eitaa logo
حمید سعیدبخش
81 دنبال‌کننده
4 عکس
1 ویدیو
1 فایل
کانال رسمی نشر دست نوشته ها، صوت ها و نکات تربیتی کودک و نوجوان از حمید سعیدبخش
مشاهده در ایتا
دانلود
-303292670_-1314896704.m4a
36.94M
🎧 *رویداد مقاومت برای کودک* 📆 پنجشنبه_۶ دی ماه 🎞مباحث آموزشی روایت گری از جنگ برای کودکان _چه بگوییم؟ _چه نگوییم ؟ _چگونه بگوییم؟ 🍀 🍀☘
اسم گذاری های جهت دار نسلی (نسل الفا، بتا ، زد و ...) اسم گذاری نسلی با اسامی خاص و مبهم بیش از اینکه جنبه علمی داشته باشد جنبه فرهنگی و سیاسی دارد. به صورت طبیعی محیط اجتماعی و رسانه ای بر رشد برخی ویژگی ها و مغفول ماندن برخی دیگر تاثیر خواهد گذاشت. همانطور که کار یدی برخی اندامها را قوی تر و برخی را تضعیف میکرد و مانند آن اما مهم این است که آیا فن آوری های تربیتی ما در مراکز تربیت و انسان سازی برای ورود و بازتابهای انسانی این محیط جدید برای حفظ تعادل تربیتی و اصلاح آفت‌های انسانی و تربیتی آن آماده است. بله اگر هوش مصنوعی باعث ضعف شخصیت و خودباوری و خود یابی و ارتباط با خویشتن میشود دستگاه تربیتی برای اصلاح این نقاط ضعف برنامه و پیشنهاد موثری دارد ؟ سخن گفتن از نسل ها با اسم گذاری خاص و مبهم این انگاره را ایجاد میکند که ما با نوع جدیدی از انسان روبرو هستیم درحالیکه به هیچ وجه چنین نیست این همان انسان نسل های قبلی است که برخی توانمندی های ابزاری یا روحی فعال‌تر و برخی تضعیف شده تر است و باید برای برگشت به حال تعادل دستگاه تربیت و اصلاح جامعه برنامه ریزی و راهکار یابی (فن آوری های تربیتی) کند. ✍حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
: برای کودکان زیر ۷ سال محصولات فرهنگی مقاومت چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ آیا باید صریحا درباره شخصیت های واقعی مقاومتی باشد یا میتواند از حیوانات یا اشیاء هم استفاده کرد ؟ در پاسخ به این دست سوالات نکات زیر تقدیم میشود. ۱. کودکی زیر هفت سال پایان تربیت و ساخت ذهنی و روحی کودک نیست یعنی اینطور نیست که اگر در این سن برخی افق ها رو دریافت نکرد دیگر از دست رفته بلکه باید بدانیم این فرد باید اشتهای شنیدن این اسامی و داستانها را تا سالهای سال همچنان داشته باشد. ۲. محصولات مقاومت مخصوص کودکان زیر ۷ سال نیست بلکه شاید بهترین سن هویت یابی از فرهنگ مقاومت را سن دوره دوم دبستان و دوره اول متوسطه دانست از این رو کل مسیر رو باید دید و طراحی محتوا کرد . ۳. نه همیشه خرگوش و موش و گربه و نه همیشه حاج قاسم و سید حسن بلکه مهم این است که کودک در یک اتمسفر مقاومتی تخیل کند. مهم تر از آن احساسی است که در فرد زنده میشود و شکل میگیرد و امتداد پیدا میکند. ۴. همیشه هنر مند از خودش باید بپرسد بیننده یا شنونده محصول تولیدی من در نگاه اول چه حسی دریافت می‌کند پس نگاه اول را باید درست تولید و ایجاد کرد. ۵. البته اگر در نگاه دوم مطلب دیگری هم قابل توجه باشد این کار رو هنری تر میکند گو اینکه فرزند به مادرش میگوید مامان این عکس منظورش این هم می‌تونه باشه مامان نگاه می‌کنه میگه بله عزیزم درست فهمیدی. یا این داستان این منظور رو هم داره البته بعد از مدتی یا تامل مجددی. ۵. به نظر من (که البته خیلی هم مهم و حرفه‌ای نیست) در تصاویر چشم و ابرو بسیار مهم است چراکه حال دل این افراد از چشم و ابروی آنها معلوم میشود. اگر حال دل او شجاعت است یا محبت است یا حمایت است یا قدرت است هر کدام برای بچه های چشم دار بصری بسیار مهم است . ۶. طبق تجربه شخصی ! بچه ها حتی پیش دبستانی ها تصویر فهمی آنها از متن فهمی آنها بواسطه استفاده زیاد از رسانه های تصویری بسیار قوی تر و سریع تر است لذا در کارهای کودکانه تصویر از روایت یک گام یا بیشتر جلوتر است و باید جلوتر دیده شود. ۷. .. ✍ حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
کلاس تفکر و حل مسأله امروز سر کلاس تفکر و حل مسأله متوجه شدم چقدر در فضای روحی و عمق شخصیت بچه ها میشود ورود کرد و مدرسه مهمترین کارکردش محکم کاری و انسجام بخشی به این زیر ساخت های شخصیتی است. اگر الان این چالش‌ها حل شود و دانش آموز بتواند متربی شود یعنی خود را در مسیر تربیت خود فعال کند راه و رسم درست زندگی کردن را می‌آموزد و خود یابی و خودسازی را می‌چشد. کارکرد اصلی مدرسه و تربیت در این دوره شاید همین باشد و بقیه فرع بر آن و ذیل آن است. پی‌نوشت: چند هفته ایست روی توصیف، علت یابی و راهکار یابی چالشهای اصلی بچه ها در زندگی و در تعامل با خود و خانواده گفتگو و تمرین میکنیم. لجبازی، غرزدن ، عصبانیت و ترس از جمله موضوعات طرح شده در کلاس بوده است. بچه ها احساس تغییر و پیشرفت و اصلاح دارند. الحمد لله ✍ حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز در مدرسه دخترانه از همه کلاسها این سوال رو داشتم که اگر شما رئیس و مدیر مدرسه بودید اون چیزی که حتما تغییر می‌دادید و عوض می‌کردید چی بود؟ و اون چیزی که حتما عوض نمی‌کردید و دوستش دارید چیه ؟ نگاه بچه ها به مسأله خیلی جالب بود . به نظرم می‌تونه روشی برای ارزیابی مکانیسم های تربیتی ما در مدرسه و حال بچه ها در مدرسه باشه. همه نوشتند، نتیجه رو جمع بندی میکنم و تقدیم میکنم. ان شاالله https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
چرا به آینده امیدوار هستم ؟ من به شدت به آینده امیدوارم. امیدوارم که مسیر امروز ما به تغییر نظامات سیاسی و اجتماعی امروز جهان منجر شود و نظام سلطه به عدالت نزدیک شود و نظام سرمایه داری و نظام لیبرال دموکراسی با شکست روبرو شود. اما چرا این افق بسیار دور از ذهن را دست یافتنی و به آن اعتماد و اطمینان دارم ؟ بعد از انقلاب صنعتی و کنار زدن دین از مناسبات اجتماعی در تقریبا ۴۰۰ سال اخیر نظام امروز جهانی به پیش میرفته و بدون هیچ مانعی به پیش رفته با اینکه باطل بوده و با همه باطل بودنش ولی چرا تا اینجا ادامه داشته؟ با اینکه خدا وعده داده است که حق بر باطل پیروز است! چون در این مدت قدرت منسجم حق در مقابل باطل شکل نگرفته بود که در این تقابل حق بر باطل پیروز شود این ادامه داشته تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران. پیروزی انقلاب اسلامی توسط ایدئولوژی ناب اسلامی با مردمی مقاوم و بلند پرواز همه آن چیزی بود که برای شکل گیری حق در برابر باطل لازم و کافی بود و این شد سرآغاز تحقق وعده الهی پیروزی. و اما امروز وقتی به میدان واقعیت های موجود نگاه میکنم دو چیز کاملا مشهود است اول رهبری و امامت ایمان به خدا و وعده های خدا و عدالت در امامت امت و دوم گروه قابل ملاحظه‌ای از مردم که تا پای جان پای ایمان و اعتقاد خود هستند و برای تحقق وعده های خدا پای کار این نظام و انقلاب میمانند. این دو شرط لازم و کافی برای شکل گیری جبهه حق برای تقابل با نظام باطل است و در این تقابل حتما حق پیروز و باطل شکست خواهد خورد. تاریخ چهل و چند ساله این تقابل با همه بزرگی و توسعه ۴۰۰ ساله باطل در مقابل این حق کوچک ۴۰ ساله نشان از پیروزی های مکرر غیر قابل پیش‌بینی دارد که همان تحقق وعده های الهی است و اگر در این ۴۰ سال رویارویی، سریال پیروزی های ما و شکست های دشمن در حال نمایش است چه دلیلی برای توقف یا تغییر وجود دارد. رهبر و امام امت که محکم ایستاده عده متناهی از مردم هم که ایستاده اند پس به حکم پیروزی حق بر باطل این پیروزی ها ادامه خواهد داشت خواه با ما یا بدون ما مهم این است که این جریان متوقف شدنی نیست همانطور که اسلام متوقف شدنی نیست و همانطور که شکست کفر متوقف شدنی نیست. من به شدت نسبت به پیروزی جریان مقاومت که جریان اصیل الهی حق است در برابر جریان باطل فرسوده و پوسیده که همراه میلیاردها آه مظلوم و میلیونها کشته را با بر دوش خود دارد امیدوار هستم. من بشدت امیدوارم کفر ۴۰۰ ساله با ایمان زلال ۴۰ ساله شسته شود و این حقیقت تا وقتی شرایط حق باقی است پیروزی ادامه خواهد داشت. من بشدت امیدوارم کفر و انکار خدا با شکل گیری نظامات ربوبیت تشریعی الهی در جامعه اسلامی و انسانی جایگزین شود و شاهد پایان یافتن سلطه هوس در مقابل عقل باشیم چه ما آن روزگار را ببینیم چه فرزندان ما آنرا ببینند. به این دلایل من به شدت امیدوارم و امیدوارم شما هم با این امید، ثبات قدم خود را در یاری همه جانبه حق حفظ کنید. به امید روزی که از این همه امیدواری به خود ببالیم و فرزندان ما به ما ببالند. ان شالله ✍ حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
آیا در جهان برای حل بحران آلودگی از فیلتر های مختلف برای جلوگیری از انتشار آلاینده ها استفاده کرده اند ؟ https://www.perplexity.ai/search/y-dr-jhn-bry-hl-bhrn-lwdgy-z-f-M.Nys0L0RXOOqRLZDHCdCw وقتی با هوش مصنوعی درباره آلودگی هوا در شهر اصفهان گفتگو میکنید 😁 لطفاً تا آخر بخوانید برسد به دست مسئولانی که اولین و آخرین راهکار آلودگی را تعطیلی مدارس میدانند 😔 ✍حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
اعتکاف با نسل ن`زد چند سالی است دوستانی که چشم دیدن ما را ندارند بچه‌های ما را نسل بندی و اسم گذاری میکنند. سخت ترین و خفن ترین آنها را همین دهه هشتادی و نودی هایی میدانند که در توصیف آنها بوق کشدار میزنند. این اعتکاف را با همین بچه های بوقی سه روز در یک وجب جا در مسجد با آن احکام خاص طی کردم با ترکیبی از چند مدرسه یا مجموعه . شاید اولش ترس داشتم از زندگی در یک وجب جا با این غول های بی شاخ و دم ولی چند ساعتی که گذشت دیدم نه انگار همچین هم وحشتناک نیستند. شب دوم و هیئت و اشک و عشق معلوم شد این نسل نه اینکه زد نیستند بلکه بسیار هم آنتی زد هستند. چقدر قابل گفتگو چقدر شنوا چقدر پذیرا معلوم میشود دو اشتباه اینجا رخ داده . اشتباه اول مربوط به کسانی که میخواهند مسائل و چالشهای نامربوط را به خورد این بچه‌ها بدهند و دوم کسانی که با برچسب زنی میخواهند فرزندان عزیز ما را مصادره کنند. حقیقت این است که عده ای دست پرورده های نظام تربیتی غرب و دنیای بی روح و رنگی رو به عنوان نسل جدید و جوان و نوجوان ما معرفی میکنند و نمیخواهند این تفاوتهای نسلی را ببینند. این کسانی که به عنوان نسل زد توصیف میشوند اینها نسل بچه‌های ما نیستند بلکه اینها دست پرورده های تربیتی رسانه ها هستند که البته از بین همین بچه‌ها جدا شدند. نسل بچه‌های این دوره مثل دوره های قبل و قبل‌تر همینها هستند که در کوچه ها و بازارها و مساجد و ... میبینیم با اندک شیطنتی اقتضای سن نه بیشتر. مواظب باشیم محصولات کم تربیت تمدن رسانه ای دشمن را به عنوان ویژگی های نسلی به فرزندان عزیز خود نسبت ندهیم تا هم اون بی تربیت ها رو را تطهیر کرده باشیم و هم فرزندان خود رو تحقیر. ✍ حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
سلام آقای سعید بخش من هم دقیقا همین تجربه رو داشتم و بسیار دلنشین بود مِن بعد، کسی خواست این نسل را روایت کند بگید هر موقع یکسال تو مدرسه باهاشون کار کردی حرف بزن و کاش میشد حکم قضایی برای تمام فعالان فرهنگی اجتماعی زد که با این نسل همنشین بشوند حقیقت اینه که ما عوض شدیم نه اونا دهه پنجاهی ها و دهه چهل ی ها، با ما همنشین و دم خور شدند ، دست ما را گرفتند ولی ما دست کسی را نگرفتیم فقط تحلیل کردیم بدون اینکه یکبار دستشون رو تو دستمون گرفته باشیم و ترسهاشون رو شنیده باشیم دخترک ۱۵ ساله با مادر مانتویی تو مسجد رفت و آمد داشت حافظ قرآن شده بود نماز سر وقت نمی‌خواند جمع میکرد یکباره سه الی هفت روز را باهم میخواند! از روزی که فرایند بلوغش کامل شده بود گفت، از حجم ترسی که تحمل کرده بود بهش گفتم اگه قرار باشه به صفت/ویژگی رو تو همنسلای خودت تغییر بدی کودوم رو انتخاب میکنی؟ گفت فرق گذاشتن بین آدما! گفتم چطور؟ گفت خانوم من دو یه روز چادر سر کردم، بعدش دیگه هیچ کس اجازه نداد کنارش بشینم، گفتند ما از تو بدمون میاد. دیگه سرم نکردم ولی هنوز باهام دوست نیستن سال دیگه مدرسه م رو قراره عوض کنم اینا جهاد میکنن با حجابشون یا ما؟!!!!
حمید سعیدبخش
سلام آقای سعید بخش من هم دقیقا همین تجربه رو داشتم و بسیار دلنشین بود مِن بعد، کسی خواست این نسل را
تجربه زیسته یکی از بزرگواران نسل، نسل بچه شیعه های امیرالمومنین است. زد دست پرورده های امپراتوری رسانه ای موجود است که به عنوان نسل معرفی میشوند و نسل نیستند.