#حضرت_معصومه_علیهاالسلام
🟢 ۲۳ ربیعالاول سالروز ورود حضرت معصومه سلاماللهعلیها به شهر قم...
⚡️استقبال با شکوه بزرگان قم از بانوی کرامت...
در نقلها آمده است:
زمانی که حضرت معصومه سلاماللهعلیها قصد آمدنِ به شهر قم را نمودند،
لَمَّا وَصَلَ خَبَرُهَا إِلَى قُمَّ اِسْتَقْبَلَهَا أَشْرَافُ قُمَّ وَ تَقَدَّمَهُمْ مُوسَى بْنُ اَلْخَزْرَجِ
🔻همینکه خبر رسید که ایشان در راه آمدن به قم هستند،بزرگان قم و پیشاپیش آنها موسی بن خزرج به استقبال ایشان رفتند.
فَلَمَّا وَصَلَ إِلَيْهَا أَخَذَ بِزِمَامِ نَاقَتِهَا وَ جَرَّهَا إِلَى مَنْزِلِهِ
🔻موسی بن خزرج وقتی به ایشان رسید، مهار شتر ایشان را گرفت و شتر را تا منزل خود کشاند.
📚تاریخ قم ص ۲۱۳
📚بحارالانوار ج۴۸ ص۲۹۱
✍ این ز یک خواهر و از خواهر دیگر بشنو
این ز معصومه و از زینب مضطر بشنو ...
...در دروازهٔ شهر شام سه روز اسرای آل الله را بازگرفتند تا شهر را بيارايند و هر حُلّى و زيورى و زينتى كه در آن بود، به آيينها بستند به گونه ای كه كسى تابحال چنین نديده بود.
ثمّ استَقبَلتْهم مِْن أهلِ الشّامِ زِهاءَ خمس مائة ألف مِن الرّجال و النّساء مَعَ الدّفوف، و خرَجَ أمراءُ النّاسِ مع الطّبولِ و الصّنوجِ و البوقات،
▪️قريب پانصد هزار مرد و زن با دفها و اميران ايشان با طبلها و كوسها و بوقها و دهلها بيرون آمدند؛
و كانَ فيهِم ألوفٌ مِن الرّجالِ و الشّبّانِ و النّسوانِ يَرقصونَ و يَضربونَ بالدّفّ و الصّنج و الطّنبور، و قد تزيّنَ جميعُ أهلِ الشّام بِألوانِ الثّيابِ و الكُحل و الخَضاب .
▪️چند هزار مرد و جوان و زن، رقص كنان با دف و چنگ و طبلزنان، به استقبال آمده بودند. همه اهل شام، دست و پاى خود را از خوشحالی خضاب كرده و سرمه در چشم كشيده و لباسهای زیبا و رنگارنگ پوشيده بودند.
📚كامل بهايى،ج۲ ص۲۹۲
📚نفس المهموم،ص۴۳۲
...........
#حضرت_معصومه_علیهاالسلام
🩸راهِ «شام» و راهِ «قم» ...
مسیرهایی که تفاوتِ بسیار داشت ...
در نقلی آمده است:
وقتی که حضرت معصومه سلاماللهعلیها نزدیک شهر قم شدند؛ بزرگان و سادات قم از شهر خارج شدند و به استقبال آن حضرت رفتند؛ عدهای از مردانِ قم نیز، مسیر آمدنِ مَحمل آن بانوی مکرّمه را هموار نمودند؛ اگر سنگ و یا مانعی در مسیر ناقه آن حضرت بود، آن را برمیداشتند تا مبادا ناقه آن حضرت، با آن برخورد کند ...
📚صد و یک منبر،امینالواعظین اردبیلی، ص۱۷۵
✍ آه یا حضرت معصومه...
در مسیر شام، قضیه کاملاً برعکس بود...
در زمان قیام مختار، «سهیل بن عَریف خزاعی ملعون» را به نزد او آوردند.
مختار گفت:
ای سهیل! تو آن نیستی که سیخ بر شتران میزدی تا رَم کنند و دختران رسول خدا صلیاللهعلیهوآله از روی شتران بر زمین بیفتند!؟ سهیل انکار کرد.
مختار گفت:
اگر صد مصحف بسوزانی که من باور نمیکنم! پس دستور داد تا انگشتان چهار دست و پای او را بریدند و در آفتاب انداختند تا به جهنم واصل شد.
📚مخزن البکاء، ص ٧۴٨
.............
#پ.ن: شاید با همین روایت که از مختار آمده بتوان ؛ افتادن حضرت رقیه از مرکب را نیز توجیه کرد...... الله اعلم
...............
چند روزی هست تب دارد نگاهش بر در است
آنقدر غم خورده و غم خورده خیلی لاغر است
درد دوری از تمام درد و غمها بدتر است
باز هم یک فاطمه از درد بین بستر است
اینچهغوغاییست یا رب که میان قم بپاست
این دم آخر به لبهایش رضا جانم رضاست
رفـته بین هر بیـابان در هـوای دلبرش روی ناقه بینمحمل سایبان دارد سرش
شکر! نامحرم ندیده هیچکس دور و برش
یا نخندیده کسی بر خاک روی معجرش
درد پا دارد ولی دردش فراوان نیست نیست
پای بیبی زخمی از خار مغیلان نیست نیست
در مسیرش غیر تکریم و ادب دیگر ندید
با لب تشنه رضای خویش را بیسر ندید
عـمهاش زینب ولی زیر لگـدها مانده بود
بین آن نـامـردهای پـست تـنها مـانـده بود...
.
#شب_سوم_محرم
#دروس_اعتقادی
#فیش_درسنامه
#توسل_شفاعت
#فیش_های_درسنامه_توسل_و_پاسخ_به_شبهات_مخالفان
➖ جلسهی سوم
➖ ۱۷مهر ۱۴۰۲ش/ ربیعالاول۱۴۴۵ق
🔻 مطالب مطرح شده:
۱. انتقاد اهلسنّت از وهابیّون در مسأله توسّل
_ کلام شیخ محمدطاهریوسف تیجانی مالکی اشعری
_ کلام شیخ احمد زینی دحلان
_ کلام محمّد زکی ابراهیم
_ کلام ضیاءالدین خلیل بن اسحاق مالکی
_ کلام احمد بن محمّد قسطلانی (متوفای ۹۲۳ق)
_ حسنبنعلی سقاف شافعی (متولّد ۱۳۸۰ق_اردن)
.
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. 23 ربیع الاول؛ ورود حضرت معصومه (س) به قم 🟢 علم حضرت معصومه (س)؛ عصر امام کاظم(ع) بود. روزی جمعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.
#زمینه
#طوفان_الاقصی
بند1⃣
نسخه ی طوفان شد منتشر
مژده ای یاران منتظر
اَلْکیانُ الصّهیونی یَحْتَضِر
فرمان آمده، لشکر اهل ایمان آمده
فرمان آمده، سپاه قدس به میدان آمده
فرمان آمده، خیل گذشته از جان آمده
لا اله الا الله، الله اکبر
رجز آرام و کوتاه الله اکبر
آخر ای بزدلان جنگ با شیران
چه به موشان روباه الله اکبر
بند2⃣
نغمه ی مظلوم مقتدر
در همین جمله شد منحصر
اَلْکیانُ الصّهیونی یَحْتَضِر
فرمان آمده، فداییان فراوان آمده
فرمان آمده، نهضت حق رجز خوان آمده
فرمان آمده، عمر یهود به پایان آمده
لا اله الا الله، الله اکبر
کوریه چشم بدخواه الله اکبر
دو قدم مانده تا مرگ صهیون
بسم الله و بالله، الله اکبر
شعر و سبک: #احسان_نوری
انجمن تکیه نوکری مشهد
.👇
Kashani_14020702-DinDari-Hkashani_Com.mp3
46.33M
📋 دین داری فردی، لازمه نقش آفرینی اجتماعی
🎙 #حامد_کاشانی جلسه اول
📆 سه شنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۲
عبقات الانوار جلد یک .pdf
8.78M
متن درس عبقات
بخش غدیر
روزهای چهارشنبه در قم مقدسه
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. #زمینه #طوفان_الاقصی بند1⃣ نسخه ی طوفان شد منتشر مژده ای یاران منتظر اَلْکیانُ الصّهیونی یَحْتَ
.
#شور
#طوفان_الاقصی
#امام_زمان
بند1⃣
یَدُ اللّهِ فَوْقَ اَیْدیهِمْ، یعنی خدا با مسلمینه
قطعا مبارزه با صهیون، عاقبتش فتح مبینه
بعد از فرج دعای شیعه، آزادی فلسطینه
کاش ببینیم، اون روزو که بشه
توی دنیا، این خبر منتشر
اِنَّ حِزبَ اللهْ هُمُ الْغالبون
#الکیان_الصهیونی_یحتضر
طوفان اَلْاَقصی، نقطه ی اول این پیکاره
طوفان اَلْاَقصی، رمز ایستادگی و ایثاره
دشمن در حال، طرح فتنه ای جدید بود اما
طوفان اَلْاَقصی، نقشه ها رو زد بهم یک باره
ماشاءَ الله، اَلْقُدسُ لَنا
بند2⃣
یَدُ اللّهِ فَوْقَ اَیْدیهِمْ، ذکر لبای مؤمنینه
غزّه و سوریه و لبنان، برای ما یه سرزمینه
طلیعه ی شکست دشمن، آزادی فلسطینه
انقراض، اسرائیلو به ما
وعده داده، رهبر مقتدر
اِنَّ حِزبَ اللهْ هُمُ الْغالبون
#الکیان_الصهیونی_یحتضر
طوفان اَلْاَقصی، این جواب محکم اسلامه
طوفان اَلْاَقصی، ابتدای بهترین فرجامه
خیلی شیرینه، اگه جمله اینجوری معنا شه
طوفان اَلْاَقصی، یعنی اینکه صهیونیست ناکامه
ماشاءَ الله، اَلْقُدسُ لَنا
بند3⃣
یَدُ اللّهِ فَوْقَ اَیْدیهِمْ، عقیده ی درست همینه
جهادِ با سپاه شیطان، بالاترین فروع دینه
دعای صاحب الزمانم، آزادی فلسطینه
تا قیامِ، مهدیِ مُنتَظَر
دم میگیره، ارتش مُنتظِر
اِنَّ حِزبَ اللهْ هُمُ الْغالبون
#الکیان_الصهیونی_یحتضر
نَصْرُ مِنَ الله، غرش حماسی طوفانه
نَصْرُ مِنَ الله، وعده ی مسلم قرآنه
دشمن اسلام، خودش این حقیقتو میدونه
نَصْرُ مِنَ الله، پیروزی با لشکر ایمانه
اَلْعَجَل یا، صاحب الزمان
شعر و سبک: #طاها_تحقیقی
👇
#دروس_اعتقادی
#فیش_درسنامه
#توسل_شفاعت
◻️ #فیش_های_درسنامه_توسل_و_پاسخ_به_شبهات_مخالفان
➖ جلسهی چهارم
➖ ۱۸مهر ۱۴۰۲ش/ ربیعالاول۱۴۴۵ق
🔻 مطالب مطرح شده:
۱. مسأله چهارم: توسّل از دیدگاه علمای بزرگ اهلسنت
_ سید نورالدین سمهودی شافعی(۸۴۴_۹۱۱ق)
_ دکتر عبدالملک سعدی
_ احمد بن محمد قسطلانی(م ۹۲۳ق)
_ ابن الحاج ابوعبدالله عبدری مالکی
_ حسنبنعلی سقاف مالکی (متولد ۱۳۸۰ق_اردن)
_ زینی دحلان
_ خلیل بن احمد سهانپوری
_ محیی الدین ابوزکریا نووی
_ ابن قیم جوزیه
_ قاضی سُبکی شافعی
#مطالبنابدرمنبر
.