eitaa logo
قاصدک
893 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
124 فایل
#تربیتِ_نیرویِ_مومنِ_انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 💠خداوند، توفیق تقوا و خویشتن‌داری و طاعت و فرمانبرداری کرامت کند، تا از سستی و تکاهل به دور باشیم، و ما را جزو بندگان فرمانبر و شایسته‌ی خود قرار دهد! 📚در محضر بهجت٢، ص٣٠٢
🗓 یکشنبه ٢٩ بهمن ماه ١۴٠٢ 🔻 گزیده‌ای از کتاب ، تلخیص و تحریر کتاب علامه ملا احمد نراقی را در روزهای یکشنبه دنبال کنید: 🔸امام باقر علیه‌السلام می فرماید: ♦️ من از کسی که در کارهای دنیایی‌اش تنبلی می‌کند، بدم می‌آید و کسی که در امور دنیایی تنبلی کند، در امور آخرتی تنبل‌تر است. 📚 نردبان سعادت، ص ۳۲۶ (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة) 🔻مناسبت‌ها: 🔹 قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای قم؛ ١٣۵۶ش. 🔹 روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 *وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ{ ۱۲۴ - بقره }* وَإِذِ = و(به خاطر آورید) هنگامی که ابْتَلَىٰ = آزمود. إِبْرَاهِيمَ = ابراهیم را رَبُّهُ = خداوندش، بِكَلِمَاتٍ = با کلماتی (با وسایل گوناگونی) فَأَتَمَّهُنَّ ۖ = پس به خوبی از عهده این آزمایشها برآمد. (وی همه آنرا به انجام رسانید) قَالَ = و خداوند به او فرمود: إِنِّي = همانا من جَاعِلُكَ =قرار دادم! تو را لِلنَّاسِ = برای مردم إِمَامًا ۖ = امام و پیشوا قَالَ = ابراهیم عرض کرد: وَمِنْ = و از ذُرِّيَّتِي ۖ =« دودمان من (نیز امامانی قرار بده!)» قَالَ = خداوند فرمود: لَا يَنَالُ = نمی‌رسد! عَهْدِي = پیمان من، الظَّالِمِينَ = به ستمکاران (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند، شایسته این مقامند)». 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 (آیه 124)- «امامت» اوج افتخار ابراهیم (ع). از این آیات به بعد سخن از ابراهیم قهرمان توحید و بنای خانه کعبه و اهمیّت این کانون توحید و عبادت است که ضمن هیجده آیه این مسائل را بر شمرده است. هدف از این آیات در واقع سه چیز است: نخست این که مقدمه‌ای برای مسأله تغییر قبله است، و دیگر این که یهود و نصاری ادعا می‌کردند ما وارثان ابراهیم و آیین او هستیم و این آیات مشخص می‌سازد که آنها تا چه حد از آیین ابراهیم بیگانه‌اند. سوم این که مشرکان عرب نیز پیوند ناگسستنی میان خود و ابراهیم قائل بودند، باید به آنها نیز فهمانده شود که برنامه شما هیچ ارتباطی با برنامه این پیامبر بزرگ بت شکن ندارد. در این آیه به مهمترین فرازهای زندگی ابراهیم (ع) اشاره کرده، می‌گوید: «به خاطر بیاورید هنگامی را که خداوند ابراهیم را با وسایل گوناگون آزمود و او را عهده آزمایش به خوبی بر آمد» (وَ إِذِ ابْتَلی إِبْراهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ). خداوند می‌باید جایزه‌ای به او بدهد «فرمود: من تو را امام و رهبر و پیشوای مردم قرار دادم» (قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً). «ابراهیم تقاضا کرد که از دودمان من نیز امامانی قرار ده» تا این رشته نبوّت و امامت قطع نشود و قائم به شخص من نباشد (قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی). اما خداوند در پاسخ او «فرمود: پیمان من، یعنی مقام امامت، به ظالمان هرگز نخواهد رسید» (قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ). تقاضای تو را پذیرفتیم، ولی تنها آن دسته از ذریّه تو که پاک و معصوم باشند شایسته این مقامند! از آیه فوق اجمالا چنین استفاده می‌شود: مقام امامتی که به ابراهیم بعد از پیروزی در همه این آزمونها بخشیده شد. فوق مقام نبوّت و رسالت بود. این حقیقت اجمالا در حدیث پر معنی و جالبی از امام صادق علیه السّلام نقل شده، آنجا که می‌فرماید: «خداوند ابراهیم را بنده خاصّ خود قرار داد پیش از آن که پیامبرش قرار دهد، و خداوند او را به عنوان نبی انتخاب کرد پیش از آن که او را رسول خود سازد، و او را رسول خود انتخاب کرد پیش از آن که او را به عنوان خلیل خود برگزیند، و او را خلیل خود قرار داد پیش از آن که او را امام قرار دهد، هنگامی که همه این مقامات را جمع کرد فرمود: من تو را امام مردم قرار دادم، این مقام به قدری در نظر ابراهیم بزرگ جلوه کرد که عرض نمود: خداوندا! از دودمان من نیز امامانی انتخاب کن، فرمود: پیمان من به ستمکاران آنها نمی‌رسد ... یعنی شخص سفیه هرگز امام افراد با تقوا نخواهد شد». نکته‌ها: 1- منظور از «کلمات» چیست؟ از بررسی آیات قرآن چنین استفاده می‌شود که مقصود از «کلمات» (جمله‌هایی که خداوند ابراهیم را به آن آزمود) یک سلسله وظایف سنگین و مشکل بوده که خدا بر دوش ابراهیم گذارده بود. این دستورات عبارت بودند از: بردن فرزند به قربانگاه و آمادگی جدّی برای قربانی او به فرمان خدا! بردن زن و فرزند و گذاشتن آنها در سرزمین خشک و بی‌آب و گیاه مکّه! قیام در برابر بت‌پرستان بابل و شکستن بتها و دفاع بسیار شجاعانه در آن محاکمه تاریخی و قرار گرفتن در دل آتش! مهاجرت از سرزمین بت‌پرستان و پشت پا زدن به زندگی خود، و مانند اینها که هر یک آزمایشی بسیار سنگین بود، اما او با قدرت و نیروی ایمان از عهده همه آنها برآمد و اثبات کرد شایستگی مقام «امامت» را دارد. 2- فرق نبوت و امامت و رسالت: اشاره بطوری که از آیات و احادیث بر می‌آید کسانی که از طرف خدا مأموریت داشتند دارای مقامات مختلفی بودند: مقام نبوت یعنی دریافت وحی از خداوند، بنابراین «نبی» کسی است که وحی بر او نازل می‌شود. مقام رسالت یعنی مقام ابلاغ وحی و تبلیغ و نشر احکام خداوند و تربیت نفوس از طریق تعلیم و آگاهی بخشیدن، بنابراین رسول کسی است که موظف است در حوزه مأموریت خود به تلاش و کوشش برخیزد، و برای یک انقلاب فرهنگی و فکری و عقیدتی تلاش نماید. مقام امامت یعنی رهبری و پیشوایی خلق، در واقع امام کسی است که با تشکیل یک حکومت الهی سعی می‌کند احکام خدا را عملا اجرا و پیاده نماید. به عبارت دیگر وظیفه امام اجرای دستورات الهی است در حالی که وظیفه رسول ابلاغ این دستورات می‌باشد. 3- امامت یا آخرین سیر تکاملی ابراهیم مقام امامت، مقامی است بالاتر و حتی برتر از نبوت و رسالت، این مقام نیازمند شایستگی فراوان در جمیع جهات است که ابراهیم پس از امتحان شایستگی از طرف خداوند دریافت داشت و این آخرین حلقه سیر تکاملی ابراهیم بود. خلاصه تفسیر نمونه 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
اپلیکیشن ویژه ماه مبارک شعبان را در نرم افزار بازار نصب نمایید. دعای پر فیض مناجات شعبانیه https://cafebazaar.ir/app/ir.monajatshabanie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 الابذکرالله تطمئن القلوب 💚 ✨💎✨ معبودا! ای یگانه وجودی که تمام وجودها از وجود توست ولی از موجودیت خود برخی چون انسان غافل هستند. ای خالق تمام دوستی‌ها، معبودا! مرا به مقام دوستی با خویش برسان، چرا که هر کس که به مقام دوستی خویش رساندی، قلب او از دوستی هر چیزی غیر از خود تهی ساختی و این امر فقط در دوستی با توست که محقق می‌شود. خدایا! اگر خلایق تو را دوست داشته باشم آنان از من دوستی شئ دیگری طلب خواهند کرد. خدایا! عزیزترین خلق تو فرزند من است که بر من بخشیده‌ای که اگر دوستش داشته باشم از من دوستی دنیا را در سهم این دوستی‌اش طلب خواهد کرد. معبودا! جانم به قربان دوستی تو که در دوستی با خویش بی‌نیازش می‌کنی دوست خویش را از دوستی هر غیری جز خویش. خدایا! بر من ناقابل دوستی خویش با توفیق انجام کارهایی که دوستش داری از رحمت خویش عنایت فرما! 🤲 🔘✨سـ❄️ــلام 🕊✨روزتـــون 🔘✨پر از خیر و برکت 🕊✨امروز دوشنبه↶ ✧ 30 بهمن 1402 ه.ش ❖ 9 شعبان 1445 ه.ق ✧ 19 فوریه 2024 میلادی 🔘✨↯ ذڪر روز ؛ 🕊✨《 یا قاضِیَ الْحاجات؛ ای برآورنده حاجت‌ها 》 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎             ✾࿐༅🍃❤️🍃༅࿐ 🌷 امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) : 🖌 خاموشی‌ای که برای تو سلامت در پی آورد ، بهتر از گفتاری است که برایت ملامت به بار نشاند. 📚 غرر الحکم ، حدیث ۵۸۶۵ ࿐༅🍃❤️🍃༅࿐ ✍در راهی می‌روم؛ پیرزنی را می‌بینم که عصا به دست کنار خیابان ایستاده است. می‌روم‌ و دقایقی بعد در مسیر بازگشت که برمی‌گردم می‌بینم که آن پیرزن باز هم آنجا ایستاده است. او را سوار می‌کنم، درد دلش باز می‌شود که نیم‌ساعت است که ایستاده و کسی او را سوار نمی‌کند. به یاد خاطره‌ای می‌افتم که روزی در مقابل من از جیب کسی اسکناسی پنج هزار تومانی بر زمین افتاد. اولین نفری که اسکناس را دید آن را برداشت. به سوی او رفتم و گفتم: این اسکناس مال تو نیست، چرا آن را برمی‌داری؟! گفت: اگر من برندارم کسی دیگر آن را برمی‌دارد. 🔥واقعا دنیا و نفس چقدر شیرین است و ما را فریب می‌دهد که برای مال حرام می‌گوییم: «اگر من برندارم دیگری آن را برخواهد داشت»، ولی برداشتن آن پیرزن را که آخرت و حلال است؛ شیطان هرگز وسوسه نمی‌کند که اگر او را برنداری کسی دیگر او را برخواهد داشت، و اجر از کف دست تو خواهد ربود. 🍀به یاد کلام مولایم امیر مؤمنان علی علیه السَّلام می‌افتم که فرمودند: سنگین‌ترین اعمال نزد خداوند، اعمالی است که غالب مردم به وسوسۀ شیطان از آن رویگردانند. 🌴💠 یاعلی 💠🌴
🌿 ✅أمیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام: 🔸اللَّهُمّ بَلَى لَا تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ لِلَّهِ بِحُجَّةٍ، 🔹بلی، روی زمين از انسانی كه با ارائه حجت استقامت برای خدا دارد، خالی نمی‌ماند، 🔸إمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً وَ إِمَّا خَائِفاً مَغْمُوراً، 🔹يا در ميان مردم ظاهر و مشهور است و يا در حال بيم و پنهان، 🔸لئَلَّا تَبْطُلَ حُجَجُ اللَّهِ وَ بَيِّنَاتُهُ. 🔹تا حجت‌های خداوندی و دلايل روشن او باطل نگردد. 📚نهج‌البلاغه، حکمت ١۴٧، (ترجمه مرحوم علامه محمدتقی جعفری)
🗓 دوشنبه ٣٠ بهمن ماه ١۴٠٢ از آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓سؤال: به نظر شما کمال انسان چیست؟ اسباب آن چیست؟ و اگر در حال حاضر فردی را می‌توان الگو قرار داد و شما می‌شناسید، معرفی نمایید؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨ کمال انسان در عبودیت است، و سبب عبودیت، ترک معصیت در اعتقاد و عمل است. 🌟 فردِ کامل، مرشد است و[بالاترین مصداق آن] در این عصر، ولیعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است؛ و طریق رسیدن به ارشاد او، ادامه توسلاتِ معلومه است _ از قبیل زیارات مأثوره _ از روی صدق و با عدم تردید و نمازهای آن حضرت و همه تحبّبات(اظهار دوستی) به خدا و دوستان او. 📚 کتاب حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، ص٣۵٩ مجموعه بیانات آیت‌الله بهجت قدس‌سره پیرامون حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف 🔻مناسبت‌ها: 🔹 درگذشت قاضی ابوالقاسم‌بن‌برّاج در طرابلس؛۴٨١ق. 🔹 درگذشت عالم و فیلسوف شهیر، میرزا مهدی آشتیانی؛ ١٣٧٢ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى ۖ وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ{ ۱۲۵ - بقره } وَإِذْ = و (به خاطر بیاورید) هنگامی که جَعَلْنَا = قرار دادیم! ما الْبَيْتَ = خانه کعبه را مَثَابَةً = محل بازگشت، محل اجتماع لِلنَّاسِ = برای مردم وَأَمْنًا = و مرکز امن و امان وَاتَّخِذُوا = و (گفتیم برای تجدید خاطره،)انتخاب کنید! مِنْ = از مَقَامِ = جایگاه ، قدمگاه مقام إِبْرَاهِيمَ = ابراهیم مُصَلًّى ۖ = عبادتگاهی (برای خود) وَعَهِدْنَا = و تعهد گرفتیم ما إِلَىٰ = به إِبْرَاهِيمَ = ابراهیم وَإِسْمَاعِيلَ = و اسماعیل أَنْ = اینکه طَهِّرَا = پاک و پاکیزه کنید!» بَيْتِيَ = خانه مرا لِلطَّائِفِينَ = برای طواف‌کنندگان وَالْعَاكِفِينَ = و عبادت کنندگان (مجاوران) وَالرُّكَّعِ = ورکوع‌کنندگان السُّجُودِ = و سجده‌کنندگان، 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 (آیه 125)- عظمت خانه خدا! بعد از اشاره به مقام والای ابراهیم در آیه قبل، در این آیه به بیان عظمت خانه کعبه که به دست ابراهیم ساخته و آماده شد پرداخته، می‌فرماید: «به خاطر بیاورید هنگامی را که خانه کعبه را «مثابة» (محل بازگشت و توجه) مردم قرار دادیم و مرکز امن و امان» (وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثابَةً لِلنَّاسِ وَ أَمْناً). از آنجا که خانه کعبه مرکزی بوده است برای موحدان که همه سال به سوی آن رو می‌آوردند، نه تنها از نظر جسمانی که از نظر روحانی نیز بازگشت به توحید و فطرت نخستین می‌کردند، از این رو به عنوان «مثابة» معرفی شده، اما این که خانه کعبه از طرف پروردگار به عنوان یک پناهگاه و کانون امن و امان اعلام شده، می‌دانیم: در اسلام مقررات شدیدی برای اجتناب از هر گونه نزاع و کشمکش و جنگ و خونریزی در این سرزمین مقدس وضع شده است، بطوری که نه تنها افراد انسان بلکه حیوانات و پرندگان نیز در آنجا در امن و امان به سر می‌برند و این در حقیقت اجابت یکی از درخواستهایی است که ابراهیم از خداوند کرد. سپس اضافه می‌کند: «از مقام ابراهیم نمازگاهی برای خود انتخاب کنید» (وَ اتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ إِبْراهِیمَ مُصَلًّی). و آن همان مقام معروف ابراهیم است که محلی است در نزدیکی خانه کعبه و حجّاج بعد از انجام طواف به نزدیک آن می‌روند و نماز طواف بجا می‌آورند. سپس اشاره به پیمانی که از ابراهیم و فرزندش اسماعیل در باره طهارت خانه کعبه گرفته است می‌فرماید: و می‌گوید: «ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده کنندگان (نماز گزاران) پاکیزه دارند» (وَ عَهِدْنا إِلی إِبْراهِیمَ وَ إِسْماعِیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَ الْعاکِفِینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ). منظور از طهارت و پاکیزگی در اینجا پاک ساختن ظاهری و معنوی این خانه توحید از هر گونه آلودگی است. چرا خانه خدا! در آیه فوق از خانه کعبه به عنوان «بَیْتِیَ» (خانه من) تعبیر شده در حالی که روشن است خداوند نه جسم است و نه نیاز به خانه دارد، منظور از این اضافه همان «اضافه تشریفی» است به این معنی که برای بیان شرافت و عظمت چیزی آن را به خدا نسبت می‌دهند، ماه رمضان را «شهر اللّه» و خانه کعبه را «بیت اللّه» می‌گویند. خلاصه تفسیر نمونه 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🇮🇷 🟢گله داریم اما رای می دهیم 1⃣ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ https://eitaa.com/mojekhabar1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 الابذکرالله تطمئن القلوب 💚 ✨💎✨ خالقا! خوشا به حال کسانی که لحظه لحظه‌های زندگی‌شان در ذکر و یاد تو می‌گذرد. کسی که در ذکر و یاد تو باشد، ذکر خویش و نفس خویش را از یاد برد و این فراموشی خویش، همان به یاد آوردن توست و کسی که در یاد تو باشد، یاد هیچ کس او را مشغول به خود نمی‌سازد. خدایا! کسی که در یاد تو باشد هوشیار است، هر چند از نظر دیگران فراموش‌کار است. معبودا! کسی را که به ذکر تو مشغول است تو همه چیز را فراموشش می‌کنی، و چه زیباست این فراموشی که فراغت خاطر و ذهن است برای ذکر و یاد تو!!! ❤️✨سـ❄️ــلام 🍃✨روزتـــون ❤️✨پر از خیر و برکت 🍃✨امروز سه شنبه↶ ✧ 1 اسفند 1402 ه.ش ❖ 10 شعبان 1445 ه.ق ✧ 20 فوریه 2024 میلادی ❤️✨ ↯ ذڪر روز ؛ 🍃✨《 یا اَرْحَمَ الرّاحِمین 》 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‎          ✾࿐༅🍃❤️🍃༅࿐ 🍀امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السَّلام می‌فرمایند: 💫🌟کسی که از خود راضی باشد، ناراضی‌ها از او بیشتر خواهند شد. 📖غُرَر الحِکم و دُرر الکَلم ࿐༅🍃❤️🍃༅࿐ داشتم میرفتم بیرون، پسرم که روی مبل دراز کشیده بود تا فهمید دارم میرم بیرون گفت: بابا فردا ورزش دارم‌ آقامون گفته حتماً با کفش مناسب بریم. یه جفت کفش ورزشی هم برای من بخر. گفتم پس پاشو حاضر شو خودتم بیا‌. گفت: حال ندارم خودت بگیر دیگه. خریدهامو انجام دادم. یه کفش هم برای پسرم خریدم. وقتی از توی کارتن درش آورد بی اختیار پرتش کرد یه گوشه و گفت:  این چیه آخه؟؟؟ صد رحمت به کفشهای میرزا نوروز.😠 بعدش هم رفت توی اتاقش. منم کفش رو از کارتن درآوردم. جفت کردم‌ و گذاشتم جلوی در که صبح بپوشه. فقط یه یادداشت نوشتم گذاشتم داخل کفشش. کسی که زحمت انتخاب را نمیکشد، باید تسلیم انتخاب دیگران باشد. 🌴💠 یاعلی 💠🌴
🌿 🔻هر هفته، کلامی از امام سجاد علیه‌السلام برگرفته از کتاب 🔸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، 🔹خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست، 🔸وَ عَافِنِي عَافِيَةً كَافِيَةً شَافِيَةً عَالِيَةً نَامِيَةً، 🔹و مرا عافیت ده؛ عافیتی بی‌نیاز کننده، شفابخش، برتر، افزون شونده، 🔸عَافِيَةً تُوَلِّدُ فِي بَدَنِي الْعَافِيَةَ، 🔹عافیتی که در بدنم عافیت تولید کند، 🔸عَافِيَةَ الدُّنْيَا وَ الآْخِرَةِ . 🔹عافیت دنیا و آخرت. 📚صحیفه کامله سجادیه، دعای بیست و سوم، فراز٢
🗓 سه‌شنبه ١ اسفند ماه ١۴٠٢ ... 🔻 خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▫️ گفتم: «آقا! شوهرخواهرم مریض است؛ توی حرم دعایش کنید.» ▫️ پرسید: «چه بیماری‌ای دارد؟» ▫️ با شرمندگی گفتم: «روانی است.» ▫️ گفت: «همۀ ما روانی هستیم؛ اگر نبودیم، گناه نمی‌کردیم...». 📚 به شیوه باران، ص١٩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 *وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۖ قَالَ وَمَنْ كَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِيلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَىٰ عَذَابِ النَّارِ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ{ ۱۲۶ -بقره }* وَإِذْ = و (به یاد آورید) هنگامی را که قَالَ = گفت إِبْرَاهِيمُ = ابراهیم رَبِّ = پروردگارا! اجْعَلْ = قرار ده! هَٰذَا = این بَلَدًا = سرزمین را آمِنًا = شهر امنی وَارْزُقْ = و روزی ده!» أَهْلَهُ = اهل آن را مِنَ = از الثَّمَرَاتِ = ثمرات (گوناگون ،از انواع برکات) مَنْ = (به)کسانی که آمَنَ = ایمان آورده اند مِنْهُمْ = از آنها (که) بِاللَّهِ = به خدا وَالْيَوْمِ = و روز الْآخِرِ ۖ = بازپسین. قَالَ = (خدا) فرمود: «(ما دعای تو را در مورد مؤمنان اجابت کردیم؛ و بهره‌مند ساختیم؛) وَمَنْ = و اما کسانی که كَفَرَ = کافر شدند، فَأُمَتِّعُهُ = پس بهره مند میسازیم آنها را قَلِيلًا = کمی ثُمَّ = سپس أَضْطَرُّهُ = می‌کشانیم آنها را إِلَىٰ = به عَذَابِ = عذاب النَّارِ ۖ = آتش وَبِئْسَ = و چه بد الْمَصِيرُ = سرانجامی دارند. 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 (آیه 126)- خواسته‌های ابراهیم از پیشگاه پروردگار! در این آیه ابراهیم دو درخواست مهم از پروردگار برای ساکنان این سرزمین مقدس می‌کند که به یکی از آنها در آیه قبل نیز اشاره شد. قرآن می‌گوید: «به خاطر بیاورید هنگامی که ابراهیم عرض کرد پروردگارا! این سرزمین را شهر امنی قرار ده» (وَ إِذْ قالَ إِبْراهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هذا بَلَداً آمِناً). دوّمین تقاضایش این است که: «اهل این سرزمین را- آنها که به خدا و روز بازپسین ایمان آورده‌اند- از ثمرات گوناگون روزی ببخش» (وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَراتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ). جالب این که ابراهیم نخست تقاضای «امنیت» و سپس درخواست «مواهب اقتصادی» می‌کند، و این خود اشاره‌ای است به این حقیقت که تا امنیّت در شهر یا کشوری حکمفرما نباشد فراهم کردن یک اقتصاد سالم ممکن نیست! خداوند در پاسخ این تقاضای ابراهیم چنین «فرمود: اما آنها که راه کفر را پوییده‌اند بهره کمی (از این ثمرات به آنها خواهم داد» و بطور کامل محروم نخواهم کرد! (قالَ وَ مَنْ کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلًا). اما در سرای آخرت «آنها را به عذاب آتش می‌کشانم و چه بد سر انجامی دارند» (ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلی عَذابِ النَّارِ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ). خلاصه تفسیر نمونه 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
مداحی آنلاین - سه نوع جوان داریم در قرآن - استاد قرائتی.mp3
1.6M
🌺 (ع) ♨️سه نوع جوان داریم در قرآن 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
مداحی آنلاین - همه در حیرتم امشب - کریمی.mp3
8.01M
🌺 (ع) 💐همه در حیرتم امشب 💐که شب هفده ماه ربیع است 🎙 👏 👌