26.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️درخواست فوری استاد پناهیان برای کمک به جریان سازی جدید ایشان در جهت معرفی غدیر به جهان، استاد پناهیان در کلیپ موسسه غدیر شناسی را تائید و در خواست خود را مطرح میکنند
توجه(به علت محدودیت تعداد تراکنش بانک مرکزی، فقط با همراه بانک یا لینک پرداخت امکان کمک به موسسه میباشد و با اپلیکیشن هایی نظیر آپ و... انتقال وجه ممکن نیست)
🔹شماره کارت(کلیک کنید کپی میشود)👇
6104 3379 1015 0356
🔹شماره شبا
IR400120010000005258833168
🔹لینک پرداخت
Ghadirshenasi.ir/NazrGhadir
🔺 روز عید غدیر هست، از کمک به جریان غدیرشناسی جا نمانید🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان هایی از پیاده روی اربعین
خاطره جالب و تکان دهنده
طلبه جوان از کاروان پیاده زیارت اربعین امام حسین علیه السلام
🏴 #قرارگاه_مردمی_اربعین | عضوشوید
@hikarbala_ir
11.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا سر بریده امام حسین(ع) سوره کهف را تلاوت کرد؟
🔹«محمود ابوالقاسمی» کارشناس مسائل دینی پیام تلاوت سوره کهف توسط سر مبارک امام حسین (ع) را تشریح کرد.
tn.ai/3122354
@TasnimNews
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌خطاب رهبر انقلاب به کسانی که بدون توجه به مصلحت کشور علیه برخی خواص شعار میدهند:
🔸«اگر کسانی که این کارها رو میکنند حزباللهی و مؤمن هستند، خب نکنند این کارها رو. میبینند که تشخیص ما اینست که به ضرر کشور است» ╔══💠❄️
🆔 @gofteman20
🆔 @r_pishraft_hamedan
╚══💠❄️
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نظر رهبری معظم در مورد حجاب بعنوان فصل الخطاب:
حسایت رهبری:مطرح کردن مسئله حجاب اجباری از طرف خواص
یه عده ای نادانسته(ان شاءالله ) خط دشمن را دنبال می کنند
در میان آنها روزنامه نگار، روشنفکرنما، آخوند،معمم هست
امام فرمودند که زنها باید با حجاب باشند، همه زنها رو نفرمود!!! حرف بی خود!!! ╔══💠❄️
🆔 @gofteman20
🆔 @r_pishraft_hamedan
╚══💠❄️
23.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ سختترین صبر امام حسین(ع)، صبر بر تردید افکنی نزدیکانش بود.
🔸آنهایی که تردید داشتند مثل "عبداللهبنجعفر" ، "عبداللهبنعباس" و "محمدحنفیه" بااینکه میدانستند امام حسین (ع) امام حق است ولی بهسبب عدم معرفت کافی به ولایت و اینکه امام هر آنچه میکنند حق است میآیند و امام را نصیحت میکنند که به کربلا نرو. این یعنی عدم شناخت ولایت.
🔸اینها درعین اینکه میدانند امام حسین(ع) حق است اما چون به ولایت باور کامل ندارند و برای خودشان شأنی در برابر تصمیم ولایت قائل هستند، درنتیجه هم خودشان امام را همراهی نکردند و هم در عده دیگری اثر گذاشتند.
🔸همین خواص از روی دلسوزی و تحلیل غلط و برداشت نادرستشان بود که باعث شدند عدهای در مکه به امام نپیوندد. مردم نگاه میکردند که برادر امام یا پسرعمو یا داماد امام مگر بد او را میخواهند که او را از سفر به کوفه باز می دارند؟
@rajabidavani
📜 #متن
#پاسخ_به_سوالات
استاد دکتر محمدحسین #رجبی_دوانی
🚦#سوال :آیا امام سجاد علیه السلام با یزید لعنه الله بیعت کردند؟
📍#پاسخ : اگر چه در نقل های پس از وقوع فاجعه کربلا و به اسارت بردن آل الله چیزی در ارتباط با بیعت کردن امام سجاد سلام الله علیه با یزید لعنه الله نداریم، ولی باید گفت طبق اعتقادی که داریم و حوادث تاریخی نشان می دهد همه امامان ما بنا بر جبر روزگار و فشارهایی که وجود داشت و همچنین برای مصلحت اسلام مجبور شدند با طاغوتیان زمانه خود بیعت کنند.
📍تنها امامی که با هیچ طاغوتی بیعت نکرده است وجود مقدس امام عصر ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه هست و یکی از فلسفه های غیبت امام زمان علیه الصلاة و السلام را در همین مسئله دانسته اند. یعنی امام زمان علیه السلام نباید بیعت جباران بر گردنش باشد، چرا که او آخرین حجت خدا هست و می خواهد تمام جباران را از روی زمین محو کند.
📍اما درباره امام سجاد علیه السلام اگر هم در وقایع مربوط به فاجعه بعد از کربلا پیرامون بیعت آن حضرت چیزی ذکر نشده، در سال شصت و دو که فاجعه حره مدینه اتفاق افتاد و قوای یزید به داخل مدینه ریختند و این شهر را آماج جنایات خود کردند، در تاریخ داریم (تاریخ یعقوبی و احتمالا تاریخ طبری و امثال آنها آورده شده) که مسلم بن عقبه فهری، فرمانده جنایت کار یزید لعنه الله وقتی مدینه را اشغال کرد و مردم را جمع کرد، به زور از آنها برای یزید بیعت گرفت، به امام سجاد علیه السلام هم رسید و از امام هم خواست بیعت کند و امام هم به ناچار بیعت فرمودند...
📲 @rajabidavani
📜 #متن
🚦زمان و نحوه دفن شهدای کربلا
استاد دکتر محمد حسین #رجبی_دوانی
🔹ویژه ماه #محرم
🚦#سوال : زمان و نحوه دفن پیکر شهدای کربلا و مشخص کردن قبور مطهر آنها چگونه بوده است؟
📍 #پاسخ : طبق نقلهای صحیح، پس از شهادت یاران امام حسین علیهالسلام و نهایتاً وجود مقدس حضرت سیدالشهدا علیهالسلام، این جنایتکاران شروع کردند به بریدن سرهای مطهر شهیدان.
📍عمرسعد لعنهالله سر مقدس امام حسین علیهالسلام را به خولی داد که همراه با #حمید_بن_مسلم_ازدی که وقایعنگار لشکرخود بود، به سرعت به کوفه نزد عبیدالله ببرند و خبر پیروزی خود و شکست و شهادت امام حسین علیهالسلام را به اطلاع او برسانند.
📍اما چون دیر وقت بود و به شب رسیدند، این جنایتکاران پس از غارت خیمههای عزاداران و مصیبتزدگان امام حسین علیهالسلام شب را به صبح رساندند و صبح روز یازدهم تا ظهر به غسل دادن و دفن کشتههای منحوس خود پرداختند و بعدازظهر روز یازدهم در حالی که پیکر مقدس شهیدان را دفن نشده روی زمین رها کردند، عمرسعد لعنهالله دستور داد که آماده حرکت بشوند و به سوی کوفه بازگردند.
📍وقتی که لشکر عمرسعد لعنهالله همراه با اسیران آل الله منطقه را ترک کردند و از کربلا دور شدند، قبیله بنیاسد که در غاضریه در نزدیکی کربلا زندگی میکردند و از حادثه خبر داشتند، عصر روز یازدهم خود را به کربلا رساندند و امر تدفین پیکر مقدس شهدا را بر عهده گرفتند. منابع تاریخی که عمدتاً اهل تسنن هستند به این صورت آورده اند. یعنی قبیله بنی اسد در عصر روز یازدهم آمدند و پیکر مقدس شهدا را دفن کردند.
📍اما در منابع شیعی و عمدتاً در احادیث ما اینگونه آمده است که چون بر مبنای اعتقاد شیعه امام معصوم را جز امام معصوم نماز نمیخواند و دفن نمیکند، امام سجاد علیهالسلام که در اسارت به سوی کوفه برده میشدند با قدرت امامت و به اذن الهی از همان اسارت به کربلا باز گردانده شد و امام سجاد علیهالسلام است که بنیاسد را راهنمایی دفن شهدا میکند. چون سر شهدا همه بریده شده بود و پیکرهای آنها قابل شناسایی نبود و این مهم فقط از امام معصوم برمیآمد.
📍لذا امام سجاد علیهالسلام پیکر مقدس پدر خود را شناسایی کردند و خود این پیکر مقدس را دفن فرمودند سپس پیکر مطهر برادر خویش حضرت علی اکبر علیهالسلام را هم شناسایی کردند و آن پیکر مطهر را در مقابل پدر دفن کردند. بعد امام سجاد علیهالسلام به بنیاسد دستور دادند که در پایینتر از پای امام علیهالسلام یک قبر بزرگی حفر شود و پیکر مطهر همه شهدا را در این قبر جمعی دفن کنند، جز وجود مقدس حضرت عباس علیهالسلام که در کنار شریعه به خاک افتاده بود و در همانجا پیکر مقدسش دفن شد.
📍برخی نقلها حاکی از آن است که حر هم که با فاصلهای از منطقه درگیری به شهادت رسیده بود را هم در آنجا دفن کردند. برخی از نقل ها البته نه در نقلهای معتبر اصلی، حاکی از این است که چون قبیله بنی اسد از خویشاوندان حبیببنمظاهر بودند پیکر او را هم شناسایی کردند و وی را جداگانه در کنار امام حسین علیهالسلام دفن کردند که امروز هم ضریحی منسوب به حبیب بن مظاهر در نزدیکی قبر مطهر سیدالشهدا علیهالسلام وجود دارد...
📲 @rajabidavani
❌مستر همفر جاسوس انگلیس در کتاب خود مینویسد،اگر در کشورهای اسلامی سه چیز درست و دقیق کار شود نفوذ و استعمار ما عملی میشود:
🔶 ۱) مردم را از روحانیت و مرجعیت جدا کنید؛ با خراب کردن شخصیت آنها در ذهن مردم..
🔷۲) حجاب زنان را بردارید و عفت عمومی را مبتذل نشان دهید.
🔶۳) موسیقی را عمومی کنید .╔══💠❄️
🆔 @gofteman20
🆔 @r_pishraft_hamedan
╚══💠❄️
هدایت شده از حوزه مجازی مهندس طلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 الان می توانیم روضه بگیریم ...
▫️استاد #بندانی
🔸از لنین (رئیس جمهور وقت شوروی) نقل شده «اگر کربلا را با خاک یکسان کنیم دیگر اثری از اسلام نخواهد بود ... !!! »
🔹اما می دونی چرا ... ؟؟؟
🔸 ببینید و برای دوستانتون هم ارسال کنید
..................................
▫️کانال حوزه مجازی مهندس طلبه👇
🆔 @onlinehawzah_com
Ali R:
«سرجون» کیست و چه نقشی در واقعه عاشورا داشت؟
مشاور خبیث در هر لباس و یا منصبی که باشد میتواند موجب فاجعه شود. گاهی نقش مشاوران در تصمیمگیری از مدیران و مسئولان نیز با اهمیتتر است. او نیم قرن در دربار اموی مکر و حیله کرد. سرجون نماد مشاوری خبیث است برای مدیری نادان؛ مدیری که ملعبه دست نزدیکان است.
مطلب حاضر به قلم محمد عبیات، پژوهشگر تاریخ اسلام، درباره فردی است که به جرات میتوان گفت نخستین سنگ بنای واقعه عاشور را رقم زد و او کسی نیست جز سِرجونبنمنصور رومی که غلام و کاتب معاویهبنابیسفیان بود.
عبیات در این یادداشت به نقش نمادین او در مقام مشاوری خبیث در کنار مدیری فاسد و نادان در بستر تاریخ پرداخته و برای انتشار در اختیار ایسنا گذاشته است:
نقش شخصیتهای مختلفی را میتوان در میان فاجعه کربلا مورد بررسی قرار داد. شخصیتهایی که کم و بیش در این رویداد نقشآفرینی کردند و موجب شهادت سرور جوانان اهل بهشت و یارانش شدند.
در بخشهایی از جریان کربلا نام مشاور دربار اموی به چشم میخورد؛ شخصیتی که گرچه رسما به عنوان صاحب دیوان شناخته میشد اما نقشی اساسی در افکار معاویه و به ویژه فرزند شوم او یزید ایفا میکرد.
سِرجون بن منصور رومی که اصالتا اهل شام، حیلهگر و منفعتطلب بود. سرجون در واقع غلام معاویه و کاتب او و پسرش یزید و عبدالملک بود. او مسیحی بود و به وی «سرحه» گفته میشد. سرجون کلیسایی در بیرون «باب فرادیس» داشت که پس از فتح دمشق برایش ساخته شده بود.
وی همدم یزید در میگساری بود و او بود که وقتی خبر مسلم بن عقیل به یزید رسید به یزید توصیه کرد ابن زیاد را بر کوفه بگمارد.
سَرْجون بن مَنْصور رومی (درگذشته ۸۶ق)، از مشاوران معاویه بن ابیسفیان و یزید بن معاویه، زمانی که کوفیان با مسلم بن عقیل بیعت کردند یزید با نظر او عبیدالله بنزیاد را برای سرکوب آنان به حکومت کوفه گماشت.
سرجون کاتب بنیامیه تا زمان عبدالملک بنمروان بود. عبدالملک او را سرپرست تمام دیوانهای عرب و عجم قرار داد و چون از دنیا رفت منصب «کتابت» به عربهای مسلمان رسید.
سرجون تقریبا نیم قرن یعنی بیش از ۵۰ سال مسئولیتهای ویژهای در دربار اموی داشت و شخصیتی بسیار نزدیک به یزید شناخته میشد؛ بهگونهای که گفته میشود یزید بدون اذن او کاری انجام نمیداد.
پدر سرجون یعنی منصور نیز در دوران مختلف قبل از اسلام حاکم و اسقف شام بوده است و بنابر گفته سهیل طقوش در کتاب «تاریخ الخلفاء الراشدین، الفتوحات و الإنجازات السیاسیة» منصور بن سرجون مسئول گفتوگوی صلح با خالد بن ولید بود که به موجب این گفتوگوها شهر دمشق بدون درگیری در سال ۶۳۵میلادی فتح گردید.
سرجون که از دوران معاویه به عنوان مسئول دیوان، کاتب و مشاور او در دربار حضور داشت در زمان یزید به عنوان دوست، همپیاله، مشاور و همکاره او فعالیت میکرد.
سرجون پس از درگذشت معاویه، در دربار یزید بن معاویه نقش داشت. برخی معتقدند که وی و اَخطل نصرانی از ندیمان یزید به هنگام شُرب خمر بودهاند. هنگامی که شیعیان کوفه با مسلم بنعقیل بیعت کردند یزید با سرجون مشورت کرد و با نظر او ابنزیاد را برای سرکوب نهضت کوفیان به حکومت کوفه گماشت. سرجون، عهدنامهای از معاویه به یزید نشان داد و گفت: «معاویه در حال مرگ، این نامه را نوشت که اگر در کوفه شورشی صورت گرفت، عبیدالله بنزیاد مامور آنجا شود.»
نقش مهم سرجون در قضیه کربلا زمانی رخنمایی می کند که او در جهت تقویت حکومت بنیامیه به انتصاب عبیدالله بنزیاد در کوفه اصرار میورزد.
گرچه این اقدام او نقش سرجون را در انتصابات یزید آشکار مینماید اما بیش از این گزینه مد نظر سرجون شخصیتی است که به هیچ قاعده اخلاقی و اسلامی پایبند نبوده است.
طبری در کتاب خود این قضیه را اینگونه بیان میکند:
«چون نامههای بسیاری در فاصله ۲ روز به دست یزید رسید، وی سرجون، غلام معاویه، را خواست و از او پرسید: نظر تو چیست؟ به درستی که حسین قصد کوفه کرده و مسلم بن عقیل در کوفه برایش بیعت میگیرد. از ناتوانی نعمان و سخنان ناروای او نیز گزارشهایی به من رسیده است. آنگاه نامهها را برایش خواند و گفت: نظر تو چیست؟ و چه کسی را بر کوفه بگمارم؟ البته یزید همیشه عبید اللّه بنزیاد را سرزنش میکرد. سِرجون گفت: اگر معاویه اینک زنده شود آیا به نظر او تن میدهی؟ یزید گفت: آری. سرجون نامه معاویه درباره حکومت عبیداللّه بر کوفه را بیرون آورد و گفت: این نظر معاویه است. او از دنیا رفت و دستور داد این نامه نوشته شود. یزید این رای را پذیرفت و بصره و کوفه را به عبیداللّه واگذار کرد و حکم زمامداری کوفه را برایش فرستاد.» (تاریخ الطبری : ج ۵ ص ۳۵۶ ، الکامل فی التاریخ : ج ۲ ص ۵۳۵).