eitaa logo
غَلَیان|علی محمدی راد
107 دنبال‌کننده
190 عکس
24 ویدیو
2 فایل
یادداشت های علی محمدی راد(طلبه سطح۲) @Alirad2
مشاهده در ایتا
دانلود
تبیین شخصیت مقام معظم رهبری با تکیه بر کتاب خون دلی که لعل شد۴ 🔸مراقبه در خطورات هنگام انتقال ایشان از زاهدان به تهران توسط ماموران ساواک در هواپیما، افکاری به ذهن ایشان خطور میکند. اینکه آینده این نهضت چه میشود یا امام چه میشود، پدرم در چه حالی است در حالی که دچار بیماری در بینایی شده اند و... اما در لحظه ای از فکر به این امور که جز خدا کسی از این ها آگاه نیست منصرف میشوند. به عبارتی در آن لحظه متوجه حجابی که این افکار در عمل او ایجاد میکنند میشود و با وجود همه تلاطم هایی که دچارشان شده از این حجاب عبور میکنند و متوجه خداوند متعال میشوند. باید توجه داشت برای ملکه شدن چنین مراقبه ای نیاز به مراقبه های شدید در اندیشه و رفتار است. 🔹افراد جبهه مقابل در یک وزان نیستند در جای جای نهضت ایشان به افرادی برمیخورند که به نوعی در خدمت رژیم هستند و اهداف او را پیش میبرند. اما نوع تعامل‌شان با هریک متفاوت است. به عنوان نمونه دو مورد را ذکر میکنیم. شیخ مزدور: راجع به روحانی ای است که در ایام ماه رمضان به زاهدان سفر کرده و به عنوان شیخی که از طرف رژیم است و مردم را به سمت سازش و همراهی با رژیم هدایت میکند معرفی میکنند. ایشان در تعاملشان با این شیخ ذره ای ملاطفت و انعطاف ندارند و او را طرد و رسوا میکنند. و به این موضوع اعتنایی ندارند که شاید بشود با او وارد گفتوگو شد و همراه کرد. استوار ساقی: یکی از افسران رژیم در زندان که روحیه خاصی داشته. او نسبت به کسانی که سست عنصر بودند و شروع به عجز و لابه میکردند شدت عمل به خرج میداده و نسبت به افراد با اراده و صلابت با انعطاف رفتار میکرده. حضرت آقا تاجایی با او همراه میشود که بعد از انقلاب همراه عده ای دیگر نامه میزنند که ما شکایتی از او نداریم بلکه در مجازاتش تخفیف داده شود. به نظرمیرسد ایشان همه افراد همراه جبهه باطل را دریک وزان نمیدیده. شیخ مزدور هم نسبت به عمل رژیم آگاه بوده و برای منافع فردی در خدمت آن رژیم بوده و هم دایره اثرگذاری وسیعی داشته و مشغول گمراه کردن مردم بوده اما ساقی فردی جاهل نسبت به عملکرد رژیم بوده و تنها به علت استخدام در ساختار نظامی آن مجبور به چنین اعمال ورفتاری شده و در همان حیطه نیز سعی داشته که حق وانصاف را رعایت کند. 🔸جامعیت هم‌افزا آیت الله خامنه‌ای شخصیت جامعی و ذو ابعادی اند. اما این ابعاد بی ربط به یکدیگر نیستند. گاهی فردی ادعای جامعیت دارد اما فعالیت علمی او هیچ ربطی به حضور درمیدان ندارد و تهذیبش در علم دیده نمیشود و قس علی هذا. این فرد درواقع جامع نیست بلکه رفتار های بی ربط با صورت های متفاوت نسبت به یکدیگر دارد. اما ایشان اثر تهذیبشان در مبارزه، حال معنویشان هنگام مبارزه، فعالیت علمی مدد دهنده به مبارزه و مهذبانه و... مشهود است. مثلا کتبی را ترجمه میکنند که اثر مستقیم در مبارزه دارد. مطالبی را تدریس میکنند که افراد را برای قیام اماده میکند. در تهذیبشان میل به مبارزه پیدا میکنند و در هنگام مبارزه توجه به خداوند متعال دارند. این آن جامعیتی است که انسان انقلاب اسلامی بدان نیازمند است. غلیان @ghalayan
این کفش‌ها برای خونی شدن زیادی کوچک بودند... غلیان @ghalayan
پایگاه بسیج در لندن 🇵🇸آیا پایگاه بسیج داشتن در لندن چیز بدی است؟ آیا نشان دهنده عمق نفوذ جمهوری اسلامی در قلب دنیای استکبار نیست؟ آن ابله چرا اقدام به پراکندن چنین شایعه‌ای میکند؟ و رهبری چرا این را نفی میکند؟ و چه چیزی را اثبات میکند؟ 🇵🇸از ابتدای حماسه طوفان الاقصی، جمهوری اسلامی همه آن چیزی که در فلسطین رخ داده را به خود فلسطینیان منتسب و نقش جمهوری اسلامی در این عملیات را نفی کرد. در طرف مقابل اما اصرار بر این مسئله وجود داشت که این عملیات با حضور ایران بوده اما در ادامه به دلیل برخی ملاحظات سیاسی-نظامی انکار کردند. 🇵🇸اما هر اتفاقی در حاشیه این عملیات رخ میدهد، از تظاهرات در کشورهای اسلامی و اروپایی گرفته تا زدن پایگاه آمریکایی و حملات حزب‌الله گرفته و موشک های یمن همگی به دنبال دستی ناپیدا از سمت جمهوری اسلامی هستند. به خیالشان ایران مثل آمریکا به عنوان گادفادر بازی مهره‌هایش را چیده و در هرلحظه به هریک دستور فلان کار به خصوص را میدهد و او آن کار به خصوص را انجام میدهد. 🇵🇸در حالی که ایران همواره تاکید کرده که نقش حامی را در این میدان بازی میکند. اصلا رهبری را حمایت معنا میکند. یعنی حفاظت از قیامی که شکل گرفته. اساسا بنا نیست جمهوری اسلامی به جای کسی یا کشوری یا گروهی تصمیم بگیرد و عمل کند. چرا که وقتی قیام صورت گرفت او خود را متصل به جبهه‌ای هماهنگ و دارای اهداف و راهبرد‌های مشخص میبیند و او خود است که میفهمد و تصمیم میگیرد و اراده میکند 🇵🇸تظاهرات اروپا منشاش صبر مردم فلسطین است در مقابل ظلم. صبر و توکلی که دلهای آماده را مشتاق قیام میکند. چرا که صبر آنها بروز قدرتی است که هر انسان دارای فطرت روشن خود را متصل به آن میبیند و اجازه قیام در مقابل ظالم را به خود میدهد. 🇵🇸آن که به دنبال ابزار قدرتی از جنس نفوذ و ایجاد پایگاهی در لندن است برای انتساب تظاهرات اروپا به کشور ایران حقیقتا یک ابله است. چرا که منطق قدرت جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را درک نکرده. غلیان @ghalayan
دمنده‌گان روح مقاومت صبر مردم غزه پدیده عجیبی است. باید فعل‌شان دقیق دیده شود. باید بفهمیم چه اتفاقی را رقم میزنند. مردم غزه و رژیم صهیونیستی نماینده دو جبهه اند. دو جبهه که به قدمت کل تاریخ با یکدیگر درگیر شده‌اند در هر مقطع اراده‌ یکی در تقابل با دیگری قرار گرفته. در هر مقطع صبر و توکل جبهه حق بوده که در مقابل ابزار مادی جبهه باطل قرار گرفته. اما شدت درگیری در کل جبهه همواره به یک اندازه نیست. گاهی یک نفر نوک پیکان درگیری است، گاهی یک خانواده، گاهی یک قوم و گاهی یک ملت. نوک پیکان بودن که میدانید به چه معناست؟ یعنی در آن نقطه است که همه چیز رقم میخورد. در آن نقطه است که همه اراده‌های حق و باطل تجمیع میشود و در آن نقطه‌ است که تنش بالاست، هزینه ایستادگی بالاست. در آن جاست که خیلی بیش از آن چیزی که تصور کنیم صبر و توکل لازم است. غزه امروز، ته گودال سال شصت و یک هجری است. دقیقا نوک پیکان مصاف حق و باطل. و اراده‌های نوک پیکان هستند که بیش از همه اراده‌ها تعیین کننده‌اند. و اصلا آنها هستند که دمندگان روح ایستادگی به کل جبهه اند. مردم غزه سرو قامتانی هستند که حال معنوی دلواپسی‌مان برای جبهه حق را، اتحادمان را، دست و پا زدن برای فهم نقشه ولی را، خلاص شدن از حال بد انفعال را مدیونشان هستیم. مردم غزه دست ما را گرفته و بالا می‌کشند. غلیان @ghalayan
اقدام عملی دولت‌های اسلامی چرا در چنین شرایطی عمده تمرکز نظام روی دیپلماسی با کشور‌های منطقه است؟ از ابتدای ماجرای طوفان الاقصی، هدف جمهوری اسلامی در میدان کنونی فلسطین آتش بس بوده که سعی داشته این مهم را از طریق دیپلماسی عملی کند. دیپلماسی‌ای که به دنبال اقدام عملی دولت‌های اسلامی است. اینکه چرا آتش بس هدف است واضح است. اما چرا از طریق دیپلماسی با دولت‌های اسلامی؟ آنچه که در حال اقدام است در چند لایه مورد توجه قرار میگیرد لایه اول مسئله خود غزه است که لازم است هرچه زودتر این جنایت پایان یابد و خون‌های کمتری ریخته شود و به گونه‌ای باید ورود کرد که در دستگاه محاسبه هزینه فایده اسرائیل دست کشیدن از این حملات ناگزیر باشد و این تنها در صورتی محقق میشود که اسرائیل حیات کنونی‌اش که با مواد غذایی و نفت تامین میشود به خطر بیافتد. نرسیدن مواد غذایی باعث ایجاد التهاب در مردم و قطع واردات نفت خالی کننده دست حاکمیت است. طبیعی است که این نتیجه تنها با همکاری همه کشور‌های منطقه قابلیت تحقق دارد. هدف بعدی برهم زدن توافق‌های پیش از ۷اکتبر است. یعنی خراب کردن طرح آمریکا در منطقه. اقدام عملی علیه یک کشور در دیپلماسی کشور‌ها معنا دارد. یعنی هرکشور در جمع بندی خود نسبت به اسرائیل باید به این نتیجه برسد که منافعش در طولانی مدت با اقدام علیه اسرائیل به خطر نمی‌افتد. اقدام عملی صرفا مربوط به زمان حال نیست و اینگونه نیست که پس از پایان این درگیری همه چیز به شکل ابتدایی خود بازگردد. اقدام عملی یعنی ضربه زدن به روابط دوطرفه هدف بعدی جمهوری اسلامی اقدامی در راستای وحدت امت‌های مسلمان است. هر عملکرد دولت‌های اسلامی برآیندی از اراده عمومی آن ملت است و آثار آن به خود آن ملت بازگشت دارد. به عبارتی اگر به دنبال فهم اراده یک ملت هستید ببینید دولت آن دست به چه اقدامی میزند. و ملت‌ها ناگزیر از آثار فعل دولتشان هستند. حال در این ماجرا که بیداری در ملت‌های مسلمان شکل گرفته تا زمانی که تبدیل به اقدام عملی دولت‌ها نشود عقیم است. یعنی بیداری مردم فعلی را در صحنه درگیری کنونی رقم نزده. و اما اگر اقدام در این راستا صورت گیرد یعنی یک ملت به تمامه فعلی را تحقق بخشیده که مدد دهنده به یک جبهه واحد است. تکمیل کننده اراده جبهه حق و بر هم زننده اراده جبهه مقابل است. در صورت تحقق چنین فعلی دو اتفاق رخ میدهد. اولا اتصال به این جبهه شدید تر میشود و این یعنی بیداری بیشتر و جریان یافتن روح مقاومت. دوما پس زدن دست‌ و پای جبهه مقابل و شفاف شدن مرز بندی با طاغوت. و این جدی ترین اتفاق در به هم زدن پروژه ایجاد کشور اسرائیل است. غلیان @ghalayan
کالاهای جذاب و مادران مبارز 🪴گلی را تصور کنید که به ملاحت در گلدانی جا گرفته و با طراوت خودسرانه اش، محیط را از رایحه‌ای ذاتی پر میکند. دو نفر با گل مواجه میشوند. یکی از زیبایی و خوش عطری آن میگوید و حس خوشایند ملاقات گل اما دیگری به آتشی که بر افروخته می‌اندیشد و ساقه خشک شده این گل را هیزم متاعی برای آتشش می‌یابد. او فقط یک گل است و نامش گویای حقیقتش. اما این زاویه نگاه هریک از آن دو فرد است که گل را به سمتی میکشد. 🔻جنس زن در طول تاریخ همواره مورد ظلم واقع شده. اما در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوران به او ستم نشده. در دوره های پیشین لااقل به گوشه ای واگذاشته بودندش و سرش در کارهای خود بود. و حضرت ختمی با بعثتش دست نوازش بر سر دختران کشید و سیاهی را از قلب جاهلین دانست و نه در این حقیقت پاک. و طولی نکشید که دختر مطهرش شد سیده نساء العالمین و بلکه الگوی احاد بشر. 🔺اما در این دوران زن واگذارده نشده. بلکه شیاطین به قدرت او پی برده و آن را وسط معرکه آورده اند. آنان که به دنبال پول و قدرت اند مانند آن شخص آتش افروز که به دنبال هیزم است زن را صرفا کالایی جذاب برای کسب منافع خود میبینند و البته گاهی ابزاری برای لذت جویی و عیاشی‌. و همه منطق نمای تمدن غرب در موضوع زن خلاصه میشود در سودجویی و لذت جویی. 🔹اسلام اما زن را آنگونه که هست میبیند. آن را همان گل با طراوتی میبیند که کارش عطرافشانی است و زینت بخشی. اسلام زن را در مجرای خلقتش قرار میدهد. اسلام زن را نه در کنج انزوا میخواهد و نه وسط معرکه کامیابی دیگران. بلکه اسلام زن را مادران مبارز میخواهد. زن را حقیقتی میداند که هم میتواند به اقتضای زن بودنش، در خانواده نسل پروری کند و نیروی خورشیدی باشد که منظومه خانواده را در مدار خود نگه میدارد و هم به اقتضای انسان بودنش میتواند نسبت به حرکت کل جامعه احساس مسئولیت کند و دوشادوش مردان بلکه جلوتر از آنان حرکت کند و کل جامعه را به سمت خیر وصلاح حرکت دهد. زنان مبارزان گمنام بلکه رهبران قیامند. 🔹و جامعه ایرانی جامعه ای است که نظام ارزشی خود را بر اساس ارزش های اسلام آراسته. ارزش های جامعه ایرانی ارزش های اسلامی است و این ارزش ها هستند که نسبت به حقیقت زن زاویه نگاه میدهند. و این ارزش ها هستند که زن ایرانی را جایابی میکنند و به او هویت واقعی خودش را هدیه میدهند. و این ارزش های جامعه ایرانی است که سیده نساءالعالمین را الگوی زنان ایرانی قرار میدهد. زنان ایرانی مادران مبارزی هستند که در خط مقدم تهاجم به تمدن غرب اند. غَلَیان @ghalayan
اخراج قدرتمندانه 🔺این دوکلمه عبارتی است که حضرت آقا در معنای کلمه حشر بیان میکنند. نام سوره‌ای که اشاره به یک واقعه سیاسی در صدر اسلام یعنی اخراج یهودیان از شهر مدینه دارد. آیه‌ اول و آخر آن تسبیح خداوند متعال است و صفات عزیز و حکیم را توجه میدهند. 🔺آنچیزی که در این اخراج قدرتمندانه مورد توجه است یک سنت الهی است. و آن اینکه کفار و منافقین در مقابل ایمان مومنان و مکر الهی تاب مقاومت ندارند و کاملا آسیب پذیرند. البته آسیب پذیر بودنشان نه به این معنا که آنها نیز تدبیر میکنند و تدبیرشان خطا میرود و مومنین تدبیر میکنند و آنها را از پای در می‌آورند. 🔺با نگاهی دقیقتر باید گفت تدبیر آنها در واقع تدبیر خداوند را تکمیل میکند. آنها خود بخشی از طرح حرکت مومنین هستند. مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین. یعنی هر دست و پایی که آنها میزنند در واقع در حال جلو بردن طرح جبهه حق و مومنین‌اند و این است معنای انتم الاعلون ان کنتم مومنین. این اخراج را در حالی قدرتمندانه وصف میکنند که اصلا جنگی بین مسلمانان و یهودیان شکل نگرفت. یعنی قدرتمندانه به این معنای سخت ظاهری محقق نشد. بلکه از اتفاق دیگری تعبیر به قدرت میکند و آن را آتاهم الله من حیث لم یحتسبوا میداند که همان قذف فی قلوبهم الرعب است. از جایی ضربه خوردید که گمان نمیکردید. 🔺این است معنا موضع برتر و دست بالا را داشتن. تا جایی که خود بیوتشان را تخریب کردند و فعلشان نقشه مومنین را تکمیل کرد. از جهت دیگری نیز این اخراج قدرتمندانه است. اخراج یهودیان تسبیح امت مسلمان بود. تسبیحی که بروز و ظهور میدهد صفت عزیز و حکیم را. نفی و تنزیهی که خود از بروزات صفت عزیز خداوند متعال است. 🔹مومن اگر به ایمانش تکیه کند و آن را بالا بگیرد احساس ضعف و انفعال نمیکند. هیچ گاه در فکرچاره جویی برای برون رفت از مشکلات نیست. بلکه همواره در موضع تهاجم است. در موضع حمله است. مومن از موضع اعلی به جبهه کفر ضربه میزند توجه به این سنت الهی به مومنین احساس قدرت میدهد. مومنین را امیدوار میکند. گره امید را همین احساس قدرت باز میکند. سوره حشر را این روزها بیشتر قرائت کنیم. غَلَیان @ghalayan
قشنگ ترین صف دنیا غلیان @ghalayan
تقریبا ۹۰ سالش بود. خواستم ازش مصاحبه بگیرم، اما نمیتونست تکلم کنه. صندوق سیار گیرشون نیومده بود که این دقایق پایانی اومده بودن. بعد از رأی دادن اینجور خدا رو شکر میکرد... 🔹ستاد ملت امام حسین غلیان @ghalayan
🇮🇷انتخابات۱۴۰۲ مشارکت۴۱درصدی میتوان گفت افرادی که در این انتخابات حضور یافتند از حاضرین در میدان‌های سخت نظام‌اند. افرادی که در سخت‌ترین روزهای معیشتی‌ هم از امر ولی دست نمیکشند. ۴۱ درصدی که به نسبت معترضین و معاندین در اقلیت نیست. نظام جمهوری اسلامی ۲۵میلیون جمعیت آماده حضور در میدان‌های سخت دارد و این ضامن گذر او از گردنه‌های دشوار است ۵۰ و خورده‌ای درصد باقیمانده ۳۵میلیون نفر نیز در انتخابات شرکت نکردند. که قطعا عده بسیار کمی از اینها معاندین هستند و بخش زیادی معترضین. معترضین گلایه‌های روشن معیشتی داشتند و عدم حضور خود را نشانه اعتراض میدانند. آنهایی که نه با اصل نظام مشکلی دارند و نه با آرمان‌ها مخالفند. اما راه اصلاح را در رأی ندادن تشخیص دادند. یعنی در اهداف با جماعت۴۱ درصدی تفاوتی ندارند بلکه مسیر را در جای دیگری جستوجو میکنند. رأی ندادنشان هم از سر بی مسئولیتی نیست بلکه برای حل مسئله نه به رأی را برگزیده‌اند. این یعنی دشمن در تزیین عمل خطا خوب عمل کرده. کار شیطان همین بوده و هست که عمل اشتباه را در زرورق اهداف متعالی زیبا میکند و این کار را کرد اما انتهای پیچ و ‌واپیچ این دو گروه خواص مسئولند. جماعت۴۱ درصدی نسبت به معترضین مسئول است. خواص باید دست سایر مردم را بگیرد و به میدان آورد. این انتخابات تنها یک فقره از مسئولیت‌های سنگینی بود که ما داشتیم. ما جماعت ۴۱ درصدی که خواص خطاب شدیم دست چند نفر را گرفتیم و به میدان آوردیم؟ آیا برنامه خاص دشمن برای خواص عملی شد؟ آیا درگیر بازی‌های حناحی و داخلی شدیم یا صحنه را برای معترضین روشن کردیم؟ آیا اصلا خود را توانمند کردیم برای امامت جامعه ایرانی؟ آیا اگر ما نتوانیم جامعه خودمان که جامعه ایران است را امامت کنیم میتوانیم داعیه امامت تمدنی داشته باشیم و خود را امت وسط خطاب کنیم؟!.. غلیان @ghalayan
مقایسه‌ای متفاوت 🔹مسئله مقایسه مشارکت در جمهوری اسلامی و سایر کشورها از دو جهت عمده مورد توجه است 🔹اولا درصد مشارکت است که به طور میانگین جمهوری اسلامی حدنصاب بالاتری را نسبت به عموم حاکمیت‌های سیاسی دنیا دارد و این در جای خود ارزشمند است و از منظر عقلانیت حاکم بر دنیا دلالت بر مشروعیت این نظام دارد. این مقایسه سمت و سوی نگاهش به حاکمیت است و مسئله مشروعیت آن را دارد. 🔹اما آنچه که در نگاه هیچ یک از ناظران خارجی بلکه بسیاری از افراد داخلی مورد توجه قرار نمیگیرد احساسی است که یک ملت نسبت به رأی خود دارد. یعنی فارغ از اینکه به چه دستگاه سیاسی‌ای آری میگویند میتوان خود رای دادن آن‌ها را مورد توجه قرارداد. 🔹به طور مثال دو شخص ارادتمند به اباعبدلله(ع) را تصور کنید که هر دو در دهه محرم مبلغ یکسانی را به مجلسی کمک میکنند. با این تفاوت که یکی به دلیل رفع حاجت شخصی‌اش کمک میکند اما دیگری اصلا عنایتی به خودش ندارد بلکه صرفا برای رونق مجالس عزا دست به جیب میبرد و آن مبلغ را اهداء میکند. هردو فعل یکسان انجام دادند اما حال قلبی هر یک از آنها با دیگری توفیر دارد. اولی خودش را میبیند اما دست به دامان اهل بیت شده. دومی اصلا خود را نمیبیند و کمک میکند. هردو مأجورند اما اولی کجا و دومی. 🔹رأیی که مردم ما به صندوق میاندازند خیلی احساسات عمیق‌تری پشت سر دارد در مقایسه با رأی فلان شهروند در فلان کشور اروپایی. شهروندان دیگر کشور‌ها در انتخابات شرکت میکنند اما اوج خواسته آنها غالبا رفع نیاز‌های اولیه زندگی است. اگر نیازی نداشته باشند و شکمشان سیر باشد اصلا انتخابات برایشان محلی از اعراب ندارد. 🔹اما در ایران حضور در انتخابات، جهاد است. یعنی شخص هنگامی که رأی خود را به صندوق. میاندازد احساس مجاهد فی سبیل‌الله دارد. احساس مبارزه برای اهداف متعالی را دارد و این رأی را گامی به سمت اهدافش میبیند. اهدافی که فاصله نجومی از نیاز‌های ابتدایی زندگی دارد. احساس مردم ایران در پس رأی‌شان یک احساس عمیق انسانی است. غلیان @ghalayan
آراء تمدن ساز 🔸رهبری در بیان اخیر خود از مشارکت در انتخابات تعبیر به وظیفه تمدنی کردند. او چه تصویری از تمدن سازی دارد که شرکت در انتخابات را در راستای این مسئله جدی راهبردی جمهوری اسلامی میشمارد؟ مشارکتی که ظاهرا جزء مسائل اختصاصی مردم ایران است و ارتباطی با دنیای خارج ندارد. 🔸به نظر می‌رسد تصویری که ما از تمدن سازی داریم نیاز به ترمیم دارد. هرچند تمدن اسلامی جزء مسائل درجه اول بدنه نخبگان است اما مسیری که رهبر انقلاب برای رسیدن به این نقطه در حال مدیریت آن است، فاصله روشنی از اقدامات دغدغه‌مندان این عرصه دارد. 🔸رهبری در یکی از بیانات خود خطوطی را به عنوان تصویری از نظم آینده بیان می‌کنند که از مهم ترین آن گسترش منطق مقاومت است. این مهم ترین اتفاقی است که میتوان آن را گامی مهم در راستای شکل گیری تمدن اسلامی در نظر گرفت. و به نظر می‌رسد رهبر انقلاب طرحی برای شناساندن این منطق به نگاه‌های چاره جوی جهانی دارد اما این منطق چگونه گسترش پیدا میکند؟ 🔸برای فهم چگونگی گسترش منطق مقاومت باید نمونه عینی آن را مشاهده کرد. حماسه غزه و گروه‌های مقاومت همچون خورشیدی در صحنه جهانی میدرخشند. آنچه که موتور محرک این گروه‌ها و مردم مقاوم فلسطین است همین منطق مقاومت است. چنین معرفت ایمانی عمیقی است که میتواند حماسه‌ای نظیر آنچه که میبینیم را رقم بزند. 🔸اما این منطق از محور آن یعنی ایران جوشیده. هر بیننده بی قصد و مرضی بعد از مشاهده مردم ایران حتما از خود خواهد پرسید چه چیزی چنین قدرتی به اینها داده؟ مردمی که هیچ پشتوانه مادی‌ای و هیچ یک از مولفه‌های قدرتی که جهانیان میشناسند نداشته اما به آنچه که از ابتدا شعارش را داده پایبند مانده و بر خلاف نظم حاکم حرکت کرده. و این یعنی اصلی ترین پایگاه محقق کننده تمدن اسلامی وجود جمهوری اسلامی است. 🔸مشارکت در انتخابات یعنی با وجود همه تلاش‌ها برای دست کشیدن از حضور در صحنه مدیریت کشور ۲۵میلیون نفر از مردم در اصلی ترین و بارز ترین عرصه حضور و مشروعیت بخشی به نظام حضور پیدا میکنند. آیا هر بیننده بی قصد و مرضی از خود نخواهد پرسید چه منطقی است که اینها را در چنین شرایط سختی به صحنه کشانده؟ رهبر انقلاب از این پدیده تعبیر به رایحه خوشی که به مشام مردم جهان میرسد میکند. غَلَیان @ghalayan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حال امروز جماعت حزب‌اللهی و نسخه مکتب حاج قاسم غَلَیان @ghalayan
اگر از کل سواد رسانه فقط و فقط آیه إِن جَآءَكُمۡ فَاسِقُۢ بِنَبَإٖ فَتَبَيَّنُوٓاْ رو تو ذهن مردم می‌کاشتیم خیلی از مسائل تبیینی از مسئله بودن ساقط می‌شد.. غَلَیان @ghalayan
فیلم سفارشی یعنی اوپنهایمر جشنواره فرمایشی یعنی اسکار یکی به اینا بگه دورانشون سر اومده؛ نشونه‌ش؟ دست به دامن گذشته برای اثبات حال حاضر غَلَیان @ghalayan
در یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ رهبری توصیه هایی داشتند: 🔻اگر یک ملّتی به استعدادهای خود اعتماد دارد، به توانایی‌های خود اعتماد دارد، قادر به اقدامات تحوّلی است؛ ملّتی که اعتماد به نفس دارد، میتواند اقدامات تحوّلی را بخوبی به سرانجام برساند؛ مسئولان این ملّت هم جرئت میکنند که دم از تحوّل بزنند و اقدام به تحوّل بکنند. 🔻اگر بخواهیم تحوّل انجام بگیرد، نیاز داریم به اعتماد به نفس ملّی؛ این یک. ثانیاً نیاز داریم به هوشیاری. اگر هوشیار نباشیم، غافل باشیم، به عنوان تحوّل، به نام تحوّل ممکن است به نقاط قوّت خودمان ضربه بزنیم؛ انسان این را گاهی مشاهده میکند. بعضی هستند دلسوز نظام، علاقه‌مند به نظام اسلامی و به انقلاب امّا گاهی غفلت میکنند، برای اینکه یک حرکت خوب را، حرکت اصلاحی را انجام بدهند، بی‌دقّتی میکنند و به نقاط قوّت ضربه وارد میکنند. باید ملاحظه کرد که به نقاط قوّت ضربه وارد نشود.اگر بخواهیم به نقاط قوّتمان ضربه وارد نشود، باید نقاط قوّت را بشناسیم. نقاط قوّت جامعه‌ی ما چیست؟ باید درست شناسایی کنیم، دقّت کنیم، بشناسیم. 🔸نقطه‌ی مقابل این حرکتِ تحوّلی تلاش میکنند و کار میکنند و اقدام میکنند؛ که هدفشان هم ضربه زدن به نقاط قوّت است. 🔹در جنگ ترکیبی، دشمن از رسانه استفاده میکند، از عامل فرهنگی استفاده میکند، از عامل امنیّتی استفاده میکند، از نفوذ استفاده میکند، از عامل اقتصادی استفاده میکند؛ از همه‌ی این عوامل استفاده میکند برای اینکه ملّت را در محاصره قرار بدهد، برای اینکه ملّت را دچار یأس کند، ملّت را از نیروی خودش غافل کند. سعی میکنند ملّت را از راه‌های اطّلاع‌رسانی جدا کنند. خب، ما وسایل اطّلاع‌رسانی به مردم را داریم؛ اینها را بدبین میکنند: به رادیوتلویزیون گوش ندهید، خبرهایش خلاف واقع است؛ به گزارش مسئولین توجّه نکنید، گزارششان خلاف واقع است ؛ به حرفهای رهبری گوش نکنید، حرفهای رهبری تکراری است؛ تکراری است؟ سالها است که جبهه‌ی دشمن با صدای بلند اعلام میکند که میخواهیم جمهوری اسلامی را به زانو در بیاوریم، رهبری در مقابل میگوید «غلط میکنید»؛ این تکرار نیست؛ این استقامت است. 🟩 یک توصیه‌ی مهمّ من به همه‌ی کسانی که توانایی سخن گفتن با مردم را دارند و رسانه در اختیارشان است ــ چه در فضای مجازی، چه در مطبوعات، چه در صدا و سیما ــ امیدآفرینی است. دشمن سعی میکند جوانهای ما را ناامید کند؛ ما باید متقابلاً امیدآفرینی کنیم. مسائل امیدزا در کشور کم نیست؛ همینهایی که من گفتم و ده برابر اینها مطلب هست که همه موجب امید است و انسان را امیدوار میکند. همه موظّفند امیدآفرینی کنند؛ این را جدّی بگیرید. 🟡 ، خودفریبی نیست. بعضی‌ها خیال میکنند امیدآفرینی پنهان کردن ضعفها است، خودفریبی است؛ نه، ضعفها هم باید بیان بشود، اشکالی ندارد؛ امّا در کنار بیان ضعفها بایستی امیدآفرینی هم بشود، آینده و افق روشن در مقابل چشم قرار بگیرد و نشان داده بشود. وضع ما بحمدالله وضع خوبی است. ما امروز باید این آیه‌ی شریفه را در نظر بگیریم: «وَ لا تَهِنوا»، سست نشوید، «وَ لا تَحزَنوا»، اندوهگین نشوید، «وَ اَنتُمُ الاَعلَون»، شما برترین هستید، «اِن کُنتُم مُؤمِنین»؛ ایمان شما موجب علوّ شما است، موجب برتری شما است. 🔅سال نو مبارک!
وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّىٰ أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ فَيَنْسَخُ اللَّهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آيَاتِهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ لِيَجْعَلَ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ فِتْنَةً لِلَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ ۗ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَيُؤْمِنُوا بِهِ فَتُخْبِتَ لَهُ قُلُوبُهُمْ ۗ وَإِنَّ اللَّهَ لَهَادِ الَّذِينَ آمَنُوا إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ آیه۵۳-۵۵سوره مبارکه حج ✔️خداوند میفرماید هرپیامبری که فرستادیم شیطان در عمل آن پیامبر خللی وارد کرد. اما خدا جلوی آن را می‌گیرد. ⬅️یعنی هرچند شیطان سنگ اندازی میکند اما کاری از پیش نمیبرد. در تحقق اهداف پیامبرِ خدا توقفی حاصل نمی‌شود؛ چرا که خداوند این القائات شیطان را نسخ میکند. پس شیطان چه میکند؟ دو اتفاق با القائات شیطان رخ میدهد 1⃣افرادی که قلوبشان مریض است تحت تأثیر این القائات شیطان قرار گرفته و وارد دسته ظالمین میشوند 2⃣افرادی که دارای روشن بینی هستند و حق را با نگاه نافذشان میبینند با دیدن عمل شیطان میگویند این همان حق است که از جانب پروردگار محقق شده. و در اثر این بینش، ایمانشان افزوده میگردد. خلاصه آنکه 🔹شیطان در مسیر جبهه حق و تحقق اهداف آن نمیتواند خللی وارد کند بلکه جبهه حق را تمحیص میکند. یعنی هم کیفیت ایمان مومنین را بالا میبرد و هم آنهایی که در قلوبشان مرض است را از صف مومنان خارج میکند 🔻این آیات بیانی روشن برای فهم دشمن هستند غَلَیان @ghalayan
خیبر خیبر یا صهیون
ما تو حرم حضرت معصومه‌ایم موشکهای دارن روی سر اسرائیل فرود میان شب عجیبیه به یاد شهدا..
خداوندا… در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه‌ی تکیه‌گاه ما تویی و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمی‌شناسیم و غیر از تو نخواسته‌ایم که کسی را بشناسیم ما را یاری کن امام خیمنی قدس سره الشریف @nookaari
تو در جنگل‌های ورزقان، در نقطه صفر مرزی چه کار می‌کنی مرد؟ صندلی نهاد ریاست جمهوری خار داشت که پشت آن ننشستی تا این شب عیدی، پیام تبریک برای این و آن ارسال کنی؟ می‌خواستی مثلا بگویی مردمی هستی؟ خب سوار تویوتا لندکروز ضدگلوله می‌شدی و چند نفر آدم را پیدا می‌کردی و از بین‌شان ردی می‌شدی و صدای شاتر دوربین‌ها و تمام. به جهنم که پیرمرد روستای دیزج ملک از زمان رضاخان تا الان، یک فرماندار را از هم نزدیک ندیده. به جهنم که روستای کهنه‌لو به ورزقان یک جاده درست و حسابی ندارد. به جهنم که روستای کیغول یه درمانگاه ندارد و همین ماه پیش یک زن جوان، قبل از اینکه به زایشگاه شهرستان برسد، بچه‌اش سقط شد. اقلا یک جای نزدیک با دسترسی هموار می‌رفتی سید! عدل رفتی سراغ نقطه‌ای که کل مملکت بسیج شده‌اند برای پیدا کردنت؟ انصافت را شکر. می‌گویند آن‌جا باران گرفته. زیر باران دعا مستجاب است. دعا کن برای خودت دعا کن برای ما؛ پیرمرد روستای کهنه‌لو را که یادت نرفته؟ همان که هنوز یک فرماندار را هم از نزدیک ندیده؟ دعا کن سید! شب عید است... https://eitaa.com/jebheh_enghelab_pezeshki_mashhad
الحمدلله... بالاخره آرام گرفتی کمی استراحت کن مرد حسابی. سرد است و اوضاعت چجور و فلان؟ میدانم اما کمی یکجا بایست چندسال تو به همه سر زدی. بگذر شبی همه خدمتت بیایند چندسال است تو دلواپس همه‌ای. امشبی را بگذار ما دلواپس تو باشیم. بالاخره ایستادی تا بقیه برسند آقای پرزیدنت... دفتر و دستکی برای خودت راه انداخته‌ای. کاخ نشین شدی؟ در کوه و دشت؟ مهره سختی را در عالم سیاست جا‌به‌جا کرده‌ای. چشم طمع به بد جایی دوختی آقای رئیس جمهور اگر میدانستی گوش‌هایمان چقدر به تن صدای کم طنین و ماخوذ به حیایت خو گرفته و این چنین کردی اگر میدانستی چشم‌مان به دیدن عمامه خاکیت در فلان منطقه کویری عادت کرده و چنین کردی اگر میدانستی این قلب‌ها.. بگذریم اگر میدانستی و این چنین با ما کردی که دست مریزاد. سیاست بازی را خوب آموخته‌ای حالا که فکر میکنم... تو اهل پدرسوخته بازی نبودی. تو سیاست باز بودی. از سیاست باز‌های مکتب اقا روح‌الله بودی شاگردانی دارد این مکتب همه اواره‌اند... هرکس در این دنیا تنش به تن خمینی خورد آواره شد.. بی پرده بگویم میخواهم راجع به سیاسی ترین شخص کشور دلی ترین حرفم را بزنم. آقای ابراهیم رئیسی. سید محرومان. بخدا دلمان آشوب است.. سحر کن این شب نا‌تمام را... غلیان @ghalayan