eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.5هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏵بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🏵 🖋آموزش ادغام نون ساکنه✒️ 💢ادغام💢 🔱هرگاه «ن» ساکنه به یکی از حروف شش گانه ی ✅«ی – ر – م – ل – و – ن»✅ برسد ، در آن ادغام می شود؛ فلذا «ن» ساکنه حذف شده و در عوض ، حرف بعدی مشدّد می گردد.⚜ ♨️این شش حرف را جهت سهولت فراگیری در کلمه «یَرمَلُون» جمع آورده اند.♨️ 🔵ادغام «ن» ساکنه در یرملون ، بر دو نوع است : 🔶 ادغام مَعَ الغنّة 🔷ادغام بلاغنّة ☑️ ادغام مع الغنة (با غنة) هرگاه نون ساکنه به چهار حرف «یمون» برسد، ادغام آن همراه با «غنة» است.🔘 ✔️یعنی همزمان، صوت از «فضای بینی» خارج می شود و بعلاوه این حالت باید به میزان «دو حرکت» ادامه داشته باشد. مقصود از دو حرکت ، زمانی است که مثلاً ، تلفظ دو فتحه و یا یک «الف مدی» به طول می انجامد. مثال:🎓 ✅((ی))⬅️فَمَن یَعمَل↔️وَ اِن یَرَوا↔️خَیراً یَرَهُ↔️ءایَةً یَعرِضُوا ✅((م))⬅️مِن مالٍ↔️مِن ماءٍ↔️ماءٍ مَهین↔️ماءً مُبارَکاً ✅((و))⬅️مِن واقٍ↔️عَن وَلَدِهِ↔️یَومَئِذٍ واهِیَةٌ↔️ذامالٍ وَ بَنین َ ✅((ن))⬅️مِن نَفسٍ↔️مِن نِعمَةٍ↔️حِطَّةٌ نَغفِر گروه بین المللی آموزش قرآن کریم عضویت👇 👇 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
🌺بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم🌺 🖋آموزش تجویــد✒️ مخرج حرف س – ز – ص👇 سطح جلوی زبان( کمی عقب تر از نوک زبان)به صورت شیار با قسمت مقابل خود یعنی برجستگی مرز بین لثه و سخت کام، بسیار نزدیک میشود و از این مجرای تنگ، سه حرف (س-ز-ص) ایجاد میشود برای ایجاد زمینه تولید این سه حرف،کناره های زبان به دندان های بالا چسبیده و راه عبورهوا را از کنار زبان مسدود میکند.همزمان،شیاری در وسط زبان درست میشود که هوا ناگزیر، با سایش فراوان از مجرای تنگ بین این شیار و برجستگی لثه خارج میشود حرف ((س)): بدون ارتعاش تارهای صوتی، به صورت ساده تولید میشود. حرف ((ز)): همان ((س)) است که همراه آن تار های صوتی نیز مرتعش می گردند. حرف((ص)): همان ((س)) است و بدون ارتعاش تار های صوتی تولید میگردد؛ اما با این تفاوت که همزمان با تولید در مخرج، کف زبان پهن و گود شده و ((ریشه )) زبان، به سوی کام بالا می آید و در نتیجه، ((ص)) را پر حجم کرده و از آن ((ص)) میسازند(سین مفخّم). کانال بین المللی آموزش قرآن کریم عضویت 👇 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈مخارج حروف ح. ع. خ. ق حرف حاء🗣 در اثر تنگ شدن دیواره های حلق،هوای بازدم بدون این که مرتعش شود سایش پیدا میکند و صدای (ح) ایجاد میشود اگر در چنین وضعیتی،صوت حاصل از ارتعاش تار های صوتی هم اضافه شود، آنگاه صدای(ع) تولید میشود و این صدا به نرمی به دیواره های حلق کشیده میشود ♻️ دقت کنید که دو حرف (ح) و (ع) نباید با درشتی و تفخیم اداء شوند همچنین افراط و فشار در (ح) و (ع)، ایـن دو حرف را به (خ) و (غ) تبدیل میکند و تفـریـط آن هانیز صدای نامفهوم جوفی تولید مینماید صدای (غ) نسبتا نرم و ممتد بوده و با ارتعاش تارهای صوتی همراه است مانندصدای(غرغره) آب در گلو! حرف (خ)👇 صدای خراش در مخرج خود ایجاد میکند و تار های صوتی هنگام اداءکردن آن مرتعش نمیشوند. باید دقت کرد که دو حرف (غ) و (خ) درشت و پر حجم هستند همچنین افراط در این دو حـرف، (غ) را به خـاء شبیـه می سازد و صدای خـراش (خ) را تشدیـد می کند در تفریط آن ها نیز، غیـن به صــدای نامفهوم جوفی و خاء به حرف (حاء) شباهت پیدا میکند کانال بین المللی آموزش قرآن کریم عضویت 👇 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مراسم اهدای جوایز رتبه‌های برتر چهلمین مسابقات بین المللی قرآن ایران از سوی رئیس جمهور iqna.ir
کسب مقام اول چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران توسط قاری ممتاز جناب آقای هادی اسفیدانی را تبریک عرض می‌نماییم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ شحات محمد انور 📖 سوره مبارکه حاقه آیات ۲۱ تا ۳۷ 🌿 فهُوَ فِي عِيشَةٍ رَاضِيَةٍ ﴿٢١﴾ 🌿 في جَنَّةٍ عَالِيَةٍ ﴿٢٢﴾ 🌿 قطُوفُهَا دَانِيَةٌ ﴿٢٣﴾ 🌿 كلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا أَسْلَفْتُمْ فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ ﴿٢٤﴾ 🌿 وَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ ﴿٢٥﴾ 🌿 وَلَمْ أَدْرِ مَا حِسَابِيَهْ ﴿٢٦﴾ 🌿 يا لَيْتَهَا كَانَتِ الْقَاضِيَةَ ﴿٢٧﴾ 🌿 ما أَغْنَىٰ عَنِّي مَالِيَهْ ۜ ﴿٢٨﴾ 🌿 هَلَكَ عَنِّي سُلْطَانِيَهْ ﴿٢٩﴾ 🌿 خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ﴿٣٠﴾ 🌿 ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ﴿٣١﴾ 🌿 ثمَّ فِي سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ ﴿٣٢﴾ 🌿 إنَّهُ كَانَ لَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ ﴿٣٣﴾ 🌿 ولَا يَحُضُّ عَلَىٰ طَعَامِ الْمِسْكِينِ ﴿٣٤﴾ 🌿 فلَيْسَ لَهُ الْيَوْمَ هَاهُنَا حَمِيمٌ ﴿٣٥﴾ 🌿 وَلَا طَعَامٌ إِلَّا مِنْ غِسْلِينٍ ﴿٣٦﴾ 🌿 لايَأْكُلُهُ إِلَّا الْخَاطِئُونَ ﴿٣٧﴾
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ شحات محمد انور 📖 سوره مبارکه حاقه آیات ۲۱ تا ۳۷ 🌿 فَهُوَ فِي عِيشَةٍ رَاضِيَةٍ ﴿٢١﴾ 🌿 فِي جَنَّةٍ عَالِيَةٍ ﴿٢٢﴾ 🌿 قُطُوفُهَا دَانِيَةٌ ﴿٢٣﴾ 🌿 كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا أَسْلَفْتُمْ فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ ﴿٢٤﴾ 📝 تحلیل: 🔹 مقطع در مقام سگاه آغاز می‌شود 👈 سگاه عبارت است از ثلاثی سگاه متصل با جنس راست. دو درجه بالایی نیز تشکیل یک ثلاثی رست دیگر می‌دهد 📌 استاد فراز سگاه را با تاکید روی درجه پنجم (درجه سوم جنس فرع) آغاز می‌کند، که این تاکید تا عبارت «فِي جَنَّةٍ» ادامه دارد 💠 در کلمه «عَالِيَةٍ» درجه پنجم ربع پرده به سمت پایین جابجا شده، جنس رست به جنس نهاوند تبدیل می‌شود. این نغمه «اوشار» نام دارد 👈 اوشار عبارت است از سگاه، نهاوند متصل ⬅️ البته در برخی از منابع دو فرم رفت و برگشت متفاوت برای مقام سگاه قائل شده‌اند و این حالت را همان فرم برگشت (نزولی) مقام سگاه شمرده‌اند، نه مقامی جدید 🔸 سپس در ادامه استاد به اجرای ثلاثی سگاه پرداخته، چند اشاره مختصر به درجه چهارم (به صورت جنس عراق و جنس هزام) نیز دارد 🖌 استاد عبارت «فِي الْأَيَّامِ الْخَالِيَةِ» را در مقام «عراق» اجرا می‌کند 👈 «عراق» عبارت است از ثلاثی سگاه متصل با جنس بیات 🔹 ادامه دارد ...
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ محمد صدیق منشاوی 📖 سوره مبارکه مؤمنون آیات ۲۰ و ۲۱ 🌿 وَشَجَرَةً تَخْرُجُ مِنْ طُورِ سَيْنَاءَ تَنْبُتُ بِالدُّهْنِ وَصِبْغٍ لِلْآكِلِينَ ﴿٢٠﴾ 🌿 وَإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً ۖ نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهَا وَلَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ كَثِيرَةٌ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ ﴿٢١﴾ 🙏 تشکر از دوستانی که پاسخ گفتند 📝 تحلیل 📌 نفس اول ▪️ بیات دوگاه و نوا ▪️ قرائت نافع به روایت قالون (۱) 📌 نفس دوم ▪️ جنس صبا ▪️ همان قرائت 📌 نفس سوم ▪️ مقام صبا ▪️ قرائت ابن‌کثیر (۲) 📌 نفس چهارم و پنجم ▪️ همان مقام ▪️ همان قرائت 📌 نفس ششم ▪️ مقام نهاوند ▪️ قرائت حمزه به روایت خلف از طریق ابن‌صالح و مُطوّعی (۳) 📌 نفس هفتم و هشتم ▪️ همان مقام ▪️ همان قرائت 📌 نفس نهم ▪️ مقام رست ▪️ قرائت حمزه به روایت خلف از طریق ابن‌عثمان و ابن‌مِقسَم 📌 نفس دهم ▪️ مقام رست، از «وَلَکُم» مقام چهارگاه ▪️ همان قرائت 📌 نفس یازدهم ▪️ مقام رست ▪️ همان قرائت 🖇 پانویس: (۱) اگرچه در این مقطع تفاوتی میان فرش‌الحروف قالون و ورش نیست، لکن به دلیل اختلاف در اصول (از جمله نقل و حذف، ترقیق راء و ...) نمی‌توان فراز را به قرائت نافع دانست (۲) به دلیل تطابق کامل روایت بزّی و قُنبل در این فراز باید آن را به قرائت ابن‌کثیر دانست (بدون ذکر نام هیچ‌یک از راویان) (۳) قرائت حمزه به روایت خلف، از ۴ طریق اصلی به ادریس و سپس به خلف و حمزه متصل می‌شود که میان ۲ طریق ابن‌صالح و مطوّعی با ۲ طریق ابن‌عثمان و ابن‌مِقسم اختلافات بسیاری از جمله در اماله هاء تانیث، مواضع سکت، تخفیف همزه در وقف و ... وجود دارد
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ شحات محمد انور 📖 سوره مبارکه حاقه آیات ۲۱ تا ۳۷ 🌿 وَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَيَقُولُ يَا لَيْتَنِي لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ ﴿٢٥﴾ 📝 ادامه تحلیل: 🔷 در فراز بعد استاد وارد مقام «حجاز» می‌شود. البته تنوع لحنی در این فراز زیاد است و چند جنس و ثلاثی مختلف را می‌شنویم: 📌 «وَأَمَّا مَنْ» ثلاثی رست از درجه هشتم تا ششم(۱) 📌 «أُوتِيَ كِتَابَهُ بِشِمَالِهِ فَيَقُولُ» مقام «حسینی عُشیران» از درجه سوم دیوان اساسی تا درجه پنجم دیوان ماقبل اساسی(۲)(۳) 📌 در «يَا لَيْتَنِي» به جنس حجاز اشاره و سپس در «لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ» فرود مقام حجاز اجرا می‌شود. این قسمت می‌تواند یک مقام حجازکار (حجاز–حجاز منفصل) باشد اما استاد در عبارت «لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ» به نت اختصاصی حجازکار (درجه هفتم) اشاره‌ای نمی‌کند و فراز را به صورت حجاز خالص پایان می‌دهد 🖇 پانویس: (۱) ابتدای این فراز همچنان بوی سگاه می‌دهد و در «وَأَمَّا مَنْ» ثلاثی انتهایی مقام سگاه را می‌شنویم که قاعدتا باید ثلاثی رست باشد. اما در عمل کمی متفاوت است و درجه هفتم سگاه (درجه دوم رست) ربع‌پرده بالاتر اجرا شده که این حرکت در سگاه معمول و متداول است (۲) در عبارت «كِتَابَهُ» به نتی اشاره شده که متعلق به بیات خالص است و نه حسینی عشیران (درجه پنجم بیات با حسینی عشیران ربع‌پرده تفاوت دارد). اشاره به این درجه نیز میان قاریان، به ویژه هنگام ورود به حجاز بسیار معمول است (۳) اینگونه فرازهای پیچیده را بهتر است بر مبنای اجناس تحلیل کنیم تا مقام‌ها. مثلا به دلیل توالی دو جنس بیات، به مقام حسینی‌عشیران اشاره شد، حال آنکه این مقام دارای شخصیت ویژه خود است که در این فراز شنیده نمی‌شود 🔹 ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
636617201887390902.mp3
7.04M
🎼 تلاوت سوره طه ایات 1 الی 47 🌴 توسط محمود علی البنا ❇️ توسط : 🎼 داور مسابقات قران : ❇️استاد بزرگوارکوچکی ** 🎼 ♻️ شوری 🎼 راست نوروز ♻️ صبا 🎼 صباعجم ♻️ بستنکار 🎼 بیات 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیخ رجبعلی خیاط اگر چشم برای خدا ڪارڪند عین الله میشود اگر گوش برای خداڪارڪند اذن الله میشود اگر دست برای خدا ڪارڪند ید الله میشود تا میرسد به قلب ڪه جای خدامیشود
1.63M
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢 💢💢💢💢💢💢💢💢 💞💞💞💞💞 💞💞💞 💞 تلاوت آیاتی از سوره مبارکه الاعراف قاری : علیرضا زارع 🌾 چهارشنبه شب 1402/12/04 جلسه تلاوت کلام الله مجید زیر نظر جناب سیدی 💢 💢💢 💢💢💢💢💢 💢💢💢💢💢💢💢💢https://eitaa.com/gooorrrran 💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5812063887998059167.mp3
19.2M
11 دقیقه همراه باشید با صدای جلا دهنده عبدالباسط ❤️ ✳️ تلاوت خاشعانه و فوق العااده زیبا و دلنشین و آرامش بخشِ بزرگترین اسطوره قرآن 💠 آیاتی از سوره نجم کیفیت فوق العاده عالی 👌 🔊 حتما گوش کنید تا آخر 🆔 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا