eitaa logo
قرارِما_تاخدا💞
373 دنبال‌کننده
109 عکس
234 ویدیو
1 فایل
شهید تهرانی مقدم :فقط انسان های ضعیف به اندازه ی امکاناتشان‌کار‌میکنند! #لینک‌کانال👇 https://eitaa.com/ghararemaa
مشاهده در ایتا
دانلود
. ✍🏻یارب تو مرا به نفس طنّاز مده با هر چه به جز توست مرا ساز مده من در تو گریزان شدم از فتنهٔ خویش من آنِ تواَم مرا به من باز مده شبتون آرام و در پناه خدا بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6003660145689624705.mp3
60.7K
بسم الله الرحمن الرحیم مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثيمٍ و خلق را هر چه بتواند از خیر باز می‌دارد و به ظلم و بدکاری می‌کوشد. سوره قلم آیه 12 بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
. «مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثيمٍ» ✍🏻گاه انسان که بد می‌شود همه جهات بدی را در خود جمع می‌کند: ▪️هم مانع انجام خوبی‌های می‌شود و خیرش به دیگران نمی‌رسد (مناع للخیر) ▪️هم به حد خود قانع نیست و از حد خود تجاوز می‌کند و بدیش به دیگران می‌رسد (معتد) ▪️هم وظایف خود را درست انجام نمی‌دهد و در کار خود کوتاهی و تقصیر دارد (اثیم) @ghararemaa
. «وَ لا تُطِعْ كُلَّ ... مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ» {از کسی که مانع خیر است نباید پیروی کرد.} اما ●چرا برخی انسانها مانع خیر می‌شوند؟ □ الف. به خاطر اینکه مبنای محاسباتشان مادی‌گرایانه و دنیامدار است. ★《انسان دارای دو بعد جسمی و روحی (مادی و معنوی) است که به ترتیب مربوط به عالم ماده و عالم معنا (ماورای ماده) است. عالم ماده، عالم محدودیت است؛》 □ یعنی در امور مادی، اگر کسی چیزی را به دیگری بدهد، خودش آن را از دست می‌دهد؛ اما در عالم معنا چنین نیست؛ بلکه با دادن چیزی به دیگران همان چیز برای انسان بیشتر تثبیت می‌شود. نمونه ساده‌اش مقایسه ثروت و علم است؛ که علم – برخلاف ثروت – با دادن به دیگران (= علم‌آموزی) برای خود شخص بیشتر تثبیت می‌گردد. ■کسی که افق نگاهش در زندگی، افق مادی و دنیامدار است، «هر دادنی» را «از دست دادن» می‌پندارد؛ لذا اگر کار خیری هم از او سر بزند، صرفا بر اساس آن است که سودی دنیوی (مال بیشتر یا شهرت و ...) به او برگردد؛ لازمه ی این نگرش آن است که نه‌تنها خودش اهل کار واقعا خیر (غیرمنفعت‌طلبانه) و انفاق و کمک به دیگران نیست، بلکه وقتی کس دیگری هم می‌خواهد کار خیری انجام دهد، اقدام آنها را غیرعاقلانه بشمارد و آنها را از این کار بازدارد. □ ب. به خاطر حسادت است: حقارتی که در خود دارند و نمی‌خواهند رسوا شوند. ■انسانی که خودش اهل خوبی کردن نیست چشم آن را ندارد که خوبی را در دیگران ببیند. چنین کسی برای اینکه حقارتش برملا نشود می‌کوشد دیگران را هم با انواع توجیه‌ها از کار خیر بازدارد تا آنها هم مثل او شوند. قرآن کریم بارها هشدار داده است که دیگرانی که پست و حقیر و منحرف‌اند دلشان می‌خواهد شما هم مثل آنها شوید. (مثلا بقره/109) □مهم است که به یاد داشته باشیم که همواره بازداشتن دیگران از خوبی‌ها، به خاطر منفعت‌طلبی نیست؛ بلکه گاه به خاطر حسادت و اموری از این سنخ است. بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
. «وَ لا تُطِعْ كُلَّ ... مُعْتَدٍ» از کسی که به حق خود قانع نیست و از حد خود تجاوز می‌کند نباید تبعیت کرد. یعنی: ☆★☆نه «تجاوز از حد»ی را که انجام داده، تایید کنیم؛ و || نه اینکه خودمان به او اقتدا کرده، از حد خود تجاوز کنیم! گاه رذایل در جامعه اسم عوض می‌کنند و «منکر» ، «معروف» می‌شود. ■ از نمونه‌هایش این است که افرادی به حد خود قانع نیستند و از حد خود تجاوز می‌کنند و حق دیگران را پایمال می‌کنند و اسم آن را «زرنگی» می‌گذارند؛ و ■ تاسف‌بارتر اینکه عده‌ای وقتی حکایات «زرنگی»‌آنها را می‌شنوند افسوس می‌خورند که چرا مانند آنها زرنگ نیستند و این خاص زمان ما نیست: زمان امیرالمومنین ع هم عده‌ای گمان می‌کردند معاویه از حضرت علی ع زرنگ‌تر است؛ در حالی که فرمودند آنچه در معاویه است شیطنت است نه عقل (کافی، ج1، ص11) ، و اگر شما زرنگی را این می‌دانید بدانید که اگر تقوی نبود من زرنگترین فرد عرب بودم (کافی، ج8، ص24) این گونه پایمال کردن حق دیگران را که اسم زرنگی به خود گرفته، در عرصه‌های مختلفی می‌توان دید: از رعایت نکردن نوبت در هر جایی، تا توقف نابجای اتومبیل که مزاحم دیگران است، تا خود را دارای ویژگی‌های خاصی وانمود کردن برای دریافت حقوق و مزایای آن ویژگی، تا تصرف‌های شخصی در بیت‌المال، و ... . یکی از مصادیق بارز اطاعت کردن از چنین افرادی، مسابقه‌ای است که در این کارها می‌افتد. ■گاه افراد می‌پندارند که اگر «زرنگ» نباشند، حقشان پایمال می‌شود؛ لذا برای نگرانی از اینکه حق خودشان پایمال نشود، همراه با سایر «زرنگ‌ها» حق دیگران را پایمال می‌کنند. ؛ این گونه زرنگی‌ها تنها خاص کسانی که از راه‌های غیرمشروع به مال و منالی رسیده‌اند، نیست؛ بلکه دامن‌گیر بسیاری از ما مردم عادی هم هست¡ ■مثلاً عده‌ای سوار بر اتومبیل در یک ردیف ایستاده‌اند. اتومبیلی وارد خط مقابل می‌شود و از همه جلو می‌زند و جلوی صف وارد خط اصلی می‌شود. بناگاه می‌بینی که بسیاری از افراد، به خاطر اینکه احساس می‌کنند حقشان پایمال شده، همان کار وی را تبعیت می‌کنند¡ از این گونه موارد در زندگی پیرامونی ما کم نیست. ♡کسی که آخرت را باور دارد می‌داند که این زرنگی‌ها در نظام عالم گم نمی‌شود؛ و اگر اینجا از حد خود تجاوز کردیم، جایی هست که حق هرکس را ادا می‌کنند. ؛ □پایمال شدن حقمان هم دلیل موجهی نیست که ما حق دیگران را پایمال کنیم. یاعلی بگید و لینک کانال را به دوستان خود هدیه بدهید 🍃 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
ازحضرت صادق ع روایت است: ✍🏻کسی که حقی که متعلق به خداوند عز و جل است بازدارد، دوبرابر آن را در باطل خرج خواهد کرد. الكافي، ج‏۳، ص۵۰۶ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَنْ مَنَعَ حَقّاً لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْفَقَ فِي بَاطِلٍ مِثْلَيْهِ. بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
سلام بر سحر خیزان صبح آدینه تان بهشت روزتان پر از خیر و برکت و امید بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
29.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♡توصیه ی موکد رهبری برای جوانها و جوان دلها؛ ☆قرآن را بخوانید و تامل کنید... ☆ □توصیه ی‌ادمین‌به‌شما‌سروران‌عزیز‌وارجمندم؛ ✨قرآن نور است ،شِفا‌ورحمت‌وبرکت‌است،پاک‌کننده‌ی‌زنگارهای‌دل‌است،دلهای‌ما‌بسان‌آهن‌زنگ‌میزند،سیاه‌و‌کدر‌وتاریک‌میشود،اما‌تدبر‌در‌آیات‌قرآن‌ظلمات را از دلها و روز مرگی ما می زداید ،پس تا میتوانید قرآن بخوانید ،تامل کنید ومروج فرهنگ قرآنی باشید.بدانیم که قرآن حقی به گردن ما دارد که برما لازم است آنرا ادا کنیم . با قرآن محشور شویم ،ان شاءالله بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5875079295977652576.mp3
10.6M
📍 □ أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ، وَرَضِیَ بِالذُّلِّ مَنْ کَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ، وَهَانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَیْهَا لِسَانَهُ. ■ هر کس طمع را پیشه کند خود را حقیر کرده و کسى که ناراحتیهایش را فاش کند به ذلت خویش راضى شده و آن‏کس که زبانش را بر خود امیر کند شخصیتش حقیر خواهد شد. @ghararemaa
حضرت امامـ صادق عليه‌السلامـ: لَيسَ مِن شِيعَتِنا مَن قالَ بِلِسانِهِ و خالَفَنا في أعمالِنا و آثارِنا. شيعه ما نيست، آن كه به زبان دم (از تشيع) زند امّا در عمل برخلاف اعمال و كردار ما رفتار كند. بحار الأنوار، ج۶۸، ص۱۶۴ @ghararemaa
❖ ظاهرت باید پاک باشد تا توانی ظاهرِ قرآن را مسّ کنی؛ و باطنت باید پاک باشد تا توانی باطنش را دریابی... «هزار و یک نکته»، علامه حسن زاده آملی بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی چه اشکها که در گلو، رسوب شد نیامدی خلیل آتشین سخن، تبر به دوش بت شکن خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم، نه ولی برای عده‌ای، چه خوب شد نیامدی تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام دوباره صبح، ظهر، نه، غروب شد نیامدی بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسموم ترین خوراک‌ها ، باورها و افکار نادرستِ ماست، غذاهای مسموم را بخودتان تزریق نکنید [قرار ما در کانال عبارات کوتاه وجملات زیبا]🌷 @ghararemaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلت که گرفت ... دیگرمنت زمین را نکش! راه آسمان همیشه بازاست... اگر هیچ کس نیست، خداهست... 🌙شبتون پراز عطر خدا بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
حضرت امام سجاد علیه‌السلام : اللّهُمَّ أعطِني بَصيرَةً في دينِكَ و فَهماً في حُكمِكَ و فِقهاً في عِلمِكَ و كِفلَينِ مِن رَحمَتِكَ و وَرَعاً يَحجُزُني عَن مَعاصيكَ و بَيِّض وَجهي بِنورِكَ. بارخدایا! بصیرت در دینت و فهمیدنِ احکامت و فهمِ عمیق در علمت را به من عطا کن! و نیز دو بهره از رحمتت و وَرَعى که مرا از گناهانت باز دارد، و رویَم را با نورِ خود، سپید گردان! مصباح المتهجّد، ص٥٩٦ ح٦٩١ بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6005921132438356105.mp3
56K
بسم الله الرحمن الرحیم عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِكَ زَنيمٍ  اين همه عيب، باز متكبر است و خشن با آنكه حرامزاده و بى‌اصل و نسب است قلم آیه 13 بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
. « عُتُلٍّ بَعْدَ ذلِكَ زَنيمٍ » ✍🏻افراد سنگدل و تندخو نباید در پست‌های حکومتی – که دیگران باید از آنان اطاعت کنند – قرار گیرند. (اقتباس از تفسیر نور، ج10، ص177) @ghararemaa
«وَ لا تُطِعْ كُلَّ ... عُتُلٍّ ..» (عطف آیه ۱۳ به آیه ی ولا تطع کل حلاف مهین) از شخص تندخو و خشن نباید اطاعت کرد. یعنی، نه سزاوار است که از او بترسیم و آنچه را بر اساس خشن و تندخو بودنش دستور می‌دهد اطاعت کنیم؛ و نه به او اقتدا کنیم و شیوه تندخویی و خشونت‌ورزی در پیش گیریم. اما چرا از فرد تندخو و خشن و سنگدل نباید اطاعت کرد؟ شاید یکی از مهمترین دلایلش آن است که چنین فردی تصمیماتش بر اساس عقل نیست؛ بلکه قوه غضب بر او سیطره دارد و لذا تصمیم درستی اتخاذ نمی‌کند. اگرچه خشن و تندخو بودن یک رذیله اخلاقی است، اما این بدان معنی نیست که هرگونه خشونتی محکوم باشد. در واقع در انسانها هم قوه غضب وجود دارد و هم عقل. اگر غضب بر وجود انسان حاکم شود آنگاه انسان تندخو و خشن می‌شود و این یک رذیله است. اما اگر عقل بر وجود انسان حاکم باشد و غضب تحت مدیریت عقل قرار گیرد، قطعا در مواردی نیاز به اعمال خشونت هست. ساده‌ترین موردش جایی است که دشمن به خانه و کاشانه و دین و ناموس و ... انسان حمله می‌کند. برای همگان واضح است که خشونت به خرج دادن در برابر چنین دشمنی نه‌تنها رذیله نیست، بلکه به عنوان دفاع امری کاملا ستودنی است. اما فقط همین مثال نیست. اساساً قوه غضب (دافعه) برای ادامه حیات انسان ضروری است و مهم این است که تحت مدیریت عقل و شرع رفتار کند. بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
. « وَ لا تُطِعْ كُلَّ ... زَنيمٍ ..» افراد حرامزاده و بی‌اصل و نسب نباید در پست‌های حکومتی – که دیگران باید از آنان اطاعت کنند – قرار گیرند. (اقتباس از تفسیر نور، ج10، ص177) ولدالزنا که خودش مرتکب جرمی نشده است. چرا در اسلام چنین قوانین سخت‌گیرانه‌ای در قبال او وجود دارد؟ در اسلام اثبات «زنا» نیازمند شهادت دادن چهار شاهد عادل است که عمل زناکاری را به چشم خود مشاهده کرده‌اند، و حتی اگر سه شاهد عادل چنین شهادتی دهند، همگی از عدالت ساقط می‌شوند و باید تازیانه بخورند. خود شخص هم باید در چهار مجلس جداگانه علیه خود اقرار کند، تازه با چنین اقراری فقط خودش مجازات می‌شود و ادعایش در مورد شخصی که با او رابطه داشته پذیرفتنی نیست؛ و همین طور در مورد فرزندی که از آن شخص به دنیا می‌آید. وجود چنین حکمی در اسلام نشان می‌دهد که علی‌رغم سخت‌گیری‌هایی که اسلام در مورد عمل شنیع زناکاری در پیش گرفته، اما براحتی نمی‌توان کسی را متهم به زناکاری ویا حرامزادگی کرد. بدین ترتیب، به نظر می‌رسد احکام محدودکننده حرامزاده‌ها، بیش از آنکه در مقام محدود کردن این عده خاص برآیند، کارکرد اصلی‌شان این است که قبح این کار را در جامعه حفظ می‌کنند. یکبار دیگر دقت بفرمایید: در چه صورتی امکان دارد که حرامزادگی یک نفر لو برود؟ یا چهار شاهد عادل اصل عمل را دیده باشند، که عملا جز در جامعه‌ای که فحشاء کاملا علنی باشد چنین چیزی بسیار بعید است❗️ و یا هم زن و هم مرد چنان اینجا و آنجا خود را بی‌آبرو کرده باشند که حداقل در چهار مجلس علنی بر کار خود اقرار کرده باشند❗️ یعنی اگر کسی واقعا حرامزاده بود و حتی سه شاهد عادل از این واقعه خبردار بود و گفت، هرسه تازیانه می‌خورند و آن شخص متهم نخواهد شد❗️ بله، در اسلام نباید حرامزاده در مصدر امور قرار گیرد؛ اما حرامزاده‌ای که حرامزادگی‌اش اثبات شده باشد؛ حداقل به این دلیل که وجود چنین کسی در مصدر امور، برای از بین بردن قبح چنین عملی کافی است. بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
صبح یعنی سلام به خداوند پاک سلام به همه خوبان جهان سلام به شما دوستان باصفا و به الطاف بیشمار خداوند سپاس از این که باز هم فرصت دیدار و نعمت زندگی بر ما ، چه زیبا ارزانی داشتی الحمدلله کما هو اهله صبح اول هفته تان بخیر همراهان خوب و نازنین🌸 لطفا لینک کانال را بدوستان خود هدیه دهید بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا