🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃
🌸
🍃
💠 #جمع_بندی بحث امروز
#جزء ۱۳
#سوره_مبارکه یوسف ۶۶-۶۳
🌺 نتیجه امتحان خدا در این داستان :
یوسف علیه السلام به مقام صدیق ومحسن ومخلص رسید
وملک و مکانت ظاهری هم پیدا کرد
🌺 یعقوب علیه السلام در ندبه در فراق ولی الله به وصال معشوق رسید
🌺 برادران به ضعف توحیدی خود پی بردن وبه سجده افتادن وتسلیم ولی الله شدند
وظاهر زندگیشون هم اصلاح شد
🌺 مردم مصر از مرحله کفر به ایمان رسیدند
وبرکات نگاه ایمانی را درک کردند
⁉️ اما سهم ما چیست ؟
ما با یوسف مان چه کردیم ؟! 😔😔
🍃🌸🍃
☘ #اشارات_دوستان ☘
⁉️🔅🔅 ولیِِّ خدا ، برای هدایت انسانها ، تحمل بلا می کند وبسیار صبوری ...
حضرت یوسف علیه السلام سالها صبر کرد ... با اینکه در دوره حکومتش می توانست نزد پدر بازگردد
اما چرا باز نگشت ؟
🔰 بایدانسانها به حدی برسندکه ولیّ رو بشناسندو به سمتش بروند
🔰حال احساس این نیاز یاراز طریق رشد روحی وتعالای روح است یا ازطریق هدایت الهی وگرفتاری وضیق معیشت و...
☘🔅🔅☘
💫💫 سلام بر تو وغربت تو ای یوسف زهرائی ما
🌸یا ایها العزیز مسنا واهلنا الضر ... ،🌸
خدایا مارا به بارگاه یوسف مان برسان
تا در محضرش به خاک بیفتیم
وازهمه کوتاهی وغفلتهایمان طلب مغفرت کنیم
یا اباصالح المهدی ادرکنا ...
بحق الزهرا 🌷
که در مانده ایم مولا 😔😔
🍃🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🍃
🍃🌸 السلام علیک یا صاحب الزمان 🌸🍃
✅ #جلسه ششم - روز چهاردهم ماه مبارک رمضان 👇👇👇👇
✳️ #نکات_مهم_بحث امروز :
❎ ظالمین
⛔️ حال تکبر
⛔️ لجاجت
⛔️ واستکبار در برابر حق دارند!
🍂🍂🍂🍂
✅ متقین
🌺 اهل خیر وحسنه اند، یعنی معروف به خیر شده اند؛
و بسیار اهل مراقبه اند.
🍃🍃🍃🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃
🌸
🍃
💠 #جمع_بندی بحث امروز
#جزء ۱۴
#سوره_مبارکه نحل- آیات ۳۳-۲۸
🔰 مقدماتی که اگر اصلاح نشود ما را به شقاوت می رساند :
⛔️ روح تکبر
⛔️ تسلیم نشدن در برابرحق
⛔️ سرکشی
⛔️ تاخیر توبه یا گرفتار شدن در دام تسویف
⛔️ جدا شدن از 🌟 انسان کامل 🌟
🍃🍃🔅🍃🍃🔅🍃🍃
🔰 مقدمات سعادت:
توبه نصوح
🔅 انس با قران
🔅 حالِ حمد وتسبیح وشکر
🔅 دیدن حقایق و تسلیم حقّ شدن
🍃🌸🍃
☘ #اشارات_دوستان ☘
🔅اهل سعادت کسانی هستند که از عذاب خداوند بیم دارند ، به نفسشان ظلم نمیکنند و تهدیدهای خداوند را جدی میگیرند و مراقب اعمال و رفتارشان هستند و خداوند را ناظر بر اعمالشان میبینند اینان سعادتمندند
🔅اهل شقاوت کسانی هستند که به دنبال خلق خدایند نه خالق . و به نفسشان ظلم میکنند و قهر خداوند شامل حالشان میشود
🍃🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🍃
🍃🌸 السلام علیک یا عین الحیاة 🌸🍃
✅ #جلسه هفتم - روز پانزدهم ماه مبارک رمضان 👇👇👇👇
✳️ #نکات_مهم_بحث امروز :
🔆 از آنجایی که بحث ما خوبه کاربردی و مطابق با حال فعلی وتشخیص جایگاه ما باشد ، پس این دو حال مباحثه شود:
❇️ متقین در برابر مستکبرین
❇️ حیاه طیبه در مقابل زندگی پست مادی،
🍃🍃🍃🍃🍃
⁉️ زندگی ما آثار کدام گروه را دارد ؟
🌸🌸🌸🌸🌸
🔰⚜نکته مهم بحث ⚜🔰
وظیفه: صبر، همراه با یارانِ به ظاهر ساده و ضعیف ومقاومت در برابر ملأ ِ مترف واشراف استکباری است
که این یاران مستضعف یک ویژگی بارز دارند
اهل اخلاص اند ( یریدون وجهه )
در برابر
اهل دنیا که اهل افراط وتفریط اند وقلبی غافل دارند
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃
🌸
🍃
💠 #جمع_بندی بحث امروز
#جزء ۱۵
#سوره_مبارکه کهف- آیات ۲۹-۲۸
🌸 یریدون وجهه
در مقابل ⬅️ ترید زینة الحیاة الدنیا
🌸 فمن شاء ... هر که با خواست خودش مومن یا کافر می شود
🌸 پذیرش حق وتسلیم بودن در برابر حق
🌸 معیت وهمراهی با اهل ذکر مستمر
🌸 دوری از اهل ظلم که تابع هوی وغافل از ذکرند واهل افراط اند
🍃🍃🍃🍃
🔅 این مومنین ، صبور ، فقیر ،اهل ذکرِ صبح وشام و اهلِ دعا هستند وفقط 🌟وجه الله🌟 را می طلبند ... یریدون وجهه.
🔅 کنار اولیا الهی ماندن ،صبر ومقاومت می خواهد ،تا زنجیرهای حب دنیا و زرق وبرق آن ما را اسیر نکند!!
که گفته اند:
🌺 منتظران مصلح ، ساده زیستند
و زمین در نهایت ، ارثیه مستضعفان خواهد بود:
🌟ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم الائمه ونجعلهم الوارثین 🌟
🍃🍃🍃🍃
🔰 در پایان ،من کجای این همراهی وان دوری وطرد هستم ؟؟!!
🔰 چقدر در معاشرتها وسفره هایم ،از بودن با فقرای مومن لذت می برم ؟؟!!
🔰 وچقدر اهل مهمانی های تشریفاتی هستم ؟؟!!
🔰 وفقرا چند بار مهمان سفره ام بوده اند؟؟!!
🔰⁉️ براستی چقدر با پیامبر ویارانش ، همراهم وشبیه هستم ؟؟؟؟؟
🍃🌸🍃
☘ #اشارات_دوستان ☘
⛔️ مراحل گمراه شدن افراد و خطوات شیطان:
اول ⬅️ غفلت از یاد خدا : اغفلنا قلبه عن ذکرنا
دوم ⬅️ تبعیت از هوای نفس و پیرو منیتها و خودپرستی ها: واتبع هویه
سوم ⬅️ فرو رفتن در گمراهی و دوری از حق : امره فرطا
🌺☘☘🌺☘☘🌺
🌺 واصبر نفسک ....معلوم است که همراهی با افراد مومن و خدا خواه ،خیلی هم آسان نیست، بلکه صبر و ظرفیت میخواهد.
☘ #حدیث_روز (۷)
🌸 امام حسن مجتبی علیهالسلام:
هرکه به حُسن انتخاب خداوند تکیه کند، جز آن وضعی را که خدا برایش برگزیده است، آرزوی داشتن وضعی دیگر نکند.
📚میزان الحکمه ج ۴ ص ۴۷۳.