eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.5هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
زندگینامه استاد مرحوم شیخ محمـد رفعت🌹 👇👇👇👇👇👇  شیخ محمد رفعت از جمله قاریانی است که می‌توان او را به عنوان بنیانگذار علم نوین قرائت در کشور مصر معرفی کرد و آثار او با وجود گذشت حدود ۷۰ سال از رحلتش هنوز در محافل مختلف جهان اسلام پخش و اساتید قرآن از این آثار برای آموزش به جوانان استفاده می‌کنند. شیخ محمد رفعت همچنین از جمله قاریانی است که صدای گرم و حزینش تأثیر شگرف بر قلوب نه تنها مسلمانان بلکه پیروان دیگر ادیان توحیدی می‌گذاشت و افراد بسیاری با شنیدن صدای او به اسلام گرویدند. از دست دادن بینایی در دوسالگی این قاری شهیر سال ۱۸۸۲ میلادی در یکی از روستاهای اطراف قاهره به نام روستای بشتک چشم به جهان گشود و پدرش او را محمد نام گذاشت. محمد تنها دو سال داشت که بر اثر ابتلا به بیماری التهاب و عفونت بینایی خود را از دست داد و زندگی وی از همان ابتدا راهش تغییر کرد. محمد از کودکی به قرائت قرآن علاقه داشت این اتفاقی بود که در خانواده‌اش رخ می‌داد و محمد هم راه خانواده و خصوصاً پدر را در آموختن قرآن پیش گرفت. البته این راه برای محمد بسیار سخت‌تر از بقیه بود زیرا نداشتن بینایی کار را برایش سخت می‌کرد و باید قرآن را دیگران می‌خواندند و او می‌آموخت. کسب گواهی حفظ در ۱۵ سالگی و رفتن به الازهر محمد ۱۰ سال داشت که پدر او را برای آموختن قرآن نزد استادی در مکتب خانه فرستاد و استادش با صبوری تمام فنون تجوید و قرائات سبعه را به او آموخت و همچنین در کنار آموختن این فنون حفظ قرآن را هم دست در دستور کار قرار داد تا اینکه در ۱۵ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد و گواهی این امر را هم از یکی از اساتید صاحب اجازه قرائت دریافت کرد. 👇👇👇👇 دیری نپایید که محمد رفعت به قاری خوش‌خوانی تبدیل شد و در ادامه به الازهر رفت و پس از گذراندن دوره‌های مختلف و موفقیت در آزمون‌ها به عنوان یکی از شیوخ الازهر مطرح و گواهی آن را هم دریافت کرد. اما درگذشت‌ پدر اتفاق تلخی بود که در این ایام سبب شد محمد بزرگترین حامی‌اش را از دست بدهد و خودش سرپرست خانواده شود، البته او دیگر جوانی مطرح بود که به عنوان یکی از قاریان مطرح شناخته می‌شد. 👈 تلاوت‌هایش در مساجد مختلف مصر خصوصاً روستای بشتک یعنی زادگاهش سبب شد خیلی زود در مساجد معروف قاهره از این شیخ جوان برای تلاوت دعوت کنند. پایه‌گذار تلاوت نوین قرآن در جهان اسلام شاید از این رو می‌توان شیخ رفعت را به عنوان یکی از پایه‌گذاران تلاوت نوین در کشور مصر معرفی کرد که او ضمن حفظ و آموختن قرائات سبعه و گذراندن دوره‌های مختلف در الازهر به فراگیری مقامات موسیقایی هم مشغول شد و در مجموع یادگیری علوم و فنون مختلف قرائت سبب شد تا تلاوت‌هایش به عنوان استانداردترین و زیباترین تلاوت‌های تاریخ جهان اسلام مطرح شود و شاید پیش از شیخ رفعت سابقه چندانی در این زمینه وجود نداشت. همچنین این اتفاقات سبب شد که وی در زمینه تواشیح و ابتهال هم ورود کند و آثار مختلفی را در این زمینه خلق کرد. از جمله موضوعاتی که امروزه باعث تأسف است این است که شیخ محمد رفعت در دوره‌ای زندگی می‌کرد که امکانات ضبط تلاوت وجود نداشت و یا بسیار ضعیف بود حتی مقطعی از زندگی وی هیچ اثری از او ثبت نشده و آثاری که از شیخ به جا مانده تقریباً برای دو دهه پایانی زندگی شیخ رفعت است. 🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ســـــــلام بر همگی شما عزیزان درود خدا بر همگی شما بزرگواران عصر یکشنبه تون بخیر و خوشی باشه إن شاءالله 🌺🌺💖💖💖🙏🙏💖💖💖🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسۀ اول: مقامات موسیقایی تلاوت قرآن در تلاوت قرآن از هفت مقام اصلی و گوشه های آنها استفاده می شود که بصورت خلاصه در عبارت صنع بسحر گنجانیده شده اند. ص ،مخفف مقام صبا - ن ،نهاوند-ع ،عجم- ب ،بیات- س ،سه گاه- ح ،حجاز و بالاخره ر، مخفف مقام رست می باشند. هر چند بعضی مقام چهار گاه را هم مقام مستقلی دانسته و در نتیجه به هشت مقام اصلی قائل گردیده اند. در اینجا اشاره بسیار کوتاهی به این مقامات و بعضی فروعات آن خواهیم نمود. مقام (Gamme) ، یک طرح کلّی و الگویی است برای آفرینش نغمات و ملودی ها. اگر با یک نگاه کلی بنگریم می توانیم مفاهیم مقام، نغمه، لحن، آواز، دستگاه، گام و موارد مشابه آن را در یک تعریف کلی بگنجانیم، اگر چه در تعریف اصطلاحات برخی از این مفاهیم با دیگری تفاوت دارد. تمایز و تشخیص هر مقام نتیجه تغییر حالات و کیفیات یک نغمه و ملودی و تفاوت هر مقام با مقام دیگر نتیجه اختلاف در تغییر مسافت ها و فواصلی است که بین درجات صوتی هر مقام نسبت به مقام دیگر وجود دارد. 📗 🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️
زیر می باشد: ۱ – بیات دوکا در درجه ۱ ۲ – بیات نوا در درجه ۴ ۳ – بیات حسینی در درجه ۵ ۴ – بیات عجمی در درجه ۶ ۵ – بیات شوری در درجه ۷ ۶ – بیات محیر در درجه ۸ در پابان مجموعه ای از فایل های صوتی در مقام بیات....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸این هم صوت دلنشین سوره های یس ،واقعه ، الرحمن 🌟با قرآن زندگی کنیم 🌟با قرآن آرامش بگیریم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙دراین شب زیبای 🌸بهـاری دعا میکنم 🌙مرغ آمین 🌸بیاید و بر آرزوهایتان 🌙آمین بگوید 🌸دلواپسی 🌙درخیالتان نماند 🌸آرام باشید 🌙چه چیزی از 🌸آرامش ناب خوش تر 🌙شبتون بخیر 🌸 🌸🍃🌸 ♻️ 🌸 ♻️ 🌸 ♻️ 🌸
چه زیبا میشد این دنیا اگر شاه و گدا کم بود اگر بر زخم هر قلبی همان اندازه مرهم بود چه زیبا میشد این دنیا اگر دستی بگیرد دست اگر قدری محبت را.. به ناف زندگانی بست چه زیبا میشد این دنیا کمی هم با وفا باشیم نباشد روزگاری که... نمک بر زخم هم پاشیم چه زیبا میشد این دنیا نیاید اشک محرومی زمین و آسمان لرزد ز آه و درد مظلومی چه زیبا میشد این دنیا شود کینه ز دلها گم اگر بشکستن پیمان نگردد عادت مردم .