eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
صنعت خودرویی.pdf
1.36M
این مطلب، نوشته یکی از دوستان است در مورد یکبار فارغ از همه پیش فرضهایی که رسانه در ذهن ما فرو کرده است این مطلب کوتاه را با دقت ببینید. دقت کنید همه این مسائل را باید در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریم و... تحلیل کنید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
👆👆 پاسخ غنی نژاد و غنی نژادها در رابطه با قیمت گزاری دستوری @tahliltamadoni
نظر امام در مورد دقت کنید! امام در پاسخ میرحسین نمی‌گوید در شرایط فلان و تا مدت معین و ... مانعی ندارد. امام نمی‌فرمایند من حکم حکومتی در مورد این مورد خاص می‌دهم امام می‌فرمایند "دولت اسلامی مجاز است" یعنی این مسائل اساسا در اختیار حاکم است و این "در اختیار حاکم بودن" حکم اسلام است نه جزئیاتش. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نفع شخصی، از اسمیت تا فروید وقتی مبنا غلط باشد، تمام نظاماتی هم که روی آن مبنا ساخته شده، غلط است. تمام نظام اقتصاد متعارف، روی یک مبنای غلط بنا شده به اسم "نظم طبیعی و غریزی". طبق این "نظم طبیعی و غریزی" انسان به دنبال نفع شخصی و حداکثر کردن سود خود است. طبق همین نظریه "نظم طبیعی و غریزی"، انسان به جنس مخالف خود علاقه دارد و دوست دارد تا جایی که می تواند با افراد بیشتری از جنس مخالف، رابطه جنسی برقرار کند. فروید می گوید سرکوب انگیزه جنسی باعث می شود که عقده هایی در انسان به وجود آید و انسان عقده ای به جامعه آسیب می زند. پس نفع عمومی جامعه در آن است که افراد آزاد باشند با همه رابطه جنسی داشته باشند. غرب این نظریه را پذیرفته و به نتایج آن که فروپاشی نهاد خانواده، فرزندان نامشروع، خشونت، جرم و جنایت و ... است تن داده است. سوالی که باید از خود بپرسیم این است: ما چطور نظریه "نظم طبیعی و غریزی" را در بعد فرهنگی رد می کنیم ولی در بعد اقتصادی می پذیریم؟ بله وضعیت موجود این است که انسانها نسبت به جنس مخالف، علاقه دارند و به دنبال حداکثر کردن و تنوع بخشی به لذت جنسی خود هستند. ولی وضعیت مطلوب چیست؟ وضعیت مطلوب این است که انسانها خود را کنترل کنند و نیازهای جنسی خود را فقط از طریق همسر خود تامین کنند. اتفاقا نفع عمومی جامعه، اینگونه فراهم می شود نه آنطور که فروید می گوید با آزادی جنسی. در بعد اقتصادی هم بله وضعیت موجود این است که انسان به دنبال نفع شخصی و حداکثر کردن سود خود است. انسان دوست دارد کار نکند و پول به دست بیاورد. انسان موجودی طماع و تنبل است (تمام این جملات را اسمیت و هابز و دیگر اندیشمندان غربی درباره انسان گفته اند). اما وضعیت مطلوب چیست؟ آنها توجیه می کنند که "اگر همه افراد به دنبال نفع شخصی باشند، نفع جمعی هم تامین می شود". اما دروغ می گویند. حاصل ۲۰۰ سال تجربه غرب، جلوی چشم ماست. یک ضرب المثل هست که می گوید: "نام بلند، شهر ویران" غرب نامش بلند است، ولی از درون ویران است. البته ما فقط آن بخش هایی از جهان را می بینیم که رسانه های جریان اصلی برجسته می کنند. می بینیم که از ۱۰ کشور مرفه جهان، ۹ تای آنها در قاره اروپا هستند، اما ۲۲۰ هزار کشته در اروپا بر اثر سرما را نمی بینیم. می بینیم که آمریکا بالاترین سرانه مصرف گوشت در جهان را دارد، اما ۴۱ میلیون گرسنه در آمریکا را نمی بینیم. می بینیم که نرخ تورم در آمریکا زیر ۴ درصد است، اما نمی بینیم که ۱۴۳ میلیون شهروند آمریکایی قادر به تامین هزینه های ابتدائی خود مانند غذا و اجاره مسکن نیستند. می بینیم که لندن مهمترین محل سرمایه گذاری جهانی است، اما نمی بینیم که بیش از ۱۰ هزار کارتن خواب شبها را در خیابان های این شهر سپری می کنند. پیشرفت صنعتی ژاپن و کره جنوبی را می بینیم، ولی آمارهای وحشتناک افسردگی و خودکشی در این دو کشور را نمی بینیم. می بینیم که قطر درآمد بسیار بالایی دارد، ولی نمی بینیم که این درآمد بالا حاصل کار و بردگی نیروی کار هندی و پاکستانی و ... است که ۹۰ درصد ساکنان قطر را تشکیل می دهند و از این درآمد هنگفت بی بهره اند و دارند استثمار می شوند. می بینیم که کشوری مثل بنگلادش رشد اقتصادی دارد، ولی نمی بینیم که مردمش به لحاظ نیروی کار مفت و ارزان مستعمره شرکتهای آمریکایی و اروپایی شده اند و دارند له می شوند. می بینیم که بازار آزاد، کیک اقتصاد جهان را بزرگ کرده است، ولی نمی بینیم که بازار آزاد جهت دارد. و جهتش هم به سمت جیب های سرمایه داران است. نمی بینیم که فرجام ایده اقتصاد آزاد، دنیایی شده است که در آن ۲۶ نفر به اندازه ۳/۸ میلیارد نفر ثروت دارند. تمام اینها به خاطر این است که اقتصاد آزاد غرب روی یک مبنای غلط بنا شده است: "اصالت لذت و نفع شخصی" خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج سیدمهدی متین ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مثل آب خوردن میتوان تورم را به زیر بیست درصد رساند در ایران! فقط یک مقدار دردناک است و طبقات پایین جامعه نابود می شوند! مهار تورم به هر شیوه ای مورد تایید نیست. باید مهار تورم از مسیر رشد تولیدِ مردم پایه انجام شود نه رشد تولید سرمایه داری! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
من از این سر شهر تا آن سر شهر با خودرو می روم برای اینکه به جای صد هزار تومان ویزیت پزشک متخصص 13 هزار تومان پرداخت کنم! بنزین گران شود حتی نمی صرفد از حق بیمه ام استفاده کنم! این همان در هم تنیدگی اجزاء اقتصاد به یکدیگر است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
25 سلام ازهر زاویه ای که نگاه کنیم میزان رفاه در جامعه را بالاتر میبینیم شما لیست کردید اقلامی را، من برای یکی مثال بزنم خدمتتان که ننوشته بودید. تلویزیون؛ بماند که سالهای ۵۳ و ۵۴ پدرم میگفتند تمام همسایه ها جمع میشدن درخانه اشان تا سریال دوشنبه شبها ( مراد برقی و.. ) را ببینند من خودم سال ۷۳ بین دوستان کارمندم ولوله عوض کردن سیاه و سفید با رنگی آنرا داشتند . شاهد بودم. اکنون کافیه در منازل مردم وارد شویم بیشمار خانه سراغ دارم که بیش از یک تلویزیون جدید و مدرن در اختیار دارند مثال دوم: رشد قارچ گونه ویلاها وباغ شهری های خارج از شهرهاست که تقریبا هیچ شهری از آن استثنا ندارد مثالها متعدد است. ولیکن تهدید قدرت خرید همواره اتفاق میافتد . در مسکن خصوصا این تهدیدها همواره است و فشار وارد مستمر است با این حال ساخت مسکن بهیچ وجه تعطیل نشده است ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
خیلی پیام اومده. حقیقتا نمی تونم همه رو بذارم تو کانال. ولی اکثر قریب به اتفاق تحلیل و احساس واقعیتون این بود که برخلاف نمودارهایی که اقتصاددانها می کشند وضعیت کلی رفاه مردم بهتر شده در این چند دهه بعد از انقلاب البته این خیلی بدیهی است اما عجیب است که برخی این بدیهی را هم درک نمی کنند!
این اعداد معنادار هستند آن شاخص‌ها و آمارهایی که نشان می‌دهد مردم فقیرتر شده‌اند فقط در راستای خودتحقیری است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
این اعداد افتخار جمهوری اسلامی است. معجزه جمهوری اسلامی‌ست‌ عده‌ای هرچقدر می‌خواهند خودتحقیری کنند بکنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar