eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.5هزار ویدیو
136 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پارکدوبل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ انشا به قلم سعید روستایی هیچ میدونستید اکثر فیلم های سعید روستایی (برادران لیلا، متری شیش و نیم، ابد و یک روز) ریشه در شرایط خانوادگی که در اون بزرگ شده داره؟ منم نمیدونستم واقعا غم انگیز که یک همچین موردی در ایران وجود داشته 😥🙄 @parkedoble
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدااااااااااااااااا کی اذون میگن 😭😭😭 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اون روزی که داد می‌زدم برای جذب مخاطب در تلویزیون و رادیو و رسانه‌ها نیاز نیست برید سراغ قرتی‌بازی و خلاف شرع! گوش نمی‌کردن! رو نگاه کنید! چه جذابیتی بالاتر از قرآن؟! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
رهبر انقلاب: در سال ۱۴۰۱ تلخیها عمدتاً تورّم و گرانی بود. بخصوص گرانی در قیمت موادّ خوراکی و لوازم اصلی زندگی... رونق زندگی و گشایش سفره‌ی مردم بخصوص طبقات ضعیف. ۱۴۰۲/۱/۱ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیسی را فرد دروغگوئی نمی‌دانم او صادق است این حرف را هم از روی صداقت می‌زند خودش هم به آن عمل کرده است اول از همه هم نیلی را دعوت کرد نئولیبرال‌های شریفی هم کنار گوشش نشسته‌اند رئیسی درکش از علوم انسانی همین‌قدر است! فکر می‌کند کشور را می‌توان هم با تفکرات لیبرالها پیش برد هم با رویکرد انقلابی. درک رئیسی از دولت ائتلافی به یک تفکر و حکمرانی التقاطی منجر شده است به جای یک دولت انقلابی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وقتی واژه‌ها را سخیف می‌کنیم! یاد آن روزی افتادم که تعدادی CD برای آقا بردند و گفتند در راستای نهضت نرم‌افزاری این کار را انجام داده‌ایم! پیوست فرهنگی را صلوات تعریف کردیم جهاد تبیین را ماله‌کشی برای دولت جنگ ترکیبی را ساخت کلیپ جنگ شناختی را عملیات کامنتی و جنگ اقتصادی را هم که کلا نادیده گرفتیم! حتی در حد خرید یک کالای ایرانی! خرمشهر اقتصادی یعنی گرفتن والستریت! یعنی فروپاشی اقتصاد سرمایه‌داری! یعنی نابودی دلار! یعنی آقایی ریال! چرا باید اینقدر افقمان با افق ولی جامعه ناهمسطح باشد که حذف ارز ترجیحی و گران کردن معیشت مردم، که به تعبیر آقا موجب تلخیِ سال ۱۴۰۱ شد را فتح بدانیم آنهم از جنس فتح خرمشهر؟! رکورد تورم ماهانه را شکستن فتح است؟ ادامه تورم پنجاه درصدی برای سال سوم فتح است؟ کاهش مصرف ۳۰ درصدی مرغ و گوشت فتح است؟ کاهش مصرف برنج فتح است؟ صف‌های طولانی نان و ناراحتی مردم فتح است؟ نه جناب حاج‌علی‌اکبری! تریبون نماز جمعه را محترم بشمارید و صدای طبقات محروم جامعه باشید نه صدای دولت‌ها و سرمایه‌داران! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سوال تکراری: چرا قیمت دلار می‌رود بالا؟ جواب تکراری: چون ذینفع دارد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
سوال تکراری: چرا قیمت دلار می‌رود بالا؟ جواب تکراری: چون ذینفع دارد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_
این نمودارها دنیایی از اطلاعات را در خود دارند! به سال ٩۶ دقت کنید! بروید و جستجو کنید که سال ٩۶ (و بعد از آن) چه اتفاقی افتاده است که پالایشگاه تبریز و فولاد مبارکه سودشان چند برابر شده است؟ آیا تولیدشان چند برابر شده؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی: 🌐مردمی‌سازی اقتصاد یعنی حضور همگانی مردم در اقتصاد / درحال حاضر راهی برای هدایت اموال مردم به سمت تولید وجود ندارد / لازمه تولید مالکیت‌های مردمی و همگانی شدن ثروت‌های عمومی است 🔹مردمی‌سازی اقتصاد به معنی حضور همگانی مردم در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی است. در حال حاضر در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی به هیچ وجه شاهد حضور همگانی مردم نیستیم. متن کامل این گزارش را در لینک زیر بخوانید 🔗598.ir/002C40بروز ترین اخبار ایران و جهان را در کانال ۵۹۸ پیگیری کنید https://eitaa.com/joinchat/4012703770C4d4f2fdc1f
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
✨مردمی‌سازی اقتصاد به معنای وضع قوانینی توسط دولت برای فراهم کردن بستر حضور همگانی مردم در فعالیت‌های اقتصادی و مبارزه با انحصار سرمایه داران، از وظایف دولت اسلامی می باشد. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 📌بهترين راه براى اينكه آزادى اقتصادى تأمين بشود در يك جامعه‏ ى اسلامى، اين است كه حكومت اسلامى و دولت اسلامى سياستى اتخاذ بكنند و قوانينى وضع بكنند كه بر طبق آن قوانين همه ‏ى افراد در جامعه ‏ى اسلامى قادر باشند آزادانه فعاليت اقتصادى كنند و همه‏ ى قشرهاى مردم از فعاليت اقتصادى خود بتوانند بهره‏ مند بشوند؛ اين يكى از آن وجوه امتياز و جدائى بين نظام اسلامى در اقتصاد و نظام هاى غربى است. در نظامهاى غربى اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانين معمولى و اساسى مردم آزادند كه فعاليت اقتصادى داشته باشند، اما در حقيقت اين آزادى متعلق به همه ‏ى مردم نيست؛ اين منابع عظيم ثروت، اين درياها، اين منابع طبيعى، اين دشتهاى حاصلخيز، اين معادن، اين همه امكاناتى كه جزو ثروتهاى عمومى جامعه محسوب ميشود، اينها اينجور نيست كه راحت در اختيار همه‏ ى قشرهاى جامعه قرار بگيرد و هر كسى بتواند بر روى آن بهره‏ بردارى و كار بكند و منتفع بشود، بلكه آن كسانى عملًا و واقعاً آزادند كه داراى ثروتهاى انباشته و زياد هستند، كه سررشته ‏ى اقتصاد جامعه، بلكه حتى خواهم گفت سررشته‏ ى سياست جامعه و اداره‏ ى جامعه در دست آنهاست؛ آنها هستند كه در حقيقت از منابع ثروت استفاده ميكنند و بر آنها تسلط و سيطره دارند و استفاده و بهره‏ بردارى را آنها ميكنند و آنها فضا را براى استفاده‏ ى عموم جامعه تنگ كردند؛ لذا شما مى‏بينيد در جوامع سرمايه ‏دارى، چه جوامع پيشرفته‏ ى سرمايه‏ دارى و چه جوامع عقب ‏افتاده ‏ى سرمايه‏ دارى، مثل بيشتر كشورهاى جهان سوم، اغلب مردم در يك فقر شديدى هستند؛ بخصوص در اين كشورهاى عقب ‏افتاده؛ در حالى كه اجتماعات عظيمى از مردم دچار فقر و بيكارى و بى‏جائى و بى‏مسكنى و محروميت از بيشتر مواهب زندگى هستند، يك عده ‏ى معدودى آزادانه تلاش ميكنند، فعاليت ميكنند، ثروت درمى‏ آورند، معادنى دارند، معادن ديگرى را ميگيرند؛ كارخانجاتى دارند، كارخانجات ديگرى را ايجاد ميكنند، داير ميكنند؛ زمين هائى دارند، زمین هاى ديگرى را به آن اضافه ميكنند؛ از درياها استفاده ميكنند، از همه‏ ى منابع طبيعى در حقيقت يك عده معدود از جامعه استفاده ميكنند؛ ديگران چه كسبه‏ ى جزء، چه كارگران، چه كارگران معادن، چه كارگران كشاورزى، چه كارگران كارخانجات، در حقيقت ريزه ‏خوار خوان آنها و استفاده ‏كننده از زيادى ثروت آنها و گوشه ‏ى سفره ‏ى آنها هستند؛ خودشان امكان تلاش، امكان توليد، امكان بهره ‏بردارى، امكان كار سازنده، امكان توليد ثروت به آن معناى حقيقى ندارند. پس راه اينكه ما اقتصاد آزاد را به معناى حقيقى خودش در جامعه به وجود بياوريم، اين است كه از اين انحصار جلوگيرى كنيم؛ امكانى در جامعه به وجود بيايد كه اغلب افراد جامعه، بيشتر قشر هاى جامعه يا همه ‏ى كسانى كه قدرت كار دارند، اينها بتوانند از امكانات طبيعى، از زمين، از دريا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده كنند. 🗓 ۱۳۶۶/۰۷/۲۴ بیانات حضرت آقا در خطبه‏ هاى نماز جمعه تهران‏ @jebhetse
فقط سه درصد خیلی پرمصرف هستند ۹۰ درصد باید جریمه شوند چون نمی‌خواهید جلوی ۳ درصد را بگیرید؟ اسراف حرام است اما تنها راه جلوگیری از اسراف گران‌سازی نیست! هزار مرتبه گفتیم و باز هم می‌گوئیم مردم ایران مسرف نیستند. اسراف سرمایه‌داران و هدر رفت انرژی در صنعت و ... را به پای عموم مردم ننویسیم. مردم اگر ببینند دولت خودش رعایت می‌کند و جلوی سرمایه‌داران مسرف ایستاده است، بیشتر از آنها رعایت می‌کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar