eitaa logo
قرآن#پژوهی
123 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
625 ویدیو
91 فایل
مشاوره و راهنمایی جهت تالیف مقاله و پایان‌نامه های قرآنی و انواع کتب مذهبی https://eitaa.com/ghoranpazhoohi 🆔️ @S_t_moshavere
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 اللَّهُمَّ وَ مَتَى وَقَفْنَا بَيْنَ نَقْصَيْنِ فِي دِينٍ أَوْ دُنْيَا ، فَأَوْقِعِ النَّقْصَ بِأَسْرَعِهِمَا فَنَاءً ، وَ اجْعَلِ التَّوْبَةَ فِي أَطْوَلِهِمَا بَقَاءً خدایا❗ هرگاه در ارتباط با دین یا دنیا، میان دو کاهش قرار گرفتیم؛ کاهش را بر دنیایمان ‌که زودتر از دست می‌رود، وارد کن 🤲🏻 و توبه و انابه را در دینمان‌ که بادوام‌تر است، قرار ده.🤲🏻 📚 صحیفه سجادیه دعای نهم فراز دوم 🕊️🌿 سلام علیکم ✋🏻 الهی امروز بهترين ثانيه ها شيرين ترين دقايق دلچسب ترين ساعت ها دوست داشتني ترين لحظه ها راپيش رو داشته باشید امروزتون در پناه امام زمان علیه السلام 🌸🍃 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ صبحگاهی
📸 ✨ لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا 💭خداوند، بانگ برداشتن به بدزبانى را دوست ندارد، مگر كسى كه بر او ستم رفته باشد، و خدا شنواى داناست(نسا/۱۴۸)
Jasoor Bash (1402-09-27)Dabirestane Shohada_Tehran.mp3
10.83M
🔈 📌 * جسور بودن؛ یکی از رموز موفقیت * معنای جسور بودن چیست؟ [01:24] * کمیاب بودن؛ لازمه هر شیء گرانبها! [01:54] * کمیاب بودن انسان‌ها در مسیر حق [04:20] * چرا هر چه ارزشمند است "کمیاب" است؟ [06:33] * سختی‌های خاص و متفاوت بودن [09:45] * "خاص و متفاوت" بودن در سیره شهدا [11:10] * شجاعت و جسور بودن در سیره حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) [12:18] ⏰ مدت زمان: ۲۱:۱۶ 📆 ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ 🔔@Aminikhaah_Media
🌺 تفسیر آیات 9⃣1⃣تا1⃣2⃣ سوره از تفسير شریف المیزان 🔰إِنَّ الانسنَ خُلِقَ هَلُوعاً 9⃣1⃣ 🔰إِذَا مَسهُ الشرُّ جَزُوعاً 0⃣2⃣ 🔰وَ إِذَا مَسهُ الخَْيرُ مَنُوعاً1⃣2⃣ 🔸كلمه صفتى است كه از مصدر (هاء_لام_ عین ) - به فتحه هاء و لام - كه به معناى شدت حرص است اشتقاق يافته و نيز گفته اند كه اين كلمه را دو آيه بعد تفسير كرده چ، پس هلوع كسى است كه هنگام برخورد با ناملايمات بسيار جزع مى كند، و چون به خيرى مى رسد از انفاق به ديگران خوددارى مى كند. و به نظر ما اين وجه بسيار وجه خوبى است و سياق آيه هم با آن مناسب است، چون از سياق دو جمله (اذا مسه الشر جزوعا) و (اذا مسه الخير منوعا) پيداست كه مى خواهد هلوع را معناكند. 🔸از نظر اعتبار عقلى هم هلوع چنين كسى است، چون آن حرصى كه جبلى انسان است حرص بر هر چيزى نيست، كه چه خير باشد و چه شر، چه نافع باشد و چه ضار نسبت به آن حرص بورزد، بلكه تنها حريص بر خير و نافع است، آن هم نه هر خير و نافعى، بلكه خير و نافعى كه براى خودش و در رابطه با او خير باشد، و لازمه اين حرص اين است كه در هنگام برخورد با شر مضطرب و متزلزل گردد، چون شر خلاف خير است، و اضطراب هم خلاف حرص. و نيز لازمه اين حرص آن است كه وقتى به خيرى رسيد خود را بر ديگران مقدم داشته، از دادن آن به ديگران امتناع بورزد، مگر در جايى كه اگر كاسه اى مى دهد قدح بگيرد؛ پس جزع در هنگام برخورد با شر و منع از خير در هنگام رسيدن به آن از لوازم هلع و شدت حرص است. 🔸و اين هلع كه انسان مجبول بر آن است - و خود از فروع حب ذات است - به خودى خود از رذائل اخلاقى نيست و چطور مى تواند صفت مذموم باشد با اينكه تنها وسيله اى است كه انسان را دعوت مى كند به اينكه خود را به سعادت و كمال وجودش برساند، پس حرص به خودى خود بد نيست، وقتى بد مى شود كه انسان آن را بد كند و درست تدبير نكند، در هر جا كه پيش آمد مصرف كند، چه سزاوار باشد و چه نباشد، چه حق باشد و چه غير حق، و اين انحراف در ساير صفات انسانى نيز هست، هر صفت نفسانى اگر در حد اعتدال نگاه داشته شود فضيلت است، و اگر به طرف افراط و يا تفريط منحرف گردد، رذيله و مذموم مى شود. 🔸پس انسان در بدو پيدايشش در حالى كه طفل است هر آنچه كه برايش ‍ خير و يا شر است مى بيند، و با آن غرائز عاطفى كه مجهز به آن شده خير و شر خود را تشخيص مى دهد، و مى فهمد كه چه چيزى را دوست مى دارد و قواى درونيش اشتهاى آن را دارد، اما بدون اينكه براى آن چيز حد و اندازه اى قائل باشد. و وقتى به درد و يا مكروهى بر مى خورد دچار جزع مى شود، و چون كسى مى خواهد مزاحمش شود، به هر طريقى كه بتواند و لو به گريه و فرياد از تجاوز او جلو گيرى مى كند. كودك همچنان بر اين حال هست تا به حد رشد و عقل برسد و حق و باطل و خير و شر را تشخيص داده و به آنچه درك مى كند اعتراف نمايد، در اين هنگام است كه بسيارى از حق و باطلها و خير و شرها در نظرش بر عكس مى شود، يعنى بسيارى از امورى كه به نظرش حق بود، باطل و باطلها حق مى شود. 🔸حال اگر در همان اوان بخواهد نسبت به حق و باطلهاى دوران كودكيش ‍ كه مصادر همه آنها هواى نفس و اشتهاى دلش بود، پافشارى كند و زير بار احكام عقلش در تعيين حق و باطلها نرود، خداى تعالى بر دلش مهر مى زند، در نتيجه به هيچ حقى بر نمى خورد مگر آنكه آن را باطل مى انگارد، و به هيچ صاحب حقى بر نمى خورد مگر آنكه به حقش ستم مى كند، و اما اگر عنايت الهى او را دريابد، همه غرائز او و از آن جمله حرصش به جاى حرص بر هواى نفس، حرص بر حق طلبى مى شود، چنين كسى ديگر در برابر هيچ حقى استكبار نمى ورزد و هيچ صاحب حقى را از حقش منع نمى كند. 🔸پس هر انسانى در همان آغاز تولدش، و در عهد كودكى و قبل از رشد و بلوغش مجهز به حرص شديد هست، و اين حرص شديد بر خير صفتى است كمالى كه اگر نبود به دنبال كمال و جلب خير و دفع شر از خود بر نمى آمد، همچنان كه قرآن كريم فرموده: (و انه لحب الخير لشديد)(انسان سخت دوستدار خیر است) . 🔸ادامه🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14 Emame Jom`e (1402-10-08)Masjed Shahid Beheshti _Tehran.mp3
25.32M
🔉 🔰 جلسه چهاردهم 📌 اهداف شیطان در ایجاد دشمنی و کینه 1⃣ هدف اول شیطان از ایجاد دشمنی و کینه بین مردم => فراموش شدن دشمن اصلی [01:59] * ترفند شیطان؛ جلوگیری از دیدن نکات مثبت [03:26] * شکرگذاری؛ عامل محبوبیت بنده نزد خداوند => اثبات صلاحیت انسان برای مسجود واقع شدن [05:35] * امتحانات سخت الهی در داشتن تفکر درست نسبت به بزرگان [08:35] 📍 ماجرای عجیبی از ظاهر شدن شیطان به شکل فرزند امام صادق (علیه‌السلام) در مجلس شراب برای ایجاد شبهه نسبت به امام [13:44] 📍 ماجرایی از نفوذ شیطان به خواب یکی از اصحاب امام صادق (علیه‌السلام) برای ایجاد شبهه در برائت و لعن وی [20:37] * قرائت آیه ۱۰ سوره مبارکه مجادله؛ توصیه امام صادق (علیه‌السلام) برای در امان بودن از نفوذ شیطان در خواب [24:04] * راهکار قرآن برای مقابله با پروژه شیطان => خودت را در معرض سوء ظن قرار نده [28:19] * شریک قاتل شدن به قدر یک ظرف خون به خاطر سخنانی که نسبت به او سوءتفاهم ایجاد کرده بود! [35:58] * توجه دین نسبت به رفتارهایی که ایجاد سوءتفاهم می‌کند؛ مقابل دیگران در گوشی صحبت نکنید! [38:44] 2⃣ هدف دوم شیطان از ایجاد دشمنی=> گرفتن توان مؤمنین برای مقابله با دشمن اصلی [45:17] 3⃣ هدف سوم شیطان از ایجاد دشمنی => ایجاد دل‌مشغولی و جدایی از ذکر خدا [47:57] * محل زیست شیطان در فاصله‌هاست [48:57] * ادب حضرت ام‌البنین (سلام‌الله‌علیها) نسبت به نامِ حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) [51:28] ⏰ مدت زمان: ۱:۰۱:۲۱ 📆 ١۴٠٢/۱۰/۰۸ 🔔@Aminikhaah_Media