eitaa logo
طب و منطق
310 دنبال‌کننده
21 عکس
6 ویدیو
1 فایل
⭕️کپی باذکر منبع بلا مانع است. ادمین: @Ad_k_e_15 کانال در تلگرام: @noskheh_teb_sonnati سایت: http://as937183.blogfa.com/ ترجمه کتاب طبی ترجمه نسخه های خطی طب سنتی تایپ نسخه های خطی طب سنتی
مشاهده در ایتا
دانلود
سفيد خوب پاك كرده تخم‏هاى او را بيرون آورده، خيلى خوب پاك كنند، در قورى چينى ريخته به قدر سه فنجان آب جوشيده بر سر او گذارند و دم گذارند و نگذارند جوش بردارد كه جوشش نفع عمده او را برمى‏دارد. اين سه فنجان اقلا نيم ساعت به آتش ملايم دم كشيده باشد. 🌺بعد از بيدار شدن بدون اينكه آب از سماور مخلوط نمايند همان چاى دم‏كشيده را يا سه فنجان يا دو فنجان به فاصله كم شيرينى با نبات سفيد و نه قند بدون ترشى ميل فرمايند. 📚شش رساله كهن پزشكى (حفظ الصحة) 📚ادرس کانال https://t.me/noskheh_teb_sonnati
و لمسه و مسكو و قربق خالى از نيست‏ 📚شش رساله كهن پزشكى (حفظ الصحة)، 📚ادرس کانال https://t.me/noskheh_teb_sonnati
؛ اما به قول ‏ها خالى از ضرر؛ و دو فنجان با اين وصف كه اين بنده درگاه باقر عرض نمود، دم شود، ميل فرمايند، است، است، عطش است، است، بلكه است، است، مدرّ است، رافع است، مفرّح است، مفتح است، است، مرطب است؛ ليكن مى‏دانم نه چاى سفيد او را خدّام بدون انصاف تحصيل مى‏كنند و نه درست طبخ مى‏كنند. نمى‏دانم چگونه نعمت وجود مبارك را مى‏كنند. بايد كنند.🤷‍♂️ 👌 از حقير عرض كردن است؛ و بعد از صرف اين چاى وقت است. 📚شش رساله كهن پزشكى (حفظ الصحة)، 📚ادرس کانال https://t.me/noskheh_teb_sonnati
يک بيان لطيفي مرحوم دارد که در واقع اين خواندني است ؛ مي‌فرمايد ، پسر عمو دختر عمو، پسر خاله و دختر خاله، اينها صورت نگيرد بهتر است، براي اينکه روي آن است و اين گرايش جنسي در بين ارحام و فاميل‌ها و اينها نيست، يکديگر را ديدند و دوستانه زندگي مي‌کردند، اعضاي يک خانواده بودند، اينها آن گرايش جنسي که مرد نسبت به زن و زن نسبت به مرد بايد داشته باشد و اساس نکاح اين گرايش جنسي است، اين در ازدواج خانوادگي نيست؛ اين بيان را حتماً؛ يعني حتماً ببينيد، اگر کسي در پايان‌نامه‌ها چيزي هم خواست در اين زمينه بنويسد جا براي بحث دارد، اين يک حرف عميق و لطيفي است که ازدواج خانوادگي درست است يا درست نيست؛ ولي خوب او است؛ 📚ادرس کانال https://t.me/noskheh_teb_sonnati
:ﻇﺎﻫﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﺮﻡ ﻭ ﺧﺸﻚ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭﻡ، ﺷﻬﻮﺕ ﺟﻤﺎﻉ ﺭﺍ ﺑﺒﺮﺩ 🌱: ﻛﻮﻙ، ﺳﺮﺩ ﻭﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﻬﻮﺕ ﺟﻤﺎﻉ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﺪ ﻭ ﺍﺣﺘﻠﺎﻡ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ، ﺳﺪﺍﺏ_ﺗﺮ: ﺳﺪﺍﺏ ﺗﺮ، ﮔﺮﻡ ﻭ ﺧﺸﻚ ﺍﺳت ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭﻡ ﻭ ﺧﺸﻚ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﺳوم ﻭ ﻣﻨﻰ ﺭﺍ ﺧﺸﻚ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺷﻬﻮﺕ ﺟﻤﺎﻉ ﺑﺒﺮﺩ. :ﺳﺮﺩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭﻡ، ﻭ ﺗﺮ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﺳﻮﻡ، ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺳﻮﻳﻪ ﮔﻮﻳﺪ ﺷﻬﻮﺕ ﺟﻤﺎﻉ ﺑﺒﺮﺩ ﺗﺮﺵ ﺳﺮﺩ ﻭ ﺧﺸﻚ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﻬﻮﺕ ﺟﻤﺎﻉ ﺑﺒﺮﺩ. : ﺷﻬﻮﺕ ﺟﻤﺎﻉ ﺑﺒﺮﺩ 📚: https://eitaa.com/ghanoonfeteb
💊ﻋﻠﺎﺝ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﻬﻮﺕ ﺭﺍ ﺑﺸﻜﻨﻨﺪ 🌷 ﺑﺒﺎﻳﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﻧﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﻴﻚ ﺑﺮ ﺗﻨﺪﺭﺳﺘﻰ ﺑﻮﺩ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺿﻌﻴﻔﻰ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺷﻬﻮﺕ ﺭﺍ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺷﻜﺴﺖ ﺍﺯ ﺑﻬﺮ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺷﻜﺴﺘﻦ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ. 🔱آدرس_کانال : 🔱 https://eitaa.com/ghanoonfeteb🔱
ﺍﮔﺮ ، ﻭ ﺗﺮﻯ ﺑﻮﺩ ﺍﮔﺮ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺷﻬﻮﺕ ﺭﺍ ﺳﺎﻛﻦ ﻛﻨﻨﺪ ﺭﻭﺍ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ ﺑﻪ ﺍﻭﻟﻰ ﺗﺮ ﻭ ﻃﻌﺎﻡ ﻫﺎﻯ ﺑﺎﻳﺪ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﺷﺮﺑﺘﻬﺎﻯ ﺑﻜﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﭼﻮﻥ ﺷﺮﺍﺏ ﻭ ﺷﺮﺍﺏ ﻭ ﺁﺏ ﻧﻴﻠﻮﻓﺮ ﺑﺎ ﺷﻜﺮ ﻭ ﺁﺏ ﺗﺨﻢ ﻭ ﻋﺼﺎﺭﻩ ﻯ ﻧﻰ ﺗﺮ ﻭ ﺗﺮﺵ ﻭ ﺩﺭ ﻃﻌﺎﻡ ﻫﺎﻯ ﺗﺮ ﻭ ﺧﺸﻚ ﻭ ﺗﺨﻢ ﻛﻮﻙ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﻃﻌﺎﻡ ﭼﻮﻥ ﺑﺎ ﻭ ﺑﺎ ﻭ ﺑﺎ ﻭ ﺗﺮﺵ ﻭ ﺗﺮﺵ ﻭ ﺁﺑﻰ ﺗﺮﺵ ﻭ ﺗﺮﺷﻰ ﺗﺮﻧﺞ ﻭ ﭼﻴﺰﻫﺎﻯ ﺳﺮﺩ ﻭ ﺗﺮ ﭼﻮﻥ ﻛﺪﻭ ﻭ ﻛﻮﻙ ﻭ ﻭ ﺑﺮﮒ ﻭ ﺳﺎﻕ ﺧﺮﻓﻪ ﻭ ﻭ ﻋﻨﺐ ﺍﻟﺜﻌﻠﺐ ﻭ ﭼﻴﺰﻫﺎﻯ ﺳﺮﺩ ﻭ ﺧﺸﻚ ﭼﻮﻥ ﭘﺴﺖ ﺟﻮ ﻭ ﭘﺴﺖ ﻭ ﭘﺴﺖ ﻭ ﻋﺪﺱ ﭘﺨﺘﻪ ﺑﺎ ﺷﺎﻩ ﺩﺍﻧﻪ 🔱آدرس_کانال ⚜https://eitaa.com/ghanoonfeteb⚜
ﺍﻧﺪﺭ ﻃﻌﺎﻡ ﻫﺎﻯ ﻛﻪ : ﺑﺒﺎﻳﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﺻﻞ ﺩﺭ ﻋﻠﺎﺝ ﺿﻌﻴﻔﻰ ﻗﻮﺕ ﻣﺠﺎﻣﻌﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﺯﻳﺎﺩﺕ ﺷﺪﻥ ﻛﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺑﻬﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﺁﺏ ﻭ ﺑﺎﺩ ﺯﻳﺎﺩﺕ ﺷﻮﻧﺪ ﻯ ﻣﻨﻰ ﺍﺯ ﺁﺏ ﭘﺮ ﺷﻮﺩ ﺑﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﻗﻮﺕ ﺩﻓﻊ ﺁﻥ ﺑﺠﻨﺒﺎﻧﺪ ﺑﻮﻝ ﻭ ﺑرﺍﺯ ﻭ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﺷﻬﻮﺕ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩﻥ ﻓﺰﻭﻧﻰ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺁﺏ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻳﺪ ﻭ ﻗﻮﺕ ﺩﻓﻊ ﺁﻥ ﺑﺠﻨﺒﺪ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻳﺪ ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﺑﺎﺷﺪ ؛ﻛﻪ ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺯﻳﺎﺩﺕ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﺟﻤﺎﻉ ﺧﺎﺳﺘﻪ ﺑﻮﺩﺁﻟﺖ ﻣﺴﺎﻋﺪﺕ ﻧﻜﻨﺪ ﻭ ﺁﻓﺖ ﺁﻟﺖ ﺳﺴﺘﻰ ﺑﻮﺩ. آدرس کانال ⚜https://eitaa.com/ghanoonfeteb⚜
 استفاده از مشروبات الکلی برای مداوای بیمار در صورتی که تنها راه حل باشد، چه حکمی دارد؟  # مداوا کردن به وسیله هر حرامی در صورتی که علاج مریضی به آن باشد است.(ترجمه تحریر الوسیله، ج2، ص176، م34) حضرت امام در رابطه با حرمت شرابخواری می فرمایند:  شراب به ضرورت دین حرام است به طورى که کسى که آن را حلال مى‏داند با توجه به لوازم آن که تکذیب پیغمبر صلى‏ الله‏ علیه ‏و‏آله‏ وسلم «والعیاذ باللّه‏» مى ‏باشد، در است و تحقیقاً در اخبار، در ترک آن تشدیدى عظیم و در ارتکاب آن تهدیدى سخت، وارد شده است.  و از امام صادق علیه ‏السلام است: «شراب، ‏ها و هرشرّى است و ساعتى بر خورنده شراب مى‏آید که سلب مى‏شود و در نتیجه پروردگارش را نمى‏شناسد و مرتکب معاصی مى‏شود و هتک حرمت مى‏نماید و قطع رحم مى‏کند و هیچ فحشایى نیست مگر آن‏که آن را انجام مى‏دهد».  و به تحقیق وارد شده است: «حضرت رسول صلى ‏الله‏ علیه ‏و‏آله ‏وسلم در شراب ده نفر را نموده اند : کسی که می‌کارد آن را و نگهبان آن و گیرنده آن و خورنده آن و ساقى آن و حمل کننده آن و کسى که به سوى او حمل مى‏شود و فروشنده آن و خریدار آن و خورنده پول آن». بلکه در بعضى از اخبار تصریح شده است که آن بزرگ‏ترین کبیره‏ ها است. و در اخبار زیادى آمده است که «مدمن شراب» مانند بت‏پرست است. و بعضى از اخبار «مدمن» را تفسیر نموده که او، آن کسى نیست که هر روز شراب مى‏ خورد، بلکه کسى است که خود را آماده کرده که اگر شراب پیدا کند آن را بخورد...(ترجمه تحریر الوسیله، ج2، ص176، م 15) 📚آدرس کانال : https://t.me/noskheh_teb_sonnati
در مورد استفاده از شراب برای مداوا :   البته شدت مسأله شراب بر کسی مخفى نیست، پس شخص مریض به خوردن و معالجه با آن نکند مگر آن‏که در صورت ترک مداوا با آن ولو به سبب موافقت عده‏اى از اطباى حاذق و صاحب دیانت و درایت ببیند که هلاکت یا مانند آن، به جانش مى‏رسد 🌷وگرنه باید بر صبر نماید که شاید حضرت بارى تعالى وقتى ببیند که او بر دینش محافظت دارد او را دهد، یا به جهت ، به او ثواب جزیل عطا کند. 📚آدرس کانال : https://t.me/noskheh_teb_sonnati
🌷و قد قال رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله: «إذا كان بالبلد الّذي أنتُم فيه فلا تَخرُجوا منه».(کان یعنی همین طاعون ) و قال أيضا: «إذا كان ببلدٍ فَلا تدخلوه» ( أمالي المرتضى، ج‏2، ص: 201) 🌷 اگر این طاعون در ان شهری است که شما در ان شهرید از ان شهر خارج نشوید و اگر این طاعون در شهری است شما وارد ان شهر نشوید. 📚آدرس کانال : https://t.me/noskheh_teb_sonnati
ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺩﺕ ﻛﺮﺩﻥ ﺗﺮ ﻭ ﺗﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻏﺬﺍﻫﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺑﻬﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﺘﺪﻝ ﻭ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻭﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎﺩﻩ ﻯ ﺑﺎﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﺏ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺁﻏﺸﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﺨﻮﺩ ﺧﺎﻡ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻭﻯ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺧﻮﺭﺩ ﺻﻮﺍﺏ ﺑﺎﺷﺪ. . 📚آدرس کانال : https://t.me/noskheh_teb_sonnati