eitaa logo
حفظ و دفاع از خون شهداء
415 دنبال‌کننده
88.8هزار عکس
61.8هزار ویدیو
311 فایل
باسلام هدف از کانال مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن به سبک زندگی شهدایی _ زنده نگه داشتن یادونام شهدا کمتر از شهادت نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 کاسبی با دوره‌های دینی در اماکن مقدس 🔺فضای مجازی پر است از این مدل آدم‌هایی که در یک قسمت زندگی‌شون می‌گن گربشون رو بیشتر از هرچیزی دوست دارند و در قسمت دیگر هر هفته کربلا لایو میرن و با کلی فالور دوره‌های دعا و... به اسم اسلام می‌فروشند که فقط دورهٔ اخیری که فروختند ۸ میلیارد بود. 🔺گرچه باید مردم این مقدار آگاه باشند و گول نخورند ولی نهادهای نظارتی هم باید ورود کنند؛ حوزه به عنوان متولی اصلی دین باید ورود کند که این بزرگواران با چه تخصصی دوره‌های اسلامی می‌فروشند و فردا اگر طرف جواب نگرفت به کل دین بدبین می‌شوند. 🔺فضای مجازی رها شده است و نه نظارت جدی به مسائل ترویج برهنگی است نه به این مسائل که به نظر من از برهنگی خطرناک‌تر است. 🔺البته در همین ایتا هم دوره‌های مختلفی فروختند که تهش نفهمیدیم چیشد و به غیر از خودشون برای کسی نفعی نداشت. خلاصه مراقب باشیم... 🔺 دو مورد از انحرافات ایشونو میذارم ولی متاسفانه حوزه دین چون متولی مشخص ندارد، هرکسی میتونه هر ادعایی بکند. آقای بهجت چنین ادعاهایی نداشت که ذکر از امام رضا گرفتند! 🔺جالب‌تر اینکه میگه پولشو نداده باشی نمیشه! نماز اینا هم مهم نیست، دلت پاک باشه و دوره‌های منو بخر بقیش حله ...
امام صادق عليه السلام: إذا قالَ الرَّجُلُ: « اللَّهُمَ‏ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ، وَ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِمَاتِ، الْأَحْیَاءِ مِنْهُمْ وَ جَمِیعِ الْأَمْوَاتِ»، رَدَّ اللّهُ عَلَيهِ بِعَدَدِ مَن مَضى ومَن بَقِيَ مِن كُلِّ إنسانٍ دَعوَةً هرگاه شخص بگويد: «اللَّهُمَ‏ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ، وَ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِمَاتِ، الْأَحْیَاءِ مِنْهُمْ وَ جَمِیعِ الْأَمْوَاتِ»، خداوند، به شمارِ هر يك از افراد گذشته و باقى مانده، يك دعا به او برمى گردانَد فلاح السائل صفحه110
امام صادق علیه السلام: 🔹إنْ أَحْبَبْتَ أَنْ يَزِيدَ اَللَّهُ فِي عُمُرِكَ فَسُرَّ أَبَوَيْكَ. 🔸اگر دوست دارى خداوند بر عمرت بيفزايد، پدر و مادرت را خوشحال كن. 📚 وسائل الشیعة (باب الدین) جلد ۱۸ صفحه ۳۷۱ ⬅️ با نشر این حدیث در ثواب آن شریک هستید.
⭕️امام باقر عليه السلام: 📩تنبلى به دين و دنيا زيان مى زند 📚ميزان الحكمه، ج10، ص131
🔻باکو برای رژیم صهیونیستی بهترین‌ها را آرزو کرد! 🔹در بحبوحه انتقادهای بین‌المللی از نسل‌کشی اسرائیل در غزه و فشارها برای پایان دادن به این جنگ که این روزها حتی از زبان بزرگترین حامیان تل‌آویو هم شنیده می‌شود، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی «روز استقلال اسرائیل» را تبریک گفت و برای صهیونیست‌ها آرزوی بهترین‌ها را کرد.
🔴یحیی سریع: در صورت ورود زمینی آمریکا آماده نبرد هستیم 🔹سخنگوی نیروهای مسلح یمن:در صورت مداخله زمینی آمریکا و یا در صورتی که راهی برای دسترسی یمنی‌ها به فلسطین باز شود، یمنی‌ها برای نبرد آماده هستند. 🔹جهان به مرحله‌ای رسیده که هیچ کسی جرات نمی‌کند حتی یک کلمه به آمریکا بگوید اما یمن با موشک‌ها و جنگنده‌های خود آن را هدف قرار می‌دهد و اعتبار و آبروی آن را برده است.
🔴هلاکت ۲ شرور مسلح در سیستان‌وبلوچستان 🔹فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان: ماموران انتظامی سراوان توانستند باند اشرار مسلح با سوابق گروگانگیری و قتل را متلاشی و ۲ شرور مسلح را به هلاکت و ۱ نفر را دستگیر کنند. 🔹همچنین در پاکسازی از محل يک کلاش به‌همراه ۵ تیغه خشاب، ۱۱۰ فشنگ، یک تیغه خشاب کلت کمری و ۵ فشنگ کشف شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻میلر، سخنگوی وزارت خارجهٔ آمریکا میگه کاخ سفید معتقد نیست که نیروهای اسرائیلی در غزه نسل کشی می‌کنند 🔹چیز خاصی نیست، آنها معتقدند این فقط یک قتل عام معمولی کودکان است!
🔴ایندیپندنت: بایدن در گرسنگی ویرانگر در غزه شریک است 🔹روزنامه ایندیپندنت طی تحقیقی اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قحطی و گرسنگی ویرانگر در غزه شریک است. 🔹این روزنامه به نقل از مسئولان سابق آمریکایی:واشنگتن از طریق مانع‌تراشی بر سر راه آتش‌بس در غزه، پوششی برای "اسرائیل" برای ایجاد قحطی و گرسنگی در غزه فراهم کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدئویی جالب از سخنان ۲۰ سال پیش ابوعبیده سخنگوی قسام 🔹 ابوعبیده در یک پیام ویدئویی، متعلق به ۲۰ سال پیش، پس از شکست ارتش اشغالگر در اطراف اردوگاه جبالیا توسط گردانهای قسام گفت: "ما به مقاومت ادامه خواهیم داد، حتی اگر فقط یک مبارز از گردانهای قسام باقی بماند‌. ما تا حد مرگ از اردوگاه جبالیا دفاع خواهیم کرد".
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش رهبر انقلاب به توضیح یک غرفه‌دار دربارۀ اشتیاق مردم برای مشاهدۀ نمونۀ پهپاد شاهد ۱۳۶
🔴شهادت یک فرمانده حزب‌الله 🔹حزب‌الله لبنان از شهادت یک فرمانده خود به نام «حسین ابراهیم مکی» ملقب به «سید مکی» همرزم شهید زاهدی و ساکن روستای «بیت حانون» در راه آزادی قدس خبر داد.
💢 آغاز بزرگ‌ترین رزمایش هوایی ناتو همزمان با پیشروی‌های برق‌آسای روسیه در جنگ 🔸همزمان با پیشروی‌های سریع ارتش روسیه در خاک اوکراین، ناتو اعلام کرد: بزرگ‌ترین رزمایش هوائی خود پس از جنگ جهانی دوم را در نزدیکی مرزهای اوکراین آغاز کرده است. 🔸تمامی اخبار و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تابستان داغی در ارتباط با جنگ اوکراین پیش‌روی دوطرف درگیری قرار دارد و چه‌بسا ممکن است سرنوشت جنگ نیز همین تابستان تعیین شود. طی روزهای اخیر روسیه حملات گسترده‌ای را برای تصرف مجدد «خارکیف»، دومین شهر بزرگ شرق اوکراین آغاز کرده و پیشرویی‌های گسترده‌ای نیز طی همین مدت کوتاه به دست آورده است. روزنامه «نیویورک‌تایمز» در این‌باره نوشته است: 🔻«عملیات ارتش روسیه در خارکیف و سیطره آنها بر میدان نبرد موجب تعمیق ناامیدی برای ارتش اوکراین و همپیمانان این کشور شده است. ادامه روند پیروزی‌های نظامی روسیه، باعث افزایش فشارها بر سران اوکراین جهت رسیدن به توافق آتش‌بس با روسیه خواهد شد.» 🔸آن‌گونه که هفته‌نامه آلمانی اشپیگل نوشته، چتربازان از چندین کشور عضو ناتو از دیروز (دوشنبه) بزرگ‌ترین رزمایش هوائی ناتو از زمان جنگ جهانی دوم را با هدف اعلامی «ارسال سیگنال بازدارندگی» در رومانی آغاز کرده‌اند. این مانور تحت رهبری بخش نیروهای سریع آلمان اجرا می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید؛ چطور یه ورزشگاه اسم مهدی طارمی رو صدا می کنه. 🔸دنیا داره مهدی طارمی رو صدا می کنه ولی یه سری رسانه های اصلاح طلب، این بازیکن باغیرت کشورمون رو بایکوت خبری کردن، چرا؟ 🔺این روایت رو که شنیدید؟ چند جا هست که خدا به یه سری از بنده هاش می خنده یکی وقتیه که جمع شدن یه بنده رو بزنن زمین ولی خدا می خواد ببردش بالا و یه جا هم وقتیه که می خوان یه بنده رو ببرن بالا ولی خدا نمی خواد
🌸نشانه های پرهیزکاران ✨مردم را با لقب های زشت نمی خواند ، ✨همسایگان را آزار نمی رساند ، ✨ در مصیب های دیگران شاد نمی شود ✨ودر کار ناروا دخالت نمی کند ، ✨واز محدوده حق خارج نمی شود. 📚
💢 وزیر امور خارجه آمریکا: اجازه نمی‌دهیم غزه به کنترل حماس بازگردد. بلینکن: نمی‌گذاریم غزه سکویی برای پرتاب موشک علیه اسرائیل تبدیل شود
✍به نظرتون این متن پایین می تونه ارتباطی به فتوای رهبری برای هسته ای هم داشته باشه؟ فتوای میرزای شیرازی و یک نکته مهم فقهی 🔸️پس از این که دولت ناصرالدین شاه با تشویق امین السلطان صدراعظم وقت، قرارداد "رژی" را با ماژور تالبوت تاجر انگلیسی بست و انحصار خرید و فروش توتون و تنباکو را به این فرد سپرد ، اتفاقاتی افتاد که از نظرای علمای اعلام و مراجع تقلید، مصلحت مسلمین و بقای فرهنگی ایران اسلامی به خطر می افتاد ؛ از جمله اینکه "کمپانی رژی " در پشت پرده قرارداد تنباکو و ورودش به ایالات و ولایات ایران قصد داشت در نمایندگی های خود فعالیت های فرهنگی در چهارچوب ترویج مسیحیت و سست کردن باورهای اسلامی مردم انجام دهد و در همین راستا هزاران نفر فرنگی وارد کشور شدند. 🔸️در نتیجه مرجع تقلید و زعیم وقت شیعه حضرت آیت الله العظمی میرزا محمدحسن شیرازی (رضوان الله علیه) که گزارشات خطرناکی از ایران دریافت می کرد، در یک فتوای یک خطی استعمال توتون و تنباکو که در حالت عادی مباح بود را در حکم محاربه با امام زمان تشخیص داد. 🔸️متن فتوای این مرجع عالیقدر بدین شرح است : بسم‌الله الرحمن الرحیم، الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان علیه‌السلام است. حرره الاقل محمدحسن الحسینی.» 🔸️سوال مهم اینست که زعیم شیعه در آن مقطع چگونه به خود جرات داد استفاده از یک گیاه ( که بسیاری از علما نیز آن را استعمال می کردند) را جنگ با امام زمان بنامد ؟ 🔸️در واقع قاعده اضطرار (الضرورات تبيح المحظورات ) در اینجا به کمک مرجع تقلید آمد و در شرایطی که بقای جامعه اسلامی در خطر بود یک امر حلال را حرام کرد. 🔸️بر اساس این قاعده فقهی، ضرورت‌ها ممنوعیت چیزهایی را که ممنوع است، برمی‌دارد و اموری که حلال به شمار می رود را می توان بنا به ضرورت حرام کرد. 🔸️در نتیجه با فتوای این مرجع عالیقدر و استفاده از قاعده فقهی اضطرار، جامعه مسلمین در ایران از خطر استحاله فرهنگی نجات یافت . 🔸️قدرت فتوای یک خطی مرجعیت شیعه به حدی بود که شاه مطلق العنان مملکت نیز اجازه قلیان کشیدن نیافت و ناچارا مجبور به لغو قرارداد با کمپانی رژی گردید. 🔸️خلاصه مطلب این که بقای جامعه اسلامی تا حدی اهمیت دارد که زعیم می تواند حلالی را در حالت اضطرار حرام کرده و حرامی را حلال سازد . 📌 نکته : دیروز سالروز صدور فتوای تحریم توتون و تنباکو بود.
💢 برائت‌نامه پدر از فرزند محمدعلی رامین از مهناز افشار و یاسین رامین اعلام برائت کرد 🔸محمدعلی رامین سیاستمدار و فعال فرهنگی کهنه‌کار کشور در واکنش به حاشیه‌های فرزندش یاسین رامین و عروسش مهناز افشار برائت نامه خود را منتشر کرد.
✍مرحوم حاج اسماعیل دولابی : از حدیث کسا ، ادبِ صحبت کردن با فرزندان و شوهر و همسر را بیاموزید. وقتی می خواهید از منزل خارج شوید ، اهل خانه را خشنود کنید و بیرون بیایید. وقتی هم خواستید وارد خانه شوید، بیرون در استغفار کنید و صلوات بفرستید ، هر ناراحتی که دارید بیرون بگذارید و با روی خوش داخل [خانه] شوید. اهل خانه هم با روی خوش به استقبال شما بیایند. کمال زن و مرد در این‌ است.
✨﷽✨ ✍مبلغی پول در بانک گذاشتم تا سودش را بگیرم، گفتند: در قرآن آمده که ربا است. پول را برداشتم و سکه خریدم. آیه‌ای از قرآن خواندم کسانی که طلا و نقره جمع می‌کنند اگر انفاق نکنند در آتش هستند؛ دیدم اگر انفاق کنم سودی دیگر باقی نمی‌ماند.رفتم بنگاه ماشین، دیدم همه به یکدیگر کلک می‌زنند و عیب می‌پوشانند و سود کلانی می‌خورند.خواستم بساز و بفروش شوم؛ گفتند: اگر مصالح درجۀ یک و کارگر ماهر بکار بگیری، آخر کار سودی برایت نمی‌ماند. خواستم تجارت کنم، گفتند: اگر دروغ نگویی سرت کلاه می‌گذارند. در آخر به این مطلب رسیدم که فقط اسم ربا بد در رفته است، بقیه مکاسب هم کمتر از ربا حرام‌خواری ندارند. واقعا پیدا کردن کسب حلال چه سخت است.به فرمایش امام صادق علیه السَّلام «به خدا قسم نبرد در میدان جنگ با شمشیر برای من از کسب حلال آسان‌تر است.»حالا فهمیدم چرا روستایی‌ها وقتی نام امام حسین (ع) می‌آید زودتر از شهری‌ها گریه می‌کنند! به این رسیدم کاش می‌شد انسان بالای کوهی می‌رفت و چوپانی می‌کرد و یا در دامنه‌ای گندم می‌کاشت، و غیر از این دو کسب حلالی در این جامعه ندیدم. در حديث ديگری، پيامبر اكرم (ص) فرموند: «يكی از شما دست به سوی آسمان بلند می‌كند و می‌گويد: يا ربّ يا ربّ، و حال آن‌كه طعام و لباس او از حرام است. پس برای چنين شخصی چه دعايی مستجاب شود و چه عملی از او پذيرفته گردد، او (برای بندگی خدا) پول خرج می‌كند ولی از حرام، اگر حج بجا می‌آورد از حرام است؛ اگر صدقه می‌دهد از حرام، اگر ازدواج می‌كند از حرام است؛ اگر روزه می‌گيرد با حرام افطار می‌كند؛ وای بر او! آيا نمی‌داند كه خداوند پاك و طيّب است و تنها پاکی را می‌پذيرد، (مگر نه آن است) كه در قرآن فرموده است: «خداوند تنها عمل پرهيزگاران را می‌پذيرد»عنایت داشته باشیم که در احادیث آمده است: عبادت ده جز دارد، که نه جز آن کسب روزی حلال است.
🚨یحیی سریع:نیروی دریایی ارتش یمن در عملیاتی نظامی ناوشکن آمریکایی میسون را در دریای سرخ با تعدادی موشک هدف قرار داد و موشک ها به اهداف خود اصابت کردند 🔺علت هدف قرار دادن این ناوشکن این بود که در ۲۰ آوریل این ناو با ادعای عازم بودن به سمت بنادر آمریکا اجازه تردد گرفت و پس از ورود به دریای سرخ به سمت بندر ایلات اشغالی حرکت کرد و پس از آن ما چندین اخطار به ناو آمریکایی صادر کردیم اللهم عجل لولیک الفرج ──┅═ঊঈ🌹ঊঈ═┅── 🌸نشر با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در امر فرج🌸
🔴دیدار رهبران سیاسیِ حماس با سیدحسن نصرالله 🔹الحیه، معاون حماس به‌همراه اسامه محمد نصر و اسامه حمدان، از رهبران حماس، با حضور در دفتر دبیرکل حزب‌الله لبنان دربارهٔ موضوعاتی مثل روند مذاکرات آتش‌بس در غزه و تجمعات دانشجوییِ ضدصهیونیستی در سراسر جهان گفت‌وگو کردند.