🔴 صلوات ذخیره روز حسرت....
🔹از امام صادق علیه السلام پرسیدند: روز حسرت، کدام روز است که خداوند متعال می فرماید:
☀️ وأَنذِرهُم يَومَ الحَسرَةِ إِذ قُضِيَ الأَمرُ وَهُم في غَفلَةٍ وَهُم لا يُؤمِنونَ.
آنان را از روز حسرت [روز رستاخیز] بترسان، در آن هنگام که همه چیز پایان مییابد! در حالی که [اکنون] آنها در غفلتند و ایمان نمیآورند!/مریم آیه۳۹
🌷حضرت جواب دادند: آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خوردند که چرا بیشتر نیکی نکردند.
پرسیدند: آیا کسی هست که در آن روز حسرت نداشته باشد؟
🌹حضرت فرمودند: آری، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد.
🌷ٱللَّهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ🌷
📚وسائل الشیعه، ج۷، ص ۱۹۸
﷽ 🍬 فایده ذکر #لا_إله_إلا_الله 🍬
🌸 #رسول_اللّه صلى الله عليه و آله لَمّا سُئِلَ عَن تَفسيرِ: سُبحانَ اللّهِ وَ الحَمدُ للّهِ و لا إلهَ إلَا اللّهُ وَ اللّهُ أکبَرُ: ...
🌸 و قَولُهُ: «لا إلهَ إلَا اللّهُ» يَعني وَحدانِيَّتَهُ، لا يَقبَلُ الأَعمالَ إلّا بِها، و هِيَ کلِمَةُ التَّقوى، يُثقِلُ اللّهُ بِهَا المَوازينَ يَومَ القِيامَةِ.
🌻 #پيامبر_خدا صلى الله عليه و آله در پاسخ به سؤال از تفسير «پاکا خدا، و ستايش خداى را و معبودى جز خدا نيست و خدا بزرگتر است»: ... و جمله «معبودى جز خدا نيست»، به معناى يگانگى اوست.
🌻 اعمال، جز با اين عقيده، پذيرفته [ى درگاه الهى] نمىشود و آن، گفتار تقواست. در روز رستاخيز، خداوند با آن، کفّه اعمال را سنگين مىگرداند.
📚 بحار الأنوار، ج 93 ، ص 167.
#معارف_ذکر_های_نماز #حدیث
﷽ #احکام
🍓 اگر جملات «حمد» و سوره يا اذكار #نماز چند مرتبه تكرار شود، براى نماز اشكالى ايجاد مىكند؟
🍓 همه مراجع:
تكرار كردن آيات «حمد» و سوره يا ذكرهاى #ركوع و سجود و #تسبيحات_اربعه ، بدون قصد جزئيت- بلكه براى ثواب يا احتياط- مانعى ندارد؛ به شرط آنكه به حد #وسواس نرسد.
📚 نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، رساله دانشجويى ؛ پرسش ۱۲۳.
﷽ #معارف_نماز
🔸 با خدا سخن می گوییم نه با کعبه 🔸
#آیت_الله_مطهری :
💠 [برخی می گویند مسلمانان در #نماز رو به #کعبه می ایستند، پس بت پرست هستند نه خدا پرست. پاسخ آنان این است که ]اساساً یک نفر مسلمان در حال نماز رو به قبله [و کعبه] هست؛ ولى توجهش به #قبله نيست.
💠 يك نفر مسلمان در نماز مستقيماً با خداى خودش سخن مىگويد كه: «إِيّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّاكَ نَسْتَعِينُ».
💠 براى مسلمان رو به كعبه ايستادن، نظيرِ با جامۀ پاك بودن و با وضو بودن و مستور العورة بودن است؛ يعنى از آداب نماز است، نه هدف نماز.
📚 مجموعه آثار، ج ۱۴، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص ۲۴۱.