eitaa logo
باقیات الصالحات
73 دنبال‌کننده
22 عکس
62 ویدیو
28 فایل
کانال نشر آثار معلم بسیجی، ابراهیم غبیشی ارتباط با مدیر @ebgh5071 نشانی کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته های ناب ⚡️ قال علی بن ابیطالب (ع): الناس ثلاثه:فعالم ربانی، و متعلم علی سبیل نجاه، و همج رعاع اتباع کل ناعق، یمیلون مع کل ریح، لم یستضیئوا بنور العلم، ولم یلجووا الی رکن وثیق. مردم سه دسته اند:عالم ربانی،و آموزنده ای بر راه نجات و رستگاری، و گروهی مثل پشه هایی که دستخوش باد و طوفان هستند و همیشه سرگردانند، که به دنبال هر سر و صدایی می روند، و با وزش هر بادی حرکت می کنند.نه از روشنایی دانش نور گرفتند و نه به پناهگاه استواری پناه بردند. حکمت 147 نهج البلاغه %%%%%%%%%%%%%% همج الرعاع چه کسانی هستند؟ امام علی علیه السلام در درد دلی که با کمیل می کند. مردم رابه سه دسته تقسیم می نماید. که در این نوشتار میخواهیم به دسته سوم که جامعه و انقلاب اسلامی مبتلای به آنهاست بپردازیم. واما بعد 👇   همج رعاع :پشه های بی ارزش سرگردان! یعنی کسانی که با مختصر وزش بادی تکان می خورند و از جا به در می روند. دسته سوم مردمان «همج رعاع» هستند که «لم یستضیئوا بنور العلم و لم یلجاوا الی رکن وثیق» از نور علم پرتوی نگرفته اند و به پایگاه محکمی هم تکیه ندارند. یعنى انسانهاى سرگردان، بى‏ ارزش و بى‏ وزن. یعنی کسانی که بی وفا و بی حقیقت اند. اصطلاح فارسى بکار برده شده درباره این افراد همان اصطلاح ((اراذل و اوباش )) مى باشد که دشمن بر روى آنان کار مى کند، از نقاط ضعفشان استفاده کرده و هنگام لزوم آنان را به میادین پیش بینى شده مى فرستد تا به اهداف خود برسد. کسانی که از هر شایعه و سخن نابجایى متابعت مى کنند. با هر بادى به سمت و جهتى مى روند (جهتگیرى بادى دارند، اهل باد) با نور دانش الهى روشنى نمى گیرند و به پایگاه محکم و مورد اطمینانى پناه نمى برند. همج رعاع؛يا همان فرومایگان که امام علیه السلام، ازایشان به علت حقارت و پستی و سقوط ازانسانیت، تعبیر به همج رعاع نموده اند؛ یعنی پشه های ریز و کوچکی که حقیر وبی ارزش و پستند. اوصاف دیگر این گروه را در چهار جمله بیان می نمایند: اتباع کل ناعق: این گروه از شدت حماقت، هر صدایی از هر جایی برخاست دنبالش می روند، بدون این که حق یا ناحق بودن آن را بررسی نمایند؛ مانند گله گوسفندی می مانند که با آواز هر چوپانی حرکت می کنند و به علت عدم ثبات درعقیده، دعوت هر دعوت کننده ای را بدون تامل می پذیرند. یمیلون مع کل ریح: از شدت سستی و بی ارادگی و ضعف عقیده، دستخوش امواج وجوهای مخرب اجتماع می گردند، امروز بیعت کرده، فردا پیمان خود را می شکنند. لم یستضیئوا بنور العلم: در ظلمت و جهل و نادانی باقی مانده و در پی خروج ازتاریکی جهل به سوی فضای روشن علم و دانش نیستند. لم یلجؤوا الی رکن وثیق: به تکیه گاه محکمی پناه نیاورده اند، یعنی عقیده محکم وراسخی ندارند تا در قبال هجوم امواج هولناک جهل و فساد و تاریکی، خود رانجات دهند. در وقایع اخیر مشاهده مینماییم که این دسته چگونه بازیچه ی رسانه های دشمن شده وهرروز درفتنه ای جدید می افتند. مواظب باشیم. غربال های آخر الزمان ما را از غافله منتظران حقیقی عقب نیاندازند. ابراهيم غبیشی ۹۸/۱۰/۲۲
هدایت شده از باقیات الصالحات
غبیشی، قيس بن مسهر.mp3
2.88M
غبیشی، قيس بن مسهر یاران پای کار ولی خدا کانال باقیات الصالحات در ایتا @ghobeishi5071
نکته های ناب ⚡️ بسمه تعالی بررسی تفاوت معناشناختی واژگان «غیث» و «مطر» در قرآن برگرفته از مقاله وتحقیق مشترک، دکتر سید حسین سيدي، سیده فاطمه شاهمرادی ابوالفضل کاظمی دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد. تلخیص، ابراهیم غبیشی معناشناسی واژگان قرآن این است که از طریق واژگان قرآن و ارتباط آنها، به جهانبینی نهفته در قرآن پی ببریم، چنانچه این ریشه یابی باعث فهم معانی و ارائه مفهوم لغات قرآن و بررسی تطور معنایی آنها می شود. در قرآن بین دو واژه غیث ومطر از نظر معنا تفاوت وجوددارد. در ارتباط با واژه «غیث» در قرآن کریم باید گفت که این واژه در آیات به معناي باران البته بارانی که مفید و پر فایده است- به کار رفته است، به عنوان نمونه در آیه ي 28 سوره شوري که میفرماید:(و هو الَّذي ینَزِّلُ الْغَیثَ منْ بعدما قَنَطُوا و ینْشُرُ رحمتَه و هو الْولی الْحمید( صریحاً با توجه به قرینه سیاق میتوان به این نکته ي ظریف دست یافت که منظور از باران، بارانی مفید و پرثمر است که بعد از ناامیدي مردم میبارد، بارانی که در وقت حاجت و خشکسالی می آید و باعث شادي کشاورزان میشود بعد این که آنها امیدشان را از دست داده اند و خداوند با نزول آن میخواهد یکی از مظاهر رحمت واسعه اش را بر مردم بگسترد. پس غیث دارای بار معنایی مثبت است. واماواژه مطر، مقصود از آیه اي که میفرماید:(و أَمطَرْنا علَیهِم حجارةً منْ سجیلٍ) را این چنین معنا کرده اند که سنگها مثل باران بر سر آنها می بارد. خداوند متعال به بیانی دیگر در آیه84 اعراف نیز میفرماید: (وأَمطَرْنا علَیهِم مطَراً فَانْظُرْ کَیف کانَ عاقبۀُ الْمجرِمینَ) که در این آیه هم روي سخن با قوم لوط و عذاب ایشان بوده که این عذاب را بوسیله باران فرستاده؛ البته باران معمولى نبوده، (چنان که در جاى دیگر قرآن در باره این باران توضیح داده و فرموده:( و أَمطَرْنا علَیهاحجارةً منْ سجیلٍ منْضُود مسومۀً عنْد ربک و ما هی منَ الظَّالمینَ بِبعید) (هود/83 (و همگی این آیات و آیات قبل و بعد آن که مربوط به داستان قوم لوط و سرگذشتشان است، در سیاق منفی ذکر شده است. همچنین در آیه40 فرقان نیز آمده است: (ولَقَد أَتَوا علَى الْقَرْیۀِ الَّتی أُمطرَت مطَرَ السوء أَ فَلَم یکُونُوا یرَونَها بلْ کانُوا لا یرْجونَ نُشُوراً)که در آن به قریه اى که باران بلا بر آن بارید اشاره شده است که همان قریه قوم لوط است که خداى تعالى بارانى از سنگ سجیل بر آن ببارید، که این آیه و آیات قبل و بعد آن نیز در سیاق منفی و عذاب اقوام ستمگر و بت پرست قبلی آمده است. بنابراین معانی که قرآن کریم براي این واژه در نظر گرفته عبارت است از باران عذاب و بلا، که خطاب این آیات متوجه کافران و بدکاران است که به عنوان عذاب براي آن ها میفرستد و این نشان دهنده ي آن است که این کلمه براي عقاب و عذاب علَم شده است. بنابراین در قرآن کریم واژه «مطر» مجاز و نماد از عذاب است. علاوه بر غیث و مطر، واژه هاي دیگري نیز در زبان عربی وجود دارند که برخی آنها را مترادف واژه هاي غیث و مطر دانسته، در صورتی که این سخن مورد قبول نیست. در ادامه به اختصار به آنها اشاره خواهیم کرد و به بیان تفاوتهاي آنها با هم نیز میپردازیم: یکی از آنها واژه «ودق» است که برخى آن را ذرات کوچک آبى دانسته اند که ابتدا از ابرها خارج و از پیوستگى آنها باران ساخته مىشود. واژه بعدي «وابل» یعنى باران تند، درشت، سنگین و شدید است که در آیات سوره مبارکه بقره به آن اشاره شده است. «طَلّ» نیز به معناى باران آرام با قطرات ریز یا بارانی خفیفتر از حد معمول و کم اثرتر است که به این واژه نیز در سوره بقره اشاره شده است. و واژه «صیب» که به معناي باران شدید همراه با رعد و برق آمده است. همانطور که مشاهده میگردد این واژه ها در یک حوزه معنایی هستند اما باز هم در معناي آنها تفاوتهایی وجود دارد بنابراین نمیتوان آنها را مترادف به حساب آورد. بنابراین تفاوت این دو واژه در قرآن دلیلی است بر نفی ترادف بین آنها و این دلیلی است بر اعجاز قرآن. (و این است آن تفاوتی که قرآن کریم از لحاظ فصاحت و بلاغت با دیگر کتب و اشعار فصحاي عرب دارد، و این همان وجهی از اعجاز است که به آن اعجاز ادبی میگویند. جاحظ در «البیان و التّبیین» مى نویسد: «مردمان با مسامحه الفاظى را در جاى هم به کار می‌برند. نتيجه :غیث باران رحمت، ومطر باران عذاب است. انتشارات هیئت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف واحد تحقیق و پژوهش https://eitaa.com /sahebalzaman255 کانال باقیات الصالحات محلی برای نشر آثار معلم بسیجی حاج ابراهیم غبیشی https://eitaa.com/ghobeishi5071
نکته های ناب⚡️ قال أمير المؤمنين علی عليه السلام :کان النبیُ طبیبٌ دوارٌ بطبه پیامبر مانند طبیب دوره گرد می‌گشت و جستجو می کرد. تا بیماری های اجتماعی مردم رو درمان کنه. عالم عوام زده با عالم دلسوز چه تفاوتی با هم دارن؟ عالِم عوام زده نگاه میکنه میبینه مردم چی دوست دارن، از اون براشون حرف میزنه. اما عالِم متعهدو دلسوز نگاه میکنه مردم چی نیاز دارن، وچی برای رشدشون خوبه، از همون براشون صحبت میکنه. حتی اگه به مذاق مردم تلخ به نظر برسه. طبیب دنبال درمانه. حتی اگه داروش تلخ باشه. عوام زده وعوام فریب دنبال جذب مرید، وتوی دل مردم جا شدنه. پس نگاه میکنه میبینه هوا و هوس مردم چی رو دوست داره، ازهمون تا میتونه براشون میگه. عالم عوام زده نه تنها طبیب نیست، بلکه خودش نیاز به درمان و خود سازی داره. دقت کنیم علم و دانش مونو از کی میگیریم. فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺏ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻨﺪ. عبس (٢٤) انتشارات هیئت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/sahebalzaman255
غبیشی،جامعه مهدوی دردعای امام زمان.mp3
1.11M
غبیشی، جامعه مهدوی در دعای امام زمان
این دو فایل صوتی برشی از جلسه عقیدتی سیاسی مربوط به سالها پیش است. که بنا به درخواست عزیزی باز نشر گردید. دراین صوت شرحی بردعای اللهم ارزقنا توفيق الطاعة آمده است
⚡️سعدی مردی برای تمام فصول ⚡️ این مقاله کوتاه درسال ۹۷درروز بزرگداشت سعدی نوشته شد. هرساله به همین مناسبت تقدیم به دوستان وخوانندگان عزیز می گردد. یکبار دیگر تقدیم به همه ی دوستداران مهربانی و انسانیت. به بهانه روز بزرگداشت شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی🌷 ⚡️سعدی مردی برای تمام فصول⚡️ به قلم ابراهیم غبیشی 💐 بی مقدمه ! گلستان وبوستان حکیم سعدی شیرازی، سراسر حکمت است. ودرجاهایی شیخ حتی نیم نگاهی به تفسیر قرآن واحادیث اهلبیت دارد. اگر انسان، فقط این چندبیت از سلطان سخن فارسی را سرلوحه زندگی قرار دهد. دیگر اینهمه خونریزی ونفرت پراکنی بین اقوام وملل ومذاهب نخواهیم داشت. آنجا که میفرماید: به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست عاشقم برهمه عالم که همه عالم از اوست. سعدی دراین بیت سراسر حکمت اشاره به عشق وفنای فی لله دارد. ومی گوید: چون همه خلق وعالم ،صنع خداست پس من همه رادوست دارم. سعدی سنی مذهب است. ولی عاشق هموطنان وفراتر ازآن، عاشق همه ی مردم زمین است. درمرام سعدی شیعه و سنی ومسیحی ویهودی وگبروترسا وبودایی، انسان ومخلوق وبنده ی خدایند. وسعدی با ارسال پیام عشق همگان را به دوستی و محبت، علی رغم تفاوت های فرهنگی و مذهبی ، فرا می خواند. امروز که گروه های تکفیری وفریب خوردگان مستکبرین، درحال پاشیدن بذر نفرت بین مذاهب و اقوام مختلف هستند. وجنگ ونابودی سراسر زمین رافراگرفته است.ضرورت مطالعه آثار حکمایی چون شیخ مصلح الدین بیشتر احساس می‌شود. سعدی بااینکه از نظر مذهب ازبرادران اهل سنت به حساب می آید. ولی درجای جای گلستان و بوستان، اشارات وبرداشت هایی از کلام معصومین وبخصوص مولا علی علیه السلام دارد.واین نشان از انصاف وآزاد اندیشی این مرد بزرگ دارد. وهمچنین، نشان دوری از تعصب کور توسط این حکیم فرزانه وعشق اوبه خاندان عصمت وطهارت دارد. سعدی در این بیت سراسر ولاء که عشق واعتقاد بی حد ایشان به اهلبیت درآن موج می زند. چه زیبا فرموده است : سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است وآل محمد. درجایی دیگر در وصف علی مرتضی آنچنان با عشق و صفا سخن می‌گوید. که عقل و هوش را حیران می نماید : کس را چه زور و زهره که وصف علی کند جبار در مناقب او گفته «هل اتی»  زورآزمای قلعه خیبر که بند او در یکدیگر شکسته به بازوی «لافتی» مردی که در مصاف زره پیش بسته بود  تا پیش دشمنان نکند پشت بر غزا شیر خدا و صفدر میدان و بحر جود جان بخش در نماز و جهان‌سوز در وغا دیباچه مروت و دیوان معرفت لشکر کش فتوت و سردار اتقیا فردا که هر کسی به شفیعی زنند دست ماییم و دست و دامن معصوم مرتضی! اوج انسان دوستی وعشق به هم نوع را دربرداشتی از نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر بیان می کند. که مانند خورشیدی تابان برسر در ساختمان سازمان ملل متحد نور افشانی میکند. آنجا که می فرماید : بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضو هارانماند قرار توکز محنت دیگران‌ بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی! براستی کسانی که با جنگ افروزی وهم نوع کشی ،لبخند را ازلبان کودکان بیگناه میگیرند. آیا سزاوار است که نام انسان بر آنها نهاد؟ وایکاش به این چند بیت شیخ اجل عمل می شد. آنوقت میدیدیم که جهان به چه گلستانی مبدل می گشت. به امید قدوم مبارک یوسف فاطمه اللهم عجل لولیک الفرج ابراهیم غبیشی یکم اردیبهشت 97 انتشارات هیأت صاحب الزمان https://eitaa.com/sahebalzaman255
غبیشی، اسلام، تفاخر، برده داری (نیم نگاهی به آیه ۱۳سوره حجرات).m4a
6.39M
غبیشی، اسلام، تفاخر وبرده داري. نیم نگاهی به آیه ۱۳سوره حجرات. کانال باقیات الصالحات در ایتا https://eitaa.com/ghobeishi5071
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غبیشی، استراتژی دست بلند. کانال باقیات الصالحات در ایتا https://eitaa.com /ghobeishi5071 کانال آپارات مهندس ابراهیم غبیشی https://www.aparat.com/entezar5071
غبیشی، رقت وقساوت قلب AETrim1538339944125 AETrim1538497341582 AEMerge1538497413845 AETrim1538497813301 AETrim1538639885656.m4a
7.05M
غبیشی، رقت قساوت قلب. بررسی حدیثی گهربار از امام باقر علیه السلام. کانال باقیات الصالحات در ایتا https://eitaa.com/ghobeishi5071
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غبیشی، أنعمت عليهم کیانند؟ انتشارات هیئت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/sahebalzaman255 کانال باقیات الصالحات در ایتا https://eitaa.com/ghobeishi5071
غبیشی،رعایت عدل دراختلافات.mp3
8.2M
غبیشی، رعایت عدل و انصاف در اختلافات. برداشتی از آیات ۸ و۲ سوره مبارکه مائده. این صوت مربوط به جلسه عقیدتی سیاسی حدودا سال ۹۶درجمع بسیجیان و جوانان هیئت مذهبی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. کانال باقیات الصالحات در ایتا https://eitaa.com/ghobeishi5071
غبیشی، سوم خرداد AETrim1621880853338.m4a
4M
غبیشی، سوم خرداد. سخنرانی مربوط به حدود ۱۰سال پیش (اوایل دهه ۹۰)که امشب توسط عزیزی در آرشیو ها پیدا شد. تقدیم به ارواح طيبه شهدا وامام شهدا. الفاتحة مع الصلوات
نکته های ناب ⚡️ ⚡️قساوت قلب ⚡️ ضمن تحقيق پیرامون قساوت قلب به حدیثی گهربار وعجیب برخوردم. متن ودرونمایه حدیث از نظر عمق تأثیر وعظمت کلام ازیک سو، وگویندگان وناقلان حدیث از سویی دیگر درگیرم نمود. ومرا واداشت تا چند سطری در عظمت وحقانیت اهلبیت علیهم السلام قلم فرسایی کنم. واما بعد 👇 ۱- الإمام الباقر (عليه السلام): إن لله عقوبات في القلوب والأبدان، ضنك في المعيشة ووهن في العبادة، وما ضرب عبد بعقوبة أعظم من قسوة القلب. ۲- مالک بن دينار :ما ضرب عبدٌ بعقوبةٍ اعظم من قسوة القلب. ۳- ابن القيم :ما ضرب عبدٌ بعقوبةٍ اعظم من قسوة القلب. ۴- ابن تيمية :ما عوقب عبد بعقوبة أعظم من قسوة القلب. درفضای مجازی هر جا این حدیث راتایپ کنید. از هر چهار نفر این حدیث نقل شده وپیروان هر کدام هم معتقدند که امام وعارف هم مرام خودشان این کلام را برای اولین بار گفته است. نگارنده برایش سؤال پیش آمد که بالاخره اصل کلام از کدامشان است؟ وکدامیک ممکن است. که ازدیگری اقتباس کرده باشد؟ فقط با نگاه به زمان وتاريخ زندگی ایشان میتوان نتیجه گرفت که این سه نفر علم و کلامشان را از امام باقر علیه السلام گرفته اند. واحتمالا در زمان نقل حديث چون مصدر رانگفته اند. حال یا به عمد و یا به سهو، شنوندگان وخوانندگان آثار ایشان تصور نموده اند که حدیث از ایشان است. درحالی که اینها از خود چیزی ندارند. وهمه ی علومشان را از امام باقر و امام صادق علیهم السلام گرفته‌اند. وای کاش طرفدارانشان کمی انصاف داشتند. به تاریخ و زمان زندگی هر ۴نفر توجه کنید. ۱- امام محمد باقر متولد ۵۷هجری، شهادت ۱۱۴هجری ۲-مالک بن دينار متوفای حدود ۱۳۰هجری ۳- ابن القيم متولد ۶۹۱متوفای ۷۵۱هجری ۴- ابن تیمیه متولد ۶۴۱ومتوفای ۷۰۷هجری لذا احتمال اینکه اصل حدیث از امام بوده باشد و دیگران بنام خود یا مرادشان استفاده کرده باشند زیاد است. البته مطلب نیاز به تحقیق بیشتری دارد. فقط این را بدانید که شیعه و سنی مدیون اهلبیت هستند. وایکاش علماء دیگر فرق اسلامی، انصاف را درمورد اهلبیت رعایت می نمودند. وامام رضا عليه السلام چه زیبا فرمودند : لو علم الناس محاسن کلامنا لاتبعونا. ابراهيم غبیشی، واحد تحقیق وپژوهش هيأت مذهبی صاحب الزمان انتشارات هیئت صاحب الزمان ایتا http://eitaa.com/sahebalzaman255 سروش http://sapp.ir/sahebzaman255
نکته های ناب ⚡️ معاشرت با دوستان! سعی کنیم برای دوستانمان منشاء خیر وانرژی مثبت باشیم. تا هروقت مارا ببینند وبه ما برسند حالشان خوب وآکنده از لبخند ومهربانی شوند. مى دانیم اسلام دینى اجتماعى است و آیات قرآن و روایات اسلامى به طور گسترده از معاشرت خوب با مردم سخن گفته اند. و روایات متواترى در این باره در منابع حدیث وارد شده. کلامی گهربار از مولای متقیان (علیه السلام)در نهج البلاغه حکمت ۱۰ ناظر به همین معناست که مى فرماید: «آن گونه با مردم معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزند و اگر زنده مانید به شما عشق ورزند»; (خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَکَوْا عَلَیْکُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَیْکُمْ). اشاره به این که پیوند محبت و دوستى را از طریق برخورد خوب و نیکى و خدمت کردن به مردم آنچنان محکم کنید که شما را به منزله نزدیک ترین عزیزان خود بدانند; هرگاه از دست بروید جاى شما در میان آنها خالى باشد; ولى در دل همواره از شما یاد کنند و بر عواطف و محبت هایى که نسبت به آنها داشتید اشک بریزند و در حال حیات پروانه وار گرد شما بگردند. و از معاشرت با شما لذت ببرند. ابراهیم غبیشی ۱۳۹۹/۸/۲۹ انتشارات هیئت صاحب الزمان
غبیشی استحاله۱ AETrim1562136406919 AETrim1562392812127.mp3
7.07M
غبیشی، استحاله، برداشتی از آیه ۲۱سوره نور کانال باقیات الصالحات در ایتا https://eitaa.com/ghobeishi5071
غبیشی، محاسن کلام اهلبیت.m4a
5.87M
غبیشی، محاسن کلام اهل‌بیت. بمناسبت میلاد امام رضا علیه السلام شرح حدیثی گهربار از امام رئوف وانيس النفوس
نکته های ناب⚡️ فقر يا تفاقر؟ اگر کسی فقر مالی داشته باشد. می شود با دادن امکاناتی، او را از فقر مطلق نجات داد. ولی اگر کسی احساس فقر داشته باشد. فرقی نمی کند. چه جایگاه و چه حقوق و درآمدی داشته باشد. او دائماً احساس فقر می کند. ملت های مسلمان هم دچار فقروحقارت نیستند. دچار احساس حقارت تحمیلی هستند. لذا میبینیم ارزش هاو افتخارات خود را هر چند زیاد باشد. انکار می‌کنند. وهمیشه احساس بدبختی می‌کنند. اینجاست که حدیث گهربارو سراسر حکمت حضرت امیر علیه السلام نمود خارجی پیدا می‌کند. ودر جوامع ما ملموس می‌گردد. أمير المؤمنين عليه السلام می فرماید: «من تفاقر افتقر» کسی که خود را به فقرو تهی دستی بزند، فقیر و نیازمند می‌شود. «غررالحکم و دررالکلم ش ح8405 » البته این حدیث درمنابع شیعی، هم از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و هم از حضرت امیر علیه السلام روایت شده است. برخی افراد در هر سخن و صحبتی خویش را فقیر و تهی دست جلوه می‌دهند، این رفتار ناپسند، خود ناسپاسی در پیشگاه الهی است، بلکه جلوه ای از زشت ترین دورویی‌ها است. درجایی دیگر باز هم امیر المؤمنین على (ع )می فرماید : اظهار التباؤ س يجلب الفقر «بيچاره نمايى ، فقر مى آورد.» گروهي از مردم هستند كه به رغم برخورداري از كار و درآمد نسبتا مناسب، بازهم خود را فقير مي دانند، و به معضل «خودفقير پنداري» دچارند. هم اكنون گروه زيادي از مردم كشور به اين معضل گرفتار هستند. که نمی توان تأثیر رسانه های شیطانی را نادیده گرفت. امروزه دشمنان انقلاب اسلامی با شیطنت های رسانه ای شبانه روز درحال القاء احساس بدبختی وخود حقیر پنداری علیه ملت مجاهد و شریف ایران هستند. درطول این سال ها تا حدودی هم موفق بوده اند. به طوری که درمیان قشرهایی از جامعه، اینهمه پیشرفت و ترقی به چشم بعضی ها نمی آید. ودائم درحال غر زدن و شکوه هستند. که آی ببینید فلان کشور به کجا رسیده وما هنوز در دهه ۳۰ و۴۰ مانده ایم. دشمنان درفضای مجازی ودرماهواره ها با استخدام کارشناسان خبر واساتید فن بیان، اخبار وپیام ها را طوری طراحی و پخش می‌کنند. که شنونده درصورت نداشتن بصیرت و قدرت تحلیل، ناخواسته تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این روزها اخباری با عنوان پیشرفت و توسعه کشورهایی مانند سوئد، فنلاند، امارات و.... بصورت وسیعی درحال پخش است که با دروغ و بزرگنمایی سعی درتحقیر ایران و ایرانی دارند . وبلافاصله درهمان متن ها مشاهده می‌شود. با مقایسه ای موذیانه بدبختی وعقب افتادگی این طرف را بیان می کنند. درحالی که اگر کمی انصاف را با چاشنی مقداری مطالعه درهم آميزيم خواهیم دید. رشد و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی درهیچ دوره وزمانی به اندازه دوران شکوهمند انقلاب اسلامی نبوده است. کسی منکر پیشرفت وتوسعه بعضی کشورها نیست. به هرحال این سنت الهی است که هرقومی سعی وتلاش کند. به مقصود خواهد رسید. ما هم بعد از انقلاب با احیای روحیه خود باوری که هدیه امام خمینی به ملت ایران بود. گام دراین راه گذاشتیم. بد نیست خوانندگان محترم سری به کتاب صعود چهل ساله بزنند. واقعاً اگر کسی ثروتمند ترین مردم باشد ولی احساس فقر وبدبختی کند. بلاشک روز خوشی نخواهد داشت. لذا دشمنان این مطلب را بخوبی فهمیده اند. ورسانه ها مأموریت دارند احساس حقارت وفقر و بدبختی را شبانه روز پمپاژ نمایند. سیاستمداری می‌گفت :برای نابودی یک ملت لازم نیست. به آنها حمله نظامی کنید. کافیست. افسردگی واحساس حقارت و نداری را به آنها القاء کنید. البته نمی‌توان از کنار حضور ونفوذ افراد حقیر بعنوان مسئول درنظام اسلامی هم بسادگی گذشت. مسئولینی خود باخته که هیچوقت نخواستند بفهمند و ببینند. چگونه جوان ایرانی فعل خواستن وتوانستن را جامه عمل پوشاند. مسئولینی که گاهی تا رده های بالای مدیریتی کشور نفوذ نمودند. وبا بی شرمی تمام می‌گفتند :ما باید مدیر از خارج وارد کنیم. یا درجایی دیگر، یکیشان با حقارت تمام روبروی دوربین ایستاد و گفت :ما بجز پخت آبگوشت بزباش وقورمه سبزی درهیچ صنعتی توان رقابت با دیگران را نداریم. نگاه این مدیران، درست خلاف نگاه امام راحل است که روحیه خودباوری وما می‌توانیم را در ملت شریف ایران زنده نمود. اتفاقأ بزرگترین دلیل دشمنی آمریکاو مستکبران عالم، همین روحیه خودباوری است که نمی‌خواهند بعنوان الگو برای ملل جهان مطرح گردد. آنان ما را وابسته و مصرف کننده می‌خواهند. مؤمنان، حقِ پذيرفتن سلطه كافران را ندارند، و سلطه‌پذيرى نشانه نداشتن ايمان واقعى است. «لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» بايد كارى كرد كه كفّار از سلطه بر مؤمنان براى هميشه مأيوس باشند. لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ‌ .لن یعنی هرگز، یعنی حتی لحظه ای راه را برای نفوذ کفار باز نکنید. واین میسر نیست الا با تلاش و جهاد در راه خدا. ابراهیم غبیشی خرداد ۱۴۰۲
هدایت شده از ایران در یک نگاه
خبرگزاری فارس | دشت اول؛ خدا برکتش دهد… / دشت اولت را از من بگیر دستم سبک است. گزارشی زیبا ازبازار اسلامی لطفاً اهل منبر، وکسانی که تریبون دراختیار دارند بخوانند. وبرای مردم صحبت کنند. 👇 https://www.farsnews.ir/news/13980324000746/%D8%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D8%AA%D8%B4-%D8%AF%D9%87%D8%AF%E2%80%A6--%D8%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
47.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غبیشی، تجهیز و استعداد نظامی در قرآن. شرح وبرداشتی از آیه ۶۰سوره انفال کانال باقیات الصالحات در ایتا https://eitaa.com/ghobeishi5071