eitaa logo
دارالقرآن بسیج سمنان🌹
78 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.5هزار ویدیو
312 فایل
ترویج وتعلیم تربیت قرآنی، نهج البلاغه ای، صحیفه سجادیه ای وسبک زندگی اسلامی درکانال دارالقرآن بسیج صالحین سمنان
مشاهده در ایتا
دانلود
در روايات آمده است: كسانى كه عيب جنس خود را به مشترى نگويند، فرشتگان، آنان را لعنت مى‌كنند وكسانى كه با مكر وحيله ديگران را فريب دهند، بدترين مردم هستند. «2» كم‌فروشى، يكى از منكرات بزرگ اقتصادى است كه همه آفات لقمه حرام را به دنبال دارد. كم‌فروشى، تنها در داد و ستد نيست، بلكه ممكن است افرادى در تدريس، طبابت، نظارت، مهندسى و شئون ديگر زندگى نيز كم‌فروشى كنند و چنان كه بايد حقّ ديگران را ادا نكنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یار میگفت؛ بزودی فتنه هایی درپیش خواهید داشت، درآن روز من نیستم؛پشتِ آقا را خالی نکنید:)!
Tafsir E Hamd 35_برش.mp3
4.1M
تفسیر انا لله وانا الیه راجعون آیت الله جوادی آملی بی نهایت کلام زیبا. وگوش کردنی است حتما بشنوید کلام بهشتی. برجان های بهشتی می نشیند وجان را حلاوت می بخشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page375.mp3
1.15M
تلاوت صفحه ۳۷۵
زُبُرِ» از واژه‌ى‌ «زُبُرِ» به معناى نوشتن و جمع «زبور» به معناى كتاب است. حضرت اسماعيل، هود، صالح و شعيب عليهم السلام، به زبان عربى سخن مى‌گفته‌اند. فرشته‌ى وحى داراى چند نام است: روح‌الامين، روح‌القدس، شديدالقوى، رسولٌ‌كريم و جبرئيل. دليل اين كه به جبرئيل «روح» گفته شده، يا به خاطر آن است كه دين و روح مردم به واسطه‌ى او زنده شده، يا خودش موجودى روحانى است.
إِنَّهُ لَتَنْزِيلُ رَبِّ الْعالَمِينَ «۱۹۲» نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ «۱۹۳» عَلى‌ قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِينَ «۱۹۴» والبتّه اين (قرآن) فرستاده پروردگار جهانيان است. (كه جبرئيل) فرشته‌ى امين الهى آن را فرو آورده است بر دل تو، تا از هشداردهندگان باشى. بِلِسانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ «۱۹۵» وَ إِنَّهُ لَفِي زُبُرِ الْأَوَّلِينَ «۱۹۶» (اين قرآن) به زبان عربى روشن (نازل شده) و همانا (خبر) آن در كتاب‌هاى (آسمانى) پيشين آمده است
قرآن را ساده ننگريم، زيرا: الف: سرچشمه‌ى آن، «رَبِّ الْعالَمِينَ» است. ب: واسطه‌ى آن، «الرُّوحُ الْأَمِينُ» است. ج: ظرف آن، قلب پاك پيامبر صلى الله عليه و آله‌ «قَلْبِكَ» است. د: هدف آن، بيدارى مردم‌ «الْمُنْذِرِينَ» است. ه: زبان آن، فصيح و بليغ‌ «عَرَبِيٍّ مُبِينٍ» است. و: بشارت آن، در كتاب‌هاى پيشينيان، «زُبُرِ الْأَوَّلِينَ» است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شنیدم به شهید ( آرمان علی وردی) گفتن به بگو ولت میکنیم، وگرنه بیشتر میزنیمت آرمان هم گفته ، شما بزنید....😭 . 🌺
◽️وَ إِنَّمَا سُمِّيَتِ الشُّبْهَةُ شُبْهَةً لاَِنَّهَا تُشْبِهُ الْحَقَّ 🔴شبهه تنها از اين جهت شبهه ناميده شده که شباهتى به حق دارد (هر چند در واقع باطل است). ✍و به همين دليل سبب فريب گروهى از ساده لوحان و دستاويزى براى شيطان صفتان، جهت فرار از حق مى شود. 📘
درس اخلاق 4 آبان 1401.mp3
25.82M
﷽ 💌 به دوستانمون هم پیشنهاد بدهیم 💎 سخنرانی مهم و کاربردی استاد عابدینی 🔸️جنگ‌شناختی، قوه‌ی‌خیال 🔸️تحلیل آشوب‌های اخیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page376.mp3
1.03M
تلاوت صفحه 376 💜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغاوُونَ «۲۲۴» أَ لَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِي كُلِّ وادٍ يَهِيمُونَ «۲۲۵» وَ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ ما لا يَفْعَلُونَ «۲۲۶» (پيامبر اسلام شاعر نيست، زيرا) شاعران را گمراهان پيروى مى‌كنند. آيا نديدى كه آنان در هر وادى سرگشته مى‌روند؟ و مطالبى مى‌گويند كه به آن عمل نمى‌كنند؟ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ ذَكَرُوا اللَّهَ كَثِيراً وَ انْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ ما ظُلِمُوا وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ «۲۲۷ شعراء» مگر آنان (شاعرانى) كه ايمان آورده و كارهاى نيكو انجام داده و خدارا بسيار ياد مى‌كنند، و پس از آن كه مورد ستم قرار گرفتند (به دفاع از خود) يارى مى‌طلبند (و با شعر از مظلوميّت خود دفاع مى‌كنند) و كسانى كه ظالمند، به زودى خواهند دانست كه به كدام بازگشتگاه باز خواهند گشت.
كلمه‌ى «غاوون» از «غى»، ضد رشد است، چنانكه در جاى ديگر مى‌فرمايد: «قَدْ تَبَيَّنَ‌الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» از آنجا كه كفّار قرآن را ساخته‌ى وهم و خيال، و پيامبر را شاعر مى‌دانستند، اين آيات آنان را محكوم مى‌كند كه طرفداران شعرا، گمراهانند ولى طرفداران پيامبر اسلام گمراه نيستند. شعرا بى‌هدف وسرگشته‌اند وبه گفته‌ى خود عمل نمى‌كنند، ولى پيامبر اين گونه نيست، هماهنگى ميان گفتار و رفتار پيامبر اسلام، نشانه‌ى آن است كه او شاعر نيست. از اينكه نام شعراى بى‌هدف در كنار دروغ‌سازانى كه شياطين بر آنان نازل مى‌شوند، آمده است، شايد بتوان ارتباطى ميان شيطان دروغ‌ساز و شاعر بى‌هدف هرزه‌گو كشف نمود.