eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
140 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
اقتصاد فرهنگی
🛑میگن خانواده‌‌ی ایرانی پُر مصرفه آب زیاد مصرف میکنه برق زیاد مصرف میکنه گاز زیاد مصرف میکنه ولی خان
چقدر خوبه که همه دارن این حرفها رو تکرار میکنند... ما رسانه های بزرگ نداریم و پروپاگاندا بلد نیستیم اما یه چیزی داریم که لیبرالها ندارند: جمعیت... مردم...
«هر جامعه‌ی زنده و پویایی به تحوّل احتیاج دارد.» (مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۰۳/۱۴) انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.» (قسمتی از بیانیه گام دوم) زنده ماندن انقلاب به این است که پی‌درپی نوآوری داشته باشد، تحوّل داشته باشد. (مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۰۳/۱۴) «مشکلات را با یک حرکت عادّی نمی شود برطرف کرد، با این حرکت معمولیِ عادّی که در کار اداره‌ی حکمرانی کشور هست نمیشود، یک حرکت فوق‌العاده لازم است، یک حرکت جهشی لازم است، یک حرکت ابتکاری لازم است. باید نوآوری وجود داشته باشد و این کار باید انجام بگیرد. این جزو مسلّماتِ این دوره‌ی از انقلاب است برای گام دوّم.» (مقام معظم رهبری ۱۴۰۰/۰۲/۲۱) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸شبکۀ منوتو خلاصه و مفید به این سؤال پاسخ می‌دهد که عدم مشارکت در انتخابات برای ایران چه عواقبی دارد و برای دشمنان و بدخواهان ایران چه مزایایی دارد؟ 🔹نتیجه: 🔻برای دفاع از وطن و نشان دادن شاخص مقاومت ملت همیشه نیاز به جانفشانی و از خون خود گذشتن نیست. 🔻شرکت در انتخابات فقط انتخاب یک نماینده نیست. بیانگر شاخص پشتوانۀ مردمی یک حاکمیت و در نتیجه مانعی برای توطئه‌های بعدی دشمن است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از غلیان قلم
🔷در مسئله حجاب و عفاف کدام شناخت نیازمند حمایت است؟ ✍️ حمید احتشام‌کیا (1402/10/19) 🔸وقوع شناخت و معرفت درباره هر چیزی در انسان، امری حادث است؛ یعنی هر فردی از افراد انسان، ابتدا در اثر مواجهه با نوعی از انواع استدلال، واجد یک واحد شناخت می‌شود. 🔸فرقی نمی‌کند شناختِ پایه یعنی شناخت در مرحله حدوث و شکل‌گیریِ اولیه، مبتنی بر کدام نوع از انواع استدلال یا قیاس، ارائه شده باشد؛ آنچه مهم است این است که شناختِ پدید‌آمده صرفا در مقام حدوث قرار دارد و برای ورود به مرحله بعدی، به تأییدات مکرر نیازمند است. 🔸البته منکر آن نیستم که شناختِ مبتنی بر قیاسِ برهانی از شناختِ مبتنی بر قیاسِ خطابی یا جدلی از استحکام بیشتری برخوردار است، اما می‌خواهم بگویم حتی استحکام قیاس برهانی نیز یک استحکام اولیه است. 🔸شناخت، پس از مرحله حدوث و شکل‌گیری، وارد مرحله تأیید می‌شود. تأیید شناختِ پایه، بدان معناست که انسان در زندگی خود لازم است شناخت بدست‌آمده را مرتباً تأیید کند. فرآیند تأییدگرفتن همان بازخوردی است که فرد در اجتماع به انحاء مختلف دریافت می‌کند. 🔸خانم محجبه‌ای را تصور کنید که با یک قیاس برهانی معتقد به وجوب و لزوم رعایت حجاب شده است، اما اعتقادش در عمل از طرف جامعه مورد تأیید قرار نمی‌گیرد؛ چه بلایی بر سر آن اعتقاد خواهد آمد؟ شک نکنید که پس از تزلزل، فروخواهدپاشید. شناخت ، پس از مرحله تأیید یعنی با دریافت بازخوردهای پی در‌پی و بی ‌حد و حصر مثبت، وارد مرحله تثبیت می‌شود. 🔸بنابراین نباید گمان کرد وقتی فردی را به رعایت حجاب و عفاف دعوت کرده و برای او انواع استدلال‌ها را ارائه می‌دهیم مجاز است رهایش کنیم. آن فرد پس از دریافت استدلال‌های گوناگون، ممکن است واجد یک واحد شناخت پایه شود، اما برای دریافت تأییدات پی‌در‌پی که در حکم شیر مادر برای طفل نوزاد است چه برنامه‌ای داریم؟ 🔸وقتی یک خانم محجبه با انواعی از طراحی‌‌های مد و لباس مواجه می‌شود که نه تنها تأییدی بر شناخت او نیست بلکه جان آن را نیز هدف قرارگرفته است چه رخ خواهد داد؟ وقتی محیط‌های ادرای و کارمندی، محیط درس و دانشگاه، عروسی‌ها و جشن‌ها و از همه مهمتر رسانه ملی و غیرملی همه و همه سراسر تأیید مخالف و بازخورد منفی است، گمان می‌کنید چه بلایی بر سر آن اعتقاد نوپا خواهد آمد؟ 🔸مهمترین کارکرد آموزه «امربه معروف و نهی از منکر» کارکرد شناختی است؛ یعنی تأیید شناختِ پایه به‌مثابه بازخود مثبت اجتماعی. اما مضافا بر آن، چه ایده‌هایی برای این مرحله از شناخت در نظر گرفته شده است؟ یک خانم محجبه در سینما، در تبلیغات، در رسانه، در بازار و به طور کلی در جامعه با چه میزان از تأیید مواجه است و با چه میزان از هجمه؟ 🔸تأیید شناخت، یک مرحله مهم و اساسی است و نیاز به هوشمندی فراوان در طراحی دارد. تأییدِ معطوف به زبان از نازل‌ترین نوع تأییدات است. برداشت خود نویسند از فضای جامعه ایرانی این است که تأییدات کمی در بافت جامعه برای حجاب و عفاف وجود دارد و بی‌شک هر طفل نوپایی بدون آب‌ونان دوام نمی‌آورد. ✅توصیه‌ام این است که به جای هزینه بر سر تولید استدلال به‌مثابه تولید شناخت، به فکر نان و آبِ تأیید برای اطفال شناخت باشید. 🔹چگونه اعتقادات یک جامعه را برافکنیم؟ 🔸براساس توضیحاتی که ارائه شد، کافی است تأییدات موافق یک اعتقاد را کم کرده و تأییدات منفی را در جامعه ترویج دهیم. آنگاه خواهید دید که اعتقادات آن جامعه کم‌کم و به‌تدریج سست‌شده و در نهایت ترک می‎شود. 🔈هیچ می‌دانستید اغلب شعائر دینی و لزوم رعایت آن در جامعه در همین راستا یعنی نظریه شناخت تأییدی قابل ارزیابی است؟ 💡یک پیشنهاد: 🔸پیشنهاد میکنم به جای تفکر درباره اینکه چگونه بی‌حجابان را تخطئه کنیم به این نیز بیاندیشیم که چگونه باحجابان را تقویت کنیم. 🔸چرا در داستان حجاب و عفاف بانوان محجبه دال مرکزی و نقطه ارشمیدسی قضیه نباشند؟ 🔸چرا سیاستمداران نقش پزشک را بر عهده گرفته و به دنبال درمان‌اند؟ چرا توجه از روی باطل به سمت حق نمی‌چرخد؟ https://eitaa.com/ghalayaane_ghalam
و ماجرا، ماجرای عنکبوت خونخواریست که خوان طمع خود را در‌ اقتصاد سراسر جهان گسترده تا از خون کودکانی مظلوم راهی برای ادامه‌ی حیات ننگینش بیابد غافل از اینکه: 💢إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ💢 🕸نمایش سیطره‌ی نفوذ اقتصادی صهیونیسم از زاویه‌ای که دوست ندارند ببینیم... 🌍@Bkh_Qom
اقتصاد فرهنگی
خب ظاهرا عده ای در دانشگاه قم نمادهای شهدا (کفن ها) را پایین آوردند!!! چرا؟ لابد به این بهانه که شادی و نشاط صبحگاهی مان به هم میریزد! امیدوارم این اتفاق با رضایت معاونت فرهنگی دانشگاه انجام نشده باشد و عده ای خودسر این کار را کرده باشند وگرنه که هیچ توجیهی ندارد این اتفاق. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
+ اقتصاد دستوری بد است - اگر چه کسی دستور بدهد بد است؟ + دولت - پس چرا با دامپینگ مخالفی؟ + مخالف نیستم - پس اقتصادهای دنیا دستوری اند که با دامپینگ برای جلوگیری از انحصار مقابله می کنند + خب با دامپینگ مخالفم - چرا؟ + به هم زدن نظم بازار است - پس با ایجاد انحصار موافقی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar