eitaa logo
شبکه رسمی هواداران قالیباف
12.2هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
4.3هزار ویدیو
13 فایل
ارتباط با شبکه هواداری @ghalibaffan1
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷صرفا جهت یادآوری برای هواداران دولت سایه. آقای ثابتی حافظه تاریخی ملت فراموش نمی‌کند. 📝ادریس وحدت ------------ @ghalibaffan
🔻ظلم بزرگ به شهید رئیسی نواصولگرا نوشت: 🔹یکی از بزرگترین ظلم‌ها در این انتخابات، ایجاد معنای تداوم شهید رئیسی برای یک نامزد بود. او که با شهادتش، صفحه‌ی جدیدی از معنای خدمت‌رسانی را برای کشور گشود. اما این معنای بزرگ در بازی سیاسی یکی از طرفین انتخابات، نابود شد. 🔹آقای جلیلی با کمک منصوری، مجاهد و نیلی، معنای تداوم دولت شهید رئیسی را برای خود ساخت و انتخابات را به رفراندومی برای تداوم آن شهید یا زیرپا گذاشتن او تبدیل نمود. درحالیکه می‌توانست خودش باشد و از ایجاد این معناهای ظالمانه خودداری کند و شهید رئیسی را به رفراندوم 15 تیر نکشاند. 🔹حال اینکه شخصیت جلیلی با آن شهید بزرگوار بسیار فاصله داشت و مشخص بود او در دوگانه با پزشکیان پیروز نخواهد شد. اما حلقه اطراف او آنقدر برای رسیدن به ریاست جمهوری ولع داشتند که حاضر شدند، شهید رئیسی را به پای جلیلی فدا کنند. نتیجه هم این شد که با شکست جلیلی، عملا سه سال خدمت شهید رئیسی به حاشیه رفت و این معنا شکل گرفت که مردم، آن سه سال را نمی‌خواهند. حال اینکه واقعیت، نخواستن جلیلی بود و نه نخواستن آن شهید خدمت. اما جلیلی آنقدر خود را به شهید چسبانده بود که شکستش، به معنای شکست دولت شهید رئیسی معنا شود. 🔹آقای جلیلی علاوه بر تقدیم منصب ریاست جمهوری به اصلاحات، عملا شهید رئیسی را هم به پای خود خرج کرد. ------------ @ghalibaffan
🔻حاضرند همه چیز را خرج جلیلی کنند 🔹پس از آنکه عدم انصراف آقای جلیلی باعث شد تا شکست جبهه انقلاب قطعی شود، مراحل دیگری از عدم پذیرش مسئولیت شکست در حال بروز است. اعضای اصلی ستاد آقای جلیلی برای مبرا دانستن او از شکست خوردگی، مسئله رای قومیتی را مطرح کردند تا شکاف‌های خطرناک ملی را فعال کنند. درحالیکه آرای اضافه شده به آقای پزشکیان در دور دوم نسبت به دور اول، بیشتر در شهرهای بزرگ اتفاق افتاده و این یعنی ترسیدن طبقه متوسط شهری از جلیلی که باعث می‌شود او هیچ زمان پیروز انتخابات نشود و فقط مایه‌ی افزایش مشارکت طبقه متوسط شهری باشد. 🔹این جماعت قبل از این هم حاضر شدند تا از شبکه رسمی مبلغین طلبه برای خود استفاده سیاسی کنند. اسم شهید رئیسی را برای خود خرج کنند و انتخاب خود را به رفراندوم تداوم آن شهید خدمت تبدیل نمایند. از همایش ملی دهیاران سواستفاده سیاسی کنند و امکانات دولتی مانند ۲۵ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان را با تمام مشکلات مالی دولت خرج کنند تا شاید جلیلی رای بیاورد. اما با همه این حربه‌ها، او از یک شخصیت دست سومی اصلاحات شکست خورد. برخی از اینان حتی به شورای نگهبان نیز حمله کردند و حرمت ساختارهای اساسی نظام را نگه نداشتند. 🔹مشخص نیست که نقطه توقف این گروه برای خرج کردن هر چیزی در این کشور برای جلیلی کجاست؟ منافع ملی، شهید رئیسی، امکانات و همایش‌های دولتی، شورای نگهبان و... بس نیست؟ مورد بعدی چه خواهد بود؟ ------------ @ghalibaffan
🇮🇷به مناسبت روز امر به معروف و نهی از منکر؛ مجلس یازدهم و دکتر قالیباف برای حمایت از آمران به معروف چه کرد؟ ------------- @ghalibaffan
🔹 تصاویری از دکتر قالیباف و شهید رئیسی در مراسم عزاداری سالار شهیدان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻وارونه‌سازی سیاست تقوا ‎📝مصطفی غفاری، استاد دانشگاه نوشت: 🔹برادر فرهیخته و بزرگوارم سجاد صفار هرندی چند روز پیش یادداشتی نوشته درباره «نمایندگی سعید جلیلی از فضیلت‌ها و زیبایی‌های انقلاب اسلامی در سیاست ملی ایران». 🔹این چند خط را با اطلاع از نیت خیر «آقا سجادمان» اما برای انتقاد به جفایی که در حق انقلاب اسلامی و سیاست ملی و اخلاق دینی در یادداشت‌ش شده می‌نویسم؛ نه برای خرده‌گیری از هواداری اخلاقی از یک نامزد. 🔸🔸🔸 🔹۱. برادرم، وجود سعید جلیلی را مصداق واضح یگانگی دین و سیاست و او را بدون‌شک میراثدار تقوای سیاسی آقای رییسی معرفی کرده است؛ آنهم نه مثل رییس‌جمهور فقید به‌طور غریزی، بلکه با نظرورزی. سپس به چند خرده‌رفتار او اشاره می‌کند و البته چندبرابر آن داده خرد و کلان دیگر را که ناقض ادعایش است کنار می‌گذارد! مثلا پایان مناظره پنجم دوره اول انتخابات را که ایشان رو به دوربین خودش را با امیرمومنان قیاس کرد؛ «لولا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر» خواند؛ یعنی راه ما حق است و جمع پرشور مردم هم با ما. این یعنی حجتی برای کناره‌گیری - حاجتی به اجماع! - ندارم. همان‌جا و همان‌آن با خودحق‌پنداری جاده وحدت را به سمت خود یک‌طرفه کرد. آیا این است لحظه طلایی پنجاه‌وهفتی؟ یا آن لحطه که نامزدی بدون تعارف از مردم می‌خواهد فقط با حجت (شرعی و اخلاقی) به او رای بدهند؟ 🔹۲. برادرم، سعید جلیلی را محبوب وجدان ایرانی معرفی کرده که هرچند به او رای ندهد، عمیقا دوستش می‌دارد. من نمی‌دانم راه ایشان به وجدان‌شناسی چیست اما وجدان ایشان را گواه می‌گیرم که هم ترس و هم تنفر هزاران ایرانی را دیده و شنیده است نسبت به سعید جلیلی. همچنان‌که میلیون‌ها ایرانی هستند که چنین نسبت وجدانی‌ای را با خودآگاهی از خود نفی می‌کنند. البته ترس و تنفرشان بیشتر هم می‌شود وقتی چنین شخصیتی - که چه‌بسا او را نماد تقوا و فضیلت نمی‌دانند - در معرض به دست گرفتن سکان سیاست ملی قرار بگیرد. انسان ایرانی نکته‌سنج همان‌اندازه که فضیلت‌باور است، تفاوت فضیلت‌مندی و فضیلت‌تراشی را هم خوب تشخیص می‌دهد و فریب مرادسازی خلوص‌گرایانه به‌جای معرفی نامزد انتخاباتی را نمی‌خورد؛ همچنان که ادعای شبه‌علمی برنامه‌‌داری بدون ارایه کارنامه روی زمین را صادقانه نمی‌بیند؛ و همچنان که برداشت خیلی‌ها از دولت در سایه، دولت پنهان است و برایش شواهد قابل اعتنا دارند؛ از معاون اجرایی دولت سیزدهم که بدون استعفا رییس ستاد انتخاباتی جلیلی می‌شود و در آخرین روزهای رقابت هم سخنرانی همایش دهیاری‌هاست! تا آنهایی که بر قدرت‌طلبی خود نقاب عدالت‌طلبی می‌زنند، بی‌پروا حریم‌های اخلاقی را می‌دَرند اما با آرامش در کنار جلیلی‌ها عکس یادگاری می‌گیرند. 🔹۳. اما ناشایست‌ترین خطای شناختی برادرم آنجاست که در مسیر تحسین سعید جلیلی چنان پیش می‌رود که کار به تقبیح ضمنی سیاست انقلاب اسلامی در باب تنگ کردن دایره زندگی مردم می‌رسد. دوست ما حاضر شده مسایل جلیلی را همان مسایل انقلاب اسلامی جا بزند یا در واقع قد انقلاب را آنقدر کوتاه کند که به تن سیاستمدار محبوبش جور بیاید؛ درباره زبان انقلاب، درباره ایده آزادی در انقلاب و... متاسفانه او اینجا با سکولارها هم‌نوا و هم‌افزا می‌شود که انقلاب اسلامی در این زمینه‌ها نازاست، اگرنه مشکل نه تنها از جلیلی نیست بلکه او ظهور تام خودِ ناب انقلاب اسلامی است؛ در حالی که همین تحمیل سقف جلیلی بر پایه‌ها و پویایی‌های انقلاب است که اجازه نمی‌دهد سازه انقلاب از این سطح نازل، اوج بگیرد و رویش داشته باشد 🔹۴. و اما برادر جان، این تقلیل‌گرایی و مطلق‌انگاری توأمان آیا کمکی به طرح نو انقلاب اسلامی و حل‌وفصل کاستی‌های ایده و گفتار سیاسی آن خواهد کرد یا گره کار را کورتر می‌کند؟ نگاهی به مستغرقان محبوب‌تان بیندازید تا ذوق‌زدگی‌شان را از تمجید بی‌جای‌تان ببینید؛ آثار اخلاقی آن نیز در افق نزدیک پیداست. جایی که سعید جلیلی‌ها نظرا و عملا نمی‌توانند به نمود اخلاقی انقلاب اسلامی تبدیل شوند؛ بلکه خود نشانه بن‌بست می‌شوند. 🔹صاحب این قلم مدعی نیست آقای جلیلی به‌کلی از سفره معنوی انقلاب اسلامی بی‌بهره است اما نمی‌تواند چشم بر مطلق‌انگاری، تحجرگرایی و ده‌ها رفتار زشت و ناشایست او و نزدیکانش ببندد؛ همچان که می‌بینیم قبل از انتخابات رفیق و رقیب را بدون هیچ خط قرمز اخلاقی تخریب می‌کنند، وحدت را با خودمحوری کنار می‌گذارند، بزرگان دین و انقلاب را تحقیر می‌کنند و بعد از انتخابات زبان به سرزنش مردم باز می‌کنند، قومیت‌ها را متهم می‌سازند و حتا به شورای نگهبان می‌تازند. 🔹نه؛ این فرد و هوادارانش هرچه باشند، نه نماد که حتی نماینده خوبی برای فضیلت‌مندی و پرهیزکاری در منطق دین‌مدارانه انقلاب اسلامی و سیاست ایرانی نیستند. ------------ @ghalibaffan
🔻استدلال قوی آقای رسایی برای ضرورت کناره‌گیری آقای دکتر جلیلی! 📝محمدسعید احدیان نوشت: 🔹از این تیتر تعجب نکنید. آقای رسایی برای اثبات ضرورت کناره گیری آقای دکتر قالیباف صحبت های آقای جعفری ایمن آبادی را شاهد آورده است که چون اطرافیان آقای پزشکیان معتقدند قالیباف برای پیروزی بهتر بود، پس تصمیم درست کناره‌گیری آقای قالیباف بود. 🔹از این می‌گذریم که آقای قالیباف آماده کناره گیری بود اما دلسوزان نظام که واسطه اجماع بودند، موافق کناره گیری آقای قالیباف نبودند، اما آنچه جالب است این که مطابق استدلال آقای رسایی حتما آقای جلیلی باید کناره گیری می کردند چرا که اگر آقای ایمن آبادی که یک مخالف قدیمی شخصی قالیباف محسوب می شود و اتفاقا جزو ستاد آقای پزشکیان محسوب نمی شود، اما افراد اصلی و بسیار مهم‌تر ستاد آقای پزشکیان و جریان رقیب مواضع‌شان حاکی از ضرورت کناره‌گیری آقای جلیلی است. فقط چندی از موارد مهم را بخوانید: ❗️عباس عبدی نوشت: کناره‌گیری جلیلی به نفع قالیباف احتمال پیروزی پزشکیان را کم می‌کرد. ❗️حسین درخشان نوشت: اگر قالیباف بالا اومده بود می باختیم چون ضعیف‌تری ساخته می شد و قشر متوسط هم از قالیباف نمیترسید. ❗️علی احمدنیا نوشت: از آقای جلیلی برای انصراف ندادن و یکی از عوامل پیروزی کمال تشکر را دارم. 🔹در پایان از آقای رسایی تشکر می‌کنم که استدلال قوی برای ضرورت کناره گیری آقای جلیلی ارائه کرد. ------------ @ghalibaffan
🔻چرا قالیباف «امکان ما» در این لحظه بود؟ نواصولگرا نوشت: 🔹تلاش ما برای رای‌آوری قالیباف در انتخابات 8 تیر نه از روی هواداری هیجان‌زده که براساس یک تحلیل از شرایط کشور، منطقه و جهان بود. کشور با تورم بالای چهل درصد برای پنج سال متوالی، سرمایه اجتماعی به شدت آسیب دیده، مهاجران چندمیلیونی در زیرپوست شهر، مسائل اجتماعی به بحران تبدیل شده، شرایط جنگی منطقه‌، تحولات مهم فی‌مابین چین و آمریکا، پایان احتمالی جنگ اوکراین و روسیه و انتخابات پیش‌رو در آمریکا، وضعیتی عجیب و پیچیده داشت و دارد. 🔸وضعیتی که نیاز به شخصیتی تجربه شده در امور اجرایی و اقتصادی برای کاهش تورم و کارآمدسازی نظام حکمرانی داشت. وضعیتی که نیاز به فردی امین از طرف نظام و ساختارهای حاکمیتی و همچنین بدون جبهه‌گیری از طرف جامعه به ویژه طبقه متوسط شهری داشت تا بتواند تنش‌های داخلی را کنترل کند. وضعیتی که لازمه‌ی حل آن، پیگیری معقول رفع تحریم همراه با رفع مسائل داخلی بود. ما به کسی نیاز داشتیم که هم برای مذاکره با آمریکا و بلوک غرب برنامه داشته باشد و هم بتواند از گسل بین قدرت‌های شرقی و غربی به نفع کشور، منافع استخراج کند. کسی که هم راهبردی ببیند، هم تنش‌ها را کنترل کند، هم بسازد، هم روی زمین ایده اجرایی بدهد، هم ساختار را با خود همراه سازد و هم فهم ژئوپولتیک داشته باشد. و همه‌ی اینها را در بستر گفتمان انقلاب اسلامی و ذیل ولایت مطلقه فقیه به کار ببندد. 🔹ما بیشترین تطبیق برای این نیازها را در شخص قالیباف دیدیدم. قالیباف حتما ایراداتی داشته و دارد اما او تنها کسی بود که با اعتقاد به مبانی انقلاب و ولایتمداری متعهدانه، می‌توانست این مشکلات را به سمت حل شدن، سوق دهد. او نزدیکترین ویژگی‌ها را به شهید رئیسی داشت و می‌توانست رویکرد صحیح او را ادامه دهد، گرچه از اسم آن شهید سواستفاده نکرد و خود را تبدیل به نماد تداوم دولت شهید خدمت ننمود. او در این لحظه امکان ما برای عبور از تورم و فشار خارجی و تنش داخلی و عدم استفاده از ظرفیت‌ها و... بود. اما برخی لجاجت‌ها ما را از این «امکان» محروم کرد. ------------ @ghalibaffan