💢باید درباره «حجاب» بحث و گفتوگو شود/ اگر نهی از منکر عدهای را روی دنده لج بیندازد، دیگر نهی از منکر نداریم
✔️استاد ابوالقاسم علیدوست:
🔹اگر معتقدیم مسأله بیحجابی، سیاسی است که وقتی به حدی از خارج هدایت میشود و برخی از نهادهای خارجی در آن نقش دارند، قبول است اما این مسأله را سیاسی نکنیم. آن آقایی که میگوید «دشمن روی حجاب و ولایت فقیه دست گذاشته است و اگر حجاب را بردارد، ولایت فقیه هم میرود»، آیا این شخص با این سخن خدمت میکند؟ ممکن است افرادی بگویند خب سراغ عدم حجاب برویم، چون با ولایت فقیه مشکل دارند!
🔸موضع حاکمیت درباره حجاب و بیحجابی گاهی یکدست نیست... نمیگویم که جامعه یله و رها باشد، متأسفانه یله و رها بودن مفاسدی دارد؛ عرض من این است که برای یک بار هم که شده عقلا را دعوت کنیم اندیشمندان را بخواهیم تا طرح بدهند و به لوازم کار دقت کنیم. البته وقتی کار روی حساب و کتاب باشد، خداوند هم کمک میکند.
🔹این را برای کسانی میگویم که این مصاحبه را مطالعه میکنند هر گونه دلشان خواست قضاوت نکنند. باید با همه منکرات مبارزه شود، اگر این گونه باشد مردم احساس میکنند که مطالب دلسوزانه گفته میشود.
🔸اگر به هر دلیلی، ولو سوگمندانهْ ناموجه، نهی از منکر نه تنها پیشگیری نکند بلکه عوارض دیگری ایجاد کند؛ مثل اینکه عدهای را روی دنده لج بیندازد یا احساس کنند که باید مخالفت کنند، لذا خود این حرکت باعث ترویج عدم حجاب و برهنگی شود. اینجا جایی است که فقهای ما میفرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.
👈متن گفتگو: http://ijtihadnet.ir/?p=70964
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از لغزشگاه
جدیدترین آمار وزیر ارتباطات از تعداد کاربران فعال ماهیانه پیامرسانهای داخلی:
» روبیکا : ۴۰ میلیون
» ایتا : ۲۲ میلیون
» بله: ۱۶/۵ میلیون
» سروش پلاس: ۱۰/۵ میلیون
#حجاب
#عفت
https://virasty.com/Ahmadhoseinsharifi/1682484601520068517
حضرت استاد
سخن گفتن با ادبیات ژورنالیستی برازنده یک استاد حوزه و دانشگاه نیست
برنامه محفل کار مشترک مرکز رسانهای نهضت سازمان تبلیغات و شبکه سه سیما بوده است که از آغاز طراحی و ایده پردازی این برنامه، هر دو مرکز حضور داشته و همکاری کردند و یک تجربه موفق از همکاری دو مرکز رسانهای قلمداد میشود.
https://www.mehrnews.com/news/5751933/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D9%81%D9%84-%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%AF
✅ مستندی ۲۰ دقیقهای از فعالیتهای تبلیغی حجت الاسلام سیدمحمدحسین #اخوان
🔹این مستند توسط مرکز مستند سوره تولید و اخیرا از شبکه ۱ پخش شد و تکرار آن به زودی از شبکه افق پخش خواهد شد.
🔹مشاهده مستند در تلوبیون:
http://www.telewebion.com/episode/0x613c903
🔺روحانیت تاوان چه چیزی را میدهد؟
اگر از چند درصد افراد ضدانقلاب و دینستیز بگذریم، گلایه برخی از مردم از روحانیت چیست؟
"روحانیت خود در رفاه اقتصادی است اما سفره مردم را نابود کرده است و تنها دغدغهاش هم حجاب است!"
علت این ذهنیت واژگونه چیست؟
۱. روحانیتهراسی رسانهای
در هجمه سنگین رسانهای علیه انقلاب، روحانیت نیز بینصیب نمانده است و در فضای مجازی هر روز شایعاتی جدید منتشر میشود. دستگاه رسانهای حوزه نیاز به تقویت و توجه بیشتری از سوی مدیران حوزه دارد.
۲. اشرافیت برخی روحانیان
با وجود زندگی ساده عموم روحانیان، متاسفانه برخی افراد ملبس، دارای خانه و یا خودروی گرانقیمت هستند که باعث بدبینی مردم به همه روحانیان میشوند: "اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید" (امام خمینی، صحیفه نور، ج۱۷، ص۴۵۳)
۳. حضور روحانیت در مناصب دولتی
حضور روحانیت در راس دستگاه اجرایی کشور باعث شده است تمامی کاستیهای اقتصادی متوجه روحانیت شود.
دیدگاه حضرت امام، رهبر انقلاب و شهید مطهری این است که روحانیت بجز در شرایط اضطرار، مسئولیت اجرایی دولتی قبول نکند (این امر منافاتی با حضور در دیگر نهادهای سیاسی مانند ولایت فقیه، مجلس و ... ندارد)
دیدگاه راهبران انقلاب عملی نشد و روحانیت امروز در نگاه مردم، به مسبب وضعیت اقتصادی بدل شده است.
۴. کمتر شنیده شدن اعتراض روحانیت نسبت به سایر منکرات بجز حجاب
منکرات متعددی در جامعه وجود دارد؛ مانند فقر، فساد، تبعیض و ... اما آن گونه که بایسته است، صدای همدردی روحانیت با مردم در سختیهای زندگی شنیده نشده است. تجمع فیضیه در سال ۹۷ از معدود تجمعات حوزویان در دفاع از مستضعفان جامعه بود که با شعبدهبازی دولت وقت، ناکام ماند.
🔻بخش اول نتایج نظرسنجی از بانوان در شهر تهران؛
▫️مورد دو
🔹 دیدگاه بانوان درباره احساس حضور خدا در زندگی روزمره
🔸 نتایج حاکی از آن است که ۸۸ درصد از بانوان ضعیف الحجاب، حضور خدا در زندگی روزمره خود را بیشتر احساس می کنند.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
مرکز مطالعات فرهنگی تیام
Tiyaam.ir
https://eitaa.com/tiyaam_cs
تو توئیتر دیدم چند نفر از دوستان انقلابی که از رفقامون هستن تاکید داشتن که باید روی اتفاق امروز که یک روحانی در قم مورد حمله واقع شده خیلی مانور داد و مقایسه کرده بودن با داستان سطل ماست.
🔻بنظرم هم پرداختن به داستان سطل ماست و بولد کردنش اشتباه بود و هم پرداختن به این موضوع، چون هیچکدوم مسأله شایعی نیست. من بشخصه خودم به مسأله سطل ماست نپرداختم، چون ناخودآگاه اشتباه یک شخص بهپای یک قشر نوشته میشد، اون شخص اشتباه کرد تمام شد و رفت. کجا قشر مذهبی و متدین اینگونه برخورد میکنن که ارزشی داشته باشه درباره عملکرد اون فرد دائم اظهار نظر کنیم؟ اتفاقا درجمع مخالفین که بحث سطل ماست شد من از جامعه حزب الهی دفاع کردم و گفتم هیچکس موافق چنین کاری نیست، الکی به قشر مذهبی نسبت ندید
🔻درباره اتفاق امروز هم همینطور، اتفاقی غیر شایع که هرچند سال یکبار توسط اراذل و اوباش مست و لایعقل اتفاق میفته. وقتی خیلی روش مانور بدیم ناخودآگاه داریم اعلام میکنیم این یک مسأله شایع هست و جامعه برای همه و بخصوص برای روحانیت ناامن هستش و مردم روحانیت رو نمیخوان، درحالیکه اصلا اینطور نیست. امروز تشییع پیکر آیت الله سلیمانی رو ببینید، میزان ارادت مردم به روحانیت مشخص میشه
🔻وقتی ما ضریب میدیم به یک اتفاق این مدلی، اولین کسی که خوشحال میشه ضدانقلابه و ما با اشتباه رسانهای که میکنیم چیزی که وجود نداره رو میگیم وجود داره، کمک میکنیم به موجودیت بخشیدن به دروغهای ضدانقلاب. یا مثلا روزهای قبل کلیپی منتشر شد که طلبهای خودش رو روی ماشینی انداخته و اجازه نمیداد ماشین حرکت کنه، که موضوع سرقت بوده ولی کانالها با عنوان زیرگرفتن یک طلبه منتشر کردن که غلط بود.
🔻حتی با فرض صحت اینکه طلبهای را با خودرو زیر گرفته باشن، نباید خبرش منتشر و ضریب داده بشه، زیرا علاوه بر جسور کردن مغرضینِ دیگر برای تکرار چنین عملی، حرمت طلبهها شکسته و نوعی ناامنی روانی برای آنها و خانوادههایشان ایجاد میشه. دقیقا آنچه که دشمن میخواهد.
✍ حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
🔴رهبر انقلاب: اگر مسئولی جرات مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد، جرات مبارزه با زورگوی خارجی را نخواهد داشت
🔺کفِ میدون باش🔻
✅ @kafemeydoon
✅ مصادیق ظلم به کارگر و کارمند و ... در سخنان امروز رهبر معظم انقلاب:
🔹«مَنْ ظَلَمَ أَجِیراً أَجْرَهُ أَحْبَطَ اللَّهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیْهِ رِیحَ الْجَنَّة» اگر کسی به یک کارگری ظلم بکند، در مورد اجرت او و دستمزد او ظلم بکند همهی اعمال خیر او از بین میرود حبط میشود، حبط یعنی نابود شدن، از بین رفتن و «حَرَّمَ عَلَیْهِ رِیحَ الْجَنَّة» خدای متعال بوی بهشت را بر این آدم حرام میکند یعنی اینجوری است!
🔹خب حالا این ظلم چیست؟ ظلم این است که دستمزد او را ندهند فقط؟ خب بله این که ظلم بزرگی است اما فقط این نیست، اقدام نکردن در زمینهی همین مسائلی مثل بیمه، مثل بهداشت، مثل بالا بردن #مهارت، مثل #آموزش، میدان ندادن #ابتکار_عمل، اینها هم ظلم است. یعنی اگر چنانچه میخواهید به کارگر ظلم نشود بایستی وسائل و زمینه ارتقاء مهارت او را فراهم کنید، مسئلهی بیمه را تأمین کنید، مسئلهی بهداشت را تأمین کنید، مسئلهی #سلامت_خانوادگی را، مسئلهی امنیت شغلی را، یعنی نبود اینها هم در واقع ظلم است.