eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
154 دنبال‌کننده
876 عکس
1.9هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای خواهر غمخوارِ رضا، معصومه محبوبه‌ی آل مرتضی، معصومه یا فاطمه اِشفَعی لَنا فِی الجَنّه ای شافعه‌ی روز جزا، معصومه اکبر_اسماعیلی_وردنجانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ 🖤دیگر امید بین نفسهاش مرده است 🕯سوی نگاش گریه ی بسیار برده است 🖤باد صبا خبر به خراسان ببر بگو 🕯معصومه در فراق رضا جان سپرده است 🖤وفات حضرت معصومه سلام الله علیها ڪریمه اهل‌بیت تسلیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مائیم گدای حضرت معصومه محتاج عطای حضرت معصومه همراه رضا ز دیده خون می ریزیم در روز عزای حضرت معصومه وفات_حضرت_معصومه(س)💔 ڪریمہ_اهل‌بیٺ🍂🕯 تسلیت اَللّٰٰھُــمَ_صَّــلْ_علٰـے_مُحَمَّــدِ_ﷺ_وَآل_مُحَمَّــد_ﷺ_وَعجْــل_فَرَجَهُــم
✔️پانزده قدم خودسازی           👈 یاران امام زمان(علیه السلام): ➖قدم اول: نماز اول وقت ➖قدم دوم: احترام به پدر و مادر ➖قدم سوم: قرائت دعای عهد ➖قدم چهارم: صبر در تمام امور ➖قدم پنجم: وفای به عهد با امام زمان ( علیه السلام) ➖قدم ششم: قرائت روزانه قرآن همراه با معنی ➖قدم هفتم: جلوگیری از پرخوری و پرخوابی ➖قدم هشتم: پرداخت روزانه صدقه ➖قدم نهم: غیبت نکردن ➖قدم دهم: فرو بردن خشم ➖قدم یازدهم: ترک حسادت ➖قدم دوازدهم: ترک دروغ ➖قدم سیزدهم: کنترل چشم ➖قدم چهاردهم: دائم الوضو بودن ➖قدم پانزدهم: محاسبه نفس (اعمال روزانه) +تمرین‌ کنیم +شدنیه🌸🌸🌸🌸🌸
بسمه تعالی شانه شرح حدیث شریف کساء قسمت دوازدهم حقیقت کساء فَقَالَ یا فاطِمَةُ ایتینى بِالْكِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْكِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ فرمود: اى فاطمه بیاور برایم كساء یمانى را و مرا بدان بپوشان من كساء یمانى را برایش آوردم و او را بدان پوشاندم کساء مقام احدیت است و دون کساء، کل ماسوی الله قرار دارد. کساء پرده ای است که بین ذات غیب الغیوبی و کل ماسوی الله کشیده شده است: «أَلَمْ تَرَ إِلَى رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ»  نديده‌اى كه پروردگار تو چگونه سايه را مى‌كشد؟ (فرقان/۴۵) المومن ظل الله، امام سایه خداست. جناب عطار درمنطق الطیر از سایه سیمرغ سخن گفته است و در تمثیلی زیبا، ظل را سایه سیمرغ تعبیر کرده است.  بین سایه و سیمرغ، بینونتی وجود ندارد. سایه محو در خورشید است. مـــحـو او گشـتنـد آخــر بــر دوام سایه در خورشید گم شد والسلام هرچند بین ظل و ذی ظل فرقی بی منتها است به تعبیر ملا صدرا در شواهد الربوبیه « الا » در  " به لا فَرْقَ بَيْنَكَ وبَيْنَهَا  (بينهم)  إلّا أنَّهُم عِبَادُكَ وَخَلْقُكَ. " خودش بی منتهاست. اما سایه از ذی سایه جداشدنی نیست اما چون ذی سایه، دیدنی نیست: «لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ »(انعام/۱۰۳) ذات غیب الغیوبی دیده نمی شود، شنیده نمی شود، شناخته نمی شود، لمس نمی شود، ما نمی توانیم ذات مطلق را عبادت کنیم لذا فرموده است: با توسل به سایه مرا بشناسید و عبادت کنید. بنا عرف الله و بنا عبد الله. این کساء یمانی پرده ای است که خدا بین خودش و مخلوقاتش کشیده تا به این پرده ظهور کند و علنی بشود. لذا در زیارت رجبیه از معصومین علیهم السلام است که «و بشرک المحتجبین » یعنی انسانهای پرده دار بین حق متعال و مخلوقات! کساء یمانی مقام انسان کامل، حضرت زهرا سلام الله علیها و مقام اهل بیت (در جائی که با صدیقه طاهره علیها السلام اتحاد وجودی دارند) است.   این مقام، مستأثره اهل بیت صلوات الله علیهم است و هیچ نبی و ولی و پیغمبری در این مقام با ۱۴ معصوم علیهم السلام شریک نیست. دون مقام احدیت، عالم خلق است بنابراین کساء یمانی، سلطان عزت است و اگر خدا این سلطان عزت را بردارد جهان سر به جیب عدم سر کشد. این کساء و قبای عزت، هست و هست و هست و به تعبیر دیگر «حجت » است. که : الْحُجَّةُ قَبْلَ الْخَلْقِ وَ مَعَ الْخَلْقِ وَ بَعْدَ الْخَلْقِ. (اصول کافی، کتاب حجة، حدیث چهارم) بنابراین دون کساء یمانی ، نشئه عالم امکان است و وجود امام هم در این نشئه واجب است لذا اهل بیت علیهم السلام باید در کساء یمانی باشند علی الدوام و الی الازل الی الابد و بیرون برو هم نیستند زیرا: « ... لَوْ لَا الْحُجَّةُ لَساخَتِ الْأَرْضُ بِاَهْلِها. » اگر حجت خدا نباشد، زمين پابرجا نخواهد بود. (اصول کافی، ج۱، ص ۳۳۴) ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
سلام علیکم صبح شما اولیای خدا منتظر امام زمان عج به خیر انشالله حضرت رزاق روزی شما واهل بیتتان کند تا در رکابش از منتقمین خون اهل بیت علیهم‌السلام کند ودرمرتبه علی علیین از مقربین ومجذوبین عند ربهم درتجلی اسم ولی روزیتان کند سرسجاده دعاگویتان هستیم التماس دعا
بسمه تعالی شانه قسمت دوم يا فاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ؛ فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأناً مِنَ الشَّأنِ اوّلاً شما بدانید از میان امامزادگان شاید غیر از حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها کسی را نداشته باشیم که زیارت مأثوری داشته باشد؛ یعنی امام معصوم برای او زیارتنامه و متن زیارتی بیان کرده باشند. زیارتی از حضرت علی‌اکبر‌ علیه‌السلام، ضمن زیارت حضرت اباعبدالله‌ علیه‌السلام نقل شده است، ولی من یادم نمی‌آید زیارت مستقلّی به این شکل داشته باشیم. در متن زیارت حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها نکته‌ی لطیفی است که بزرگی به آن اشاره کرده‌اند و آن اینکه بر خلاف همه‌ی زیارتنامه‌های ائمّه‌ی دیگر علیهم‌السلام که وقتی سلام می‌کنیم، از انبیا، از حضرت آدم‌ علیه‌السلام شروع می‌کنیم و سلام می‌دهیم: «اَلسَّلامُ عَلىٰ آدَمَ صَفْوَةِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ اِبْراهِيمَ خَلِيلِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ مُوسىٰ كَلِيمِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ عِيسىٰ رُوحِ اللهِ» [زیارتنامه حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها به صورت دیگری است.] برایتان ماجرای این سلام ها را بگویم که یعنی چه؟ به کسی که نیست سلام نمی‌کنند. این سلام‌ها به این معناست که  همه‌ی انبیا به حرم حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها آمده‌‌اند و دور ضریح مطهّر آن بزرگوار حلقه زده‌اند و چون حضور آنها را در آنجا احساس می‌کنید، به آنها سلام می‌کنید. بعد هم پیامبر‌ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم ‌مخاطب می‌شوند: «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسولَ‌اللهِ». پیغمبر‌ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم ‌را آنجا می‌بینید و خدمت حضرت مستقیماً سلام می‌کنید. پیامبراکرم‌ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم هم به زیارت حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها آمده‌اند. بعد به امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام سلام می‌کنید. بعد به حسنین‌ علیهماالسلام سلام می‌کنید، بعد به حضرت فاطمه‌ی‌زهرا سلام‌الله‌علیها سلام می‌کنید. در زیارت سایر ائمّه‌ علیهم‌السلام به این شکل است؛ امّا در زیارت حضرت فاطمه‌ی‌معصومه سلام‌الله‌علیها قبل از اینکه شما به ائمّه‌ علیهم‌السلام، سلام کنید، به فاطمه‌ی زهرا و حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها سلام می‌کنید: «اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ فاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ» سلام بر تو ای دختر بزرگوار فاطمه‌ی زهرا‌ سلام‌الله‌علیها و خدیجه‌ی‌کبری سلام‌الله‌علیها بعد می‌گویید: «اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ اَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ». این لطافت خاصّی دارد؛ نشان می‌دهد رابطه‌ی ویژه‌ای بین این بانوی بزرگوار، با آن دو بانوی بزرگوار صدر اسلام، به ویژه فاطمه‌ی‌زهرا‌ سلام‌الله‌علیها وجود دارد. این بانوی بزرگوار نایب مَناب فاطمه‌ی زهرا هستند. و به همین علّت فرمودند: هر وقت خواستید قبر جدّه‌ی ما فاطمه‌ی‌زهرا‌ سلام‌الله‌علیها را زیارت کنید، به بروید و قبر فاطمه‌ی معصومه‌ سلام‌الله‌علیها را زیارت کنید. لذا هر وقت وارد حرم حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها می‌شوید، قبل از اینکه به حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها سلام کنید، به خود حضرت زهرا‌ سلام‌الله‌علیها سلام کنید. این ضریح را، ضریح حضرت زهرا‌ سلام‌الله‌علیها بدانید و اوّل، خدمت آن حضرت سلام کنید. امیدوارم خدا گوش‌های دل را باز کند و جواب سلام را هم با گوش دلتان، از زبان خودِ حضرت زهرا سلام الله‌علیها بشنوید. در متن زیارت، این نکته را عرض می‌کردم، درخواستی که ما بعد از عرض ادب و ارادت، از حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها  می‌کنیم، این است: «يا فاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ؛ فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأناً مِنَ الشَّأنِ»؛ ای فاطمه‌ی معصومه! ای دختر بزرگوار موسی‌بن‌جعفر! ای دختر ولیّ‌خدا! ای خواهر ولیّ خدا! ای عمّه‌ی ولیّ خدا! برای من در بهشت شفاعت کن! «اِشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ». نمی گویید مرا شفاعت کن برای این که بهشت بروم؛ می گویید داخل خود بهشت مرا شفاعت کن. این دو تا حرف است؛ یک وقت می گویید شفاعت کن من بهشت بروم؛ ولی یک وقت می گویید: «اِشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ»؛ در داخل بهشت مرا شفاعت کن. داخل بهشت برای چه شفاعت کن؟ شفاعت‌ها برای این است که فرد وارد بهشت شود، وقتی وارد بهشت شد، دیگر شفاعت برای چه؟ این یک شفاعت خاصّه است. بنابر نظر برخی از بزرگان اهل معرفت این شفاعت، شفاعت برای توفیق رسیدن به محضر پیامبر و ائمّه صلوات‌الله‌علیهم‌اَجمعین است. حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها هستند که می‌توانند واسطه و شفیع شوند که وقتی دوستان اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام وارد بهشت شدند، بتوانند به محضر پیامبراکرم و ائمّه‌ی هدی و فاطمه‌ی‌زهرا‌ صلوات‌الله‌علیهم‌اَجمعین نائل شوند. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁سلام صبحتون بخیر 🍂الهی دلتون آروم و شاد 🍁ارامش 🍂مهمون همیشگی خونه هاتون 🍁امروزتون درپناه خداوند
💠 فضیلت عجیب یاری کردن امام زمان علیه‌ السلام 🌸 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: من در روز قیامت چهار گروه را شفاعت میکنم اگر چه با گناهان اهل دنیا بیایند: 1⃣ کسی که فرزندانم را یاری کند. 2⃣ کسی که در هنگام سختی اموالش را به فرزندانم ببخشد. 3⃣ کسی که فرزندانم را با زبان و قلب دوست بدارد. 4⃣ کسی که در برآورده کردن حاجات فرزندانم تلاش کند، زمانی که آنان رانده و آواره شده اند. 📚 الوافی ج ۱، ص۳۶۴ 👆 این روایت در سه کتاب از چهار کتاب معتبر شیعه ذکر شده است: کافی، من لایحضره الفقیه، تهذیب الاحکام ⁉️ آیا پیامبر ما در این عصر فرزندی عظیم الشان تر و گرامی‌تر از مهدی علیه السلام دارد؟!
رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی: «برادران عزیز! از ما سوال خواهد شد. ما در دوجا محاکمه می شویم: یکی در تاریخ، که آینده درباره ما قضاوت خواهد کرد و دیگری در پیشگاه الهی. ♦️در آن سالهای اختناق، همیشه در جمع‌های مبارزی و روشنفکری، آن کسانی را که در فاصله‌ی سالهای ۲۰ و ۳۲ کاری نکرده بودند، محاکمه می کردیم که در آن چند سالی که مقداری گشایش بود و می شد کاری کرد، چرا کاری نکردند؟ ♦️در آینده مردم کشور و مسلمانان، از ما سوال خواهند کرد که فرصت گرانبهایی در اختیار شما قرار گرفت، آیا به وظیفه‌ی خود عمل کردید؟ اگر کوتاهی کرده باشیم زیر ذره‌بین‌ها مورد مواخذه قرار خواهد گرفت. ♦️همین سرزنش احتمالی تاریخ و نسل آینده خیلی‌ها را به صحت عمل وا می دارد؛ اما بالاتر از این هم داریم و آن محاکمه در پیشگاه الهی است؛ آن را چه کنیم؟!»
وَ لَمَنْ صَبَرَ وَ غَفَرَ إِنَّ ذلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُور(شوری۴۳) كسی كه صبر كند و ببخشد كار بزرگی انجام داده است. ❞به تک تک گلبول‌های قرمز خونتون جمله‌ی إن الله مع الصابرين تزریق کنید!🪽🫀❝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبایے مرد به اخلاق زیبایے زن به مهربانے زیبایے زندگے به خوشبختے زیبایے خانه به احترام ومحبت و زیبایے کنارهم بودن به صمیمیت و صداقت است ومهربانی فقط عشق بورزیم ومهربان باشیم♥️
بسمه تعالی شانه شرح حدیث شریف کساء قسمت سیزدهم وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا یَتَلَالَؤُ كَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَیْلَةِ تَمامِهِ وَكَمالِهِ و همچنان بدو مى‌نگریستم و در آن حال چهره اش مى‌درخشید همانند ماه شب چهارده ماه شب چهارده که ماه کامل است اشاره به ولایت مطلقه الهیه دارد. این ولایت تامه اولین تعیّن بعد از مقام احدیت است. ماحصل ضعف و فقر و اضطرار، وصول به رتبه خلافت اللهی است که به قمر نیز تعبیر می شود: أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْض (نمل/۶۲). حضرت ختمی از مقام فقر به دست حضرت زهرا سلام الله علیها به مقام بدر کامل ولایت که مظهریت اسم جامع الله است نائل شد، چه اینکه حضرت فاطمه سلام الله علیها امام آفرین است و نور ولایت به او در عالم وجود ساطع می‌شود. سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّةِ وَ أَرْخَيْتَ دُونَهَا حِجَابَ النُّبُوَّة. شاید این پرده نبوت و امامت همان کساء یمانی باشد. فَما كانَتْ اِلاّ ساعَةً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ پس ساعتى نگذشت كه دیدم فرزندم حسن وارد شد وَقالَ السَّلامُ عَلَیْكِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْكَ السَّلامُ و گفت سلام بر تو اى مادر گفتم : بر تو باد سلام یا قُرَّةَ عَیْنى وَثَمَرَةَ فُؤ ادى فَقالَ یا اُمّاهُ اى نور دیده ام و میوه دلم گفت: مادرجان اِنّى اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَیِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ من در نزد تو بوى خوشى استشمام مى كنم گویا بوى جدم رسول خدا است. حضرت زهرا سلام الله علیها پس از پوشاندن حضرت ختمی مرتبت به کساء یمانی، از درخشش چهره پدر سخن می‌گوید که آشکار کننده درخشش درون ایشان است. صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی اندکی بعد امام حسن علیه السلام وارد می‌شود و بر مادر سلام میکند و حضرت با الفاظ قابل تأمل و زیبایی پاسخ فرزند را میدهند. بررسی و تأمل نوع مکالمه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها با تک تک افراد خانواده نکات آموزشی فراوانی در بر دارد که باید مورد مداقه و توجه تربیتی برای خانواده ها قرار گیرد. در فقره بعدی امام حسن مجتبی علیه السلام می‌فرمایند: «فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَكِ راَّئِحَةً طَیِّبَةً كَاَنَّها راَّئِحَةُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ.» گفت: مادر جان! من در نزد تو بوى خوشى استشمام مى كنم گویا بوى جدم رسول خدا است. حضرت با اشاره به رایحه ویژه ای که نزد مادرش به مشام میرسد: انی اشم عندک رایحه... و تعبیر ؛کأنها رایحة جدی رسول الله ، در واقع می‌فرمایند ؛ این بویی که نزد مادر است رایحه ای خاص است که این رایحه کانّه رایحه جد ماست. لذا حضرت ختمی مرتبت و سایر اهل بیت علیهم السلام بوی خوش وجود را از نزد مادرشان  استشمام میکنند. حضرت رسول صلوات الله علیه و آله به حیث مقام نبوت و ولایت، ظهور یافته از این امّ است که او امّ ابیهاست لذا پیامبر در روایت فرمودند: « حبب إلي من دنياكم ثلاث : الطيب ، و النساء ، وجعلت قرة عيني في الصلاة .» (بحارالانوار، ج ۷۶، ص۱۴۱ ) در حدیث نبوی از لفظ «نساء» استفاده شده است نه لفظ امرأة. استخدام الفاظ و کلمات در کلام شریف معصومین بسیار دقیق است. در آیه شریفه مباهله نیز از لفظ نساء استفاده شده است که اشاره به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دارد زیرا این نساء اشاره به نفس کل دارد و نفس کل، مدبر عالم خلق است. مظهر همه زنان عالم، حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیهاست پس لفظ نساء استعمال شد. و هی سیدة نساء العالمین. حضرت زهرا سلام الله علیها، دارای رایحه لاهوتی اعنی، "الطیب "است یعنی بوی خوش دارد و منشأ روائح عالم تکوین می باشد. مراد از عالم تکوین کل ماسوی الله است که بمنزله اعضا و جوارح انسان کامل می باشد. بنابر این تکوین یکپارچه بوی خوش است، وجود هر جا که باشد خیر محض و طیب و رایحه خوش است. لذا در روایت آمده : «َاتَسُبُّوا الرِّيح فَإِنَّهَا  من نَفَس الرّحمن» مبدأ همه روایح و بوهای خوش، حقیقت نفس رحمانی است و ولایت، نفس رحمانی است. ماسوی الله به رحمت رحمانی ظهور کرد لذا حقیقت نفس رحمانی، مادر نظام هستی است. اینکه من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم عبارت است از، سیده نساء عالمین و رایحه ی الهی او که روح و ریحان عالم وجود است و نماز که اشاره به ولایت اهل بیت علیهم السلام دارد که تأویل صلاة اند. که در حدیث حضرت زهرا امام حسن مجتبی علیه السلام را به قرة عینی خطاب کرد و رسول الله(ص) نیز فرمود: قرة عینی فی الصلوة ایْ فی الولایة. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ گوشه ای از اوصاف بهشتیان🌺 بر تختهايى جواهرنشان🌸 كه روبروى هم بر آنها تكيه داده‏ اند🌸 بر گردشان پسرانى جاودان [به خدمت] مى‏ گردند 🌸 با جامها و آبريزها و پياله[ها]يى از باده ناب روان🌸  نه از آن دردسر گيرند و نه بى‏ خرد گردند🌸 و ميوه از هر چه اختيار كنند🌸 و از گوشت پرنده هر چه بخواهند 🌸 و حوران چشم‏ درشت🌸 مثل لؤلؤ نهان ميان صدف🌸 پاداشى است براى آنچه می کردند🌸 سوره واقعه
4_6034891945275299005.mp3
3.16M
بدم المظلوم از خط علی هرگز کوتاه نمی آییم بدم المظلوم با لشکر غداره ما راه نمی آییم خواهش نمیکنیم اصلا با دشمن اباعبدالله سازش نمیکنیم اصلا 🎙 🎙 #️⃣ #️⃣ #️⃣ #️⃣ بمناسبت مراسم تشییع و خاکسپاری سردار رشید و اندیشمند اسلام، سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان  .
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ⤵️ نـکات ظریف در زیــارتنامه حضرت معصومه س 💔 به مناسبت (قسمت دوم) 🎤استاد صادقزاده . 🥀 در متن زیارت حضرت معصومه س نکته ی لطیفی است که بزرگی به آن اشاره کرده اند و آن اینکه بر خلاف همه ی زیارتنامه های ائمّه ی دیگر ع که وقتی سلام می کنیم، از انبیا، از حضرت آدم شروع می کنیم و سلام می دهیم: «اَلسَّلامُ عَلىٰ آدَمَ صَفْوَةِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ اِبْراهِيمَ خَلِيلِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ مُوسىٰ كَلِيمِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ عِيسىٰ رُوحِ اللهِ» 🌻و برایتان ماجرای این سلام ها را بگویم که یعنی چه؟ به کسی که نیست سلام نمی کنند. این سلام‌ها به این معناست که  همه ی انبیا به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها آمده‌‌اند و دور ضریح مطهّر آن بزرگوار حلقه زده اند و چون حضور آنها را در آنجا احساس می کنید، به آنها سلام می کنید. بعد هم پیامبر ص مخاطب می شوند: 🥀 «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسولَ اللهِ» . پیغمبر ص ‌را آنجا می بینید و خدمت حضرت مستقیماً سلام می کنید. پیامبراکرم ص هم به زیارت حضرت معصومه س آمده اند. بعد به امیرالمؤمنین ع، بعد به حسنین ع، بعد به حضرت فاطمه ی‌زهرا س در زیارت سایر ائمّه ع به این شکل است؛ 🌻 امّا در زیارت حضرت فاطمه ی معصومه س قبل از اینکه شما به ائمّه سلام کنید، به فاطمه ی زهرا و حضرت خدیجه س سلام می کنید: «اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ فاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ»؛ سلام بر تو ای دختر بزرگوار فاطمه ی زهرا س و خدیجه ی کبری س بعد می گویید: «اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ اَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ». این لطافت خاصّی دارد؛ ⏪ نشان می دهد رابطه ی ویژه ای بین این بانوی بزرگوار با آن دو بانوی بزرگوار صدر اسلام، به ویژه ی زهرا س وجود دارد. این بانوی بزرگوار نایب مَناب فاطمه ی زهرا هستند. 🥀 و به همین  علّت فرمودند: هر وقت خواستید قبر جدّه ی ما فاطمه‌ی زهرا س را زیارت کنید، به بروید و قبر فاطمه ی معصومه س را زیارت کنید. لذا هر وقت وارد حرم حضرت معصومه س می شوید، قبل از این که به حضرت معصومه سلام کنید، به خود حضرت زهرا س سلام کنید. این ضریح را ضریح حضرت زهرا س بدانید و اوّل خدمت آن حضرت سلام کنید. امیدوارم خدا گوش های دل را باز کند و جواب سلام را هم با گوش دلتان از زبان خود حضرت زهرا س بشنویدـ . 🌻 در متن زیارت این نکته را عرض می کردم: در خواستی که ما بعد از عرض ادب و ارادت، از حضرت معصومه س می کنیم، این است: «يا فاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ؛ فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأناً مِنَ الشَّأنِ»؛ ای فاطمه ی معصومه! ای دختر بزرگوار موسی بن جعفر! ای دختر ولیّ‌خدا! ای خواهر ولیّ خدا! ای عمّه ی ولیّ خدا! برای من در بهشت شفاعت کن: «اِشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ». 🥀 نمی گویید مرا شفاعت کن برای این که بهشت بروم؛ می گویید داخل خود بهشت مرا شفاعت کن. این دو تا حرف است؛ یک وقت می گویید شفاعت کن من بهشت بروم؛ ولی یک وقت می گویید: «اِشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ»؛ در داخل بهشت مرا شفاعت کن. ⁉️ داخل بهشت برای چه شفاعت کن؟ شفاعت ها برای این است که فرد وارد بهشت شود، وارد بهشت شد دیگر شفاعت برای چه؟ 🌻 این یک شفاعت خاصّه است. بنابر نظر برخی از بزرگان اهل معرفت این شفاعت، شفاعت برای توفیق رسیدن به محضر پیامبر و ائمّه ص است. حضرت معصومه س هستند که می توانند واسطه و شفیع شوند که وقتی دوستان اهل‌بیت ع وارد بهشت شدند بتوانند به محضر پیامبراکرم و ائمّه ی هدی و فاطمه ی زهرا ص نائل شوند. ادامه دارد...⬅️ .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
‍ بسمه تعالی شانه قسمت سوم(پایانی) يا فاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ؛ فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأناً مِنَ الشَّأنِ(٣) این بانوی بزرگوار شأن و جلالت فوق‌العاده‌ای دارند و تعظیم زیادی در طول تاریخ از جانب بزرگان شیعه [نسبت‌به ایشان] شده است که این منزلت و جایگاه والای زن مؤمنه و عارفه و صالحه را نشان می‌دهد که چقدر بلند است! اگر کسی بخواهد جایگاه زن را در اسلام ببیند، بیاید و نگاه کند که مراجع عظام تقلید، با محاسن سفید و عظمتی که دارند، افتخار می‌کنند که خادم حرم حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها باشند. حضرت آیت‌الله‌العظمی‌مَرعَشی‌نجفی رضی‌الله‌عنه سِمَت خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها را داشتند و در تمام عمر هم، تا وقتی که در قید حیات بودند و امکان حرکت داشتند، با آن سنّ بالا و کهولت، هر روز سحرها به زیارت حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها می‌رفتند و نمی‌گذاشتند یک روز هم ترک شود. بزرگانی هم که امروز هستند، مراجع بزرگ، به همین شکل، به محضر این بانوی بزرگوار، عرض کوچکی و ادب می‌کنند. شأن و منزلت زن در جهان اسلام را اینجا می‌توان دید. البتّه منظور از زن، نه زنِ مطلق؛ بلکه زنِ پرورش‌یافته در مکتب قرآن و اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام است؛ کما اینکه مرد هم این‌طور مطلق، قابل تجلیل نیست. شما می‌بینید که قرآن، انسان را به شدّت مذمّت می‌کند؛ انسان عَجول است؛ انسان هَلوع یعنی حریص است؛ انسان جَهول یعنی بسیار نادان است؛ انسان ظَلوم یعنی بسیار ستمکار است؛ انسان قَتور است؛ انسان کَفور یعنی ناسپاس است؛ انسان بخیل  است و امثال اینگونه تعابیر چقدر در قرآن راجع‌به انسان آمده است! آیا اینها به  این معنی است که انسان در محضر قرآن، موجود پَست این گونه‌ای است؟ نه، قرآن می‌گوید: انسان زمینه‌ی طبیعیِ وجودش این گونه است؛ اگر به شکل خودرو بار بیاید و رشد کند، تحت تربیت و پرورش اولیای خدا و دین خدا قرار نگیرد، اگر مثل علف هرزه بروید، چنین موجودی خواهد شد؛ موجود عجول، حریص، ناسپاس، ستمکار، بسیار نادان، بسیار کفران پیشه، کَفور و امثال اینها؛ امّا اگر زیر دست باغبان‌های الهی پرورش پیدا کند، گل زیبای انسانیّت شود، آن موقع موجودی می‌شود که «لَقَدْ كَرَّمْنابَنِی آدَمَ»؛ تاج «كَرَّمْنا» بر سرش گذاشته می‌شود؛ «فَضَّلْناهُمْ عَلىٰ كَثيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضيلاً» می‌شود و خدا به خاطر آفرینش او به خویش تبریک می‌گوید: «فَتَبارَكَ اللهُ اَحْسَنُ الْخالِقينَ» و تعابیر بلندی که راجع‌به انسان در قرآن وجود دارد. این نکته را در نظر بگیرید! عین این ماجرا راجع‌به زن جریان دارد. نکوهش‌هایی که از انسان در قرآن شده، به این معنا نیست که انسان ناگزیر از این است که این ویژگی‌های بد را داشته باشد؛ بلکه می گوید: انسانی که تحت تربیت الهی قرار نگیرد، زمینه‌های طبیعی وجودش به گونه‌ای است که وقتی به شکل وحشی و هرزه رشد می‌کند، تبدیل به چنین موجودی می‌شود؛ در مورد زن هم همین‌طور است. اگر در روایات و احادیث از زن نکوهش می‌بینید، عین همین نکوهش‌های قرآن راجع‌به انسان است. یعنی اگر زن تحت تربیت مکاتب الهی قرار نگیرد، زیر دست باغبان‌های خَبیر و توانای الهی پرورش پیدا نکند، تبدیل به چنین موجود پست و پلیدی می‌شود؛ امّا وقتی پرورش پیدا می‌کند، به موجود بسیار گرانبها و عظیمُ‌القدری تبدیل می‌شود. نمونه‌های اینها را در زن‌های بزرگ اسلامی می‌بینیم؛ فاطمه‌ی زهرا‌ سلام‌الله‌علیها، خدیجه‌ی کبری‌ سلام‌الله‌علیها، زینب کبری‌ سلام‌الله‌علیها و فاطمه‌ی معصومه سلام‌الله‌علیها؛ همان‌طور که در زن‌های بزرگ تاریخ انبیای گذشته می‌بینیم؛ مانند آسیه بنت مزاحم سلام‌الله‌علیها همسر فرعون، ساره و هاجر سلام‌الله‌علیهما، همسران حضرت ابراهیم، مادر حضرت موسی و مریم دختر عِمران مادر حضرت عیسی علیهم‌السلام. هنگامی که از زن سخن گفته می‌شود، باید دید کدام زن؛ همان‌طور که وقتی می‌گوییم انسان، باید دید کدام انسان؟ زن چنین منزلت والایی پیدا می‌کند که در برابر یک زن بیست‌وهشت ساله، مراجع تقلید عظیم تاریخ شیعه، با محاسن سفید و سن‌های بالای هشتاد و نود سال، افتخار می‌کنند که بیایند جارو دست گیرند، حرم مطهّر ایشان را جارو زنند. بزرگترین شخصیّت‌های علمی تاریخ، از حرم نورانی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بهره بردند. فلاسفه‌ی بزرگی مانند ملاّصدرا پناهنده‌ی حرم فاطمه‌ی معصومه سلام‌الله‌علیها است. فیض کاشانی، حکیم و عارف و فقیه و مفسّر و محدّث و اعجوبه‌ی علم و معرفت، پناهنده‌ی حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها است. مدرسه‌ی فیضیّه را هم که معروف است، فیض کاشانی رضی‌الله‌عنه ساخته است. این جایگاه و منزلت زنی است که در مکتب انبیای الهی، در مکتب پیامبر و اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و در مکتب قرآن و عترت رشد می‌کند. التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح حدیث شریف کساء قسمت چهاردهم:( مقام سلام ۱) فَقالَ السَّلامُ عَلَیْكِ یا فاطِمَةُ..... فَقُلْتُ عَلَیْك السلام..... وَقالَ السَّلامُ عَلَیْكِ یا اُمّاه...... ُفَقُلْتُ وَعَلَیْكَ السَّلامُ..... وَقالَ السَّلامُ عَلَیْكَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ.... فَقالَ وَعَلَیْكَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا صاحب حوضی...... وَقالَ السَّلامُ عَلَیْكِ یا اُمّاه...... ُفَقُلْتُ وَعَلَیْكَ السلام...... فَدَنَى الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْكِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْك..... اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ.... فَقالَ وَعَلَیْكَ السَّلامُ یا وَلَدى.... وَقالَ السَّلامُ عَلَیْكِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ....  فَقُلْتُ وَعَلَیْكَ السلام..... بخش عمده ای از حدیث کساء مربوط به سلام و جواب سلام توسط اصحاب کساء می‌باشد. سلام آغاز هر زیارت است و در پایان تمامی نمازهای واجب و مستحب نیز سلام به پیامبر و صالحین از واجبات است. سلام از اسماءالله و از اسماء ذات حق متعال است: هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ المَلِكُ الْقدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ » اوست خداى يگانه كه هيچ خداى ديگرى جز او نيست، فرمانروا است، پاك است، عارى از هر عيب است، ايمنى‌بخش است، نگهبان است، پيروزمند است، باجبروت است و بزرگوار است. و از هر چه براى او شريك قرار مى‌دهند منزه است.(حشر/۲۳) حق متعال پس از بیان قدوسیت خود، اسم شریف سلام را آورده است. در روایت آمده است هر که هنگام خواب آیه شریفه « سَلَامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِيمٍ » را تلاوت نماید بیماری و ترس و مرگ در هنگام خواب بر وی عارض نمی گردد. سلام قولی است که از رب رحیم افاضه شده است و قول از اسماءالله است: «اَللّهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ مِنْ قَوْلِكَ بِاَرْضاهُ وَكُلُّ قَوْلِكَ رَضِيُّ اَللّهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ بِقَوْلِكَ كُلِّهِ.» خدايا از تو خواهم به حق پسنديده ترين سخنانت با اينكه همه سخنانت پسندیده است. (دعای سحر ماه مارک رمضان) قول حیات بخش روح مؤمن است. امام صادق علیه السلام می فرماید :البیان الاسم الاعظم الذی علم به کل شیء. هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شـود وارهد از حد و مکان بی حد و اندازه شود پس قول اسم اعظمی است که به آن علم به کل شیء حاصل می شود و سلام، قولِ ربِ رحیم است و رحیم صفتی است که روح مومن را ارتقاء می دهد. سلام هم قول است و هم خاص مومن است که اسم رحیم مشیر بدان است. عدد قول درجمل ابجدی با عدد مومن برابر است که عددش 136 می باشد.  پس قائل قول سلام، با سلام به امام که رب رحیم است روحش ارتقاء وجودی می یابد. امام سجاد علیه السلام نیز در رساله شریف حقوق در باب حق گوش فرموده اند حکمت را گوش دهید و قلبتان را با گوش کردن به حکمت ها، احیاء کنید. یعنی حکمت که قول است احیاء قلوب می کند. اگر برای کسب معارف تلاش نکنیم از جمله شاکیان ما در صحنه قیامت گوشمان خواهد بود. جانور فربه شود از راه نوش آدمی فربه شود از راه گوش رحیم صفت خاص رحمت الهی برای مؤمنین است که صفت امتنانی خداست، خداوند بر ما منت گذاشته و به اسم رحیم بر ما تجلی کرده و ما را عروج می دهد . از اینرو سلام بر انبیاء و مرسلین از طرف حق متعال در آیات متعددی آمده است : «سَلَامٌ عَلَى نُوحٍ فِي الْعَالَمِينَ »  (صافات/۷۹) «سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ »  (صافات/۱۰۹) «سَلَامٌ عَلَى مُوسَى وَهَارُونَ ».  (صافات/۱۲۰) «سَلَامٌ عَلَى إِلْ يَاسِينَ ».  (صافات/۱۳۰) «وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ»   (صافات/۱۸۱) سلام حق متعال به انبیاء واولیاء به اسم رحیم باعث معراج ايشان می شود. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
سلام علیکم صبح شما به خیر انشالله شما که ازاولیای اللهی بنده مخلص خدا که انشاالله باطلب ومطلوبی که دارید وزیاد یاد خدا واهل بیت ودارالسلام میکنید انشاالله حضرت حق خالصتان کند واز عبادمخلصین قرارتان کند تا شیطان به حریم دلتان راه پیدا نکند وبااهل بیت همسفر وازمنتقمن ثارالله در رکاب امام زمان عج از مجاهدین قرارتان دهد سر سجاده دعاگویتان هستیم