمان برای سربازی وامتثال امرش، مدافع حرم عمه مظلوم شما شدند، تا «درخت مقاومت اسلامی» تنومند گردد و عده‌ای جبههٔ علم را برگزیدند‌؛ تا ایران اسلامی سرافرازتر و مقتدرتر از همیشهٔ تاریخ، مزین به دو بال «علم و ایمان» شود. 🕊با این همه چندی است در این اندیشه‌ام آقاجان! حال که حبّ ولایت فرزندان شما، این چنین وجودمان را لبریز از ارادت و اطاعت نموده، چگونه توانستیم فقدان حضور شما را تاب بیاوریم؟ جز به امید وصل! 🕊 مهدی جان ما منتظریم، اما به راستی آیا به رسم انتظار زیسته‌ایم؟ که اگر چنین بودیم، چرا هنوز لایق درک حضورتان نشدیم؟ ما را چه می‌شود که ادعای منتظِر بودن داریم، اما به قدر همّت موری که دانه به دهان گرفته و به سختی تا رسیدن به هدفش درحرکت است؛ در راه رسیدن به آرمان‌هایمان ثابت قدم نیستیم؟ گاه به هنگام تعارض منافع و گاه.. (المالُ والبَنون زینَةُ الحَیوة الدنیا) و این زینت دنیا، مایه آزمایش و گاه مردودی ما گشته‌است! 🕊«آقای منتظر»! این بار هم شما ندبه کنید و ما... 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
🔖حربه‌های پوسیده [۱].آمریکا و رژیم‌ غاصب اسرائیل به نمایندگی از تمام دنیای کفر، از سالها قبل بعد از ناامید شدن از حمله نظامی به ایران اسلامی، به ایجاد تحریم‌های اقتصادی  روآوردند تا از این طریق مردم کشور ایران را تحت فشار قراردهند. همزمان با شروع تحریم‌ها جنگ نرم همه‌جانبه را علیه کشور شروع‌کردند، تا «قالب‌های ماهوی جامعه» و «ساختار سیاسی» آن‌را «به‌طورتدریجی» و «زیرسطحی»، دچار آسیب و لغزش‌کنند. در جنگ نرم،     «تصویری‌شکست‌خورده»، «ناامید و مایوس» از حریف ارائه‌می‌شود و در مقابل، مهاجم با «نمادسازی» و تصویرسازی، خود را پیروز و موفق نشان‌می‌دهد و در اینجاست که «عملیات‌روانی» با «توان فوق‌العاده» صورت می‌گیرد. این همان روشی است که از سال‌های قبل، دنیای غرب برای جنگ با ایران مقتدر درپیش گرفته‌است. [۲].هدف جنگ نرم «تغییر باورها و اعتقادات» است؛ که اگر چنین تغییری صورت پذیرد، «بازگشت‌به‌حالت‌اولیه»، به‌راحتی امکان‌پذیر نخواهدبود. در این روش، دشمن «با خلق‌ ارزش‌های جدید»، «اسطوره‌سازی» و «نمادسازی»، با «مهندسی دقیق» از احساسات جامعه نهایت استفاده را می‌برد، به این صورت که تلاش‌ می‌شود از «عواطف و احساسات» جامعه موردنظر، برای «نفوذ در افکار و اندیشه‌ها» در جهت «ایجاد دگرگونی در باورها» استفاده شود‌، که اگر چنین‌ امری محقق‌شد، نتیجه «بحران‌آفرین» خواهدبود. چنان‌که نفوذی‌های دشمن در سال‌های اخیر در یکی از برنامه‌های خود، با حمایت از شبکه‌های خانگی به تولید فیلم و سریال‌هایی با این هدف پرداختند، تا از این طریق به «عمق باور خانواده‌ها» رسوخ‌کنند و «ارزش‌ها» را مسخ‌نمایند. از طرفی «فضای مجازی و سایبری» محیط اصلی جنگ نرم در شرایط کنونی دنیا به‌حساب‌می‌آید، چرا که این فضا «امکان اغواگری با ایجاد جاذبه‌های گوناگون» و «خلق بسترهای لازم برای سوار شدن به انواع امواج احساسات» را به‌خوبی فراهم‌می‌سازد، زیرا از این طریق به راحتی می‌تواند در «بینش و نگرش» افراد تغییرات اساسی ایجاد کرده و آنها را با خود و اهدافش همراه‌سازد. امروز دشمن پلید ایران زمین، همه این راه را طی‌کرده و متاسفانه تا حدی نیز موفق شده، آنجا که از «غفلت مسئولین امر» استفاده‌کرده؛ با «قطع‌کردن زنجیره تواصی» و «وارنه‌نمایی» حقیقت، تنفس در فضای مسموم مجازی بیگانه را نه تنها برای مردم عادی، که برای عده‌ای از «خواص جبهه حق» به عنوان «ضرورتی برای فعالیت انقلابی» بر علیه دشمن، «عادی‌سازی»کرده‌ است. غافل‌ از اینکه به فرموده رهبر انقلاب، این فضا می‌تواند مانند «سلاح شیمیایی مخرب» باشد و همه باید بدانند، چون اختیار فضای مجازی بیگانه در دست دشمن است، پس در این فضا چه ببریم و چه ببازیم بازنده ایم. [۳].آری! امروز دشمنی که مانند «موریانه» به جان «پایه‌های اعتقادی و ایمانی» مردم افتاده و در آنها رخنه کرده بود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری خصوصاً به «زن» در خانواده و «نوجوان» در جامعه وارد کرده‌ است، اما همه آسیب‌های فرهنگی، کار بیگانگان نیست و مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی نیز «مقصر» هستند و دچار «کم‌کاری‌ها» و «غلط کاری‌ها» بوده‌اند، چرا که به جای «تولید پادزهر» برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های وسیع دشمنان و نفوذ آنان در ارزش‌های اسلامی، باورها و اعتقادات مردم این فضا را «یله و رها» گذاشته و بر خلاف تاکیدات مکرر رهبر انقلاب در این سالها، در «راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات» کوتاهی‌کردند. تا جایی‌ که دشمن با تکیه بر همین ابزار، در شهریور امسال با «برنامه‌های از پیش تعیین‌ شده» و با هدف «براندازی و استحاله نظام» به میدان آمد و با «بهانه قرار دادن» مرگ یک دختر جوان، با تمام قوای داخلی و خارجی خود، اقتدار نظام را هدف گرفت و در این راه از هیچ جنایتی فروگذار نکرد. اکنون هم وقتی بر خلاف برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت خود، ملت بصیر ایران را همراه خود نیافت، بعد از «اجرای تمام گزینه‌های روی میز خود»، از روی «استیصال» و به‌ رسم منافقین کثیف در ابتدای انقلاب، به ترورهای‌کور دست می‌زند، دیروز در حرم شاهچراغ و امروز در خوزستان و اصفهان. 🖋آمنه عسکری منفرد 📝ادامه دارد @ghalamnegaremonfared
📝در ادامه‌ی مطلب... [۴].امروز دنیای کفر بداند با وجود تمام کوتاهی‌ها و خطاها «ایران سوریه نیست»، که با این سیاق بتوانند «مقاومت» آن را درهم‌بشکنند، زیرا کشور مقتدر ایران اسلامی مجهز به «اضلاع قدرتمندی» است، که شامل «وجود رهبری شجاع و مردمی بصیر در کنار نیروهای مسلح هوشیار» است، که بیش از این اجازه عرضه‌اندام را به دشمنان و براندازان نخواهدداد. ملت ایران همان ملتی است که سال ۵۷ به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، «حضرت امام خمینی رحمة الله علیه» حکومت نظامی وقت را شکست، اما تسلیم نشد. اکنون بار دیگر، دشمن در محاسبه خود در «شناخت مردم و جامعه اسلامی ایران» کاملاً اشتباه‌کرده‌است. همانطور که بیش از چهار دهه از عمر انقلاب، با محاسبات غلط خود جز «خفت و خواری و شکست» چیزی به‌ دست نیاورده، این‌بار هم با «مشت آهنین ملت امام حسین» روبه‌رو خواهد بود، چرا که همه ملت معتقدند، به فرموده رهبر کبیر انقلاب «حفظ نظام جمهوری اسلامی از حفظ جان یک نفر عزیزتر است، حتی اگر آن یک نفر حضرت بقیه الله باشد.» 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
🔖درفتنه‌ها چون شتر دوساله [۱]. بر اساس شواهد صحنه امروز دنیا، اکنون نظام جمهوری اسلامی با یک جنگ عظیم نرم مواجه است؛ زیرا تمام دشمنان جمهوری اسلامی و تمام عالم استکبار در مقابل نظام صف‌آرایی کرده و «نقاب دیپلماسی» را از چهره برداشتند، تا جایی که مسئولان غربی و آمریکایی و اسرائیل در مسائل داخلی ایران به عنوان «دفاع از حقوق زنان»، به دنبال «فتنه انگیزی و ایجاد اغتشاش» هستند. وقتی انسان «تجهیز»، «صف‌آرایی»، «دهانهای با حقد و غضب گشوده‌شده و دندانهای با غیظ فشرده‌شده علیه انقلاب، امام‌ خمینی و آرمان های نظام اسلامی» را می بیند، وجود این «جنگ نرم» را لمس می‌کند هرچند ممکن است که اینها را نبیند. [۲]. اما واقعیت این است؛ که وقتی دنیای غرب با وجود تمام ادعاهایش همه «هیمنهٔ پوشالی» خود را در معرض نابودی و ویرانی می‌بیند، «عزت و اقتدار دنیای اسلام»، «قدرت رو به رشد جمهوری اسلامی ایران در منطقه حساس جهان» به عنوان «الگوی مقاومت» را برنمی‌تابد؛ لذا با همهٔ هست و نیست خود به میدان می‌آید تا ملتی را که حتی تحریم‌های شدید اقتصادی و سیاسی نتوانست به زانو درآورد، با ایجاد «فتنه‌های عظیم» در معرض تزلزل و فروپاشی قرار دهد. دنیای غرب در راستای تحقق این خیال باطل، به دنبال «انهدام سنگرهای معنوی نظام، یعنی؛ ایمان‌ها، عزم‌ها، معرفت‌ها و پایه‌ها و ارکان نظام» است.  پس تلاش می‌کند تا برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران «پشتوانه مردمی انقلاب و اعتماد مردم به نظام» را دچار تزلزل نماید، تا از این طریق ایران اسلامی را به یک «نظام دست‌نشاندهٔ مطیعِ منقاد در مقابل خویش» تبدیل کند. [۳]. «رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی» خصوصاً «رسانه‌های مجازی بیگانه» که وابسته به استکبار و طاغوت هستند، میدان‌دارترین عناصر دشمن نظام اسلامی هستند و از این امکانات فضای رسانه‌ای، برای به آشوب کشیدن جوامع از طریق؛ «القای بی‌اعتمادی میان مردم و ارکان نظام»، (از جمله نیروهای مسلح و انتظامی) و «آموزش و تشویق به اغتشاش‌گری در جامعه»، به اهداف شوم و پلید خود دست‌یابند. امروز موثرترین و قویترین سلاح بین‌المللی، «سلاح تبلیغات و ارتباط رسانه‌ای» است که به فرموده رهبر انقلاب، از «بمب اتم» هم بدتر و خطرناک‌تر است همچنین در این برهه، که قدرت امنیتی و جاسوسی سرویس‌های گوناگون امنیتی و تبلیغاتی دنیا؛ نتوانست با وجود تمام تلاش‌های خود در جهت «عدم پوشش خبری موفقیت‌های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی» از یک طرف و از سویی «معجزه بزرگ اربعین» که امسال از همه سال‌ها و همه دوران تاریخ باشکوه‌تر و معظم‌تر انجام گرفت» (۱۴۰۱/۶/۲۶) ، قد عَلَم کند و از طرفی از نظر امنیتی و اقتصادی «تمام هیمنهٔ پوشالی» خود را «در معرض تخریب و واژگونی در برابر دیدگانِ عالم» می‌بیند، نوکِ پیکانِ  حملات خود را در مسیر تحریک عواطف و غیرت ملت مسلمان ایران قرار داده؛ تا با «ایجاد فتنه طراحی و برنامه‌ریزی شده»، با «موج‌سواری بر ادعای احقاق حقوق پایمال شده زنان در جامعه ایران و مسئله حجاب» یک  مسئله داخلی  را دست‌آویزی برای ایجاد آشوب در کشور قرار دهد. او که خود در این آزمون، «رسواترینِ عالم» است و سالانه «آمار جنایات عظیم و دهشتناکش بر علیه زنان و دختران» گوش فلک را پر کرده است، «با استفاده از قدرت رسانه و جنگ نرم و در زمین فضای مجازی خود» به دنبال «کلید‌زدن فتنه‌ای جدید در کشور ایران است. امروز هیچ کشوری دیگری در دنیا پیدا نمی‌کنید که اینجور آماج حملات باشد، دشمنان قسم خوردهٔ این ملت، هر روز «عرصهٔ جدیدی» را در مقابل جمهوری اسلامی می‌آرایند تا «هویت اسلامی» را از ملت ایران به یغما ببرند . [۴]. در چنین شرایطی ملت بصیر ایران باید با «بصیرت» که مانند «قطب‌نمایی» در زندگی پیچیده امروز راهگشاست و با «پایبندی به قانون» در سایه «امنیت و آسایش» با «حفظ اتحاد ملی» مانند چهل سال گذشته در مقابل فتنه دشمنان این نظام بایستند. در این میان نقش «خواص انقلابی بصیر» در جهت «تبیین» و روشنگری و هدایت جامعه به سمت خیر و صلاح و «حفظ و تثبیت هویت‌ملی و دینی» بسیار تاثیرگذار است. به فرموده مولای متقیان در حکمت اول نهج البلاغه، «کُن فی الفِتنهِ کابنِ اللَبون، لا ظَهرٌ فَیُرکَب و لا ضَرعٌ فَیُحلَب» «در فتنه‌ها چون شتر دوساله باش که نه پشتی دارد که سواری دهد و نه پستانی تا او را بدوشند.» 🖋  آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
🔖مکتب حاج قاسم، تراز انقلابیگری ✍️آمنه عسکری منفرد، عضو تحریریه مجتهده امین امام‌خمینی (ره) بر پایه‌ی دین مبین اسلام و مکتب رهایی‌بخش آن و تمسک به اصول نابی همچون خط سرخ حسینی و در جهت تحقق عدالت علوی، خاستگاه شجره‌ی طیبه انقلاب اسلامی شد. انقلابی که به معنی واقعی کلمه، معجزه‌ی قرن به شمار می‌رود و از آن‌جاکه معجزه، تاثیری فرامرزی دارد، پیام فطری الهام‌بخش و سیال این مکتب که با اندکی خردورزی می‌تواند در جان‌ودل هر انسانی بنشیند، به مرزهای ایران اسلامی محدود نشد و طیف گسترده‌ای از آزادی خواهان شرق و غرب دنیا را با خود همراه نمود و فرهنگ و اندیشه‌ی انقلاب اسلامی را از ایران به سرزمین‌های دیگر صادر کرد، تا جایی‌که در عرصه‌ی مقاومت و شجاعت، ایران اسلامی را به «محور مقاومت اسلامی» در منطقه و شهید حاج قاسم سلیمانی را به «اسم رمز برانگیختگی بسیج مقاومت در دنیای اسلام» تبدیل کرد. سپهبد شهید قاسم سلیمانی عصاره‌ی ناب هشت سال دفاع مقدس بود که رهبر انقلاب در نخستین پیام خود به‌ مناسبت شهادت این شهید عزیز، او را شاگرد مکتب امام‌خمینی (ره)، فرزند انقلاب و نمونه‌ی انقلابیِ تراز، در مسیر پویش آرمان‌ها و ارزش‌های ایرانی اسلامی برای نسل جوان معرفی کرد. این شهید بزرگوار نمادِ تحققِ واقعی ارزش‌هایی نظیر؛ صدق و اخلاص، بصیرت و ولایتمداری بود که درواقع به‌عنوان نماد و نمایه‌ی مکتب سلیمانی بشمار می‌رود. ایشان درحالی از منظر رهبر انقلاب به‌عنوان «مکتب» معرفی شد که نماد و تحقق واقعی ارزش‌هایی چون مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی، اعتماد به وعده‌های الهی بود که همه‌ی این عوامل، در میدان مبارزه‌ی حق علیه باطل به‌خصوص داعش و رژیم صهیونیستی در او تجلی عینی پیدا کرد. مکتب حاج قاسم به همه فهماند که میدان مبارزه‌ی حق علیه باطل، طول و عرض جغرافیایی نمی‌شناسد و هر جای جهان که باشی همان‌جا خط مقدم نبرد حق و باطل است. می‌توان چنین ادعا کرد که جنس مکتب شهید سلیمانی بیش‌از آن‌که ناظر به میدان جنگ سخت باشد، از جنس گفتمانی است که اسارت ناشی از اندیشه‌ی استبداد و استکبار را در میدان مبارزه‌ی نرم، از پای ذهنیّت ملت‌ها برداشته، تا با خودآگاهی اسلامی، معنویت‌گرایی، تعهد و ایمان، شجاعت و تدبیر، ملت‌ها را به راه روشن عزتمندی و آزادگی رهنمون سازد. ایشان یک مجاهدِ دائمی بود که همواره اخلاص داشت و «انقلابی‌گری و انقلاب خط قرمز واقعی او بود. او در عالم انقلابیگری به شدت پایبند به انقلاب و خط مبارک و نورانی امام بود.» (بیانات رهبر انقلاب ۱۵تیر ۱۴۰۱). مکتب او نیز نمای کاملی از راه روشن انقلاب، جهتِ تحققِ «تمدن نوین اسلامی» و شکل‌گیری «امت واحده‌ای» است که در عصر انتظار، مقدمات ظهور منجی بشریت را فراهم می‌کند. @AFKAREHOWZAVI @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖مصباح انقلاب                                      ◾️امروز ایشان را به‌عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسائل اساسی اسلام می‌شناسیم و به او ارادت داریم. هم‌او که رهبر انقلاب در مورد شخصیت بی‌نظیرش فرمود: «اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کنند، اما به لطف پروردگار این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر‌می‌کنند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۴شهریور۷۸ ).ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی، نگارش کتب راه‌گشا و در تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار و در حضور انقلابی در همه‌ی میدان‌هائی که احساس نیاز به حضور ایشان می‌شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلند مدت است.» (بیانات رهبر انقلاب،۱۳دی۱۳۹۹). ◾️آری، این سخنان حکیمانه در وصف «عمار انقلاب»، حضرت علامه محمدتقی مصباح یزدی است. هم او که به فرموده‌ی رهبر انقلاب در غیرت دینی همانند امام‌خمینی (رحمت الله علیه) در اوج بود و در عقلانیت یک فیلسوف به‌معنای واقعی کلمه. فقیه و فیلسوف معاصر مرحوم مصباح یزدی، شاگرد شایسته امام‌خمینی (رحمت‌الله علیه) بودند. ایشان انسانی آرام، ملایم و پرکار بودند، درعین‌حال فصیحی شایسته و از شخصیت‌های برجسته و نادرالوجود روحانیون امروز بودند. ایشان مؤسس حلقه‌ی میانی حوزه و دانشگاه بود و تلاش زیادی کرد که خلأ عمده‌ای که در این زمان بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، به‌طور بنیانی پر شود. در باب بزرگی و عظمت شخصیت ایشان همین بس که دشمن از وجود او ابراز ناراحتی و ناخرسندی داشت و هجمه‌های تبلیغاتی فراوان به شخصیت برجسته‌ی ایشان، نشان‌دهنده‌ی شخصیت قوی و دلسوز، کلام نافذ و رسا، منطق قوی و مستحکم، ولایت‌پذیری و دفاع از اسلام و ولایت دارد که باعث شده بود شخصیت او خواب را از دشمنان برباید. درعین‌حال فضل، تقوا و اخلاص ویژگی‌های باارزش و باعظمتی است که علامه مصباح را به ذخیره‌ی حوزه تبدیل کرده‌است. ایشان همواره بر مدار حق، ولایت‌مدار، زمان‌شناس و بصیر بودند و هیچ‌گاه در تقدم نظام بر خود تردید نداشته و در این راه بدون لحاظ موقعیت علمی خود به دل خطر می‌رفتند و گاه یک‌تنه با خناسان مسلط، مناظره کرده‌اند. ◾️این عالم ربانی، که از ارکان تبیین و ترویج حکمت متعالیه اسلامی در دوران معاصر و از وارثان مبرز علامه طباطبایی به شمار می رفت، در وادی سلوک اخلاقی و عرفانی نیز در مقام همنشینی با بزرگان اخلاق و عرفان همچون مرحوم آیت الله بهجت، خود به استادی بزرگ و هدایتگر در عرفان و اخلاق عملی مبدل شد تا هدایتگر هزاران جان عاشق به سمت معبود باشد. شأن و رتبه‌ی عالی آیت‌الله مصباح یزدی در حکمت، فقه، عرفان و اخلاق، موجب نشد تا این معلم بزرگ به درس و بحث بسنده کند، بلکه آنچه را در مقام علم آموخته بود، در مقام عمل در دفاع از انقلاب اسلامی و رکن رکین ولایت‌ فقیه بذل کرد، به نحوی که در مقابله با هجمه‌ی فکری غرب و غربگرایان، در کنار تربیت شاگردانی مهذب، هزاران هزار جوان دغدغه‌مند را به سلاح دفاع از ارکان معرفتی انقلاب اسلامی مجهز و به سدی محکم در برابر این هجوم مبدل کرد. ◾️شجاعت این فقیه برجسته در بیان حق و حقیقت و بی توجهی به ملامت کنندگان و از سوی دیگر غیرت این مرد بزرگ در دفاع از ولایت حقه فقیه، حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و مقام معظم رهبری، به میزانی مؤثر و عمیق بود که او را به خار چشم دشمنان این نظام و انقلاب مبدل کرد تا از هیچ تلاش و کوششی برای تخریب و ترور شخصیت این عالم وارسته کوتاهی نکنند. ایشان مصداق کامل عالمی بصیر و باصفا هستند که در وزانتِ علمی و وسعت بینش و صفا بسیار نادر بودند و حضورشان در مجلس خبرگان باعث ایجاد وزانت بیشتر برای این مجلس شده بود. علاقه‌ی ایشان به امامین انقلاب، انگیزه‌ی او را برای خدمت به اسلام بیشتر می‌کرد. مرحوم علامه مصباح یزدی دارای نگاهِ عملیاتی و اجرایی بودند. ایشان دارای رویکرد کلان جامعه تمدنی و راهبردی و نظام‌مند بودند. او از یک عمق و ظرافت فکری برخوردار بود و نگاه بین‌المللی داشت. از نظر شخصیت انسانی به تمام معنا اخلاقی، عاطفی و معنوی بودند و بعد در پرتو اندیشه‌ی امام‌خمینی و انقلاب اسلامی تفکری اجتماعی و سیاسی داشتند. 🖋آمنه عسکری منفرد 📝ادامه دارد... @ghalamnegaremonfared
📝ادامه‌ی مطلب... ◾️هم‌اکنون انقلاب و نظام نیازمند شخصیت‌هایی مانند آقای آیت‌الله مصباح یزدی است و اگر جوانان بخواهند مانند ایشان اثرگذار باشند، باید مانند او تکلیف‌مدار شوند. زیرا ایشان هرکجا احساس تکلیف می‌کرد، وارد عمل شده و از حق و دین دفاع می‌کرد و خدا را در همه موارد محور قرار می‌داد که اگر مسئله‌ای را غیر از آن می‌دید، عکس‌العمل نشان می‌داد. به‌همین دلیل خیلی‌ها ایشان را تندرو می‌خواندند ولی او معتقد بود، وقتی محوریت کار با خدا باشد، هر چیزی به غیر خدا باشد، خلاف است. ◾️درود و رحمت الهی بر بزرگ‌مردی که همه‌ی عمر پربرکت خویش را در راه اعتلای اسلام و انقلاب و آرمانهای انقلاب اسلامی صرف کرد. 🖋آمنه عسکری منفرد ​@ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖سربازِ سرباز 🏴از خاطر دنیا نمی‌رود ساعت ۰۱:۲۰ بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ را که به فرموده‌ی رهبر انقلاب، «سردار بزرگ و پرافتخار اسلام، سردار سلیمانی آسمانی شد و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر به زمین ریخت.» دخترت می‌گوید: «ارتباط میان شما و شهید سلیمانی بالاتر از هر وصفی است و این عروج بدون سر و اِرباً‌اِربا و درهم آمیختن خون و خاکستر، بالاترین مرحله‌ی رفاقت در دنیا بود.» وقتی از نسبت شما با حاج قاسم سوال کردند، خود را «سرباز» معرفی کردی، درحالی‌که هردو فرمانده بودید یکی فرمانده‌ سپاه حشدالشعبی در عراق و دیگری فرمانده نیروی قدس در ایران و چه مبارک برادری بود بین شما و سردار دل‌ها که او نیز خود را «سربازِ ولایت» می‌نامید. 🏴راستی سردار! به‌گمانم دعای ولی امر مسلمین در حق شما مستجاب شد، آنگاه که در دیداری به شما خبر دادند که هرشب شما را به اسم دعا می‌کنند. خوشا به سعادتت که به فرموده‌ی نائب المهدی بالاترین سود یعنی مرگ تاجرانه نصیبت شد. إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ . در حقيقت ‏خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى] اينكه بهشت براى آنان باشد خريده است همان كسانى كه در راه خدا مى‌جنگند و مى‌كشند و كشته مى‌شوند [اين] به عنوان وعده حقى در تورات و انجيل و قرآن بر عهده اوست و چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است پس به اين معامله‏اى كه با او كرده‏ايد شادمان باشيد و اين همان كاميابى بزرگ است. (توبه/۱۱۱). هنیئالک «سربازِ سرباز» 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
🔖هویت‌بانِ انقلاب [۱].با تولد اولین سلول پیکره‌ی انسان در عالم وجود، مسئله‌ی هدایت و آگاهی دادن به او، مورد توجه ویژه‌ی خالق یکتا بوده است ، تا آنجا که از خلقت آدم تا بعثت حضرت خاتم (صلی‌الله علیه و آله)، پروردگار عالم انسان‌ها را از نعمت وجود پیامبران به‌عنوان راهنمای الهی بهره‌مند ساخته‌است. رهبرانی که اجرای رسالت خویش را نه‌تنها در ارائه‌ی برنامه برای هدایت مردم، بلکه در پیاده کردن احکام الهی و ایده‌ی خود در جامعه می‌دانستند. لذا بعد از مبعوث شدن به‌دنبال «ایجاد انقلاب» در آحاد جامعه بودند. دراین‌میان پیامبران اولوالعزم که دارای کتب آسمانی بودند، برنامه‌ی مدون و کامل‌تری داشتند، خصوصاً این‌که برای اجرای برنامه‌های خود به‌دنبال «تربیت» افراد خاصی برای حفظِ هویتِ انقلاب بودند. در حقیقت هدف انقلاب پیامبران با «هویت‌سازی» و «هویت‌بخشی» به انسان‌هایی که بارِ انقلاب را به دوش می‌کشیدند، تکمیل می‌شد.  [۲]هویت سازوکاری است که به صورت شکلی از آگاهی متبلور می شود. هر انسانی بر اساس شاکله‌ و هویت خود حرکت می‌کند (سوره اسرا/۸۴) و هویت افراد، ساختار اصلی جامعه را می‌سازد و نوعی انسجام و همبستگی ایجاد می‌کند. ازآن‌جایی‌که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام‌خمینی (رحمت‌الله علیه) با هدفی در راستای اهداف رسالت انبیا ایجاد شد، پس می‌توان ادعا کرد که این انقلاب هم، به‌دنبال «هویت‌سازی» برای ملت اسلامی بود و همین «هویت انقلابی» بود که مردم را اهل قیام کرد. در حقیقت بزرگ‌ترین آورده‌ی انقلاب اسلامی هویت‌سازی بوده‌است. هویتی که از آرمان‌های اساسی و اصول در دنیای تمدن نوین اسلامی دفاع می‌کند. هویت اسلامی، بخشی از هویت ایرانی است که به مفاهیم دینی توجه دارد. هویت اسلامی نشأت گرفته از شاخص‌های اعتقادی، رفتاری، سیاسی و تاریخی، فرهنگی، ایران است. [۳].انقلاب در مسیر تکامل خود هم ارزش‌های معرفتی خود را بازبینی و بازسازی می‌کند و هم ارزش‌های عملی را اصلاح می‌کند و هم انسان‌های تحت تعلیم خود را براساس همین ارزش‌های معرفتی و عملی به «کنشگری» وامی‌دارد. «در بابِ ارزشهای اصلیِ انقلاب و شعارهای انقلاب و اصول بنیادین، انقلاب امتحان خوبی در این زمینه پس داده است. یعنی ملّت ایران توانسته است اصول بنیادین را و شعارهای اصلی انقلاب را به همان استحکامِ اوّل، تا امروز حفظ کند. شعارها و ارزشهای اصلی اینها است: استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، اعتماد به نفس ملّی و خود‌باوری ملّی، عدالت، و برتر و بالاتر از همه‌ی اینها تحقّق و پیاده شدن احکام دین و شریعت در کشور، این شعارها با همان طراوتِ اوّل حفظ شده است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۰فروردین ۹۷). امام‌خمینی «رحمت‌الله‌علیه» با معجزه‌ی انقلاب اسلامی برای مردم هویت‌سازی کرد و تا زمانی این هویت انقلابی آحاد ملت را به کنشگری وامی‌دارد، پس انقلاب پابرجا می‌ماند. هویت انسان‌های بزرگی مانند «حاج قاسم سلیمانی» که نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام‌خمینی بود، براساس همین نظام کنشی شکل گرفت و براساس همین هویت دائماً در حال مبارزه و قیام انقلابی بود. در حقیقت می‌توان ادعا کرد که حاج قاسم سلیمانی «هویت‌بانِ انقلاب» است. «او قهرمان ملت ایران است، چون ملت داشته‌های فرهنگی، معنوی و انقلابی و ارزش‌های خود را در وجود او متبلور و مجسم دیده است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۲۰ آذر ۹۹).و به همین جهت است که امام خامنه‌ای درباره‌ی ایشان می‌فرماید: «سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم.» (بیانات رهبر انقلاب ۲۷دی۹۸). 🖋آمنه عسکری منفرد 📝ادامه دارد... @ghalamnegaremonfared
📝ادامه‌ی مطلب [۴]. برای‌اینکه جامعه گرفتار بحران هویتی نشود، لازم است هویت مستقل خود را حفظ و صیانت کند، تا بتواند در سایه‌ی آن از «وحدت ملی، منافع ملی و استقلال و انسجام ملی» بهره‌مند شود. حاج قاسم سلیمانی با روحی برخاسته از تفکر هویت اسلامی و ایرانی، روح خودباوری و احساس عزت و هویت را که انقلاب به این ملت بخشیده بود حفظ می‌کرد. مخالفان نظام ایران اسلامی که از هویت اسلامی ایرانی واهمه دارند، نمی‌خواهند الگوی مستقل در جهان اسلام شکل بگیرد. پس مفاهیم هویت‌بخش جامعه ما را هدف قرارداده و مرتب درحال توطئه هستند. اما انسان‌های آزاده‌ای همچون حاج قاسم سلیمانی که هویت ایمانی و اسلامی خود را شناخته و براساس آن حرکت می‌کردند نه‌تنها «هویت‌بانِ انقلاب» که «هویت‌بانِ دنیای اسلام» بودند، زیرا «هویت یک ملت، یک هویت جمعی است که از مجموعه‌ی فرهنگ، اعتقادات و دین، استقلال، عزت، تاریخ، خواست‌ها و حکومت، آرزوها و آرمان اساسی و اصول و رفتارهای آن ملت تشکیل شده.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۸ آبان ۸۵ و ۲۰ اردیبهشت ۹۰). حاج قاسم حافظ این هویت بود. او سرمایه‌ی هویت انقلاب اسلامی در دنیای اسلام بود. «شخصیّت‌های ایمانی وقتی که ایمان را با عمل صالح همراه کنند، وقتی حرکت جهادی بکنند، محصولش می‌شود شخصیّتی مثل شهید سلیمانی که حتّی دشمنانش او را تحسین می‌کنند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۶ بهمن ۹۸) مکتب حاج قاسم یعنی؛ عشق همیشگی به شهادت، تربیت حقیقی در مکتب اسلام و امام خمینی(ره)، مجاهدت دائمی، اخلاص و اهل تظاهر و ریا نبودن، انقلابی‌گری با پرهیز کامل از حزب‌گرایی و جناح‌گرایی، شجاعت و تدبیر توأمان، حساسیت شدید به حدود شرعی حتی در میدان جنگ، معنویت‌گرایی، تعهد و ایمان، روحیه مقاومت، فداکاری و نوع‌دوستی، استکبارستیزی. به تعبیر رهبر انقلاب سپهبد شهید قاسم سلیمانی «تبلور ارزش‌های فرهنگی ایرانی و ایران» و «قهرمان امّت اسلامی» بود.او یک انسان «جریان‌ساز» و «تمدن‌ساز» بود، حتی شهادتش نیز از ایات قدرت الهی می‌شود، اما راه او و مکتب او متوقف و بسته نخواهد شد. 🖋آمنه عسکری منفرد @ghalamnegaremonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا