eitaa logo
گفتمان سدید
778 دنبال‌کننده
195 عکس
56 ویدیو
9 فایل
🔸️گفتمان سدید زمینه‌ساز "تحول مردمی" در تبیین دین 🔹️قرارگاهی برای تبیین‌گران دین که دغدغه تحول دارند 🔺️کارویژه معاونت آموزشی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها 🔴 سایت اینترنتی 🌐 https://goftemansadid.ir/ ارسال محتوا 👈🏻 @sadid2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اولین توزیع وعده افطار پویش 🗓 یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ رمضان) 📌 جنوب غزه به لطف خداوند و کمک‌های شما، اولین مرحله از تهیه و توزیع غذا، میان روزه‌داران غزه انجام شد. ✅ شماره کارت جهت کمک:
5041721113532122
🔸بنیاد خیریه جامعه‌ایمانی‌مشعر (برای کپی روی شماره کارت ضربه بزنید) ⚠️ به جز برنامه "آپ" که برای حساب‌های حقوقی محدودیت در تعداد واریزهای روزانه دارد، از هر برنامه دیگر بانکی و... واریز کنید مشکلی نخواهید داشت. 💠 احرار | هیأت و جهانی‌اندیشی@ahrar1542
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مومنِ ناآرام ✍🏻 عین‌صاد ❞ وقتى كه نان خانه‌ى من را چپاول مى‌كنند بايد مبارزه بكنم وگرنه از جنازه‌ى من براى كود استفاده مى‌شود. و براى اين مبارزه، نيرو و نفرات و رهبر لازم است. و براى تهيه‌ى نيرو و نفرات همان زيربناى عقيدتى، همان ايمان و توحيد كافى است. موحّد نمى‌تواند در جامعه‌اى كه طاغوت‌ها حاكمند، آرام بگيرد، بى‌تفاوت و يا سازشگر باشد. مؤمن عاشق، كه به خلق علاقمند است نمى‌تواند شاهد از دست رفتن خلق باشد و آرام بنشيند. سازشگرى و بى‌تفاوتى، با ايمان و عشق حق و با توحيد؛ يعنى تنها خدا را دوست داشتن و او را معشوق گرفتن، نمى‌سازد. تنها يك راه مى‌ماند و آن هم مبارزه. آن هم نه با معلول‌ها، بلكه با علت‌ها. و براى همچنين مبارزه‌اى گسترده و عميق بايد كوشيد و آماده شد. 📚 | ص ۴۵ 💠 رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 📚 در کمین گل سرخ 🖌 محسن مومنی 💠رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
📚 در کمین گل سرخ 🖌 محسن مومنی «در کمین گل سرخ» زندگی‌نامه داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به قلم محسن مؤمنی است. روایت بخش‌های پیش از انقلاب زندگی سپهبد از کتاب «خاطرات سپهبد شهید صیادشیرازی» و بخش‌های مربوط به کردستان و سال‌هایی از جنگ از کتاب «ناگفته‌های جنگ» و بخش‌های پایانی جنگ از کتاب «یادداشت‌های ویژه شهید صیادشیرازی» انتخاب شده‌است. روایت نویسنده نیز علاوه بر منابع یاده شده، مبتنی است بر ساعت‌ها گفت‌وگو و تحقیق و استفاده از منابع مکتوب. «علی آن شب همراه خواهر بزرگش که از دره‌گز آمده بود، به حرم رفت. این‌که در آن شب در آن‌جا چه گذشت و علی چه گفت و چه شنید، تنها خدا می‌داند و بس. اما همان شب در تهران، خیابان دیباجی، همسایگان او چند مورد رفت و‌ آمد مشکوک دیده بودند. پیکانی در آن نیمه شب چند بار طول خیابان را پیموده بود. رفتگر شهرداری را دیده بودند که ناشیانه خیابان را جارو می‌کرده و حرکات و نگاه‌هایش غیر عادی بوده و.... اما در مشهد، علی هنگامی از حرم برگشت که آفتاب صبح جمعه تابیده بود. او سر راهش نان سنگک و پنیر و خامه‌ گرفته بود. مانند همیشه خود بساط صبحانه را پهن کرده و بعد پدر و مادرش را دعوت به صبحانه کرده بود. بعد گویی که عجله داشته باشد، به سراغ بستگانش رفته بود و تا ظهر به خانه اغلب آن‌ها سرکشیده بود. حتی آن‌ها می‌گویند انگار از سرنوشت خود خبر داشته که آن‌ها را نسبت به انجام فرایض دینی و وظایف فردی و اجتماعی‌اشان سفارش می‌کرده است. سرانجام حدود ظهر به سوی تهران پرواز کرد.» لینک خرید کتاب 💠رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
📍تو به ما جرئت طوفان دادی 🔻در این گیر و دار اخبار حمله به اسرائیل، یادمان نرود، حس غرور، افتخار و عزتی که امشب میلیون‌ها شیعه و مسلمان و مستضعف در سراسر عالم تجربه می‌کنند، نتیحه اسلام سیاسی خمینی کبیر است، نه نسخه های اسلامِ سکولار و منزوی از قدرت و حکومت و جامعه. با نسخه های دیگر فقط منفعل و توسری خوریم هرچند چهره ات مقدس است... 💠 رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
موشک‌ها خورده یا نخورده؟ این گزارش کوتاه رو بخونید. 💠رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیلی کوتاه و جامع از آنچه در حمله به اسرائیل رخ داد 💠رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
🎥 📽 شکارچی شنبه 🎬 پرویز شیخ طادی 💠رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید ...
🎥 📽 شکارچی شنبه 🎬 پرویز شیخ طادی پس از فیلم تحسین‌شده‌ی «بازمانده» (سیف‌الله داد /۱۳۷۴) دومین فیلم جدّی سینمای ایران در موضوع است. نمایش درازدستی کاهنان صهیونیست، استفاده‌ی نادرست ایشان از فرمان‌های تورات، تعلیم به اطفال یهودی برای کشتن غیریهودیان و...ازجمله نکاتی هستند که باید از منظر جنگ رسانه‌ای مورد بررسی قرار گیرند. پرویز شیخ طادی، کارگردان فیلم برای به‌تصویرکشیدن جنایات صهیونیست‌ها در فیلم خود، به فرآیند روانشناختی مغزشوئی پرداخته است. در «شکارچی شنبه» شاهدیم که چگونه پسر خردسالی به نام بنیامین توسط پدربزرگ سفاکِ او – حانان – که یک خاخام صهیونیست با گرایش‌های افراطی است، شستشوی مغزی داده می‌شود تا از کودکی ترسو به روباتی بی‌رحم و قاتلی سفاک تبدیل شود. شیخ طادی این استحاله فکری و ایدئولوژیک را مرحله‌به‌مرحله با مهارت به تصویر کشیده است: بنیامین را از مادرش جدا می‌کنند تا دلبستگی‌های عاطفی مانع پذیرش اصول ایدئولوژی صهیونیسم نگردد. سپس دختربچه‌ای را به‌عنوان همسر تشکیلاتی‌اش برمی‌گزینند. این کودک بی‌پناه را وادار به حضور بی‌چون‌وچرا در مراسم به انحراف کشیده شده مذهبی و گردهمایی‌های آیینی می‌کنند تا مغزش پذیرای اهداف سلطه‌جویانه صهیونیسم شود. لینک تماشای فیلم 💠رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید ...
💠 دبیرخانه طرح ملّی گفتمان سدید با همکاری دانشگاه معارف اسلامی برگزار می‌کند ♨️سومین کارگاه: راهبردهای تحول در تبیین دین (ویژه اساتید معارف، مبلغان حوزوی، دانشجویان رشته مدرسی معارف اسلامی) 🔸با ارائه: دکتر یوسف دانشور 🔹با موضوع: بررسی روش قرآن کریم در تبیین‌ دین 🗓چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ⏰ ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ 🏢مکان: سالن جلسات امام رضا (ع) دانشگاه معارف اسلامی شهر قم 👈بصورت حضوری_ مجازی 💢شرکت مجازی از طریق لینک زیر 👇 http://class.maaref.ac.ir/rahbord 💠رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
🔴 تا دقایقی دیگر شروع سومین کارگاه راهبردهای تحول در تبیین دین
دبیرخانه طرح ملی گفتمان سدید با همکاری دانشگاه معارف اسلامی ضبط برنامه دومین کارگاه راهبردهای تحول در تبیین دین با حضور دکتر یوسف دانشور نیلو عضو موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی‌ره فارغ‌التحصیل رشته فلسفه دین دانشگاه تورنتو موضوع: بررسی روش قرآن‌کریم در تبیین دین با شرکت مجازی اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های سطح کشور چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه قم، دانشگاه معارف اسلامی 💠رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
🔻شعله‌های ایدئولوژی آمریکا | بخش اول ✍ سیدجواد میری ▫️در نگاه اول بسیاری چنین گمان می‌کنند که جامعه آمریکا، جامعه‌ای غیرایدئولوژیک است. برای مثال برخی چنین تصور می‌کنند که جوامعی همچون کوبا، ایران، چین و... گرفتار مساله‌ای به نام ایدئولوژی هستند (اگر ایدئولوژی را به معنای منفی آن مدنظر بگیریم) اما برای مثال، کشور‌های غربی همچون فرانسه، انگلیس و آمریکا ایدئولوژیک نیستند. به باور من این یکی از غلط‌ترین نگاه‌ها به وضع موجود جهان است. اگر ما ایدئولوژی ساختارمند و درونی شده در آمریکا را نمی‌بینیم به دلیل این است که ایدئولوژی لیبرالیسم یا سرمایه‌داری چنان بسط یافته و چنان جامعه را شکل داده که مانند هوایی که تنفس می‌شود متوجه آن نیستیم. ما زمانی به هوا فکر می‌کنیم که کسی راه تنفس ما را مسدود کرده باشد و در تنگنا باشیم. در لحظات بسیار بسیار بحرانی است که ایدئولوژی غربی خود را آشکار می‌کند. بحران به این معنا که وقتی شما با غیریت کاملا متمایز روبه‌رو می‌شوید در آمریکا، می‌توانید بفهمید که عجب ایدئولوژی قدرتمندی در این جامعه وجود داشته اما ما هیچ‌گاه متوجه وجود آن نبوده‌ایم. برای نمونه یکی از آن لحظات حساس و بحرانی چیزی است که ما امروز با مساله فلسطین در آن قرار گرفته‌ایم. قتل‌عام و نسل‌کشی انسان در غزه رخ می‌دهد اما اگر کسی درباره فلسطین یک خط بنویسد، او را از دانشگاه اخراج می‌کنند؛ 28 کارمند گوگل صرفا به دلیل اعتراض به سیاست‌های فروش اطلاعات به اسرائیل اخراج می‌شوند. دکتر عبیر ابویعبیص، استاد هماتولوژی و انکولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه اِمُری، به دلیل شرکت در تظاهرات مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن و حمایت از فلسطین در فضای مجازی از دانشگاه اخراج می‌شود. مجریان شبکه‌های تلویزیونی شغل خود را پس از حمایت از مردم فلسطین از دست می‌دهند. همچنین می‌شود به همین موج سرکوب به بهانه «یهود‌ستیزی» اشاره کرد؛ بهانه‌ای که روسای دانشگاه‌‌های هاروارد، ام‌آی‌تی، پنسیلوانیا و ماساچوست را فقط به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت آنها دانشجویان از فلسطین حمایت کردند راهی دادگاه کرد. در همین جلسات بود که رئیس دانشگاه پنسیلوانیا مجبور به استعفا شد. شما توجه کنید فردی مانند کریم بنزما به دلیل حمایت از مردم فلسطین در یک توئیت، متهم به ارتباط داشتن با اخوان‌المسلمین می‌شود و درخواست سلب تابعیت بنزما و پس ‌گرفتن توپ طلا از او مطرح می‌شود.  حتی بعد از انتشار یک فراخوان برای آتش‌بس در غزه، مجله «Artforum» سردبیر ارشد خود دیوید ولاسکو را برکنار کرد و مدعی شد انتشار این فراخوان با استانداردهای رسانه‌ای آنها مطابقت ندارد! این مساله آنقدر فراتر می‌رود که حتی سوزان ساراندون، بازیگر برنده اسکار توسط شرکت سازنده اسپای گلس (Spyglass) از پروژه فیلم «جیغ7» اخراج می‌شود. این بخشی از ماجراست. می‌شود نام و رسم هزاران نفر دیگر را ردیف کرد که صرفا به دلیل اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین شغل خود را از دست داده‌اند.  ادامه دارد... @Popular_Sociology 💠 رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
🔻شعله‌های ایدئولوژی آمریکا | بخش دوم ✍ سیدجواد میری ▫️حالا شما گمان می‌کنید این جامعه غیرایدئولوژیک است؟ پس چرا اینگونه با مسائل برخورد می‌کند؟ نکته مهم اینجاست که همه جوامع به نوعی درگیر ایدئولوژی هستند. همه جوامع در گذار از کلیسا به وضع مدرن از یک رحم اجاره‌ای به نام ایدئولوژی استفاده کرده‌اند. درباره کشور ما ایران چنین القا می‌شود که با مفهوم ایدئولوژی از زمان جنبش مشروطه و به نحو جدی در قرن بیستم و با طرح ناسیونالیسم با مفهوم ایدئولوژی آشنا شد. در ادامه نیز گفته می‌شود به‌رغم وجود ایدئولوژی‌های مختلف اما در نهایت این اسلام‌گرایی بود که توانست ابزار قدرت را در دست بگیرد. طرح چنین مفهومی پیرامون ایران به معنای آن نیست که دیگر جوامع غربی خالی از ایدئولوژی هستند. همه این جوامع ایدئولوژی دارند اما ایدئولوژی‌های آنان بسیار عمیق و مستحکم است. به همین دلیل است که فوکو در اواخر قرن بیستم معتقد است تکنولوژی‌های قدرت در جوامع مدرن وجود دارد. فوکو در باب جوامع مدرن همچون فرانسه و آمریکا سخن می‌گوید. وی مفهومی تحت عنوان «panopticon» یا قدرت تمامیت‌بین را طرح می‌کند. قدرت تمامیت‌بین فراتر از قدرت تمامیت‌خواه با توتالیتر است. در برابر با قدرت توتالیتر، شما می‌توانید آن را با انگشت مورد اشاره قرار دهید و نسبت به وجود چنین قدرتی  خودآگاهی پیدا کنید اما قدرت تمامیت‌بین چنان وجود جامعه و شما را احاطه کرده که در همه جا هست اما شما حتی متوجه حضور آن هم نیستید در حالی که به طور ناخودآگاه زندگی شما را جهت می‌دهد.  به باور من قدرت در  ایران نه‌تنها تمامیت‌بین نیست، بلکه حتی تمامیت‌خواه یا توتالیتر هم نیست. قدرت توتالیتر در اروپای شرقی برای مثال وجود داشت. قدرت کاملا می‌توانست جامعه را کنترل کند اما مرز میان جامعه و قدرت مشخص بود. در فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا حتی چنین امری نیز قابل تشخیص نیست. زمانی مردم می‌توانند حضور پررنگ قدرت در جامعه را تشخیص دهند که اتفاقی رخ می‌دهد، مانند آنچه در فلسطین به وجود آمد. در چنین موقفی است که دولت مدرن آن ابزار قدرت مداخله‌گر خود را به وسط حوزه عمومی آورده و دانشگاه، رسانه و همه چیز را کنترل می‌کند. یک مثال خوب برای این موضوع جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ است. با شروع جنگ 3 میلیون انگلیسی در خیابان تظاهرات و پیاده به سمت لندن حرکت می‌کنند تا بگویند انگلیس نباید وارد جنگ شود اما تونی بلر کار خود را انجام می‌دهد. مگر نمی‌گویند در دولت‌های دموکرات اگر جامعه مدنی فعال شود کنش دولت‌ها را جهت می‌دهد؟ چگونه است که قدرت کار خود را انجام می‌دهد. این یعنی ایدئولوژی کار خود را انجام می‌دهد. @Popular_Sociology 💠 رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...
📚 📚 روایت انحراف 🖌 سعید صدری 💠 رسانه ایتا و بله 👇👇 🆔 @ghoftemansadid همراه ما باشید...