eitaa logo
قله قاف قلم
240 دنبال‌کننده
128 عکس
10 ویدیو
3 فایل
این منم؛ پریشان گوی آرمانجوی نانویسنده ناشاعر نانخبه مدعی رسالت نخبگانی و سودایی جامعه برتر موحد. جامعه شناسی خوانده مدرسِ جامعه شناسی که در سودای تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی _ ایرانی، قیل و قال میکند؛گاه به نظم و گاه به نثر! ارسال دیدگاه و نقد @mahdikp1
مشاهده در ایتا
دانلود
😡🙈دنیای خر تو خر ما!!!🙈😡                  ✍ مهدی کوچک پور 👌رتبه بندی کشورها با معیار تعداد شرکای جنسی هر فرد!😡🙈 و چند نکته قابل تامل: 1⃣ چرا کار انسان به جایی رسیده که کارنامه سنگین تر در هرزگی از نمادهای سرآمدی او محسوب می شود؟! 2⃣ نقطه آعاز این سبک زندگی کجاست؟ 3⃣ بین تعدد شرکای جنسی و مفاهیم ارجمندی مانند عشق، تعهد، وفاداری، خانواده، شرافت، نجابت، غیرت و ... چه رابطه ای وجود دارد؟ آیا (با همه خواب ها)! می توانند انسان هایی عاشق، شریف، عفیف و ... باشند؟! 4⃣ آیا احساس کرامت و رضایت و حال خوش برای زنان و مردان، از مسیر این سبک زندگی قابل تحقق است؟! 5⃣ آن دسته از دختران و پسران و زنان و مردان ایرانی که امروزه با انگیزه های گوناگون به ستیز با عفاف و حجاب و نجابت و شرافت برخاسته اند؛ آیا حواسشان هست که پای در راهی می نهند که در میانه اش به چنین حال و روزی ختم می شود؟! براستی کدام یک زیباتر، خواستنی تر و انسانی تر است؟؛ زندگی نجیبانه ی شکل گرفته بر بنیاد عشق و وفاداری؟؛ یا سقوط به دنیای شهوت و لاقیدی و ... همخوابگی های شراکتی؟!!! رفاه و فلاح نخبگانی    قله قاف قلم در تلگرام👇 @gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph 👌اگر صلاح می دانید: نشر حداکثری🙏
‼️ نه این حماسه حضور بود و نه آن طرح نور!؛      اما تقدیر از حماسه ی حضور از پی تاکید بر طرح نور!!!              ✍ مهدی کوچک پور "میزان رای ملت است"؛ دقیقا به چه معناست؟! مختصات "راس امور"  کجاست؟! مفهوم "حماسه" چیست؟! آیا در شرایط حضور هشت درصدی مردم پای صندوق های رای و حماسه نامیدن این افتضاح، نمی توان گفت که "راس" واحد شمارش موجوداتیست که دو پا بیشتر از دوپایان دارند؟! آیا ملت همین هشت درصد است؟! آیا هشت درصدِ یک ملت، همچنان یک ملت است؟! اگر حضور هشت درصدی مردم در انتخابات همزمان با قهر آن ۹۲ درصد دیگر، حماسه است؛ کار ۹۲ درصدی که نیامدند را نام چیست؟! آیا واژه حماسه در نگاه وزیر محترم کشور برای توصیف حضور ۸ درصدی مردم در انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همان معناییست که رهبری معظم انقلاب در تقدیر از حضور ۸۵ درصدی ملت در پای صندوق های رای در سال ۸۸ استفاده کردند؟!!! آیا ۸۵ درصد همان ۸ درصد است؟!!! ✅پاسخ این پرسش ها و پرسش هایی از این سنخ عیان است! اگرچه در نگاه برخی از متولیان و مسندنشینان، هم حضور ۸ درصدی در انتخابات، حماسه است و هم نسخه بازبینی شده گشت ارشاد، طرح نور!!! در چنین شرایطی حرف حساب، البته به گوش کسان شنیده ناید!!! علیرغم این می نویسم و می گویم و فریاد می زنم! حتی اگر شده به نیت فاتحه بر امواتی که نفس می کشند و راه می روند و اما نمی بینند و نمی شنوند و نمی فهمند! ولی همچنان در خلسه ی  خلاصی از فهم و شعور! واژه حماسه حضور را برای توصیف فاجعه عدم حضور بلغور می کنند و .... 👌در بررسی نسبت های اعوجاجی و مرضی موجود میان حاکمیت حاکم بر یک ملت و ملت تحت حاکمیت، مهلک ترین درد، این است که درد ملت و حاکمیت یکی نباشد! بدتر از این، حالتی است که حاکمیت این بی انطبافی را فهم نکند! در چنین شرایطی، حاکمان شعورمند، دردهای از نگاه خود را حتی اگر به درستی درد باشند؛ به کناری می نهند و درک دردی بزرگ تر را همت می کنند که عبارتست از این واقعیت زهرآگین که ملت دردی را که حاکمیت درد می داند؛ درد نمی داند! ✅کارنامه جمهوری اسلامی انبوهه ای از این دردهای دردتر درک ناشده! را در انبان نسیان چپانده است! به عنوان آخرین نمونه و با اغماض از طرح نور! که جناب دری نجف آبادی آن را مورد حمایت ( همه مردم) دانسته اند؛ در نادره ای دیگر، در حالی که رقم حضور مردم در انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم، به مفهوم واقعی فاجعه بار بوده؛ آقای وزیر کشور آن را حماسه نامیده و از مردم به دلیل این حماسه آفرینی آفرین تشکر فرموده اند! خدایا حالمان خوش نیست!عنایتی فرما از سرِ کرم.    آمین رفاه و فلاح نخبگانی          قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph 👌در صورت صلاحدید، با ارسال این یادداشت و دیگر قلمی های قله قاف قلم ما را به دوستان خردمند خود معرفی کنید.🙏
https://t.me/gholleye_ghaaaaaph ‼️همزمان با انتشار کتاب ( آخرش چی میشه ) ی دکتر صادق زیباکلام؛        بالاخره آخرش معلوم شد؛ دکتری با لباس راه راه پشت میله های آهنی! صادق زیباکلام،؛ انجام یک آغاز یا آغاز یک انجام؟!               ✍ مهدی کوچک پور ✅ دکتر صادق زیباکلام همزمان با انتشار کتاب ( چرا شما را نمی گیرن و آخرش چی میشه؟)؛ دستگیر و زندانی شد! آقای زیباکلام در بعد نظری یکی از مخالفان صریح الکلام نقش آفرینی دین در مسائل اجتماعی و حاکمیت دینی است. در عرصه عمل هم در عِداد سرسخت ترین منتقدین ماهیت و عملکرد نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود! موضعگیری های مستمر ایشان در نقد و رد جهت گیری های حاکمیت و حاکمان ایران از یک سو و عدم مواجهه جدی نظام با وی، فضای مبهمی را ایجاد کرد که در آن گروهی از اصحاب رسانه و نظر، صادق زیباکلام را گماشته حکومت ایران بدانند و مدعی شوند دکتر صادق! کسی است که با طرح آزادانه دیدگاه های تند انتقادی، نقش دریچه تخلیه بخار دیگ های چدنی زودپز را برای جامعه خشمگین و ناراضی ایرانی ایفا می کند تا از انفجار نهایی جلوگیری کند! از نگاه نگارنده،سرسپردگی دکتر زیباکلام به حکام جمهوری اسلامی و ایفای تعمدی نقش دریچه ی تخلیه ی بخشی از بخار انباشته شده زیر درب دیگ چدنی جوشانِ در آستانه انفجار، یک هذیان گویی تب آلود سیاسیت و نه بیشتر! دکتر زیباکلام همانست که می نماید: صادق، صریح، گاهی عمیق و غالبا سطحی نگر و سست اندیش! ( برخلاف اخوی کوچک تر خود: دکتر سعید زیباکلام که نوعا عمیق می اندیشد و عمیق می گوید و عمیق می نویسد). دیدگاه های دکتر صادق زیباکلام  مورد اقبال تعداد پرشماری از مخاطبینی است که علیرغم تصوری که از خود دارند؛ چندان هم اهل تفکر نیستند! از این منظر، اقدام قوه قضاییه در صدور حکم زندان برای دکتر زیباکلام را کارکردی بر علیه خود ( خودزنی)، ارزیابی می کنم که ارتقاء پایگاه اجتماعی وی را در پی دارد! 👌با توجه به آن چه که آمد پیشنهاد می شود دستگاه قضا و کلیت حاکمیت جمهوری اسلامی، با اتخاذ رویکردی بخردانه و خلاف روال معمول👌، بجای بازداشت و زندانی کردن دکتر زیباکلام و دیگر منتقدین و مخالفینی که اهل طغیان و عصیان خشونت بار نیستند و ردای تفکر و قلم، زینت قامت کرده اند؛ برای مواجهه با اینان، تدبیری دگر بیاندیشند طرحی نو در اندازند که همانا راه مواجهه فکری و فرهنگیست! ذیل نام یک نسخه کاربردی، پیشنهاد می شود برای تادیب و تنبیه آقای زیباکلام، و به عنوان حکم معوّض زندان، ایشان را به حضور در (مثلا) پنجاه برنامه چالشی زنده یا تولیدی تلوزیونی یا رادیویی( به صورت مناظره با اصحاب خرد یا پاسخ به سوالات کارشناسان و دانشجویان و ....)، ملزم کنید تا از این مسیر، هم میزان روایی، استحکام و عیار دیدگاه های زیباکلام و زیباکلام ها برای مخاطبین و مردم، معلوم آید و مشخص شود و هم از افزایش بی توجیه پایگاه اجتماعی وی و ضریب بخشی مضاعف به تاثیر دیدگاه های شخصیت مدّ نظر در جامعه ممانعت شود. نتیجه چنین مجازاتی! در هر حال مبارک است؛ بدین معنا که اگر زیباکلام ( ها)، حق می گویند و نقدهایشان رواست؛ حقانیتشان برای مردم و حکومت اثبات می شود و راه از بیراهه عیان می گردد. اما اگر این دگراندیشان دردسرساز، علیرغم خیره سری ها و گردنکشی های کلامی و قلمی، سری تهی دارند و فکر و حرفشان، چون مطلاّ، بدلیست و بی عیار، بی عیاری و ناعیّاریشان، خلق را عیان آید و اعتبار ناحقشان زایل شود! اهل خرد اگر باشیم، این سیاق برای زمامداری، نیکوتر است! با این روش همه مدعیان سست اندیش عرصه فهم و فکر و منطق و فرهنگ، به پایان راه می رسند و قدرت موج آفرینی از اینان ستانده می شود! چنانچه سیاق همان باشد که تا کنون بود ( زندان و محدودیت های بی منطق دیگر)، نتیجه هم همان می شود که تا اکنون بوده!!! اتمام موجودی کتاب تاره منتشر شده دکتر زیباکلام ( چرا شما را نمی گیرن و ...)  تنها دو / سه روز بعد از انتشار و همزمان با دستگیری ایشان! و این یعنی وی آغاز یک انجام پیش روست ( و نه انجام یک آغاز نافرجام)! سردمداران محترم! حدیث آخر راه و  ترکستان شنیده اید؟! اندکی جلوتر خود می بینید اگر در تدبیر امور ملک و مردم، بر سیاقِ تا کنون اصرار کنید! چنان که بودید؛ نباشید و به خود آیید!!! رفاه و فلاح نخبگانی          قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph 👌در صورت صلاحدید، با ارسال این یادداشت و دیگر قلمی های قله قاف قلم ما را به دوستان خردمند خود معرفی کنید.🙏
‼️کدام یک از مسیر کدام یک: ایجاد جامعه اسلامی از مسیر حکومت اسلامی؟ یا تشکیل حکومت اسلامی به وسیله جامعه اسلامی؟! ✅ رهبر معظم انقلاب اسلامی: همه امامان در پی تشکیل جامعه اسلامی از طریق حکومت بودند. 👌قلم نگاشت زیر و چندین یادداشت از پی آن ( اگر عمری بود)؛ کنکاشیست نقادانه در مورد این کلام رهبر حکیم انقلاب👆 👌در این بدیهی بی ابهام که تشکیل جامعه اسلامی ( اجتماعی که فکر و فرهنگ و همه شئون زندگی فردی و اجتماعی مردمانش بر پایه آموزه های اسلام باشد)؛ رسالت و هدف بزرگ نبوت و امامت است؛ تردید نتوان کرد، اما پرسش،های زیر نیز قابل اغماض نیستتد! 1⃣حکومت، جامعه اسلامی را می سازد یا جامعه اسلامی، حکومت را؟! 2⃣ اگر جامعه، حکومت اسلامی را محقق می کند؛ در این صورت: 3⃣در نبود حکومت اسلامی، جامعه خود، چگونه و از چه مسیری و با کدام ساز و کار اسلامی می شود؟ آیا چنین شدنی ممکن است؟ 4⃣ مبنای ضرورت امامت و رسالت بزرگ آن ( تشکیل جامعه اسلامی) چیست؟ 5⃣با توجه به این که هدف غایی تشکیل حکومت اسلامی، بنیانگذاری جامعه اسلامیست؛ در فرض امکان برپایی حکومت اسلامی به وسیله جامعه ( اعمال اراده مردم)، اصولا جامعه اسلامی ایجاد شده در غیاب حکومت اسلامی، به حکومت اسلامی چه نیازی دارد؟! 6⃣ آیا در غیاب حکومت اسلامی، حاکمیت های غیر اسلامی و سکولار ( طاغوت در تعبیر قرآن)، مجال تربیت مردم توسط عالمان دینی و ساماندهی زندگی فردی و اجتماعی آنلن بر اساس آموزه های شریعت را فراهم می کنند؟! 8⃣ چنانچه هدف نبوت و امامت را، تربیت مردم بر اساس نسخه زیست خدایی انسان و تشکیل جامعه اسلامی بدانیم، پرسش مهم این است که آیا غیر معصوم هم از صلاحیت لازم برای تشکیل حاکمیت اسلامی با هدف ایجاد جامعه اسلامی برخوردار است؟! اگر بله؛ با کدام مبنای شرعی و عقلی؟ و اگر نه؛ آیا در غیبت معصوم( ع)، فلسفه رسالت و امامت ( هدایتگری مردم به سوی فلاح و صلاح با استناد به دین)، تعطیل می شود؟! اگر نه، راهکار جایگزین برای مجاز بودن غیر معصوم به اقدام در مسیر ایجاد جامعه اسلامی کدام است؟ و اگر بله؛ نبوت و امامت و دین در دوره طولانی غیبت امام معصوم(ع) چه ضرورت و کاربردی دارند؟ 8⃣در تحقق هدف امامت( =تشکیل جامعه اسلامی)، چنانچه تقدم را تشکیل حکومت اسلامی بدانیم، سوال اساسی این است که چنین حکومتی، آیا بر مبنای همراهی عموم مردم تشکیل می شود یا بدون این همراهی و هم رایی؟! 9⃣ اگر بر مبنای همراهی مردم، پرسش بعدی این است که مردم تربیت ناشده با آموزه های دینی:. اولا: چگونه با امام و ولی برای تشکیل حکومت اسلامی هم رای و همراه می شوند؟! ثانیا: چنین مردمی با این سطح از بلوغ که ابتدا به ساکن در حد مردمان جامعه اسلامی عمل می کنند ( همراهی با امام و ولی و دین)، چه نیازی به حکومت اسلامی دارند ( که آن ها را هدایت کند؟) 0⃣1⃣ اما اگر در تشکیل حکومت اسلامی ( حتی به وسیله امام معصوم "ع"، همراهی مردم را شرط ندانیم، این سوال در ذهن شکل می گیرد که: 1⃣1⃣آیا حکومتی که بدون همراهی مردم و با اعمال قوه قهریه بر جامعه حاکم می شود؛ آیا خود اسلامیست تا بخواهد جامعه را اسلامی کند؟ و 2⃣1⃣ایا حکومت دینی میتواند بدون جلب همراهی خودخواسته آحاد مردم، شان وجودی خود که همان هدایتگریست  را صورت تحقق ببخشد؟! 👌عمری اگر بود و توفیقی اگر حاصل، طی سلسله یادداشت هایی به این پرسش های مهم و شاید برخی سوالات چالشی دیگر پاسخ خواهم داد. به مدد حضرت رب. ان شاءالله🤲 رفاه و فلاح نخبگانی          قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph 👌در صورت صلاحدید، با ارسال این یادداشت و دیگر قلمی های قله قاف قلم ما را به دوستان خردمند خود معرفی کنید.🙏
🖤مردمی مردی مُرد که مردی و مردم مداری مرامش بود. مومنی دلآرام که نامردان را می شناخت اما نامردی را، نه!!! چنین مردی البته هرگز نمی میرد! ایران با او در مسیر اوجی بی گمان بود. نبودنش فاجعه ایست به عمق هزاران هزار افسوس😥 خدایا: در کمینگاه اکنون و در گاه خیز کرکس های شادمان از مرگ طاووس، دست های ملتمس ما را بگیر🤲 نام و مرام شهید سید ابراهیم رئیسی، که اعتلای نام ایران و ایرانیان را ذیل عَلَم عرشی جمهوری اسلامی همت کرده بود؛ جاودان باد. رفاه و فلاح نخبگانی مهدی کوچک پور          قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤مردمی مردی مُرد که مردی و مردم مداری مرامش بود. مومنی دلآرام که نامردان را می شناخت اما نامردی را، نه!!! چنین مردی البته هرگز نمی میرد! ایران با او در مسیر اوجی بی گمان بود. نبودنش فاجعه ایست به عمق هزاران هزار افسوس😥 خدایا: در کمینگاه اکنون و در گاه خیز کرکس های شادمان از مرگ طاووس، دست های ملتمس ما را بگیر🤲 نام و مرام شهید سید ابراهیم رئیسی، که اعتلای نام ایران و ایرانیان را ذیل عَلَم عرشی جمهوری اسلامی همت کرده بود؛ جاودان باد. رفاه و فلاح نخبگانی مهدی کوچک پور          قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph
سید عالی تبار یا رب چرا پرواز کرد؟ مرد مردم دار ما ناگه چرا پرواز کرد؟ چشم در راهش بُدیم تا بازگردد از سفر از سفر نامد چرا؟ پرواز در پرواز کرد! صادق الوعدی که خلف وعده در کارش نبود بر خلاف وعده ها بی ما چرا پرواز کرد؟ مرد جان پاکی که شیدایی خلق الله بود در ره خدمت به مردم کوه را پرواز کرد! نوکر مردم که مردم خود به سر بنشاندنش بر فراااز دست مردم تاااا خدا پرواز کرد! در پی خدمت به مردم روز و شب گم کرده بود! ای بسا صبح تا به شب، شب تا سحر پرواز کرد! عاقبت دیدیم او که خستگی را خسته کرد! از میان کوه و صخره تا خدا پرواز کرد! طعنه ها بشنید  اما پاسخش لبخند بود! در جواب طعنه ها کوک دعا را ساز کرد! رفاه و فلاح نخبگانی        مهدی کوچک پور          قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید عالی تبار یا رب چرا پرواز کرد؟ مرد مردم دار ما ناگه چرا پرواز کرد؟ چشم در راهش بُدیم تا بازگردد از سفر از سفر نامد چرا؟ پرواز در پرواز کرد! صادق الوعدی که خلف وعده در کارش نبود بر خلاف وعده ها بی ما چرا پرواز کرد؟ مرد جان پاکی که شیدایی خلق الله بود در ره خدمت به مردم کوه را پرواز کرد! نوکر مردم که مردم خود به سر بنشاندنش بر فراااز دست مردم تاااا خدا پرواز کرد! در پی خدمت به مردم روز و شب گم کرده بود! ای بسا صبح تا به شب، شب تا سحر پرواز کرد! عاقبت دیدیم او که خستگی را خسته کرد! از میان کوه و صخره تا خدا پرواز کرد! طعنه ها بشنید  اما پاسخش لبخند بود! در جواب طعنه ها کوک دعا را ساز کرد! رفاه و فلاح نخبگانی        مهدی کوچک پور          قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph
امیررضا و رسول عزیز! سیدابراهیم، نیکو زیست و زین سبب عالَمی دعایش کردند. ندیدید؟!!! ✍ مهدی کوچک پور به طعنه! ناحق گفتید و جسارت کردید به انسان والایی که: 👌بنده صالح خدا بود و نیکو زیست و سرانجام در راه خدمت مجاهدانه به مردم که عاشقشان بود و دردشان را می فهمید؛ با شهادت آسمانی شد! 💔جسارت کردید به سید شهیدی که بی گمان مستحق جسارت نبود! 👌روح بلند سیدابراهیم را از شما گله ای نیست بی گمان و حتما دعایتان می کند و برایتان روشنی و روشن بینی می خواهد، درست همانند طلب مغفرت برای آن رقیب بی اخلاق انتخاباتی که به دروغ و ناحق، مدرک دکتر رئیسی را ششم ابتدایی اعلام کرد! برخلاف آن مردک کم مقدار، از شما که به مردی و پهلوانی شهره اید، نانیک خواندن سید نیک مرام ما، بعید بود و اصرار بر آن بعیدتر! رسم پهلوانی اگر میدانید با شجاعت از طعنه ی گزاف خود در حق رئیسی شهید توبه کنید! چنین اگر کردید، شما را به پهلوانی می ستایم، ورنه خواهم گفت: در غیبت نور پهلوان نتوان بود! در قید غرور پهلوان نتوان بود! افسوس که پای درکتان افلیج است بی فهم و شعور پهلوان نتوان بود!   رفاه و فلاح نخبگانی قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph
‼️سید مظلوم! در داغ تو      هر دل که نسوزد حق است بسوزد!         ای کاش به خود آید و              پیش از آن که بسوزد؛ بسوزد! در داغ تو ای کاش🤲           هر دل که نسوزد              ای کاش بسوزد!                            وَ بسوزد                                    که نسوزد!!! رفاه و فلاح نخبگانی            مهدی کوچک پور                            دو خرداد ۱۴۰۳                   لنگرود               قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph
‼️دوستی با آسِدابرام، نه در کلام که در مرام!!!      😢مرام مهجور رئیسی مظلوم😢 صبح امروز برای انجام یک کار اداری که انجامش به شرط درستی رویه ها، حداکثر ده دقیقه زمان می گرفت؛ به یکی از ادارات شهرم ( لنگرود)، مراجعه کردم. اداره ای با چند ده کارمند و حدود پانزده دایره ( بخش). به غیر از ۳ یا ۴ دایره که باز بودند و کارمندانش نیز حاضر، درب بقیه بخش ها بسته بود و همه کارکنان اداره ( اعم از رئیس و معاونین و کارکنان دوایر مختلف)، با تعطیلی محل خدمت، برای شرکت در مراسمی که به یاد (شهید خدمت)👌در حال برگزاری بود؛ به محل مراسم رفته بودند! جالب تر این که سخنران از پیش اعلام شده مراسم مذکور هم استاندار محترم گیلان بود که ایشان هم به دلیل سفر به مشهد مقدس برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، سخنرانی را به معاون خود محول کرده بودند! دقت می فرمایید؟! به بهانه گرامیداشت نام شهیدی که همه محبوبیت و اعتبارش به واسطه مرامش بوده و هست ( تلاش مجاهدانه برای رضایت خالق و خلق)، حضرات مدعی عزامندیِ فقدان چنین شخصیتی، خدمت را تعطیل یا نیمه تعطیل فرمودند تا یاد شهید خدمت را گرامی بدارند!! از شخص استاندار و استانداری  تا یک اداره ( و به احتمال زیاد همه ادارات دیگر ) در سطح یک شهرستان ( و شهرستان های دیگر)!!!👇👆 جهالت مرکب را  تعریف کنید با ذکر مثال ( و مثال هاااااااااااااااا)! رئیسی، مظلوم است و مظلوم می ماند، چون همرنگ جماعت نبود! همان جماعتی که ناهمرنگی او با خود را باورمندانه می ستایند!!! ✅ از نظر نوع نگاه به منش شهید رئیسی و همچنین نوع عکس العمل به واقعه تلخ شهادت سیدمحرومان، می توان ایرانیان را به چهار گروه تقسیم کرد. 1⃣ گروهی که منش شهید رئیسی را دوست داشته و از شهادت ایشان دل غمینند. به گواه تموّج یک دریا انسان عزادار در تبریز عزیز، به گواه قیامت عظیم مردم در قم قهرمان، به گواه تلاطم اقیانوس بیکرانی از سیه پوشان ماتم زده در تهران کبیر، به گواه خروش خراسانی های باصفت بی در بیرجند بزرگ پرور، به گواه رستخیز عظیم مجاوران ارجمند مشهدالرضا(ع) و سرانجام به گواه ماتم فراگیر حاکم بر همه ایران در مراسم بدرقه بدن پاک شهید رئیسی و همراهان ارجمندشان؛ بیشتر ایرانیان در این گروه قرار می گیرند. 2⃣ گروه خنثی و خاموشی که از جمله انگار نه انگارهای همیشه تاریخ اند! وسعت دنیاشان تا نوک دماغشان است! غیر از خود چیزی نمی بینند و نمی فهمند!  برای اینان بود و نبود رئیسی، علی السویه است و امری نامهم! حالشان خوش نیست حتی در گاه خوشحال! 3⃣ گروهی که  رفتن و نبودن رئیسی شادمانشان کرده است! 4⃣منتقدان آگاه و منصف                👇👆👇👆 گروه یک و سه هر کدام به زیرگروه هایی تقسیم می شوند ✳️ تقسیم بندی های دوگانه گروه یک: ✅الف) گروهی که رئیسی را در کلام می ستایند و عمیقا دوستش دارند، اما خود در عمل چون او نیستند و مانندش بودن را مجاهدت نمی کنند و اصولا به چنین بودنی نمی اندیشند!  مانند انبوهه ای که ورزش را در حد لمیده دیدن و تماشا کردن دوست دارند! 👌واقعیت تلخ این که اینان اکثریت قاطع دوستداران رئیسی اند! خوبی و خوبان را دوست میدارند و می ستایند، اما خود به دلایل فردی، فرهنگی و اجتماعی، آن را همت نمی کنند! (همانند کارکنان اداره ای که در مطلع یادداشت اوردم). اوج مظلومیت رئیسی، میدان داری این طیف خوش نیتِ کج فهمِ بدکردار است!!! ✅ ب) گروهی که علاوه بر کلام، در مرام نیز، محب مشی و منش رئیسی و امثال اویند. صد اسفا که اینان بس کم شمارند! 👌از هزاران امام جمعه و خطیب و صاحب تریبون مناطق مختلف کشور، چند نفرشان در حمایت از رئیسی و مرام او، سخن ها گفته و حنجره ها پاره کردند؟! شاید همه شان!!! اما از میان این همه، چه تعدادشان چونان آیت الله شهید، آل هاشم که مردمی و محبوب بود؛ مردمی هستند و محبوب؟!  تقریبا هیچ! و این است یکی از دردهای بزرگ لازم العلاج به نسیان سپرده جامعه اکنون ما و این است سرّ مظلومیت سید ابراهیم شهید!                    👌👌👌 در مورد گروه دوم، یعنی گروه خنثی و انگار نه انگار چیزی نمی گویم، از ان رو که همچنان انگار نه انگار! ✳️و اما گروه سوم، یعنی شادمانان شهادت رئیسی!!! اینان نیز به دو دسته قابل تقسیم هستند ✅ الف)جاهلان عنود و کینه توز. مانند تعدادی از نوجوانان و جوانان رسانه زده ی فاقد توان درک حقایق که به شکرانه شهادت رئیسی، پوشش از بدن دریده و تصاویر تن های عریانشان را نذر هوس و شهوت دیگران گردند! ✅ب) گروهی که از مرام خدایی، منش مردمی و طرز نگرش شهید رئیسی در حد دانش ( و نه معرفت  و درک)، شناخت داشته و آگاهانه با ان مخالف بوده اند!  قیل و قال با اینان، شاید در یکی از فرداهای بعد از امروز!!! رفاه و فلاح نخبگانی        مهدی کوچک پور          قله قاف قلم در تلگرام👇 https://t.me/gholleye_ghaaaaaph و در ایتا👇 https://eitaa.com/gholleye_ghaph