فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 گروه بین المللی آموزش قرآن کریم 💕
سـ🌸ـلام
میلاد امام حسن عسکری(ع)مبارک 🌸
🗓 امروز پنجشنبه
☀️ ١٢ آبان ١۴٠١ ه. ش
🌙 ٨ ربیع الثانی ١۴۴۴ ه.ق
🌲 ٣ نوامبر ٢٠٢٢ ميلادی
👌سلام، گوشیتون رو توی سی ثانیه به قلم قرآنی تبدیل کنید!
📚برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» رو از فایل بالا نصب کنید و از قرائت قرآن با صفحه ی عثمان طه با صوت ۳۰ قاری بین المللی لذت ببرید.
علاوه بر اون از تفسیر المیزان، نمونه، نور، و تفسیر روایی برهان هم میتونید استفاده کنید.
ضمن اینکه ترجمه ی گویا هم داره و امکانات دیگه ای که باید خودتون تجربه کنید.
برای نصب فقط کافیست فایل بالا را نصب کنید
🌹در ثواب نشر شریک باشید👌
التماس دعا
┅┅┅┅🍃🌸🍃┅┅┅┅
https://eitaa.com/joinchat/2106130443C578d8ef0e0
┅┅┅┅🍃🌸🍃┅┅┅┅
enc_16476154466543036864306.mp3
2.83M
🔊 دعای سلامتی امام زمان ارواحنافداه
💻 @gooorrrran
❇️ باسلام و احترام حضور ارجمندان ؛ بزرگواران و جویندگان هنر تلاوت ... 👇👇
❇️ جلسه اول استاد شاهمیوه را مبنا قرار می دهیم و هر پستی که از مقامات ار سال می گردد #حامل_یک_پیوست به ترتیب از متن #کتاب_هنر_تلاوت نیز می باشد . ..
🔷 اگر کتاب هنر تلاوت را دارید چه بهتر و والا در این پیوستها بترتیب مطالب این کتاب #ارزشمند را نیز مطالعه خواهید فرمود....
✅دقت فرمایید هر پست و یا ویدیو و شاید لینک از مقامات حامل یک پیوست از متن کتاب نیز هست... #متن کتاب به راحتی در دست رس همه ے بزرگواران قرار می گیرد...
❇️ توفیقاتتان روز افزون..
👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 آموزش مقامات 🎼
💎آموزش ابتدایی و ساده
"مقام شناسی" توسط استاد شاه میوه
1⃣ _🎵 مقام بیات
1-زمزمه. 2-ترتیل. 3-ابتهال. 4-تلاوت
🎧قاری؛ مرحوم شحات محمد أنور
✅ توجه فرمایید : پبوست بالای این ویدیوحتماً مطالعه گردد.
♻️ @gooorrrran
AF:
AF:
📝 #آموزش_مقام_بیات_جلسه_اول:
🔹 کوچکترین جزء نغمات و الحان موسیقی عربی "درجه" نام دارد. #درجات_صوتی صداهایی موسیقایی هستند که دارای بسامدهای معینی می باشند. #بسامد به تعداد ارتعاشات ذرات یک جسم در واحد زمان گفته می شود. به عنوان نمونه اگر به فلزی ضربه ای وارد کنیم و ذرات آن جسم در هر ثانیه ۲۲۰ مرتبه از وضعیت اولیه خود جابجا شوند، می گوییم بسامد این ذرات ۲۲۰ هرتز است. اگر تارهای صوتی انسان در یک ثانیه ۲۶۱ مرتبه باز و بسته گردند صدای تولید شده دارای بسامد ۲۶۱ هرتز خواهد بود.
درجات موسیقیایی دارای بسامدهای مشخصی هستند. مثلا درجه "حسینی" دارای بسامد ۲۲۰ هرتز است. بسامد درجه راست ۲۶۱ هرتز است. از کنار هم قرارگرفتن و ترکیب حساب شده آنها #نغمات تشکیل می گردند.
🔸 تعداد #درجات_موسیقی ۷ صدا می باشد:
Do: راست
Re : دوکاه
Mi: سیکاه
Fa :جهارکاه
Sol: نوا
La : حسینی
Si : اوج
تعداد درجات موسیقی ۷ عدد بیشتر نیستند، در حالیکه گستره اصوات موسیقی بیشتر از ۷ می باشند. به همین علت پس از هفتمین درجه، درجه اول مجددا تکرار می گردد. یعنی اگر با درجه Do شروع نماییم هفتمین نت Si بوده و نت بعدی تکرار نت Do هست. به فاصله اولین Do تا Do بعدی که تکرار اولین Do هست، #اکتاو گفته می شود. اگر باز به سمت بالاتر حرکت کنیم نت ها مجددا تکرار می شود و فاصله دومین Do تا سومین Do باز یک اکتاو است. اما فاصله اولین Do تا سومین Do برابر با دو اکتاو است.
مقامات موسیقی عربی دارای ۸ درجه پی در پی هستند که فاصله اولین تا هشتمین درجه یک #اکتاو است.
📍 مجموع ۳ یا ۴ یا ۵ درجه را یک " #جنس " گویند. اگر تعداد درجات یک نغمه ۳ باشد، به آن جنس #ثلاثی و اگر ۴ باشد #رباعی و اگر ۵ باشد #خماسی_یا_عقد گفته می شود. اما جنس بیشتر به ۴ درجه اطلاق می شود. در موسیقی عربی اکثر اجناس دارای ۴ درجه بوده؛ به جز " #سیکاه " که ۳ درجه و " #نوااثر " و " #اثرکرد " که ۵ درجه می باشد.
☝️ از ترکیب دو جنس در یک اکتاو #مقامات پدیدار می گردند. مثلا اگر از درجه اول تا چهارم در یک اکتاو جنس بیات و از درجه چهارم تا هفتم جنس نهاوند باشد، به این مجموعه #مقام_بیات گفته می شود.
با توجه به اینکه هر مقام دارای ۸ درجه هست و هرکدام از این درجات دارای نام مشخصی هستند، هرگاه در اجرای یک مقام از یک درجه صوتی بیشتر استفاده گردد و آن درجه محور باشد، #مقام_فرعی تشکیل می شود که نام اول آن شامل مقام اصلی و نام دوم آن بر اساس درجه ای که بیشتر استفاده شده تعیین میگردد؛ به عنوان نمونه درجات مقام بیات بدین صورت است:
#دوکاه، #سیکاه، #جهارکاه، #نوا، #حسینی، #عجم، #کردان، #محیر (تلفظ: مُحَیر).
اگر در اجرای مقام بیات از درجه چهارم یا نوا بیشتر استفاده گردد، به این نغمه مقام فرعی "بیات نوا" گفته می شود.
♦️قسمت اول ♦️
@gooorrrran
❇️با_دقت_چندین_بار_مطالعه_بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌿استاد شاهمیوه
🔰موضوع : تشریح پرده های مقام بیات
#مقام_بیات_ده_پرده_و_جنس_تام_و_مهمّ
AF:
🎬 #مقامات به سه دسته تقسیم می شوند:
۱- مقامات اصلی
۲- مقامات فرعی
۳- مقامات مرکب
۱- #مقامات_اصلی:
شامل #بیات و #راست و #نهاوند و #صبا و #عجم و #حجاز و #سیکاه بوده و مقام #نوااثر و #اثرکرد نیز در اکثر منابع از مقامات اصلی محسوب می گردد، اما عده ای نیز این دو مقام را از مقامات اصلی نمی دانند و دلیل آن عدم استعمال زیاد این دو مقام است.
۲- #مقامات_فرعی:
به عنوان نمونه مقام اصلی بیات شامل مقام های فرعی #بیات_دوکاه، #بیات_نوا، #بیات_حسینی، #بیات_عجمی و #بیات_محیر می باشد.
۳- #مقام_مرکب:
از تغییر جنس دوم مقام اصلی حاصل می گردد. مثلا در مقام بیات که جنس دوم آن نهاوند است، هرگاه به جنس حجاز تغییر یابد مقام مرکبی تشکیل می گردد که #مقام_شوری نام دارد.
👈 هر مقام اصلی دارای چند مقام فرعی و مرکب است.
استاد مرحوم منشاوی اکثر مقامات اصلی و فرعی و برخی از مقامات مرکب را در تلاوت خویش مورد استفاده قرار داده است.
👌 در این مجموعه آموزشی به بررسی نغمات مورد استفاده در تلاوت استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی خواهیم پرداخت.
✅ اولین نغمه ای که در تلاوت این استاد اجرا می گردد #بیات_دوکاه می باشد. در مقام فرعی بیات دوکاه، بر روی درجه اول تاکید بیشتری نسبت به بقیه نت ها وجود دارد. اکنون به✅ ۵ نمونه از مقام بیات دوکاه با صدای حزین استاد مرحوم منشاوی گوش دهید:
❇️قسمت دوم
AF:
🎬 #مقامات به سه دسته تقسیم می شوند:
۱- مقامات اصلی
۲- مقامات فرعی
۳- مقامات مرکب
۱- #مقامات_اصلی:
شامل #بیات و #راست و #نهاوند و #صبا و #عجم و #حجاز و #سیکاه بوده و مقام #نوااثر و #اثرکرد نیز در اکثر منابع از مقامات اصلی محسوب می گردد، اما عده ای نیز این دو مقام را از مقامات اصلی نمی دانند و دلیل آن عدم استعمال زیاد این دو مقام است.
۲- #مقامات_فرعی:
به عنوان نمونه مقام اصلی بیات شامل مقام های فرعی #بیات_دوکاه، #بیات_نوا، #بیات_حسینی، #بیات_عجمی و #بیات_محیر می باشد.
۳- #مقام_مرکب:
از تغییر جنس دوم مقام اصلی حاصل می گردد. مثلا در مقام بیات که جنس دوم آن نهاوند است، هرگاه به جنس حجاز تغییر یابد مقام مرکبی تشکیل می گردد که #مقام_شوری نام دارد.
👈 هر مقام اصلی دارای چند مقام فرعی و مرکب است.
استاد مرحوم منشاوی اکثر مقامات اصلی و فرعی و برخی از مقامات مرکب را در تلاوت خویش مورد استفاده قرار داده است.
👌 در این مجموعه آموزشی به بررسی نغمات مورد استفاده در تلاوت استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی خواهیم پرداخت.
✅ اولین نغمه ای که در تلاوت این استاد اجرا می گردد #بیات_دوکاه می باشد. در مقام فرعی بیات دوکاه، بر روی درجه اول تاکید بیشتری نسبت به بقیه نت ها وجود دارد. اکنون به✅ ۵ نمونه از مقام بیات دوکاه با صدای حزین استاد مرحوم منشاوی گوش دهید:
❇️قسمت دوم
https://eitaa.com/eshragholqoran
پایان توضیح مقام بیات
پایان توضیح مقام بیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃❤️🍃
💔 پنجشنبه است و ياد عزیزان آسمانی
🥀 شاخه گلی با ذکر فاتحه وصلوات
بفرستیم برای تمام عزیزانی
که در بین ما نیستند اما
یادشون همیشه در دل ماست
و دعاهاشون هنوز کارگشاست
🥀 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
💚 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ
💚 وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🥀 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ،مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين
اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيم
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِم
غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
🥀 بِسْمِ اللهِ الْرَّحْمَنِ الْرَّحِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ،اللَّهُ الصَّمَدُ
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ،وَ لَمْ يَكُن له کفو احد
🥀 خدا همه رفتگانمان را رحمت کند .
🍃❤️🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅─🔸─┅
🥀 یک خط روضه کودکانه...
سوال همه ی بچه های شهدا...
بابا کی بر می گرده؟ 💔
@gooorrrran
┅─🔸─┅
🔰 صفحه #270_ #مصحف_مُحَشَّی
#وقف #وصل و #ابتداء
✍پژوهش و تدبر از روی مصحف شریف قرآن #ان_شاءالله🥀
🥀موفّق باشید 🥀
✒️ 👇👇@gooorrrran