eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.4هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
110 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی عضو اندیشکده قصد مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
انتشار کتاب دستبرد ناپیدا با ترجمه آقایان دکتر حسین حسن زاده و علیرضا زمانی و با مقدمه دکتر مسعود درخشان توضیحی درباره کتاب: حتماً اين داستان را بخوانيد❗️ ♨️ تحليل و نقد سياست پولي، خلق پول، دخالت دولت در سيستم پولي آمريكا و اروپا به سبكي ساده و مقدماتي براي دانشجويان رشته‌هاي مختلف علوم انساني و پژوهشگران حوزه پولي و مالي ❇️ امروزه شبكه بانكی در كشورهای سلطه‌جو و سلطه‌پذیر قوی‌ترین و كارآمدترین ابزار برای چپاولگری است. بحران جاری در اقتصاد كشور عزیزمان حاصل چپاولگری و دزدی بانك‌ها به‌ویژه بانك‌های خصوصی است كه بعد از جنگ تحمیلی و بنا به توصیۀ نمایندگان صندوق بین‌المللی پول در دولت سازندگی شكل گرفت. ◀️ دولتمردان لیبرالیست ما همۀ موارد توصیه شده در این برنامه را بدون مطالعات كارشناسی آویزۀ گوش كردند. بدین ترتیب بانك‌ها و شركت‌های بیمۀ خصوصی به تدریج تأسیس شد و آزادسازی در همۀ بخش‌های پولی و مالی و تجارت خارجی و اتخاذ سیاست‌های جدید ارزی و جز اینها یك به یك به اجرا درآمد و هنوز هم به‌همان شیوه ادامه دارد. 🚧 با اطمینان مي‌شود گفت كه بحران جاری در اقتصاد كشور حاصل برنامۀ تعدیل اقتصادی است كه حلقه‌های لیبرالیستی در داخل كشور عزیزمان با افتخار آن را پذیرفتند و با مباهات اجرا كردند و در خلال چندسالی كه فجایع اقتصادی آن ظاهر شده است تقصير را بر گردن كسانی انداخته‌اند كه از اصول انقلاب اسلامی دفاع می‌كنند. اما سرانجام چه خواهد شد؟ ✨پول خوب بهترين راهكار است. ◀️ "لیبرالیسم: ریشه فساد و چپاول"؛ و داستان دزدی بانك‌های تجاری و بانك مركزی از سپرده‌های مردم را در كتاب دستبرد ناپيدا با مقدمه دكتر مسعود درخشان و ترجمه و تلخيص دكتر حسين حسن‌زاده‌سروستاني و عليرضا زماني كه در 188 صفحه به بهاي 65 هزار تومان تنظيم و منتشر شده، و از طريق مجموعه فروشگاه هاي انتشارات دانشگاه امام صادق عليه السلام (مجازي و حقيقي) و شبكه نمايندگي‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است، مطالعه كنيد. 🆙 پيوند اينترنتي: https://b2n.ir/BlindRobbery 🌐 انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام در فضای مجازی: press.isu.ac.ir ble.ir/ketabesadiq_isu instagram.com/ketabesadiq ✳️ [اخبار دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه‌السلام] 🆔 @mgtisunews
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارسال غذا به شهر «الدریهمی» یمن با موشک! 🔹ارتش یمن برای کمک به نیروها و ساکنان محاصره شده شهر الدریهمی در غرب یمن، اقدام به شلیک موشک به این شهر می‌کند ولی این موشک‌ها منفجر نمی‌شود بلکه غذا و مایحتاج آن‌ها از آرد، گوشت تا لباس و غیره را به دست محاصره شدگان می‌رساند. 🔹ارتش یمن هر هفته دو روز اقدام به شلیک ۸ الی ۹ موشک و بعضا ۱۰ موشک به این شهر می‌کند و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ موشک شلیک کرده است. یمنی‌ها نام «موشک غذایی» را به این موشک‌ها گذاشته‌‌اند. @TasnimNews
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت نشست زنده: جمهوری پولی: همه می‌توانند پول بیشتری داشته باشند(الزامات فعال‌سازی حلقه‌های میانی در نظم پولی کشور) 👤جناب آقای احسان ولدان؛ پژوهشگر شبکه جامع علمی قصد 🗒 | 🖥 hgaam2.ihu.ac.ir ┄┅─═◈═─┅┄ 🆔 @hgaam2 🆔@farhanghi_E 🔊 روابط عمومی سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی📚
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
‏🖊تولید ناخالص داخلی شاخص رفاه نیست... محاسبه رفاه یک ملت از مسیر محاسبه رشد اقتصادی ممکن نیست. به تعبیر یکی از منتقدان مفهوم رشد اقتصادی، قهرمان GDP شهروندی است که سیگار پشت سیگار روشن می‌کند، بیماری سرطان گرفته و تحت‌درمان است، همسرش را طلاق داده و مهریه‌اش را پرداخت کرده،‏ خودرویش در یک تصادف زنجیره‌ای آسیب دیده و باید هزینه تعمیر سنگینی بپردازد، در حال‌ خوردن فست‌فود پشت فرمان و چت‌کردن با گوشی است. چه، همه این هزینه‌ها به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند! اینکه رشد اقتصادی را ملاک رفاه قرار دهیم و‏ سپس با اضافه‌کردن چند مفهوم مثل «فقر» و «بیکاری» و «محیط‌زیست» و «منابع طبیعی» از «کیفیت رشد» سخن بگوییم، «شترگاوپلنگ»ی ساخته‌ایم که هیچ قسمتش با دیگر بخش‌ها تناسب ندارد. تعلق ایدئولوژیک به GDP را باید کنار گذاشت. شاخص‌های قابل‌اعتنایی برای سنجش رفاه ابداع شده که می‌توان‏ با آنها شروع کرد و توسعه‌شان داد. برای نمونه، موسسه «Redefining Progress» شاخصی با عنوان GPI برای سنجش رفاه تعریف کرده است که می‌تواند هم یک شروع خوب و هم یک تجربه مناسب برای تعریف یک شاخص علمی مبتنی بر الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت باشد. ‏شاخص GPI برخلاف GDP تلاش می‌کند که هزینه و فایده سرمایه‌های انسانی، اجتماعی، طبیعی و... را محاسبه کند. GPI با هزینه‌های مصرفی فرد/ خانوار شروع می‌کند و سپس آن را بر اساس نابرابری درآمدی تعدیل می‌کند؛ ارزش کار در خانه، مراقبت از فرزندان و کار داوطلبانه را به آن اضافه می‌کند؛‏ ارزش دریافت خدمات از زیرساخت‌های موجود در خانه‌ها را اضافه می‌کند؛ ارزش دریافت خدمات از خیابان‌‌ها و بزرگراه‌ها را اضافه می‌کند؛ هزینه‌های زمان از دست رفته برای تفریح، فروپاشی خانواده‌ها، زمان صرف‌شده برای رفت و آمدها، و کم‌کاری‌ها را کسر می‌کند؛‏ هزینه‌های جرایم، تصادفات‌ و استهلاک کالاهای مصرفی بادوام را کسر می‌کند؛ هزینه تخریب محیط‌زیست، آلودگی هوا، آلودگی آب، تخلیه لایه ازن، آلودگی صوتی، از دست رفتن زمین کشاورزی، جنگل‌زدایی، تالاب‌زدایی و... را کسر می‌کند؛‏ و نهایتا این محاسبه را با تشکیل سرمایه خالص و استقراض خارجی خالص تعدیل می‌کند.  @syjebraily
✴️ بنیاد راکفلر در سند «سناریوهایی برای آینده‌ی تکنولوژی و توسعه‌ی بین‌الملل» مورخ ماه می سال ۲۰۱۰، به طرح سناریوی پاندمی جهانی پرداخته که برای کنترل آن از قوی‌ترین و بروزترین تکنولوژی‌های سایبرنتیکی و هوش مصنوعی استفاده شده است ( سناریوی Lock Step) 💢 نکته‌ی مهم آنکه در صفحه‌ی ۱۹ سند مذکور در خصوص چگونگی پایان پاندمی پس از اعمال کنترل‌های هوشمند به بهانه‌ی سلامت مردم اذعان می‌دارد: The Pandemic Faded.. [بعد از مدتی] پاندمی محو شده...‼️ 🔶🔹 و امروز در برنامه‌های مختلف نظیر خندوانه، شاهد محو شدن پاندمی‌ای هستید که وقوع و اعلامش هم همین مقدار، غیر علمی و رسانه‌محور بوده است. اگر هر بخش از پروتکل‌ها، اعم از دارو، واکسن و ... را عامل پایان پاندمی می‌دانید؛ لازم است به مسائل بین‌المللی کلان‌تر و نگاه کنید. ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷فلسفه اصول 📢 صوت جلسه ٠۳۲ سه شنبه 1401/02/27 🔹تبیین تفاوت مقیاس مواجهه با مسائل در فقه سنتی و فقه حکومتی با تطبیق بر نگاه مرحوم آیه الله مؤمن در مسئله «جمعیت» ۰۳۲ @mirbaqeri_dars
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷فلسفه اصول 📢 صوت جلسه ٠۳۳ چهارشنبه 1401/02/28 🔹تبیین تفاوت مقیاس مواجهه با مسائل در فقه سنتی و فقه حکومتی با تطبیق بر نگاه مرحوم آیه الله مؤمن در مسئله «جمعیت» ۰۳۳ @mirbaqeri_dars
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️واقعا کوتاه نگری به مسائل اقتصادی جامعه هست که آدم فکر کند که سیاست تعدیل ساختاری برخاسته از IMF که از دولت سازندگی تا دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شده و مراکز تصميم ساز مثل بدنه سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و وزارت نفت با این تفکر زندگی کرده اند، به یک باره و بوسیله انتخاب دولت انقلابی برداشته شده است! همه مان به دولت باید کمک کنیم تا انقلابی در ساختار اقتصادی کشور در مقابل تفکر نئولیبرالیسم صورت بگیرد. @jebhetse
نگاهی کمی متفاوت به مساله خودرو: وقتی از مردم عادی میپرسم که اگر یک خودرو در حد دناپلاس اتومات با قیمت پایین تر از قیمت موجود، داشته باشید راضی هستید؟ اعلام رضایت میکنند همین خودرو اگر دهه هشتاد در ایران تولید میشد میگفتیم ایران جزء بهترین خودروسازهای دنیا در رده خودروهای اقتصادیست اما بعلت سرعت توسعه تکنولوژی و البته تحریمهایی که دچارش شدیم، این فاصله زمانی وجود دارد. زمانی مردم پیکان سوار میشدند و وقتی پراید آمد با اشتیاق سوار پراید شدند. بعد که سمند آمد اولین مرتبه‌ای که تاکسی سمند سوار شدیم حس عجیبی داشتیم چند سال دیگر دناپلاس اتومات هم میشود همان پیکان اینجا سه مساله وجود دارد 1. احساس نیاز دائمی به تغییر و به روز بودن رسانه اجازه نمیدهد شما از وضعیت فعلی خود راضی باشید. کتابها و مقالاتی که در زمینه تبلیغات بازرگانی و مُد نوشته شده با صراحت میگویند ما باید کاری کنیم که مصرف کننده دائما از وضعیت فعلی اش ناراضی باشد اگر برای این تغییر و به روز شدن حدی نگذاریم هیچ وقت رضایت به دست نمی آید. عده ای لاکچری باز دائما حال ما را نسبت به وضعیت موجودمان خراب میکنند. اینجاست که بی نیازی و قناعت یک فضیلت اخلاقی می شود برای رسیدن به رضایت و آرامش حقیقی. خودرو یک کالای مورد نیاز در دنیای امروز است (که قبل از این نیاز نبوده و ممکن است در آینده هم نیاز نباشد) اما حد این نیاز چیست؟ دقیقا باید چه انتظاری از یک خودرو داشت؟ قطعا این انتظار باید حد و اندازه داشته باشد. از یک حد پایین تر و بالاتر قطعا افراط (اتراف) و تفریط (اتلاف) است مثلا چند سال پیش مقام معظم رهبری در مورد خودرو 200 میلیونی فرمودند که استفاده از این خودرو اسراف و حرام است. چرا باید با وجود چنین حکم صریحی در مورد مصرف خودرو باز هم عده ای خودروهای چند میلیاردی را تبلیغ کنند؟ از طرفی خودروهایی مثل پراید و... میتوانند مصداق اتلاف باشند 2. مساله سرعت. یکی از ویژگی‌های تمدن غرب سرعت است. سرعتی سرسام آور که معلوم نیست مقصدش کجاست. سرعت هم دو جنبه دارد. 1. سرعت حرکت 2. سرعت تغییر یکبار از خود بپرسیم سرعت 70 کیلومتر در ساعت چه اشکالی دارد که باید با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت کنیم؟ قطعا با سرعت 70 کیلومتر در ساعت تصادفات منجر به مرگ و میر از سالانه 20 هزار نفر به زیر 1000 نفر هم میرسد. مثلا از قم به تهران میخواهیم سفر کنیم. فرق یک ساعت و دو ساعت چقدر است؟ در آن یک ساعت که زودتر میرسیم چه گلی به سر دنیا خواهیم زد؟ آن هم با این هزینه گزاف (جان 20 هزار نفر) در مورد سرعت در تغییر هم همین است. اینکه در دنیا هنوز برخی خودروهای سی چهل سال پیش را سوار می شوند عیبش چیست؟ چرا باید زمان استفاده از یک خودرو به زیر 7 سال برسد؟ البته میدانید که این مساله طراحی شده است و اتفاقی رخ نداده خلاصه در مسیر تمدن سازی باید تکلیفمان را با سرعت مشخص کنیم 3. اثرات جانبی منفی (NEGATIVE EXTERNALITY) با بررسی تجربه یک قرن اخیر به راحتی میتوانیم مشاهده کنیم که اثرات منفی تولید و مصرف خودرو در دنیا چه اثرات وحشتناکی بر محیط زیست داشته است. آلودگی های بی شماری که از تولید تا مصرف و دفع خودرو وجود دارد نادیده گرفته می شود علت این نادیده انگاشتن اولا سود سرشاری است که به جیب سرمایه داران و بنگاه های بزرگ تولید خودرو در دنیا دارد. ثانیا لذتی است که مردم در کوتاه مدت می برند و به خاطر آن مسائلی مثل عدالت بین نسلی را نادیده میگیرند. هزینه‌های جانبی تولید خودرو را نسلهای آینده پرداخت میکنند البته این مساله فقط مربوط به خودرو نیست و تقریبا در تمام کالاها و خدمات صنعتی این مسائل وجود دارد. پیشنهاد میکنم مستند STORY OF STUFF را با دقت ببینید تا متوجه این نکته بشوید که در مسیر پنجگانه استخراج، تولید، توزیع، مصرف و دفع مواد چه اتفاق وحشتناکی می افتد. سخن پایانی اینکه بیائید بجای درگیر شدن در جزئیات مسائل اجتماعی و اقتصادی، قدری تمدنی‌تر و عمیقتر به مسائل نگاه کنیم و چشم هایمان به ظواهر تمدنی غرب آنقدر خیره نشود که حقیقت را نادیده بگیریم. تکنولوژی پاک قابل تولید است اگر وابستگی فکریمان را کنار بگذاریم و تفکر مستقل داشته باشیم مستند دوبله شده داستان مواد اثر آنی لئونارد https://rahdio.blog.ir/post/story-of-stuff 💠 @h_abasifar