eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.4هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
9.6هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
41.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصویری ۱۰ نوحه خوانی استاد زارع در پایان جلسه هفتگی قرآن چهارشنبه ها عنایت امام حسین علیه السلام. این جلسه مارو غافل گیر کردن با آوردن پرچم بارگاه منور امام حسین
2694326_535.mp3
35.74M
🔊 اصول «صوت» در قرائت قرآن 🔻کارشناس: احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام مامان یلدات مبارک باشه عزیز دلم قربون این خنده‌های قشنگت برم
JavadPanahi_Jomee_SoftGozar.com.mp3
4.23M
🎙 | تلاوت جواد پناهی سوره‌‌ «جمعه» 🔰تلاوت جواد پناهی ، قاری بین‌المللی قرآن سوره «جمعه» ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🌺 🌷 😀 اطلاعات جالبی از استاد محمد صدیق منشاوی ——————
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تنها صداییه که حتی مردگان هم باهاش آرامش میگیرن 🖤 سوره تکویر عبدالباسط 🕊https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ قبل از خواب این ۴ اجرا رو گوش کنی ، انگار تو آغوش خدایی اونقدر که دلت و روحت سبک میشه ❤️ گروه بین المللی آموزش قرآن کریم 💞 🔹 سوره توحید 🔹 سوره کافرون 🔹 سوره فلق 🔹 سوره ناس ✅ صدای روحنواز و آرامش بخش استاد عبدالباسط 💎 با تدوین با کیفیت و همراه با ترجمه کامل و فضیلتِ کامل سوره ها _ حتماً دانلود کنید ۰ 🕊https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ذکر روز جمعه . 🔸 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ . 🔹 خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج ایشان تعجیل فرما . Fridey ▫️ 30 آذر ماه 1403 ▫️ 18 جمادی‌الثانیه🌙 1446 ▫️ 20 دسامبر 2024 _______🌱 _______🌱 ______ _شب یلدا - 1 ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان _روز جهانی بازی _روز بین المللی همبستگی بشر ‌_وفات شیخ مرتضی بن محمد بن ایمن تستری وفات سنة 1281 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿 🕌🕊https://eitaa.com/canallgalasatghoranد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ ✅ سلام و عرض ادب روز جمعه زیبایتان به خیر ‌ 💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫 ✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن ✅ آیات صفحه (۲۸۴)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم : ✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ به جمع ما بپیوندید 🕊https://eitaa.com/gooorrrran
284_Page.MP3
916.1K
تلاوت با معنی ۲۸۴ جزء ۱۵
4_5915513956348200592.mp3
1.01M
🔸ترتیل صفحه ۲۸۴ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : نهاوند 🛑 فایل بدون ترجمه 🕊
4_5915513956348200593.mp3
1.91M
🔸ترتیل صفحه 284 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊
قرآن ترجمه المیزان سوره 17 سوره مبارکه الاسراء صفحه 284 مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِيهَا مَا نَشَاءُ لِمَنْ نُرِيدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ يَصْلَاهَا مَذْمُومًا مَدْحُورًا (18) هر که پيوسته [دنياى]زودگذر را بخواهد، هر چه بخواهيم و براى هر که اراده کنيم، در اين جا زود به او مى دهيم; سپس حهنّم را براى او مقرر مى داريم که نکوهيده و رانده شده، در آن خواهد سوخت. (18) وَمَنْ أَرَادَ الْآخِرَةَ وَسَعَىٰ لَهَا سَعْيَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ كَانَ سَعْيُهُمْ مَشْكُورًا (19) و هر که آخرت را بخواهد و براى آن کوششِ در خور آن را بکند و مؤمن باشد، اينانند که سعيشان مشکور خواهد بود. (19) كُلًّا نُمِدُّ هَٰؤُلَاءِ وَهَٰؤُلَاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّكَ ۚ وَمَا كَانَ عَطَاءُ رَبِّكَ مَحْظُورًا (20) هر يک [از دو گروه، يعنى]اينان را و آنان را از عطاى پروردگارت مدد مى رسانيم و عطاى پروردگارت، ممنوع شدنى نيست. (20) انْظُرْ كَيْفَ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۚ وَلَلْآخِرَةُ أَكْبَرُ دَرَجَاتٍ وَأَكْبَرُ تَفْضِيلًا (21) بنگر چگونه بعضى از آنان را[در بهره دنيوى]بر بعضى ديگر فزونى داده ايم، و بى ترديد رتبه هاى [معنوى]آخرت، والاتر و فزونى[نعمت هاى]آن برتر و بيشتر است. (21) لَا تَجْعَلْ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَتَقْعُدَ مَذْمُومًا مَخْذُولًا (22) و با خدا معبودى ديگر قرار نده که نکوهيده و بى ياور[بر جاى]بنشينى. (22) ۞ وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا (23) و پروردگار تو حکم کرده است که جز او را نپرستيد و به پدر و مادر نيکى کنيد; اگر يکى از آن دو يا هر دو، نزد تو به پيرى برسند به آنها اف [هم که نشانگر دلتنگى است]نگو و بر آن دو بانگ مزن و با آنان سخنى شايسته بگو. (23) وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُلْ رَبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا (24) و براى آن دو از روى مهربانى بالِ تواضع فرود آور و بگو: پروردگارا! بر آنان به پاس اين که مرا در کودکى تربيت کردند رحمت آور. (24) رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِي نُفُوسِكُمْ ۚ إِنْ تَكُونُوا صَالِحِينَ فَإِنَّهُ كَانَ لِلْأَوَّابِينَ غَفُورًا (25) پروردگارتان به آنچه در ضمير شما است[از خود شما]آگاه تر است; اگر اهل صلاح باشيد قطعاً او آمرزنده توبه کنندگان است. (25) وَآتِ ذَا الْقُرْبَىٰ حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلَا تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا (26) و حق خويشاوند و تهى دست و در راه مانده را بده و هيچ گونه ريخت و پاشى را [در مال]پيشه مکن. (26) إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُوا إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ ۖ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُورًا (27) همانا ريخت و پاش کنندگان همزادان شيطانند، و شيطان نسبت به پروردگارش خود پيوسته ناسپاس است. (27) 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۸۴🌷 دنیاخواهان و آخرت‏ طلبان: ما انسان ها در عالمی به وجود آمده ایم که «دنیا» نام دارد. مدّتی در دنیا می مانیم و پس از آن، به عالمی به نام «آخرت» منتقل می شویم. آفریدگار دنیا و آخرت، در این چهار آیه، نکات بسیار مهمّی را در مورد ما انسان ها و ارتباطمان با عالمی که در آن هستیم و سرایی که به آن خواهیم رفت، بیان کرده است. در اینجا به چهار نکته‏ اشاره می شود: 1ـ دنیا و امکانات آن، ابزار رسیدن به آخرت است، و اگر کسی در دنیا به خدا ایمان داشته باشد و امکانات دنیا را برای خود فراهم کند و از این امکانات برای آبادانی آخرتش بهره برد، پیروز و سربلند خواهد شد. داشتن ثروت، خانواده، سلامت و... ـ که از نعمت های دنیا محسوب می شوند ـ برای به‏ دست آوردن سعادت آخرت، لازم است؛ امّا مهم این است که انسان، با ایمان به خدای جهان آفرین، این نعمت ها را در مسیر هدف اصلی خود قرار دهد، از مال خود انفاق کند، خانواده اش را کانون توجّه به خدا و دستورهای او قرار دهد و از سلامت اش برای عبادت خدا و خدمت به خلق او بهره برد. از این رو امیر مؤمنان علی، چنین دنیایی را ستوده و آن را «تجارت‏ خانه‏ ی دوستان خدا» معرفی کرده است . این تجارت، تجارت پرسودی است؛ زیرا انسان به ‏وسیله‏ ی نعمت های محدود و پایان‏ پذیر دنیا، به نعمت های نامحدود و بی پایان آخرت دست می یابد. 2ـ اگر هدف اصلی انسان در زندگی، رسیدن به دنیا و امکانات آن باشد، چند مشکل اساسی برایش پیش می آید. نخست این که به تمام آنچه می خواهد، نمی رسد؛ بلکه تنها به مقداری می رسد که خدا می خواهد(عَجَّلنا لَه فیها ما نَشاِّء)؛ زیرا نعمت های دنیا محدود، و خواست و آرزوی انسان، نامحدود است، و انسان هر چه بیشتر برای به‏ دست آوردن دنیا بدود، خسته تر می شود. از این رو در روایات پیشوایان دین، دنیا به آب شور دریا تشبیه شده که شخص تشنه هر چه بیشتر از آن بنوشد، تشنه تر می شود، و آن قدر از این آب می نوشد تا هلاک می شود . دوم این که همین مقدار از دنیا نیز به همه‏ ی دنیاپرستان نمی رسد؛ بلکه به کسانی می رسد که خدا بخواهد(لمن نرید). چه بسیار افرادی که شب و روز برای به‏ دست آوردن ثروت و شهرت تلاش می کنند؛ امّا دستِ آخر به هیچ چیز نمی رسند. نکته ی سوم که از همه مهم تر است، این که دنیاپرستان به‏ سبب توجّه افراطی به دنیا و غفلت از آخرت، سرمایه‏ی محدود عمر خود را از دست می دهند و با کوله‏ باری پر از گناه، به آخرت قدم می گذارند و به جای ورود در بهشت پرنعمت، در جهنّم پرآتش خواهند سوخت (ثُمَّ جَعَلنا لَه جَهَنَّمَ یَصلیها مَذموماً مَدحورا). 3ـ دنیا‏خواهان و آخرت‏ طلبان، هر دو در زندگی دنیایی شان از لطف عمومی خدا برخوردارند و از نعمت های خدا مانند سلامت، ثروت، فهم و درک و ... بهره می گیرند، و از این نظر، تفاوتی میان این دو گروه وجود ندارد؛ ولی هر یک، با اختیار خودشان این نعمت ها را در هدفی متفاوت به کار می بندند(کُلّاً نُمِدُّ هّْؤُلاِّءِ وُ هّْؤُلاِّءِ مِن ...). 4ـ انسان ها در دنیا از نظر امکانات، بسیار متفاوت اند. خانه های حقیرانه و قصرهای بزرگ، پاهای ترک خورده و مرکب های گران قیمت، بی نام ونشان ها و افراد مشهور و ...، همگی شواهد این تفاوت اند. البته دنیا محدود است و تفاوت های دنیایی نیز محدود است؛ ولی تفاوتِ درجات افراد در جهان آخرت که محدودیتی ندارد، با درجات دنیا مقایسه شدنی نیست. در روایتی می خوانیم: «فاصله‏ ی بالاترین درجه‏ ی بهشت و پایین ترین درجه‏ ی آن، به اندازه‏ ی فاصله‏ ی آسمان و زمین است.» 🕊