eitaa logo
༺نجــوایِ‌عطــرِنــور༻
181 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
736 ویدیو
100 فایل
🔰قرارگاه‌فرهنگی‌ ╭┅─────┅╮ 🌺@h1_amir ╰┅─────┅╯
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ماهد
🔻مذاکره یا قلدربازی ؟! ️ ✍رهبرانقلاب: اگر برای آمریکا معلوم شد که فشار حدّاکثری اثر میگذارد، دیگر کشور و ملّت عزیز ما واقعاً روی آسایش را نخواهند دید؛ چون این سیاست پشت سر همه‌ی مطالبات ناحق و قلدرانه‌ی آمریکا قرار خواهد گرفت. اینکه اینها اصرار به مذاکره دارند به خاطر این است. ۹۸/۶/۲۶ @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
🔸خمس هدیه ❓سؤال: مبلغی پول را در روزهای نزدیک به پایان سال به همسرم دادم، آیا به این پول خمس تعلق می‌گرفته یا خیر؟ ✅ پاسخ: اگر هدیه عُرفاً مناسب شأن باشد در نظر عُقلا سفاهت و اسراف محسوب نشود و بخشش صوری و به قصد فرار از نباشد، خمس ندارد. 🔹منبع: پایگاه اطلا‌ع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب @janam_fafaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
🔹دستگیری قاتلان بسیجی آمر به معروف جانشین پلیس تهران بزرگ: در پی یک درگیری در خیابان استخر، بسیجی آمر به معروف «محمد محمدی» با ضربات چاقو به شهادت رسید. پلیس عاملان قتل را در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر کرد. ۴ نفر از عوامل به هویت آرمان ۱۸ ساله، مهدی ۲۶ساله، هادی ۲۴ ساله و افشار ۳۵ ساله در منطقه خاک‌سفید دستگیر شدند که به مشارکت در نزاع منجر به قتل اعتراف کردند. از شهید محمدی دو فرزند ۱۱ و ۸ ساله به یادگار مانده است. @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
‏هم منتظر و طالب مهــدی هستی هم یاور و هم نائبِ مهدی هستی عمری اگــــر از تــو دم زدیم آقاجان چون راهِ رسیدنِ به مهدی هستی @Emamkhobiha🌹
🚨 📢 *کارگاه تخصصی نشانه های حتمی ظهور * 🔹آیا سال ۱۴۰۰؛ سال ظهور است❓ 🔹چقدر با نبرد قرقیسیا فاصله داریم❓ 🔹 نقش فتنه(آتشی که از آذربایجان برمی خیزد) در ظهور‼️ 🔹بررسی وضعیت اقتصادیِ جهان قبل از ظهور❗️ 🔹بررسی وضعیت ایران و عراق در آستانه ظهور 🔹مشاوره رایگان تنظیم سیر مطالعاتی 🔹سایر مباحث کاربردی شما می توانید در ۱۶ جلسه کارشناسی شده علم و دانش خود را نسبت به نشانه های ظهور تکمیل کنید💯 تخصصی مرجع محتوایی مربیان ومبلغان؛🔰🔰 🆔https://eitaa.com/joinchat/1107361815C4a965d8ac7 🔺خودتان را در برابر مدعیان دروغین بیمه نمایید👆👆👆
هدایت شده از ماهد
🚨 فوری / واکنش امشب رهبر انقلاب به سازش جدید کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی 🔻ملتهای مسلمان با رژیم صهیونیستی را به هیچ‌وجه تحمل نخواهند کرد. امریکاییها اگر خیال میکنند که مسأله‌ی منطقه را به این شکل حل خواهند کرد، اشتباه میکنند. هر رژیمی که پشت میز مذاکره با رژیم غاصب صهیونیست بنشیند، موقعیتش در میان ملتش متزلزل خواهد شد. @janam_fadaye_Rahabar
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 👈این دو جمله چه فرقی باهم دارند؟ 🌺سالته الدراهمَ 🌺سالته عن الدراهم 🔥اولی متعدی به دو مفعول به نفسه است. 🔥دومی متعدی به مفعول دوم بوسیله حرف مجاوزه است . 🌷توجه : اگر لغت (سوال)در کلام متعدی به نفسه باشد در این صورت مقصود طلب است .پس : ⚡️سالته الدراهمَ=از او درهم ها را طلب کردم. 🌷توجه : اگر لغت (سوال) متعدی به مفعول دوم بوسیله حرف مجاوزه باشد . در این صورت مقصود بررسی احوال(کیفیت ان مکان ان و ...) شیء است . پس : ⚡️سالته عن الدراهم=از او در مورد درهم ها سوال کردم. 🌸 @vazife110
انقلاب اسلامی مجدد نیاز به جوانان دارد چون جوانان محل بُروز این دو واقعیت هستند: «استقامت» و «قیام». جوانان کسانی هستند که بر بستر انقلاب پرورده و تربیت شده اند و انقلاب اول، هر آنچه داشته در وجود آن ها تثبیت کرده و حالا این نسل بنا دارد گام دوم را بردارد. «امید»، روح اصلی بیانیه گام دوم مخاطب بیانیه ی رهبر انقلاب، جوانان بودند. در این بیانیه هرجا که مشکل و معضلی در مسیر انقلاب تبیین گردیده، حل آن به جوانان سپرده شده است و روح اصلی همه ی این راه حل ها که روح اصلی کل این بیانیه نیز هست، «امید» است؛ «امیدِ صادق» که در گفت وگو با جوانان، خود را بیشتر به ظهور کشیده و حتی سلام آخر نیز خطاب به جوانان است. اما چرا این میزان تأکید بر امید و بر جوانان؟ پیش از این، می توانستیم این نکته را در سبک عزل و نصب های جدید رهبر انقلاب دریابیم، اما در پیام اخیر ایشان، این تأکید بر جوانان، خود را به صورت جدی تری نمایانده است. با این بیانیه به طور رسمی و بی سابقه ای کار به جوانان محول شد. در واقع این بیانیه، بیان یک واقعیت خارجیِ در حال رخ دادن است. پرسش این است که این واقعیت چیست و چرا این میزان تأکید بر روی آن است؟ توجه به جوان یعنی توجه به هویت آینده کشور توجه به جوان یعنی توجه به هویت آینده ی واقعی کشور؛ نه آینده ای تخیلی، بلکه آینده ای که قوه ی آن امروز در جان امت در قالب همین جوانان بُروز کرده است. نگاه به آینده یعنی نگاه به جوان. رهبر انقلاب، دستاوردها و گذشته را هم اگر در این پیام مرور می کنند، برای جوان و برای آینده است، یعنی قرائت تجربیات هم حتی طعم آینده دارد؛ آینده ای که اگر امروز بخواهیم با آن سخن بگوییم باید رو به جوان کنیم؛ جوانی که وقایع تاریخی انقلاب را ندیده است؛ برای همین برای او مقوله ی تاریخ باید جدی باشد تا بتواند تجربه ی انقلاب را بازخوانی کند. بازخوانی او باعث می شود این تجربه دقیق تر و درست تر به او منتقل شود. و البته با اندیشه ی رشدیافته و ایمان عمیق شده ی جوان امروزی که در طول این چهل سال حاصل شده، بازخوانی تاریخ می تواند تقریر دقیق تری از تجربیات ارائه کند؛ تجربیاتی که بسیاری از آن ها چه بسا در حجاب معاصرت، درست فهمیده نشده است. اما توجه به آینده و سخن گفتن با جوانان که همیشه امر مطلوبی است، چرا امروز در چهل سالگی انقلاب و در پیام رهبر این قدر جدی است؟ چرا این ویژگی باید امروز و در این زمان این قدر به چشم بیاید؟ آیا دلیل، آن است که در جنگ امروز خود، نیاز به امید داریم و امید کالایی است که نزد جوانان بیشتر یافته می شود؟ یا اینکه نسل پیرمرد و فرتوت گذشته، قدرت مدیریت کشور را ندارند و ریشه ی دشواری های کشور پیر شدن مسئولین است؟ جشن تثبیت انقلاب به نظرم هیچ یک از این امور، پاسخ اصلی نیست. دلیل اصلی بُروز و ظهورِ توجه به جوانان، دورانی است که پشت سر گذاشته ایم و دورانی است که در حال آغازش هستیم. کل جریان انقلاب در این چهل سال توانست خود را تثبیت کند. پس بعد از این تثبیت، زمانه ی «بُروز مجدد انقلاب اسلامی» است. بنا است تاریخ بشریت یک بار دیگر پوست اندازی کند. جشن ۵۷، جشن یک قیام و جشن «مقلب القلوبی» خداوند بود و جشن آغاز یک عصر توحیدی. اما در بهمن ۹۷ بناست جشن «تثبیت انقلاب» گرفته شود. انقلاب تثبیت شد. پس باید جشن «ثَبِّت قُلوبنا علی دینِک» گرفته شود. امام می گفت «حفظ انقلاب» دشوارتر از اصل انقلاب است. در پیمودن مراحل سلوک به سمت خدا، بعد از تثبیت هر قدم، نوبت برداشتن گام بعدی است و بعد از هر قدمی که برداشته می شود، نوبت تثبیت آن است. امروز بعد از تثبیت انقلاب، نوبت بُروز قیامی دیگر است. معنای حفظ انقلاب، شروع دوباره و برداشتن گام بعدی است؛ انقلابی بعد از انقلاب، انقلابی از درون انقلاب، نورٌ علی نور؛ انقلابی که نظام اسلامی را به هم نمی زند بلکه آن را حقیقتی مقدس و سازگار با خود می داند. این انقلاب، از درون نظام می گذرد و به فکر تغییر رفتارها و دیدگاه های مدیران و مجریان و نقش آفرینان است. این انقلاب، در اراده ی عمومی مردم رخ می دهد؛ همان اراده ای که اساس همه ی حرکت ها و موتور اصلی رشد و پیشرفت کشور است. با این حساب اگر بناست فردایی را آغاز کنیم و آینده ای بُروز کند و قدم جدیدی برداریم، باید به حقیقت آینده خیره شویم؛ حقیقتی که در متن مردم حضور دارد. آینده آنجا که وجود واقعی پیدا می کند، خود را در نسل جوان نشان می دهد. گام دوم انقلاب: بُروز قیام بر بستر استقامت امروز روز بُروز جوان تربیت شده ی انقلاب است. انقلاب در تربیت یک نسل هر چه کرده، حالا بناست محصول کارش را به تماشا بنشیند و تماشای محصول یعنی سپردن مسئولیت و کار به دست آن نسل؛ نسلی که با انقلاب تربیت شده است. این نسل جوان ویژگی هایی دارد اما همه ی ویژگی های او را در همین دو کلمه می توان خلاصه کرد: «انقلاب» و «جوان». بُروز دیگرباره ی
انقلاب یعنی زمانه ی بُروز استقامت؛ «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک»[1] که با صوت پُرآرزوی پیامبر صلی الله علیه وآله آمیخته و به گوش تاریخ می رسد، آنگاه که فرمود «شَیَّبَتنی سورَةُ هودٍ لِمَکانِ هذِهِ الآیَةِ».[2] حضرت امام، انقلاب را به «قیام لله» معنا می کرد. او می گفت این حقیقتِ یقظه است که اولین مراحل منازل عرفانی است؛ از همین جا حقیقت بیداری اسلامی را معرفی کرد. با این حساب، قیام اولاً یک تحول درونی است که در یک امت اتفاق می افتد. اولین بُروز جدی قیام لله نیز یک واقعه ی کلان توحیدی است. این واقعه ی توحیدی همان است که به قول رهبر انقلاب، «نفی عبودیت غیر خدا» روح آن است. اینجاست که کشوری که قیام می کند، با طاغوت درگیر می شود؛ استبداد را خراب می کند و روی پای خود می ایستد و به چیزی جز مقاصد «الله» فکر نمی کند. و مقاصدِ الله یعنی آرمان های انقلابی. حفظ قیام یا همان استقامت، منشأ قدرت است؛ که خداوند فرموده «اَلَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَ لا تَحزَنوا وَ أَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ»[3] ملائکه، مظهر قدرت و قوای این عالم هستند؛ اگر امتی استقامت ورزید، قدرت او بُروز می کند؛ قدرتش در جهان خود را نشان می دهد. حالا دیگر اندازه ها و قواره ی مبارزه ی او تغییر می کند و تمام قدرت های شیطانی عالم برای از بین بردن او دست به کار می شوند. حالا مهم ترین ویژگی پیام الهی که قوای روحانی عالم به او می گویند این است که «أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا» یعنی امید داشته باش و نترس. نه ناامید باش و نه خوف کن. بلکه ای امتِ استقامت کرده! مهیای یک گام جدید و رو به جلو باشید: «وَ أَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ». بله، دوران و زمان بشارت نیز فرامی رسد. بُروز قیام بر بستر استقامت، یعنی برداشتن گام دوم انقلاب؛ و این نیاز به جوانان دارد چون جوانان به قول امام به ملکوت نزدیک ترند. جوانان نفوس مستعدتری برای قیام دارند. اساساً اگر می خواهید درباره ی انقلاب سخن بگویید، با جوانان سخن بگویید. جوان آرمان ها را سریع تر می فهمد؛ او به آرمان ها نزدیک تر است. سخن گفتن رهبر با جوانان یعنی دوران بُروز دوباره ی آرمان ها فرارسیده است؛ اما خوب توجه کنید که این بار بناست آرمان ها در بستری از انقلاب چهل ساله، دوباره بُروز کنند و این تجلی انقلاب با انقلاب ۵۷ تفاوت های جدی خواهد داشت. انقلابِ مجدد در بستر تثبیت انقلاب، با انقلاب در بستر فرهنگ غیرانقلابی فرق می کند؛ آن انقلاب اولاً بنای تغییرات در ساختار، نظام و شالوده ی کلان را داشت؛ این انقلاب اما ساختارهای مقدس شکل گرفته را به رسمیت می شناسد و بنای تغییر ساختارهای میانی را دارد. آن انقلاب، سطحی از فهم نسبت به شعارها و تمایلی فطری به آرمان ها داشت و البته پُر از شور بود؛ این انقلاب اما عمیق تر به شعارها اندیشیده، آرمان ها را در بستر تجربه آزموده و تلاش می کند تا آن ها را در بستر واقعیت محقق کند. آن انقلاب سطح مبارزه اش محدود به یک دولت بود و به مرور در حال کشف مبارزه ی جهانی؛ این انقلاب اما در زمانه ی بُروز مبارزه ی جهانی است؛ مبارزه ای که یک امت را در محور یک جبهه قرار داده است؛ جبهه ای از امت های هماهنگ با یکدیگر در مقابل استکبار. پالایشی که انقلاب اول ایجاد می کرد، خیزش از اراده و اطاعت شیطانی و طاغوتی بود و حقیقتی اولاً سیاسی و ارادی و حاکمیتی داشت؛ اما این انقلاب بر بستری از سیاست و حاکمیت و ولایت قرار دارد و بنا دارد هویت فرهنگی و اقتصادی یک امت را بپیراید. نیاز مجدد انقلاب به جوانان این انقلاب مجدد نیاز به جوانان دارد چون جوانان محل بُروز این دو واقعیت هستند: «استقامت» و «قیام». جوانان کسانی هستند که بر بستر انقلاب پرورده و تربیت شده اند و انقلاب اول، هر آنچه داشته در وجود آن ها تثبیت کرده و حالا این نسل بنا دارد گام دوم را بردارد. حتی برای تغییر اراده ی عمومی مردم و اینکه انقلاب به دست جوانان سپرده شود نیز این خودِ جوانان هستند که باید دست به کار شوند. جوانان باید «گفتمان انقلاب» را با یک حرکت جدی به تمام جامعه منتقل کنند. حرکت امروز جامعه نیاز به امید دارد و آنجا که امید به صورت طبیعی، بیشتر از هر نقطه ای خود را نشان می دهد در وجود جوانان است. جوان، همین که وارد عرصه شود امید را می آورد، قبل از اینکه حتی زبان به سخن بگشاید. حالا فرض کنید جوان امروز سخن از امید بگوید، امیدِ صادق: «شما جوانان باید پیش گام در شکستن این محاصره ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شما است.»[4] شاید انقلاب را نتوان با پیش از آن و یا با بسترهای غیرانقلابی عالم مقایسه کرد؛ اما می توان انقلاب را با خودش سن
جید. اگر انقلاب را با خودش بسنجیم خواهیم دید آنچه باید می بودیم نیستیم و دلیل کُند شدن حرکت در برخی مقاطع، همان نکته ای است که نسل جوان امروز باید حل وفصلش کند: «بدانید که اگر بی توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ چهل ساله نمیبود -که متأسّفانه بود و خسارت بار هم بود- بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت.»[5] بنابراین اگر اراده ی عمومی مردم، این جریان و گفتمان انقلابی را دوباره با بسامدی بالاتر به چشم آورد، این گام را نیز برخواهیم داشت و دوران استقامت و مقاومت به تمامه بُروز خواهد نمود، یعنی جوانان انقلابی، کشور را تحویل خواهند گرفت. دوران جدیدی در حال آغاز است و رمز و رازها در این اشاره ی پیرِ سلوک امت انقلابی به نسل جوان نهفته است. رابطه ای است بین این پیر و این جوانان؛ رابطه ای که یادآور ارتباط امام و جوانان انقلابی و رزمنده است. پی نوشت ها [1] بخشی از آیه‌ی ۱۱۲ سوره‌ی هود: «پس، همان‌گونه که دستور یافته‌ای ایستادگی کن، و هر که با تو توبه کرده [نیز چنین کند] ...» [2] پیر کرد مرا سوره‌ی هود برای خاطر این آیه. [3] بخشی از آیه‌ی ۳۰ سوره‌ی فصلت: «... کسانی که گفتند: "پروردگار ما خداوند یگانه است!" سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: "نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!"» [4] بیانیه رهبر انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ [5] همان انقلاب اسلامی مجدد نیاز به جوانان دارد چون جوانان محل بُروز این دو واقعیت هستند: «استقامت» و «قیام». جوانان کسانی هستند که بر بستر انقلاب پرورده و تربیت شده اند و انقلاب اول، هر آنچه داشته در وجود آن ها تثبیت کرده و حالا این نسل بنا دارد گام دوم را بردارد. «امید»، روح اصلی بیانیه گام دوم مخاطب بیانیه ی رهبر انقلاب، جوانان بودند. در این بیانیه هرجا که مشکل و معضلی در مسیر انقلاب تبیین گردیده، حل آن به جوانان سپرده شده است و روح اصلی همه ی این راه حل ها که روح اصلی کل این بیانیه نیز هست، «امید» است؛ «امیدِ صادق» که در گفت وگو با جوانان، خود را بیشتر به ظهور کشیده و حتی سلام آخر نیز خطاب به جوانان است. اما چرا این میزان تأکید بر امید و بر جوانان؟ پیش از این، می توانستیم این نکته را در سبک عزل و نصب های جدید رهبر انقلاب دریابیم، اما در پیام اخیر ایشان، این تأکید بر جوانان، خود را به صورت جدی تری نمایانده است. با این بیانیه به طور رسمی و بی سابقه ای کار به جوانان محول شد. در واقع این بیانیه، بیان یک واقعیت خارجیِ در حال رخ دادن است. پرسش این است که این واقعیت چیست و چرا این میزان تأکید بر روی آن است؟ توجه به جوان یعنی توجه به هویت آینده کشور توجه به جوان یعنی توجه به هویت آینده ی واقعی کشور؛ نه آینده ای تخیلی، بلکه آینده ای که قوه ی آن امروز در جان امت در قالب همین جوانان بُروز کرده است. نگاه به آینده یعنی نگاه به جوان. رهبر انقلاب، دستاوردها و گذشته را هم اگر در این پیام مرور می کنند، برای جوان و برای آینده است، یعنی قرائت تجربیات هم حتی طعم آینده دارد؛ آینده ای که اگر امروز بخواهیم با آن سخن بگوییم باید رو به جوان کنیم؛ جوانی که وقایع تاریخی انقلاب را ندیده است؛ برای همین برای او مقوله ی تاریخ باید جدی باشد تا بتواند تجربه ی انقلاب را بازخوانی کند. بازخوانی او باعث می شود این تجربه دقیق تر و درست تر به او منتقل شود. و البته با اندیشه ی رشدیافته و ایمان عمیق شده ی جوان امروزی که در طول این چهل سال حاصل شده، بازخوانی تاریخ می تواند تقریر دقیق تری از تجربیات ارائه کند؛ تجربیاتی که بسیاری از آن ها چه بسا در حجاب معاصرت، درست فهمیده نشده است. اما توجه به آینده و سخن گفتن با جوانان که همیشه امر مطلوبی است، چرا امروز در چهل سالگی انقلاب و در پیام رهبر این قدر جدی است؟ چرا این ویژگی باید امروز و در این زمان این قدر به چشم بیاید؟ آیا دلیل، آن است که در جنگ امروز خود، نیاز به امید داریم و امید کالایی است که نزد جوانان بیشتر یافته می شود؟ یا اینکه نسل پیرمرد و فرتوت گذشته، قدرت مدیریت کشور را ندارند و ریشه ی دشواری های کشور پیر شدن مسئولین است؟ جشن تثبیت انقلاب به نظرم هیچ یک از این امور، پاسخ اصلی نیست. دلیل اصلی بُروز و ظهورِ توجه به جوانان، دورانی است که پشت سر گذاشته ایم و دورانی است که در حال آغازش هستیم. کل جریان انقلاب در این چهل سال توانست خود را تثبیت کند. پس بعد از این تثبیت، زمانه ی «بُروز مجدد انقلاب اسلامی» است. بنا است تاریخ بشریت یک بار دیگر پوست اندازی کند. جشن ۵۷، جشن یک قیام و جشن «مقلب القلوبی» خداوند بود و جشن آغاز یک عصر توحیدی.
اما در بهمن ۹۷ بناست جشن «تثبیت انقلاب» گرفته شود. انقلاب تثبیت شد. پس باید جشن «ثَبِّت قُلوبنا علی دینِک» گرفته شود. امام می گفت «حفظ انقلاب» دشوارتر از اصل انقلاب است. در پیمودن مراحل سلوک به سمت خدا، بعد از تثبیت هر قدم، نوبت برداشتن گام بعدی است و بعد از هر قدمی که برداشته می شود، نوبت تثبیت آن است. امروز بعد از تثبیت انقلاب، نوبت بُروز قیامی دیگر است. معنای حفظ انقلاب، شروع دوباره و برداشتن گام بعدی است؛ انقلابی بعد از انقلاب، انقلابی از درون انقلاب، نورٌ علی نور؛ انقلابی که نظام اسلامی را به هم نمی زند بلکه آن را حقیقتی مقدس و سازگار با خود می داند. این انقلاب، از درون نظام می گذرد و به فکر تغییر رفتارها و دیدگاه های مدیران و مجریان و نقش آفرینان است. این انقلاب، در اراده ی عمومی مردم رخ می دهد؛ همان اراده ای که اساس همه ی حرکت ها و موتور اصلی رشد و پیشرفت کشور است. با این حساب اگر بناست فردایی را آغاز کنیم و آینده ای بُروز کند و قدم جدیدی برداریم، باید به حقیقت آینده خیره شویم؛ حقیقتی که در متن مردم حضور دارد. آینده آنجا که وجود واقعی پیدا می کند، خود را در نسل جوان نشان می دهد. گام دوم انقلاب: بُروز قیام بر بستر استقامت امروز روز بُروز جوان تربیت شده ی انقلاب است. انقلاب در تربیت یک نسل هر چه کرده، حالا بناست محصول کارش را به تماشا بنشیند و تماشای محصول یعنی سپردن مسئولیت و کار به دست آن نسل؛ نسلی که با انقلاب تربیت شده است. این نسل جوان ویژگی هایی دارد اما همه ی ویژگی های او را در همین دو کلمه می توان خلاصه کرد: «انقلاب» و «جوان». بُروز دیگرباره ی انقلاب یعنی زمانه ی بُروز استقامت؛ «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک»[1] که با صوت پُرآرزوی پیامبر صلی الله علیه وآله آمیخته و به گوش تاریخ می رسد، آنگاه که فرمود «شَیَّبَتنی سورَةُ هودٍ لِمَکانِ هذِهِ الآیَةِ».[2] حضرت امام، انقلاب را به «قیام لله» معنا می کرد. او می گفت این حقیقتِ یقظه است که اولین مراحل منازل عرفانی است؛ از همین جا حقیقت بیداری اسلامی را معرفی کرد. با این حساب، قیام اولاً یک تحول درونی است که در یک امت اتفاق می افتد. اولین بُروز جدی قیام لله نیز یک واقعه ی کلان توحیدی است. این واقعه ی توحیدی همان است که به قول رهبر انقلاب، «نفی عبودیت غیر خدا» روح آن است. اینجاست که کشوری که قیام می کند، با طاغوت درگیر می شود؛ استبداد را خراب می کند و روی پای خود می ایستد و به چیزی جز مقاصد «الله» فکر نمی کند. و مقاصدِ الله یعنی آرمان های انقلابی. حفظ قیام یا همان استقامت، منشأ قدرت است؛ که خداوند فرموده «اَلَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَ لا تَحزَنوا وَ أَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ»[3] ملائکه، مظهر قدرت و قوای این عالم هستند؛ اگر امتی استقامت ورزید، قدرت او بُروز می کند؛ قدرتش در جهان خود را نشان می دهد. حالا دیگر اندازه ها و قواره ی مبارزه ی او تغییر می کند و تمام قدرت های شیطانی عالم برای از بین بردن او دست به کار می شوند. حالا مهم ترین ویژگی پیام الهی که قوای روحانی عالم به او می گویند این است که «أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا» یعنی امید داشته باش و نترس. نه ناامید باش و نه خوف کن. بلکه ای امتِ استقامت کرده! مهیای یک گام جدید و رو به جلو باشید: «وَ أَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ». بله، دوران و زمان بشارت نیز فرامی رسد. بُروز قیام بر بستر استقامت، یعنی برداشتن گام دوم انقلاب؛ و این نیاز به جوانان دارد چون جوانان به قول امام به ملکوت نزدیک ترند. جوانان نفوس مستعدتری برای قیام دارند. اساساً اگر می خواهید درباره ی انقلاب سخن بگویید، با جوانان سخن بگویید. جوان آرمان ها را سریع تر می فهمد؛ او به آرمان ها نزدیک تر است. سخن گفتن رهبر با جوانان یعنی دوران بُروز دوباره ی آرمان ها فرارسیده است؛ اما خوب توجه کنید که این بار بناست آرمان ها در بستری از انقلاب چهل ساله، دوباره بُروز کنند و این تجلی انقلاب با انقلاب ۵۷ تفاوت های جدی خواهد داشت. انقلابِ مجدد در بستر تثبیت انقلاب، با انقلاب در بستر فرهنگ غیرانقلابی فرق می کند؛ آن انقلاب اولاً بنای تغییرات در ساختار، نظام و شالوده ی کلان را داشت؛ این انقلاب اما ساختارهای مقدس شکل گرفته را به رسمیت می شناسد و بنای تغییر ساختارهای میانی را دارد. آن انقلاب، سطحی از فهم نسبت به شعارها و تمایلی فطری به آرمان ها داشت و البته پُر از شور بود؛ این انقلاب اما عمیق تر به شعارها اندیشیده، آرمان ها را در بستر تجربه آزموده و تلاش می کند تا آن ها را در بستر واقعیت محقق کند. آن انقلاب سطح مبارزه اش محدود به یک دولت بود و به مرور در حال کشف مبارزه ی جهانی؛ این انقلاب اما در زمانه ی بُروز مبارزه ی جهانی است؛ مبارزه ای ک
ه یک امت را در محور یک جبهه قرار داده است؛ جبهه ای از امت های هماهنگ با یکدیگر در مقابل استکبار. پالایشی که انقلاب اول ایجاد می کرد، خیزش از اراده و اطاعت شیطانی و طاغوتی بود و حقیقتی اولاً سیاسی و ارادی و حاکمیتی داشت؛ اما این انقلاب بر بستری از سیاست و حاکمیت و ولایت قرار دارد و بنا دارد هویت فرهنگی و اقتصادی یک امت را بپیراید. نیاز مجدد انقلاب به جوانان این انقلاب مجدد نیاز به جوانان دارد چون جوانان محل بُروز این دو واقعیت هستند: «استقامت» و «قیام». جوانان کسانی هستند که بر بستر انقلاب پرورده و تربیت شده اند و انقلاب اول، هر آنچه داشته در وجود آن ها تثبیت کرده و حالا این نسل بنا دارد گام دوم را بردارد. حتی برای تغییر اراده ی عمومی مردم و اینکه انقلاب به دست جوانان سپرده شود نیز این خودِ جوانان هستند که باید دست به کار شوند. جوانان باید «گفتمان انقلاب» را با یک حرکت جدی به تمام جامعه منتقل کنند. حرکت امروز جامعه نیاز به امید دارد و آنجا که امید به صورت طبیعی، بیشتر از هر نقطه ای خود را نشان می دهد در وجود جوانان است. جوان، همین که وارد عرصه شود امید را می آورد، قبل از اینکه حتی زبان به سخن بگشاید. حالا فرض کنید جوان امروز سخن از امید بگوید، امیدِ صادق: «شما جوانان باید پیش گام در شکستن این محاصره ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شما است.»[4] شاید انقلاب را نتوان با پیش از آن و یا با بسترهای غیرانقلابی عالم مقایسه کرد؛ اما می توان انقلاب را با خودش سنجید. اگر انقلاب را با خودش بسنجیم خواهیم دید آنچه باید می بودیم نیستیم و دلیل کُند شدن حرکت در برخی مقاطع، همان نکته ای است که نسل جوان امروز باید حل وفصلش کند: «بدانید که اگر بی توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ چهل ساله نمیبود -که متأسّفانه بود و خسارت بار هم بود- بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت.»[5] بنابراین اگر اراده ی عمومی مردم، این جریان و گفتمان انقلابی را دوباره با بسامدی بالاتر به چشم آورد، این گام را نیز برخواهیم داشت و دوران استقامت و مقاومت به تمامه بُروز خواهد نمود، یعنی جوانان انقلابی، کشور را تحویل خواهند گرفت. دوران جدیدی در حال آغاز است و رمز و رازها در این اشاره ی پیرِ سلوک امت انقلابی به نسل جوان نهفته است. رابطه ای است بین این پیر و این جوانان؛ رابطه ای که یادآور ارتباط امام و جوانان انقلابی و رزمنده است. پی نوشت ها [1] بخشی از آیه‌ی ۱۱۲ سوره‌ی هود: «پس، همان‌گونه که دستور یافته‌ای ایستادگی کن، و هر که با تو توبه کرده [نیز چنین کند] ...» [2] پیر کرد مرا سوره‌ی هود برای خاطر این آیه. [3] بخشی از آیه‌ی ۳۰ سوره‌ی فصلت: «... کسانی که گفتند: "پروردگار ما خداوند یگانه است!" سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: "نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!"» د[4] بیانیه رهبر انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ [5] همان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امام حسین(ع) اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🆔 @ArbaeenIR 📌 www.arbaeen.ir
📅 ۴۸ هفته تا اربعین ۱۴۰۰ 🔰 🔸امام صادق(علیه السلام) فرمودند: هرکسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین(علیه السلام) و حب زیارتش را در قلب او می‌اندازد و هر که را خداوند بدی‌اش را بخواهد، بغض نسبت به امام حسین(علیه السلام) و بغض زیارت آن حضرت را در قلب او می‌اندازد. 📜 وسائل الشیعه/ ج۱۴/ ص۴۹۶ 🆔@ArbaeenIR 📌www.arbaeen.ir
📦 🎨 پوستر : کاش شب جمعه‌ای زائر کویت شوم 📥 شما می‌توانید فایل این پوستر، اندازه و مربع آن را از این‌جا دانلود کنید: 🔗http://arbaeen.ir/?p=20879 جهت استفاده شما برای اشتراک‌، ، در مساجد، حسینیه‌ها و محافل خانگی... یک روز قبل از پنجشنبه منتشر می‌شود. 🆔 @ArbaeenIR
هدایت شده از ماهد
🌟 بااخلاص، شجاع، باتدبیر ✍رهبر انقلاب، در دیدار مردم قم: شهید سلیمانی، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛ صِرف شجاعت نبود؛ بعضی‌ها شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن این شجاعت را ندارند. بعضی‌ها اهل تدبیرند امّا اهل اقدام و عمل نیستند. از همه‌ی اینها بالاتر، اخلاص او بود؛ با اخلاص بود؛ این ابزار شجاعت و ابزار تدبیر را برای خدا خرج میکرد. ۹۸/۱۰/۱۸ @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
حجة الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی رحمه الله زمزمه عاشقانه با امام رئوف در یکی از سفرهایی که مقام معظم رهبری به مشهد داشتند، مستقیم به زیارت مشرف شدند . ایشان را برای شام دعوت کنم، دیدم معظم له در حال گریه و زاری است . حجة الاسلام والمسلمین موسوی کاشانی (از اعضای بیت - تهران) ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است در دیداری که مقام معظم رهبری از جانبازان شهر مقدس قم داشتند، از اولین نفری که مقابل در مستقر بود شروع به معانقه و حجة الاسلام والمسلمین ذوالنوری (فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق علیه السلام) سادگی و صفای ازدواج چند روز پس از خواستگاری خانواده بزرگوار حضرت آیت الله خامنه ای از دختر بنده، خدمت مقام معظم رهبری رسیدم . رهبری آورد و فرمود: آقا دوغ را برای شما درست کرده ام . مقام معظم رهبری خواستند کاسه را بگیرند که آیت الله خاتمی فرمود: نه! @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
💢دفاع مقدس برای کشور سرمایه سازی کرد👇 رهبر معظم انقلاب: از جمله آورده های دفاع مقدس 1⃣ امنیت کشور 2⃣ روحیه خودباوری در بین مردم 3⃣ حرکت به سمت نوآوری فنی و علمی 4⃣ اقدام به کارهای بظاهر نشدنی 5⃣ ارتقاء سرمایه های انسانی ما 📗 ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
📷طرح|حتی یک نفر از جوانان و نوجوانان کشور، در نماز سهل‌انگاری نکند. ۹۴/۱۱/۶ @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از بینات
🍃🌺 حضرت امام خمینی ﴿رِضوانُ الله تعالی عليه﴾ : 🌷شهادت ارثی است که از اولیاء ما به ما می رسد. آنها باید از مردن بترسند که بعد از مرگ، موت را فنا می دانند. ما که بعد از موت را حیات بالاتر از این حیات می دانیم چه باکی داریم. 🍃🌷اول آبان سالگرد شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی ﴿رَحمَْةُ الله عَليه﴾ ، در سال ۱۳۵۶ ، گرامی باد. 💐 هدیه به روح مطهر این شهید والا مقام ، فاتحة مع الصلوات. 🆔 @gh_karimi
هدایت شده از ماهد
دشمن علی بدان من عاشق شهادتم ارث باشد از شهیدان غیرت وشجاعتم پیرهن خاکی، پوتین وچفیه ام آماده است من حسینی مذهبم فدایی ولایتم @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
🔸انجام معامله غیرواقعی برای فرار از ربا ❓سؤال۱: اينجانب مبلغ يک ميليون تومان به كسى داده‌ام و براى فرار از همراه آن يک شئ كم‌ارزش را به مبلغ دويست هزار تومان به او فروخته‌ام و او هم به خاطر آن يک ميليون، آن شئ كم‌ارزش را خريده آيا اين چنين معاملاتى صحيح است؟ ✅ پاسخ۱: چنين معامله‌اى که در واقع نوعى حيله براى فرار از رباى قرضى است، شرعاً حرام و باطل است. ❓سؤال۲: مبلغ پولى را به رباخوارى بدهکارم آيا بايد به او پرداخت نمايم؟ ✅ پاسخ۲: مقدار زائد بر بدهكارى را ضامن نيستيد. 🔹منبع: پایگاه اطلا‌ع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
🔰 امام خامنه ای؛ جوانانِ ما با همه‌ی وجود برای حفظ امنیّت جنگیده‌اند،مبارزه کرده‌اند. چه در ماه‌های اوّلِ پیروزی انقلاب که حرکات شرارت‌آمیز و تجزیه‌طلبانه در برخی از مرزهای این کشور به تحریک دشمنان به وجود آمد،چه بعد از آن در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدّس که هشت سال به طول انجامید،و چه بعد از آن تا امروز که دشمنان سعی کرده‌اند امنیّت را از این کشور سلب کنند. جوانان مؤمنِ ما در سازمان های مسلّح از جمله در نیروی انتظامی با کمال رشادت و قدرت ایستاده‌اند و از امنیّت این کشور دفاع کرده‌اند. ✨هـفته نیروی انتظامی بر سبزپوشان ولایت مبارک🌹☘ @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
🔸معاوضه‌ی طلای نو با طلای مستعمَل ❓سؤال: آيا اگر طلاى مستعمل را با طلاى نو كنيم و مبلغى را بابت خريد طلاى نو به طلافروش بپردازيم اشكال دارد؟ ✅ پاسخ: طلاى مستعمل را به قيمت معيّنى به او بفروشيد و بعد طلاى نو را به قيمت معيّن بخريد. 🔹منبع: پایگاه اطلا‌ع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب @janam_fadaye_Rahabar
هدایت شده از ماهد
🚨 کسی که امر به معروف کند و خود آن عمل را انجام ندهد مشمول لعنت خدا می‌شود ✍ رهبر انقلاب: وقتی کسی را از منکرات نهی می‌کنید مثلاً ظلم کردن، تعرض کردن، تجاوز به دیگران، اموال عمومی را حیف و میل کردن، دست درازی به نوامیس مردم، غیبت کردن، دروغ گفتن، نمّامی کردن، توطئه کردن، علیه نظام اسلامی کار کردن، با دشمن اسلام همکاری کردن - وقتی که در دل شما نسبت به این کارها بغض وجود داشته باشد، این نهی، یک نهی صادقانه است. اگر خدای نکرده دل با زبان همراه نباشد، آن‌گاه انسان مشمول این جمله می‌شود که «لعن اللَّه الامرین بالمعروف التّارکین له». کسی که مردم را به نیکی امر می‌کند، اما خود او به آن عمل نمی‌کند؛ مردم را از بدی نهی می‌کند، اما خود او همان بدی را مرتکب می‌شود؛ چنین شخصی مشمول لعنت خدا می‌شود و سرنوشت بسیار خطرناکی خواهد داشت.۱۳۷۹/۰۹/۲۵ 📚بخشی از خطبه ۸۳ نهج البلاغه @janam_fadaye_Rahabar