32.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎯 قیام جوانان برای ساختنِ ایرانِ اسلامی _ بخش اول
📑 علوم انسانی با ذهن نخبگان ما چه کرده است؟
نخبگی انقلابی برای سودهی، به قیام
💠 بخشی از ارائه استاد فلاح در دوره بینات؛ قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیةالله الاعظم
#استاد_فلاح
#قیام_جوانان
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎯 قیام جوانان برای ساختنِ ایرانِ اسلامی _ بخش دوم
📑 بیانیه الگوی جدید حل مسئله و خود انقلاب اسلامی
حرف انقلاب: مردم باید قیام کنند، مسئله هایشان را حل کنند
حرکت عمومی بدون شائبه خود انقلاب است!
💠 بخشی از ارائه استاد فلاح در دوره بینات؛ قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیةالله الاعظم عج
#استاد_فلاح
#قیام_جوانان
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
⁉️ انقلاب اسلامی چه افقی را ترسیم می کند؟ و به دنبال رقم زدن چه اتفاقی است؟
#استاد_فلاح_شیروانی:
🌕 افق و تراز انقلابی بودن، افق برخورداری از همه #کمالاتی است که اسلام به انسان تعارف می کند.
🔸 ما باید تمام #آمال_بشر را در این #افق دنبال کنیم و اساسا انقلابی گری یعنی #دغدغه_های_بشری را از روی زمین برداشتن و به آسمان رساندن، انقلابی آن کسی است که در #شکوفایی_بشر هیچ گونه تخفیفی را قائل نیست، شما یک کمال را نمی توانید پیدا کنید که حضرت آقا به آن بی مهر باشند.
🔹 به نام انقلابی گری ضرورت خیلی زیاد است اما این هدف را باید داشته باشیم که تقریری از انقلاب و انقلابی گری و انقلابی بودن یک طلبه می خواهیم ارائه بدهیم که وصف آن این باشد که انقلاب را ما از بالاترین توان معرفتی مکتب اهل بیت(علیهم السلام) استفاده کردیم.
🔸انقلاب باید اینگونه نزد من طرح بشود که تمام خوبی ها زیر این جمله جمع شده است: #انقلاب_اسلامی.
🔹 انقلاب #جامع_تمام_کمالات است، ذیل این جمله سطور معرفتی بیابید. اصلا نباید به دل اجازه داد که کمالی را یک جایی تصور بکند که در پیشنهاد انقلاب نباشد.
#انقلاب_اسلامی
#طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
هدایت شده از ✺ شکوه غزه ✺
٩ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#نابترین_رهیافتها
پنجشنبه ٩ آذر ١۴٠٢
▫️غزه، یک تولد
جبهۀ کفر کوچکترین دستآوردهای خود را در نظر ما بزرگ جلوه می دهد.
ما در چه صورت آن را بزرگ خواهیم دید؟ در صورتی که از ضعف شخصیّت برخوردار باشیم. اتفاقاً برای این آفت بزرگ زمینه سازیهای فراوان شده است.
ما از تاریخ خود به خوبی مطلع نیستیم.
تاریخی که به خورد ما داده می شود پر از بدبختی است.
علم آن چیزی است که نزد غربیها است.
تمدن همان دستآوردهای غربیها است.
حتی می شود گفت ما از انسان چیزی نمی دانیم، از جامعه، از سیاست و فرهنگ و حتی سعادت.
حتی یک لحظه این طور اندیشیدن تن دادن به ولایت طاغوت است. طاغوت اساساً به سمت خطای مسیر انسانی در حرکت است. طاغوت هیچ متاعی برای ارائه ندارد. مثل این که خانه ای با شتاب بالایی بسوزد، هیچ نکتۀ فخرآمیزی در آن نیست. غرب در بی خدایی سرعت و شتاب و اقتدار یافته است. چه جای مفاخرت است؟
اما سالها است در برابر این کفر پررونق یک «هویّت تمدنی» در حال بالیدن و بالا آمدن است. بر همین اساس باید حادثۀ غزه را یک فتح بزرگ انسانی به شمار آورد:
. اصل رشادت حملۀ جدی و اساسی به دشمنی که هیبتش نفس جامعۀ جهانی و منطقۀ شما را گرفته است،
. طراحی و اجرای عملیات پیچیده و موفقیتآمیز در برابر شیاطین روی زمین،
. حفظ روحیه، صبوری و مقاومت و خم به ابرو نیاوردن و ضربههای دشمن را ناچیز انگاشتن،
. ظهور نقش ممتاز مادری و تجلی تلاشهای مادران مربی الهی،
. تبعیّت نکردن از شیطان و طاغوت حتی در برخورد با اسیر و تصویر زندانبانان دلرحم و بامحبتی که واقعاً آزار اسیر را نمیخواهند،
. ادامه دادن عملیات مقابله و زدن ضربههای مؤثر پس از حملات وحشیانۀ دشمن به نقطهای که از نظر نظامی ضعیفترین موضع را در برابر دشمن دارد،
. و دهها عنصر دیگر که نشان میدهد غزه برای جهان تحت ظلم امروز سخنان مهمی و نجاتبخشی دارد.
مرحبا به ایشان!
محمدرضا فلاح
✓
١٠ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#دردهای_واقعی
جمعه ١٠ آذر ١۴٠٢
▫️ناباوری
حزباللهی اکنون دلگرفته است.
چیزی آن را خشنود نمیکند.
چیزی او را دلگرم نمیکند.
شاید نگوید(که حتی به زبان هم میآورد) ولی در دل او این است که :
"ای بابا! این هم شکست میخورد.
دشمنان ما خیلی پیچیده و چیرهدست عمل میکنند.
همهاش دارند آنها پیش میافتند.
ما واقعاً کارهایمان بهدردنخور است.
ما ... "
چرا؟
آیا واقعاً کارهای ما به درد نخور است؟
پس چرا دارد کارمان پیش می رود؟
به نظر می رسد یک مشکل روحی یا یک مشکل فکری برای ما پیش آمده است.
حتماً همین است.
البته ما هم در رویه هایمان باید تغییراتی بدهیم(اشکالاتی داریم که در جای خود باید دربارۀ آنها هم سخن بگوییم)، ولی حتماً جبهۀ انقلاب دچار یک انفعال و خودناباوری است. بدی ماجرا این است که این را تا سطح «انقلاب اسلامی» بالا می کشد و از خود یأس و کرختی و بیرمقی نشان میدهد.
اولاً ما نیازمند بازگرداندن روحیۀ «شکرگزاری» به بافت عاطفی و اخلاقی خویش هستیم. ما نکتههای مثبت را نهایت این است که میدانیم نه مینوشیم. و واقعاً و از صمیم دل رو به خدا نمیکنیم که از او با جوشش دل تشکر کنیم.
در ثانی، ما نیازمند سپردن کارها به خدا هستیم. فطرت انسان علامه است. لذا دل ما بهتر از ما میداند که ما قابل اعتماد نیستیم. فرزندان امام خمینی در هر سطح و ردهای که بودند اول و وسط و آخر کار، همه را به خدا می سپردند و به همین جهت شاد و خرسند بودند و طمأنینه و اطمینانشان بسیار زیاد بود.
ما به راحتی این خصلت توحیدی را کنار زدهایم و از دلمردگی داریم میمیریم ولی دست بردار نیستیم.
پس اینجا هم یک درمان مهم، ایمان به خدا و توکل بر او است.
اینها را در نماز و قرآن و مسجد و مجالس اهل بیت و دعاهای پدران و مادران خود و پدران و مادران شهدا و صلۀ رحم و سر زدن به اهل قبور و دعای یتیمان و ... می توان به دست آورد. نگاهی به زندگی خود بیاندازیم. نکند اینها را کم کردهایم.
سبک زندگی ما باید ایمانزا باشد.
وقتی دل مرده به داستان غزه نگاه میکند، همواره آمادۀ بیان یک جمله است :
"ای بابا! ..."
✍️ محمدرضا فلاح
✓
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
🎙چند خط زیر را دقیق بخوانیم:
🔻این سخنرانی ها منبع خوبی برای مُچ گیری ماست!
🔻الآن هم آنها را تایید می کنم.
🔻اینها پایه های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بود.
🔻جهت دادن به فکر نسل جوان آن روز
🎙 این جملات را سال ۱۳۸۱ رهبر انقلاب در بیاناتشان اشاره می کنند.(متن کامل در تصویر موجود است).
⁉️قضیه چیست؟
ایشان سال ۱۳۵۳ در مشهدمقدس، یک ماه رمضان به بیان ایمان، توحید، نبوت و ولایت میپردازند.در سال ۱۳۸۱ اشاره به آن جلسات می کنند و میفرمایند امروز هم آن ها را تایید میکنم.بعد از انقلاب صوت کامل این بیانات بدست می آید، پیاده سازی میشود و در قالب کتابی با عنوان"طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" به دست طلاب،دانشجویان و عموم مردم میرسد.
البته جنس پرداختن به این مباحث در این کتاب متفاوت است.مفاهیم را از حصار ذهن خارج کرده و امتداد تا صحنه خارج داده اند. این سخنان از جنس قیام و انجام رسالت تاریخی است.و از همه مهمتر نگاه منظومه ای به دین ارائه می شود.
🔹حالا قرار است دوره ای برای این کتاب حدودا ۵۰۰ صفحه ای برگزار شود. دوره ای که ۴۹ روزه(۷ هفته) است؛ کوتاه و مفید؛ با همراهی اساتید و تشکیل کلاس های برخط.
🔻 فرصت خوبی است تا در مدت کوتاه، طعم و حیات جدیدی در اندیشه و عمل پیدا کنید.
🔖 ثبت نام شروع شده است، اگر دوست دارید یکی از مهمترین و مبنایی ترین کتاب از اندیشه رهبری را مطالعه کنید،از طریق لینک زیر ثبت نام کنید🔻🔻
https://survey.porsline.ir/s/R8TBsPcS
#نظام_اندیشه
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
هدایت شده از جوانه های تشکیلات🌱
🎙حاج حسین یکتا:
از بین این همه امتحانات مختلف
اصلاً حس نکردید امتحانها سختتر شده؟
شهرت و فالووربازیها اذیت میکند؟
شهوت و نهضت جنسی اذیت میکند؟
پول و لقمه حلال در آوردن سخت شده و اذیت میکند؟
احترام به بابا مامان در این شرایط سختتر شده؟
برای هیئتآمدن بعضی وقتها باید خیلی با خودت بجنگی و کارها را بالا پایین کنی،
سختتر شده! خوب معلوم است دیگر رفقا!
هر چه به بالای قله ظهور نزدیک میشویم
دیگر هوا کم است.
#امام_زمان🪴
اللهمعجللولیڪالفرج🤍
🌱 @Javaaneh_ir
🚩قهرمان تمام عیار قیام للّه
🌱مادر ما حضرت زهرا(س) یک قهرمان تمامعیار برای قیام بود؛ قیام برای خدا و آنهم قیامی به تنهایی. قرآن میفرماید: «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» (سبأ/46) مصداق اتمّ و اکمل «فُرادَی» حضرت صدیقۀ کبری(س) است. ایشان کاملاً به تنهایی حرکت کردند؛ حتی فرزندش اباعبدالله الحسین(ع) که در اوج غربت بودند، باز هفتاد و دو نفر یار داشتند که پای رکاب او شهید بشوند. اما صدیقۀ کبری(س) دیدند که این مسئولیت واقعاً به عهدۀ خودِ اوست که در این جامعه بهپا خیزد و تا ابد، اثری جاودانه از قیامِ خودش باقی نگه دارد، برای اینکه راه روشن باقی بماند. ما همۀ هستیمان را مدیون ایشان هستیم، و هرچه داریم از صدقۀ سر قیام ایشان است.
🌱قیامکردن در جامعهای که مخالف نظر شماست و نمیخواهد حرف شما را بپذیرد خیلی قیام سختی است.حضرت زهرای اطهر چهل شبانهروز درِ خانۀ سران مدینه را زدند و از آنها یاری خواستند. در حالیکه میدانستند آنها کسانی نیستند که بیایند پای رکاب امیرالمؤمنین(ع)، آنها کسانی نیستند که حقّ حضرت زهرا(س) را بگیرند. قیام در شرایط غربت مطلق، هنر بزرگ حضرت زهرا(س) بود!
🌱یک ویژگی برجستۀ قیام حضرت زهرا(س) این بود که ایشان به نتیجه نگاه نکردند و در آن جامعهای که غیر از خانوادۀ خودشان و سه چهار نفر مانند مقداد و سلمان و ابوذر و عمار، موافق دیگری نداشتند، اقدام به قیام کردند؛ ما خودمان اگر بخواهیم مثلاً برای این انتخابات آینده، درِ خانۀ همسایهمان را بزنیم و به آنها بگوییم «بیایید کمک کنید و علیرغم دلخوریهایی که هست، برای انتخاب بهتر مشارکت کنید...» نه برای چهل شبانهروز و نه همۀ همسایههای اطرافمان، بلکه صرفاً بخواهیم درِ خانۀ یک همسایه را بزنیم، با خودمان میگوییم «آیا حرف ما را میپذیرد؟ اگر نپذیرفت و ضایع شدیم چه؟!» ولی حضرت زهرا(س) این محاسبات را نکردند، ایشان رفتند و درخواست کردند و جواب «نه» شنیدند و برگشتند، اما باز در خانۀ دیگری را زدند که میدانستند او هم مانند قبلی پاسخی نخواهد داد!
🌹حجتالاسلام علیرضا پناهیان
May 11