خواستى صورت به خاكم بنگرى
بهر موى ات در هلاڪ ام بنگرى ...
هان ببين افتاده ام از پا برات
من نه بى قدرم كه عالم در سجود
از براى من به خاڪ افتاده بود
مسير ِبندگى🌿
دنیا ما را راضی نخواهد کرد!
دنیا به صورتی طراحی شده که هیچگاه انسان را راضی نمیکند. آدم های باهوش سعی میکنند دنیا را به میل خود دربیاورند. ولی دنیا به صورتی مدیریت و مقدر میشود که اجازه نمیدهد مانند بهشت راحت باشیم. باید باور کرد دنیا هیچگاه بطور کامل به کام ما نخواهد بود و تنها محل عبور و امتحان است.
_حجت الاسلام پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کل دنیـا رو دویدم ؛
هیچی جز ضرر ندیدم ... !
جامعهٔ مدنی کنونی، هدفی نهاییاش دستیابی به کامروایی مادی است، واضح است که چنین هدفی یک زندگی احساساتی را به دنبال خواهد داشت که در آن از تمایلات نفسانی پیروی میشود، اعم از اینکه این تمایلات موافق چیزی باشد که «عقل» آن را «حق» میداند یا موافق نباشد، بنابراین، چنین جامعهای فقط در مواردی از حکم عقل پیروی میکند که با هدف مذکور مخالفتی نداشته باشد.
بدین جهت قوانین در این جوامع از لحاظ وضع و اجرا دنباله رو هوا و هوس اکثریت افراد جامعه و تمایلات نفسانی آنان میباشد و ضمانت اجرایی صرفا برای قوانین مربوط به کارها و فعالیتها وجود دارد، اما برای اخلاقیات و معارف زیربنایی هیچگونه ضمانت اجرایی وجود ندارد و مردم در داشتن یا نداشتن و پیروی کردن یا پیروی نکردن از این گونه مسائل آزاد هستند، مگر آن که در این مسیر تزاحمی با قوانین پیش آید که در آن صورت دچار ممنوعیتهایی خواهند شد.
لازمه این شیوه آن است که چنین جوامعی گرفتار و معتاد چیزهایی شوند که با تمایلات نفسانی انسان سازگاری دارد؛ مانند رذایل شهوت و غضب. در نتیجه در چنین جوامعی، بسیاری از چیزهایی که دین آن را زشت میداند، آنان آن را خوب و پسندیده به حساب میآورند و با پشتوانهٔ «آزادی قانونی»، فضایل اخلاقی و معارف عالی را آزادانه به بازی میگیرند.
الميزان، ج ۴، ص ۱۰۱
#آزادی_از_دیدگاه_علامه_طباطبایی
إِلَهِي هَذِهِ صَلاَتِي صَلَّيْتُهَا لاَ لِحَاجَةٍ مِنْكَ إِلَيْهَا وَ لاَ رَغْبَةٍ مِنْكَ فِيهَا
إِلاَّ تَعْظِيماً وَ طَاعَةً وَ إِجَابَةً لَكَ إِلَى مَا أَمَرْتَنِي بِهِ
إِلَهِي إِنْ كَانَ فِيهَا خَلَلٌ أَوْ نَقْصٌ مِنْ رُكُوعِهَا أَوْ سُجُودِهَا فَلاَ تُؤَاخِذْنِي وَ تَفَضَّلْ عَلَيَّ بِالْقَبُولِ وَ الْغُفْرَانِ
غریبہ186
سِرّش چیست؛نمیدانم! نخل ها را قدر این انسان ها دوست دارم:)
توی نمازخونه نشسته بودیم صحبت میکردیم
بلند شد سر پا و سمت کتابخونه رفت یه قران برداشت و اومد نشست کنارم قران رو گذاشت روبروم :
_بازش کن سورهٔ طلاق رو بیار صفحه 558
+برای چی میخوای؟!
_بازش کن کاریت نباشه
قرآن رو برداشتم وصفحه رو آوردم
دوباره روی زمین گذاشتم
+خب بفرمایید
_ وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُۥ مَخۡرَجٗا
وَيَرۡزُقۡهُ مِنۡ حَيۡثُ لَا يَحۡتَسِبُۚ وَمَن يَتَوَكَّلۡ عَلَى ٱللَّهِ فَهُوَ حَسۡبُهُۥٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ بَٰلِغُ أَمۡرِهِۦۚ قَدۡ جَعَلَ ٱللَّهُ لِكُلِّ شَيۡءٖ قَدۡرٗا
خودم این آیه روخیلی دوستش دارم !
میخوام هدیه بدمش به تو حفظش کن هر موقع یادم افتادی بخونش حفظش کنااا :)♡
ازجمله انسان هایی که گفته بودم🌱
شیرزنی ابهتدار و صلابتنشان
بعد از شنیدن خبر قطعهقطعه شدن پسرهای پهلوانش، ابرو خمیده نکرد. رو ترش نکرد. گفت:
«مرگمان باد اگر شِکوهای از زخم کنیم...»
و این جملهاش، شد مشق شب داغ دیده ها.
الگوی تمام عیار مادرشهیدها در طول تاریخ.
آغازی شد بر سلسله جملات «فدای سر امام»و «سر آقا سلامت» از لبهای خانواده شهیدها.
اصلا نه فقط خانواده شهدا
بلکه تمام مصیبتدیدههای شیعه
که شیعه کم مصیبت ندیده در دل قرون.
از قتلعامهای مهیب تا قحطیهای ساختگی سهمگین
از جنگهای سخت تا سرکوبها و شکنجهها
از اعدام زائرین کربلا، تا ذبح اطفال «علی»نام
و کدامین مذهب در تاریخ، توان استقامت
در برابر این مصائب عظیم را داشت
بدون الهام از زنی چون امالبـنین
شیعه مدیون مادر عباس است
چه بداند، چه نداند!
4_5897521234538664267.mp3
22.8M
ننه ام البنین
یه درده توی این سینه
دنیا خوش نداره که
خوشی های ما ها رو ببینه
شمر این دلم رو سینه ام
داره میشینه ننه درد من اینه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_توسل به حضرت ام البنين _
هدایت شده از سیصَد ُ دِلتَنگ نفر.)
اللّٰهُمَ اغْفِرلیَ الذُنوبَ الّتی تُحرِمُنِیَ المَهدی :)!
هماهنگی و موافقت اخلاقی بین مرد و زن در محیط خانواده از هر لحاظ صورت صد درصد برای غیر انبیا و اوليا - عليهم السّلام - غير ممكن است اگر بخواهی محیط خانه گرم و باصفا و صمیمی باشد فقط ،باید صبر و استقامت و گذشت چشم پوشی و رأفت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد. اگر این ها نباشد اصطکاک و برخورد پیش خواهد آمد و همه ی اختلافات خانوادگی همین جا ناشی میشود
در محضر بهجت کتاب اول ص 300
هدایت شده از غریبہ186
3303418_128kb.mp3
37.56M
اغْفِرْ لِمَنْ لَايَمْلِكُ إِلّا الدُّعاءَ، فَإِنَّكَ فَعَّالٌ لِما تَشَاءُ، يَا مَنِ اسْمُهُ دَوَاءٌ، وَذِكْرُهُ شِفاءٌ، وَطَاعَتُهُ غِنىً، ارْحَمْ مَنْ رَأْسُ مالِهِ الرَّجاءُ، وَسِلاحُهُ الْبُكَاءُ، . . !
إلهي، كل المعرفة التي أعطيتني
إياها كانت لكي أفهم مدى جهلي وأعرف عظمتك اللامتناهية.
يا إلهي، مهما كانت القدرة
التي منحتني إياها، فهي لكي أفهم شدة ضعفي وأعرف قوتك اللامتناهية.
اجعلني من عبادك الأكثر علمًا وقدرة.
إلهي، أبحث عنك كثيراً أمام كل اللحظات وخلف كل الستائر حتى أتمكن من رؤيتك بسهولة وأفهم معنى نظرتك وألمس حنان عينيك.
عندها سأفهم رسالة كل حادثة في حياتي، وهي أقدارك وامتحاناتي، وسأكون خادمك الوفي إلى الأبد.
من الغریب . . !
کسانی که اولیا خدا را عمیقا دوست دارند، از ذکرشان واقعا لذت میبرند و مهم ترین آرزویشان دیدن آن ها و با آن ها بودن است و خوشبخت ترین آدم های روی زمینند. چون هر چه دیگران به مرگ نزدیک میشوند از دوست داشتنی هایشان فاصله میگیرند و افسرده میشوند، ولی آن ها به دوست داشتنی هایشان نزدیک تر میشوند.
آیت الله مرعشی نجفی در گذشته به ایشان لقب «ایوب العلماء» را دادند و حضرت آیت الله بهجت هرگاه به دیدار ایشان می آمدند می فرمودند: «السلام علیک یا ایوب العلماء»
علامه سید عباس کاشانی می فرمود: از خداوند متعال درخواست نموده ام به هرگونه گرفتاری مبتلایم سازد مطرود همه شوم و در بیابان ها خوراک حیوانات شوم ولی هنگام رفتن از این دنیا، حضرت مولا امير المؤمنين از من راضی باشد رضایت ایشان را بر هر بلا طلب کرده ام این را نگیرد هر چه را می خواهد بگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا ایراااانه😅
دوست داشتن علی(علیهالسلام)؛
غربت علی،مظلومیت علی،تنهایی علی و صبر علی
را با خودش دارد.
شیعه تافته جدا بافته است
و تقدیرش با همه فرق میکند
مانند ده سالگی علی(ع) عقایدش را مسخره میکنند
و تنهایش میگذارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بلند شو علمدار ... !💔