eitaa logo
هنگام درنگ
84 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
103 فایل
این نیز بگذرد ...
مشاهده در ایتا
دانلود
عاقبت برجام ۲ و ۳ و ...
🔻یک واعظ خوش زبان؟ حوزه‏های علمیه‏ نقششان‏ در صداوسیما فقط این نیست که یک واعظ خوش‏زبانی بیاید آنجا، مردم را نصیحت کند؛ نه، حوزه‏ ی علمیه باید کمیته‏ ها تشکیل بدهند، مجموعه‏ ها تشکیل بدهند، اتاق فکرهای دینی تشکیل بدهند، راجع به مسائل گوناگون بنویسند، بحث کنند، تحلیل کنند، تحقیق کنند و محصولات اینها را بدهند بیرون. فضا وقتی‌که درست شد، طبعاً اثر می‏گذارد. روی بازی هنرمند هم اثر می‏گذارد. 📌بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۳۸۹/۶/۲۵ 🆔 @B_Masoomieh
✅ شهید مطهری: برداشتن افراد ناصالح و گذاشتن افراد صالح، بدون دست زدن به نظام‌های اجتماعی فایده‌ای ندارد.
هدایت شده از فارس پلاس
12.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥طبری به ۳۱ سال حبس تعزیری محکوم شد 🔹سخنگوی قوه قضاییه: اکبر طبری در این پرونده ۱۰ عنوان اتهامی داشت که در ۸ مورد دادگاه وی را مجرم شناخت، در دو مورد اتهامی دادگاه وی را مجرم ندانست. 🔹طبری بابت تشکیل شبکه ارتشا به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شده است. 🔹رای هنوز غیر قطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است. @Fars_Plus
هنگام درنگ
🎥طبری به ۳۱ سال حبس تعزیری محکوم شد 🔹سخنگوی قوه قضاییه: اکبر طبری در این پرونده ۱۰ عنوان اتهامی داش
براستی از منظر اسلام چیست؟ آیا صرفا جنبه و تنبیهی دارد یا جنبه آن نیز مد نظر بوده است؟ اگر بخشی از فلسفه مجازات‌ها، و بازدارندگی در جامعه است آیا این حکم، باعث عبرت و کاهش فساد اقتصادی مدیران در جامعه می‌شود؟ اگر بخشی از فلسفه مجازات‌ها، در جامعه نسبت به استقرار عدالت است، آیا این حکم، باعث ایجاد امید در مردمی می‌شود که بخشی از آنها اعتمادشان را به نظام از دست داده اند؟ گذشته از اینکه برخی فقیهان مانند استاد علیدوست، حکم زندان را جز در مواردی نادر نمی‌پذیرند.
؛ نگاهی دوباره 🔹نسبت به شُعب گوناگون -در مورد ، در مورد - باید حدّومرز مشخّص کرد. بعضى از این فتاواى معروف هم که در بین فقها معروف است، وقتى انسان عمق‌یابى میکند -مثل همان قضیّه‌ى که تا یک زمانى یک‌جورى میگفتند، بعد بکلّى عوض شد- واقعاً همان‌جور است؛ یعنى روى احتیاط [بوده‌]. همین مسئله‌ى مجسّمه‌سازى یا همین مسئله‌ى غنا ازاین‌قبیل است 🔹بنابراین خیلى حرف هاى تازه و نو میشود در زمینه‌هاى گوناگون رشته‌هاى هنرى و شعبه‌هاى هنرى بیان کرد. مثلاً فرض کنید در باب ؛ این قضیه‌ى ، تلبّس زن به لباس مرد که یکى از این شبهه‌هایى است که در ذهنها هست، واقعاً انسان [وقتى‌] در بحث فقهى وارد میشود و عمق‌یابى میکند، اصلاً معناى آنچه وجود دارد این نیست که این‌جورى معنا بشود که نتیجه‌اش این باشد که [اگر] مثلاً زنى لباس مرد، یا مردى لباس زن بپوشد، در نمایش اشکالى داشته باشد. بنابراین به نظر من خیلى کار در این زمینه میشود کرد؛ کار هم کار فضلا است. 🔹البتّه نکته‌ى مهم ... است. یعنى ما تحت‌تأثیر جوّ قرار نگیریم که حالا چون یک جوّى فرض کنید در یک بخشى از جامعه وجود دارد که فشار روى ما بیاورد که «آقا شما چرا فلان‌چیز را حرام میدانید، چرا فلان‌چیز را ممنوع میکنید»، ما تحت‌تأثیر آن جو بیاییم فکر کنیم. (1394/10/21؛ دیدار با دست اندرکاران همایش فقه هنر) https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=31931
فرشچیان: چهره امام رضا(ع) را در خواب دیدم و کشیدم 🔹علیرضا ذاکری، طراح و نقاش پیشکسوت: سال ۱۳۷۵ در مشهد در مراسمی نسبتا خصوصی از استاد فرشچیان پرسیدم مینیاتوریست‌ها چهره اهل‌بیت را با نور یا پوشیه نشان می‌دهند، شما چهره امام رضا(ع) را از کجا در تابلوی ضامن آهو ترسیم کردید؟ 🔹فرشچیان پاسخ داد: سال ۵۹ برای عمل قلب به آمریکا رفته بودم. دکترها اصرار داشتند که حتماً عمل قلب انجام دهم و چندین نوبت آزمایش گرفتند و من در این فواصل متوسل بودم به امام هشتم که «آقا کمکم کنید». در آخرین آزمایش دکترها شگفت‌زده گفتند که شما طی این مدت نزد کدام دکتر دیگر رفته‌ای؟! هر چه گفتم جایی نرفتم باور نمی‌کردند و به من گفتند که قلب شما کامل سالم است و نیازی به عمل ندارد. شما درمان شده‌اید! 🔹پس از این اتفاق در همانجا که برای طولانی مدت در هتل بودم، تصمیم گرفتم تابلوی «ضامن آهو» را بکشم. تابلو ۶ ماه طول کشید. وقتی به قسمت‌های چهره مبارک حضرت رسید، به دلم افتاد که تمثال ایشان را بکشم. لذا متوسل شدم و همان شب در خواب صورت مبارک حضرت را دیدم و ایشان با مهربانی فرمودند من را ببین و بکش! وقتی بیدار شدم، چیزی از چهره مبارک حضرت در ذهنم نمانده بود. مجدد متوسل شدم و باز هم در شب دوم حضرت تشریف آرودند و این اتفاق تا سه شب تکرار شد و این افتخار را داشتم که چهره حضرت را در نور بکشم.
🖌 هسته ای است، اصل نظام نشانه است 🔹سه موسسه ایرانی به اتهام تلاش برای مداخله در !!! تحریم شدند 🔹بهانه برای تحریم از بین نمی رود؛ فقط از حالتی (هسته‌ای) به حالت‌ دیگر تغییر می‌کند.
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاکید رهبری بر ضرورت مجازات مضاعف مفسدان درون قوه قضاییه
✅آیت‌الله در دیدار جمعی از اعضای انجمن قلم:‌ بله؛ من موافقم که از تجلیل شود، شاهنامه تحلیل شود و حکمت فردوسی استخراج گردد تا همه بدانند که این حکمت، اسلامی است یا غیراسلامی. این بزرگداشتی هم که برگزار شد، اصلاً به دستور و خواست من بود؛ منتها چون اواخر ریاست جمهوریام بود، به آقای مهندس «حجت» گفتم که دنبال نمایید و فردوسی را بزرگ کنید. فردوسی باید هم بزرگ شود. فردوسی در قلّه است. امیدواریم کم‌کاری - که دوستان اشاره کردند - گریبان ما را نگیرد تا حکمت فردوسی را بیان کنیم. ما هستیم که اسم او را «حکیم ابوالقاسم فردوسی» گذاشتیم؛ دشمنان دین که این اسم را نگذاشته‌اند. خوب؛ این حکیم چه کسی است و حکمت او چیست؟ آیا حکمت زردشتی است، حکمت بیدینی است، حکمت پادشاهی است یا حکمت اسلامی؟ این را میشود در آورد. اگر کسی به شاهنامه نگاه کند، خواهد دید که یک جریانِ گاهی باریک و پنهان و گاهی وسیع، از روح توحید، توکّل، اعتماد به خدا و اعتماد به حق و مجاهدت در راه حق در سرتاسر شاهنامه جاری است. این را میشود استخراج کرد، دید و فهمید. مخصوصاً بعضی از شخصیتهای شاهنامه خیلی برجسته هستند که اینها را باید شناخت و استخراج کرد. من یک وقت گفتم که «اسفندیار» مثل این بچه حزب‌اللّهیهای امروز خودِ ماست! در فرهنگ شاهنامه یک حزب‌اللّهی غیورِ دین‌خواهِ مبارز وجود دارد. بله؛ این کارها را شما بکنید تا دیگران نکنند. شما که نکردید، دیگران میکنند. ۱۳۸۱/۱۱/۰۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسئله و رمی را بایستی از حوزه ورانداخت 🔹یک نفری نظر فقهی می‌دهد، نظر شاذّی است. خیلی خوب، قبول ندارید، کرسی نظریه‌پردازی تشکیل بشود و مباحثه بشود؛ پنج نفر، ده نفر فاضل بیایند این نظر فقهی را رد کنند با استدلال؛ اشکال ندارد. نظر فلسفی ای داده می‌شود همین جور، نظر معارفی و کلامی ای داده می‌شود همین‌جور. 🔹مسئلهٔ تکفیر و رمی و این حرفها را بایستی از حوزه ورانداخت ... یک گوشه‌ای از حرفشان با نظر بندهٔ حقیر مخالف است، بنده دهن باز کنم رمی کنم؛ نمی‌شود این جوری، این را باید از خودِ داخل طلبه‌ها شروع کنید. این یک چیزی است که جز از طریق خودِ طلبه‌ها و تشکیل کرسی‌های مباحثه و مناظره و همان نهضت آزادفکری و آزاداندیشی که عرض کردیم، ممکن نیست. این را عرف کنید. @h_derang
خلاصه-کتاب-نشانه-های-راه.pdf
2.82M
خلاصه کتاب معالم الطریق (نشانه های راه) سید قطب معروفترین و شاید موثرترین کتاب سید قطب «معالم فی الطریق» است. کتابی که در زندان های جمال عبدالناصر نگاشته شده و صفت «مانیفست» جریانات اسلامگرا بر پیشانی دارد. عده ای این کتاب را آغازی بر افراط گرایی، خشونت و تکفیر در میان برخی اسلامگرایان می دانند و دیگرانی مانند استاد رحیم پور ازغدی البته آن را نشان از عمق نظری سیدقطب دانسته و افراط گرایی ها را به برداشت های ناصواب از این کتاب بازگشت می دهند. در هر صورت برای فهم سید قطب باید «معالم فی الطریق» را خواند. کتابی که چکیده و عصاره آن چیزی است که سیدقطب به دنبالش بود. منبع: سایت شعوبا shouba.ir/خلاصه-کتاب-نشانه-های-راه-معالم-فی-الط/