eitaa logo
گفتار عصر
87 دنبال‌کننده
21 عکس
7 ویدیو
1 فایل
Goftare_Asr
مشاهده در ایتا
دانلود
و مقابله با منافع 📽 سخنرانی خانم در (۲۰) https://www.aparat.com/v/24ang ♨️ طرح بحثی متفاوت در تبلیغ مساله حجاب و عفاف ✍پاسخی تئوریک به شبهه رایج «اصالت و اولویت داشتن مسائل اقتصادی و معیشتی نسبت به مساله حجاب و پوشش 🆔 @goftare_asr
✅ دیدگاه های متفاوت به مساله در غرب 📽 سخنرانی آقای دکتر در (۲۰) https://www.aparat.com/v/6jXx4 @Goftare_asr
(۲۱) بازخوانی پیام امام به مناسبت پذیرش تاریخ سازان چه کسانی هستند؟ مقایسه دو نظام محاسباتی و در ماجرای قطعنامه: دکتر تاثیر پیام پذیرش قطعنامه بر روحیه رزمندگان: دوشنبه ۲۵ تیرماه ساعت۱۷:۳۰ ♨️مکان: بلوار پیروزی، پیروزی۱۷، شهید محدثی ۱۹، پلاک ۳۰، منزل برادر دلبریان، 🆔 @goftare_asr
(۲۱) 🎥 بررسی نظام محاسباتی و در موضوع دکتر https://www.aparat.com/v/LAhSt 🆔 @goftare_asr
#گفتار_عصر (21) سخنرانی آقای #احسان_صفرزاده با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟» @gftare_asr
(۲۱) ✍ گزیده سخنرانی آقای با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟» بخش اول جنگها را معمولا از منظر نظامي، اقتصادي، سياسي، روابط بين المللي، حقوق بين المللي و... بررسي مي كنند. اين ها دانش هايي هم عرض هستند كه هر كدام با توجه به مباني خود سوژه را تحليل مي كند. براي درك كامل تر بايد به سراغ دانش هايي رفت كه از جايگاه بالاتري به سوژه نگاه مي كند. يكي از اين دانش ها است و ديگري . مبناي نظري ما براي اين تحليل، آموزه های است. استاد مطهري صحبت از نبردي در درون انسان ها ميان دو قوه عقل و نفس مي كند. امام اين نبرد را با عنوان عقل و جهل توصيف مي كند كه البته جهل نه به معني كم دانشي و كم اطلاعي بلكه به معني همان قوه دروني (نفس) معني شده است كه هر كدام از اين دو قوه، جنود (سربازان) خود را دارند و كشمكشي سخت را در روح بشر به راه انداخته اند. كتاب امام توصيف همين دو جبهه است به علاوه ارائه راهكارهاي عملياتي براي پيروزي جنود عقل. استاد مطهري مي نويسد بازتاب اين نبردهاي دروني در درون انسان ها باعث ايجاد كشمكش هايي در اجتماع بشري مي شود. اين كشمكش ها گاهي در قالب جنگ هاي بزرگ خود را نشان ميدهد. جنگ ها انواع مختلف دارند. گاهي دو طرف جنگ با تحريك نيروي نفس به ميدان آمده اند ولي موضوع اين بررسي جنگهايي است كه يك سو با تحريك نيروي نفس به ميدان آمده و در سوي ديگر انسانهايي هستند كه جنود عقل آنها را به ميدان جنگ كشانده است. شهيد مطهري از اين نبردها با عنوان «» نام مي برد. طبيعي است كه ماهيت جنگ كشتن و كشته شدن و خونريزي و آوارگي و... است. يعني رنج! ولي در كنار رنج بشر، كه در هر جنگي بيش و كم هست استاد مطهري مي نويسد نبردهاي اين دسته يك ويژگي ديگر دارند: اين نبردها انسانيت را به جلو برده و تكامل مي دهد. يعني اگر جنگ روز دهم محرم به وقوع نمي پيوست جلوه هايي از استعدادهاي بشر هيچ وقت ظاهر نمي شد. شهيد مطهري مي گويد اين جنگ ها علاوه بر تكامل انساني، پيش برنده تاريخ هستند. يعني تاريخ را به سمت غايت خود نزديك مي كند كه بر اساس آموزه هاي اسلام، پايان تاريخ (مرحله پاياني جهان) حكومت و حيات صالحان است. گزاره معرفتي شهيد مطهري در توصيف اين روند اين است: «نبردهاي بشر به مرور تاريخ جنبه ايدئولوژيك بيشتري پيدا كرده و خواهد كرد و انسان [با وجود نوسان ها به مرور] متكامل تر خواهد شد تا برسد به حكومت و جامعه ايده آل مهدوي.» فراواني جنگ ها كه در دوره هايي از تاريخ متعلق به جنگهاي شاهان با هم بر سر رقابت هاي كشورگشايانه با انگيزه هايي در همين سطح بود به مرور زمان به سمت جنگ هايي رفته و خواهد رفت كه يك سوي آن نيروهايي با انگيزه متعالي (ايدئولوژيك) در برابر ظلم نيروهايي با انگيزه نفساني (كه آن هم مي تواند در قالب ايدئولوژي سامان يافته باشد) تصميم به مقاومت گرفته اند.به بيان ايشان طبق نظريه اسلام، اين نبردها درآمدي هستند براي نبرد نهايي كه به مرحله نهايي تاريخ (حيات و حكومت صالحان) خواهد انجاميد. دفاع مقدس به مثابه «نبرد پيش برنده تاريخ يا نبردي تاريخ ساز» يعني رفتار انسان متعالي در روزها و ساعات دفاع مقدس تعيين كننده سرنوشت جهان بعد خود است. اين تحليل از دفاع مقدس و انسان انتخابگر اين ميدان، محور روايت مجموعه روايت فتح شهيد سيد مرتضي آويني بود... امام در اسفند 67 در پيام به روحانيت جمله هايي در تحليل دفاع مقدس دارند كه نشان از تحليل غايت شناسانه است. مثلا يكي از گزاره هاي اين پيام اين است «جنگ ما فتح فلسطين را به دنبال خواهد داشت» امام مي داند كه فتح فلسطين وعده قطعي است و دفاع مقدس به عنوان يكي از «نبردهاي پيش برنده تاريخ» بخشي از سلسله علل اين رويداد آخرالزماني خواهد بود. «تاريخ سازان چه كساني هستند؟» يكي از قسمت هاي روايت فتح به همين نام است و مسئله شهيد سيد مرتضي آويني در آن قسمت پاسخي انسان شناسانه به همين سوال است. در دو قسمت قبل ترش كه موقعيت شب عمليات را در زمستان 1364 نمايش مي دهد با شماري از رزمندگان گفتگو مي كند و پس از آن است كه چند هفته بعد با سوال تاريخ سازان چه كساني هستند به پشت جبهه آمده تا شخصيت رزمندگان آن شب را دقيق تر بررسي كند. مصاحبه شوندگان شب عمليات، مشهدي بوده اند و سيد مرتضي آويني نشان يكي از آنها را پي مي گيرد تا به مغازه اي لبنياتي در مشهد مي رسد. آويني مي گويد اين لبنيات فروش يكي از تاريخ سازان است. @goftare_asr
(۲۱) ✍ گزیده سخنرانی آقای با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟» بخش دوم يكي از منابع دست اول در شناخت تاريخ سازان كتابي از مرحوم است با عنوان «با سرودخوان جنگ در خطه نام و ننگ» اين كتاب هرچند كم حجم برآمده از سفر نويسنده به جبهه و توصيف شخصيت هايي است كه در اين سفر ديده است. در جايي از كتاب مي نويسند «شبي در چادر بي چراغ مردي به نام «صادقي» مي مانيم در اردوگاه كوثر. و اين صادقي هم حكايت غريبي است واقعا. انگار كن كه به عصر تذكره الاولياي عطار، انسان الكامل عزيزالدين نسفي، و مقامات ژنده پيل محمد غزنوي بازگشته ايم. عصر ابوسعيد و منصورهاي نو. عصر آدم هايي كه اگر اراده معطوف به قدرت حق كنند بر سطح درياها به آسودگي راه مي روند در اعماق آسمان ستاره مي شوند و در قلب كوير خشك، تشنه مي ميرند حال آنكه به يك اشاره مي توانند برهوت را به جنگل چشمه تبديل كنند.» و در ادامه نويسنده رفتار و گفتار آن «بسيجي» را توصيف مي كند. وقتي سطح تحليل، تاريخ سازان و نقش نبردشان در رسيدن به مراحل غايي و نهايي آخرالزماني است ديگر بحث از نژاد و مليت و قوميت بي معني مي شود. اين دسته چارچوب ها از گرفته تا ، متغيرهايي اعتباري هستند. به عنوان نمونه وطن و مليت در مفهوم امروزي آن برآمده از نشست چند نفر در منطقه وست فاليای آلمان در سال 1648 است. از آن جا بود كه نظام دولت ملت مدرن به مرور به يك مد جهاني تبديل شد. كه از يك سو خود را در ادامه نهضت چند هزار ساله پيامبران مي داند و از ديگر سو مسئول در برابر غايت تاريخ و رساندن بشر به نقطه نهايي، دليلي نمي بيند كه بخواهد خود را در حصارهاي تنگي از اين دست محدود كند. پس طبيعي است كه «انسان رزمنده بسيجي» انگيزه اش را «امام حسيني» مي داند (آنگونه كه در مجموعه روايت فتح آويني ديده مي شود و در توصيف و تحليل حكيمانه نادر ابراهيمي نيز آمده است) نه «آب و خاك و...» وقتي اين مرزبندي هاي محدود كننده كنار رفت دعوت جهاني مي شود. يعني بسيجي رزمنده در ضمن نبرد خود را دعوتگر مي داند. در مجموعه روايت فتح و ديگر مستندها و اسناد دفاع مقدس به ويژه وصيتنامه هاي شهدا مشهود است كه او ايده هاي جهاني دارد. ايده هايي كه مرتبط با خيزش و انقلاب جهاني است. يعني او براي مردم جهان پيام دارد و انگار چون چنين پيام و رسالتي دارد به جبهه آمده است. گویی به باور او جبهه محمل يا مقدمه اي است براي جهاني شدن پيامش. 🆔 @Goftare_asr
(۲۱) ✍ گزیده سخنرانی آقای با عنوان «تاریخ سازان چه کسانی هستند؟» بخش سوم به فراخور همين دعوت جهاني است كه وقتي اسراي عراقي در اردوگاه هاي ايران، واقعيت برايشان روشن شده و تبليغات را در مورد خلاف واقع مي يابند آنگونه دچار تحول مي شوند كه گزارشهاي كه امروز به جزئي از اسناد سازمان ملل تبديل شده گوياي آن است. اين گزارشها خبر از تحول در منش بخشي از اسرا مي دهد كه از ايشان با عنوان «» نام برده شده در مقابل كساني كه بر موضع دفاع از صدام همچنان پافشارند گروهي كه نام خود را «» گذاشته اند. دسته دوم، دسته اول (مومنين) را تهديد مي كنند كه خبر تحول شان را به بغداد رسانده تا نيروهاي صدامي خانواده ايشان را به مسلخ برند. با اين وجود مومنين حاضر نيستند آنچه يافته اند را ناديده گرفته و حقيقت انقلاب اسلامي و انسان هايش را انكار كنند. مزاحمت دسته دوم براي دسته اول در اردوگاه ها ادامه دارد تا جايي كه گزارش هاي صليب سرخ خبر از درگيريهايي ميان اين دو دسته مي دهد كه از جمله آن درگيري خونيني در اردوگاه گرگان است. چند نفر از دسته اول (مومنين) در اين درگيري به شهادت مي رسند. اين ها با اين كه مي دانند احتمالا دير يا زود در عمليات مبادله به عراق بازخواهند گشت و سرنيزه نيروهاي صدام در انتظارشان خواهد بود ولي به دفاع از انقلاب اسلامي به هر شكلي در اردوگاه ها اصرار دارند. از راه اندازي گروه تئاتر و سرود گرفته تا فعاليت هاي فرهنگي و خلق آثار هنري. در پادگان تهران كه ستاد مشترك در آن قرار گرفته چشمم به تابلوهايي نقاشي افتاد كه زير باد و باران و آفتاب در حال پوسيدن بود. علاوه بر تصاوير امام خميني و شهيد صدر نقاشي هايي مفهومي هم در ميان شان بود كه نشان از تقابل خير و شر داشت. پرسيدم اين آثار متعلق به كيست كه اينگونه رها شده؟ گفتند اينجا پيش از اين اردوگاه اسرا بوده و اينها بخشي از آثار هنري به جا مانده از اسراي عراقي است. اگر مسئول آن مجموعه يك دهم دغدغه اي كه براي بازسازي ويلايش داشته را صرف حفظ چنين داشته هایی مي كرد اكنون گنجينه اي از هنر انسان آزاده شیفته انقلاب اسلامي داشتيم... حكايت اسراي عراقي حكايت عجيبي است. اواسط جنگ پيشنهادي را طرح مي كنند. درخواست حضور در جبهه است. مدت ها اين ايده با مخالفت روبرو مي شده. از سوي اين اسرا اصرار و از ديگر سو انكار. تا اين كه به صورت آزمايشي شماري از ايشان به جبهه اعزام ميشوند و درخششان باعث موافقت تدريجي با درخواستهاي ديگراني بوده كه در اردوگاه ها براي حضور به عنوان نيروي داوطلب بسيجي در جبهه براي دفاع از انقلاب و جمهوري اسلامي صف كشيده بودند. اين ها در پادگاني در كرمانشاه كه به فراخور روحيه شان به نام «» نام گذاري مي شود سازماندهي و به جبهه اعزام مي شدند و در ادامه دفاع مقدس برخي شهيد و بسياري ديگر رزمندگاني شدند كه در كنار نيروهاي به عنوان بخشي از اين مجموعه درآمدند. حكايت اين احرار عراقي را بگذاريد در كنار ايراني زادگاني كه با شروع جنگ به صدها و هزاران كيلومتر آن سو تر از مرزهاي ايران از تركيه گرفته تا اروپا و امريكا نقل مكان كردند. و باز هم جالب است كه نيروهايي از همين مجاهدين عراقي در كرمانشاه در برابر هجوم منافقين صف آرايي كرده و نقش آفرين مي شوند. و جالب تر از همه اين است كه همين احرار عراقي به عنوان بخشي از سپاه بدر، فرماندهي نسلي جديد را در عراق به عنوان به عهده گرفته و با پنجه در پنجه مي اندازند و شكستش ميدهند و به يك نيروي قدرتمند جديد در منطقه تبديل مي شوند. شايد امروز با تاملي بر پديده هايي مانند حشدالشعبي عراق و گروه هاي مقاومت در ديگر بخش هاي منطقه كه الگوهايشان را مستقيم يا غير مستقيم از بسيجي هاي دفاع مقدس -فارغ از مليت و نژادشان- گرفته اند عيني تر بتوان دفاع مقدس را به عنوان يكي از «نبردهاي پيش برنده تاريخ» تحليل كرد. 🆔 @Goftare_asr
#گفتار_عصر (۲۲) انقلاب اسلامی و احیای #حج_ابراهیمی ظرفیتهای فرهنگی-اجتماعی حج: #حجت‌الاسلام_حسن_اخلاقی ظرفیتهای فرهنگی-هنری حج: #علیرضا_باغشنی حج به روایت روشنفکران بومی: #جمال_یزدانی دوشنبه ۲۹ مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ مکان: چهارطبقه، شهید مدرس۴، حسینیه هنر @goftare_asr
(۳۷) ♨️ نشست همفکری پیرامون: راه‌کارهای کاهش فشار اقتصادی و روانی اصلاح قیمت بنزین بر مردم ✅ با حضور: دکتر میثم ظهوریان، دکتر سعید شعرباف، دکتر جمال یزدانی، دکتر رضا تنهایی، حجت الاسلام علی شاملو ، محمدمهدی خالقی، سیدرضا حسینی زاده، علی اصغری، امیر سعادتی، امیر جلیلی نژاد، محمدجواد میری، امیرحسین خانی، احسان صفرزاده، محمد جعفری‌نژاد و ... 🔸 دوشنبه ۲۷ آبان ماه، ساعت ۱۸ 🔸 چهارطبقه، شهید مدرس ۴، حسینیه هنر مشهد @goftare_asr
🔴 تاملی در مدلهای انتخاباتی و نسبتشان با مبانی شیعی (قسمت اول) 👇
🔴 تاملی در مدلهای انتخاباتی و نسبتشان با مبانی شیعی (قسمت اول) ⁦✏ ️⁩ (پژوهشگر و فعال فرهنگی) در 40 🔹پيروان مكتب اهل‌بيت، بعد از تجربه كوتاه حكومت علوي، در طول تاريخ محروم از قدرت بوده‌اند. در دوره‌هایی مانند و و حتي امكان ظهور و نظام‌سازي ایده‌های بنيادين مكتب اهل بيت وجود نداشته است. حتی در حکومت که یک مجتهد شیعه در رأس قدرت بود عملاً فرصت نظام سازی و تفصیل ایده‌های ایشان فراهم نشد. 🔹حکومت‌های مقابل از خلافت گرفته به بعد، جز چند استثنا اغلب درونمايه هاي يا داشته‌اند. دقیقاً نقطه مقابل تفكرات شيعي كه بر و تاكيد دارد. عقلانيت شيعه موضوعي معرفت شناختي است ولي وقتي حكومت و قدرت و امكانات به دست عالمان شيعه مي‌افتد طبيعي است كه در سطوح مختلف نظام سازي دلالت‌هایی پيدا كند. 🔹در سطح كلان، تدوين قانون اساسي در مجلس خبرگان قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ يكي از جلوه‌های ظهور اين عقلانيت بود. نکته اینجاست که در سطوح مياني و پاييني هم نخبگان انقلابی بايد ملزم به همان عقلانیت باشند. 🔹انتخابات يكي از ساحت‌های نمايان شده اين عقلانيت است. تصويري كه از انتخابات ساخته می‌شود هم در دنيا نشان از ميزان آزادی و انتخاب است و هم در تاريخ به عنوان امتحان عملی پيروان مكتب اهل بيت(ع) به ثبت می‌رسد. 🔹مدل‌هایی مانند نه تنها تقويت كننده انتخابگری و عقلانيت نيستند بلكه بر جبری مسلكی و فروكاستن تعقل بنا شده‌اند. رهبر انقلاب بر حق انتخاب به‌عنوان يكی از حقوق مدني مردم تاكيد می‌کنند. در نقطه مقابل، كسانی كه انتخاب مردم را با محدود می‌کنند و با حذف تكثر و تنوع گزینه‌ها، مردم را مجبور به انتخاب بين دو گزينه می‌کنند بخشی از حقوق مدنی مردم را سلب کرده‌اند. 🔹 در نهی آقای در سال ۱۳۹۶ از كانديداتوری جمله‌ای داشتند كه مبنای تكثر را در نگاه ايشان نشان می‌دهد: «دوقطبی در كشور مضر است به حال كشور.» انتخابگری واقعی بين گزینه‌های متنوع و متكثری روی می‌دهد كه هركدام نقاط قوت خود را عرضه کرده‌اند نه اينکه دو قطب هر كدام بر اساس دافعه‌های قطب مخالف كاسبی به راه بيندازند و مردم را جذب كنند. 🔹حزب‌الله و بسيجيان در جمهوری اسلامی بايد به سان اهل فتوت از حقوق مردم دفاع كنند نه اين كه بر خلاف مبنای رهبری، باشند و آنها را مجبور به انتخاب بين دو گزينه حداقلی كند. 🔹تلاش برای دوقطبی‌سازی انتخابات‌ها يك رفتار انقلابی نيست. چون مبنای انقلاب، اختیار و عقلانيت شيعی بوده و تئوری‌های جمهوری اسلامی هم (آنگونه كه در آثار امام و شهيد مطهری و آيت الله خامنه‌ای و شهید بهشتی پيدا است) گسترش و تفصيل عقل و عدل و اصولی از اين دست می‌باشد نه جبری مسلكی و اشعری‌گری كه نقطه مقابل است. 🔹پذیرفتنی نیست که خود را در میدان نظر پیرو و میراث دار و و بدانیم ولی آنگاه که قدرت و امکان پیدا کردیم ضد مبانی آنها را پیاده و نهادینه کنیم. ✅@goftare_asr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 انتخابات یعنی: مشارکت، انتخاب اصلح و رشد مردم 🔸 گزیده ارائه دکتر در چهلمین جلسه با عنوان حزب‌الله و درس‌هایی از انتخابات ۹۸ ✅ @goftare_asr
🔴 تاملی در مدلهای انتخاباتی و نسبتشان با مبانی شیعی (قسمت دوم) 👇
🔴 تاملی در مدلهای انتخاباتی و نسبتشان با مبانی شیعی (بخش دوم: پرسش و پاسخ) ✏ (پژوهشگر و فعال فرهنگی) در 40 ❓سوال یکی از حاضران: مدلهایی مانند شوراهای ائتلاف و هوالمطلوب می خواهند تولید وحدت کنند آیا وحدت یک اصل دینی نیست؟ ✅پاسخ: نام وحدت برای این مدل ها یک نام کاذب است. حذف و یکسان سازی به معنی وحدت نیست. اين سركوب و اصرار به حذف و انكار گزينه هاي مختلف، نه تنها باعث وحدت نمي شود بلكه باعث تشتت و تنفر خواهد شد. تنوع و تکثر یک امر طبیعی است و خدا، جهان و انسان ها را متنوع آفریده. حذف اجباری این تنوعها (هرچند به صورت غیرمستقیم و در فرایندهای پیچیده) باعث وحدت نیست. آرمان اسلام جامعه کمونیستی نیست. ❓سوال: آیا این تنوع و تعدد در جبهه حق باعث نمی شود بخشی از نیروها مشغول جنگ و دعوا در میان خودشان شوند؟ ✅ پاسخ: مدلهای یکسان سازی و سرکوب، باعث کاهش تنازع و حل اختلاف و ایجاد هماهنگی و همدلی نمی شود. همانگونه که در همین مدل فعلی در هفته ها و روزهای قبل و بعد انتخابات شاهد بودیم. اما پذیرفتن تنوع و تعدد و احترام به حضور همه گزینه ها و عدم استفاده از امکانات و روابط خاص برای غلبه بر گزینه های دیگر (که نوعی جر زدن در رقابت واقعی است) باعث تولید نوعی فرهنگ سیاسی آزادمنشانه می شود. شما را ارجاع می دهم به مبانی آزاداندیشی آیت الله خامنه ای. ضمن این که تضادها و تفاوت های گزینه های مختلف لزوما منفی نیست. بلکه باعث رشد جامعه است. شهید مطهری در کتاب پاسخ به مارکسیسم تاکید می کند که تضاد می تواند باعث رشد و بالندگی شود. این مبنای معرفتی شهید مطهری در صحنه سیاست و اجتماع و عرصه هایی مانند طراحی مدل انتخابات می تواند دلالت های عملی داشته باشد. ❓سوال: به فرض که با مبنای انقلاب اسلامی و بزرگان انقلاب، اصل تنوع و تعدد گزینه ها را پذیرفتیم. در عمل اصولگرایان چند دسته و متنوع می شوند و رایشان شکسته می شود ولی اصلاح طلبان یک صدا به میدان می آیند و پیروز خواهند شد. ✅ پاسخ: اولا لزوما هر اصولگرایی ضررش کمتر از اصلاح طلبان نیست. تصور کنید در سال 1376 آقای ناطق نوری پیروز می شد و به قول خودش راه آقای رفسنجانی را ادامه می داد... در ثانی نقطه قوت اصلاح طلبان نمایش و بزرگنمایی نقاط ضعف رقیب است. بسیاری از سبد رای اصلاح طلبان، افرادی هستند که به خاطر نارضایتی از دگماتیسم و تمامیت خواهی اصولگرایان به آغوش ایشان (اصلاح طلبان) غش کرده اند. این سبد رای واقعی نیست. اگر به سمت تنوع و تکثر پیش رویم و دو قطبی شکسته شود سبد رای اصلاح طلبان بیشترین کاهش را خواهد داشت. اصلاح طلبان حیاتشان وابسته به فضای دوقطبی است. دوقطبی اگر بشکند هویت آنها هم زایل خواهد شد. ✅@goftare_asr
🔹💢 روايت فتح بهداشت و سلامت و چالش بعد از كرونا ✍️ 🔸 فعالان رسانه اي و معناپردازان سكولار، به شدت تلاش دارند كه را در خلال بحران كرونا پيش ببرند. عرفي سازي يعني دنيايي كردن و انقطاع از نظام هاي ارزشي ديني و آسماني. 🔸 نمونه اش بود كه موفق نشد. اين چالش مي خواست بر منقطع بودن پيوند ارزشي رزمندگان خط مقدم مقابله با كرونا، با نظام معنايي ديني و انقلابي تاكيد كند. حتي ويدئوي امين زندگاني، پشت زمینه اش تصاوير در كنار برخی عناصر عرفي تاريخ ايران بود. يعني رزمندگان دفاع مقدس را نه متعلق به شرع، بلكه نيروهايي و نشان مي داد كه در چالش رقص حتي قابليت جمع و همنشيني با مطرب و رقاص را دارند. اصل اين ايده، حساب شده و دقيق بود و بالاتر از سطح كنشگري يك سلبريتي معمولي (امين زندگاني) بود. اين كه به چشم مخاطب و افكار عمومي ايران مضحك جلوه كرد، شايد دليل يا نشانه‌اي بر سفارشي بودن آن باشد. به هر حال ناكام ماند و شمار كل ويدئوهاي قبل و بعدش در موضوع رقص پرستاران كرونا به عدد انگشتان دست نرسيده است. 🔸 فعلا در شرايط پرخطر، آنچنان خبري از حضور و شوآفهاي انسان دوستانه سلبريتي ها نيست و بار حضور و ابتكار عمل ميداني، در كنار پرستاران و پزشكان، بر دوش حزب الله و نيروهاي جهادي است. ولي بعد از پايان بحران، مجددا نيروهاي سكولار هجمه خواهند كرد و با انكار «جهاد»، عملا مقابله با كرونا در ايران را پروژه اي صنفي و حرفه اي مانند ديگر كشورها قلمداد خواهند كرد. (حتي در مورد و اصرار دارند كه تصويري سكولار و غيرارزشي از ايشان بسازند.) 🔸 مفاهيمي كه انقلاب اسلامي اصرار بر خلق و تثبيتشان دارد را انكار خواهند كرد (مفاهيمي مانند روحيه بسيجي و جهادي و عمل مومنانه و مجاهدانه و...) در آينده حتي عمليات هاي بسيجيان و نيروهاي جهادي و مسجدي در دفاع از جان مردم در مقابله با كرونا را هم انكار خواهند كرد (تقليل خواهند داد و آن را ناچيز و كان لم يكن جلوه خواهند داد) 🔸 صحبت از جنگ رسانه اي است كه يك طرف اصرار دارد ايران بدون ارزشهاي ديني و شرع و مفاهيم انقلاب اسلامي را نه تنها ممكن بلكه باورپذير و عادي كند. در بحران هاي مختلف (از جنگ تحميلي گرفته تا كرونا) در ابتدا تلاش مي كنند ايران را فلج و ناتوان كنند. اگر موفق نشدند از موضع مهاجم به ايران، تغيير وضع داده و تصوير مدافع ايران را از خود نمايش مي دهند. 🔸 در خدمت مردم، در تاريخ و جامعه ايران است. اين سرمايه بايد حفظ و تقويت شود. باید در ماندگارشان کرد. نبايد اجازه داد به اين سرمايه شبيخون بزنند و آن را به نفع جبهه مقابل كنند. 🔹 چيست؟ تقويت فعاليت رسانه اي و الزام به آن به مانند فعاليت جهادي و خدمت رساني. از تمسخر رقيب مردد نشويد. تمسخر تصاوير و ويدئوهاي حزب الله نشانه عجز جبهه مقابل است. از خلق و انتشار تصوير و خاطره در گونه هاي مختلف هنري و رسانه اي فروگذار نكنيد. بسيجي و جهادگري كه مومنانه در ميدان بهداشت و سلامت تلاش مي كند به مانند بسيجي و جهادگر نبرد نظامي در دفاع مقدس است كه خاطرات و تصاوير حماسه ها را ثبت و ضبط مي كند. 🔸اگر نبود و گنجينه خاطرات و تصاوير دفاع مقدس كه بر اسلامي بودن جامعه ايران و ديني بودن دفاع از ايران دلالت دارد، معناپردازان سكولار امروز، براي جعل و تحريف واقعيت و بهره برداري عملي از آن، كارشان ساده بود. 🔸 به موازات نبرد با ويروس كرونا، منازعه اي نشانه شناختي هم در جريان است. يك سوي اين منازعه مي خواهد از دين و ريشه هاي آن در جامعه و تاريخ و سرمايه آينده ايران پاسداري كند... @goftare_asr
(۳۹) و ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ 🎥 فیلم ارائه حجت الاسلام محمدی فرید در سی و نهمین نشست گفتار عصر با موضوع شهید سلیمانی، ثمره مکتب امام ℹ دوشنبه ۷ بهمن ‭‭۱۳۹۸ 🔗 لینک مشاهده و دانلود: www.aparat.com/v/0JU8d
(۴۰) حزب الله و درس‌هایی از انتخابات ۹۸ فیلم ارائه برادر در چهلمین نشست گفتار عصر با موضوع انتخابات مستمر با نرم‌افزار موبایلی امر به معروف و نهی از منکر ℹدوشنبه ۵ اسفند ‭۱۳۹۸ 🔗 لینک مشاهده و دانلود: https://www.aparat.com/v/NtnF1
(۴) 💢 نظام تامین مالی در اسلام؛ نگاهی انتقادی به وضعیت بورس ⭕️سخنران: دکتر زمان: دوشنبه ۹ تیرماه، ساعت ۱۸ مکان: چهارطبقه، بلوار شهید مدرس۴، ♨️ جلسه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد. لطفا ماسک به همراه داشته باشید. @goftare_asr
(۴) 💢 نظام تامین مالی در اسلام؛ نگاهی انتقادی به وضعیت بورس ⭕️سخنران: دکتر زمان: دوشنبه ۹ تیرماه، ساعت ۱۸ مکان: چهارطبقه، بلوار شهید مدرس۴، ♨️ جلسه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد. لطفا ماسک به همراه داشته باشید. @goftare_asr
🔸جلسه پرسش و پاسخ و گفتگو ویژه‌ «دخترانِ نوجوان»🌸 🔻با موضوع حوادث اخیر کشور و مسئله حجاب💯 ✨با حضور سرکار خانم دکتر رقیه فاضل🌷 «حضور عموم دختران دبیرستانی، آزاد است.» ⏰زمان: شنبه ۹ مهرماه ساعت ۱۵ الی اذان مغرب 📍مکان: خیابان شهید دکتر بهشتی، دکتر بهشتی ۳۷، پلاک ۱۲ 🔸گروه های دخترانه باران، نیلوفرانه، طرح کوثر کتابپردازان💐
🔸دومین جلسه پرسش و پاسخ و گفتگوی «دخترانِ نوجوان»🌸 🔻با موضوع من، زندگی، آزادگی🌿 ✨با حضور سرکار خانم دکتر رقیه فاضل🌷 «حضور عموم دختران دبیرستانی، آزاد است.» 📚 همراه با نمایشگاه فروش کتاب ⏰زمان: شنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱۵ الی اذان مغرب 📍مکان: خیابان شهید دکتر بهشتی، دکتر بهشتی ۳۶، دانشگاه شهید مطهری 📣 لطفا جهت شرکت در این برنامه به این ادمین پیام دهید: @kelashaye_baran 🔸گروه های دخترانه باران، نیلوفرانه، طرح کوثر کتابپردازان💐
52 💢 استکبار از نظر تا واقعیت ‌🔰 انقلاب اسلامی و نظم پساآمریکایی: دکتر علی سروش ‌🔰 تاملی قرآنی پیرامون قدرت استکباری: محمدجواد یداللهی زاده ‌⏪چهارطبقه، شهید مدرس ۴، حسینیه هنر مشهد‌ ‌‌🕕 چهارشنبه ۱۱ آبان ماه، ساعت ۱۸‌‌ @goftare_asr
54 💢 مروری انتقادی بر ادعای «انقلاب ملی در انقلاب اسلامی» 🔰 گفتاری انتقادی در منطق جستار نویسی «انقلاب ملی در انقلاب اسلامی»: آقای رضا نظریان 🔰 دبیر نشست: دکتر محمدرضا قائمی‌نیک ⏪دانشگاه فردوسی، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، جنب پژوهشکده هواخورشید 🕕چهارشنبه 25 آبان ماه، ساعت 9:30 صبح لینک پخش زنده از آپارات: https://www.aparat.com/goftare_asr/live @goftare_asr