ملت عزیز ما که مبارزان حقیقى و راستین ارزشهاى اسلامى هستند، به خوبى دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبى سازگار نیست؛ و آنها که تصور مى کنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانه اند. و آنهایى هم که تصور مى کنند سرمایه داران و مرفهان بى درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک مى کنند آب در هاون مى کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبى، بحث دنیاخواهى و آخرت جویى دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شوند. و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابى باید بدانند که عده اى از خدا بیخبر براى از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد براى فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را #کمونیست و «التقاطى» مى خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتى نترسید.
#امام
💠 @h_abasifar
نتیجه منطقی:
1. هیچکس عدالت نخواه نیست. پس شعار عدالتخواهی ارزش خاصی ندارد
2. اکثریت جامعه اعتقاد دارند که فهمشان از عدالت می تواند اشتباه باشد
3. برخی توهم دارند که ممکن نیست اشتباه کنند
گروه دوم همان عدالتخواهان فیک هستند...همان خوارجی که به نام عدالت فرق امام عادل را شکافتند
💠 @h_abasifar
حاکمی را گفتند خزانه پر است و رعیت گرسنه. گفت: شکم مردم را گرسنه نگهداریم که شکم خزانه پر باشد؟ بدهید ایشان را به مساوات.
وزیر برآشفت که "بهمساوات" یعنی "بهظلم". باید به عدالت توزیع کنیم نه مساوات.
حاضرین وزیر را گفتند تفاوتش در چیست؟
وزیر بر مبلی ابریشمی تکیه داد و بادی در غبغب انداخت و گفت:
اگر به یک کارگر به اندازه یک بازرگان بدهیم گویی که بازرگان را تنبیه کردهایم و کارگر را جَری...
بازرگان اگر ابریشم نیاورد کارگر نمیتواند قالی ببافد و چون قالی نبافد دستمزدی نخواهد داشت و فقیرتر خواهد شد و باز باید به او بیشتر بدهیم تا از گرسنگی نمیرد. شکم فقرا هم که چاه ویل است و پر نمیشود!
باید از خزانه به بازرگانها بدهیم تا ابریشم بیشتری وارد کنند که قالی بیشتری بافته شود و کارگر بیشتری مشغول به کار گردد.
آنگاه بازرگان سود بیشتری کرده و مالیات بیشتری میپردازد و از آن مالیات به فقرا خواهیم داد. درنتیجه بدون اینکه خزانه را خالی کنیم هم فقرا را سیر کردهایم هم بازرگانان را راضی...
انصاف از این ماخولیا چندان فرو گفت که بیش طاقت گفتنش نماند گفت سعدیا تو هم سخنی بگوی از آنها که دیدهای و شنیدهای. گفتم:
آن شنیدستی که روزی تاجری
در بیابانی بیفتاد از ستور
گفت چشم تنگ دنیادار را
یا قناعت پر کند یا خاک بر سر وزیر حاکم!
القصه که معلوم شد وزیر در کار واردات ابریشم است و حاکم فریب او را نخورد و کیسههایی که وزیر برای خزانه دوخته بود خالی ماند.
حاکم گفت کیسههای طلا را بین مردم تقسیم کنید.
استادی در مجلس بود. رو کرد به حاکم که ای حاکم! این کار تو غلط است. حاکم گفت تو بگو چرا؟
استاد گفت اگر طلا دست مردم بیفتد به بازار حمله میکنند و میخواهند بخرند و چون کالا در بازار کم میآید قیمتها بالا میرود!
حاکم سر را در جیب خود کرد و قدری سکه طلا بیرون آورد و استاد را داد!
استاد فکر کرد صله است و تشکر کرد. حاکم او را گفت این طلاها را بستان و به طویلهای که در آن درس خواندی ببر و به ایشان بده. استاد گفت چرا؟ گفت حقا که خوب تربیتت کردهاند.
سپس حاکم رو به دیگران کرد و گفت حرفی نیست؟ گفتند خیر. حاکم گفت پس به هر فرد سه کیسه طلا بدهید و اعلام کنید هر کس تولید کند سی کیسه دیگر به او میدهیم.
مردم به بازار رفتند. برخی گندم خریدند و آرد کردند و نان پختند. هم برای رفع گرسنگیشان و هم برای فروش و کسب درآمد. برخی هم گندمها را بر سر زمین بردند و کاشتند. برخی ابریشم خریدند و قالی بافتند و برخی شروع به تولید ابریشم کردند. برخی هم که تولیدشان کم بود کارگر بیشتری استخدام کردند و تولیدشان را چندبرابر کردند. برخی هم سکههایشان را با هم جمع کردند و قالیها را به قیمت خریدند و بردند به بلاد غرب و شرق.
خزانه هم دوباره با خمس و زکات تاجران و کشاورزان و صنعتگران پر شد و ضریب جینی هم پایین آمد...!!!
خلاصه فقط سرِ وزیرِ بازرگان و استادِ نادان بیکلاه ماند.
حاکم را گفتند:
خزانه پر است و مردم سیر!
حاکم به سجده افتاد و شکر نعمت گزارد!
کتاب حِکمات آس من شیخ سیاس
باب الخزانه فی دور الزمانه
فصل العداله علی پشت القباله
حکایت البازرگان الچموش و الاستاذ لاخموش
💠 @h_abasifar
در مورد طرح صیانت مخالفین که طرحی ارائه ندادند! و قطعا وضعیت فعلی باید تغییر کند.
این طرح آبکی هم که بود و نبودش فرقی ندارد!
طرحی هم ما داریم. مختصرش این است که
از نظر ما در مورد فضای مجازی هم مثل جاهای دیگر درگیر دوگانهی باطل دولتی_خصوصی شدهایم.
در حقیقت مشکل امروز فضای مجازی در دنیا و بالتبع در ایران این است:
تکاثر قدرت سیاسی (دولت) یا تکاثر قدرت اقتصادی (سرمایهداران) در فضای مجازی به تکاثر قدرت رسانهای تبدیل میشود و چرخهی باطلی را بوجود میآورد که این چرخه در تعارض با جمهوریت، آزادی، عدالت و اسلام است. #دیکتاتوری_رسانه_ای
یک راهکار بیشتر وجود ندارد و آن راهکار نه دولتیسازیست و محدود کردن
نه خصوصی سازی و آزاد کردن
راهش مردمیسازی حکمرانی فضای مجازیست.
توضیحش مفصل است اما خیلی اجمالیاش این است که تولید، مالکیت و نظارت بر فضای مجازی کاملا مردمی صورت بگیرد و فقط دولت از این آزادی حمایت و دفاع کند و اجازه هیچگونه ایجاد انحصاری در فضای مجازی از طریق قدرت سیاسی و قدرت اقتصادی ندهد.
#فضای_مجازی_مردمی
💠 @h_abasifar
جز ذکر علی تو را نباشد در سر
لاتَدْعُ مَعَ الْعَلِیِّ مَولیً آخَر...
💠 @h_abasifar
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همهش تقصیر انقلابه!!!
#نئولیبرالیسم
💠 @h_abasifar
بهترین فرصت برای جهش تولید ایران
#تحریم_روسیه توسط اتحادیه اروپاست
💠 @h_abasifar
شاید بپرسید مگر میشود در یک نظام اقتصادی نهادی به اسم بانک وجود نداشته باشد؟
پاسخ پرفسور مسعود درخشان به این پرسش این است: دو خودرو را بعنوان دو سیستم در نظر بگیرید. فرض کنید هدفشان هم یکسان باشد. اما مبنای متفاوت داشته باشند. یکی تبدیل انرژی گرمایی به انرژی مکانیکی و دیگری انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی.
چه اتفاقی میافتد؟
یکدفعه میبینید یکی از دو سیستم موتور ندارد. پیستون و سیلندر و کاربرات و... ندارد. خودرو را به مکانیکی میبرید و مکانیک میگوید پس موتورش کجاست؟ میگویید این خودرو (سیستم) موتور ندارد. آیا مکانیک میتواند بگوید این خودرو نیست؟ آیا میتواند بگوید خودرو بدون موتور حرکت نمیکند؟ خیر
نظام اقتصادی اسلام هم نهادی به اسم بانک ندارد. نمیتوان خوک را ذبح شرعی کرد. باید نهادهای ذیل یک سیستم از دل همان سیستم متولد شود نه اینکه نهاد حرامزادهی یک سیستم دیگر را به فرزندی بپذیرد.
💠 @h_abasifar
باطلالسحر تحریم، #تولید بود و هست! سیاستگذاران اولین و مهمترین شاخصی که باید در سیاستگذاریهای اقتصادی در نظرداشته باشند مساله تولید است. هشت سال است که خود "مذاکره" مانع تولید است.
💠 @h_abasifar
دکتر کشاورز حداد (استاد دانشگاه شریف) میفرمان اقتصاد اسلامی کجاست؟ عرض میکنم تا وقتی شما طرفداران اقتصاد سرمایهداری وجود دارید هیچکجا! امام وقتی میفرمودند من شما را التماس میکنم ما را از دست غربزدهها نجات دهید دقیقا به امثال شما اشاره داشتند که سکولاریسم تا مغز استخوانتان رسوخ کرده
💠 @h_abasifar
بخدا قسم انگلیسیها به اینکه استعمارگر بودند و جنایت کردند در چند قرن اخیر اعتراف دارند اما یک عده غربپرست داخلی میگویند نخیر! مرحومه ملکه غلط کرده!
جالب اینکه غربیها روی انبار طلاهایی که غارت کردند و بردهداریها و استثمارهاشون تمدن بنا کردند آنوقت اسمش را گذاشتند اِکِنامیکز 😊
💠 @h_abasifar
تنها "علم" اقتصاد، علم اقتصاد اسلامیست.
میگویند کجاست؟ میگویم همانجا که علم فلسفه و عرفان و فقه اسلامی است.
اینها هم یک زمانی نبودند و با مجاهده علمای شیعه بوجود آمدند
شبهعلمِ فلسفههای ماتریالیستی و الحادی هم هست که جهل مطلق است.
مضحک است بنشینیم و بگوییم اقتصاد اسلامی کجاست؟
💠 @h_abasifar
یه زمانی به اصلاحطلبا میگفتیم کنار منافقین و ضدانقلاب نایستید که تیر و ترکش ما نخوره به شما امروز باید به یه عده اقتصادخونده بگیم کنار #بچههای_شیکاگو و لیبرالها نایستید تا تیر و ترکش ما شما رو نگیره.
مرز بندی و 'تبرّی' در اسلام جزء فروع دینه...
💠 @h_abasifar
به عزیزیّ دل ما را نفروشد ای کاش...
یوسف آنست که باشد غم زندانبانش
شعر و طراحی:
💠 @h_abasifar
حضرت مریم علیهاسلام:
یالیتَنی متُّ قبلَ هذا و کنتُ نسیا منسیّا (سوره مریم)
ایکاش مرده بودم و از یاد رفته هم...
شعر و طراحی:
💠 @h_abasifar
رئیسجمهور اوکراین برای صهیونیستها اشک تمساح میریخت پارسال که یک فلسطینی هم جوابش رو داده بود: یک کمدین همیشه یک کمدینه...
والبته پیشبینی حمله روسیه به اوکراین
💠 @h_abasifar
انّ الانسانَ لیطغی ان راه استغنی...
انسان قطعا طغیان میکند اگر خود را بینیاز ببیند...
💠 @h_abasifar
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند دقیقه در مورد فرمانده جنگ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، پرفسور مسعود درخشان...
💠 @h_abasifar