eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
150 دنبال‌کننده
924 عکس
2.1هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🌹داستان ام داوود 🌹اعمال ام داوود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها تسلیت می‌گوییم 🖤🖤🖤🖤
قاصدکا همه می دونن روز آخریمه.mp3
16.47M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @moosighi_salem موسیقی سالم ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ قاصدکا همه می دونن روز آخریمه 🎙حاج سید مجید بنی فاطمه شب وفات حضرت زینب سلام الله علیها اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع سالروز شهادت گونه خانم حضرت زینب سلام الله علیها مادر صبر رو بردباری رو خدمت فرزند گرامیش آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمام دوست دارن آن حضرت تسلیت عرض میکنم 🖤 إن شاالله در دنیا و آخرت شفیع و دستگیرمون باشع 🤲🥺🖤 الهی به داغ های دل خانم حضرت زینب سلام الله علیها اللهم عجل لولیک فرج 🤲😭😭
بسمه تعالی شانه حضرت زینب(س) آن‌قدر نفس ناطقۀ خود را با حقیقت ولایت، هم‌سو کرده بود که هیچ چیزی از ناراحتی‌ها و محبت‌های جزئی و شخصی خودش ظهور نمی‌کرد. یعنی روحیهٔ ایشان این نبود که بخواهد با تقلید ظاهری از مولایش به کمال برسد؛ بلکه تمام همّش این بود که امامش را در درون بیابد و آنگاه این مقام ولایت باشد که از او ظهور می‌کند، نه خودش. التماس دعا
بسمه تعالی شانه زيارت امام حسين عليه السلام در شب و روز نيمه ماه رجب : السَّلامُ عَلَيكُم يا آلَ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكُم يا صَفوَةَ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكُم يا خِيَرَةَ اللهِ مِن خَلقِهِ، السَّلامُ عَلَيكُم يا سادَةَ السَّاداتِ، السَّلامُ عَلَيكُم يا لُيُوثَ الغاباتِ، السَّلامُ عَلَيكُم يا سُفُنَ النَّجاةِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا أبا عَبدِ اللهِ الحُسَينَ، السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ عِلمِ الأنبياءِ وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُه. السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ آدَمَ صَفوَةِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ نُوحٍ نَبِيِّ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ إبراهِيمَ خَلِيلِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ إسماعِيلَ ذَبِيحِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ مُوسى كَلِيمِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ عِيسى رُوحِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا وارِثَ مُحَمَّدٍ حَبِيبِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا بنَ مُحَمَّدٍ المُصطَفى، السَّلامُ عَلَيكَ يا بنَ عَلِيٍّ المُرتَضى، السَّلامُ عَلَيكَ يا بنَ فاطِمَةَ الزَهراءِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا بنَ خَدِيجَةَ الكُبرى، السَّلامُ عَلَيكَ يا شَهَيدُ بنَ الشَّهِيدِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا قَتِيلُ بنَ القَتِيلِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا وَلِيَّ اللهِ وَابنَ وَلِيِّهِ، السَّلامُ عَلَيكَ يا حُجَّةَ اللهِ وَابنَ حُجَّتِهِ عَلى خَلقِهِ، أشهَدُ أنَّكَ قَد أقَمتَ الصَّلاةَ وَآتَيتَ الزَّكاةَ وَأمَرتَ بِالمَعرُوفِ وَنَهَيتَ عَنِ المُنكَرِ وَرُزِئتَ بِوَلَدَيكَ وَجاهَدتَ عَدُوَّكَ، وَأشهَدُ أنَّكَ تَسمَعُ الكَلامَ وَتَرُدُّ الجَوابَ وَأنَّكَ حَبِيبُ اللهِ وَخَلِيلُهُ وَنَجِيبُهُ وَصَفِيُّهُ وَابنُ صَفِيِّهِ. يا مَولايَ وَابنَ مَولايَ زُرتُكَ مُشتاقاً فَكُن لي شَفِيعاً إلى اللهِ يا سَيِّدي وَأستَشفِعُ إلى اللهِ بِجَدِّكَ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ وَبِأبِيكَ سَيِّدِ الوَصِيِّينَ وَبِأُمِّكَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِساءِ العالَمِينَ، ألا لَعَنَ اللهُ قاتِلِيكَ وَلَعَنَ اللهُ ظالِمِيكَ وَلَعَنَ اللهُ سالِبِيكَ وَمُبغِضِيكَ مِنَ الأوّلِينَ والآخِريِن وَصَلّى اللهُ عَلى سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ التماس دعا
بسمه تعالی شانه عشق وعرفان قسمت نهم تضاد عقل و عشق : آیا عشق با عقل  در تضاد است؟ ادامه... در نظر انديشمندان اسلامي، عقل به دو بخش «عقل نظري» و «عقل عملي» تقسيم مي شود. عقل نظري عبارت است از قوه و نيرويي در انسان که به واسطه آن تفکر مي کند و سخن مي گويد و مطالب را از هم تميز مي دهد؛ به عبارت ديگر، عقل نظري قوه درک کليات است. عقل عملي قوه تدبير زندگي و سعادت اخروي يا قوه تميز خوب و بد است. عقل به اين معنا، خود دو مرتبه دارد: اول) آنچه که فقط به تدبير امور زندگي مي پردازد و عقل مصلحت انديش فردي يا جمعي است. اين نوع عقل از نظر قرآن کريم و احاديث معصومين (ع) و به تبع آن حکماي اسلامي، «عقل بدلي»، نيرنگ و شيطنت است نه «عقل حقيقي» (اصول کافي، کليني، ج1، ص11) و دوم) «عقل ايماني» است که شهوات و تمايلات افسار گسيخته را در بند مي کشد و سعادت دنيا و آخرت انسان را ضمانت مي کند: عقل ايماني چون شخص عادل است پاسبان و حاکم شهر دل است عقل ضد شهوت است اي پهلوان آن که شهوت مي تند، عقلش مخوان حال اگر منظور از عقل، عقل بدلي و غير حقيقي باشد که همه توجهش به دنيا و زندگي دنيوي است، اين عقل مصلحت انديش را با عشق کاري نيست و از ريشه با آن مخالف است و آن را فقط خيالات عاشقانه و هوس هاي جواني مي پندارد. پس منظور عرفا و حکماي ما و مشخصاً مولوي از مذمت عقل، اين «عقل بدلي» است نه عقل متعارف ايماني و يا به تعبير دقيق تر عقل حقيقي؛ زيرا اين عقل بدلي در حقيقت بي عقلي است. پس در نتيجه: مى‏توان اين بحث را در چهار بند خلاصه كرد: 1 . اگر منظور از عقل، عقل بدلى باشد كه تمام توجه‏اش دنيا و زندگى دنيوى است، اين عقل مصلحت ‏انديش را با عشق كارى نيست؛ اما منظور عرفا و حكماى ما از عقل اين عقل نيست؛ زيرا اين عقل در حقيقت ‏بى‏عقلى بزرگ است. 2 . اگر منظور از عشق، عشق مجازى يعنى دلبستگى به شهوات و نفسانيت و غرائز است، عقل خدابين و ايمانى چنين عشقى را محكوم مى‏كند؛ زيرا عقلى كه رو به سوى خدا دارد، تسلط شهوت بر انسان را نمى‏پسندد. 3 . اگر منظور از عقل، عقل متعارف ايمانى و مراد از عشق، عشقى حقيقى و فناى فى الله باشد، اين دو در مراحلى درگيرى دارند; زيرا عقل دربند منفعت آدمى است و تمام اعضا و جوارح آدمى را به بند منفعت ‏طلبى خود در مى‏آورد; و عشق كه عبارت از ايثار و از خودگذشتگى و فداكارى در راه معشوق است، به هيچ وجه با خودمحورى سازگار نيست؛ مانند: اى كه از دفتر عقل آيت عشق ‏آموزى  ترسم اين نكته به تحقيق ندانى دانست يا: ما را ز منع عقل مترسان و مى بيار / كان شحنه در ولايت ما هيچ كاره نيست يا: حريم عشق را درگه بسى بالاتر از عقل است/ كس آن آستان بوسد كه جان در آستين دارد و يا: عاقلان نقطه پرگار وجودند ولى عشق داند كه در اين دايره سرگردانند كه امثال اين تعبيرات در اشعار فارسى فراوان است. زيرا كار عقل مصحلت ‏انديشى و مصلحت ‏طلبى است و كار عشق از خود بى خود شدن . عرفا كاملا منكر عقل متعارف نبوده، آن را مانند چراغ و نردبان براى ترقى در عالم معنا لازم مى‏دانند. 4 . عشق حقيقى و عقل بالغ هيچ منافاتى با هم ندارند و در سير و سلوك روحانى همواره همراهند؛ زيرا عشق به معناى فناى فى الله است و عقل برين به معناى ذوب شدن در توحيد. «انسان آنگاه كه به مرحله عشق مى‏رسد تازه مى‏فهمند كه عقل حقيقى همان «عقل برين‏» است كه او دارد و ديگران گرفتار عقال و وهمند و آن را عقل مى‏پندارند» . ادامه دارد التماس دعا