eitaa logo
آیات برگزیده
795 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
030030.mp3
149.6K
سوره روم ۳۰ استاد پرهیزگار 🏴 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳⚪️🔳⚪️🔳 📿 صلوات خاصه امام صادق علیه السلام 🔘شهادت امام جعفر صادق تسلیت باد. السلامُ عَلَیکَ یا اَبا عَبدِاللّهِ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ ع 🏴 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🎙 استاد عالی 🕯 در مورد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام ع 🏴 @ghorun
🥀🥀🥀▫️▫️▫️▫️ ع به ابن هشام : جز با ما با کسی رفاقت مکن و به کسی دل نبند؛ دوست میخواهی فقط ما.. رفیق شفیق میخواهی فقط ما... همه تو را رها میکنند ولی ما اهل بیت علیهم السلام از شما در قبر و حشر غافل نیستیم. 📕 سفینة البحار ع 🏴 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢💐💢💢💢💢💢💢💐💢 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره روم آیه ۳۱ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ آیه۳۱) مُنِيبِينَ إِلَيْهِ وَاتَّقُوهُ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ 💢💢💢💢💢💢💢 آیه۳۱)شما اهل ایمان با پیروی همین دین فطرت) به درگاه خدا باز آیید و خدا ترس باشید و نماز به پا دارید و هرگز از فرقه مشرکان نباشید ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ تفسیر آیه)در آیه بعد، چنین مى افزاید: این توجه شما، به دین حنیف خالص و فطرى در حالى است که شما بازگشت به سوى پروردگار مى کنید (مُنِیبِینَ إِلَیْهِ). اصل و اساس وجود شما، بر توحید است، و سرانجام باید به سوى همین اصل بازگردید. مُنِیْبِین از ماده انابه ، در اصل به معنى بازگشت مکرر است، و در اینجا منظور، بازگشت به سوى خدا و بازگشت به سوى سرشت توحیدى مى باشد به این معنى که هر زمان عاملى پیدا شود که انسان را از نظر عقیده و عمل از اصل توحید منحرف سازد، باید به سوى او بازگردد، و هر قدر این امر تکرار شود مانعى ندارد، تا سرانجام پایه هاى فطرت آن چنان محکم و موانع و دوافع آن چنان سست و بى اثر گردد، که به طور مداوم در جبهه توحید بایستید، و مصداق تام وَ أَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّیْنِ حَنِیْفاً گردد. قابل توجه این که: أقِمْ وَجْهَکَ به صورت مفرد آمده، و مُنِیْبِین به صیغه جمع، این نشان مى دهد که دستور اول، گرچه مفرد است و مخاطب آن پیامبر(صلى الله علیه وآله)مى باشد، ولى در حقیقت همه مؤمنین و مسلمین مخاطبند. و به دنبال دستور انابه و بازگشت، دستور به تقوا مى دهد که جامع همه اوامر و نواهى الهى است، مى فرماید: از خداوند بپرهیزید (وَ اتَّقُوهُ). یعنى از مخالفت فرمان او. سپس، از میان تمام اوامر، تکیه و تأکید بر موضوع نماز کرده، مى گوید: و نماز را بر پا دارید (وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ). چرا که نماز، در تمام ابعادش، مهمترین برنامه مبارزه با شرک، و مؤثرترین وسیله تقویت پایه هاى توحید و ایمان به خدا است. لذا از میان تمام نواهى نیز، روى شرک تکیه مى کند و مى گوید: و از مشرکان نباشید (وَ لاتَکُونُوا مِنَ الْمُشْرِکِینَ). چرا که شرک، بزرگترین گناه و اکبر کبائر است، که هر گناهى را ممکن است خداوند ببخشد، اما شرک را هرگز نخواهد بخشید، چنان که در آیه ۴۸ نساء مى خوانیم: إِنَّ اللّهَ لایَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاءُ: خداوند شرک را نمى بخشد ولى کمتر از آن را براى هر کس بخواهد مى بخشد . پیدا است، دستورات چهارگانه اى که در این آیه آمده، همه تأکیدى است بر مسأله توحید و آثار عملى آن، اعم از: توبه و بازگشت به سوى خدا، تقوا، اقامه نماز، و پرهیز از شرک. تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun
030031.mp3
65.7K
سوره روم ۳۱ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد قرائتی تفسیر آیات نماز در قرآن ؛ سوره روم آیه ۳۱ 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ از (ع) سؤال شد: آیا قائم به دنیا آمده است؟ حضرت فرمود: «لا وَ لَوْ أَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَیامَ حَیاتِی» «خیر! اگر او را درک می کردم، در تمام ایام زندگی ام به او خدمت میکردم» 🌺اللهم عجل لولیک فرج 📚 بحارالأنوار ج ۵۱ ص ۱۴۸ 🌷@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چهار ذکر قرآنی از علیه السلام برای چهار حالت بحرانی! 🎙سخنرانی استاد عالی 🌷@ghorun
بدترین سخن این است که دعا کردم و نشد! زیارت رفتم و نشد! این نشدها شیطانی است! هیچ دعا کننده‌ای دست خالی بر نمیگردد... اگر به صلاح باشد همان را واگر به صلاحش نباشد بهتر از آن را میدهند... 🌷@ghorun
عليه السلام میفرمایند : خانه اى كه در آن قرآن خوانده نمى شود و از خدا ياد نمى گردد، سه گرفتاری در آن خانه بوجود می آید : 📌بركتش كم شده 📌فرشتگان آن را ترك مى كنند 📌 شياطين در آن حضور مى يابند (مجادلات و اختلاف ها را شیاطین در خانه ها ایجاد می کنند) 📚 اصول كافى، ج ۲ص۴۹۹ 🌷@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴🌺🌴▫️▫️▫️▫️🌴🌺🌴 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره روم آیه ۳۲ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ▫️▫️▫️▫️▫️▫️ آیه۳۲)مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا ۖ كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ 🌺▫️▫️▫️▫️▫️ آیه۳۲) از آنان که دین (فطرت) خود را متفرق و پراکنده ساختند و فرقه فرقه شدند و هر گروهی به آنچه دارند (از اوهام باطل و عقیده و خیالات فاسد خود) دلشادند. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️ تفسیر آیه)در آخرین آیه مورد بحث، یکى از نشانه ها و پى آمدهاى شرک را در عبارتى کوتاه و پر معنى بیان کرده، مى گوید: از مشرکان نباشید، از آنها که دین خود را پراکنده ساختند، و به دسته ها و گروه هاى مختلفى تقسیم شدند (مِنَ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَ کانُوا شِیَعاً). و عجب این که، با تمام تضاد و اختلافى که داشتند هر گروه از آئین و روش خود، شاد و خوشحالند ! (کُلُّ حِزْب بِما لَدَیْهِمْ فَرِحُونَ). آرى، یکى از نشانه هاى شرک، پراکندگى و تفرقه است، چرا که معبودهاى مختلف، منشأ روش هاى متفاوت، و سرچشمه جدائى ها و پراکندگى هایند، به خصوص این که، شرک همواره توأم با هواى نفس و تعصب و کبر و خودخواهى و خودپسندى و مولود آن است، لذا اتحاد و وحدت جز در سایه خداپرستى و عقل و تواضع و ایثار امکان پذیر نیست. بنابراین، هر جا اختلاف و پراکندگى دیدیم، باید بدانیم نوعى شرک حاکم است، این موضوع را به صورت نتیجه مى توان بازگو کرد که: نتیجه شرک جدائى صفوف، تضاد، هدر رفتن نیروها، و سرانجام ضعف و زبونى و ناتوانى است. و اما این که: هر گروهى از منحرفان و مشرکان از راهى که انتخاب کرده اند خوشحالند، و آن را حق مى پندارند، دلیلش روشن است، چرا که هوا و هوس کارش زینت کردن خواسته هاى دل در نظر انسان است، و این تزیین، نتیجه اش دلبستگى هر چه بیشتر و خوشحالى به خاطر راهى است که برگزیده، هر چند بیراهه و گمراهى باشد. هواپرستى، هرگز به انسان اجازه نمى دهد، چهره حقیقت را آن چنان که هست ببیند، و قضاوت صحیح و خالى از حب و بغض ها پیدا کند. قرآن مجید در آیه ۸ سوره فاطر مى گوید: أَ فَمَنْ زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَناً: آیا کسى که اعمال زشتش در نظرش تزیین شده، و آن را زیبا مى بیند (همانند کسى است که در راه حق گام برمى دارد و حقایق را آن چنان که هست مى بیند و مى داند). تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun
030032.mp3
69.8K
سوره روم ۳۲ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد قرائتی تفسیر آیه 31 و 32 سوره روم، ایجاد تفرقه در دین سبب مشرک شدن 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖌از لغزش دیگران خوشحال مباش زیرا نمیدانی روزگار‌با توچه خواهد کرد. امیرالمومنین علیه السلام 📚@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹پنج خاصیت داشتن اخلاق خوب 🎥 سخنرانی استاد رفیعی 📚@ghorun
✍️ حضرت امام رضا عليه السلام می فرمایند: 🔹 منْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحْیَی فیهِ أمْرُنا, لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ القُلوُبُ. 🔸 هر که در مجلسی بنشیند که در آن معارف ما [اهل بیت] زنده شود, در روزی که قلبها می‌میرد، قلب او نخواهد مرد. 📔بحار الأنوار، جلد 49، صفحه 90 📚@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅🌹🔅〰〰〰〰🔅🌹🔅 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره روم آیه ۳۳ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 🌹〰〰〰〰〰〰 آیه۳۳) وَإِذَا مَسَّ النَّاسَ ضُرٌّ دَعَوْا رَبَّهُمْ مُنِيبِينَ إِلَيْهِ ثُمَّ إِذَا أَذَاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً إِذَا فَرِيقٌ مِنْهُمْ بِرَبِّهِمْ يُشْرِكُونَ 🔅〰〰〰〰〰〰 آیه۳۳) و مردم (عادتشان این است که) هر گاه رنج و المی سخت به آنها رسد در آن حال خدای خود را به دعا می‌خوانند و به درگاه او با تضرع و اخلاص روی می‌کنند و پس از آنکه خدا به آنها رحمت خود را چشانید (و از آن سختی نجاتشان داد) آن‌گاه باز گروهی از آنها به خدای خود مشرک می‌شوند 🌹〰〰〰〰〰〰 تفسیر آیه)فطرت توحیدى! نخستین آیه مورد بحث، در حقیقت استدلال و تأکیدى است بر بحث گذشته، در زمینه فطرى بودن توحید و شکوفا شدن این نور الهى در شدائد و سختى ها. مى فرماید: هنگامى که مختصر ضررى به انسان ها برسد، پروردگارشان را مى خوانند، و به سوى او انابه مى کنند (وَ إِذا مَسَّ النّاسَ ضُرٌّ دَعَوْا رَبَّهُمْ مُنِیبِینَ إِلَیْهِ). ولى آن چنان کم ظرفیت و کوتاه فکر، و اسیر تعصب و تقلید کورکورانه از نیاکان مشرک خود هستند، که: به مجرد این که حوادث سخت بر طرف مى شود و نسیم آرامش مىوزد و خداوند رحمتى از سوى خودش به آنها مى چشاند، گروهى از آنان نسبت به پروردگارشان مشرک مى شوند (ثُمَّ إِذا أَذاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً إِذا فَرِیقٌ مِنْهُمْ بِرَبِّهِمْ یُشْرِکُونَ). تعبیر به مَسَّ النّاسَ ضُرٌّ اشاره به مختصر ناراحتى است. همان گونه که تعبیر به إِذا أَذاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً (رحمتى از سوى خود به آنها مى چشاند) اشاره به رسیدن به مختصر نعمت است; زیرا تعبیر چشیدن در این گونه موارد در امور کم و جزئى اطلاق مى شود، مخصوصاً با ذکر کلمه ضرّ و رحمة به صورت نکره. یعنى گروهى چنانند که با مختصر مشکلى به سراغ اللّه مى روند، و پرده ها از روى فطرت توحیدیشان به کنار مى رود، اما با مختصر نعمتى به کلى تغییر مسیر داده و مست و غافل مى شوند، و همه چیز را به دست فراموشى مى سپارند. البته، در مورد اول به صورت کلى مى گوید: همه مردم چنین هستند که در مشکلات به یاد خدا مى افتند; زیرا وجود فطرت توحیدى، همگانى است. اما در مورد دوم، یعنى نعمت، تنها از گروهى یاد مى کند که راه شرک را مى پویند; چرا که گروهى از بندگان خدا هم در مشکلات به یاد او هستند و هم در نعمت ها، هرگز تغییرات زندگى آنها را از یاد حق غافل نمى کند. تکیه روى مُنِیبِینَ إِلَیْهِ با توجه به مفهومى که براى انابه سابقاً ذکر کردیم، که انابه از ماده نوب به معنى بازگشت مکرر به چیزى است، اشاره لطیفى به این معنى مى باشد که: پایه و اساس در فطرت انسان، توحید و خدا پرستى است، و شرک امر عارضى است که وقتى از آن قطع امید مى کند خواه ناخواه به سوى ایمان و توحید بازمى گردد. جالب این که، رحمت در آیه فوق از ناحیه خدا شمرده شده، اما ضرّ و ناراحتى، اسناد به او داده نشده است، زیرا بسیارى از گرفتارى ها و مشکلات ما نتیجه اعمال و گناهان خود ما است، اما رحمت ها، همه به خدا باز مى گردد، خواه به طور مستقیم یا غیر مستقیم. کلمه رَبِّهِم که دو بار در آیه ذکر شده، تأکیدى است بر این که، انسان ربوبیت و تدبیر الهى را بر وجود خویش احساس مى کند، اگر تعلیمات غلط او را به سوى شرک، سوق ندهد. ذکر این نکته نیز لازم است که، ضمیر در مِنْهُ به خدا بازمى گردد، و تأکیدى است بر این حقیقت، که تمام نعمت ها از ناحیه او است، بسیارى از مفسران مانند نویسندگان المیزان ، تبیان و ابوالفتوح رازى همین معنى را اختیار کرده اند، هر چند بعضى دیگر، مانند فخر رازى این ضمیر را به ضرّ بازگردانده، و آیه را چنین معنى کرده: هنگامى که خداوند رحمتى بعد از مضرت و ناراحتى به آنها مى رساند گروهى مشرک مى شوند (بنابراین مِن در اینجا به معنى بدلیّت است). ولى روشن است: تفسیر اول با ظاهر آیه سازگارتر مى باشد. تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun
030033.mp3
131.2K
سوره روم ۳۳ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun