eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
8.8هزار ویدیو
985 فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
🌴صلواه ابوالحسن ضراب اصفهانی برشکوه و جلالت آقا امام عجل الله.. 💎 💎🌷💎🌷💎🌷💎🌷💎
هدایت شده از ..
آیه اگر (شما كافران) در انتظار فتح وپيروزى (اسلام) بوديد، كه آن فتح آمد (وحقّانيّت اسلام آشكار شد) واگر دست (از انحراف و باطل خود) برداريد، برايتان بهتر است واگر (شما به كفر وعناد) برگرديد، (ما هم به سوى قهر) برمى گرديم وهرگز گروه شما هر چند بسيار باشد، به كارتان نخواهد آمد، چرا كه خداوند با مؤمنان است.
هدایت شده از ..
@taf_sir در اينكه مخاطب اين آيه كيست، دو احتمال بيان شده است: يكى كفّار شكست خورده در جنگ بدر و ديگرى مسلمانانى كه بر سر تقسيم غنائم اختلاف نظر داشتند. مؤيّد احتمال اوّل، پيوند اين آيه با آيات قبل است، « انّ اللّه موهن كيد الكافرين » چنانكه آنان بودند كه گروه زياد « فئة كثيرة » بودند و همانان سابقه ى كفر و مغضوبيّت داشتند، و در اين آيه مى فرمايد: « و ان تعودوا نعد... و لو كثرت » همچنين سخن ابوجهل فرمانده مشركان كه هنگام بيرون آمدن از مكّه براى جنگ، پرده ى كعبه را گرفت و گفت: خدايا! از اين دو گروه، هدايت شده تر را به پيروزى برسان. و به پيروزى خود مطمئن بود ولى سرانجام شكست خورد. امّا اگر احتمال دوّم وخطاب به مسلمانان باشد، هشدارى به آنان است كه پس از اين فتح، از مجادله و اعتراض هاى خود دست بردارند واگر به نق زدن وجدال هاى قبلى (اعتراض قبل از جنگ وهنگام تقسيم غنائم) ادامه دهند، باز لطف خدا از آنان دريغ خواهد شد و در مقابل دشمنان رها شده ودچار شكست مى شوند. (البتّه معناى اوّل مناسب تر به نظر مى آيد) تفسیر نور
هدایت شده از ..
@taf_sir 🔸پیروزى نزدیک است در این که روى سخن در آیه فوق به سوى چه اشخاصى است میان مفسران گفتگو است: گروهى معتقدند: مخاطب در این آیه مشرکانند؛ زیرا آنها پیش از آن که از مکّه به سوى میدان بدر خارج شوند، کنار خانه کعبه آمدند و روى غرورى که داشتند و خود را بر حق مى پنداشتند، دست در پرده هاى خانه کعبه زدند و گفتند: « أَللّهُمَّ انْصُرْ أَعْلَى الْجُنْدَیْنِ وَ أَهْدَى الْفِئَتَیْنِ وَ أَکْرَمَ الْحِزْبَیْنِ » خدایا! از میان این دو لشکر آن گروه که برتر و هدایت یافته تر و گرامى تر است پیروز گردان! و نیز نقل شده: ابوجهل در دعاى خود گفت: خداوندا! آئین ما یک آئین کهن و قدیمى است اما آئین محمّد تازه و خام است هر کدام از این دو آئین نزد تو محبوب تر است پیروانش را پیروز بگردان! لذا از پایان جنگ بدر آیه فوق نازل شد و به آنها چنین گفت: اگر شما خواهان فتح و پیروزى آئین حق هستید پیروزى و حقانیت به سراغ شما آمد. « إِنْ تَسْتَفْتِحُوا فَقَدْ جائَکُمُ الْفَتْحُ » و اگر دست از آئین شرک و مخالفت فرمان خدا بردارید به سود شماست. « وَ إِنْ تَنْتَهُوا فَهُوَ خَیْرٌ لَکُمّْ » و اگر به سوى جنگ با مسلمانان باز گردید ما هم بار دیگر به سوى شما باز مى گردیم. « وَ إِنْتَعُودُوا نَعُدْ » یعنى: مسلمانان را پیروز و شما را مغلوب خواهیم ساخت. و هرگز به فزونى جمعیت خود مغرور نشوید؛ زیرا جمعیت شما هر چند زیاد باشد موجب بى نیازى شما نخواهد بود. « وَ لَنْ تُغْنِیَ عَنْکُمْ فِئَتُکُمْ شَیْئاً وَ لَوْ کَثُرَتْ » و خداوند با مؤمنان است. « وَ أَنَّ اللّهَمَعَ الْمُؤْمِنینَ » تفسیر نمونه
هدایت شده از ..
@taf_sir ولى چیزى که این تفسیر را از نظر دور مى سازد، این است که: در آیات قبل و بعد، همگى روى سخن با مؤمنان بوده و مفهوم آیات نشان مى دهد که در میان آنها یک نوع پیوند معنوى وجود دارد. بنابراین، اگر در این میان تنها در یک آیه روى سخن به کفار بوده باشد، بعید به نظر مى رسد. لذا گروهى از مفسران مخاطب را مؤمنان دانسته اند، و بهترین راه تفسیر آیه طبق این نظر چنین است: بعد از جنگ بدر ـ چنان که دیدیم ـ میان بعضى از مسلمانان تازه کار و ضعیف الایمان بر سر تقسیم غنائم جنگى گفتگو واقع شد، آیات نازل گردید، آنها را توبیخ کرد و غنائم را دربست در اختیار پیامبر گذارد، و او هم به طور مساوى در میان مسلمانان تقسیم کرد. سپس براى تعلیم و تربیت مؤمنان، حوادث جنگ بدر را به یاد آنها آورد که چگونه خداوند آنها را در برابر یک گروه نیرومند پیروز کرد. این آیه نیز همان مطلب را دنبال مى کند که اگر شما مسلمانان از خداوند تقاضاى فتح و پیروزى کردید خدا دعاى شما را مستجاب کرد و پیروز شدید. اگر از اعتراض و گفتگو در برابر پیامبر(ص) خوددارى کنید به سود شماست. و اگر به همان روش اعتراض آمیز خود باز گردید ما هم باز مى گردیم و شما را در چنگال دشمن تنها رها مى سازیم. و جمعیت شما هر چند زیاد هم باشند بدون یارى خدا، کارى از پیش نخواهند برد. و خداوند با مؤمنان راستین و مطیع فرمان او و پیامبرش مى باشد. از آنجا که مخصوصاً آیات آینده نیز مسلمانان را در پاره اى از مخالفت ها مورد ملامت قرار مى دهد و در آیات گذشته نیز همین معنا را خواندیم. و نیز از آنجا که پیوند میان این آیات یک پیوند معنوى آشکار است، تفسیر دوم قوى تر به نظر مى رسد. تفسیر نمونه
هدایت شده از ..
« إِن تَستَفْتِحُوا فَقَدْ جَاءَكمُ الْفَتْحُ ... » @taf_sir ظاهر آيه به قرينه جملاتى كه در آن است از قبيل جمله « و ان تنتهوا فهو خير لكم » و جمله « وان تعودوا نعد... » اين است كه خطاب در آن به مشركين باشد نه به مؤمنين، البته در اين صورت كلام مشتمل بر التفات و منظور از آن و استهزاء خواهد بود، و همين معنا مناسب با جمله « و ان الله موهن كيد الكافرين » است. پس معناى آيه اين است كه: اگر شما اى مشركين طالب فتح هستيد و از خدا خواسته ايد كه شما را در ميان خود و مؤمنين فتح دهد اينك فتح براى مؤمنان آمد و خداوند در روز بدر حق را اظهار نمود و مؤمنين را بر شما غلبه داد، و شما اگر در اينجا از كيد خود عليه خدا و رسول او دست برداريد كه به نفعتان تمام مى شود، و اگر دست بر نداريد و باز برگرديد و در صدد نقشه و طرح ريزى باشيد نيز برمى گرديم، و همين بلا را كه ديديد بر سرتان مى آوريم و باز كيد شما را خنثى مى كنيم، و جمعيت شما كارى برايتان صورت نمى دهد هر چند هم زياد باشد، همچنان كه در اين دفعه كارى صورت نداد، آرى خداوند با مردمان با ايمان است، و كسى كه خدا با او است هرگز مغلوب نمى شود. تفسير الميزان و به اين بيان تاييد مى شود رواياتى كه وارد شد به اينكه ابوجهل در روز جنگ بدر در موقعى كه دو صف روبرو شدند و يا در موقعى كه داشتند صف آرائى مى كردند گفت: « بار الها محمد از ميان ما بيشتر از ما قطع رحم كرد، و دينى آورد كه ما آن را نمى شناسيم پس ما را عليه او يارى كن » و همچنين روايات ديگرى كه مجمع البيان از ابى حمره نقل كرده - و مضمونش با بيان ما مناسب تر است - كه وى گفت: بار الها دين ما دين قديمى است و دين محمد دين تازه است پروردگارا هر كدام از اين دو دين نزد تو محبوب تر و مورد رضايت بيشتر تو است اهل آن دين را امروز نصرت بده. البته بعضى از مفسرين گفته اند خطاب در آيه متوجه به مؤمنين است، و آنگاه مضامين جملات آن را بر طبق اين نظريه توجيه كرده اند، و ليكن توجيهاتشان موافق با ذوق سليم نيست. تفسیر المیزان
🔺این مطالب برای کسانی که با صدا سر و کار دارند بسیار مهم و ضروری هستند.🔻 ۱- رطوبت حنجره = یک مسئله ای که به صورت عُرف باب شده اینه که هر وقت صدامون گرفت برای رفع گرفتگی صدا به نوشیدن یه لیوان آب ولرم رو می آوریم. اما مطلبی خدمتتون میگم که شاید کمتر جایی بهش اشاره شده باشه. یک قاری قرآن و کلا کسی که زیاد با صدا سر و کار داره باید حداقل روزانه بین ۱۰ الی ۱۵ لیوان آب بخوره.جهت تامین رطوبت حنجره و تمامی اعضای بدن نیاز به خوردن زیاد آب و تامین آب بدن است.پس وقتی صدامون گرفت یک لیوان آب فایده ای برای رفع خشکی حنجره ندارد !!! ❗️باید آب مورد نیاز بدن رو تامین کنیم تا بدن رطوبت حنجره رو تامین کنه.(مهم) ⛔️ نکته;بهترین دارو برای صدا آب است. ۲-قراء و مداحان عزیز دقت کنید ! مقداری چربی از نیازهای حنجره است. حنجره هم مانند یک دستگاه نیاز به روغن کاری دارد . خشک شدن حنجره و عدم چربی مورد نیاز اون سبب مشکلاتی برای صدا خواهد شد. پس بصورت کلی از چربی ها دوری نکنید ! در ضمن برای مداحان گرامی عرض کنم که نکته حایز اهمیت برای صدا شما عدم دورگه خواندن هستش(عدم حماسی خواندن و فشار بر روی تارها) ۳-دقت کنید خواندن در پرده های اوج و فشار بر صدا و خسته شدن صدا بعد از استراحت (حدود۲۴ ساعت) باید به حالت عادی برگرده و الا مشکلی برای صدای شما پیش آمده و نیاز به استراحت بیشتر دارید. ۴-استفاده صحیح از صدا () و استفاده از صدای سقف دهانی (صدای سر) سبب میشود که حتی دوران بلوغ بدون نگرانی به خواندن بدون ترس بپردازید. ❗️نکته: اگر به دست فروش ها و خواندن ها و فریاد زدن های آنها توجه کنید به خوبی متوجه میشید که بعضی از آنها هم از صدای سر استفاده میکنند برای اینکه بتونن تعداد زمان بیشتر از,صدا استفاده کنن ۵-سخت گیری در مورد صدا و حساسیت در خوردن غذا و .. سبب مشکلات بدی برای شما خواهد شد . ❗️مثال; اگر شما به مدت یک ماه دستکش بپوشید و این دستکش رو در نیارید و بعد از یک ماه بخواید به کارهای معمولی با دستتون بپردازید به این نکته میرسید که دستتون ظریف تر شده و طاقت کارهای معمولی رو نداره و آسیب پذیر تر شده پس دقت کنید سخت گیری بیش از حد بر روی حنجره اشتباهه !⛔️ ۶-عادت های غذایی صدای خود رو بشناسیم (مهم) باید بدونیم که چه چیزهایی صدای ما رو خراب میکنند. خصوصیات صدای خود را بشناسید. ۷-برای تنفس فقط و فقط از راه بینی استفاده کنید (مهم)⛔️ ۸-استفاده از مواد خلط آور کاملا ممنوع 📛 استفاده از دخانیات باعث تخریب و سوزش و کم کم باعث خراب شدن بافت های تارهای صوتی میشود (مهم)🚫 ۹-استراحت دادن به حنجره و عدم استفاده بیش از حد از آن (مانند صحبت کردن بلند..داد زدن...خواندن بیش از حد و ...) ۱۰- مراحل گرم کردن و سرد کردن صدا (بسیار مهم) 💯 گرم کردن صدا : برای گرم کردن صدا به تمارینی که خدمتتون عرض میکنم دقت کنید و حتما انجام بدین به علت اینکه عدم گرم کردن و سرد کردن صدا موجب آسیب های جدی به حنجره خواهد شد. 🔶 هر روز بعد از خواب (صبح) قبل از خوردن و آشامیدن به گرم کردن صدا با (بم خوانی) بپردازید. بم =پایین صدا هر روز صبح به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با (چهار پرده ی پایین صدا) شروع به بم خوانی کنید و فقط در محدوده ی همین ۴ پرده ی پایین بخوانید . و به قسمت متوسط و زیر صدا نروید. عصر همان روز دوباره چند دقیقه ای به بم خوانی بپردازید و به صورت پله پله و آرام آرام به پرده های متوسط و کم کم به اوج بروید.☑️☑️☑️ این مطلب برای قاریان و کسانی که با صدا سر و کار دارند واجب است.⛔️ سرد کردن صدا : همان طور که در ورزش بدن ما بعد از گرم کردن نیاز به سرد کردن دارد.; صدا هم نیاز به سرد کردن دارد. طریقه ی سرد کردن صدا : بعد از اوج خوانی و تمام شدن تمارین از پرده های متوسط صوتی چند دقیقه ای شروع به خواندن کنید و کم کم و آرام آرام به صورت نزولی به پرده های پایین بیایید و تا بم صدا برسانید و کمی در بم صدا بخوانید.
#فواید_و_برکات_حفظ 🌸قرآن ذکر خداست ☝️حافظ قرآن با تلاوت و مرورش همواره در حال تکرار ذکرخداست. ✅آرامش دل یکی از برکاتی است که حافظ قرآن بدان دست می‌یابد. 🌸الابذکرالله تطمئن القلوب 👇 @ginjkod
هدایت شده از علیرضا زارع
لطفا دوستان را به اینجا با لینک هدایت کنید 🎋🌿🌹 لینک گروه بین المللی آموزش قرآن در ایتا👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3983015941G114fae3527 با همان رویکرد در خدمت عزیزان هستیم
هدایت شده از علیرضا زارع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 ۱۰۰ ◀️ تلاوت ترتیل قرآن کریم 🌸 خواندن این صفحه، تقدیم به ساحت مقدس حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) 🆔http://eitaa.com/joinchat/3983015941G114fae3527 لینک‌گروه بین المللی آموزش قرآن در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش قرآن از روخوانی تا سطح بین المللی مطالب ناب، تلاوت ،آموزش تجوید سلفژ نغمات قرآنی ارسال میشود👇👇👇👇 @gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌷🌻🌷🌻🌷🌻🌷 ✅ حافظ قرآن باید باشناسایی مواضع ومکان های آیات متشابه به هنگام حفظ آنها دقت وتمرکز بیشتری به خرج دهد ونسبت به آیات وصفحات غیر متشابه وقت وحساسیت بیشتری قائل شود. همچنین لازم است بامقایسه قسمت های مشابه بایکدیگر دقیقا مواضع اختلاف وتمایز آنها شناسایی شود. لازم به ذکر است که اگر حافظ به طور منظم در جلسات وکلاس های حفظ شرکت می کند واز محضر استاد حفظ بهره می برد، این آگاهی ازسوی استاد به او داده خواهد شد، واگر به صورت فردی کار می کند، لازم است در این خصوص بااساتید وحافظان باتجربه مشورت وباکمک آنها مواضع ایات متشابه راشناسایی کند. 🌻🌷🌻🌷🌻🌷
💠 راهکار های تثبیت و ملکه نمودن محفوظات 1. گذشت زمان مثلا اگر حفظ 4 سال طول کشیده، حداقل 2 سال زمان می برد تا تثبیت شود 2. تکرار محفوظات 3. تدریس حفظ 4. خواندن سوره ها در زمانهای سفارش شده 5. خواندن قرآن در نماز 6. بهره گیری از آیات قرآن در گفتار و نوشتار 7. مرور آیات به تناسب شرایط 8. تأمل و تدبر در آیات 9. فعالیت در عرصه پژوهش و تفسیر قرآن
💚 حافظ عزیز 💚 درکار حفظ قرآن عجله نکنید وسعی کنید ازحفظ لذت ببرید وبه اینکار به دید تفریح روحانی فرحبخش بنگرید. برای این منظور لازم است به معنای آیات توجه نمایید وبازمزمه کردن آیات حفظ شده، درخلوتهای خودتان به بالارفتن معنویت ونورانیتتان کمک نمایید.
🔆🍃🔆🍃🔆🍃🔆🍃 ✅ میانگین مقدار مرور برای حافظ کل روزی دوتا سه جز است وبرخی ازاساتید بربیش از این مقدار تأکید می ورزند. به نظر می‌رسد مرور کمترازاین مقدار حداقل درسال های اولیه ی بعد ازحفظ موجب فراموشی محفوظات خواهد گردید. 📢نکته ی دیگر اتفاق نظر همه ی حافظان، برضرورت مرور از حفظ است. البته برای اطمینان از صحت محفوظات، لازم است گاهی آنهارا برای استاد خود بخواند. شیوه ی مباحثه نیز دربرخی ازکشورهامورد توجه قرار دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💛 حافظ عزیز 💛 ✅ اهمیت 10 درس : 10درس یعنی ده روزی که قرآن حفظ کردید... اگه روزی 1صفحه باشه میشه 10 صفحه و اگه روزی نصف صفحه باشه میشه 5 صفحه... 10 درس باید هرروز مرور بشه.. یعنی حفظ جدید بدون مرور 10 درس فایده نداره ( چون محفوظات یادتون میره ) ✅ 10 درس باید روزی یک مرتبه مرور بشه . اگه روزی 2 مرتبه مرور بشه که عالیه... یکبار قبل حفظ جدید و یکبار قبل خواب
💠 اصول کار آمدی و اثر بخشی مرورها 1. نظم و استمرار 2. مرور از حفظ 3. تلاوت محفوظات از روی مصحف 4. توجه به معانی آیات 5. توجه به نام سوره 6. توجه به شماره آیات 7. مدیریت رفع خطاها 8. اولویت بندی محفوظات در مرور 9.کنترل خیال در هنگام مرور
💠 ادامه ☝️☝️ 10. مرور با پرده صوتی پایین 11. تجسم تصویر آیات 12.تمرکز هنگام مرور 13. مرور با محوریت سوره 14. استراحت ذهنی 15. مرور آهنگین یا ساده 16. سرعت مناسب تلاوت هنگام مرور 17. تقدیم ثواب تلاوت به ائمه و اولیای الهی 18. رعایت آداب تلاوت