eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
131 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
قال نولیبرال‌ها: کل شیءکالا و کل ارض بورس کالا! همه چیز کالا و همه جا بورس کالاست! یکی از هم دوره‌ای‌های دانشگاهم، معاون بورس کالای ایران است! اعتقاد دارد همه‌چیز باید به بازار آزاد! سپرده شود! او هم امام صادقی‌ست! ریش هم دارد احتمالا! این قصه‌های مربوط به خودرو و... هم کار این جماعت است! هدفشان هم راضی نگه‌داشتن بورس‌بازهاست! مردم هم به درک! اساسا مردم را آلوده کردند به بورس که بگویند ما به نفع مردم حرف می‌زنیم! مالی‌سازی اقتصاد در ادامه پروژه بزرگ کردن کیک اقتصاد است! همان کیکی که قرار بود بزرگ شود و به مردم برگردد! بورس، ادامه‌ی مکیدن اموال مردم توسط کمپانی‌های بزرگ و سفته‌بازان حرفه‌ای و صاحب سرمایه است! تکرار می‌کنم هر امام صادقی، امام صادقی نیست! ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
برنامه ریزی برای واحدهای ۵۵ متری در بلوکهای ۷ طبقه با تراکم حداکثر ۵۲۰ نفر در هکتار! کجا؟ نهضت ملی مسکن در شهر مقدس قم! برای اینکه عمق فاجعه را بهتر متوجه شویم عنایت بفرمایید که اکنون تراکم تهران به عنوان متراکم ترین کلانشهر کشور، حدود ۱۵۰ نفر در هکتار است. وقتی تهران با تراکم ۱۵۰ نفر در هکتار با این همه معضلات زیست محیطی و آسیبهای اجتماعی و ... مواجه شده است آنگاه با چنین طرحهای متراکمی چه اتفاقی در انتظار قم خواهد بود؟ به علاوه، نسبت این نوع طرحهای عمودی و متراکم با شهرسازی اسلامی ایرانی چیست؟ اگر حتی در قم (به عنوان مرکز علوم دینی) هم قرار نیست به اصول اولیه شهر اسلامی ایرانی پایبند باشیم پس چرا اینقدر این شعار تکرار شود؟! آقایان رسما اعلام کنند که مانیفست ما همان اصول شهرسازی مدرن و مبتنی بر تمدن غربی و نظام سرمایه داری است و تکلیف خودشان با مردم را مشخص کنند. اساسا مشکل آقایان برای طرحهای با تراکم کمتر و معقولتر چیست؟ در طرح نهضت ملی مسکن که زمین رایگان است و هزینه ای برای مردم ندارد، اصرار بر توسعه عمودی چه توجیهی دارد؟ بر فرض که در برخی استانهای کوهستانی محدودیت زمین داشته باشیم، اما قم که هیچ محدودیت جغرافیایی برای الحاق اراضی ندارد. مدیران مربوطه چه پاسخی برای قضاوت آیندگان خواهند داشت؟ انتظار می رود باتوجه به تاثیر چنین الگوهای شهرسازی بر تضعیف ارزشهای دینی و افزایش آسیبهای اجتماعی و فرهنگی، خود علمای عظام به این فاجعه ورود کنند و اجازه تکرار اشتباهات گذشته را ندهند. در غیر این صورت اگر این اتفاق در قم رخ دهد پس فاتحه سایر شهرها را هم باید پیشاپیش بخوانیم. @baladetayyeb
● مخصوص کتاب‌خوارها ● دوستان زیادی به کرّات درخواست داشتند سیر مطالعاتی مشخصی در موضوع اقتصاد به آنها معرفی کنیم. هرچند به خاطر اعتقادم به "استقلال فکریِ" افراد اساسا با این کار مخالفم و اعتقاد دارم باید همیشه، همه چیز را خواند و همیشه پرسشگر ماند و هیچ چیز جز "وحی و کلام معصوم" را به صورت ابدی نپذیرفت! ولی فقط از باب پیشنهاد برای شروع مطالعه چند منبع را خدمتتان معرفی می‌کنم. کتابهای مرسوم و متعارف دانشگاهی را معرفی نمی‌کنم زیرا آنها را اساسا علمی نمی‌دانم! ضمن اینکه دیگران آنقدر معرفی کرده‌اند، که نیازی هم نیست! منابع زیر عموما در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: اقتصاد اسلامی، نقد سرمایه‌داری و عدالت. ۱. اقتصادنا؛ علامه شهید صدر ۲. نظری به نظام اقتصادی اسلام؛ شهید مطهری ۳. جلد ۳۳ مجموعه آثار یا درآمدی بر اقتصاد تطبیقی؛ شهید مطهری ۴.‌ ربا در اسلام و دو جلد اقتصاد اسلامی (مباحث نظری و مباحث کاربردی)؛ آیت‌الله شهید بهشتی ۵. ۲۳ راز سرمایه‌داری؛ پرفسور ها جون چانگ ۶. نیکوکاران نابکار؛ پرفسور چانگ ۷. دکترین شوک؛ نائومی کلاین ۸. آثار و سخنرانی‌های پرفسور مسعود درخشان (به ویژه ۸ جلسه اقتصاد اسلامی، مقدمه کتاب دستبرد ناپیدا و مقدمه کتاب کاپیتالیسم) ۹. عدالت؛ مایکل سندل ۱۰. اقتصاد سیاسی جهانی؛ رابرت گیلپین ۱۱. اقتصاد ایران در دوره تعدیل ساختاری؛ فرشاد مومنی ۱۲. دولت و بازار؛ جبرائیلی ۱۳. لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ آنتونی آربلاستر ۱۴. اقتصاد کاربردی؛ ها جون چانگ ۱۵. بهای نابرابری؛ جوزف استیگلیتز ۱۶. دگرگونی بزرگ؛ کارل پولانی ۱۷. استراتژی‌های رشد و توسعه اقتصادی؛ محمدقلی یوسفی ۱۸. ژئوپلتیک گرسنگی (جغرافیای گرسنگی)، اثر رئیس اسبق فائو و برندهء نوبل ادبیات، خوزوئه دو کاسترو ۱۹. ابرطبقه، اثر استاد دانشگاه نیو اسکول آمریکا، دیوید راتکاف ۲۰. انسان بدهکار، لاتزارتو ۲۱. خاکریز اقتصادی؛ دکتر توکلی ۲۲. درسنامه اقتصاد مقاومتی؛ احمدعلی یوسفی ۲۳. نظام اقتصادی اسلام؛ میرمعزی ۲۴. حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد؛ یانیس واروفاکیس ۲۵. روش شناسی اقتصاد دکتر زریباف ۲۶. تحول نهادها و ایدئولوژی های اقتصاد، دایانا هانت ۲۷. یهودیان و حیات اقتصادی مدرن، زومبارت ۲۸. سرمایه داری و اخلاق پروتستان، وبر ۲۹. فلسفه اخلاق و تحلیل اقتصادی؛ هاسمن ۳۰. مجموعه مقالات عدالت که دکتر محمد نعمتی جمع‌آوری کرده ۳۱. کتاب ماهیت و علل بحران مالی ۲۰۰۸، گردآوری دکتر نعمتی و دکتر سلیمانی ۳۲. اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر؛ ابدالی بقیه‌اش بماند برای بعد... هر کدام را خواندید خوشحال می‌شوم نظرتان را در مورد کتاب برای حقیر ارسال کنید. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
🔰 روایت یک خرابکاری نسلی 🔹 در اوایل دهه هفتاد وقتی دولت آقای رفسنجانی به یک سازمان جهانی یهودی تعهد داد که رشد جمعیت تنها کشور رسمی شیعه جهان را به پایین ترین نرخ ممکن برساند؛ همفکران خود را دور هم جمع کرد که چکار کنند الان هر زن ایرانی به طور متوسط ۶فرزند دارد، چه کنیم این عدد را در کمترین زمان به یک یا دو برسانیم. ➖ با ابزار رسانه و فیلم سریال و.. خانه داری و فرزنداوری و فرزند زیاد داشتن رو تقبیح کنند. ➖ زنان و دختران رو به تحصیلات و اشتغال در جامعه سوق بدن(اینجوری آمار بیکاری پسران بالا میره) ➖ سن ازدواج رو بالا ببرند و عنوان کودک همسری رو باب کردند(دختری که میتوانست در ۱۶سالگی مادر شوند و پسر ۱۷ ساله با ریش و سیبیل گفتند کودک است!!!) ➖ محدود کردن فرزندآوری به بالای ۱۸ سال و زیر ۳۵ سال (دقیقا سنی که به تحصیلات مشغول میکنن و درصورتیکه زن از ۱۵تا ۵۵ سالگی میتونه بچه دار بشه) ➖ به هر بهانه و بزور عقیم کردن زنان در بیمارستانها(فقط مناطق شیعه) و بداخلاقی با زائو(فقط مادران میدونن بداخلاقی کادر زایمان یعنی چه و چقدر سخت و زجرآوره) ➖ زایمان طبیعی که ضامن سلامتی و آرامش مادر هست رو ممنوع کردند و بزور و به بهانه های مسخره با ظاهر مثلا علمی سزارین رو گسترش دادند تا حالا که رتبه اول سزارین در جهان هستیم(هشتاد و پنج درصد زایمانها سزارین هست) ➖ پر خرج کردن بارداری (لیست کردن انواع تست و آزمایش ها و سونوگرافی قبل و حین بارداری که فقط تو ایران هست) ➖ تحقیر شغل های تجاری و آزاد و ترویج شغل کارمندی و دولتی با حقوق ثابت و بیمه! ➖ کمرنگ کردن واسطه گری و سخت و پر دردسر کردن ازدواج (جهیزیه و مهریه و مراسم عروسی آنچنانی) با فیلم و سریال های تلویزیونی و سینمایی ➖ تحقیر روستانشینی و ترویج شهر و آپارتمان نشینی و فقط مصرف کننده بودن (بچه شهر بودن/دهاتی) ➖ تغییر سبک زندگی، تغذیه، پوشش و... که موفق شدند و غربی ها جایزه کاهش جمعیت را به مرندی دادند. اینک یک ایران با بحران جمعیت شیعه و زادو ولد زیاد وهابیت و تهدیدات امنیتی در آینده نزدیک. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
مصرعی بود در این بیت ولی سوخته است... مصرع: یک نیمه‌ی در بیت: خانه 💠 @H_ABASIFAR
هدایت شده از توییتر انقلابی
هر چی میگذره به این حرف دکتر مقصودی بیشتر باور پیدا میکنم که برعکس ادعای نولیبرالها، علت تورم در ایران کمبود نقدینگی است! نه مصرف کننده قدرت خرید دارد نه تولید کننده سرمایه در گردش کافی نه کسانی که میخوان وارد عرصه تولید شوند سرمایه اولیه همین نقدینگی که وجود دارد هم یکجا جمع شده 🗣🇮🇷حسین‌عباسی‌فر🇮🇷 (دلاوار) @twtenghelabi
یک نکته هم راجع به این منابع اینه که تقریبا هیچکدام از این کتابها را یک دانشجوی روتین اقتصاد تا سطح دکتری نمی‌بیند!
یک نکته مهم این که در حدیث مبارک جنود عقل و جهل، طمع از جنود عقل است و ضد آن یاس است که از جنود جهل به‌شمار می‌رود. رغبة از جنود جهل است که در مقابل زهد قرار می‌گیرد. و جالب اینکه انسان اقتصادی که در فضای لیبرال سرمایه‌داری نفس می‌کشه دقیقا انسانِ ناامیدِ آرزومند است! فلذا همیشه به دنبال حداکثر کردنِ حداقل مطلوبیتشان هستند و هیچوقت هم به کف مطلوبیت نمی‌رسند. آرزوی بی‌نهایت در عین ناامیدی، دردی‌ست بی‌درمان! مثل این است که آرزویت رسیدن به مشرق است ولی به سمت مغرب می‌دوی! هر چه بدوی دورتر می‌شوی! ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
نامه به رئیس جمهور.pdf
601.8K
متن کامل نامه بسیار مهم ۱۰ نهاد دانشگاهی و حوزوی فعال در زمینه معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی خطاب به رئیس جمهور محترم درخصوص لزوم تجدید نظر جدی در سیاستهای کلان مدیریت شهری و شهرسازی و تقاضا برای توقف دو کلان پروژه در تهران و قم (به عنوان پایتختهای سیاسی و مذهبی کشور). بخشهایی از این نامه مهم: - آیا صلاح است که در دولت انقلابی جنابعالی، برخی مدیران دائماً شعار شهر اسلامی ایرانی را در رسانه ها مطرح نمایند ولی در عمل، شهرسازی حاصل از تمدن معاصر غربی و نظام سرمایه داری را حتی در مهد علوم دینی و پایتخت مذهبی ایران بدون کم و کاست اجرا نمایند؟ آیا عملکرد چنین مدیرانی مصداق آیه شریفه لِمَ تَقولونَ مالا تَفعَلون (صف/۲) نیست؟ - در حالی که مساحت مجموع شهرها و روستاهای کشور فقط حدود یک درصد از مساحت کشور را تشکیل می دهد، خساست مدیران مربوطه در آزادسازی بخش ناچیزی از اراضی ملی برای شکستن احتکار زمین و تمرکز زدایی از کلانشهرها محل سوال جدی دلسوزان است. - اصرار برخی مدیران بر تداوم سیاستهای اشتباه شهرسازی و تراکم افزایی در کلانشهرها که محصول نظام سرمایه داری غربی است، سبب افزایش فاصله طبقاتی و افزایش ضریب جینی فضایی شده است و طبق پژوهشهای معتبر، این نوع سیاستهای شهرسازی عملاً به محرومتر شدن قشر محروم جامعه و ثروتمندتر شدن هرچه بیشتر قشر مرفه و دهکهای ثروتمندتر منتج شده است. متاسفانه شواهدی در دست است که احتمالاً یکی از دلایل تداوم این نوع تراکم افزایی و توسعه عمودی کلانشهرها، تعارض منافع عده ای از مدیران یا نزدیکان ایشان است. @baladetayyeb
رهبر حکیم انقلاب | مصرف باید به اندازه باشد، نه به حداسراف و زیاده روی. این اندازه در هر زمانی متفاوت است.... اندازه عبارت است از این‌که انسان خودش را هر چه می‌تواند به این قشرها[ی محروم] نزدیک کند. (71/1/1) در مقابل این تفکر دانشجویان اقتصاد از همان ابتدا میخوانند: The More Is Better هر چی بیشتر بهتر! ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
رهبر حکیم انقلاب | با هوی و هوس، با خواهش دل و آنچه که نفس انسان از انسان مطالبه می‌کند، نمی‌شود را مدیریت کرد. کار به جائی می‌رسد که منابع کشور به هدر می‌رود، شکاف بین فقرا و اغنیاء زیاد می‌شود، عده‌ای در حسرت اولیات زندگی می‌مانند و عده‌ای با ولخرجی و ولنگاری در مصرف، منابع را هرز و به هدر می‌دهند. (۸۸/۰۱/۰۱) ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
📌 چشم و هم چشمی خوب! ما دو نوع چشم و هم چشمی داریم! یکی مذموم است و یکی ممدوح! آن چه مذموم است در چشم دیگری کردنِ دارائی‌هاست. یعنی مصرفی که از سر کبر است. خود را از دیگران برتر دیدن است. بالاتر نشان دادن خود است! این مذموم است. اما اگر در یک جامعه مصرف به شکلی بود که عده‌ای بهره‌مند بودند و عده‌ای گرسنه! عده‌ای فقیر بودند و عده‌ای غنی! عده‌ای در اولیات ضروری زندگی مانده بودند و عده‌ای بدون هیچ تلاشی بیش از حد نیازشان داشتند! و به تعبیر شهید بهشتی جامعه‌ای بوجود آمده بود که اگر آن را با قرآن هم می‌پوشاندیم باز هم لجن بود! در چنین جامعه‌ای اگر فردی گفت چرا فلانی دارد و من ندارم ظاهرش چشم و هم چشمی است اما باطنش عدالتخواهی است! مطالبه‌گری است. اعتراض به نابرابری است. حق‌طلبی در مقابل ظلم و بی‌عدالتی است. اتفاقا در این شرایط اگر فردی حق خویش را طلب نکند و صوفیانه‌طور به ظلم تن دهد گناهش بیشتر است! مذموم‌تر است. به تعبیر آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی قناعت آن نیست که به آنچه داری کفایت کنی و راضی باشی! بلکه قناعت آن است که به آنچه نیاز داری راضی باشی! و نیاز یعنی حق! و رضایت به حق یعنی رضایت به رفع نیاز! و عدم رضایت به ظلم و نابرابری! و به تعبیر ایشان تمام فضائل اخلاقی متوقف بر فضیلت قناعت است! این قناعت کجا که سراسر عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی است و آن قناعت صوفیانه کجا که سراسر ذلت است و ظلم‌پذیری! ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
مقایسۀ رتبه کشور در مقالات علمی با رتبۀ کشور در درآمد سرانه می‌تواند حاکی از این باشد که مقالات علمی به‌رغم ازدیادشان، نتوانسته‌اند مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند. این در حالی است که تعداد مقالات علمی-پژوهشی، مهمترین ملاک ارزشگذاری اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است! فتأمل... @DrSaeedi
یارانه تنظیم بازار میوه شب عید حذف شد 🔹معاون سازمان تعاون روستایی کشور: برای تنظیم بازار میوه شب عید امسال یارانه‌ای در نظر گرفته نشده است و تنها در موارد خیلی خاص با تشخیص کارگروه استانی، نرخ میوه برای اقشار آسیب پذیر به صورت دستوری تعیین و یارانه آن پرداخت می‌شود. tn.ai/2825902 @TasnimNews آجیل در سالهای اخیر حذف شد امسال میوه حذف خواهد شد سالهای آینده هم خواهند گفت عیدی ندهید که باعث تورم میشه! انقلابی‌ها بخوابید! نئولیبرال‌ها مشغول کارند! ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
در نشستی که در دانشگاه اراک برگزار شد یکی از استادان بزرگوار پرسیدند که شما چیزی می‌گویید و گروهی از اقتصاددانان خلاف آن را می‌گویند. وقتی تخصصی در زمینه اقتصاد نداریم حرف کدام را باور کنیم؟ عرض کردم هر کدام را بپذیرید اشتباه است. چه حرف ما را چه حرف نئولیبرال‌ها را! اما آنچه می‌توانید تشخیص دهید نفع و ضرر خودتان است. خودرو ۲۰۰ میلیون تومانی به نفع شماست یا ۴۰۰ میلیونی؟ حذف ارز ترجیحی به نفع شماست یا عدم حذفش؟ گران شدن بنزین به نفع شماست یا ارزان بودنش؟ اقتصاددانان نئولیبرال آپولوژیست‌هایی هستند که فقط تامین و توجیه‌کننده نفع سرمایه‌داران هستند. اساسا دانشی که آنها به آن اعتقاد دارند توسط این طبقه و برای آنها تولید شده است! اقتصاددانان چپ هم همیشه منافع دولتها را تامین کرده‌اند. اقتصاد مردمی که انقلاب اسلامی مبدع و حامی آن است چه در سطح نظری و چه در سطح کنش سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی به حضور عموم مردم احتیاج دارد و منافع آحاد مردم را در نظر می‌گیرد. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
📍"چرا کسی باید کاغذ () چاپ کند و آنها را به آفریقا تحویل دهد و از ما بخواهد که پول را نه با کاغذ دیگری بلکه با منابع خود جبران کنیم؟! من متوجه شده‌ام که این یک عمل برده‌داری و است." 🖊پل کاگامه، رئیس جمهور کشور رواندا
امروز وزیر ارتباطات گفت می‌خواهیم یک کار ویژه انجام دهیم! پیام‌رسان‌های داخلی را به هم مرتبط کنیم که مثلا شما بتوانید از بله به ایتا پیام دهید! فقط می‌تونم تاسف بخورم به حال ایشون و جهرمی و ... که این ایده ابتدایی که سالها پیش طرح کردیم رو بعنوان یک کار ویژه مطرح می‌کنند! این همه هزینه برای مملکت ساختید و حالا با افتخار یک ایده قدیمی رو می‌خواهید اجرا کنید در حالی که ما ایده‌های بسیار به روزتر و جذاب‌تر رو طراحی کردیم. همیشه چند سال عقب هستند! در عصر ما کار درست انجام دادن اهمیت نداره! کار درست رو به موقع انجام دادن مهمه! کسی که بحران رو پیش‌بینی می‌کنه قطعا برای حل بحران ایده‌های دقیق‌تری داره تا کسی که بعد از آژیر قرمز تازه خبردار میشه! الیگوپولی (انحصار چندگانه) شکل گرفته توسط این پیام‌رسان‌ها قطعا به مونوپولی(انحصار مطلق) خواهد انجامید همانگونه که در بسیاری از موارد مشابه در دنیا این اتفاق افتاده است. سرمایه‌داری پلتفرمی فرقی نمی‌کند از جنس اینستاگرام و توییتر باشد و در دست زاکربرگ و ایلان‌ماسک! یا از جنس بله و ایتا باشد و دست یک بانک و چند طلبه! تا مالکیت یک کالای عمومی (رسانه) به صورت نامشروع در اختیار عده‌ای معدود قرار گرفته باشد کار فرهنگی بوسیله آن رسانه شبیه کشت و کار در شوره‌زار است! تنها راه نجات ما در جنگ رسانه‌ای امروز شبکه اجتماعی مردمی است ولاغیر! 💠 ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
✅ اندر رابطه علم و ایدئولوژی! گفت این علم است! علم اقتصاد! از هست و نیست‌ها سخن می‌گوید! از گزاره‌های اثباتی! به دنبال کشف واقع است! اصلا با هنجارها کاری ندارد! علم را با ایدئولوژی نباید خلط کرد! ساحت علم متفاوت است از ساحت ارزش‌ها! انصاف از این ماخولیا چندان فروگفت که بیش طاقت گفتنش نماند! گفت دلاوارا تو هم سخنی بگوی از آنها که دیده‌ای و شنیده‌ای! گفتم: اصلا تو علم بما هو علم! اصلا تو خود کشف واقع! اصلا تو نفسِ گزاره اثباتی! اصلا تو هستِ هست‌ها! اصلا تو خالی از ایدئولوژی! ثم ماذا؟ چه کنیم؟ گفت فلان کار را! گفتم که چه بشود؟ گفت که بیسار شود! گفتم بیسار شود که چه؟ گفت که بهمان شود! گفتم بهمان شود چه اتفاقی میفتد؟ گفت بهمان شود ۱۵ درصد تورم پایین می‌آید و ۲ درصد نرخ بیکاری بالا می‌رود و ۳ صدم ضریب جینی بالا می‌رود! گفتم اگر فلان کار دیگر را بکنیم چه می‌شود؟ گفت ۱۰ درصد تورم بالا می‌رود ۲ درصد نرخ بیکاری کم می‌شود و ۲ صدم ضریب جینی کاهش می‌یابد! گفتم حالا بین این دو تا چرا اولی را انتخاب کردی؟ گفت خب بهتر است! گفتم چرا حرف ارزشی می‌زنی؟ مگر ادعا نمی‌کردی حرف تو علمی است و کاری با هنجارها نداری؟ چرا از ابتدا گفتی "باید" فلان شود که بعدش بیسار و بهمان شود که بعدا فلان اتفاق بیفتد و اتفاق دیگر نیفتد! خب اگر مردم گفتند ما دومی را انتخاب می‌کنیم و عادلانه می‌دانیم چه؟ آنوقت می‌گویی مردم نمی‌فهمند؟ آنوقت این ایدئولوژی که فقط تو می‌فهمی و بقیه آن را قبول ندارند باید بر کشور حاکم شود و تو آن را پشت واژه علم پنهان کنی؟ برعکس تو ما پشت آن پرده جهل پنهان نمی‌شویم و ایدئولوژی عدالت‌محور اسلام را با شجاعت فریاد می‌زنیم و ادای غیر ایدئولوژیک بودن را در نمی‌آوریم! ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
❓اقتصاد کدام مردم؟ امروز وزارت اقتصاد بودم دعوت شده بودم برای طرح بحث در مورد مردمی‌سازی اقتصاد! اتفاقا دو هفته پیش که خدمت پرفسور درخشان بودیم ایشان وقتی عبارت اقتصاد مردمی را شنیدند فرمودند: من معنای اقتصاد مردمی را متوجه نمی‌شوم‌! اقتصاد مردمی دقیقا چه معنایی دارد؟ من هم برایم سوال است. اقتصاد مردمی یعنی چه؟ همین را از میزبان جلسه پرسیدم! گفتم اگر مردم آنطور که در نظام سرمایه‌داری رایج است فعالیت اقتصادی کنند و اجیر چند سرمایه‌دار شوند آیا این اقتصاد مردمی است؟ یا اگر همه مردم اجیر دولت شوند این اقتصاد مردمی است؟ مردم چه جایگاهی در نظام اقتصادی ایفا کنند تا بتوانیم به آن اقتصاد، صفت مردمی بدهیم؟ گفتم اگر در این وزارت‌خانه ده درصد از کارشناسان به اصل ۴۳ قانون اساسی اعتقاد داشته باشند برای اینکه به یک ساختار جدید و مردمی فکر کنیم کافی است. اما یقین دارم آن ده درصد حتی نمی‌دانند اصل ۴۳ چیست؟! میزبان جلسه گفت اصل ۴۴ را می‌دانند! گفتم آن را هم نمی‌دانند! اگر می‌دانستند خوب بود! از همان سیاست‌های کلی اصل ۴۴ هم فقط بند ج آن در مورد خصوصی‌سازی را به طور ناقص شنیده‌اند! اما بند ب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را اساسا نشنیده‌اند! مقام معظم رهبری در بند ب این سیاست‌ها فرموده‌اند: ۲۵ درصد از اقتصاد ایران باید در قالب تعاونی به سه دهک پایین و بیکاران واگذار شود! اگر کسی مفهوم این عبارت را متوجه شود دیگر دنبال چیز دیگری نمی‌گردد! با اجرای این قانونِ لازم‌الاجرا نه فقیری باقی می‌ماند نه بیکاری نه تورمی نه شکاف طبقاتی‌ای و نه زخمی که دشمن بتواند روی آن بنشیند! این قانون ۱۷ سال است ابلاغ شده است و همه‌ی دولت‌ها آن را پشت گوش انداخته‌اند! شما سهم مردم از اقتصاد را بده نیازی نیست به اقتصاد مردمی فکر کنی! اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید! اگر می‌خواهید کاری کنید اول از همه اسم سازمان خصوصی‌سازی را به سازمان واگذاری تغییر دهید! این سازمان وظیفه‌اش واگذاری اموال و دارایی‌های دولتی به بخش تعاونی و بخش خصوصی است اما از اسم سازمان مشخص است که قصد دارد حق مردم را هم به چند سرمایه‌دار و چند صندوق مثل صندوق بازنشستگی نفت بسپارد و حق طبقات محروم و سهم تعاونی از اقتصاد را نادیده بگیرد. شهید بهشتی در ماه‌های آخر عمر شریفشان اتفاقا از هفت‌تپه نام می‌برد که نه باید به بخش خصوصی واگذار شود نه در دست دولت بماند بلکه در قالب تعاونی فراگیر به مردم شوش یا خوزستان واگذار شود و یا به صورت کارگر مالکی به تمام کسانی که در این مجموعه عظیم کار می‌کنند واگذار شود و بخشی از عواید آن به بیت‌المال برگردد. بحث‌های دیگری هم مطرح شد که اگر فرصت شد عرض می‌کنم. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نان پدر و شیر مادر حلالت مرد! 🎥 ایزدخواه: آقایان افزایش نرخ ارز را به یک ماه اخیر و اغتشاشات حواله ندهند 🔹نماینده مردم تهران در مجلس:در شروع دولت سیزدهم نرخ ارز 26 تومان بود الان 39 تومان؛ یعنی 50 درصد افزایش نرخ ارز داشتیم. دست فرمان شما در مدیریت ارز همان دست فرمان مدیریت دولت های قبلی است. 🔹بازار غیر رسمی نهایت 10 درصد معاملات ارز را به خود اختصاص می دهد. چطور است این 10 درصد بر کل بازار ارز تاثیر می گذارد و شما نمی توانید بازار غیررسمی را جمع کنید. 1100 صرافی غیرمجاز را چرا نمی توانید جمع کنید چرا بازار غیررسمی را جمع نمی کنید. تیم ارزی بانک مرکزی و تیم برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه همان تیم‌های دولت قبل است. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
شنیدم یکی از کانال‌ها یک و نیم میلیارد تومان هزینه تبلیغات و جذب مخاطب کرده است! ! ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
مدتی است توییترم را بسته‌اند و دسترسی ندارم! میخواهم اینجا بیشتر وقت بذارم اما خب سطح تاثیرگذاری توییتر کجا و ایتا کجا! در ماه گذشته حدود ۳/۵ میلیون بازدید در توییتر داشتم و در ایتا نهایتا چند هزار بازدید! این تفاوت واقعا زیاد است اما تفاوت ایتا و توییتر این است که اینجا می‌توانیم عمیق‌تر مسائل اقتصادی را بررسی کنیم! هرچند در مورد انتشار مطالب هم جماعت حزب‌اللهی کوتاهی می‌کنند. می‌توانم ثابت کنم که اگر اراده کنیم با همین جمعیت کم هم می‌توانیم اثرگذار باشیم! فقط کافی است برای خودمان مسئولیت و تکلیف در جنگ رسانه‌ای قائل باشیم. ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7