eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5838951577271930507.ogg
1.42M
‍ . ــــــــــــــــــ هل الدین الا الحب هل الدین الا البغض حب علی و آل علی سایه به سایه همیشه میرم به دنبال علی نور علی توی وجود شیعه‌ موج می زنه راه علی راه تموم خانواده منه حب علی نشونه‌ی حلال زاده بودنه با حب علی فقط ایمان میخوره محک من والا علی نجی من عادی علی هلک مولانا علی مدد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هل الدین الا البغض هل الدین الا الحب بغض به دشمن علی تا آخرین نفس میگم که قبله منه علی تموم افتخارمه که پیرو غدیرم دینی علیٰ دین علی برا علی میمیرم فقط علی فقط علی فقط علی امیرم مولا رازق جهان کل عالمه فدک من والا علی نجیٰ من عادیٰ علی هلک مولانا علی مدد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. عذابِ دنیوی اولین کسی که علنی با « » مخالفت کرد... (روایت از کتاب اهل سنت) سبط بن جوْزی از علمای اهل تسنن می‌نویسد: حارث بن نعمان فهرى پس از مخالفت آشكار خطاب به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله گفت: اى محمد! ما را به خدا خواندى پذیرفتم، نبوت خود را مطرح كردى، لااله الا الله و محمد رسول الله گفتیم، ما را به اسلام دعوت كردى اجابت كردیم، گفتى نماز در پنج وقت بخوانید، خواندیم، به زكات و روزه و حج و جهاد سفارش كردى، اطاعت كردیم، حال پسر عموى خود را امیر ما ساختى كه نمى‌دانیم این حكم از طرف خداست یا با اراده شخصى شما پیدا شده است؟ 🔹رسول خدا (صلی الله و علیه و آله) پاسخ دادند: سوگند به خدا كه جز او پروردگارى نیست، این دستور از طرف اوست. 🔻حارث بن نعمان فهرى با غروری که تمام وجودش را فرا گرفته بود تقاضاى عذاب كرد و سر به آسمان بلند كرد و گفت: خدایا اگر آنچه را كه محمد (صلی الله علیه و آله) درباره علی (علیه السلام) می‌گوید از طرف تو است و به امر توست، سنگی از آسمان بر من فرود آید و مرا عذاب كند. 🔸به خدا قسم، هنوز به کنار شترش نرسیده بود كه از آسمان سنگی بر فرق سرش فرود آمد و از دُبُر او خارج شد و او را به هلاكت رساند. در این هنگام بود که آیه شریفه: (معارج :۱و۲) 🔹«درخواست‌کننده‌ای درخواست عذاب کرد كه اختصاص به كافران دارد و آن را بازدارنده‌ای نیست.» نازل شد. 📚 تذكره الخواص،سبط بن جوزی، ص۳۰ .
. شور بند1⃣ اهل غدیرم و ولایت دارم شیعه ی حیدری ام و بیدارم اهل سقیفه بشنون این حرفو هرکی نگه علی، ازش بیزارم اونی که دستش تو دست پیمبر میره بالا علی مولا علی مولا علی مولا اونیکه اسمش پیچیده توی عرش معلا علی مولا علی مولا علی مولا اونیکه میخنده با خنده هاش حضرت زهرا علی مولا علی مولا علی مولا العاقل فی الاشاره من میگم با فریاد با آل علی هرکه درافتاد ور افتاد بند2⃣ علی که شأنش فوق ادراکه خاکیه اما صاحب افلاکه فقط علیه فاتح میدان ها ندارن این مقام ترسو ها که نجفش عشقه حتی سره از جنت الاعلی علی مولا علی مولا علی مولا نداره اعجاز اسمشو حتی دم عیسی علی مولا علی مولا علی مولا کیه لایق واسه ی لقب والی و والا علی مولا علی مولا علی مولا این جمله رو دشمن علی بسپره به یاد با ال علی هر که در افتاد ورافتاد بند3⃣ علی مع الحق که میگن مولامه امیر مطلق که میگن مولامه میخوای بدونی پهلوون یعنی چی تک یل خندق که میگن مولامه رو لبم میخونم روز و شب این نغمه زیبا علی مولا علی مولا علی مولا شروع و پایان زندگی هر کسیه با علی مولا علی مولا علی مولا میگه جبریل تو هر معرکه ای لافتی اِلّا علی مولا علی مولا علی مولا فهمید اینو هرکس به علی بغض نشون داد با آل علی هر که در افتاد ور افتاد شعر و سبک: محسن_احمدیان انجمن تکیه نوکری مشهد کوتاه‌ترین_راه_نجات_است_غدیر .👇
. 💥روزی معاویه «لعنة‌الله‌علیه» وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند : آیا می دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می کند؟ معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟! گفتند: آیات را به نفع علی بن ابیطالب تفسیر می کند و ما از این قضیه شاکی هستیم! معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می شوم و جمع شان را بر هم می زنم. معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می شود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت: ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟! ابن عباس گفت : معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟ "انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟! ابن عباس گفت : "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" بگو این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون" معاویه این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟ ابن عباس گفت : "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم" معاویه بگو این آیه در حق کیست؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" بگو ببینم این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : پیغمبر فرمود ؛ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ ابن عباس گفت : "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این قصه قصه ی علم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم ! آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" این آیه دیگر برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ ابن عباس گفت : "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟ معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را ! ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟! معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها ابن عباس: این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است! معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟! ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: زمین ! ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر! معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت: 🌷 ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود... .
. 💠داستان پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: روزی حضرت عیسی بن مریم(ع) از قبری گذشت که صاحب آن عذاب می‌کشید. سال بعد نیز بر همان قبر گذشت، اما دید که دیگر عذاب نمی‌شود. عرض کرد: پروردگارا، پارسال که از این گور گذشتم صاحبش را عذاب می‌کردند، امسال که می‌گذرم عذابش نمی‌کنند. خدا به او وحی کرد: یا روح الله‌،قد ادرک له ولد صالح فاصلح طریقا و آوی یتیما فغفرت له بما عمل ابنه؛‌ای روح‌الله، فرزند صالحی از او بزرگ شد و راهی را تعمیر نمود و یتیمی را سرپرستی کرد. من هم به خاطر کارهای فرزندش او را آمرزیدم.(۹) 💠داستان «امام باقر(ع) فرمود: رسول خدا(ص) از کنار مردى عبور می‌کرد که در باغش درخت می‌کاشت. ‏پس آن‌حضرت(ص) در کنارش ایستاد و فرمود: «أَ لَا أَدُلُّکَ عَلَی غَرْسٍ أَثْبَتَ أَصْلًا وَ أَسْرَعَ إِینَاعاً وَ أَطْیَبَ ثَمَراً وَ أَبْقَی» تو را راهنمائى نکنم بر کاشتن درختى که ریشه‏اش پا برجاتر و میوه‏هایش زودرس‏تر و بهتر و پاینده‏تر باشد؟ عرض کرد: مرا رهنمائى فرما اى رسول خدا فرمود: «إِذَا أَصْبَحْتَ وَ أَمْسَیْتَ فَقُلْ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ فَإِنَّ لَکَ إِنْ قُلْتَهُ بِکُلِّ تَسْبِیحَهًٍْ عَشْرَ شَجَرَاتٍ فِی الْجَنَّهًِْ مِنْ أَنْوَاعِ الْفَاکِهَهًِْ وَ هُنَّ مِنَ الْبَاقِیَاتِ الصَّالِحَات». چون بامداد کنى و شام کنى بگو: «سبحان اللَّه و الحمد للَّه و لا اله الا اللَّه و اللَّه اکبر»؛ زیرا اگر آن‌را بگویى به شماره هر تسبیحه‏‌اى ده درخت در بهشت دارى (که هر درختى از آنها یکنوع) از انواع میوه‏ها (می‌دهد) و آنها از (باقیات صالحات) است».(۱۰) 💠داستان مرحوم حاجى نورى در «دار السلام» نقل مى کند: دخترى از دنیا رفت، مادرش بعد از مدتى او را در خواب دید که در عذاب است و بعد از بیدار شدن بسیار محزون گردید که، چرا دخترش در عذاب است؟ و در رفع او چه کارى مى تواند بکند. سپس بعد از زمانى دفعه دیگر دخترش را در خواب دید که برخلاف گذشته عذاب از وى برداشته شده است، پرسید: دخترم علت رفع عذاب و رسیدن به نعمت چه بود؟ جواب داد: مادر یک نفر از بندگان خدا از قبرستان مى گذشت، ایستاد و براى اهل قبور چند صلوات فرستاد، ثواب آن صلواتها را میان اهل قبرستان تقسیم کردند، به من هم آنقدر رسید که از عذاب خدا خلاص شده و در رحمت شدم. 💠داستان عالم بزرگ مرحوم سيد نعمت الله جزايري با علامه مجلسی عهد کرده بودند که هر کدام زودتر از دنیا برود دیگری را از قبر و برزخ خود مطلع کند . علامه مجلسی زودتر از دنیا رفت و سید در خواب علامه از او در مورد قبر و برزخ پرسید و در خواب از علامه جزئیات مرگ را شنید . علامه در مورد وارد شدن قبر این چنین گفته بود: ناگاه منادي ندا کرد اي بنده من يا محمدباقر چه چيز مهيا کرده اي از براي امروز؟ من آنچه اعمال حسنه و صالحه داشتم شماره کردم از من قبول نشد و من مضطرب و متحير شدم و ديدم راه فرار ندارم. در اين حالت وحشت يادم آمد که يک روز من سواره از بازار بزرگ اصفهان مي گذشتم ديدم مردم در اطراف يک نفر از مومنين جمع شده اند و او را متهم نموده اند به فساد عقيده و او را مي زدند و بد مي گفتند. نعل کفش بر سر و صورت او مي کوبيدند و مطالبه طلب از او مي کردند و من او را مي شناختم که از مومنين و صالحين بود و هرچه مهلت مي خواست طلبکارها مهلت نمي دادند. قلب من به حال آن مومن سوخت و گفتم تا به کي بايد از خلق تقيه کرده و از خداوند بزرگ نترسم و بنده ضعيفش را اعانت نکنم، پس توقف کردم و فرياد زدم واي بر شما اي مردم با من بياييد که هر قدر از اين مومن طلب داريد به شما بدهم و آن مرد مومن را بردم ميان منزل و خيلي او را احترام نمودم و تمام قرضش را ادا کردم. همين عمل خود را در ميان قبر به خداوند عرض کردم، از من قبول فرمود و مرا آمرزيد و امر فرمود که در رحمت به جانب بهشت به روي من باز نمودند و قبرم را وسعت دادند و متنعم هستم به انواع نعمت هاي بهشت و مانوس به زيارت مومنين که به نزد من مي آيند و خوشحال هستم به دعا و قرائت و احسان به آنها، بعد فرمود: اي سيد شريف اگر اين نعمت ها را نداشتم چگونه مي توانستم اين مردم مومن را ياري کنم؟ سيد فرمود: من از خواب بيدار شدم و دانستم که آنچه مجلسي در حيات خود از مال دنيا جمع کرده عين مصلحت دين و منفعت اسلام و مسلمين بوده است. ــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۹.الکافی،ج ۶ ص ۳ ۱۰.مستدرک الوسایل، ج۱۴، ص۴۶ .
. و 🔆 این همه سر و صدا برای چیست؟!! 🔹روز عاشورایی، مرحوم شیخ مرتضی انصاری(ره) جلوی در ورودی صحن مطهر امیرالمؤمنین(ع) ایستاده بود و از دسته‌جات سینه زنی استقبال می‌کرد و در کنار او أفندی که از طرف حکومت عثمانی حاکم عراق بود، ایستاده بود. 🔸أفندی از شیخ انصاری پرسید: "ای شیخ، هم ما قبول داریم که حسین(ع) مظلوم شهید شده و یزید انسان پست و خونخواری بود و ما هم در عزای آن بزگوار غمگین هستیم، اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟ سینه زنی، زنجیرزنی، دسته راه انداختن، گِل به سر مالیدن و ...، اینها چه هدفی را دنبال می‌کنند؟!" 🔹شیخ انصاری فرمودند: "سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت و با این مراسم تلاش می‌کنیم دوباره چنین نشود." 🔸أفندی پرسید: "یعنی چه؟" 🔹شیخ انصاری فرمود: "در جریان غدیر، پیامبر (ص) در برابر صد هزار نفر، علی(ع) را با صراحت به وصایت خود برگزید و شما انکار کردید و گفتید غدیر نبوده یا اگر بوده چیز مهمی نبوده است، فقط سفارش به دوستی با علی (ع)بوده است." ⛔️اشکال از ما بود که عید غدیر خم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد. ترسیدیم که اگر عاشورا را هم بزرگ نشماریم و با شعار و تظاهر برگزار نکنیم، شما انکار کنید و بگویید اصلا حسین(ع) شهید نشد یا حسین(ع) را راهزنان میان راه کشتند و یزید (لعنت الله علیه) انسان با تقوایی است! .
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صبحانه ایرانی 1402 - شبکه 2 - ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲.mp3
17.96M
🎙صوت کامل بحث علیه السلام در آثار اهل سنت 💡 📺 ☕️ 📆 یکشنبه ، ۰۴/۱۱ 📋 موضوع: نسائی و نگارش کتاب برای علیه السلام (خصایئص) 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🎤 اجمل آیه علي اعلى عالي علي گلبي نبضه علي مالي دونه ولي غَيْره مالي مغيث هوّ بس املي كل دعائي يا علي مولا كل رجائي يا علي مولا ذكري تسبيحي و صلواتي كل ندائي يا علي مولا گلبي گلبي گلبي علي علي شهگاته نبضي نبضي نبضي حيدر علي دگّاته روحي نفسي عمري بيده علي و مالكني يعني هوَّ حبي و مَاگدر علی فرگاته یا مرتضی یا حیدر 2 * غیرة الله علي هوَّ شمس الزمن للامامه نفس و للنبي المؤتمن اُمّي رضعتني حب علي باللّبن انتمائي. يا علي مولا كبريائي يا علي مولا آنه بس مرتضى أمامي اقتدائي يا علي مولا عشقي عشقي حيدر علي علي معشوقي يعني اعني حيدر حبّه جرى بعروگي كل وجودي ينطق اسم وليد الكعبه روحي رَوْحي اسمه علي و سبب كل شوقي یا مرتضی یا حیدر 2 * خادم خدمة الحسين عليه السلام ناصرالبوعبید ✍ 👇
. 🎤 ✍ مامن نوکرا هیئته نقطه‌ی وصل ما هیئته کربلا کربلا کربلا هیئته هیئت نشون وحدته، هیئت نماد عزته هیئت برا حسینیا یه فرصت رفاقته رفیق باشیم رفیقایی مثل بریر و زهیر همونایی که سبقت گرفتن توی کار خیر واعتَصِمُوا بِحَبلِ الله، بِحُبِّ الحسین ثارالله .................................................. جمع اهل بکا هیئته مهبط اولیا هیئته کربلا کربلا کربلا هیئته هیئت بهشت عالمه، هیئت شکوه پرچمه هیئت قرار نوکرا تُو شبهای محرّمه محرم‌ها همه پای یک بیرق و منبرند محرم‌ها جوونا به دور علی اکبرند واعتَصِمُوا بِحَبلِ الله، بِحُبِّ الحسین ثارالله .................................................. یار خون خدا هیئته جلوه‌گاه وفا هیئته کربلا کربلا کربلا هیئته هیئت قرار همدلی، هیئت بهار منجلی هیئت دیگه‌ای برای عهدِ با علی چقدر خوبه که آقات روی تو حساب وا کنه چقدر خوبه شهادت برای تو امضا کنه واعتَصِمُوا بِحَبلِ الله، بِحُبِّ الحسین ثارالله .👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای غدیر کارکردن و هزینه کردن باعث میشه انسان مستجاب الدعوه شود. بشنوید 👆 روز برای خانواده خودتان هم بیشتر هزینه کنید....
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
برای غدیر کارکردن و هزینه کردن باعث میشه انسان مستجاب الدعوه شود. بشنوید 👆 روز #عید_غدیر برای خانواد
. 4⃣ چهار روز دیگر تا عید بزرگ خم امام رضا علیه السلام درباره آراستن خود در روز عید مى فرماید: روز غدیر, روز آراستن و زینت است. پس هر کس براى روز غدیر زینت کند, خداوند هر خطاى کوچک و بزرگ او را مىآمرزد و فرشتگانى را به سوى او مى فرستد و آنان هم نیکى هاى او را مى نگارند و مراتبش را تا عید غدیر سال آینده بالا مى برند. (اقبال الاعمال، ج 1، ص465) .
. 🌼درسی از واقعه غدیر🌼 حضرت آیت الله (ره): 🔹درسی که می‌خواهم از غدیر بگیرم این است که همان مردمی که با علی بیعت کردند بعد از هفتاد روز[بیعتی که کرده بودند را] فراموش کردند! کوشش کنیم ما مردمی پیمان‌شکن نباشیم. 🔸 امروز بیایید با علی بیعت کنید؛ بگویید یا علی! از امروز قرار می‌گذاریم آن راهی که شما نشان دادید در همان راه برویم، در آن راهی که شما قدم برداشتید به جای آن قدم می‌گذاریم، مثل شما نمی‌توانیم بشویم اما دنباله‌رو این کاروان باشیم؛ دروغ نگویید، غیبت نکنید، به همسایگان و به خویشاوندانتان رسیدگی کنید. اگر مسلمان‌ها این دستورات اسلام را عمل می‌کردند مبتلا به این بلاهای خانمانسوز نمی‌شدند. نکردیم که چنین شد! 🔹کدام مسلمانی است که از وضع چندتا همسایه‌اش خبر داشته باشد؟! کدام مسلمانی است که امروز، روز عید غدیر، به چندتا از ارحام فقیرش سر زده باشد؟! مگر علی نبود که شب‌ها در خانه فقرا می‌رفت؟! مگر شما پیرو آن علی نیستید؟! چه چیزی از علی یاد گرفتید؟! این کدام پیروی از علی است؟! نمازش؟! روزه‌هایش؟! شب‌زنده‌داری‌هایش؟! قرائت قرآن کردنش؟! در خانه فقرا رفتنش؟! تواضعش؟! دلسوزی او برای مردم؟! خیرخواهی او برای دوست و دشمن؟! کدام‌یک را یاد گرفتید؟! 🔸بیایید امروز پیمان ببندید که آنچه را می‌دانید؛ عمل کنید؛ آنچه نمی‌دانید پیشکشتان. آنچه دارید نگذارید از دستتان برود؛ آنچه ندارید و هنوز نیاموختید پیشکشتان. اگر به آنچه دارید ارج نهادید خدا توفیق می‌دهد که بیشتر از آن را هم بیاموزید اما اگر به آنچه می‌دانید عمل نکردید آن‌ هم از دست شما خواهد رفت! .
. و در ذكر مصيبت يك زبان حال وجود دارد و يك زبان قال. آن فرمايشاتی است كه از دو لب مبارك ائمة اطهار خارج شده است، و در كتب معتبره صحت آن سخنان تأييد شده است. آن سخناني است كه احتمال ميرود ائمه اطهار آنها را گفته باشند يا اينكه برداشتي است كه يك مداح يا يك شاعر از يك واقعه يا مصيبت به دست آورده است. 💠نكات حائذ اهميت در زبان حال نكته1: در زبان حال خواني مطلق صحبت نكنيد و بهتر است بگوييد كه ممكن است فلان حرف زده شده باشد. طوري كه مستمع متوجه شود ؛ اين سخن زبان حال است و عين روايات يا تاريخ اهل بيت نيست تا خداي ناكرده مبتلا به دروغ بستن به ائمه اطهار نشويم، چرا كه اين مسئله حرام است و گناه بسيار بزرگي محسوب ميشود. نكته2: زبان حال بايستي عقلاني و ريشه در روايات و تاريخ داشته باشد، فلذا هر مطلب بدون ريشه و مبنا را نمي توان به عنوان زبان حال، به اهلبيت(ع) نسبت داد. نكته3: زبان حال مي تواند به زبان نثر باشد يا به زبان شعر. البته زبان حال را بيشتردر شعر مي توان جستجو كرد. 🔶نمونه اي از به زبان نثر امام حسين(ع) كنار بدن حضرت عباس نشست و خونها را از صورت برادر پاك كرد. در اين زمان حضرت عباس (ع) آهي كشيد. امام فرمود برادرم چرا آه ميكشي؟ ـ عرضه داشت يا سيدي و مولاي! دلم ميخواست در اين لحظات آخر، دست درگردن شما بيندازم، اما چه كنم كه دست در بدن ندارم. 🔶دو نمونه از به زبان نظم بيت سوم شعر زير، زبانحال حضرت علي(ع) كنار بستر حضرت زهرا(س): آمد كنار بستر زهرا دمي نشست آهي كشيد و آينهاش را نگاه كرد خورشيد آسمان ولايت ستاره ريخت تايك نظر به هاله اطراف ماه كرد "آن روسيه كه بست به روي تو راه را روي تو نه روز علي را سياه كرد" حضرت رقيه(س): سر بابا در آغوشش گرفت و گفت اي بابا گذارم لب به گوشت تا كه رازي را كنم افشا تو ميداني كه زد سيلي به رويم از جفا گويم هـمـان دستي كه سيلي زد به روي مادرم زهرا 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◻️ [جلسه‌ی دوم] 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 تیرماه ۱۴۰۲شمسی 📚 مطالب مطرح شده: ۱. مدح امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ای زینت کائنات، مهدی ۲. سازمانِ وکالت در عصر امام هادی علیه‌السلام _ عثمان بن سعید عمروی، باب و وکیلِ امام هادی علیه‌السلام _ وکلای امام هادی علیه‌السلام در شهرهای مختلف _ وکیلِ خادم _ وکلای مُبلّغ ۳. نقش امام هادی علیه‌السلام در آماده‌سازی عصر غیبت _ ارتباط کتبی