https://www.instagram.com/p/Cf62Me6stTN/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
به این میگن "فهم" "علم" "دانش" "معرفت"
حتی یک واحد اقتصاد نخوانده
اما بیش از بسیاری از نوبلیستهای دنیا میفهمد
البته این جلوه کوچکی از کاری است که انقلاب خمینی کرده است
نمونه دیگرش بحثی بود که بین سید یاسر جبراییلی و فوکویاما درگرفت و مجبور به سکوت شد فوکویاما
💠 @h_abasifar
امروز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجابه. روزی که معمولا با برگزاری تجمع، همایش و... توسط نهادهای حکومتی سپری میشه. هرچند اخیرأ دعوت به مبارزه با حجاب هم در این روز پر رنگ شده
موضوعی که میخوام راجع بهش حرف بزنیم اینه که چرا گره کور حجاب باز نمیشه؟ بعد از چهل و چند سال از انقلاب اگر از من بپرسید میگم جمهوری اسلامی در این مقوله شکست خورده. اما چرا؟
آیا تا به حال بجز دلایل کلی مثل «ما باید امور تربیتی را اصلاح کنیم» «ما باید هویت زن مسلمان را احیا کنیم» و... حرفی از فعالین و مسئولین مربوطه شنیدید؟
نهایت تحلیلها اینه که «چون حجاب اجباریه مردم لج کردند.» ادعایی هرچند درست برای برخی اما ناکافی برای همه
اما من نگاه دیگری دارم:
همانطور که بارها گفتم جامعه ما با سرعت زیاد در حال تبدیل شدن به چیزیه به نام بازار
جامعه بازار چه مناسباتی داره؟
اولیش اینه که در این جامعه خدا یک امر شخصی در عبادتگاه و کنج خانهست نه تنظیمگر روابط اجتماعی و دوم اینکه همه چیز حول محور «سود و منفعت» میگرده. در چنین فضایی روابط انسانها نه بر اساس خیرخواهی و برادری/خواهری بلکه بر اساس منفعت فردی شکل میگیره و به قول توماس هابز، فیلسوف برجسته، انسان گرگ انسانه.
انسان جامعه بازار یک معامله گره در هر لباس و شغلی که باشه. خب تا اینجای کار به حجاب چه ربطی داره؟
گفتیم که خدای انسان معاملهگرِ امروزی، منفعت اوست (یا باید بشه). حالا امر حجاب که یک سرش رابطه با معبوده و سر دیگهش گذشت و خیرخواهی، در این سیستم چقدر میتونه کارآمد باشه؟
حجاب که (برخلاف شعارهای جمهوری اسلامی) خیلی هم محدودیته و پیچیده شده در سختی و محرومیت چه سنخیتی با زندگی انسانی داره که فلسفه زندگیش با منفعت و لذت گره خورده؟ انسان عصرِ «خودت مهمی» «حالشو ببر بقیه ش مهم نیست»
دنیای بازار با زن معامله میکنه: علاوه بر بهرهوریهای اقتصادی برابر با مرد، به وسیله چیز دیگری که داره یعنی تن به دیگران لذتی برسونه در عوض جایزه هم بگیره: «پذیرفته شدن»! پکیجی از تحسین، اعتماد بنفس، دریافت توجه و محبت و حتی امکانات و شغل و...
لازم نیست این معامله جایی به ثبت برسه یا حتی به زبان آورده بشه. این بده بستان در تار و پود روابط ما تنیده شده.
مثال میخواهید ؟ بانویی که اگر محجبه باشه احساس اُمُل بودن بهش دست میده
امل بودن یعنی چی؟ یعنی مورد قبول فضای امروز نیستم. یعنی از پس تقاضای بازار بر نخواهم آمد و تحقیر خواهم شد
حالا کی انتخاب میکنه که چه جور سبک پوششی امل بودن محسوب میشه؟ سرمایه و صاحبان اون و رسانههاش.
شما تنظیم روابط اجتماعی رو به دست اینها دادید
.
.
.
اینه که دختر جوان شما حرف شما رو درباره تقدس حجاب نمیفهمه. اینه که با هم به یک ادبیات مشترک نمیرسیم
.
شما دارید با ادبیات اسلامی با انسانی حرف میزنید که در اتمسفر غیر اسلامی رشد کرده، هرچند هم که در و دیوار مدرسه و شهرش پر از حدیث و آیه بوده باشه.
بهشت و جهنم شما برای او خیاره. خنک و بیمزه. چون دنیای مدرن به اهالی خودش قبولانده که بهشت و جهنم همین جاست.
و این نظم جدید رو جمهوری اسلامی پذیرفته، سالهاست بهش تن داده و دنبال کرده. این بی حجابی انتخاب جمهور اسلامی بوده هرچند خودش ندانه!
پریچهر جنتی
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
امروز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجابه. روزی که معمولا با برگزاری تجمع، همایش و... توسط نهادهای حکومتی سپری
نظر پرفسور درخشان در مورد این یادداشت
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
نظر پرفسور درخشان در مورد این یادداشت 💠 @h_abasifar
این فرصت استثنایی را از دست ندهید
تدریس کتاب فریب بزرگ توسط پرفسور مسعود درخشان (نویسنده کتاب)
💠 @h_abasifar
چرا مردم با علینژاد همراه نمیشوند؟
۱. لیبرالیسم همیشه از جاذبههای جنسی زن برای سرکوب انقلابها استفاده کرده است
۲. بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر بدون تردید انقلاب اسلامی ایران بوده است
۳. وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی یک حرکت و پدیده انقلابی است در مقابل نظام حاکم بر جهان
۴. استفاده از زنان توسط نظام سلطه برای مقابله با حرکت انقلابی مردم ایران در مقابل وضع موجود است نه یک حرکت انقلابی در برابر نظام جمهوری اسلامی
علت اینکه کسی با مسیح علینژاد همراه نمیشود روحیه انقلابی و معترض مردم ایران به وضع موجود در جهان سرمایهداریست. آنهم علینژادی که مزدور نظام سلطه است.
💠 @h_abasifar
دقت کنید:
❇️ به جوانهای عزیز توصیه میکنم که اگر سرود میخوانید سعی کنید مفاهیم سرود را غنی و برگرفتهی از آیات، روایات و مفاهیم عالییی که دربارهی حضرت بقیةاللَّه (ارواحنافداه) وجود دارد، قرار بدهید. ۱۳۸۴/۰۲/۱۱
فرمانده، #سلام_فرمانده را سال ۸۴ میخواسته
هفده سال با تاخیر شنیدیم
حتی khamenei.ir هم بعد از اتفاق سلامفرمانده و تایید آقا، به اهمیت این مساله (سرود) اشاره کرده است.
چقدر از سخنان ولیّ جامعه خاک خورده و میخورد، الله اعلم...
💠 @h_abasifar
ما به آخر خط رسیدهایم!
امشب به امریکاییها میگویم: اگر به ما حقوقی را که حکومت (نه حزب الله) میخواهد، ندهید و اگر به شرکتها اجازه ندهید بیایند [برای لبنان نفت] استخراج کنند، خدا میداند کار همهمان به کجا خواهد کشید. ما میزنیم زیر میز. کسی هست که میخواهند این ملت از گرسنگی بمیرد و چون لیرهی لبنان و حقوقها دیگر ارزشی ندارد، همدیگر را در صف نانوایی و پمپ بنزین و به خاطر یک لقمه نان بدریم. کسی هست که میخواهد این کشور را نابود کند. خیر! امشب صراحتا میگویم: اگر گزینه این است که به لبنان کمک نشود، و موضوع نفت، راه طبیعی کمک به اوست و لبنان به سمت فروپاشی و گرسنگی و آشوب مردمی برود، جنگ بسیار شرافتمندانهتر است. تهدید به جنگ و حتی رفتن سراغ جنگ، بسیار شرافتمندانهتر و عزتمندانهتر است. مسیر اول هیچ افقی ندارد؛ مسیری که همه چیز را رها کنیم تا به فروپاشی و ویرانی و دریدن همدیگر از گرسنگی برسد. این هیچ افقی ندارد. اما جنگ، افق دارد. اگر تصمیم گرفتیم برویم سراغ جنگ، افق دارد. پیش از جنگ، شاید در آغاز جنگ، شاید در میانهاش، شاید در آخرش، ممکن است دشمن را به زانو در بیاورد و بتوانی شرطهایت را تحمیل کنی و صدها میلیارد دلار بیاوری و کشورت را نجات بدهی. کسی که در این جنگ کشته بشود شهید است، نه این که در یک دعوا در صف نانوایی و پمپ بنزین و دزدیدن موتور سیکلت و اینها کشته شود. پس بیایید در این باره با جدیت صحبت کنیم. میدانم امشب و فردا صداهای بسیاری بلند میشود اما امشب با صراحت تمام با شما سخن گفتم. امیدواریم موضعگیری ملی لبنان اینگونه قدرتمند و اجماعی باشد. البته ما قطعا منتظر اجماع نیستیم. تجربهی مقاومت میگوید اگر میخواستیم منتظر اجماع ملی بمانیم لبنان هنوز تحت اشغال اسرائیل بود و جنوب و بقاع غربی و راشیا و همهجا پر از شهرکهای یهودینشین بودند و اسرائیل لبنان را بلعیده بود. ما منتظر اجماع نمیمانیم و پشت حکومت را هم خالی نمیکنیم. نمیتوان حکومت را در چنین پروندهی دشواری تنها گذاشت. پس امشب به دشمن میگویم دچار محاسبات اشتباه نشوید. امریکاییها و هولشتاین نیز لبنانیها را مسخره نکنند و آنها را نفریبند. لبنانیها فریب نمیخورند. پیام پهپادها تنها یک آغاز کوچک از کارهایی است که ممکن است به آنها دست بزنیم. اگر کار به سمت و سوهای منفی کشیده شود، فقط جلوی [چاه نفتی] کاریش را نمیگیریم. این روزها مصادف با جنگ [سی و سه روزهی] جولای است. معادلهی جدید را بنویسید: کاریش، فراتر از کاریش و فراتر از فراتر از کاریش. بنده امروز به کمک برادران مسئول در مقاومت، جدولی آوردهام. ما همهی حفاریها، چاهها و پایگاههایی که در سواحل فلسطین هستند را به نام و با مختصات، پیگیری میکنیم و میدانیم کدام فعال است، کدام هنوز فعال نیست، کدام در حال حفاری است و…. پیگیر همهی جزئیات هستیم و اینجا آماده است. نمیگویم [چاه نفتی] کاریش و قانا، موضوع برای من بسیار بزرگتر از این است. اگر میخواهید این معادله را مطرح کنید که لبنان نباید خودش را به وسیلهی حق طبیعیاش از گاز و نفت نجات دهد، پس هیچ کس نخواهد توانست نفت و گاز استخراج کند و هیچ کس نخواهد توانست نفت و گاز بفروشد. خب؟ به قول معروف، فهمیدید یا نه؟ (خنده) هر پیامدی که میخواهد داشته باشد. ملت لبنان، ما به آخر خط رسیدهایم. ما به آخر خط رسیدهایم. هر کس دیگری به شما وعده میدهد، بپرسید وعدهاش چیست؟ به چه چیزی وعده میدهد؟ نجاتبخش چه کسی است؟ چگونه میخواهد نجات را انجام دهد؟ یک ساعت برق حاضر نیستند به شما بدهند! همهاش فقط روی کاغذ است، امریکاییها حاضر نیستند هیچ چیز از جیبشان بدهند. آنها میخواهند این کشور فرو بپاشد و گرسنه باشد و تسلیم شود و از حقوقش دست بردارد و بردهی آنها شود. این خبرها نیست. [میگویند] هر کس میخواهد برده شود، آزاد است ولی اگر بخواهد آزاد شود آزاد نیست! اصل این است که هر ملت، کشور، میهن و حکومتی حق حاکمیت، آزادی و استقلال داشته باشد و داراییهایش را حفظ کند و ملتش را خوشبخت کند و آن را از نادانی، بیسوادی، بیماری و گرسنگی نجات دهد. خلاصه شرایط امروز این است. در روزهای آینده که جناب بایدن اینجا در منطقه است و گفتند (من دقیق نمیدانم) که هولشتاین نیز همراهش است. خود همین گنتس جایی گفته است: ما خواستار جنگ نیستیم و حاضریم تا دوردستهای مسیر صلح و مسیر سازش برویم؛ مثل موضوع مرزهای دریایی که با لبنان داریم و باید به سرعت دربارهاش به توافق برسیم. بفرمایید. با آنها صحبت کنید. وقت را هدر ندهید. نگذارید لبنانیها را به تمسخر بگیرند و فریب دهند. نه میتوانند ما را به تمسخر بگیرند و نه اجازه خواهیم داد کسی ما را بفریبد.
سید حسن نصرالله ۲۲ تیر ۱۴۰۱ پیرامون آخرین تحولات لبنان
💠 @h_abasifar
سه عکس را ببینید
دو عکس راجع به بانک است
سومی وقتی است که کمپانیهای سیگار دانشمندانی را اجیر کردند تا ثابت کنند نیکوتین اعتیاد آور نیست و آنها هم مقاله و کتاب نوشتند و مصاحبه کردند که اصلا هم اعتیاد آور نیست :)
#تجارت_علم #بچههای_شیکاگو
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
چطوری ملتی که قربانی شکاف طبقاتیه و مخالف تبعیض هست، خودش رو برای مصداق شکاف طبقاتی امثال این فوتبالیستها و سلبریتیها میکُشه؟
شما اگر مخالف شکاف طبقاتی هستی با مصادیقش هم مخالف باش دیگه!
#حسین_زمانی_میقان
@hzamanim
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ
🛑 لیبرالیسم نجاتبخش!
‼️ لیبرالیسم چگونه مردم را کنترل میکنند؟
✍️ برگرفته از آخرین یادداشت مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد، در شمارهی دهم مجله خردورزی
🔻در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانکهای واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف میکند:
🔻«قلب سرمایهداری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهیهای مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر میشود که در درگیریهای محلی مبتلی شوند.
🔻هرجا ثبات بههم ریزد، اقتصاد تضعیف میشود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانکها میگیرند و بدهکارِ سیستم سرمایهداری میشوند و در نهایت هر کس افسار بدهیها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل میکند.»
🔻و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، میتوان بر مردم حکومت کرد؟!
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔 @Fekrat_Net
ویژه برنامه «ایران قوی»
با حضور دکتر سید محمد رضا رضی محقق زمینه اقتصاد مقاومتی و سردار حمید اباذری مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران .
انشاءالله امشب ساعت 22 ، در تالار شیخ مفید دانشگاه قم پذیرای دوستان هستیم .
حضور برای عموم آزاد است
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا اقتصاد را معنوی نیبینید مشکلات و تناقضات اقتصادی حل نمیشود...
بخشی از ارائه #دکتر_مقصودی در رویداد ملی #هجرت_اشتغال_آفرینی
@hzamanim
خبر خوبیست
اما اینها تغییر در چارچوب است
شهید بهشتی بحث حرمت تبلیغات را از باب دیگر و موضع بالاتری طرح میکنند.
اگر تبلیغات نباشد اساسا رسانههای انبوه و انحصاری شکل نمیگیرند تا در نتیجه آن انحصارات اقتصادی شکل بگیرد و شکاف طبقاتی بوجود بیاید...اقتصاد اگر قوی و مردمی شود و عدالت برپاشود هرگز کار به اینجا نمیکشد که زنها برای کسب درآمد مجبور باشند خود را برای فروش یک کالا در اختیار شرکتهای بزرگ بگذارند.
سوال اینجاست چرا باید مردها خودشان را چنین حقیر کنند تا یک کالا به فروش برسد.
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
خبر خوبیست اما اینها تغییر در چارچوب است شهید بهشتی بحث حرمت تبلیغات را از باب دیگر و موضع بالاتری
ظاهرا تکذیب شده
اما مهم نیست
میرسه اون روز
روز-داخلی-بیمارستان امام خمینی
حسنا به مادر ویانا: اینجا بهتره یا آلمان؟
مادر ویانا: آلمان
حسنا: چرا؟
مادر ویانا: چون اونجا اگر لخت بشی کسی بهت گیر نمیده
حسنا به ویانا: اینجا بهتره یا آلمان؟
ویانا: اینجا
حسنا: چرا؟
ویانا: آخه اونجا هیچ کسی رو نداریم. همه فامیلامون اینجان
هیچی دیگه!
همین
#برهنگی_اجباری
💠 @h_abasifar
امروز یکی از تلخترین جملاتی که میتونستم بشنوم رو شنیدم
دختر جوانی در پیاده رو راه میرفت و با تلفن صحبت میکرد
صدایش هم خیلی بلند بود
خطاب به مادرش گفت:
اگر تو هم مثل بقیه مادرها آدم بودی اینقدر منو اذیت نمیکردی. با گوشی بلد نیستی کار کنی. یک ماشین اینترنتی نمیتونی بگیری بیاد ببردت.
آهای دختر خانمی که امروز جلوی بیمارستان امام خمینی به مادرت این حرفها رو زدی میخواستم بهت بگم مادر منم نمیتونه اسنپ بگیره. اگر کسی این وسط آدم نباشه قطعا مادر تو و بقیه مادرهایی که زنگ میزنن به دخترشون براشون ماشین بگیره نیستند.
امیدوارم مادر نشی
اگر شدی شک نکن دخترت بدتر از این جملات رو بهت میگه... دنیا گرده!
💠 @h_abasifar
کنار خیابون جلوی بیمارستان امام خمینی با تعداد دیگری از مردمی که از شهرستانهای مختلف اومدن و بیمار بستری شده دارن نشستیم.
بعضیا چادر زدن
بعضیا زیلو انداختن و بعضیام کارتن
همینجا مینشینیم و میخوابیم و کلی هم با هم رفیق شدیم...
سمت چپم دو نفر از سقز آمدند
اهل سنت هستند
دو سه ساعتی گپ زدیم
عموما هم بحث اقتصادی بود
چقدر مشکلاتی دارند که هر کدامشان کمر یک انسان رو میشکنه
ولی دائما خدا رو شکر میکنند
بیمارشون توی آیسیوئه
پدر آقا جواد
عموی جواد هم هست
عمو عطر فروشه. کلا یک جعبه عطر سرمایه داره
جواد هم کارگری میکنه و چهل روز پیش یک مغازه پوشاک راه انداخته
البته سی روزه در مغازه رو بسته به خاطر بیماری پدر که عمل قلب باز کرده
عمو سه تا از دندوناش درد گرفته همینجا
رفته بکشه ولی گفتند ۱/۷ میلیون میشه
گفته ۱۲۰۰ بیشتر ندارم
گفتند نمیشه
ایشون هم گفته یه آمپول بزنید دردش بیفته
حالا صاحب مغازه جواد هم زنگ زده کرایه مغازه رو میخواد که بسته بوده
بیمه هم نیستند
اینها رو نگفتم که پول جمع کنم براشون
گفتم که بگم همین دو عزیز
به دیگرانی که اینجا نشستن
هم آب میدن
هم چایی
هم یه غذا داشتن، دادن به یکی دیگه بخوره
یاد پیادهروی اربعین افتادم
اینجا بیرون بیمارستان برعکس توی بیمارستان "بازار" وجود نداره
اینجا انسانها با همدیگه مثل انسان برخورد میکنن نه مثل خریدار و فروشنده
اینجا یک جمله در میون اسم خدا میاد
و البته من به این فکر میکنم که الان روزها هوا خیلی گرمه و شبها قابل تحمله
ولی مثلا زمستون چکار میکنن مردم؟
همینجایی که ما نشستیم رو چرا موکب یا کانکس یا چادر نمیزنن که مردم با نامه بیمارستان بیان مستقر بشن و اینقدر اذیت نشن؟
وسط گپ و گفت با جواد و عموش بحث امید به آینده شد
جواد خیلی ناامید بود
اما وقتی گفت بازم دم رئیسی گرم که میخواد خونه بسازه فهمیدم که ته دلش یه روزنهای ایجاد کرده آقای رئیسی...
اما برای پول پیش و قسط وام این خونه نگران بود. باید وانتش رو بفروشه و بتونه ۴۰ تومن رو بده
وضعیت پدرش هم که فعلا مشخص نیست و انشالله فردا بیاد توی بخش
کاش این لیبرالهای وطنی میمردند و جلوی رئیسی رو برای ساخت مسکن نمیگرفتند. کاش میمردند و جلوی افزایش یارانهها و گسترش پوشش بیمهها رو نمیگرفتند.
لعنت به فریدمن و اعوان و انصارش که جلوی رسیدن پول به محرومین رو گرفتند و با نظریه مقداری پول، کانالیزه کردند پول رو به سمت سرمایهدارها و بانکهای خصوصی و ...
الان تنها راه حل مشکلات اقتصادی مردم ساخت مسکن به صورت گسترده است که هم هزینه زندگی مردم رو بیاره پایین هم بیکاری رو کم کنه هم عدالت رو گسترش بده...
تا کی باید محرومین زیر چرخهای توسعه توهمی له بشن؟
💠 @h_abasifar
گفتم حسین، یاد خدا در دلم دمید
خوشبخت، آن کسی که به کرببلا رسید
خوشبخت آنکسی که شود خاک درگهش
وآن کس که در هوای محرم نفس کشید
خوشبخت آنکه خون دلش بین روضهها
با ذکر یا حسین ز چشم ترش چکید
ما عاشقان حضرت زهرای اطهریم
باید میان صحن ادب بال و پر کشید
باید به آسمان عبادت کشید سر
باید رضای حضرت سبحان به جان خرید
سر را به روی تربت ارباب مینهیم
حالی ز حال عاشق تو خوبتر که دید
گمراه کی شود ز مسیر خدای تو
هر کس کمی ز جام بلای تو را چشید
در راه اربعین تو مومن شدیم ما
در راه اربعین تو جان از تنم پرید
حسرت به روز حشر برَد در بهشت هم
هر کس نشد برای تو یا فاطمه شهید
💠 @h_abasifar
#برهنگی_اجباری ابعاد مختلفی دارد
من فقط به ابعاد اقتصادیاش اشاره میکنم. شما ابعاد رسانهای و اجتماعی و سیاسی و ... را بررسی کنید:
۱. نگاه کالایی به زن:
زن وقتی کالا شد بهتر است برهنهتر باشد
۲. نگاه بازاری به همه چیز:
وقتی در جامعه همه جا بازار شد و خرید و فروش اصالت پیدا کرد زن هم برای فروش خود باید برهنهتر شود
۳. هزینه بالای چادر و لباسهای مناسب:
وقتی هزینهی باحجاب بودن بالا باشد و هزینه برهنگی پایین باشد با نوعی جبر اقتصادی به نفع برهنگی همراهیم
۴. برهنگی طراحی شده توسط طراحان لباس:
بنگاههای اقتصادیِ سودپرست، طراحان لباس را استخدام میکنند برای طراحی لباسهای هر چه برهنهتر
۵. عدم وجود لباس مناسب در بازار (مانتو جلوبسته)
وقتی عمده زنان برای پیدا کردن یک مانتو جلوبسته به مشقت میافتند در حقیقت با پدیده بیحجابی اجباری روبرو هستیم
۶. تولید و واردات قانونی لباسهای متناسب با فرهنگ غرب:
لباسهایی که متناسب با فرهنگ غرب است یا در ایران تولید میشود یا وارد میشود. تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان این گونه لباسها اندک و به راحتی قابل شناسایی هستند
۷. قاچاق لباسهای نامناسب:
میزان قابل توجهی از لباسهای نامناسب از مسیر غیرقانونی وارد کشور میشود و نظارتی بر آنها نیست
۸. عدم نظارت بر بازار:
بازار رها شده و بیدر و پیکری که نظارتی بر آن نیست و هر سال با یک اشاره زیر و رو میشود و یک پوشش خاص در آن توزیع میشود
۹. شکاف طبقاتی و بیعدالتی:
وقتی ثروتمندان و مترفین در جامعه شان و منزلت داشته باشند قطعا طبقات پایینتر سعی میکنند خود را شبیه آنها کنند.
۱۰. رابطه اشتغال زن و برهنگی:
در بسیاری از موارد استخدام و اشتغال زن در بخش خصوصی رابطه مستقیمی با جاذبههای جنسیتی او دارد.
۱۱. مصرفزدگی و الگوی مصرف متظاهرانه:
امروزه حجاب قبل از آنکه یک امر شرعی و اعتقادی باشد "انتخاب یک کالاست". انسان امروز برای جبران کمبودهای درونی خود به داشتههایش پناه می برد. به خانهاش. درآمدش. ماشینش. مدرکش. لباسش. حتی به همسرش.
به نمایش گذاشتن اینها یعنی حرکت به سمت برهنگی نه حجاب و عفاف.
۱۲. عدم مجوز به تولیدیهای محلی و خرد:
تولید عمده لباس چرا باید در دست عدهای معدود باشد و تولیدیهای خرد نتوانند تاثیر جدی در بازار بگذارند و بالاجبار مقلد باشند؟ چرا موانع پیش روی تولید لباس توسط مردم برداشته نمیشود؟
۱۳. مزونهای بیدر و پیکر و بدون مجوز:
در نقطه مقابل، بازار تولید و توزیع لباسهای با سبک غربی در مزونهای بدون مجوز کاملا رونق دارد
همهی این موارد و امثالهم شرایطی را فراهم میکنند که زن امروز در تمام دنیا مجبور به برهنگی است.
و همانطور که عرض شد این موارد گوشه بسیار کوچکی از اجبارها و فشارهای تمدن غرب برای برهنه کردن زن است.
از هالیوود گرفته تا صنعت پور.ن و ... همه و همه زن امروز را مجبور به برهنگی کردهاند
💠 @h_abasifar