❇برگزاری مراسم زیارت عاشورا در اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گلستان در نخستین روز از دهه محرم الحرام، مراسم زیارت عاشورا با حضور مدیرکل و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در نمازخانه این اداره برگزار گردید.
🔹این مراسم که با هدف تجدید یاد شهادت امام حسین (ع) و خاندان پیامبر (ص) در واقعه کربلا برگزار شد، با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سپس قرائت متن شریف زیارت عاشورا همراه بود. در این محفل معنوی، همکاران با حضور در فضای نمازخانه، ضمن ابراز همبستگی با مظلومیت اهلبیت (ع)، به ذکر دعا و توسل به درگاه خداوند متعال پرداختند.
🔹این نشست معنوی، اولین برنامه از سلسله برنامههای ماه محرم در این اداره کل است که با هدف تقویت فضاهای معنوی در محیط کار و گرامیداشت ایام سوگواری برگزار میگردد.
https://B2n.ir/eq1041
#اقتصاد_مقاومتی_در_سایه_وحدت_ملی_و_امنیت_ملی
#اصل_پنجاه_قانون_اساسی
#مشارکت_مردمی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست
🔹افتتاح نمایشگاه عکس محیط زیست
https://B2n.ir/ud2708
#اقتصاد_مقاومتی_در_سایه_وحدت_ملی_و_امنیت_ملی
#اصل_پنجاه_قانون_اساسی
#مشارکت_مردمی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست
❇برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند در شهرستان گالیکش
🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گلستان علی اکبر یزدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مینودشت و گالیکش گفت: اولین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گالیکش روز دوشنبه ۲۵ خردادماه سال ۱۴۰۵ با حضور فرماندار ، معاون فرماندار و سایر اعضای کارگروه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گالیکش برگزار گردید.
یزدی افزود:مصوبات جلسه در ۵ بند به شرح ذیل جهت اجرا و پیگیری به اعضای کارگروه ابلاغ گردید:۱_ مقرر گردید اعضای پسماند در خصوص اقداماتی که انجام می دهند مستندات آن را به دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان( اداره محیط زیست ) ارسال نمایند.۲_ مقرر گردید شهرداری گالیکش به عنوان متولی محل تخلیه نخاله های ساختمانی واقع در جاده محمد آباد نسبت به پاکسازی محل اقدام و از هرگونه تخلیه زبالههای خانگی و عادی جلوگیری نماید. ۳_ مقرر گردید شهرداری گالیکش پیگیر احداث و بهره برداری سکوی موقت زباله باشد. ۴_ مقرر گردید شهرداران و دهیاران نسبت به آهک پاشی جداول و شستشوی باکس های جمع آوری زباله در سطح شهر و روستا اقدام نمایند.۵_ مقرر گردید جهادکشاورزی نسبت به آموزش کشاورزان در خصوص جمع آوری ظروف سموم کشاورزی و عدم تخلیه در محیط اقدام نماید.
https://B2n.ir/es6890
#اقتصاد_مقاومتی_در_سایه_وحدت_ملی_و_امنیت_ملی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست
❇برگزاری مسابقه تیراندازی با سلاح بادی به مناسبت هفته محیطزیست در علی آباد کتول
🔹 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گلستان سید مهدی کوچک رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول گفت: به مناسبت هفته محيط زیست، مسابقه تیراندازی با سلاح بادی در سطح ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در تاریخ 24خرداد در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار گردید .
🔹کوچک افزود:در این مسابقه آقای مهدی سوخته سرایی از کارکنان این اداره موفق به کسب عنوان برتر در بین شرکت کنندگان گردید.
https://B2n.ir/yt9144
#اقتصاد_مقاومتی_در_سایه_وحدت_ملی_و_امنیت_ملی
#اصل_پنجاه_قانون_اساسی
#مشارکت_مردمی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست
❇ برگزاری پویش و مسابقه نقاشی به مناسبت هفته محیطزیست
🔹 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گلستان سید مهدی کوچک رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول گفت:؛ به مناسبت هفته محيط زیست، اداره حفاظت محیط زيست شهرستان علي آباد کتول با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ، مسابقه نقاشی حول موضوع شعار هفته محیطزیست در سال جاری، در محل غرفه های شبانه تجمعات مردمی شهرستان علی آباد کتول برگزار نمود.
🔹در این راستا حجت الاسلام والمسلمین دلبری امام جمعه محترم شهرستان و جناب آقای دیلم کتولی فرماندار محترم نیز از روند اجرای این مسابقه بازدید و با شرکت کنندگان به گفتگو پرداختند.
https://B2n.ir/ze2368
#اصل_پنجاه_قانون_اساسی
#مشارکت_مردمی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست
❇تحویل یک قطعه پرنده از گونه یلوه توسط نوجوان کلاله ای به اداره محیط زیست کلاله
🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان صادق خسروی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلاله گفت: یکی از علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش یک عدد پرنده از نوع یلوه مصدوم را تحویل اداره حفاظت محیط زیست کلاله نمود.
🔹خسروی رئیس و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلاله از عموم شهروندان و علاقه مندان به محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی یا جانوران وحشی مصدوم، ناتوان یا شکار شده را به ماموران یگان حفاظت محیط زیست با تلفن 1540 یا حضوری اطلاع رسانی کند تا نسبت به پیگیری به موقع اقدام لازم صورت پذیرد.
https://B2n.ir/bh9981
#اصل_پنجاه_قانون_اساسی
#مشارکت_مردمی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست
❇️ برگزاری جلسه اضطراری در خصوص نشت مواد نفتی در دهنه زرین گل علی آباد کتول؛ دستورات ویژه برای بررسی ابعاد این بحران
🔹به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان سید مهدی کوچک رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی اباد کتول گفت : جلسه فوقالعاده ستاد مدیریت بحران شهرستان علی آباد کتول، در فرمانداری این شهرستان با محوریت بررسی و رسیدگی به نشت مواد نفتی در منطقه دهنه زرین گل برگزار شد.
نماینده خط لوله و مخابرات شرکت نفت گفت : این حادثه که به دلیل رانش زمین به وقوع پیوسته، خساراتی را برای محیط زیست و منابع طبیعی و برخی از اراضی کشاورزی منطقه به همراه داشته است.
🔹در این جلسه که با حضور مقامات ارشد استانی و شهرستانی از جمله فرماندار شهرستان علی آباد کتول، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، و سایر مسئولین مرتبط برگزار گردید، ابعاد مختلف این بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
🔹شرکتکنندگان در این جلسه ضمن استماع گزارشهای ارائه شده در خصوص علت حادثه و میزان گسترش نشت مواد نفتی، بر ضرورت اتخاذ تدابیر فوری و عملیاتی برای مهار و پاکسازی منطقه و جبران خسارت های وارده تاکید کردند. همچنین، بازدید میدانی از منطقه حادثه دیده صورت گرفت تا ارزیابی دقیقتری از وضعیت موجود به عمل آید.
🔹مدیران کل حاضر در جلسه، بر هماهنگی کامل بین دستگاههای اجرایی برای پیشگیری و مقابله با این بحران تاکید نموده و مقرر گردید اقدامات لازم جهت شناسایی مناطق پرخطر و حساس و رفع مشکلات آنها به منظور پیشگیری از حوادث مشابه در آتی و جلوگیری از آسیب بیشتر به اکوسیستم منطقه، با اولویت بالا در دستور کار قرار گیرد.همچنین مقرر شد ابعاد و اثرات این حادثه و تمهیدات و راهکارهای پیشگیری در جلسه ای بصورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
جزئیات بیشتر در خصوص اقدامات انجام شده و نتایج بازدید میدانی متعاقباً اعلام خواهد شد.
B2n.ir/fh1778
#اقتصاد_مقاومتی_در_سایه_وحدت_ملی_وامنیت_ملی
#اصل_پنجاه_قانون_اساسی
#مشارکت_مردمی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
🌐 آدرس کانال ایتا :
https://eitaa.com/golestan_doe
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان
❇️ بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از محیطبانی سیاهرودبار علیآباد کتول
🔹به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان سید مهدی کوچک رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی آباد کتول گفت:به منظور بررسی میدانی وضعیت مناطق تحت مدیریت و تقویت آمادگی در برابر حوادث احتمالی، قدیر حسنزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان به همراه عبدالغفور غراوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از محیطبانی سیاهرودبار در شهرستان علیآباد کتول بازدید کردند.
🔹کوچک افزود : در این بازدید مشترک، ضمن گفتوگوی چهرهبهچهره با محیطبانان، چالشها و نیازهای عملیاتی این پاسگاه در حوزههای مختلف حفاظتی بررسی شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با تقدیر از تلاشهای ایثارگرانه محیطبانان، بر اهمیت ارتقای توان حفاظتی به عنوان خط مقدم صیانت از عرصههای زیستی تأکید کرد.
🔹در ادامه، غراوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز بر ضرورت تعامل بیش از پیش دستگاههای اجرایی برای مقابله با بحرانهای احتمالی در عرصههای طبیعی تأکید نمود. وی اظهار داشت که مدیریت بحران استان آمادگی دارد تا در جهت پیشگیری از خطرات و تقویت زیرساختهای حفاظتی در مناطق حساس، همکاریهای لازم را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عمل آورد.
🔹در این بازدید ، بر ضرورت همافزایی در شرایط کنونی، شناسایی کانونهای آسیبپذیر و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جهت حفاظت از زیستگاهها، گونههای گیاهی و جانوری و همچنین مدیریت بهینه منابع در مواقع بحرانی تأکید شد.
B2n.ir/ej4809
#اقتصاد_مقاومتی_در_سایه_وحدت_ملی_وامنیت_ملی
#اصل_پنجاه_قانون_اساسی
#مشارکت_مردمی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
🌐 آدرس کانال ایتا :
https://eitaa.com/golestan_doe
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان
❇ بازدید میدانی رئیسکل دادگستری گلستان از پارک جنگلی قرق؛ تأکید بر بهبود وضعیت نگهداری از مرالها
🔹محمود شکیبا، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیطزیست استان گلستان، از بازدید مشترک رئیسکل دادگستری استان، مدیران کل دستگاههای اجرایی و مسئولان محلی از پارک جنگلی قرق با هدف بررسی وضعیت زیستی مرالهای این مجموعه خبر داد.
🔹به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیطزیست گلستان، محمود شکیبا رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل با اعلام این خبر اظهار داشت: در این بازدید که با حضور آسیابی رئیسکل دادگستری استان گلستان و هیئت همراه صورت گرفت، مدیرکل حفاظت محیطزیست، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیرکل دامپزشکی استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قرق نیز حضور داشتند.
🔹رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان افزود: هدف اصلی از این بازدید میدانی، بررسی دقیق وضعیت نگهداری از مرالها و پایش شرایط زیستی این گونه ارزشمند در پارک جنگلی قرق بود. در این جلسه مشترک، چالشها و مسائل موجود در مسیر نگهداری بهینه از این حیوانات به صورت کارشناسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
🔹شکیبا تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از گونههای حیات وحش، در این بازدید راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات موجود و ارتقای سطح استانداردهای نگهداری از مرالها مطرح شد و هماهنگیهای لازم میان دستگاههای اجرایی ذیربط برای اجرای این تدابیر صورت پذیرفت.
🔹وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیطزیست گلستان با همکاری دستگاه قضایی و سایر ارگانهای مرتبط، نظارت دقیق خود را بر روند بهبود وضعیت این سایت تکثیر و نگهداری ادامه خواهد داد تا ضمن تأمین سلامت مرالها، فضای زیستی مناسبتری برای این گونه بومی فراهم گردد.
B2n.ir/ds5474
#اقتصاد_مقاومتی_در_سایه_وحدت_ملی_و_امنیت_ملی
#اصل_پنجاه_قانون_اساسی
#مشارکت_مردمی
👇پایگاه خبری اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان
🌐 آدرس پورتال : golestan.doe.ir
🌐 آدرس کانال ایتا : https://eitaa.com/golestan_doe
🌐 آدرس کانال بله : https://ble.ir/hmzgolestan
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان